poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Evil Genius

Poradnik do nowatorskiej gry Evil Genius, przy pomocy którego bez większych przeszkód wybudujecie imperium zła, a także uchronicie się przed organizacjami reprezentującymi prawo i sprawiedliwość, by przygotować ogólnoświatową zagładę.

poradnik, solucja do gry w zawiera 178 stron i 121 ilustracji, rozmiar pliku to 5,5 MB

Pierwsza wyspa

Nazwa: Arcade Cabinet (Automat do gry)

Składnik: Security Desk (Stanowisko ochrony)

Maszyny laboratoryjne: Laser (Laser)

Nazwa: Beehive Trap (Pułapka-Ul)

Składnik: Salad Bar (Bar sałatkowy)

Maszyny laboratoryjne: Laser (Laser) + Biotank (Zbiornik z chemikaliami)

Nazwa: Bigscreen (Wielki ekran)

Składnik: TV Studio (Studio telewizyjne)

Maszyny laboratoryjne: Laser (Laser)

Nazwa: Bookcase (Regał z książkami)

Składnik: Reading Table (Stół do czytania)

Maszyny laboratoryjne: Impact Stress Analyzer (Analizator zmęczenia materiału)

Nazwa: Brainiac Machine (Mózgowa maszyna)

Składnik: Reading Table (Stół do czytania)

Maszyny laboratoryjne: Biotank (Zbiornik z chemikaliami)

Nazwa: Camouflaged Door (Zakamuflowane drzwi)

Składnik: Standard Door (Zwykłe drzwi)

Maszyny laboratoryjne: Biotank (Zbiornik z chemikaliami)

Nazwa: Control Station (Stacja kontrolna)

Składnik: Chalkboard (Tablica)

Maszyny laboratoryjne: Laser (Laser)

Nazwa: Death Cubicle (Sześcian śmierci)

Składnik: Holding Cell (Cela więzienna)

Maszyny laboratoryjne: Centrifuge (Centryfuga)

Nazwa: Disguised Camera (Zakamuflowana kamera)

Składnik: Zoom Lens Camera (Wydajniejsza kamera)

Maszyny laboratoryjne: Centrifuge (Centryfuga) + Biotank (Zbiornik z chemikaliami)

Nazwa: Disguised Holding Cell (Zakamuflowana cela więzienna)

Składnik: *Cameleon Cloth (Niewidzialny materiał)

Maszyny laboratoryjne: Biotank (Zbiornik z chemikaliami)

Nazwa: Disguised Power Generator (Zakamuflowany generator mocy)

Składnik: Power Generator (Generator mocy)

Maszyny laboratoryjne: Centrifuge (Centryfuga)

Nazwa: Disguised Sentry Gun (Zakamuflowane działko obronne)

Składnik: Outdoor Sentry Gun (Działko obronne)

Maszyny laboratoryjne: Impact Stress Analyzer (Analizator zmęczenia materiału) + Laser (Laser)

Nazwa: Disguised Weapons Cabinets (Zakamuflowany stojak z bronią)

Składnik: *Cameleon Cloth (Niewidzialny materiał)

Maszyny laboratoryjne: Laser (Laser)

Nazwa: DO NOT PRESS Trap (Pułapka "NIE NACISKAJ TEGO")

Składnik: TV Studio (Studio telewizyjne)

Maszyny laboratoryjne: Biotank (Zbiornik z chemikaliami)

Nazwa: Dreadmill (Wiatrak strachu)

Składnik: Egg Chair (Jajkowate krzesło)

Maszyny laboratoryjne: Impact Stress Analyzer (Analizator zmęczenia materiału) + Centrifuge (Centryfuga) + Laser (Laser)

Nazwa: Egg Chair (Jajkowate krzesło)

Składnik: Multimedia Educational Zone (Strefa nauki multimedialnej)

Maszyny laboratoryjne: Centrifuge (Centryfuga) + Biotank (Zbiornik z chemikaliami)

Nazwa: Electroshock Cannon Trap (Działko energetyczne)

Składnik: Nuclear Power Station (Nuklearny generator mocy)

Maszyny laboratoryjne: Impact Stress Analyzer (Analizator zmęczenia materiału) + Centrifuge (Centryfuga) + Laser (Laser)

Nazwa: Equipment Storage Rack (Skład ekwipunku)

Składnik: Heavy Shooting Range (Strzelnica z ciężką bronią)

Maszyny laboratoryjne: Impact Stress Analyzer (Analizator zmęczenia materiału)

Nazwa: Examination Chair (Krzesło chirurgiczne)

Składnik: Pharmacy Booth (Kabina szpitalna)

Maszyny laboratoryjne: Laser (Laser) + Biotank (Zbiornik z chemikaliami)

Nazwa: Field Barrier Door (Drzwi z polem siłowym)

Składnik: *Mercury Mirror (Soczewki Merkurego)

Maszyny laboratoryjne: Impact Stress Analyzer (Analizator zmęczenia materiału)

Nazwa: Heavy Door (Ciężkie drzwi)

Składnik: Standard Door (Zwykłe drzwi)

Maszyny laboratoryjne: Impact Stress Analyzer (Analizator zmęczenia materiału)

Nazwa: Heavy Duty Loudspeakers (Donośny głośnik)

Składnik: *Sonic Generator (Generator fal dźwiękowych)

Maszyny laboratoryjne: Centrifuge (Centryfuga)

Nazwa: High Density Capacitor (Lepszy generator energii zapasowej)

Składnik: Disguised Power Generator (Zakamuflowany generator mocy)

Maszyny laboratoryjne: Laser (Laser) + Centrifuge (Centryfuga)

Nazwa: Knockout Gas Cage Trap (Pułapka z klatką z gazem usypiającym)

Składnik: X-Ray Machine (Komora rentgenowska)

Maszyny laboratoryjne: Impact Stress Analyzer (Analizator zmęczenia materiału) + Centrifuge (Centryfuga)

Nazwa: Laser Trip Beams (Czujnik laserowy)

Składnik: Capacitor (Generator energii zapasowej)

Maszyny laboratoryjne: Laser (Laser)

Nazwa: Laughing Gas Cage Trap (Pułapka z klatką z gazem rozśmieszającym)

Składnik: Loyalty Drain Gas Cage Trap (Pułapka z klatką z gazem halucynogennym)

Maszyny laboratoryjne: Impact Stress Analyzer (Analizator zmęczenia materiału) + Biotank (Zbiornik z chemikaliami)

Nazwa: Loyalty Drain Gas Cage Trap (Pułapka z klatką z gazem halucynogennym)

Składnik: Pharmacy Booth (Kabina lecznicza)

Maszyny laboratoryjne: Biotank (Zbiornik z chemikaliami)

Nazwa: Motion Detector (Wykrywacz ruchu)

Składnik: Heavy Shooting Range (Strzelnica z ciężką bronią)

Maszyny laboratoryjne: Laser (Laser)

Nazwa: Multi-Gym (Multi-Siłownia)

Składnik: Table Tennis (Stół tenisowy)

Maszyny laboratoryjne: Impact Stress Analyzer (Analizator zmęczenia materiału)

Nazwa: Multimedia Educational Zone (Strefa nauki multimedialnej)

Składnik: *Mercury Mirror (Soczewki Merkurego)

Maszyny laboratoryjne: Laser (Laser)

Nazwa: Nuclear Power Station (Nuklearny generator mocy)

Składnik: Chalkboard (Tablica)

Maszyny laboratoryjne: Impact Stress Analyzer (Analizator zmęczenia materiału)

Nazwa: Pinball Machine (Stół do pinballa)

Składnik: Roulette Table (Stół do ruletki)

Maszyny laboratoryjne: Laser (Laser)

Nazwa: Pit Punisher (Karząca otchłań)

Składnik: Pinball Machine (Stół do pinballa)

Maszyny laboratoryjne: Impact Stress Analyzer (Analizator zmęczenia materiału)

Nazwa: Prometheus Revenge Trap (Pułapka zemsty Prometeusza)

Składnik: Satans Chimney (Szatański komin)

Maszyny laboratoryjne: Impact Stress Analyzer (Analizator zmęczenia materiału) + Laser (Laser) + Centrifuge (Centryfuga)

Nazwa: Salad Bar (Bar sałatkowy)

Składnik: *Pete Bog (Zamrożony człowiek)

Maszyny laboratoryjne: Biotank (Zbiornik z chemikaliami)

Nazwa: Satans Chimney (Szatański komin)

Składnik: Chalkboard (Tablica)

Maszyny laboratoryjne: Centrifuge (Centryfuga)

Nazwa: Sentry Gun (Działko obronne)

Składnik: Handgun Cabinet (Stojak z pistoletami)

Maszyny laboratoryjne: Centrifuge (Centryfuga)

Nazwa: Stupid Gas Cage Trap (Pułapka z klatką z gazem ogłupiającym)

Składnik: TV Studio (Studio telewizyjne)

Maszyny laboratoryjne: Impact Stress Analyzer (Analizator zmęczenia materiału)

Nazwa: Widescreen TV (Panoramiczny telewizor)

Składnik: *Sonic Generator (Generator fal dźwiękowych)

Maszyny laboratoryjne: Impact Stress Analyzer (Analizator zmęczenia materiału)

Nazwa: X-Ray Machine (Komora rentgenowska)

Składnik: *Pete Bog (Zamrożony człowiek)

Maszyny laboratoryjne: Centrifuge (Centryfuga)

Nazwa: Zoom Lens Camera (Wydajniejsza kamera)

Składnik: Security Camera (Kamera)

Maszyny laboratoryjne: Laser (Laser)

Druga wyspa

Nazwa: Auto-Surgeon (Auto-Chirurg)

Składnik: Examination Chair (Krzesło chirurgiczne)

Maszyny laboratoryjne: Biotank (Zbiornik z chemikaliami) + Greenhouse (Cieplarnia)

Nazwa: Automat (Automat)

Składnik: *Pete Bog (Zamrożony człowiek)

Maszyny laboratoryjne: Biotank (Zbiornik z chemikaliami) + Environmental Chamber (Komora środowiskowa)

Nazwa: Brain Washer (Maszyna do prania mózgu)

Składnik: *Sonic Generator (Generator fal dźwiękowych)

Maszyny laboratoryjne: Impact Stress Analyzer (Analizator zmęczenia materiału) + AI Supercomputer (Superkomputer)

Nazwa: Communications Array (Macierz komunikacyjny)

Składnik: *Code-breaker (Maszyna dekodująca)

Maszyny laboratoryjne:

a) Environmental Chamber (Komora środowiskowa) + Impact Stress Analyzer (Analizator zmęczenia materiału) + Centrifuge (Centryfuga)

b) Greenhouse (Cieplarnia) + Impact Stress Analyzer (Analizator zmęczenia materiału) + Centrifuge (Centryfuga)

c) AI Supercomputer (Superkomputer)

Nazwa: Cryogenic Chamber (Komora kriogeniczna)

Składnik: *Pete Bog (Zamrożony człowiek)

Maszyny laboratoryjne: Centrifuge (Centryfuga) + Greenhouse (Cieplarnia)

Nazwa: Damned Damsel (Przeklęta panna)

Składnik: *Cameleon Cloth (Niewidzialny materiał)

Maszyny laboratoryjne: AI Supercomputer (Superkomputer) + Laser (Laser)

Nazwa: Flamethrower Rack (Stojak z miotaczami ognia)

Składnik: *JetPack (Plecak odrzutowy)

Maszyny laboratoryjne:

a) Environmental Chamber (Komora środowiskowa) + Biotank (Zbiornik z chemikaliami) + Centrifuge (Centryfuga)

b) AI Supercomputer (Superkomputer) + Biotank (Zbiornik z chemikaliami) + Centrifuge (Centryfuga)

c) Greenhouse (Cieplarnia)

Nazwa: Giant Magnet Trap (Wielka pułapka magnetyczna)

Składnik: Nuclear Power Station (Nuklearny generator mocy)

Maszyny laboratoryjne: Centrifuge (Centryfuga) + Environmental Chamber (Komora środowiskowa

Nazwa: Gold Enhancer (Zwiększacz złota)

Składnik: *Crown Jewels (Klejnoty koronne)

Maszyny laboratoryjne:

a) Greenhouse (Cieplarnia) + Biotank (Zbiornik z chemikaliami) + Centrifuge (Centryfuga)

b) AI Supercomputer (Superkomputer) + Biotank (Zbiornik z chemikaliami) + Centrifuge (Centryfuga)

c) Environmental Chamber (Komora środowiskowa)

Nazwa: Misdirection Trap (Pułapka pomieszania kierunków)

Składnik: Communications Array (Macierz komunikacyjny)

Maszyny laboratoryjne: AI Supercomputer (Superkomputer) + Centrifuge (Centryfuga)

Nazwa: Money Madness (Pułapka pieniężnego szaleństwa)

Składnik: Stock Market Watchdog (Obserwator giełdy)

Maszyny laboratoryjne: Environmental Chamber (Komora środowiskowa) + Laser (Laser)

Nazwa: Nut Rupture Flashbang Trap (Pułapka z trującymi orzechami)

Składnik: Flamethrower Rack (Stojak z miotaczami ognia)

Maszyny laboratoryjne: Greenhouse (Cieplarnia) + Laser (Laser)

Nazwa: Pirahna Tank (Zbiornik z piraniami)

Składnik: Venus Man Trap (Pułapka 'Venus')

Maszyny laboratoryjne: Greenhouse (Cieplarnia) + Impact Stress Analyzer (Analizator zmęczenia materiału)

Nazwa: Radio Loudspeaker (Głośnik radiowy)

Składnik: *Giant Diamond (Wielki diament)

Maszyny laboratoryjne:

a) Environmental Chamber (Komora środowiskowa) + Impact Stress Analyzer (Analizator zmęczenia materiału) + Laser (Laser)

b) AI Supercomputer (Superkomputer) + Impact Stress Analyzer (Analizator zmęczenia materiału) + Laser (Laser)

c) Greenhouse (Cieplarnia)

Nazwa: Sawblades Trap (Pułapka z ostrzami)

Składnik: *Mercury Mirror (Soczewki Merkurego)

Maszyny laboratoryjne: Environmental Chamber (Komora środowiskowa) + Impact Stress Analyzer (Analizator zmęczenia materiału)

Nazwa: Schematics Station (Stacja schematyczna)

Składnik: *Antique Cannon (Stara armata)

Maszyny laboratoryjne:

a) Greenhouse (Cieplarnia) + Biotank (Zbiornik z chemikaliami) + Laser (Laser)

b) AI Supercomputer (Superkomputer) + Biotank (Zbiornik z chemikaliami) + Laser (Laser)

c) Environmental Chamber (Komora środowiskowa)

Nazwa: Stock Market Watchdog (Obserwator giełdy)

Składnik: *Aztec Amulet (Aztecki amulet)

Maszyny laboratoryjne:

a) Greenhouse (Cieplarnia) + Laser (Laser) + Impact Stress Analyzer (Analizator zmęczenia materiału)

b) Environmental Chamber (Komora środowiskowa) + Laser (Laser) + Impact Stress Analyzer (Analizator zmęczenia materiału)

c) AI Supercomputer (Superkomputer)

Nazwa: Venus Man Trap (Pułapka 'Venus')

Składnik: Advanced Laboratory Worktop (Zaawansowany warsztat laboratoryjny)

Maszyny laboratoryjne:

a) Environmental Chamber (Komora środowiskowa) + Biotank (Zbiornik z chemikaliami)

b) AI Supercomputer (Superkomputer) + Centrifuge (Centryfuga)

c) Greenhouse (Cieplarnia)

Pułapki są dziwnym aspektem gry, gdyż - szczerze mówiąc - można przejść grę bez stawiania ani jednej. Jednak z drugiej strony można pułapkami się bawić i zdrowo się pośmiać, patrząc na biednych agentów. A co najważniejsze - pułapki można łączyć w większe kombinacje, które dają ci pieniądze. Jeśli agent wpadnie w jedną pułapkę, nic się nie dzieje. Jeśli jednak wpadnie w następną (i kolejne), wyświetli się opis kombinacji oraz dostaniesz pewną sumę pieniędzy.

Druga pułapka - niegodziwy (Nefarious) - 100 $

Trzecia pułapka - wrogi (Malevolent) - 200 $

Czwarta pułapka - nikczemny (Villainous) - 300 $

Piąta pułapka - potworny (Heinous) - 400 $

Szósta pułapka - genialny (Genius) - 500 $ (powtarza się z każdą następną pułapką)

To mogą wydawać się niewielkie sumy, lecz zwróć uwagę na to, że ofiarami pułapek będą przede wszystkim agenci, a ci zazwyczaj (szczególnie ci bardziej niebezpieczni - żołnierze, weterani) podróżują w grupach. Więc cztery pułapki, które unieszkodliwią sześciu agentów dadzą ci 3600 $(100 $ + 200 $ + 300 $ x 6 = 3600 $). Bonusowe pieniążki, jak widać, sumują się. A jeśli twój system jest na tyle sprawny by każdego z agentów rzucać po kolei na sześć pułapek, wtedy dostajesz kilka tysięcy za taki nieostrożny oddział. Genialna kombinacja będzie się powtarzała - za siedmio-pułapkową kombinację dostaniesz 2000 $ (100 $ + 200 $ + 300 $ + 400 $ + 500 $ + 500 $ - liczone za jednego agenta). Pułapki są drogie i zabierają dużo energii, jednak jeśli odpowiednio rozplanujesz ich ułożenie, to kasa może bardzo szybko się zwrócić.

Kolejnym atutem pułapek jest to, że wykańczają grupy agentów bez twojego udziału. Nie musisz kierować najemnikami i oznaczać przeciwników ikonami - pułapki robią wszystko za ciebie. Przy stawianiu pułapek uważaj na podwładnych. Unikają oni pułapek wpisując przed przejściem przez sensor specjalny kod, jednak jeśli ich uwaga jest niska, to nie zauważą sensorów. Jeśli podwładny wyłączy na chwilę sensor, a idzie za nim turysta czy przeciwnik, to on także ominie pułapkę.

Najlepszym sposobem (szczególnie na drugiej wyspie) jest wybudowanie sieci korytarzy lub całego labiryntu nie łączącego się z bazą główną i mającego wiele wejść (baza natomiast będzie mieć jedno - im więcej wejść tym mniejsza szansa że grupa agentów wybierze to prowadzące do twojej bazy). Najlepszy system pułapek to taki, który zabija agentów nawet wtedy gdy o tym nie wiesz. Po prostu grasz sobie, agenci giną, a ty na tym zarabiasz.

Aby agenci weszli w pułapki, trzeba ich do nich zwabić. Ślepy korytarz z pułapką na końcu na pewno nie zachęci agenta do udania się na jego koniec. Co innego zakręt, nawet jeśli też kończy się ślepo, jednak delikwent tego nie widzi i pójdzie sprawdzić. Podobnie jest z drzwiami - skoro agent nie widzi co jest za nimi, to będzie chciał sprawdzić. Przy czym warto dodać, że drzwi otwierające się od razu (1 poziom zabezpieczeń) będą wzbudzały o wiele mniej zainteresowania niż zamknięte przed agentami (2 a jeszcze lepiej 3 poziom zabezpieczeń). Najlepiej łączyć obie możliwości w labirynt pełen zakrętów, drzwi i oczywiście - pułapek.

Pamiętaj także, że zraniony agent będzie starał się uciec, lecz zamknięte drzwi i pułapki mogą spokojnie poradzić sobie z tym, aby nie wyszedł żywy z labiryntu. Nie wynoś ciał ze swojego labiryntu i nie pozwalaj (ustawiając drzwi i poziom zabezpieczeń na 3) swoim podwładnym tam chodzić. Dzięki ciałom przeciwnicy dłużej pozostaną w labiryncie.

By uruchomić pułapkę, musisz najpierw wybudować sensor. Sensor potem połączyć z pułapką. Gdy ofiara uruchomi sensor, uruchomi się także pułapka, do której sensor jest przyłączony. By połączyć sensor z pułapką, kliknij na niego lub pułapkę lewym przyciskiem myszy. Powinien pojawić się obrazek podobny do poniższego - niebieski kolor pokazuje połączone sensory i pułapki, czerwony - nie połączone, a żółty - aktualnie wybrany sensor lub pułapkę.

Powyższy przykład to dwa sensory (płyty naciskowe) połączone z jedną pułapką (klatka z gazem) - Pułapki - Evil Genius - poradnik do gry

Powyższy przykład to dwa sensory (płyty naciskowe) połączone z jedną pułapką (klatka z gazem). Jeśli łączysz pułapki, to nie podłączaj każdego sensora do każdej pułapki. Możesz podłączyć kilka sensorów do jednej pułapki i odwrotnie - maksymalnie trzy, cztery sensory podłączone do pułapki (lub odwrotnie). Prawy przycisk myszy anuluje utworzone połączenia. Nie możesz stworzyć nieskończenie uruchamiającej się pułapki.

Agenci, w przeciwieństwie do kukieł, nie są obojętni wobec pułapek. Potrafią ominąć sensor jeśli go wykryją, lub przeturlać się tak, aby pułapka ich nie złapała. Jednak wiedz, że w miejscu, w które ofiara się np. przeturla może być inny sensor uruchamiający inną pułapkę. Pamiętaj też, że wszystkie pułapki (prócz tych, które można od razu umieścić) potrzebują czasu na uruchomienie - czas ten pozwala przejść agentowi jakieś dwa pola od sensora. Agenci nie giną od jednej pułapki - musisz użyć dwóch, by wykończyć jakiegoś delikwenta.

Nie podaję tutaj dokładnych kombinacji pułapek, gdyż tych jest mnóstwo. Możesz np. utworzyć kwadrat z korytarzy i umieścić w nim pułapki z wiatrakiem, tak by kilkakrotnie pchały ofiary - to prosty sposób na zarobienie pieniędzy. Testuj systemy pułapek na kukłach, lub uruchom grę od początku, wpisz kod na wszystkie przedmioty i tak przetestuj pułapki.

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Evil Genius

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8.61 zł

Evil Genius

zobacz więcej informacji o grze
Evil Genius

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier strategicznych

Strategiczne
© 2000-2017 GRY-OnLine S.A.regulaminkontakt i pomocgry onlinegame guides