Zacznij zwyciężać w sieciowych wyścigach. W poradniku Gran Turismo Sport znajdziesz cenne wskazówki, porady i zasady trybów jazdy, które mogą znacznie ułatwić Ci drogę na najwyższe podium w trybie Sport.
poradnik, solucja do gry w zawiera 54 stron i 50 ilustracji, rozmiar pliku to 2,7 MB
W wyścigach sieciowych osiągi poszczególnych samochodów klasy Gr3, Gr.4 czy Gr.1 są zrównywane i nie możemy nic zmieniać w ich ustawieniach (setupie). Nie znaczy to jednak, że każdy z nich będzie jechał identycznie, a wynik zależy tylko od naszych umiejętności. Jeśli wybierzesz samochód kierując się tylko sympatią do danej marki, często możesz sobie znacznie zmniejszyć szansę na dobry wynik. Bądź jednak rozsądny - jeśli samochód sprawia kłopoty, tył ciągle ucieka, wpadasz w poślizgi - nie będziesz w stanie nim szybko pojechać. Wtedy trzeba wybrać taki, nad którym ma się największą kontrolę.
W każdej grupie są samochody, które na konkretnych torach spisują się lepiej niż inne, choćby dzięki inaczej zestopniowanej skrzyni biegów. Niektóre są szybkie w zakrętach, ale na prostych wyraźnie odstają od innych. Przykładowo na długich prostych na torze Monza znacznie lepiej spisze się mocny Mustang bądź Aston Martin, niż zwrotny w zakrętach VW Beetle. Przy niskich rangach i słabych kierowcach nie ma to aż tak wielkiego znaczenia, bo uzsykiwane czasy są kiepskie, ale na wyższym poziomie widać już, że w czołówce obecny jest często tylko jeden model. Zerkaj do rankingu Top 10 kwalifikacji, by zobaczyć jaki samochód dominuje w danym wyścigu. Twórcy co jakiś czas w łatkach zmieniają balans poszczególnych samochodów i ich popularność może się zmieniać.
Chcąc nie chcąc czasem dostaniesz karę czasową, czy to ze swojej winy, czy nie. Lista przewinień to:
Kary mogą wahać się od drobnych, sekundowych wartości, po nawet 10-15 sekund za uderzenie w kogoś z dużą prędkością. Kary mogą kumulować się nawet powyżej minuty - jeśli nie będziesz próbować ich niwelować przy takiej wartości - zostaniesz zdyskwalifikowany i wyrzucony z wyścigu.
Polecenie na ekranie każe Ci zwolnić na określoną ilość sekund, ale nie rób tego od razu - zwłaszcza na prostych przy pełnej prędkości. Jeśli zostało do końca sporo okrążeń, kara zwykle minie sama podczas pokonywania najwolniejszych zakrętów. Jeśli meta jest blisko, zwalniaj trochę bardziej w najwolniejszych sekcjach toru. Minięcie linii mety z częściowo pomniejszoną karą nie jest najlepszym pomysłem, gdyż system zaokrągla sekundy w górę i zamiast 3 na liczniku może doliczyć Ci 5. W trakcie wyścigu uważaj też na dziwaków, którzy hamują gwałtownie przed metą chcąc pozbyć się kary - można w nich łatwo uderzyć. Obecnie najbardziej zepsute i niesprawiedliwe są kary dotyczące wyprzedzania przy żółtej fladze - oznaki wypadku na torze. Często możemy dostać karę jedynie za minięcie gramolącego się poboczem innego samochodu - niestety na razie nie ma na to rady.
Każdy tor niezależnie od szerokości ma jedną, idealną linię (miejsacmi różniącą się od tej żółtej w grze) pozwalającą na uzyskanie szybkich czasów. W każdy zakręt musimy wejść od właściwej strony, a wychodząc najczęściej przejedziemy się po tarce/kolorowym krawężniku. Jeśli możesz zmieścić się zawsze na czarnej asfaltowej części, to na pewno wleczesz się z prędkością furmanki!
Wykorzystuj pachołki lub niebieskie wirtualne znaczniki oznaczające miejsca wejścia i wyjścia oraz apex zakrętów (środek zakrętu na wewnętrznej stronie toru),! Zaliczając je (mijając tuż obok) masz pewność, że jedziesz właściwą, najszybszą trasą, samochód najmniej traci prędkość, a opony mniej się zużywają. Zobacz gdzie na torach umieszczono dodatkowe tarki (betonowe kratownice na trawie), które zwykle oznaczają, że wypychane siłą odśrodkową samochody najeżdżają tam przy najszybszych okrążeniach lub wchodząc w zakręt mogą na nich "ściąć" trochę toru.
Bądź też rozważny - najazd na niektóre wysokie krawężniki, zwłaszcza na torze Nordschleife, często wytrąca samochód z toru jazdy. Małe zahaczenie kołem podczas przyspieszania również może skończyć efektownym spinem (obrotem). Na każdym torze musisz też wyczuć, jak bardzo możesz najechać na krawężnik nie dostając kary czasowej. Czasem różnica pomiędzy idealnym, najszybszym najazdem, a tym niedozowolnym jest bardzo mała.
Na krawężnikach trzeba uważać - nie zawsze zapewnią szybsze okrążenie
pobierz poradnik
Aby pobrać poradnik do gry
Gran Turismo Sport [PS4]
wyślij SMS o treści GOL na numer 77464
i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.
Koszt poradnika to 8,61 zł
zobacz więcej informacji o grze
Gran Turismo Sport
Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.