poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Kingdom Come: Deliverance

Poradnik i solucja do Kingdom Come to porady, które pomogą w walce. Nasz opis przejścia przeprowadzi Was przez wszystkie zadania główne, questy poboczne i pomoże odkryć sekrety i easter eggi. Walka w Kingdom Come, umiejętności i romanse również tu są.

poradnik, solucja do gry w zawiera 556 stron i 744 ilustracji, rozmiar pliku to 42,7 MB

W Kingdom Come: Deliverance nie sterujesz superbohaterem, który może wyjść cało z największej opresji. Główny bohater bardzo łatwo może wpaść w poważne tarapaty. Jest to szczególnie odczuwalne w początkowych godzinach gry gdy Henryk jest bardzo słaby, kiepsko wyposażony i pozbawiony wartościowych umiejętności. Poniżej zamieściliśmy szereg wskazówek jak uniknąć śmierci i jak zabezpieczyć się przed przypadkowym zgonem.

1 - Jak przeżyć w Kingdom Come? - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry
  1. Regularnie zapisuj stan gry. Jest to najlepsza metoda zabezpieczenia się na wypadek śmierci. Gra skutecznie "utrudnia" wykonywanie zapisów, ale możesz polegać na automatycznych sejwach wykonywanych w trakcie zaliczania zadań, wypijaniu Zbawiennego Sznapsa przed większymi walkami, częstym powracaniu do łóżka bohatera i odwiedzaniu karczm żeby wykonywać w nich manualny zapis.
  2. Unikaj walk jeśli jest to możliwe. W Kingdom Come wielu potencjalnych konfrontacji możesz całkowicie uniknąć dzięki umiejętnie przeprowadzonej rozmowie czy ominięciu przeciwników polegając na skradaniu się. Korzystaj z metody dopóki nie podszkolisz bohatera w obsłudze broni białej (najlepiej w kontrolowanych warunkach na arenie treningowej) i dopóki nie zdobędziesz lepszych elementów wyposażenia.
  3. Nie atakuj kilku przeciwników na raz. Staraj się unikać sytuacji, w których Henryk jest w tym samym czasie atakowany przez kilku wrogów. Może ci być bardzo trudno wtedy utrzymać go przy życiu, nie wspominając nawet o zadawaniu obrażeń. Jeśli chcesz kogoś zaatakować to sprawdź najpierw czy nie ma innych wrogów w pobliżu. Nie zbliżaj się też do nich już po rozpoczęciu walk. Jeśli przeciwnicy przebywają w jakimś obozie to rozważ próbę zakradnięcia się tam nocą żeby po cichu ogłuszyć lub zabić (wymagany perk Skrytobójstwo) co najmniej jednego z wrogów.
  4. Obserwuj pasek wytrzymałości (staminy) w trakcie walk. Podczas staczania walk możesz bardzo szybko zginąć jeśli nie będziesz obserwował paska staminy i doprowadzisz do jego całkowitego wyczerpania. Od tego momentu każde kolejne trafienie osłabi od razu pasek zdrowia Henryka i wrogowie mogą go w ten sposób zabić już 2-3 ciosami. Po tym jak zużyjesz dużo staminy oddalaj się na chwilę od przeciwników i pozwalaj na to żeby samoczynnie zregenerował się.
  5. Poddaj się, jeśli chce zatrzymać Cię strażnik. Za każdym razem gdy popełnisz jakieś przestępstwo znajdziesz się "na celowniku" okolicznych strażników i nakażą ci się zatrzymać po tym jak Cię dogonią. Nie lekceważ ich ostrzeżeń, bo mogą przystąpić do atakowania Henryka i bardzo szybko go zabić. Zatrzymaj się, wciśnij klawisz poddania się i zastanów się jak załagodzić problem (zapłacenie kary, perswazja, pójście do więzienia itp.) z pominięciem rozlewu krwi.
  6. Nie zeskakuj z większych wysokości. Temat ten może wydawać się dość trywialny, ale w rzeczywistości wygląda to zupełnie inaczej. Zeskok z wysokości nawet kilku metrów może doprowadzić do złamania lub poważnego potłuczenia dolnych kończyn bohatera. Nie próbuj zeskakiwać z mostów, drabin i wyższych skalnych półek, a już na pewno nie wtedy gdy pasek staminy nie jest całkowicie odnowiony (stamina może "zamortyzować" mniejsze zeskoki).
  7. Nie ignoruj złamań i krwawienia. Do złamań i krwawienia dochodzi przede wszystkim w wyniku udanych ataków przeciwników. Na pojawianie się tych negatywnych efektów musisz błyskawicznie reagować, bo poważnie go one osłabią i mogą ostatecznie nawet doprowadzić do jego śmierci (wykrwawienie się). Staraj się zawsze mieć w inwentarzu trochę opatrunków i jakieś mikstury lecznicze. Po każdej tego typu sytuacji udaj się na odpoczynek lub odwiedź łaźnię i poproś o wyleczenie.
  8. Nie spożywaj zepsutego jedzenia. Główny bohater może umrzeć z głodu, przy czym podczas dobierania żywności dla niego sprawdzaj jej zawsze aktualny stan. Spożycie czegoś o jakości 50 lub mniejszej z dużym prawdopodobieństwem doprowadzi do zatrucia pokarmowego, któremu trzeba będzie przeciwdziałać zażywając antidotum. Często sprawdzaj stan żywności z inwentarza i w pierwszej kolejności wybieraj do spożycia te produkty, które łatwo mogą ulec zepsuciu (np. ugotowane mięso albo owoce).
  9. Wyposaż bohatera w lepszą broń i pancerz. Po ucieczce ze Skalicy w początkowej części gry bohater nie będzie posiadał dobrej broni ani pancerza. Postaraj się dość szybko rozwiązać ten problem żeby w przypadku walki nie stał się łatwym celem dla napotkanych przeciwników. Bohatera możesz lepiej wyposażyć dzięki wykradzeniu elementów ekwipunku żołnierza z zamku w Talmberku (główne zadanie Uciekaj!). Ewentualnie możesz zaczekać aż w trakcie przechodzenia głównej fabuły dotrzesz do Ratajów i otrzymasz możliwość stania się strażnikiem. Otrzymasz wtedy pałkę i zestaw elementów ubioru strażnika. Zawsze możesz też szukać okazji żeby okraść czyjść dom czy przeszukać zwłoki zabitego bandyty lub strażnika.
  10. Pilnuj się podczas podróżowania pomiędzy głównymi wioskami. W początkowej części gry kolejność odwiedzania dużych lokacji jest liniowa, ale po tym jak otrzymasz własnego konia możesz już bezproblemowo podróżować po całym świecie. Wiążą się z tym potencjalne dodatkowe problemy, gdyż możesz zostać po drodze napadnięty przez bandytów. Jeśli podczas podróży zauważysz grupę osób, którzy nie wyglądają na wieśniaków, to omiń ich z bezpiecznej odległości lub przeprowadź najpierw zwiad jeśli chcesz się z nimi spotkać. Jeśli zbyt blisko podjedziesz do nich i rozpoczną atak to spłoszony koń może zrzucić z grzbietu Henryka. Znajdziesz się wtedy w beznadziejnej sytuacji - otoczony przez bandytów i bez łatwej drogi ucieczki.

Podczas przechodzenia gry Kingdom Come: Deliverance główny bohater nie ma początkowo własnego wierzchowca i musi pomagać sobie ukradzionym koniem lub podróżować pieszo po krainie. Poniżej zamieściliśmy informacje jak otrzymać pierwszego własnego konia, który pozostanie już z bohaterem na stałe (lub do momentu dobrowolnej wymiany na innego wierzchowca).

1 - Jak zdobyć pierwszego własnego konia w Kingdom Come? - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry
  1. Początek gry może być dość mylący, gdyż Henryk po ukończeniu pierwszej części prologu (zadania Niespodziewana wizyta i Uciekaj!) wskakuje na konia i dociera z jego pomocą do Talmberku. Wierzchowca tego nie będziesz mógł zachować na stałe, gdyż jego "obecność" uzasadniona jest wyłącznie fabularnie. Zakładka inwentarza konia i przeglądania jego statystyk pozostanie nadal nieaktywna.
  2. Swojego pierwszego wierzchowca otrzymasz dopiero po spędzeniu z grą kilku godzin i ukończeniu głównego zadania Zdobycz z udania się na wspólne polowanie z Hansem Ptaszkiem. Po tym jak zaliczysz wspomniany quest przyznany ci zostanie koń - moment ten prezentuje obrazek.
Pierwszy koń od razu przyda ci się przy kolejnym głównym zadaniu - Pogoń się zaczęła - Jak zdobyć pierwszego własnego konia w Kingdom Come? - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Pierwszy koń od razu przyda ci się przy kolejnym głównym zadaniu - Pogoń się zaczęła. Odszukaj otrzymanego wierzchowca o imieniu Siwek (Pebbles) na dziedzińcu zamku w Ratajach (powyższy obrazek) i wdrap się na jego grzbiet. Od tej pory zwierzę będzie ci wszędzie towarzyszyło i będziesz go mógł w razie potrzeby do siebie przywołać.

Uwaga 1 - Tuż po tym jak otrzymasz Siwka możesz wykorzystać okazję, że w przymocowanych do konia sakwach możesz umieszczać przedmioty z inwentarza Henryka. Jest to dobry sposób na odciążanie inwentarza bohatera gdy np. chcesz pozbierać wiele cięższych przedmiotów od pokonanych wrogów i powrócić z nimi do miasta żeby je sprzedać.

Uwaga 2 - W dalszej części gry Henryk może zakupić innego konia, którego statystyki bardziej będą odpowiadały jego potrzebom. Konie opisane są czterema głównymi parametrami - szybkością, pojemnością sakiew (a konkretnie limitem udźwigu, który jest niezależny od limitu inwentarza Henryka), odwagą (bardziej strachliwy wierzchowiec może zrzucić z siebie Henryka gdy otoczą was bandyci) oraz wytrzymałością (długość galopu). Możesz odnajdywać w świecie gry sprzedawców koni (odwiedź np. miasto Użyce) i kupować od nich nowe wierzchowce. Nowo zakupiony koń zastąpi Siwka i gra automatycznie przeniesie też wszystkie przedmioty do sakiew nowego zwierzęcia.

Perki to możliwe do odblokowania ulepszenia atrybutów i umiejętności w grze Kingdom Come: Deliverance. Z każdym atrybutem i umiejętnością powiązanych jest kilka perków. Gra pozwala na odblokowanie nowego perka raz na kilka poziomów awansu danego parametru. Oznacza to, że nie możesz łatwo zdobyć ich wszystkich i z wytypowaniem najlepszych powinien pomóc ten rozdział. Poniżej zamieściliśmy zestawienie najbardziej przydatnych perków do odblokowania na wczesnym stadium gry. Przy każdym perku znajduje się informacja z jakim parametrem jest powiązany i na jaki poziom trzeba wcześniej ten parametr rozwinąć (np. zwiększyć umiejętność Drobna kradzież do 5 punktów).

Wszystkie perki umiejętności Zielarstwo - Zacznij jak najwcześniej rozwijać tę umiejętność poprzez zbieranie roślin - Jakie perki szybko odblokować w Kingdom Come? - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Wszystkie perki umiejętności Zielarstwo - Zacznij jak najwcześniej rozwijać tę umiejętność poprzez zbieranie roślin. Perk Odporność (Resistance) (1 punkt) na stałe dodaje +2 do Witalności. Perk Dzieci-kwiaty (Flower Power) (5 punktów) dodaje +2 do Charyzmy jeśli Henryk ma w inwentarzu zebrane pachnące rośliny (sprawdź listę stanów żeby upewnić się, czy perk jest aktywny). Perk Końskie ziele (Horsenip) (5 punktów) zmniejsza ryzyko zrzucenia z konia jeśli zwierzę zostanie wystraszone przez wrogów. Perk Botanik (Botanist) (10 punktów) gwarantuje lepsze ceny za sprzedawane handlarzom rośliny. Perk Dzień dla nóg (Leg Day) (10 punktów) pozwala równolegle rozwijać atrybut siły w trakcie zbierania kolejnych roślin.

  1. Zwiadowca I (Scout I)

Główny poziom, 2 punkty - Perk ten zwiększa zasięg szybkiej podróży ORAZ poprawia skuteczność uników o 10 procent. Szczególna ta druga cecha jest pomocna.

  1. Bezsenny (Insomniac)

Główny poziom, 4 punkty - Perk ten pozwala bohaterowi dłużej podróżować bez snu. To przydatne ułatwienie, zwłaszcza wtedy gdy wykonujesz zadania obarczone limitem czasowym i nie możesz pozwolić sobie na kilkugodzinny odpoczynek.

  1. Twierdza (Stronghold)

Siła, 2 punkty - Perk ten zmniejsza o 30% zużycie staminy podczas blokowania ciosów przeciwnika. To jeden z najlepszych perków powiązanych z walką. Docenisz go szczególnie w tych potyczkach, w których musisz właśnie często blokować i cierpliwie czekać na okazję do kontry.

  1. Muł I (Mule I)

Siła, 4 punkty - Perk ten zwiększa limit udźwigu o dodatkowych 15 funtów. Bardzo przydaje się on na początku gdy Henryk nie posiada jeszcze własnego konia, do inwentarza którego mógłby przenieść cięższe przedmioty. W dalszej części gry nie musisz się już śpieszyć z zakupem perków Muł II i Muł III.

  1. Maratończyk (Marathon Man) lub Sprinter (Sprinter)

Witalność, 3 punkty - Wybierz jeden z tych perków w zależności czy chcesz wydłużyć czas sprintu kosztem szybkości czy szybciej biegać przez krótszy czas.

  1. Wysokourodzony (Highborn) lub Niskourodzony (Lowborn)

Retoryka, 4 punkty - Wybierz jeden z tych perków w zależności czy chcesz premię do retoryki podczas rozmów z bogatymi czy biednymi mieszkańcami krainy.

  1. Pewny chwyt (Firm Grip)

Obrona, 4 punkty - Perk ten sprawia, że użycie własnej tarczy do zablokowania ataku przeciwnika będzie kosztowało go 15% więcej staminy. Przydaje się on w początkowej fazie gry, w której korzysta się z broni jednoręcznych i w drugiej ręce idealnie sprawdza się właśnie tarcza. Dopiero po tym jak dalej awansujesz możesz zastanowić się nad zamianą na silną broń dwuręczną.

  1. Rdzawa krawędź (Rusty Edge)

Sztuka walki, 4 punkty - Perk ten zwiększa szanse na zatrucie przeciwnika dzięki uderzeniu go uszkodzoną bronią (im większe uszkodzenia, tym większe szanse). Przydaje się on w początkowej fazie kampanii, gdyż nie będziesz jeszcze wtedy miał umiejętności ani złota żeby wszystko regularnie naprawiać.

  1. Wiedźmin (Witcher)

Alchemia, 3 punkty - Perk ten osłabia negatywne działanie alkoholi, przez co możesz więcej ich spożywać bez ryzyka popadnięcia w nałóg. Jest to przydatne jeśli często polegasz na miksturach wytworzonych w oparciu o alchemię.

  1. Koń do zadań specjalnych (Heavy Duty Pony) lub Koń wyścigowy (Racehorse)

Jazda konna, 4 punkty - Wybierz jeden z tych perków w zależności czy chcesz zwiększyć limit udźwigu konia kosztem jego szybkości czy osiągnąć odwrotny rezultat.

  1. Wytrzymały wytrych (Lasting Lockpicks)

Włamywanie, 3 punkty - Perk ten jest PRIORYTETOWYM ZAKUPEM dla każdego złodzieja. Sprawia on, że wytrychy są dwukrotnie bardziej wytrzymałe. Pozwoli ci on otwierać skrzynie niższych poziomów praktycznie bez ryzyka złamania (drogiego) wytrycha oraz skrzynie wyższych poziomów tracąc ich mniej na nieudanych próbach.

  1. Kumpel (Comrade)

Drobna kradzież, 2 punkty - Perk ten zwiększa szanse na pomyślne okradzenie postaci o zbliżonym poziomie charyzmy do bohatera. To bardzo duża pomoc, gdyż domyślnie ryzyko przyłapania na kradzieży kieszonkowej jest stosunkowo wysokie.

  1. Łatwa ucieczka (Easy Way Out)

Drobna kradzież, 4 punkty - Perk ten przyśpiesza przeglądanie kieszeni okradanej osoby. Możesz dzięki temu "zarezerwować" mniej czasu na kradzież (i zmniejszyć ryzyko wykrycia) lub ukraść więcej przedmiotów w tym samym przedziale czasowym.

  1. Skrytobójstwo (Stealth Kill)

Skradanie się, 5 punktów - Perk ten pozwala na zabijanie innych osób atakami z zaskoczenia. To doskonałe rozwiązanie jeśli zależy ci np. na cichym oczyszczeniu wrogiego obozu po zakradnięciu się do niego nocą. Pamiętaj jednak, że bohater musi być wyposażony w sztylet.

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Kingdom Come: Deliverance

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8,61 zł

Kingdom Come: Deliverance

zobacz więcej informacji o grze
Kingdom Come: Deliverance

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier RPG

Gry RPG