poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Obduction

Poradnik do gry Obduction zawiera szczegółowy i bogato ilustrowany opis przejścia gry. Znajdziesz w nim dokładny opis wszystkich przygotowanych przez twórców zagadek, a także praktyczne porady, które ułatwią ci eksploracje fantastycznego świata.

poradnik, solucja do gry w zawiera 99 stron i 132 ilustracji, rozmiar pliku to 15,8 MB

Dla większej przejrzystości rozdziału został on podzielony na poniższe etapy:

Odblokuj skróty i włącz zasilanie

Twoim kolejnym celem jest dotarcie wózkiem w pobliże kanionu którym dotarłeś do Hunrath. Przestawiaj wszystkie napotkane zwrotnice do położenia, które umożliwi ci dotarcie do wspomnianego punku. Dalej jedź wózkiem, omiń kanion (powinieneś mieć go po prawej) i wjedź na wzgórze. Znajdziesz tam zamkniętą bramę i ogrodzenie. Wyjdź z wózka i otwórz bramę.

Twoim celem jest skierowanie promieni emitera do szybu kopalni - Wysypisko i Dom Burmistrza | Opis przejścia Obduction - Obduction - poradnik do gry

Twoim celem jest skierowanie promieni emitera do szybu kopalni. Aktualnie znajdziesz tam stertę kamieni, które możesz wypalić laserem. Wyceluj urządzenie i włącz laser. Jeśli tylko trafisz w cel to kamienie znikną. Wyjdź z wózka i wkrocz do szybu.

Za portalem idź jedyną dostępną ścieżką i na rozwidleniu skręć w prawo. Gdy dojdziesz na wyższy poziom wysypiska znajdziesz pętle kolejową. Rusz wzdłuż niej a znajdziesz zamkniętą od środka bramę. Otwórz ją, żeby odblokować kolejny skrót i wejdź do budki, która jest nad bramą.

Żeby wejść do niej musisz cofnąć się lekko, aż znajdziesz się przed kładką widoczną na powyższym obrazku - Wysypisko i Dom Burmistrza | Opis przejścia Obduction - Obduction - poradnik do gry

Żeby wejść do niej musisz cofnąć się lekko, aż znajdziesz się przed kładką widoczną na powyższym obrazku. W budce znajdziesz zeszyt inwentaryzacyjny, zapoznaj się z jego treścią i wróć do pętli kolejowej.

Zwróć uwagę na powyższy obrazek - Wysypisko i Dom Burmistrza | Opis przejścia Obduction - Obduction - poradnik do gry

Zwróć uwagę na powyższy obrazek. Widać na nim budkę w której byłeś przed chwilą co umożliwi lepszą nawigację w treści poradnika. Po lewej stronie urządzenie, które pozwoli ci dostać się do nisko położonej części wysypiska. Wchodząc do niego po lewej stronie znajdziesz przycisk aktywacyjny. Zjedziesz po szynach, a gdy "winda" się zatrzyma wyjdź z szufli i zejdź po schodach. Skieruj się w lewo i idź przed siebie.

Po prawej stronie trafisz na zamkniętą skrzynię. Za jej pośrednictwem musisz włączyć prąd w dolnej części wysypiska. Po otwarciu skrzyni zauważysz, że lewa dźwignia jest zablokowana a prawa skierowana w dół. Wejdź z nią w interakcję i ustaw w górnej pozycji. Po wykonaniu czynności idź dalej i kieruj się w lewo. Znajdziesz tam stację benzynową z której korzystałeś do uruchomienia generatora. Tym razem jednak znajdziesz się w budynku, a nie od strony ulicy.

Panel kontrolny Villeinów

Zwróć uwagę na powyższy obrazek - Wysypisko i Dom Burmistrza | Opis przejścia Obduction - Obduction - poradnik do gry

Zwróć uwagę na powyższy obrazek. Przy lewej krawędzi obrazka znajdziesz dziwne urządzenie, które omówię za chwilę. Wejdź dalej do budynku i skieruj się do bramy po prawej stronie. Jeśli uruchomiłeś prąd w skrzynce to bez problemu powinieneś ją otworzyć przy użyciu zielonego przycisku. Dzięki temu odblokujesz kolejny skrót. Przejdź teraz do tajemniczej maszyny. Tuż obok niej znajdziesz plakat reklamowy, nie wiadomo co może oznaczać więc lepiej uwiecznić go na zdjęciu. Tuż obok na stole znajdziesz instrukcję obsługi urządzenia.

Maszyna[1] jest połączona z kasą fiskalną[2] i oba urządzenia działają dwu-biegunowo - Wysypisko i Dom Burmistrza | Opis przejścia Obduction - Obduction - poradnik do gry

Maszyna[1] jest połączona z kasą fiskalną[2] i oba urządzenia działają dwu-biegunowo. Kropki na panelu[3] służą do zakreślania cyfr w numeracji Villeinów(wygląda na jakąś obcą cywilizację). Liczby wpisujemy łącząc ze sobą pojedyncze kropki. Jeśli się pomylisz, możesz usunąć połączenie poprzez prostopadłe przeciągnięcie kursora na nim. Zapisana w ten sposób liczba wyświetli się na ekranie kasy fiskalnej. Jeśli wpiszesz liczbę na kasie fiskalnej i zatwierdzisz to liczba ta wyświetli się na panelu Villenów.

Twoim zadaniem jest zaznaczenie na panelu takiej samej kombinacji, jaką widziałeś z pomocą projektora w domu Farley. Po połączeniu odpowiednich kropek naciśnij niebieski guzik[4] nad panelem. Na ekranie kasy fiskalnej pojawi się liczba 406. Obecnie nie ma dla niej żadnego zastosowania, ale lepiej żebyś ją zapamiętał.

Wyjdź przez otwartą bramę stacji i skieruj się w stronę tylnego wejścia do domu Farley. Nie wchodź jednak do niego tylko skieruj się w lewo, przejdź pod skalnym łukiem i skręć w prawo. Wejdź po skalnych schodach, skieruj się bezpośrednio do fioletowej ściany i przejdź przez nią.

Dom Burmistrza

Po przejściu przez portal zobaczysz powyższy widok - Wysypisko i Dom Burmistrza | Opis przejścia Obduction - Obduction - poradnik do gry

Po przejściu przez portal zobaczysz powyższy widok. Idź przed siebie trzymając się lewej strony. Znajdujesz się obecnie nieopodal wodospadu i otwartej zapory. Z racji tego, że jesteś na wzgórzu możesz zobaczyć, że zamknięta zapora tworzy przejście, więc najlepiej będzie ją zamknąć gdy tylko będziesz na dole.

Idąc obok zapory skręć w lewo i wejdź do szybu kopalni. Będzie tam kolejny portal, który tym razem przeniesie cię na ścianę. Idź cały czas prosto, po drodze zobaczysz zejście w prawo, ale na tą chwilę możesz to zignorować. Gdy dojdziesz do końca ściany zobaczysz drzwi prowadzące do domu burmistrza. Wejdź w interakcję z panelem i wpisz jedyny kod, jaki obecnie znasz czyli 406. Zamek ustąpi i będziesz mógł zbadać wnętrze domu.

Powyższy obrazek przedstawia wnętrze domu burmistrza - Wysypisko i Dom Burmistrza | Opis przejścia Obduction - Obduction - poradnik do gry

Powyższy obrazek przedstawia wnętrze domu burmistrza. W pierwszej kolejności skieruj się do drzwi po lewo[1], odsuń zasuwę i odblokuj tym samym skrót do centrum miasta. Wychodząc przez wspomniane drzwi znajdziesz się w pobliżu drzewa. Tuż obok drzwi znajdziesz windę[2], która póki co nie działa więc ją zignoruj. Na pobliskim stoliku[3] znajdziesz sporządzone przez C.W notatki, które poruszają temat Reduktora. Obecnie nie wnoszą niczego do rozgrywki, ale dokładnie zapoznaj się z ich treścią. Obok stolika są kolejne drzwi[4], odblokuj zasuwę dzięki czemu będziesz miał kolejny skrót, który tym razem zaprowadzi cię w pobliże generatora. Na koniec podejdź do biurka burmistrza[5]. Znajdziesz na nim szkic, który mogłeś dostrzec na domu Farley i innych budynkach. Poza tym znajdziesz tam dwa kompasy i dziennik. Ważny jest kompas w kwadratowym opakowaniu. Po wejściu w interakcję możesz go obrócić, żeby zobaczyć napis który znajdziesz pod spodem. W moim przypadku była to Pensylwania, ale napis jest generowany losowo z pewnej puli. Zapamiętaj napis lub zrób mu zdjęcie. Po tym zapoznaj się z treścią dziennika a dowiesz się kilku interesujących faktów o wydarzeniach, które miały miejsce przed twoim przybyciem na Hunrath. Dziennik wspomina o tym, że wszyscy mieszkańcy udali się do bliżej nieokreślonej Kapsuły, dodatkowo już na drugiej stronie dziennika możesz przeczytać, że kod do górnej wieży został zmieniony, a podpowiedz wskaże pierwszy burmistrz Hunrath. Co ciekawe tuż obok stolika znajdziesz tabliczki dokumentujące okres kadencji wszystkich burmistrzów[6].

Użyte na nich oznaczenia BH i AH wraz z datami mogą wskazywać, że BH oznacza "Before Hunrath" a AH "After Hunrath". Idąc tym tropem pierwszym burmistrzem będzie Karl Hunrath, aczkolwiek najlepiej zrób zdjęcie wszystkich tabliczek. Zbadałeś wszystko co tylko się dało, więc najlepiej udaj się teraz do C.W po dalsze wskazówki.

Dla większej przejrzystości rozdziału został on podzielony na poniższe etapy:

Znajdź kod do windy

Rozmowa z C.W wniesie do gry kolejne cele. Wyjaśni ci on naturę drzewa i poleci, abyś dostał się pod nie. Dodatkowo poprosi żebyś podłączył do baterii jakiś przewód, ale obecnie ciężko stwierdzić co mógł mieć na myśli.

Korzystając z informacji, że nad zaporą znajduje się przejście, z domu C.W skieruj się nad wodospad i zamknij ją. Odbywa się to analogicznie jak miało to miejsce w przypadku otwierania jej z tą różnicą, że tym razem musisz opuścić wahadło w taki sposób, żeby lewe skrzydło było niżej niż prawe. Po wszystkim przełącz dźwignię, a zapora będzie zamknięta.

Dowolną drogą dostań się na górny poziom zapory. Możesz przejść przez dom burmistrza lub przez dom Farley i wejść w fioletowy portal.

Będąc na górze z łatwością zauważysz, że przejście jest już dostępne - Winda i drzewo | Opis przejścia Obduction - Obduction - poradnik do gry

Będąc na górze z łatwością zauważysz, że przejście jest już dostępne. Wejdź na nie i użyj dźwigni po prawej stronie. W ten sposób opuścisz kładkę i odblokujesz kolejny skrót który zaprowadzi cię do stacji benzynowej i generatora. Twoim obecnym celem jest garaż stacji benzynowej, a konkretnie tablice rejestracyjne, które wiszą na jednej ze ścian. Celowo nie umieszczam tutaj ich obrazu, gdyż dla każdej rozgrywki są generowane losowo podobnie jak napis na kompasie w domu burmistrza. Znajdź tablicę rejestracyjną która reprezentuje stan, który widziałeś na notce pod kompasem. W moim przypadku była to Pensylawnia (Penna), ale dla twojej rozgrywki może to być zupełnie inna rejestracja. Bez względu na to należy zrobić zdjęcie, które potem bardzo się przyda.

Istnieje bardzo duża szansa, że na wygenerowanej dla ciebie tablicy rejestracyjnej znajdziesz litery i cyfry. O ile cyfry bardzo łatwo użyć dla kodu to nie do końca wiadomo jak zinterpretować cyfry. Wychodząc przez drzwi garażowe po lewej stronie zobaczysz budkę telefoniczną. Wejdź do niej.

Na powyższym obrazku widzisz w jaki sposób zostały przedstawione cyfry na tarczy telefonicznej - Winda i drzewo | Opis przejścia Obduction - Obduction - poradnik do gry

Na powyższym obrazku widzisz w jaki sposób zostały przedstawione cyfry na tarczy telefonicznej.

Litera

Odpowiednik

A, B, C

2

D, E, F

3

G, H, I

4

J, K, L

5

M, N, O

6

P, R, S

7

T, U, V

8

W, X, Y

9

Z

0

Bogatszy w powyższą wiedzę wróć do skrótu, jaki utworzyła opuszczona kładka nad zaporą. Wejdź na kładkę, skieruj się w lewo i podążaj przed siebie. Droga prowadzi do domu burmistrza, ale tym razem będziesz na wyższym poziomie. Przed sobą zobaczysz szyb windy. Na wprost będzie przycisk, który służy do jej wywołania, ale póki co jest nieaktywny.

Po lewej stronie zobaczysz urządzenie widoczne na powyższym obrazku - Winda i drzewo | Opis przejścia Obduction - Obduction - poradnik do gry

Po lewej stronie zobaczysz urządzenie widoczne na powyższym obrazku. Istotnymi elementami są ekran i tarcza telefoniczna. Tarcza nie posiada żadnej numeracji, ale po dziesięciu oczkach możesz wywnioskować, że operuje cyframi od 1 do 0. Ustawienie cyfr na tarczy jest analogiczne jak w przypadku cyfr na obrazku nad tabelą (patrz powyżej). Interakcja polega na położeniu kursora na wybranym oczku i obróceniu traczy za pomocą przycisku na klawiaturze. Po wykonaniu działania wybrana cyfra pojawi się na pobliskim ekranie.

Na tarczy musisz wystukać numer, który będzie odpowiadał numerowi z tablicy rejestracyjnej. W moim przypadku dla Pensylwanii będzie to 3ADX61. Biorąc pod uwagę rozkład cyfr na tarczy telefonu, muszę wpisać kod: 323961. Gdy kod będzie właściwy ekran mignie na zielono i usłyszysz dzwonek telefoniczny. Podejdź do przycisku i wywołaj windę.

Zbadaj dolny poziom

Gdy winda pojawi się obok ciebie możesz do niej wejść i użyć dolnego guzika. W ten sposób znajdziesz się ponownie w domu burmistrza. Naciśnij ponownie dolny guzik i zjedź na niższy poziom.

Na najniższym poziomie po lewej stronie znajdziesz kartkę[1], która nawiązuje do panelu Villeinów, ale tym razem będą na niej zaznaczone pewne liczby więc zrób jej zdjęcie - Winda i drzewo | Opis przejścia Obduction - Obduction - poradnik do gry

Na najniższym poziomie po lewej stronie znajdziesz kartkę[1], która nawiązuje do panelu Villeinów, ale tym razem będą na niej zaznaczone pewne liczby więc zrób jej zdjęcie. Poza tym w pomieszczeniu będzie też gramofon[2], który możesz uruchomić. Na końcu pokoju po prawej stronie znajdziesz małą wnękę[3]. Będzie w niej koło zębate z dźwignią za pomocą której możesz odblokować przejście do drzewa. Wykonaj czynność a następnie wróć windą na poziom z biurkiem burmistrza.

Zwróć uwagę na powyższy obrazek - Winda i drzewo | Opis przejścia Obduction - Obduction - poradnik do gry

Zwróć uwagę na powyższy obrazek. Droga na dziedziniec z Drzewem stoi przed tobą otworem. Jeśli obejdziesz roślinę dookoła to zauważysz, że możesz do niej wejść. Wejdź do tunelu i zejdź na sam dół.

Zobaczysz powyższy widok - Winda i drzewo | Opis przejścia Obduction - Obduction - poradnik do gry

Zobaczysz powyższy widok. Twoim bieżącym zadaniem jest podejście do zaworu widocznego na zdjęciu i odkręcenie go. Jeśli na skutek tego niecka pod Drzewem nie zaczęła nabierać wody, musisz wrócić na górę i odkręcić zawór przy wielkim zbiorniku (patrz: podrozdział Odnalezienie wózka w rozdziale Promień Mofangów i dom Farley). Wykonanie powyższego zadania uwolni źródło energii jakim jest Drzewo. W komnacie znajdziesz trzy korytarze, które prawdopodobnie stanowią portale i są zablokowane różnymi kolorami. Obecnie nie masz możliwości przejścia przez nie.

Użyj machiny teleportującej

Wróć do C.W po dalsze instrukcje a powie ci, że wszystko co do tej pory zrobiłeś jest pomocne, ale musisz dalej podłączać pozostałe urządzenia do drzewa. Przy okazji przypomni ci o podłączeniu przewodu do baterii.

Bezpośrednio od niego udaj się do domu burmistrza. Wejdź na windę i użyj górnego guzika, żeby pojechać w górę. Zatrzymasz się na poziomie, na którym jest urządzenie, które umożliwiło ci dostęp do dźwigu. Ponownie naciśnij guzik i wjedź na Wieżę.

Znajdziesz tam urządzenie widoczne na powyższym obrazku - Winda i drzewo | Opis przejścia Obduction - Obduction - poradnik do gry

Znajdziesz tam urządzenie widoczne na powyższym obrazku. Zielona lampka świeci się przy Hunrath, ale wszystkie inne są nieaktywne. Na wieży znajdziesz również wyświetlacz kamery skierowanej na wnętrze stacji benzynowej. Za windą znajdziesz mały balkon a przy nim pewną dźwignię. Nawet jeśli kilkakrotnie jej użyjesz nic się nie dzieje. Mimo wszystko może to mieć jakieś znaczenie więc lepiej wykonać interakcję. Podłączony do niej czerwony przewód prowadzi do Reduktora.

Zjedź windą poziom niżej (nie do domu burmistrza) i idź ścieżką, przejdź nad zaporą i zaraz za nią skręć w lewo. Idź dalej aż zobaczysz małą wnękę otoczoną po bokach deskami. Wejdź do portalu który jest za nią. Znajdziesz się po raz kolejny na Murze, ale w innej jego części. Jedyna droga wiedzie na wprost więc nią podążaj.

Zobaczysz dwa obiekty widoczne na powyższym obrazku - Winda i drzewo | Opis przejścia Obduction - Obduction - poradnik do gry

Zobaczysz dwa obiekty widoczne na powyższym obrazku. Podejdź do rampy po prawej stronie i naciśnij guzik na niej. W ten sposób część rampy się zsunie i odblokujesz skrót do wysypiska. Następnie podejdź do przyrządu po lewej stronie. Przesuń jedyną dostępną dźwignię i naciśnij niebieski guzik, który po interakcji z dźwignią stanie się aktywny.

Kaptar

Dla większej przejrzystości rozdziału został on podzielony na poniższe etapy:

Uruchom mechanizm

Po teleportacji z łatwością zauważysz, że nowa lokacja znacznie różni się od Hunrath - Kaptar | Opis przejścia Obduction - Obduction - poradnik do gry

Po teleportacji z łatwością zauważysz, że nowa lokacja znacznie różni się od Hunrath. Jesteś na innej planecie lub w zupełnie innej części tej samej planety. Podążaj przed siebie jedyną dostępną drogą. Ominiesz dźwignię, która obecnie do niczego ci się nie przyda. Wejdź na mostek i zejdź po schodach w lewo. Znajdziesz tam zawór, który należy odkręcić. Gdy to zrobisz, nad urządzeniem zacznie obracać się wahadło, a cały mechanizm stanie się aktywny.

Za pośrednictwem dźwigni możesz obrócić całą strukturę, dzięki czemu będziesz w stanie ruszyć dalej - Kaptar | Opis przejścia Obduction - Obduction - poradnik do gry

Za pośrednictwem dźwigni możesz obrócić całą strukturę, dzięki czemu będziesz w stanie ruszyć dalej. Przejdź przez drugi mostek dzięki czemu znajdziesz się na półce skalnej. Teraz czeka cię długi marsz obok urwiska. W międzyczasie możesz podziwiać "Nowy Świat".

Ostatecznie dochodzisz do miejsca widocznego na powyższym obrazku - Kaptar | Opis przejścia Obduction - Obduction - poradnik do gry

Ostatecznie dochodzisz do miejsca widocznego na powyższym obrazku. Z tego punktu prowadzi wiele dróg, ale skieruj się bezpośrednio do miejsca, które zaznaczono na obrazku. Kieruj się stamtąd kierunku czerwonej wiązki światła a znajdziesz niewielkie pomieszczenie z kolejnym urządzeniem teleportującym. Po użyciu go przeniesiesz się do jedynego domu w Centrum Hunrath, do którego mogłeś wejść. Jednocześnie urządzenie teleportujące pojawi się we wspomnianym budynku tworząc skrót pomiędzy tymi dwoma światami.

Obecnie w Hunrath nie czekają na ciebie żadne zadania więc po odblokowaniu skrótu wróć do nowych lokacji - Kaptar | Opis przejścia Obduction - Obduction - poradnik do gry

Obecnie w Hunrath nie czekają na ciebie żadne zadania więc po odblokowaniu skrótu wróć do nowych lokacji. Po teleportacji idź na obszerny dziedziniec. Przed sobą zobaczysz schody widoczne na powyższym obrazku. Będą tuż obok przejścia, którym dostałeś się na dziedziniec za pierwszym razem. Wejdź na schody i kieruj się cały czas na górę. W międzyczasie możesz zauważyć, że w tym świecie również istnieje takie drzewo jak w Hunrath.

Ostatecznie dojdziesz do wielkiego mechanizmu widocznego na powyższym obrazku - Kaptar | Opis przejścia Obduction - Obduction - poradnik do gry

Ostatecznie dojdziesz do wielkiego mechanizmu widocznego na powyższym obrazku. Idąc w jego kierunku zobaczysz schody prowadzące w dół ale możesz je ominąć. Z samym mechanizmem nie możesz wejść w bezpośrednią interakcję więc kieruj się do wnętrza jaskini obok urządzenia.

Po wejściu do niej zobaczysz powyższy widok - Kaptar | Opis przejścia Obduction - Obduction - poradnik do gry

Po wejściu do niej zobaczysz powyższy widok. Omiń rozbudowany panel kontrolny i skieruj się do miejsca oznaczonego na obrazku. Znajdziesz tam kilka poziomów schodów a gdy po nich zejdziesz trafisz na mechanizmy z którymi możesz wejść w interakcję. Po zejściu ze schodów zobaczysz zawór, omiń go i rusz dalej.

Na powyższym obrazku możesz zauważyć zawór[1] i dźwignię[2] - Kaptar | Opis przejścia Obduction - Obduction - poradnik do gry

Na powyższym obrazku możesz zauważyć zawór[1] i dźwignię[2]. Żeby wszystko przebiegło prawidłowo najpierw użyj dźwigni. W ten sposób umieścisz mniejsze koło zębate na większym. Gdy to zrobisz przekręć zawór. Możesz zauważyć, że gigantyczny wiatrak który jest bezpośrednio pod tobą zaczął się obracać. Przejdź teraz do zaworu, który wcześniej pominąłeś. Przekręć go, a zobaczysz że cały mechanizm nad tobą pracuje z biegiem wiatraka. Wróć na górny poziom.

Zwróć uwagę, że po uruchomieniu mechanizmu nastąpiła zmiana w obiekcie oznaczonym na obrazku - Kaptar | Opis przejścia Obduction - Obduction - poradnik do gry

Zwróć uwagę, że po uruchomieniu mechanizmu nastąpiła zmiana w obiekcie oznaczonym na obrazku. Możesz teraz wejść po schodach i wykonać interakcję z obiektem. Na tym etapie zamieszczę kilka ilustracji, żeby jak najlepiej zobrazować cel zadania.

Po wejściu w interakcję z obiektem twoje główne pole widzenia zawęża się do obszaru widocznego na obrazku - Kaptar | Opis przejścia Obduction - Obduction - poradnik do gry

Po wejściu w interakcję z obiektem twoje główne pole widzenia zawęża się do obszaru widocznego na obrazku. W trakcie obsługi urządzenia możesz wejść w interakcję z dźwignią widoczną na obrazku. Jak możesz zauważyć, ma ona trzy bieguny z czego dwa służą do przełączania się pomiędzy czterema ramionami maszyny. Obszar w okręgu wskazuje na mechanizm, który porusza się dzięki twojej wcześniejszej ingerencji.

Zwróć uwagę na powyższy obrazek - Kaptar | Opis przejścia Obduction - Obduction - poradnik do gry

Zwróć uwagę na powyższy obrazek. Po skierowaniu twojej uwagi bezpośrednio na mechanizm możesz zauważyć, że dalsze tłoki urządzenia nie pracują, ponieważ część mechanizmu[1] tylko odbija się od dalszej części[2] zamiast wprawiać całość w ruch. Do tego służy właśnie trzeci biegun dźwigni. Po wycelowaniu w daną ścieżkę, możesz za pośrednictwem dźwigni ją połączyć.

Istotne jest jednak to, żebyś użył dźwigni dokładnie w tym momencie gdy oba końce ramienia się zetkną - Kaptar | Opis przejścia Obduction - Obduction - poradnik do gry

Istotne jest jednak to, żebyś użył dźwigni dokładnie w tym momencie gdy oba końce ramienia się zetkną. Na powyższym obrazku widać, że po połączeniu energia którą generuje wiatrak jest przekazywana do dalszych struktur mechanizmu. W ten sam sposób połącz wszystkie cztery ramiona i odejdź od urządzenia.

Zniszcz Promień Mofangów

Stojąc przodem do urządzenia zwróć się w prawo. Znajdziesz tam korytarz, którym możesz podążyć. Na jego końcu jest winda, która doprowadzi cię do punktu wyjścia na planecie. Pamiętaj o istnieniu tego skrótu, ale bierz pod uwagę, że mechanizm operujący położeniem windy znajduje się na niej, więc nie będziesz mógł wywołać jej jeśli pozostawisz ją na innym poziomie. Wróć na górę i cofnij się do miejsca z którego teleportowałeś się bezpośrednio do domku w centrum Hunrath (to bardzo istotne, aby skorzystać właśnie z tego teleportu - w przeciwnym razie droga dla wózka będzie zamknięta przez olbrzymi głaz) i użyj maszyny.

Będąc na miejscu musisz odnaleźć wózek z emiterem - Kaptar | Opis przejścia Obduction - Obduction - poradnik do gry

Będąc na miejscu musisz odnaleźć wózek z emiterem. Zwróć uwagę na powyższy obrazek. Jeśli używasz teleportu bezpośredniego do domku w Hunrath to szyb kolejowy, który widzisz na obrazku staje się przejezdny. Wjedź do niego wózkiem. Niebywale istotne jest to, żeby wjechać do szybu przodem, co również zaobserwujesz na powyższym obrazku. Jeśli wjedziesz tyłem nie będziesz miał możliwości wykonania zadania. Będziesz musiał wrócić i zawrócić wózek więc lepiej zrób to od razu.

Jeśli wózek ustawiony jest prawidłowo wjedź do szybu. W pewnym momencie znajdziesz się w miejscu, gdzie po prawej stronie będziesz miał okienko skierowane bezpośrednio na maszynę teleportującą. Nie wychodząc z wózka użyj teleportacji.

Okazuje się, że wraz z wózkiem zostałeś teleportowany na Kaptar. Po lewej stronie możesz zobaczyć Promień Mofangów, którego zniszczenie jest twoim bieżącym celem. Cofnij wózek do oporu, wyceluj laser i zniszcz urządzenie. Razem z promieniem zostanie zniszczona bariera, która blokowała planetę w podobny sposób jak na Hunrath. Po całym zajściu teleportuj się, wycofaj wózek (tyłem) z szybu i wróć na Kaptar.

Po teleportacji dowolną drogą musisz udać się do punktu wyjścia na wyspie. Możesz zrobić to za pośrednictwem odblokowanej windy-skrótu lub cofnąć się pieszo do wspomnianego miejsca. Niezależnie od tego jak się tam dostaniesz, twoim celem jest ustawienie ruchomych mostów w taki sposób, żeby jeden z nich prowadził bezpośrednio do ściany. Z uwagi na fakt, że promień Mofangów został zniszczony, będziesz mógł użyć ściany jako portalu. Po uzyskaniu odpowiedniej konfiguracji mostów wejdź w portal.

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Obduction

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8,61 zł

Obduction

zobacz więcej informacji o grze
Obduction

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier przygodowych

Przygodowe