poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik SpellForce 3

Poradnik do Spellforce 3 to rozbudowana solucja, która pomoże Ci przejść grę od początku do końca. Nasz opis przejścia zawiera wiele obrazków, a porady pomogą zrozumieć największe sekrety gry. Pamiętaliśmy również o rasach i jednostkach.

poradnik, solucja do gry w zawiera 99 stron i 72 ilustracji, rozmiar pliku to 7 MB

W tej misji twoim celem jest zbadanie zarazy, która wybija ludność w wiosce Liannon.

Wejdź do Liannon

Na początek musisz dotrzeć do wioski Liannon. Znajduje się ona w wschodniej części mapy. Kierując się do niej pójdź najlepiej południowym krańcem mapy - dzięki temu od razu zbadasz ten teren. Po drodze napotkasz leśne zwierzęta, gobliny, a także bandytów - ze wszystkimi powinieneś sobie bez trudu poradzić. W tym rejonie znajdziesz też zadanie poboczne, którego opis znajdziesz na końcu tego rozdziału. Dobrze jest je wykonać już teraz. Kiedy zbadasz południową część mapy możesz udać się do celu swojej misji.

Przy wejściu do wioski zastaniesz posterunek elfów. Porozmawiaj z ich przywódczynią. Zabroni ci ona wejść do wioski, będziesz musiał wycofać się i założyć własny obóz.

Znajdź sposób na dostanie się do wioski

Most na północy warto od razu naprawić - przyda się w późniejszym etapie misji. - Liannon - Źródło zarazy | Kampania, solucja - SpellForce 3 - poradnik do gry
Most na północy warto od razu naprawić - przyda się w późniejszym etapie misji.

Musisz teraz zebrać siły do ataku na obóz elfów. Porozmawiaj z Jeraldem Seamarkiem - będzie ci on kolejno dawał instrukcje to trzeba aktualnie zrobić. Na początek trzeba w nowym obozie zbudować tartak oraz chatę myśliwską. Dodatkowo, w północno-zachodniej części swojego sektora znajdziesz zniszczony most - wyślij natychmiast tragarzy by go naprawili. W między czasie wyślij swoich bohaterów by wybili resztę zwierząt w okolicy.

Kolejnym twoim celem będzie założenie drugiego przyczółka. Dobrze jest zająć sektor znajdujący się na południu - znajdują się tam złoża kamienia. Udaj się z powrotem do Jeralda - rozmowa z nim odblokuje ci dostęp do kolejnych budynków. Zacznij w zajętym sektorze wydobywać kamień, a jednocześnie zajmij sektor na południowym-zachodzie oraz na północnym-wschodzie (ten najbliżej obozu elfów). W pierwszym zbuduj kolejny tartak, a w drugim wnieś wieże - elfy niedługo zaczną przeprowadzać ataki w tamtym miejscu. Trzy powinny wystarczyć do obrony. Nie zapomnij o wniesieniu koszar.

Możesz też zająć sektor na wschodnie - są tam farmy, które będziesz mógł wykorzystać. Jednak musisz się liczyć w tym, że tamto miejsce także będzie atakowane.

Zajmij się teraz rozwojem posiadanych terenów, a także werbunkiem. Zajmij ostatni przyczółek znajdujący się za rzeką na północy (uważaj, na północny-zachód od niego jest spory obóz bandytów). Nie zapomnij też o rozwoju wszystkich posiadanych sektorów, w celu zwiększenia limitu populacji. Kiedy już zgromadzisz duże siły porozmawiaj z Sentenzą Noira.

Pustelnik będzie miał przydatne dla ciebie informacje. - Liannon - Źródło zarazy | Kampania, solucja - SpellForce 3 - poradnik do gry
Pustelnik będzie miał przydatne dla ciebie informacje.

Udaj się teraz z wojskiem na północ. W północno-zachodnim krańcu mapy natkniesz się na chatkę przy której będzie stał pustelnik (będzie oznaczony jako kupiec). Porozmawiaj z nim, z rozmowy dowiesz się, że idąc ścieżką na wschód trafisz na drugie wejście do Liannon, nie tak mocno pilnowane przez elfy. Udaj się we wskazanym przez niego kierunku, po drodze oczywiście warto przetrząsnąć i tą część mapy - znajdziesz trochę porozrzucanych przedmiotów. Kiedy dotrzesz do Liannon przebij się przez barykadę w północnej bramie i pokonaj jednostki elfów.

Elfia zasadzka

Zaraz po zajęciu wojski dojdzie cię wieść o ataku elfów na twoje tyły. Natychmiast wyrusz z powrotem do swojego głównego sektora - stary obóz elfów zniknął, więc możesz bez problemu przejść przez ten teren. Podczas walki skup swoje jednostki na ich przywódcy - kiedy będzie już ciężko ranny, podda się i będziesz mógł z nim pomówić.

Po rozmowie z nim będziesz musiał wrócić do Anselma - znajdziesz go w miejscu starego obozu elfów. Rozmowa z nim, niezależnie od podjętych decyzji, zakończy się walką, tak więc przygotuj się na to. Podobnie jak podczas poprzedniej walki z nim, będzie miał on wsparcie innych żołnierzy. Po pokonaniu go załączy się cutscenka po której misja zakończy się.

Pomóż uchodźcom - Zadanie poboczne

Znalezienie złodzieja nie będzie trudne - wystarczy podążyć za porozrzucanym jedzeniem. - Liannon - Źródło zarazy | Kampania, solucja - SpellForce 3 - poradnik do gry
Znalezienie złodzieja nie będzie trudne - wystarczy podążyć za porozrzucanym jedzeniem.

W południowym-wschodzie mapy znajdziesz obóz uchodźców, a w nim kobietę o imieniu Matka Calia. Porozmawiaj z nią, a w wyniku rozmowy dowiesz się, że człowiek o imieniu Gilbert skradł im zapasy. Poprosi cię byś go odnalazł. Zadanie nie jest trudne, na wschód od obozu znajdziesz ścieżkę na której porozrzucana będzie żywność (podświetlona na niebiesko). Idź tym śladem aż trafisz do małego obozu. Tam znajdziesz Gilberta, który przedstawi ci swoją wersję wydarzeń. Niezależnie od podjętych przez ciebie decyzji wróć po tej rozmowie do Calii i odbierz nagrodę.

Misja ta zacznie się od procesu twojej postaci. Cokolwiek tutaj nie powiesz i tak trafisz do więzienia, z którego będziesz musiał uciec w dalszej części misji.

Znajdź drogę z więzienia

Uciekając z więzienia warto zabrać z tamtąd wszelkie przydatne rzeczy. - Szara Twierdza - Nie sądź, a nie będziesz sądzony | Kampania, solucja - SpellForce 3 - poradnik do gry
Uciekając z więzienia warto zabrać z tamtąd wszelkie przydatne rzeczy.

W celi spotkasz Yria'e, elfkę której proces mogłeś zobaczyć podczas poprzedniej wizyty w Szarej Twierdzy, jeśli zdecydowałeś się wykonać zadanie "Sprawiedliwość Aonira". Po rozmowie z niej powinieneś zacząć szukać sposobu na ucieczkę z celi. W lewym rogu od wejścia do niej znajdziesz list, pod kratą w podłodze gwóźdź, zaś na prawo od drzwi sznurek. Nim jednak cokolwiek zdążysz z tym zrobić, do cel zejdzie Rondar Locaine. Po rozmowie z nim twoja postać oraz Yria zostaną uwolnione z celi i będziesz mógł uciec z więzienia.

Ucieczka nie będzie trudna, Nie napotkasz po drodze wielu przeciwników. Możesz uciec głównym wyjściem znajdującym się w prawym górnym rogu mapy, jednak licz się z tym, że napotkasz tam strażników. Jeśli chcesz uniknąć walki z nimi musisz skierować się do wyjścia tunelem w lewym dolnym rogu mapy - tutaj też nie unikniesz walki, bo napotkasz na swojej drodze potwory. W górnej części mapy znajdziesz cele w której będą jeszcze żywi więźniowie, możesz pomóc im by uciekli wraz z tobą (Uwaga, jeśli ich uwolnisz będziesz zmuszony później walczyć ze strażą w mieście, a także zabić znanego ci z początku gry Alistaira).

Pamiętaj by zabrać swój ekwipunek - znajdziesz go w skrzyniach w pokoju przy celach. Po drodze aktywuj także Boski menhir - przy nim może się odrodzić twoja postać w przypadku śmierci. Warto się rozejrzeć po więzieniu - można znaleźć trochę broni oraz innych przedmiotów.

Znajdź piwnicę w Szarej Wieży

Teraz czeka cię trudniejsze zadanie, musisz przejść całe miasto i dotrzeć do Szarej Wieży - budynków w którym wcześniej spotkałeś się z marszałkiem. W mieście będą patrole strażników, jednak ich uniknięcie nie jest specjalnie trudne.

Kiedy dotrzesz do Szarej Wieży wejdź do niej i w środku skręć w prawo - zejdziesz do piwnicy. W niej natkniesz się na Alistaira. Jeśli dobrze poprowadzisz rozmowę to przepuści cię on i sprawa zakończy się bez rozlewu krwi. Jeśli wcześniej uratowałeś więźniów - będziesz musiał go zabić. Przejdź przez resztę podziemi i zakończ misję.

W kolejnej misji udajesz się do Farlornowej Nadzei, tutaj twoim celem będzie odnalezienie krasnoluda Isgrimma.

Znajdź swój kontakt

Na początek musisz udać się do wioski i odnaleźć Clarę Farlorn - ona powinna ci powiedzieć gdzie znajduje się twój kontakt. Idą do wioski skieruj się najpierw na południe, znajdziesz tam ukryty w lesie obóz goblinów. Pokonanie ich od razu zaoszczędzi ci potem wracania się tutaj.

Następnie udaj się do wioski, Clarę znajdziesz na szczycie wzgórza. Dowiesz się od niej, że krasnolud został porwany przez orków nękających wioskę. Musisz więc przejąć kontrolę nad lokalną milicją by pokonać orków. Udaj się do Marta, którego znajdziesz w obozie na wschodzie. Nim jednak z nim porozmawiasz będziesz musiał pokonać grupę orków, którzy właśnie zaatakowali wioskę. Pokonanie ich nie powinno sprawić problemów. Potem możesz porozmawiać z Martem.

Zanim przejmiesz kontrolę nad garnizonem, będziesz musiał dowieść swej wartości wybijając dwa małe obozy orków i goblinów. Obóz goblinów już zniszczyłeś, więc pozostaje ci tylko obóz orków, który znajdziesz na wschód od obozu Marta. Po pokonaniu przeciwników wróć do niego. Po rozmowie z nim przyjdzie do ciebie znów Clara.

Kiedy skończysz z nią rozmawiać otrzymasz do dyspozycji siły milicji, a także tutejszy obóz. Nim wyruszysz do walki musisz się przygotować. Obsadź znajdujący się w obozie tartak, a także zbuduj chatę myśliwską. Udaj się też do obozu orków, który zniszczyłeś i zajmij tamtejszy sektor. Znajdują się tam złoża kamienia, który przyda się do wzmocnienia obrony wioski. Kamieniołomu nie musisz budować - będzie już tam wniesiony. Przyczółek rozwiń na drugi poziom i zbuduj dwie strażnice - drugą z nich obsadź dwójką tragarzy zwolnioną z głównego budynku w sektorze.

Walka o Nadzieję

Siły orków będą potężnięsze od twoich jednak zajmując po kolei ich sektory powinieneś wygrać bez większej trudności. - Farlornowa Nadzieja - Kontakt w Farlornowej Nadziei | Kampania, solucja - SpellForce 3 - poradnik do gry
Siły orków będą potężnięsze od twoich jednak zajmując po kolei ich sektory powinieneś wygrać bez większej trudności.

Jak już zabezpieczysz swój teren zwerbuj parę dodatkowych jednostek i wyrusz na wroga. Najlepiej to zrobić po jednym z jego ataków. Atakowanie głównego obozu w chwili obecnej jest bezsensowne - twoi ludzie nie dadzą sobie rady. Zamiast tego zajmij mniejszy obóz wroga znajdujący się trochę na zachód od głównych pozycji. Po zajęciu go od razu zbuduj strażnice - wróg będzie przypuszczał na ciebie ataki. Dodatkowo zauważ, że w tym obozie znajduje się menhir - podobnie jak w twoim startowym sektorze. Możesz go wykorzystać do teleportowania jednostek z głównego obozu na front. Wystarczy byś zaznaczył menhir i wybrał opcję znajdującą się w prawym dolnym rogu i utworzył węzeł teleportacyjny, a następnie kazał wejść jednostkom w portal w głównym obozie.

Po uzupełnieniu sił zajmij kolejny mniejszy obóz na północny-wschód od twoich pozycji. Tutaj już musisz się liczyć z częstymi atakami ze strony orków ponieważ będzie to tuż przy ich głównych pozycjach. Podczas zdobywania sektora musisz pierwszej kolejności zniszczyć ich więżę - w innym przypadku będzie ona ostrzeliwać twoje jednostki. Po zajęciu go, podobnie jak w przypadku poprzedniego sektora, wznieś w nim kilka strażnic. Nie zapomnij też o rozbudowie przyczółka.

Twoim ostatnim celem przed atakiem na główną bazę wroga będzie obóz znajdujący się dalej na północnym-wschodzie. Będzie on również ufortyfikowany. Zajmij go i rozbuduj i wnieś budynki obronne. Uważaj, na północ od niego znajdują się spore siły orków. Dodatkowo, jeśli brakowałoby by ci żywności, to znajdziesz ją w tym sektorze. Możesz teraz już wyruszać na główny sektor wroga, jednak możesz też zająć jeszcze jeden sektor, znajdujący się najdalej na północy.

Szturm na główny obóz będzie ciężki z uwagi na dowódcę orków (oznaczonego jako cel misji). Będzie on bardzo wytrzymały i będzie zadawał duże obrażenia. Najlepiej podczas walki z nim wyciągnij go na wąską ścieżkę prowadzącą do obozu. Dodatkowo ataków go głównie żołnierzami, a bohaterów trzymaj z tyłu i wspomagaj swoje siły ich umiejętnościami. Po śmierci dowódcy obóz zostanie zniszczony, a w jego zgliszczach znajdziesz Isgrimma. Porozmawiaj z nim - dołączy on do twojej drużyny. Następnie musisz wrócić do Clary, możesz to zrobić przez menhir znajdujący się w obozie.

Po rozmowie z nią udaj się na północ, gdzie znajduje się wejście do Mulandiru.

Cierń w oku - Zadanie poboczne

Zabicie trolli będzie niełatwym zadaniem. - Farlornowa Nadzieja - Kontakt w Farlornowej Nadziei | Kampania, solucja - SpellForce 3 - poradnik do gry
Zabicie trolli będzie niełatwym zadaniem.

Jeśli pójdziesz ścieżką na północ od miejsca w którym zacząłeś rozgrywkę na tej mapie, to natrafisz na Pustelnika. Ten poprosi cię byś odnalazł i zabił trolle, które ostatnio zniszczyły mu dom. Trolle w liczbie dwóch znajdują się w północnym krańcu mapy. Są silne więc do ataku na nich weź swoje jednostki z głównej misji. Licz się z tym, że nawet posiadając maksymalną ilość jednostek jaką możesz zwerbować po zajęciu wszystkich sektorów, to i tak prawdopodobnie wszyscy oni zginą zabijając ledwie jednego trolla. Tak więc będziesz musiał dwa razy zgromadzić pełne siły by zabić oba trolle. Bohaterów zostaw z tyłu i atakuj nimi za pomocą umiejętności dystansowych. Kiedy jeden troll padnie wycofaj ich by nie zostali zabici przez drugiego.

Po pokonaniu obu trolli wróć do Pustelnika i odbierz nagrodę.

Zagubiony kupiec - Zadanie poboczne

Koło najbardziej wysuniętego na zachód obozu orków znajdziesz zdenerwowanego kupca. Z powodu grasujących w okolicy orków boi się on o swoje życie. Jeśli już oczyściłeś lokację z orków możesz mu po prostu wskazać drogę do wioski. Jeśli nie to będziesz musiał ich wpierw pokonać. Pamiętaj też by zniszczyć wpierw orkową barykadę która jest na południe od obozu. Kupiec później będzie na ciebie czekał w wiosce, trochę na lewo od miejsca gdzie przebywa Clara. Dowiesz się od niego, że jeśli wrócisz tu w późniejszym czasie to będziesz mógł z nim pohandlować.

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
SpellForce 3

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8,61 zł

SpellForce 3

zobacz więcej informacji o grze
SpellForce 3

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier strategicznych

Strategiczne