poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Wojna Krwi: Wiedźmińskie opowieści (Thronebreaker: The Witcher Tales)

Poradnik do Wojna Krwi Wiedźmińskie Opowieści to wyczerpująca kolekcja porad i wskazówek do tej zaawansowanej strategii karcianej. Dowiesz się tutaj jak eksplorować mapę, zbierać zasoby i rozbudowywać obóz. Ponadto poznasz jednostki i jak nimi zwyciężać.

poradnik, solucja do gry w zawiera 95 stron i 108 ilustracji, rozmiar pliku to 8,5 MB

Karty pogodowe pozwalają na kontrolowanie przebiegu pojedynku poprzez wywołanie określonego efektu w danym rzędzie. W zależności od tego, jaki efekt pogodowy pojawi się w rzędzie, jednostki będą otrzymywać określoną ilość obrażeń. Poniżej opisano system działania warunków pogodowych, które można spotkać w Wojnie Krwi: Wiedźmińskie Opowieści.

Trzaskający mróz

Trzaskający mróz sprawia, że na początku każdej tury, najsłabsze jednostki w danym rzędzie otrzymują 2 punkty obrażeń - Karty pogodowe w Wojna Krwi Wiedźmińskie Opowieści - Wojna Krwi Wiedźmińskie Opowieści - poradnik do gry

Trzaskający mróz sprawia, że na początku każdej tury, najsłabsze jednostki w danym rzędzie otrzymują 2 punkty obrażeń. Co bardzo istotne, jeśli w rzędzie znajduje się większa ilość jednostek o najniższej wartości punktów siły, wszystkie odczują skutki działania mrozu.

  1. Aby maksymalnie wykorzystać efekt działania Trzaskającego mrozu postaraj się likwidować lub przenosić poszczególne jednostki w taki sposób, aby w rzędzie znalazło się możliwie jak najwięcej jednostek o najniższej wartości punktów siły. Do tego zadania możesz wykorzystać takie jednostki, jak np. Lyrijski Kusznik lub Kundel Procarz.

Gęsta mgła

Gęsta mgła sprawia, że na początku każdej tury, najsilniejsze jednostki w danym rzędzie otrzymują 2 punkty obrażeń - Karty pogodowe w Wojna Krwi Wiedźmińskie Opowieści - Wojna Krwi Wiedźmińskie Opowieści - poradnik do gry

Gęsta mgła sprawia, że na początku każdej tury, najsilniejsze jednostki w danym rzędzie otrzymują 2 punkty obrażeń. Co bardzo istotne, jeśli w rzędzie znajduje się większa ilość jednostek o najniższej wartości punktów siły, wszystkie odczują skutki działania mrozu.

  1. Aby maksymalnie wykorzystać efekt działania Gęstej mgły postaraj się likwidować lub przenosić poszczególne jednostki w taki sposób, aby w rzędzie znalazło się możliwie jak najwięcej jednostek o najniższej wartości punktów siły. Do tego zadania możesz wykorzystać takie jednostki, jak np. Lyrijski Kusznik lub Kundel Procarz.

Ogień

Ogień sprawia, że wszystkie jednostki znajdujące się w rzędzie objętym tym efektem, mają 33% szansy na otrzymanie 2 punktów obrażeń na początku tury - Karty pogodowe w Wojna Krwi Wiedźmińskie Opowieści - Wojna Krwi Wiedźmińskie Opowieści - poradnik do gry

Ogień sprawia, że wszystkie jednostki znajdujące się w rzędzie objętym tym efektem, mają 33% szansy na otrzymanie 2 punktów obrażeń na początku tury. Zagranie to sprawi, że przeciwnik może zacząć zapełniać rząd wolny od negatywnego efektu, ale może tam zmieścić maksymalnie 9 jednostek. Następne będzie zmuszony zagrywać prosto w ogień.

  1. Jeśli korzystasz z jednostek podkładających ogień, zastanów się nad dodaniem do armii jednostek, które pozwalają przenosić stronników przeciwnika do wybranego rzędu. Dobrym przykładem jest tutaj Kundel Procarz, który przenosi 3 wybrane jednostki do określonego rzędu i wyrządza im 2 punkty obrażeń.

Sukces na polu bitwy w grze Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści zależy od wielu czynników. Oprócz dobrze zorganizowanej armii należy także zwrócić uwagę na morale żołnierzy, odpowiednio wymienić karty przed rozgrywką, w pełni wykorzystać dostępną przestrzeń na polu walki, a także wiedzieć kiedy spasować. Z niniejszego rozdziału Gracz dowie się, jak walczyć, aby osiągnąć sukces.

Pole walki

Pole walki w grze Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści daje wiele możliwości każdemu dowódcy armii. Prawdziwy strateg wie, jak wykorzystać wszystkie możliwe opcje, aby zdobyć przewagę nad przeciwnikiem. W tym rozdziale zamieszczono wszystkie istotne informacje, które przybliżą Graczowi wszystkie najważniejsze elementy pola walki oraz garść wskazówek, jak je wykorzystać w trakcie trwania pojedynku.

1 - Podstawy walki w grze Wojna Krwi Wiedźmińskie Opowieści - Wojna Krwi Wiedźmińskie Opowieści - poradnik do gry
  1. Meve.
  2. Cmentarz.
  3. Karty na ręce.
  4. Karty w talii.
  5. Boczny panel z liczbą wygranych rund, siłą ogólną jednostek i żetonem pasowania/zakończenia tury.
  6. Pierwszy rząd - walka w zwarciu
  7. Drugi rząd - walka dystansowa.
  8. Karta z możliwością aktywacji umiejętności.
  9. Uśpiona jednostka.
  10. Menu boczne z historią rozegranych tur.

Meve i jej umiejętności

Dowódcą Twojej armii jest Meve, królowa Lyrii i Rivii - Podstawy walki w grze Wojna Krwi Wiedźmińskie Opowieści - Wojna Krwi Wiedźmińskie Opowieści - poradnik do gry

Dowódcą Twojej armii jest Meve, królowa Lyrii i Rivii. W zależności od oręża, dysponuje ona specjalną umiejętnością, którą możesz wykorzystać w trakcie walki, ale z pewnymi ograniczeniami. Meve jest w stanie wykonać akcję raz na określoną ilość tur. Warto pamiętać o tym, że moc specjalną Meve można zmienić tylko i wyłącznie przed rozpoczęciem pojedynku. Pod postacią królowej można zauważyć klepsydrę z liczbą tur, które muszą upłynąć zanim będziesz mógł ponownie skorzystać z jej umiejętności.

Cmentarz

Na cmentarz trafiają jednostki, które zostały zlikwidowane w trakcie trwania pojedynku - Podstawy walki w grze Wojna Krwi Wiedźmińskie Opowieści - Wojna Krwi Wiedźmińskie Opowieści - poradnik do gry

Na cmentarz trafiają jednostki, które zostały zlikwidowane w trakcie trwania pojedynku. Co bardzo istotne, w grze Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści istnieją jednostki, które mają możliwość przywracania stronników z cmentarza prosto na pole bitwy. Do takich jednostek można zaliczyć np. Medyka Polowego. Co ciekawe, w trakcie walki można prowadzić jednostki w taki sposób, aby specjalnie wysłać którąś na cmentarz, a po chwili ją wskrzesić. Możesz do tego celu użyć np. Szabrownika, który likwiduje wybraną jednostkę i wzmacnia się o jej siłę bazową. W następnym kroku używasz Medyka Polowego, aby przywrócić jednostkę do walki.

Karty na ręce

W dolnej części ekranu wyświetlają się karty, którymi możesz operować w trakcie walki. Co bardzo istotne, co rundę dobierasz 3 karty z talii, ale na ręce nie możesz mieć ich więcej niż 10. W trakcie rozgrywania rundy musisz pilnować tego limitu ponieważ każda nadmiarowa karta dobrana na rękę zostanie natychmiast spalona.

Karty w talii

Z prawej strony wyświetlana jest ilość kart, którymi dysponujesz w przeciągu całego pojedynku. W trakcie wykorzystywania jednostek, które wyciągają dodatkową kartę z talii musisz zwracać uwagę na to, czy jeszcze takimi kartami dysponujesz. Rozsądnie korzystaj z kart, aby wystarczyły Ci do ostatniej rundy. W innym przypadku przeciwnik może mieć przewagę i wygrać starcie ze względu na to, że Ty nie będziesz dysponował wystarczającą siłą przebicia.

Panel z punktacją i żetonem

Z prawej strony pola bitwy możesz śledzić aktualną sytuację punktową obu armii. Wartość ta została obliczona osobno dla każdego rzędu, ale żeby ułatwić Graczowi rozgrywkę na żółto wyświetlana jest ogólna wartość punktowa obydwu armii. Dzięki takiemu zabiegowi łatwiej jest zaplanować kolejne zagranie w celu przebicia punktacji przeciwnika. Po środku panelu znajduje się żeton zakończenia tury lub pasowania.

Rzędy

Na polu walki masz do dyspozycji dwa rzędy: jeden dla jednostek walczących w zwarciu, a drugi dla jednostek strzelających. Warto zaznaczyć fakt, że jednostki możesz rozstawiać w obydwu rzędach, ale z pewnymi ograniczeniami:

  1. W jednym rzędzie może znaleźć się maksymalnie 9 jednostek.
  2. Niektóre jednostki posiadają zdolność przesuwania się pomiędzy rzędami, aby zwolnić miejsce.
  3. Jednostki strzelające mogą posiadać określony zasięg przez co czasem nie są w stanie atakować z drugiego rzędu na drugi rząd przeciwnika.

Karty i jednostki z umiejętnościami

Jeśli któraś jednostka, sztandar lub inna karta posiada umiejętność, którą możesz aktywować w jej dolnej części wyświetli się zielone kółko z określoną liczbą aktywacji. Po użyciu umiejętności jednostka przechodzi w stan spoczynku.

Uśpione jednostki

Jednostki z symbolem "Z" pozostają uśpione przez określoną ilość tur po czym możesz aktywować ich umiejętność. Jeśli tylko masz ku temu okazję postaraj się likwidować niewygodne cele po stronie przeciwnika zanim zdoła aktywować ich umiejętność.

Morale wojska wpływają na ogólną siłę Twoich jednostek. Utrzymując morale na odpowiednio wysokim poziomie sprawisz, że Twoi żołnierze będą zadowoleni i bardziej skłonni do walki co skutkuje zwiększeniem ich statystyk. W grze Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści istnieją 3 możliwe poziomy morale:

  1. Czerwone - Żołnierze są niezadowoleni przez co siła każdej jednostki zostaje obniżona o 1 punkt.
  2. Żółte - Neutralne. Żołnierze dysponują dokładnie takimi statystykami, jak na kartach.
  3. Zielone - Żołnierze są zadowoleni dzięki czemu siła każdej jednostki zostaje zwiększona o 1 punkt.
Należy tutaj zaznaczyć fakt, że zielone morale armii utrzymuje się tylko i wyłącznie przez 1 walkę, a następnie powraca do statusu neutralnego - Morale jednostek w Wojna Krwi Wiedźmińskie Opowieści - Wojna Krwi Wiedźmińskie Opowieści - poradnik do gry

Należy tutaj zaznaczyć fakt, że zielone morale armii utrzymuje się tylko i wyłącznie przez 1 walkę, a następnie powraca do statusu neutralnego.

Jak podnieść morale armii?

Morale armii można podnieść na wiele sposobów jednak najczęściej wykorzystuje się do tego przydrożne kapliczki - Morale jednostek w Wojna Krwi Wiedźmińskie Opowieści - Wojna Krwi Wiedźmińskie Opowieści - poradnik do gry

Morale armii można podnieść na wiele sposobów jednak najczęściej wykorzystuje się do tego przydrożne kapliczki. Innym sposobem jest pomoc mieszkańcom królestwa lub wykonywanie zadań pobocznych. Za każdym razem, gdy możesz wykonać czynność, która pozytywnie wpłynie na morale armii, zobaczysz w oknie dialogowym zaznaczoną na powyższym obrazku zieloną ikonkę.

Morale armii nie można kumulować

Należy pamiętać, że morale armii nie można kumulować. Przykładowo, jeśli utrzymujesz zadowolenie żołnierzy na najwyższym poziomie i skorzystasz z napotkanej kapliczki nie oznacza to, że efekt zadowolenia utrzyma się przez 2 zamiast przez 1 walkę. W takim przypadku możesz zostawić kapliczkę na później.

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Wojna Krwi: Wiedźmińskie opowieści

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8,61 zł

Wojna Krwi: Wiedźmińskie opowieści

zobacz więcej informacji o grze
Wojna Krwi: Wiedźmińskie opowieści

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier RPG

Gry RPG