poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Madagaskar (Madagascar)

W poradniku do gry Madagascar, znajdziecie szczegółowe rozwiązanie wszystkich poziomów występujących w programie z uwzględnieniem interesujących bonusów, jak np. automatów do gier zręcznościowych, które stanowią dodatkową rozrywkę.

poradnik, solucja do gry w zawiera 36 stron i 115 ilustracji, rozmiar pliku to 2,7 MB

Marty's Escape!

Czas na ucieczkę Marty'ego z nudnego Zoo. Zadanie nie jest łatwe, gdyż nocą kompleks patrolowany jest przed dużą liczbę strażników. I na to jednak znajdzie się sposób, w końcu pomaga nam przedsiębiorczy pingwin.

Zmagania zaczynamy od zebrania trzech kart. Pierwszą z nich przetrzymuje słoń (#11), drugą znajdujący się nieopodal dromader. Po otwarciu kopniakiem bramy, zobaczysz strażnika stojącego tyłem do Ciebie (#12). Jeśli wejdziesz w promień światła emitowany przez latarkę, zostaniesz schwytany i stracisz jedno z dodatkowych "żyć", dlatego zajdź od tyłu mundurowego i kopnij go, torując sobie dalszą drogę.

1 - Marty's Escape! - Solucja - Madagaskar - poradnik do gry
2 - Marty's Escape! - Solucja - Madagaskar - poradnik do gry
3 - Marty's Escape! - Solucja - Madagaskar - poradnik do gry
Kolejny strażnik (#13), jakiego napotkasz na swojej drodze, jest trudniejszy do wyeliminowania, gdyż co kilka sekund obraca się o 180 stopni - Marty's Escape! - Solucja - Madagaskar - poradnik do gry

Kolejny strażnik (#13), jakiego napotkasz na swojej drodze, jest trudniejszy do wyeliminowania, gdyż co kilka sekund obraca się o 180 stopni. Poczekaj, aż przeciwnik stanie tyłem do Ciebie i szybko kopnij go. Podejdź do nosorożca. Wręczy Ci on ostatnią już kartę. Marty nauczy się skradać. Dalszą drogę blokuje brama zamknięta na klucz. Z racji tego, że go aktualnie nie posiadasz, musisz odnaleźć pingwina i skorzystać z otwartego przez niego przejścia (#14). Aby to zrobić, należy skorzystać z nowo nabytej umiejętności skradania się. W małym pomieszczeniu chwyć w zęby klucz i wracaj do bramy.

Załatw strażnika i porozmawiaj ze strusiami. Nieloty poinformują Cię o możliwości anihilacji przeciwników przy pomocy znajdujących się obok przedmiotów - koszów na śmieci oraz wózków z detergentami. W ten oto sposób pozbądź się wszystkich widocznych strażników (jeden z nich - ten pilnujący bramy #17 - pozostanie poza Twoim zasięgiem) i ruszaj przed siebie.

4 - Marty's Escape! - Solucja - Madagaskar - poradnik do gry
Pingwin wskaże Ci nowy tunel, który pozwoli Ci przedostać się do kolejnej części kompleksu - Marty's Escape! - Solucja - Madagaskar - poradnik do gry

Pingwin wskaże Ci nowy tunel, który pozwoli Ci przedostać się do kolejnej części kompleksu. Tutaj po raz kolejny musisz skorzystać się z umiejętności skradania się. Przeczołgaj się po lewej stronie murku (#15), a nie zostaniesz zauważony przez strażnika. Będąc już zupełnie bezpieczny, uderz w stojące nieopodal kosze na śmieci, aby pozbyć się przeciwników. Podejdź do latarni (#16) i kopnij ją. Jeden z mundurowych przybiegnie wyłączyć urządzenie, co pozwoli Ci go wyeliminować i ruszyć w dalszą drogę.

Uderz sprzątającego staruszka, a zdobędziesz klucz. Kopnij w bramę i poczekaj, aż pingwin otworzy kolejny tunel. Po krótkim spacerku znajdziesz się w odwiedzanej wcześniej części Zoo. Skieruj się w stronę strażnika, którego wcześniej nie mogłeś w żaden sposób wyeliminować (#17). Włącz stojącą nieopodal latarnię, a kiedy przeciwnik przybiegnie zobaczyć co się stało, skieruj się do bramy i skorzystaj z klucza.

5 - Marty's Escape! - Solucja - Madagaskar - poradnik do gry
6 - Marty's Escape! - Solucja - Madagaskar - poradnik do gry
7 - Marty's Escape! - Solucja - Madagaskar - poradnik do gry
Dalsza droga jest zablokowana (#18) - Marty's Escape! - Solucja - Madagaskar - poradnik do gry

Dalsza droga jest zablokowana (#18). Skręć w prawo, obejdź dookoła klatkę z małpami i kopnij wózek, co pozwoli pozbyć się strażników. Przejdź przez bramę. Obezwładnij kolejnego sprzątacza i zabierz klucz. Teraz musisz przeczołgać się na drugą stronę planszy, unikając światła latarek strażników (#19). Kiedy znajdziesz się już w bezpiecznym miejscu, możesz w spokoju wyeliminować wrogów - za pomocą koszy na śmieci lub kopnięciem.

Otwórz kolejną bramę i idź przed siebie. Spotkany nieopodal niedźwiedź poinformuje Cię o niezwykle groźnym myśliwym, który będzie próbować uniemożliwić Ci ucieczkę. Na razie nie przejmuj się tymi rewelacjami, tylko poruszaj się jedyną dostępną drogą, aż dotrzesz do kolejnego strażnika (#20). Niestety, nie możesz go ominąć, dlatego będzie trzeba uciec się do podstępu. Kopnij lampę, a kiedy mundurowy zmieni pozycję, wróć się i uderz w następną latarnię. Cofnij się jeszcze trochę i uruchom kolejny "wabik". Strażnik znajdzie się teraz w zasięgu kosza na śmieci, z którego oczywiście skorzystaj.

8 - Marty's Escape! - Solucja - Madagaskar - poradnik do gry
Po przejściu przez bramę znajdziesz się w ostatniej części Zoo - Marty's Escape! - Solucja - Madagaskar - poradnik do gry

Po przejściu przez bramę znajdziesz się w ostatniej części Zoo. Użyj latarni i pozbądź się pierwszego strażnika. Po kopnięciu w wózek (#21), zniknie kolejnych czterech mundurowych. Pingwin ucieknie z ogrodu za pomocą balonów - na placu boju pozostałeś już tylko Ty. Podejdź do sprzątającego staruszka i poczekaj, aż ten wezwie posiłki w postaci myśliwego. Czas na finałową batalię.

Myśliwy pojawi się w towarzystwie kilku strażników (#22). Aby uniknąć niebezpiecznych pocisków z jego strzelby, wystarczy się schylić. Uderzaj w kolejne kosze na śmieci, aby pozbyć się "obstawy". Na koniec kopnij jeszcze w wózek, aby unieszkodliwić głównego oponenta.

N.Y. Street Chase

Alex, Gloria i Melman postanawiają ruszyć w ślady Marty'ego, który aktualnie znajduje się w drodze na stację kolejową. Zanim przystąpimy do wyścigu - maleńka uwaga. Jest to jedyny etap w grze, w którym nie można poruszać kamerą za pomocą myszy. Musisz uważnie rozglądać się po okolicy i odpowiednio wcześniej lokalizować bonusowe przedmioty, np. monety.

Pościg rozpoczyna Alex (#23). Biegnij przed siebie, uważając na nadjeżdżające z naprzeciwka samochody oraz psy, które spróbują odebrać Ci część energii (aby się ich pozbyć, zarycz). Minąwszy skrzyżowanie, przeskocz przez obręcz (#24 - w trakcie gonitwy, zobaczysz ich jeszcze dziewięć. Jeśli zaliczysz je wszystkie, dostaniesz bonus pieniężny).

1 - N.Y. Street Chase - Solucja - Madagaskar - poradnik do gry
2 - N.Y. Street Chase - Solucja - Madagaskar - poradnik do gry
3 - N.Y. Street Chase - Solucja - Madagaskar - poradnik do gry
Przed drugim skrzyżowaniem, po lewej i po prawej stronie ulicy znajdują się wejścia na stację metra (#25) - N.Y. Street Chase - Solucja - Madagaskar - poradnik do gry

Przed drugim skrzyżowaniem, po lewej i po prawej stronie ulicy znajdują się wejścia na stację metra (#25). Na dole można znaleźć automat z grą Wobble Bird Air Force (#26) oraz trochę gotówki. Warto skorzystać z tego przejścia, gdyż unikanie samochodów na zatłoczonej ulicy z pewnością nie będzie zadaniem łatwym.

Gdy znajdziesz się z powrotem na ulicy, zostaniesz otoczony przez policjantów (#27). Musisz unieszkodliwić sześciu z nich, aby ruszyć się dalej. Jak to zrobić? Używając swojego morderczego ryku, spychaj stróżów prawa w kierunku studzienek ściekowych. Kiedy policjant znajdzie się w ich pobliżu, wpadnie do dziury, a co za tym idzie - zostanie wyeliminowany.

4 - N.Y. Street Chase - Solucja - Madagaskar - poradnik do gry
5 - N.Y. Street Chase - Solucja - Madagaskar - poradnik do gry
6 - N.Y. Street Chase - Solucja - Madagaskar - poradnik do gry
Biegnij przed siebie i tuż przed kolejnym skrzyżowaniem, skorzystaj z platformy (#28) po prawej stronie - N.Y. Street Chase - Solucja - Madagaskar - poradnik do gry

Biegnij przed siebie i tuż przed kolejnym skrzyżowaniem, skorzystaj z platformy (#28) po prawej stronie. Przed Alexem ostatni etap zmagań, w którym nadjeżdżające z przeciwka samochody będą próbowały go staranować. Unikaj kontaktu z pojazdami odpowiednio wcześniej skacząc i zbieraj leżące tu i ówdzie bonusy. Na końcu trasy zobaczysz krótki przerywnik filmowy. Czas na Glorię.

Podążaj przed siebie. Po zjedzeniu papryki (#29) przyspieszysz, dzięki czemu bez problemu zniszczysz jadące po ulicy samochody (jeśli w trakcie zabawy pozbędziesz się trzydziestu aut, dostaniesz bonus pieniężny). Oprócz łapania przysmaków, musisz również wziąć trzy karty, które uaktywnią kolejną "moc" Glorii. Jest nią podskok połączony z potężnym uderzeniem zadkiem w ziemię - przydatny, kiedy ścigający Ci policjanci wskoczą Ci na kark (#30).

7 - N.Y. Street Chase - Solucja - Madagaskar - poradnik do gry
Po dobiegnięciu do pierwszego skrzyżowania, kamera uniesie się do góry, prezentując sporą część ulicy i pędzące samochody (#31) - N.Y. Street Chase - Solucja - Madagaskar - poradnik do gry

Po dobiegnięciu do pierwszego skrzyżowania, kamera uniesie się do góry, prezentując sporą część ulicy i pędzące samochody (#31). Zadanie jest proste. Musisz przedostać się na drugą stronę, unikając jakiegokolwiek kontaktu z pojazdami. Jeśli Gloria zostanie uderzona, automatycznie traci jedno z dodatkowych "żyć" i całą zabawę rozpoczyna od początku. Przedostawszy się na kolejną ulicę, biegnij cały czas przed siebie, jedząc papryki i niszcząc samochody (#32). Po krótkim biegu czeka Cię przebrnięcie przez kolejne skrzyżowanie. Gdy Ci się to uda, śmiało zmierzaj w kierunku mety, gdzie stoi ostatni zmiennik - Melman.

Żyrafa nie może spaść na ulicę, gdyż kończy się to automatycznie jej śmiercią. Aby przebrnąć przez ten stosunkowo trudny etap, musisz więc poruszać się po zawieszonych wyżej platformach oraz dachach autobusów. Zmagania rozpocznij od pozbierania wszystkich trzech kart (#33), uaktywniających nową "moc" - śmigło. Melman może od teraz kręcić nogami podczas skoku, co pozwoli mu dłużej utrzymać się w powietrzu i dostać się na dalej wysunięte platformy (#34).

8 - N.Y. Street Chase - Solucja - Madagaskar - poradnik do gry
9 - N.Y. Street Chase - Solucja - Madagaskar - poradnik do gry
10 - N.Y. Street Chase - Solucja - Madagaskar - poradnik do gry
Podążaj przed siebie - N.Y. Street Chase - Solucja - Madagaskar - poradnik do gry

Podążaj przed siebie. Tuż przed skrzyżowaniem zobaczysz strumienie gorącego powietrza (#35) unoszące się ze studzienek ściekowych. Posługując się nową mocą, musisz dolecieć do kolejnych kanałów. Po drugim skoku, należy skręcić w prawo, a po odbiciu się z ostatniego już strumienia, wylądować na budowie.

Skacz po platformach eliminując robotników, którzy będą próbowali Cię skrzywdzić. Na końcu trasy zobaczysz koparkę (#36), która swoją łyżką zasłaniać będzie studzienkę ze strumieniem gorącego powietrza. Poczekaj, aż operator obróci urządzenie i korzystając z podmuchów wydostań się z terenu budowy.

Czas na ostatni odcinek pościgu. Polega on na nieustannych skokach z platformy na platformę, oczywiście przy wykorzystaniu studzienek. Zadanie nie jest proste, dlatego przed każdym kolejnym skokiem rozglądnij się i zlokalizuj miejsce, do którego musisz się dostać. Upadek na jezdnię oznacza automatyczną utratę jednego z dodatkowych "żyć".

Penguin Mutiny

Akcja tego etapu rozgrywa się na statku (#37). Wcielisz się w rolę jednego z pingwinów, a Twoim zadaniem jest dostać się na mostek i opanować okręt. Idź przed siebie i zlikwiduj pierwszego strażnika (#38 - jedno uderzenie powali go na ziemię, drugie wyeliminuje z gry). Podążaj jedyną dostępną drogą i na jej końcu zabierz klucz (#39). Otwórz klatkę i skorzystaj z trąbki (jest to sygnał dla reszty drużyny, aby podążać za Tobą). Twój bohater automatycznie otworzy rurę, do której wejdź.

1 - Penguin Mutiny - Solucja - Madagaskar - poradnik do gry
2 - Penguin Mutiny - Solucja - Madagaskar - poradnik do gry
3 - Penguin Mutiny - Solucja - Madagaskar - poradnik do gry
Skorzystaj z trąbki i wyeliminuj dwóch marynarzy (#40) - Penguin Mutiny - Solucja - Madagaskar - poradnik do gry

Skorzystaj z trąbki i wyeliminuj dwóch marynarzy (#40). Trzeciego z nich (tego najgrubszego) nie można załatwić w konwencjonalny sposób, dlatego na razie go pomiń. Idź w przeciwnym kierunku, odkręć kurek (#41) i wskocz do rury. Tutaj pokonaj kolejnego przeciwnika i wejdź po drabinie do sterowni olbrzymiego dźwigu.

Zabawa jest prosta. Musisz złapać hakiem pięciu marynarzy i po kolei wrzucić ich do klatki (#42). Kiedy pozbędziesz się ostatniego z nich (nie omieszkaj chwycić wcześniej wszystkich monet), wezwij drużynę i odkręć kolejny kurek.

4 - Penguin Mutiny - Solucja - Madagaskar - poradnik do gry
5 - Penguin Mutiny - Solucja - Madagaskar - poradnik do gry
6 - Penguin Mutiny - Solucja - Madagaskar - poradnik do gry
Znajdziesz się w maszynowni - Penguin Mutiny - Solucja - Madagaskar - poradnik do gry

Znajdziesz się w maszynowni. Naciśnij przycisk otwierający drzwi i wezwij po raz kolejny kompanów. W najbliższej sali natkniesz się na dwóch marynarzy (#43). Wyeliminuj chudszego i otwórz pierwsze drzwi po lewej. Pozbieraj przedmioty, wyjdź do pomieszczenia z grubasem i przedrzyj się przez kolejne drzwi. Tutaj zabierz klucz, a następnie uderz w przycisk. Awaria w toalecie zwabi marynarzy. Zamknij za nimi drzwi i zejdź po schodkach na dół.

Załatw kolejnego strażnika i otwórz drzwi (#44). Wezwij drużynę. Gdy znajdziesz się znów na pokładzie, idź przed siebie i poczekaj, aż pingwin otworzy skrzynię z kulami kręgielnymi (#45). Chwyć jedną z nich i rzuć nią w spacerujących marynarzy. Drugą kulę poślij w kierunku otwartej rury (#46), co pozwoli wyeliminować grubasa po drugiej stronie. Przejdź przez rurę. Wezwij drużynę i wdrap się po drabinie do kolejnego dźwigu.

7 - Penguin Mutiny - Solucja - Madagaskar - poradnik do gry
8 - Penguin Mutiny - Solucja - Madagaskar - poradnik do gry
9 - Penguin Mutiny - Solucja - Madagaskar - poradnik do gry
Zaczynasz od wyeliminowania przeciwników (#47) - Penguin Mutiny - Solucja - Madagaskar - poradnik do gry

Zaczynasz od wyeliminowania przeciwników (#47). Tradycyjnie wrzuć ich przy pomocy haka do klatki. Kiedy okolica będzie pusta, usuń skrzynię (poznasz ją po białych taśmach). Ostatni etap zmagań z dźwigiem polega na przetransportowaniu trzech pingwinów w okolice przycisków, kontrolujących zamknięte przejścia. Kiedy wszystkie przejścia staną otworem, skieruj się na górę.

Zatrąb w celu przywołania kompanów, otwórz drzwi i wejdź do środka. Pod jedną ze ścian stoi małe pudełko, które pozwoli Ci się zakamuflować (#48). Omiń marynarzy krążących w pobliżu i chwyć pistolet (#49). Musisz zlikwidować ośmiu przeciwników, którzy będą próbowali Cię schwytać. Kiedy wykonasz zadanie, rozglądnij się po pomieszczeniu. Z prawej strony znajduje się rura. Otwórz ją odkręcając kurek i wskocz do środka. Ubierz kolejne pudło i niezauważony przez myśliwego, zabierz klucz (#50). Wracaj tą samą drogą i otwórz pobliskie drzwi.

10 - Penguin Mutiny - Solucja - Madagaskar - poradnik do gry
11 - Penguin Mutiny - Solucja - Madagaskar - poradnik do gry
12 - Penguin Mutiny - Solucja - Madagaskar - poradnik do gry
Zabij strażnika, przywołaj drużynę i wdrap się na górę - Penguin Mutiny - Solucja - Madagaskar - poradnik do gry

Zabij strażnika, przywołaj drużynę i wdrap się na górę. Tutaj skorzystaj z drabiny, aby wejść na mostek. Przed Tobą ostatni etap zmagań na statku. Chwyć pistolet (#51) i rozpocznij operację przejęcia okrętu od wyeliminowania sześciu strażników (można strzelać również przez otwarte okna - #52). Gdy uporasz się z pierwszym zagrożeniem, strzel cztery w kierunku myśliwego. Statek należy do Ciebie.

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Madagaskar

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8,61 zł

Madagaskar

zobacz więcej informacji o grze
Madagaskar

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier akcji

Gry Akcji