poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik King's Bounty: Nowe Światy (King's Bounty: Crossworlds Game of the Year Edition)

Pierwsza część poradnika King’s Bounty: Nowe Światy poświęcona została poradom ogólnym na temat rozgrywki. W drugiej znajdziesz wszystkie niezbędne informacje o kampanii „Marsz orków”, oraz mini-kampaniach „Czempion Areny” i „Strażniczka Korony”.

poradnik, solucja do gry w zawiera 182 stron i 406 ilustracji, rozmiar pliku to 15,1 MB

Szkarłatny wiatr

W poszukiwaniu kontrabandy

Harry Topór przesiadujący w kryjówce przemytników jest dobrze poinformowany. Dwuręczne kilofy, które zostały zakazane przez krasnoludów, do tej pory były istnym hitem na czarnym rynku. Teraz jednak lada dzień mają wrócić do łask, co z pewnością odbije się na ich cenach. Szmugler zatrudnia Amelię aby ta odnalazła dwa kufry z narzędziami i przekazała je łącznikowi. Wszystko za sowitą opłatą rzecz jasna i bez kropli wylanej krwi.

Topór handlujący kilofami - Szkarłatny wiatr - Zadania - Kings Bounty: Nowe Światy - poradnik do gry
Topór handlujący kilofami
Podgląd mapy - Szkarłatny wiatr - Zadania - Kings Bounty: Nowe Światy - poradnik do gry
Podgląd mapy

Zaraz po akceptacji misji zajrzyj do swojego inwentarza otwierając mapę. Zaznaczone zostały na niej dwa punkty, w których zakopano skrzynie z kilofami. Z rozpoznaniem przedstawionego terenu z pewnością nie będziesz miał jakichkolwiek problemów, bowiem skrawek w łatwy sposób ilustruje wyspę Szkarłatnego Wiatru.

Kiedy już wykopiesz oba kufry musisz mieć dostęp do wyspy Zardzewiałej Kotwicy, bo to właśnie tam znajduje się niejaki Bruges, który odbierze towar. W tym celu należy naturalnie odnaleźć odpowiednią mapę nawigacyjną, co jest już w gestii grającego. Będąc na miejscu, wypatruj rudego krasnoluda. Podczas mojej wędrówki opalał się on na południowo- zachodnim brzegu.

Jedna skrzynia już jest - Szkarłatny wiatr - Zadania - Kings Bounty: Nowe Światy - poradnik do gry
Jedna skrzynia już jest
Pierwsze przemytnicze szlify Amelia ma już prawie za sobą - Szkarłatny wiatr - Zadania - Kings Bounty: Nowe Światy - poradnik do gry
Pierwsze przemytnicze szlify Amelia ma już prawie za sobą

Mimo iż Harry zaznacza, że zadanie powinno zostać wykonane jak najszybciej, nie ma powodów do pośpiechu. Krasnoludy z pewnością nie wprowadzą poprawek do swojego prawa przed ukończeniem questa.

Starania mistrza Lothara

Tytułowy mistrz Lothar zaszył się w północno-zachodnim rogu Szkarłatnego Wiatru. Jego chatka znajduje się na wodzie, gdzie krewki krasnolud odpokutowuje przegrany przed laty zakład. Wedle umowy kowal miał wykonać legendarny topór żywiołów, ale nie podołał zadaniu i przez kilkadziesiąt nie może teraz wykonywać swojej pracy.

Amelia w rozmowie z Lotharem zasugeruje posłużeniem się magią aby cofnąć się w przeszłość i zmienić wydarzenia feralnego dnia. Jak każdy krasnolud także i ten sceptycznie nastawiony jest do czarów, tak więc nie bardzo wierzy w sukces. To nic, bowiem przedsięwzięcie jest jak najbardziej wykonalne, niemniej wymaga niezwykle rzadkiego zwoju o nazwie "Cofnięcie Czasu".

Krasnolud na wodzie - niecodzienny to widok - Szkarłatny wiatr - Zadania - Kings Bounty: Nowe Światy - poradnik do gry
Krasnolud na wodzie - niecodzienny to widok
Nekromanta Mistikus zgromadził niezwykłą wiedzę magiczną - Szkarłatny wiatr - Zadania - Kings Bounty: Nowe Światy - poradnik do gry
Nekromanta Mistikus zgromadził niezwykłą wiedzę magiczną

Generalnie zalecam Ci przeglądanie każdej miejscówki gdzie w sprzedaży znajdują się zwoje, bo bardzo możliwe, że jego rozmieszczenie jest losowe (jak cały asortyment sklepów). Ja swój znalazłem w zamku Mistikusa na Bezimiennej Wyspie i nie można oczywiście wykluczyć, że natkniesz się niego w tym samym miejscu. Był to jedyny egzemplarz na jaki trafiłem podczas gry. Na jego zakup powinieneś mieć odłożone 50.000 sztuk monet.

Po zdobyciu zwoju możesz zdecydować czy przekazać go Lotharowi czy też wykuć go na pamięć i korzystać z zaklęcia na stałe (papier zniknie bezpowrotnie). Czar podczas bitwy przenosi wybrany oddział na pole, na którym stał rozpoczynając poprzednią rundę, uzdrawiając i wskrzeszając poległe w ostatniej turze jednostki. Zrobisz oczywiście jak zechcesz, ale nie da się ukryć, że idealnym rozwiązaniem byłoby znaleźć jeszcze jedną kopie. Podejrzewam jednak, że będzie to bardzo trudne.

Cofnięcie czasu w akcji - Szkarłatny wiatr - Zadania - Kings Bounty: Nowe Światy - poradnik do gry
Cofnięcie czasu w akcji

Lothar mając już w ręku zwój przeniesie się w przeszłość, ale to czy odwróci bieg wydarzeń już nie zdradzę. Podpowiem za to, że w deskach przed domem krasnoluda czai się potężny potwór morski - Biały Kraken. Opis walki z nim znajdziesz w dziale poświeconym innym zadaniom (pod koniec poradnika).

Bolo

Uciekinierka Eryka

Wyspa Bolo - dom dla barbarzyńców, w tym także dla Rolfa Wędrowca siedzącego w swojej łajbie na pobliskim brzegu. Tak się jednak złożyło, że kiedy ten miał już wyruszyć w kolejną wyprawę, odeszła od niego żona, jedna z dziesięciu dodajmy. Nasza dzielna bohaterka podejmuje się roli mediatora w tej niełatwej sprawie...

Dumna Eryka przeniosła się do małego domku w lesie niedaleko wejścia do katakumb. Problem jest złożony i nie da się go rozwiązać w sposób pokojowy. Pobijesz się albo z Eryką albo z Rolfem, niemniej zacznijmy od początku.

Kilka kroków na nowym lądzie i znowu jakiś problem - Bolo - Zadania - Kings Bounty: Nowe Światy - poradnik do gry
Kilka kroków na nowym lądzie i znowu jakiś problem
Chatka buntowniczki - Bolo - Zadania - Kings Bounty: Nowe Światy - poradnik do gry
Chatka buntowniczki

Żona barbarzyńcy opuściła męża z powodu jego zakrojonej na szeroką skalę poligamii. Jeśli podczas rozmowy będziesz stawał po stronie Wędrowca, skończy się to konfrontacją z Eryką i jej armią. Tym siłowym rozwiązaniem zmusisz ją jednak do powrotu, choć trudno będzie to nazwać szczęśliwym finałem. Misja zakończy jednak powodzeniem, pozostanie tylko odebranie nagrody od Rolfa.

Alternatywnym rozwiązaniem jest zrozumienie Eryki i próba przemówienia do rozsądku barbarzyńcy. Naturalnie ten nawet nie będzie chciał słyszeć o rezygnacji z reszty swoich niewiast i wzburzony prawie rzuci się na Amelię. Mimo wszystko pokonany Rolf okaże skruchę, a po dalszej rozmowie z naszą bohaterką zmieni stanowisko. Przekaże nawet w imię miłości swoją brodę, którą w te pędy zanieść Eryce. Ta z radością wróci do swojego męża, a Ty najlepiej razem z nią - po wynagrodzenie.

Metoda barbarzyńska - Bolo - Zadania - Kings Bounty: Nowe Światy - poradnik do gry
Metoda barbarzyńska
Prostowanie poglądów Wędrowcy - Bolo - Zadania - Kings Bounty: Nowe Światy - poradnik do gry
Prostowanie poglądów Wędrowcy

Oba rozwiązania różnią się właściwie tylko fabularnie. Obie postaci dysponują podobnym potencjałem, przy czy Eryka podczas mojej rozgrywki postawiła na kilka królewskich cierni, zwykłych obserwatorów i multum ważek. Spodziewaj się więc oporu opartego na podobnych siłach. Rolf z kolei otaczał się przedstawicielami swojego fachu (np. berserkerzy), niedźwiedziami oraz również ważkami.

Nieposłuszny topór

Bardzo szybka misja, jeśli tylko dysponujesz odpowiednio silną armią. Przechadzając się po wyspie Bolo i dochodząc do domu wodza tutejszych barbarzyńców, być może zauważysz po prawej porzucony topór. Broń ta żyje i co więcej jest zbuntowana, o czym łatwo się przekonać przy próbach nawiązania z nią kontaktu. Oręż należy to Olafa, który chętnie zapłaci za jego ujarzmienie.

Nie owijając w bawełnę, musisz po prostu zaatakować topór i pokonać na specjalnej planszy gremliny oraz towarzyszące im wojska. Przypominam, że te małe złośliwe stworzonka siedzą na arenie w swoich wieżach i co rusz wspomagają swoich popleczników bądź wyrządzają psikusa wrogom.

Dom Olafa Białobrodego - Bolo - Zadania - Kings Bounty: Nowe Światy - poradnik do gry
Dom Olafa Białobrodego
Na trójkątnej arenie przedmiotu - Bolo - Zadania - Kings Bounty: Nowe Światy - poradnik do gry
Na trójkątnej arenie przedmiotu

W trakcie mojego starcia w rolach głównych wystąpiło trzech gremlinów, a ich umocnienia miały odporność na poziomie niespełna 750 punktów. To powinna dąć Ci jakieś pojęcie o czyhającym niebezpieczeństwie, które zawsze towarzyszy przy tego typu interwencjach. Pierwsze skrzypce w grupkach zbrojnych grali weterani orków (ech ten ich wieczny kontratak...).

Mając już topór w swojej kieszeni możesz spróbować z nim pogadać ale ostatecznie zwróć go Białobrodemu.

Młockarnia barbarzyńców

Witamy w tradycyjnym rytuale ludzi północy. Każdy młodzieniec pretendujący do miana barbarzyńcy, odwiedza specjalną jamę treningową, by spróbować swoich sił w poważnej walce. Jeśli przejdzie test, może zwać się wojownikiem z krwi i kości. A gdzie się biją? Trzeba minąć osadę Olafa i przechodząc przez most, pogadać z Ragna Rzeźnikiem.

Na końcu tego mostu dobrze się bawią - Bolo - Zadania - Kings Bounty: Nowe Światy - poradnik do gry
Na końcu tego mostu dobrze się bawią
Męska decyzja Amelii - Bolo - Zadania - Kings Bounty: Nowe Światy - poradnik do gry
Męska decyzja Amelii

Instruktor przywita Amelię dość chłodno, ale jeśli tylko w rozmowie z nim będzie dość uparta, to wpuści ją na arenę. Starcie to nieco różni się od zwyczajowych. Przede wszystkim Twoje siły zostaną skupione w środku i otoczą je jednostki wroga. Jeśli chcesz się przekonać jakie to są i czy w ogóle masz szanse na zwycięstwo, kliknij uprzednio prawym przyciskiem myszki na Rzeźniku. W mojej grze guza szukało kilkunastu prastarych niedźwiedzi, około dwustu berserkerów i cyklop. Pamiętaj, że ścierasz się tylko z jednostkami, nie z obcym herosem, więc Twoi sparingpartnerzy zdani są tylko na swoje możliwości.

O tym, że jest to misja dowiesz się po zwycięstwie, kiedy to quest od razu zostanie zaliczony. Wtenczas poznasz również nagrodę.

Sala Sław Barbarzyńców

Scenariusz bardzo podobny do Młockarni barbarzyńców. Odwiedzamy konkretną lokalizację, by z miejsca stoczyć walkę dowodząc naszego męstwa. Na poklask wśród barbarzyńców zasłużymy wizytując tytułową salę, znajdującą się w sąsiedztwie chaty Olafa Białobrodego.

Miejsce próby - Bolo - Zadania - Kings Bounty: Nowe Światy - poradnik do gry
Miejsce próby
Barbarzyńcy po raz kolejny dostaną łupnia - Bolo - Zadania - Kings Bounty: Nowe Światy - poradnik do gry
Barbarzyńcy po raz kolejny dostaną łupnia

Przybytkiem zarządza Rake Yavik, potężny wojownik, który dopuści Cię do sprawdzianu o ile dysponujesz przynajmniej 4 punktami w ataku i obronie oraz półtora tysięcznym dowodzeniem. Jeśli zastanawia Cię jaki potencjał reprezentuje sobą barbarzyńca, kliknij domek prawym przyciskiem myszki.

Podczas mojej próby Yavik wystawił jednego cyklopa oraz przeszło dwustu berserkerów. U ciebie może rzecz jasna być troszkę inaczej, ale siła oponenta w ogólnym rozrachunku powinna utrzymać taki sam poziom. Oprócz typowego wynagrodzenia za okazany trud możesz także liczyć na swoje imię wyryte na filarach chwały (obok).

Zardzewiała Kotwica

Pijacka odtrutka

Przyportowa tawerna o najgorszej reputacji na wyspie pełnej piratów, której właścicielem jest abstynent? Tak też może się zdarzyć, choć Barney Tortuga alkoholu do ust nie bierze bynajmniej z wyboru. To efekt spożycia pewnego elfiego specyfiku, sprawiającego, że kompletnie odechciewa się jakichkolwiek procentowych napitków.

Za drzwiami tego domku cierpi Barney Tortuga - Zardzewiała Kotwica - Zadania - Kings Bounty: Nowe Światy - poradnik do gry
Za drzwiami tego domku cierpi Barney Tortuga
Zdrowotna oaza - Zardzewiała Kotwica - Zadania - Kings Bounty: Nowe Światy - poradnik do gry
Zdrowotna oaza

Problem można rozwiązać dostając się do Elonu, co pewnie uda Ci się nieprędko. Trzeba bowiem pamiętać, że wymagana jest odpowiednia mapa żeglugi. Docelowa karczma Zdrowy Duch znajduje się przy najbliższym brzegu, tak więc kiedy tylko zdobędziesz potrzebne dane nawigacyjne, popłyń na kontynent elfów bez oporu. Zapewniam, że nic Ci nie grozi.

Za antidotum od Tavila trzeba zapłacić 7000 złotych monet. Nie ma tu niestety możliwości targowania się. Po zakupie złap ukradkiem za buteleczkę i weź kilka łyków, a dostaniesz małą bonifikatę w postaci dodatkowego przyrostu many. Ostatecznie popłyń na Zardzewiałą Kotwicę ratując Tortugę przed bezalkoholową klątwą.

Butelkowe sumienie

Na jednej z plaż Zardzewiałej Kotwicy (sprawdź na dalekiej północy) stacjonuje pirat imieniem Von Hausen. Korsarz wymyślił dość niekonwencjonalny plan zwabienia ludzi, z zamiarem oczywiście ich obrabowania. Otóż posłał w morze serię zakorkowanych butelek z fałszywym ratunkiem o pomoc. Rozbójnika ni stąd ni zowąd nagle ruszyło sumienie i prosi naszą uroczą Amelię o odszukanie czterech ostatnich flaszek.

Czy ten charakter może kłamać? - Zardzewiała Kotwica - Zadania - Kings Bounty: Nowe Światy - poradnik do gry
Czy ten charakter może kłamać?
Jedna z butelek - Zardzewiała Kotwica - Zadania - Kings Bounty: Nowe Światy - poradnik do gry
Jedna z butelek

Sprawa okazuje się mieć jednak podwójne dno, co zresztą niezręcznie sugeruje opis zadania w dzienniku. Butelki taplają się w wodach opływających wyspę i nie sądzę byś miał z ich wyłowieniem jakieś problemy (uważaj tylko na grasujące statki). Mając już wszystkie butelki w inwentarzu, nie zanoś ich od razu piratowi tylko przyjrzyj się im z bliska. Jedna z nich zawiera mapę skarbu!

A więc o to tak naprawdę chodziło Von Hausenowi, nie o żadne postanowienie poprawy. Padalec zasłużył sobie na rewanż. Wyjmij mapę z butelki i zastąp ją fałszywą. Pirat nic nie zauważy dzięki czemu Ty zyskasz złoto i doświadczenie oraz skrawek papieru prowadzący do bogactw zakopanych w ziemi.

Taka ewentualność też istnieje - Zardzewiała Kotwica - Zadania - Kings Bounty: Nowe Światy - poradnik do gry
Taka ewentualność też istnieje
Kufer pełen kosztowności - Zardzewiała Kotwica - Zadania - Kings Bounty: Nowe Światy - poradnik do gry
Kufer pełen kosztowności

Z innych rozwiązań możesz wybrać przekazanie wilkowi morskiemu nienaruszonych butelek (jeszcze czego!), ewentualnie naiwne pozostawienie tej szczególnej pustej bądź napełnienie jej rumem. W dwóch ostatnich przypadkach taka nonszalancja skończy się pojedynkiem z Von Hausenem, co nawet w razie zwycięstwa zaliczy quest jako nieudany.

Pozostaje jeszcze kwestia skarbu. Wprawdzie dostajesz mapę ale nie zaszkodzi też łypnąć okiem na tą zamieszczoną poniżej, choćby z tego względu, że jest bardziej czytelna.

Mapa skarbu - Zardzewiała Kotwica - Zadania - Kings Bounty: Nowe Światy - poradnik do gry
Mapa skarbu

Najemnicy dla Sohaty'ego

Na wyspie Zardzewiałej Kotwicy zatrzymał się Wódz Sohaty, słynny bandyta, który szuka ekipy najemnych żołnierzy. W trakcie mojej przygody okupował on wschodnią plażę. Po co mu aż 50 łuczników, piratów i bandytów, tego niestety nie zdradzi.

Reprezentantów poszczególnych profesji musisz zwyczajnie nająć wydając na nich swoje pieniądze. Konkretnych lokalizacji niestety nie jestem w stanie Ci podać, bowiem jak dobrze wiemy, ten element rozgrywki jest generowany losowo. Po prostu przeglądaj mijane tawerny, obozowiska, zamki, etc., licząc na łut szczęścia.

Sohaty wygląda tanich najemników - Zardzewiała Kotwica - Zadania - Kings Bounty: Nowe Światy - poradnik do gry
Sohaty wygląda tanich najemników
Kup pan pirata - Zardzewiała Kotwica - Zadania - Kings Bounty: Nowe Światy - poradnik do gry
Kup pan pirata

Co ciekawe, Sohaty odbierze grupkę zbrojnych tylko wtedy kiedy będziesz dysponował kompletem. Oznacza to, że w swojej armii musisz mieć naraz 50 łuczników, piratów oraz bandytów i dopiero wówczas możesz udać się po nagrodę.

Ukończenie zadania zależne jest również od poziomu dowodzenia. Najdrożsi pod tym względem są łucznicy, gdyż jeden typek z łukiem kosztuje 50 punktów przywódczych. Potężne obliczenia matematyczne jasno więc wskazują, że musisz chełpić się dowodzeniem na poziomie co najmniej 2500 punktów.

Sohaty w zamian za przysługę da Ci klucz do skarbca orków (nie związany z misją). Ten ukryty został na północnym wschodzie wyspy. Po pokonaniu wszystkich stworów broniących do niego dostępu od zewnątrz, możesz właściwie już podnosić ręce w geście triumfu, bowiem w środku znajduje się jeszcze tylko jedna, w dodatku mało groźna zgraja strażników. Wrażenia z przetrząsania jaskini zostawiam Tobie.

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
King's Bounty: Nowe Światy

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8,61 zł

King's Bounty: Nowe Światy

zobacz więcej informacji o grze
King's Bounty: Nowe Światy

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier strategicznych

Strategiczne
2019-08-26 02:26:29