poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Kingdom Come: Deliverance

Poradnik i solucja do Kingdom Come to porady, które pomogą w walce. Nasz opis przejścia przeprowadzi Was przez wszystkie zadania główne, questy poboczne i pomoże odkryć sekrety i easter eggi. Walka w Kingdom Come, umiejętności i romanse również tu są.

poradnik, solucja do gry w zawiera 556 stron i 744 ilustracji, rozmiar pliku to 42,7 MB

Podczas przechodzenia gry Kingdom Come: Deliverance główny bohater nie ma początkowo własnego wierzchowca i musi pomagać sobie ukradzionym koniem lub podróżować pieszo po krainie. Poniżej zamieściliśmy informacje jak otrzymać pierwszego własnego konia, który pozostanie już z bohaterem na stałe (lub do momentu dobrowolnej wymiany na innego wierzchowca).

1 - Jak zdobyć pierwszego własnego konia w Kingdom Come? - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry
  1. Początek gry może być dość mylący, gdyż Henryk po ukończeniu pierwszej części prologu (zadania Niespodziewana wizyta i Uciekaj!) wskakuje na konia i dociera z jego pomocą do Talmberku. Wierzchowca tego nie będziesz mógł zachować na stałe, gdyż jego "obecność" uzasadniona jest wyłącznie fabularnie. Zakładka inwentarza konia i przeglądania jego statystyk pozostanie nadal nieaktywna.
  2. Swojego pierwszego wierzchowca otrzymasz dopiero po spędzeniu z grą kilku godzin i ukończeniu głównego zadania Zdobycz z udania się na wspólne polowanie z Hansem Ptaszkiem. Po tym jak zaliczysz wspomniany quest przyznany ci zostanie koń - moment ten prezentuje obrazek.
Pierwszy koń od razu przyda ci się przy kolejnym głównym zadaniu - Pogoń się zaczęła - Jak zdobyć pierwszego własnego konia w Kingdom Come? - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Pierwszy koń od razu przyda ci się przy kolejnym głównym zadaniu - Pogoń się zaczęła. Odszukaj otrzymanego wierzchowca o imieniu Siwek (Pebbles) na dziedzińcu zamku w Ratajach (powyższy obrazek) i wdrap się na jego grzbiet. Od tej pory zwierzę będzie ci wszędzie towarzyszyło i będziesz go mógł w razie potrzeby do siebie przywołać.

Uwaga 1 - Tuż po tym jak otrzymasz Siwka możesz wykorzystać okazję, że w przymocowanych do konia sakwach możesz umieszczać przedmioty z inwentarza Henryka. Jest to dobry sposób na odciążanie inwentarza bohatera gdy np. chcesz pozbierać wiele cięższych przedmiotów od pokonanych wrogów i powrócić z nimi do miasta żeby je sprzedać.

Uwaga 2 - W dalszej części gry Henryk może zakupić innego konia, którego statystyki bardziej będą odpowiadały jego potrzebom. Konie opisane są czterema głównymi parametrami - szybkością, pojemnością sakiew (a konkretnie limitem udźwigu, który jest niezależny od limitu inwentarza Henryka), odwagą (bardziej strachliwy wierzchowiec może zrzucić z siebie Henryka gdy otoczą was bandyci) oraz wytrzymałością (długość galopu). Możesz odnajdywać w świecie gry sprzedawców koni (odwiedź np. miasto Użyce) i kupować od nich nowe wierzchowce. Nowo zakupiony koń zastąpi Siwka i gra automatycznie przeniesie też wszystkie przedmioty do sakiew nowego zwierzęcia.

Perki to możliwe do odblokowania ulepszenia atrybutów i umiejętności w grze Kingdom Come: Deliverance. Z każdym atrybutem i umiejętnością powiązanych jest kilka perków. Gra pozwala na odblokowanie nowego perka raz na kilka poziomów awansu danego parametru. Oznacza to, że nie możesz łatwo zdobyć ich wszystkich i z wytypowaniem najlepszych powinien pomóc ten rozdział. Poniżej zamieściliśmy zestawienie najbardziej przydatnych perków do odblokowania na wczesnym stadium gry. Przy każdym perku znajduje się informacja z jakim parametrem jest powiązany i na jaki poziom trzeba wcześniej ten parametr rozwinąć (np. zwiększyć umiejętność Drobna kradzież do 5 punktów).

Wszystkie perki umiejętności Zielarstwo - Zacznij jak najwcześniej rozwijać tę umiejętność poprzez zbieranie roślin - Jakie perki szybko odblokować w Kingdom Come? - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Wszystkie perki umiejętności Zielarstwo - Zacznij jak najwcześniej rozwijać tę umiejętność poprzez zbieranie roślin. Perk Odporność (Resistance) (1 punkt) na stałe dodaje +2 do Witalności. Perk Dzieci-kwiaty (Flower Power) (5 punktów) dodaje +2 do Charyzmy jeśli Henryk ma w inwentarzu zebrane pachnące rośliny (sprawdź listę stanów żeby upewnić się, czy perk jest aktywny). Perk Końskie ziele (Horsenip) (5 punktów) zmniejsza ryzyko zrzucenia z konia jeśli zwierzę zostanie wystraszone przez wrogów. Perk Botanik (Botanist) (10 punktów) gwarantuje lepsze ceny za sprzedawane handlarzom rośliny. Perk Dzień dla nóg (Leg Day) (10 punktów) pozwala równolegle rozwijać atrybut siły w trakcie zbierania kolejnych roślin.

  1. Zwiadowca I (Scout I)

Główny poziom, 2 punkty - Perk ten zwiększa zasięg szybkiej podróży ORAZ poprawia skuteczność uników o 10 procent. Szczególna ta druga cecha jest pomocna.

  1. Bezsenny (Insomniac)

Główny poziom, 4 punkty - Perk ten pozwala bohaterowi dłużej podróżować bez snu. To przydatne ułatwienie, zwłaszcza wtedy gdy wykonujesz zadania obarczone limitem czasowym i nie możesz pozwolić sobie na kilkugodzinny odpoczynek.

  1. Twierdza (Stronghold)

Siła, 2 punkty - Perk ten zmniejsza o 30% zużycie staminy podczas blokowania ciosów przeciwnika. To jeden z najlepszych perków powiązanych z walką. Docenisz go szczególnie w tych potyczkach, w których musisz właśnie często blokować i cierpliwie czekać na okazję do kontry.

  1. Muł I (Mule I)

Siła, 4 punkty - Perk ten zwiększa limit udźwigu o dodatkowych 15 funtów. Bardzo przydaje się on na początku gdy Henryk nie posiada jeszcze własnego konia, do inwentarza którego mógłby przenieść cięższe przedmioty. W dalszej części gry nie musisz się już śpieszyć z zakupem perków Muł II i Muł III.

  1. Maratończyk (Marathon Man) lub Sprinter (Sprinter)

Witalność, 3 punkty - Wybierz jeden z tych perków w zależności czy chcesz wydłużyć czas sprintu kosztem szybkości czy szybciej biegać przez krótszy czas.

  1. Wysokourodzony (Highborn) lub Niskourodzony (Lowborn)

Retoryka, 4 punkty - Wybierz jeden z tych perków w zależności czy chcesz premię do retoryki podczas rozmów z bogatymi czy biednymi mieszkańcami krainy.

  1. Pewny chwyt (Firm Grip)

Obrona, 4 punkty - Perk ten sprawia, że użycie własnej tarczy do zablokowania ataku przeciwnika będzie kosztowało go 15% więcej staminy. Przydaje się on w początkowej fazie gry, w której korzysta się z broni jednoręcznych i w drugiej ręce idealnie sprawdza się właśnie tarcza. Dopiero po tym jak dalej awansujesz możesz zastanowić się nad zamianą na silną broń dwuręczną.

  1. Rdzawa krawędź (Rusty Edge)

Sztuka walki, 4 punkty - Perk ten zwiększa szanse na zatrucie przeciwnika dzięki uderzeniu go uszkodzoną bronią (im większe uszkodzenia, tym większe szanse). Przydaje się on w początkowej fazie kampanii, gdyż nie będziesz jeszcze wtedy miał umiejętności ani złota żeby wszystko regularnie naprawiać.

  1. Wiedźmin (Witcher)

Alchemia, 3 punkty - Perk ten osłabia negatywne działanie alkoholi, przez co możesz więcej ich spożywać bez ryzyka popadnięcia w nałóg. Jest to przydatne jeśli często polegasz na miksturach wytworzonych w oparciu o alchemię.

  1. Koń do zadań specjalnych (Heavy Duty Pony) lub Koń wyścigowy (Racehorse)

Jazda konna, 4 punkty - Wybierz jeden z tych perków w zależności czy chcesz zwiększyć limit udźwigu konia kosztem jego szybkości czy osiągnąć odwrotny rezultat.

  1. Wytrzymały wytrych (Lasting Lockpicks)

Włamywanie, 3 punkty - Perk ten jest PRIORYTETOWYM ZAKUPEM dla każdego złodzieja. Sprawia on, że wytrychy są dwukrotnie bardziej wytrzymałe. Pozwoli ci on otwierać skrzynie niższych poziomów praktycznie bez ryzyka złamania (drogiego) wytrycha oraz skrzynie wyższych poziomów tracąc ich mniej na nieudanych próbach.

  1. Kumpel (Comrade)

Drobna kradzież, 2 punkty - Perk ten zwiększa szanse na pomyślne okradzenie postaci o zbliżonym poziomie charyzmy do bohatera. To bardzo duża pomoc, gdyż domyślnie ryzyko przyłapania na kradzieży kieszonkowej jest stosunkowo wysokie.

  1. Łatwa ucieczka (Easy Way Out)

Drobna kradzież, 4 punkty - Perk ten przyśpiesza przeglądanie kieszeni okradanej osoby. Możesz dzięki temu "zarezerwować" mniej czasu na kradzież (i zmniejszyć ryzyko wykrycia) lub ukraść więcej przedmiotów w tym samym przedziale czasowym.

  1. Skrytobójstwo (Stealth Kill)

Skradanie się, 5 punktów - Perk ten pozwala na zabijanie innych osób atakami z zaskoczenia. To doskonałe rozwiązanie jeśli zależy ci np. na cichym oczyszczeniu wrogiego obozu po zakradnięciu się do niego nocą. Pamiętaj jednak, że bohater musi być wyposażony w sztylet.

Powyższa mapa świata prezentuje całą krainę, którą możesz przemierzać w grze Kingdom Come: Deliverance. Są na niej widoczne wszystkie wioski, miasta i inne obszary nadające się do eksploracji. Na mapie zaznaczyliśmy miejsca odnajdywania trenerów umiejętności oraz ukrytych skarbów. Poniższy opis miast i wiosek uwzględnia spis zadań głównych, handlarzy, trenerów umiejętności oraz mapy skarbów.

Uwaga - Strona w przygotowaniu.

Miasta i wsie w Kingdom Come

Lista najważniejszy lokacji w Kingdom Come - mapa miast, wsi i ważnych miejsc wraz ze spisem zadań głównych, handlarzy czy trenerów umiejętności.

Skalica

W wiosce tej rozpoczynasz grę. Po ukończeniu prologu zostanie ona zniszczona. Do wioski w ramach jednego z głównych zadań gry, ale możesz ją też odwiedzać z własnej inicjatywy.

  1. Zadania główne: Niespodziewana wizyta, Powrót do domu.

Rataje

To jedno z większych miast w grze i sąsiaduje ono z warownią. W lokacji tej możesz odebrać nowe questy (główne i poboczne), a także odwiedzać sprzedawców i postacie oferujące różnorakie usługi (krawiec, szewc, zbrojmistrz, mistrz areny itp.). Szczegółową mapę miasta Rataje wraz z lokalizacją NPC znajdziesz tutaj.

  1. Zadania główne: Powrót do domu, Przebudzenie, Trening czyni mistrza, Utrzymanie porządku, Zdobycz, Pogoń się zaczęła,
  2. Handlarze: Płatnerz, Aptekarz, Oberżysta, Kowal
  3. Trenerzy umiejętności: Włamywanie, drobna kradzież (Młynarz Peszko), broń biała, miecz, siekiera, broń drzewcowa, obrona (Kapitan Bernard), łowiectwo, łuk (Łowczy Berthold), jeździectwo (stajenny), czytanie (Skryba), alchemia (aptekarz), konserwacja (płatnerz)
  4. Mapy skarbów: Mapa skarbów XVII (Łowczy Berthold), Mapa skarbów XXII (w archiwum, na drugim piętrze)

Równa

Wioskę tę dwukrotnie mija się w początkowej części gry. Podobnie jak Skalica ulegnie zniszczeniu.

Talmberk

Do Talmberku trafia się po raz pierwszy w głównym zadaniu Uciekaj!. Są tu zamek oraz otaczająca go średniej wielkości wioska. Szczegółową mapę wioski Talmberk wraz z lokalizacją NPC znajdziesz tutaj.

  1. Zadania główne: Uciekaj!,
  2. Handlarze:
  3. Trenerzy umiejętności: łowiectwo, łuk (Łowczy Nicholas),
  4. Mapy skarbów: Mapa skarbów XI (Handlarz w zamku), Mapa skarbów XVIII (Łowczy Nicholas)

Neuhof

To niewielka wioska, którą odwiedza się m.in. w głównym zadaniu Pogoń się zaczęła.

  1. Zadania główne: Pogoń się zaczęła, Rudzielec w tarapatach, Tajemnicze drogi, Na tropie
  2. Handlarze:
  3. Trenerzy umiejętności: broń biała, miecz, siekiera, broń drzewcowa, obrona (Kapitan Bernard)
  4. Mapy skarbów:

Użyce

To jedno z większych miast w grze. Możesz zaczekać z odwiedzeniem go aż odblokujesz główny quest Tajemnicze drogi lub dotrzeć tam samemu. W mieście możesz odebrać questy i spotkać się z osobami oferującymi szerokich wachlarz usług. Szczegółową mapę osady Użyce znajdziesz tutaj.

  1. Zadania główne: Tajemnicze drogi, Na tropie
  2. Handlarze:
  3. Trenerzy umiejętności: czytanie (skryba), jeździectwo (Waszek),
  4. Mapy skarbów:

Merchojedy

  1. Zadania główne: Mój koleżka Tymek,
  2. Handlarze:
  3. Trenerzy umiejętności:
  4. Mapy skarbów:

Samopsza

Wieś Samopsza to mała osadka na zachód od Talmberku. Tutaj znajdziesz szczegółową mapę lokacji.

  1. Zadania główne:
  2. Handlarze: kowal, zielarka
  3. Trenerzy umiejętności: konserwacja (książka u kowala), zielarstwo (księga u zielarki)
  4. Mapy skarbów: Mapa skarbów XVI

Sazawa i Klasztor w Sazawie

Miasto Sazawa to dość duża osada, która słynie między innymi ze sławnego klasztoru. Osobną mapę Sazawy wraz ze spisem NPC znajdziesz tutaj, natomiast mapę Klasztoru w Sazawie tutaj.

  1. Zadania główne:
  2. Handlarze:
  3. Trenerzy umiejętności: konserwacja (Mistrz Ota), alchemia, kradzież, retoryka (Szarlatan), alchemia (Brat Nikodem), czytanie (skryba z Sazawy),
  4. Mapy skarbów: Mapa skarbów IV (Brat Nikodem), mapa skarbów XX (Szarlatan),

Ledeczko

  1. Zadania główne: Na tropie
  2. Handlarze:
  3. Trenerzy umiejętności:
  4. Mapy skarbów:

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Kingdom Come: Deliverance

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8,61 zł

Kingdom Come: Deliverance

zobacz więcej informacji o grze
Kingdom Come: Deliverance

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier RPG

Gry RPG