poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik StarCraft: Remastered

Poradnik do gry StarCraft: Remastered to przede wszystkim kompletny opis przejścia wraz z kluczowymi i praktycznymi poradami. Dzięki naszej solucji dowiesz się, jak grać Terranami, Zergami i Protossami w odświeżonym hicie Blizzarda.

poradnik, solucja do gry w zawiera 168 stron i 92 ilustracji, rozmiar pliku to 10,8 MB

Cele misji:

  • Obroń rozbity krążownik Norad II
  • Sprowadź Raynor'a i dwa transportowce (Dropship) do miejsca katastrofy.

Krążownik Norad II, którym dowodził Edmund Duke, rozbił się na powierzchni Antiga. Jego wrak jest teraz otoczony przez hordy Zergów, a Mengsk chcę przeprowadzić akcję ratunkową. Rozpoczynasz grę z Raynorem oraz małą grupką żołnierzy. Udaj się do bazy Konfederatów po lewej stronie, która do ciebie dołączy. Po drodze spotkasz niewielki oddział Zergów. Po chwili odsłoni się tobie miejsce katastrofy. Rozbitkowie zostaną przekazani pod twoją kontrolę. Napraw bunkry oraz Goliathy. Postaw również dwie wieżyczki i wpakuj Marines i SCV do bunkrów. Wokół tego miejsca Zergowie rozstawili liczne wieżyczki przeciwlotnicze oraz lotnictwo. Jest też kilka wieżyczek przeciwpiechotnych - Sunken Colony.

Miejsce katastrofy wzmocnij wieżyczkami oraz napraw uszkodzone Bunkry i mechy. - Misja 6 - Norad II | Kampania Terran - StarCraft: Remastered - poradnik do gry
Miejsce katastrofy wzmocnij wieżyczkami oraz napraw uszkodzone Bunkry i mechy.

Skup się na rozbudowie bazy. Zacznij od powiększenia ekipy SCV. Następnie wybuduj bunkry i wieżyczki wokół swojej bazy. Ufortyfikuj zwłaszcza północną część bazy (1). Postaw dodatkowe budynki produkcyjne wraz z dobudówkami i nie zapomnij o wybudowaniu nowego budynki, jakim jest Armory. Tutaj wzmocnisz swoją armię dodatkowymi technologiami dla jednostek mechanicznych oraz lotnictwa.

Rozbuduj obronę zanim podejmiesz jakiekolwiek działania zaczepne. - Misja 6 - Norad II | Kampania Terran - StarCraft: Remastered - poradnik do gry
Rozbuduj obronę zanim podejmiesz jakiekolwiek działania zaczepne.

W tej misji są dwie armie Zergów. Pomarańczowy przeciwnik jest w górnej części mapy i będzie atakował miejsce katastrofy lub bazę, w różnych odstępach czasu. Niebieski jest pośrodku mapy i skupi się na atakowani bazy. Zawsze będzie atakował od najsłabszej strony i obierze za główny cel twoją Kwaterę Dowodzenia. Co jakiś czas obie hordy będą wysyłać coraz większe grupy Zergów na twoje pozycji. Raz będzie to atak lądowy, innym razem desant z ich stworzeń-matek, czyli Overlordów. Posiadają zdolność detekcji i są to mobilne magazyny Zergów. Przeciwnik posiada dużą ilość detektorów w tej misji, więc budowanie Wraithów czy ustawianie min w tej misji nie zda egzaminu. Najlepiej jest postawić na duże ilości jednostek lądowych. Najpierw stwórz duże grupy Marines, a potem przerzuć się na Goliathy. Są to jednostki mechaniczne, więc można je naprawiać. Posiadają większy atak lądowy, potężne rakiety przeciwlotnicze i trzy raz więcej punktów życia niż Marines. Po każdej walce, wycofaj uszkodzone jednostki i rozpocznij naprawy. W ten sposób dłużej skorzystasz z nich podczas bitwy.

Jest kilka sposobów na ukończenie tej misji.

Pierwszy sposób jest łatwy, ale wymaga czasu. Zmasowany atak lądowy i zniszczenie obu baz wroga. Wybuduj pełną drużynę Marines oraz Goliatów. Do bazy Niebieskich Zergów prowadzą dwie drogi. Z prawej, pomiędzy wzniesieniami jest usiana wieżyczkami i zakopanymi jednostkami. Natomiast druga, z lewej prowadzi na wzniesienie (3), które okrąża bazę i pozwala wejść od tyłu (4). W ten sposób możesz zniszczyć Kwaterę Główną Zergów, które jest jednocześnie ich budynkiem produkcyjnym (5). Tą samą drogą możesz dostać się do bazy pomarańczowego Zerga, które posiada mniej wieżyczek, ale więcej lotnictwa (6). Po zniszczeniu tych dwóch baz, możesz dostać się do wzniesienia, które jest wokół miejsca katastrofy (7). Zniszcz wieżyczki aż strefa stanie się bezpieczna dla Raynor'a oraz transportowców (8). Ta metoda jest prosta, ale potrzeba więcej czasu na jej zrealizowanie.

Część prawej krawędzi płaskowyżu nieopodal twojej bazy nie jest strzeżona przez wieżyczki przeciwlotnicze. Przeprowadź desant swoich wojsk i zniszcz nielicznych wrogów, którzy mogą zagrozić twoje armii lądowej. - Misja 6 - Norad II | Kampania Terran - StarCraft: Remastered - poradnik do gry
Część prawej krawędzi płaskowyżu nieopodal twojej bazy nie jest strzeżona przez wieżyczki przeciwlotnicze. Przeprowadź desant swoich wojsk i zniszcz nielicznych wrogów, którzy mogą zagrozić twoje armii lądowej.

Drugi sposób jest trochę trudniejszy, ale zaoszczędzi sporo czasu. Skupisz się na utorowaniu drogi powietrznej dla transportowców wraz z Raynor'em. Nie będziesz zajmował się bazami wroga na północy mapy. Najpierw rozbuduj bazę i zapewnij sobie zaplecze ekonomiczne. Teraz masz kilka możliwości.

Możesz załadować transportowce piechotą Marines i/lub Goliathami. Na brzegu lewej strony płaskowyżu, wokół rozbitego krążownika, są dwa miejsca poza zasięgiem wieżyczek przeciwlotniczych lub w zasięgu tylko jednej (1). W tych dwóch wystających cyplach, wyładuj swoje jednostki lądowe i skup się na niszczeniu wieżyczek Sunken Colony oraz Mutalisków. Następnie rozpocznij eksterminację reszty wieżyczek i zabierz drogą powietrzną Raynor'a ze swojej bazy do Duke'a (2).

Po kontrataku na Zergów po prawej stronie, postaw niewielką bazę i rozpocznij szkolenie żołnierzy. - Misja 6 - Norad II | Kampania Terran - StarCraft: Remastered - poradnik do gry
Po kontrataku na Zergów po prawej stronie, postaw niewielką bazę i rozpocznij szkolenie żołnierzy.

Inny sposób to zebranie Goliathów z miejsca katastrofy i podejście do rampy (1). Zakopani Zergowie rzucą się na twoich żołnierzy. Jeśli ci się nie uda i stracisz większość żołnierzy, to rozpocznij misję od nowa. Miejsce katastrofy nie obroni się wtedy długo. Po zniszczeniu Zergów wycofaj się do bunkrów i napraw uszkodzone maszyny. Teraz zbierz wszystkich żołnierzy i zniszcz wieżyczkę na wzniesieniu a potem następną, która jest w niewielkiej odległości w dół mapy (2). Sprowadź żołnierzy z powrotem do bunkrów wokół wraku krążownika. Weź jednego SCV i nakaż mu budowę Koszar, Fabryki i Portu Kosmicznego. Dodatkowo wybuduj bunkier i wieżyczkę przy rampie, poza zasięgiem wrogich wieżyczek. Zbierz grupę 12 żołnierzy i rozpocznij oczyszczanie wzniesienia w prawą stronę, poniżej miejsca katastrofy. Teraz wystarczy wybudować dwa transportowce i sprowadzić Raynor'a do markera.

Duża grupa transportowców może przekraść się pomiędzy linią obrony Zergów i dotrzeć do wyznaczonego miejsca. Trzymaj się dołu mapy i nie zapomnij wziąć ze sobą Raynora! - Misja 6 - Norad II | Kampania Terran - StarCraft: Remastered - poradnik do gry
Duża grupa transportowców może przekraść się pomiędzy linią obrony Zergów i dotrzeć do wyznaczonego miejsca. Trzymaj się dołu mapy i nie zapomnij wziąć ze sobą Raynor'a!

Trzeci sposób jest dość brawurowy, ale i najszybszy. Zbuduj kilka transportowców i załaduj po 1 SCV oraz Raynor'a na ich pokład. Cała grupa niech przeleci tuż przy dolnej krawędzi mapy do prawego dolnego rogu (1). Zrób krótki przystanek na naprawy (2). Załaduj wszystkich na statki i leć teraz do miejsca katastrofy, trzymając się prawej strony. Zergowie nie mają tam wieżyczek przeciwlotniczych, a tylko paru zakopanych Hydralisków (3).

Cele misji:

  • Umieść Emiter Psi w bazie wroga
  • Kerrigan musi przeżyć

Mengsk odkrywa zawartość danych, skradzionych z instalacji Konfederatów. Można umieścić specjalny nadajnik, który przyciągnie w to miejsce całą hordę Zergów. W ten sposób chce zemścić się na Konfederatach. Nie musisz niszczyć wszystkich wojsk wroga, a przetransportować SCV z nadajnikiem do wyznaczonego markera w bazie Konfederatów.

Zabezpiecz wszystkie trzy wejście Bunkrami oraz linią wieżyczek. - Misja 7 - The Trump Card | Kampania Terran - StarCraft: Remastered - poradnik do gry
Zabezpiecz wszystkie trzy wejście Bunkrami oraz linią wieżyczek.

Twoja główna baza mieści się na wyspie z prawej strony mapy. W miejscu gdzie rozpoczynasz misją, od razu przenieś Kerrigan, SCV z Emiterem, żołnierzy i budynki, które możesz unieść, z powrotem do bazy (1). Również mała baza umieszczona za południowym mostem, jest skazana na straty (2). Ewakuuj stamtąd żołnierzy. Później odbijesz to miejsce i przejmiesz tamtejsze surowce. Minerałów w miejscu startowym nie jest za dużo, ale starczy na zbudowanie sieci budynków produkcyjnych oraz małej armii. Rozpocznij umacnianie bazy od zbudowania po jednym bunkrze przed każdym mostem i obsadź ich Marines. Nie ma potrzeby inwestowania w Fierbatów, ponieważ potyczki będą toczyć się na dystans i w powietrzu. Następnie zbuduj sieć wieżyczek wokół bazy. Wróg będzie używał małych grup wojsk lądowych oraz myśliwców Wraith z maskowaniem. Dlatego ważne jest zbudowanie szczelnej linii obrony przeciwlotniczej.

W tej misji otrzymasz dwie nowe jednostki. Pierwsza to Sciensce Vessel, który jest mobilnym detektorem oraz posiada kilka umiejętności specjalnych. Poza tym, w Fabryce będziesz mógł produkować Siege Tank. To najsilniejsza jednostka lądowa Terran, która posiada duży zasięg ataku i obrażeń, zwłaszcza w trybie oblężniczym. Jedyną wadą tego trybu, jest brak możliwości ostrzału na małą odległość. Dlatego zawsze trzymaj grupę jednostek wsparcia np. Marines lub część czołgów w normalnym trybie.

Do wyznaczonego markeru prowadzą trzy drogi. Górna jest najtrudniejsza. Prowadzi przez wąwóz, przy którym znajdziesz dwie bazy wroga. Pierwsza to tylko dwa bunkry. Natomiast druga to spore zgrupowanie wrogów, bunkrów i wieżyczek. Na wzniesieniach są czołgi oraz piechota i myśliwce wroga. Środkowe podejście, sprawia mniej trudności i oferuje dostęp do wzniesienia, który kończy się bardzo blisko bazy wroga. Z tego miejsca można prowadzić efektywny ostrzał bazy. Jednak tego miejsca strzeże krążownik, który jest ciężkim przeciwnikiem. Jest tutaj też mało miejsca, a wróg rzuci duże siły, jeśli zaczniesz atakować jego główną bazę.

Duża grupa czołgów powoli wtoczy się do bazy. Trzymaj w odwodzie oddział przeciwlotniczy. Wróg posiada spore ilości jednostek latających w swojej bazie. - Misja 7 - The Trump Card | Kampania Terran - StarCraft: Remastered - poradnik do gry
Duża grupa czołgów powoli wtoczy się do bazy. Trzymaj w odwodzie oddział przeciwlotniczy. Wróg posiada spore ilości jednostek latających w swojej bazie.

Najlepsza jest trzecia ścieżka, która znajduje się u dołu mapy. Wybuduj pełna drużynę złożoną z Siege Tanków oraz Goliathów. Dołącz do nich Science Vessel, który będzie wykrywał ukryte Wraithy. Możesz też zbudować dodatkowa drużynę Marines lub Wraithów oraz dołączyć kilka SCV, aby naprawiały twoje pojazdy. Przepraw się przez południowy most, do opuszczonego wcześniej złoża minerałów (2). Po drodze spotkasz małe grupki wrogów. W momencie, kiedy dostrzeżesz pierwsze wieżyczki wroga, rozstaw swoje czołgi (4). Teraz obrońcy zaczną atakować twoje wojska. Mechy niech bronią czołgów przed szybki jednostkami i lotnictwem. Kiedy wróg przestanie nacierać, podjedź czołgami kawałek bliżej i znów ustaw ich w trybie artyleryjskim. W ten sposób, zniszczysz całą południową cześć i będziesz nacierał do centrum bazy (5). Jednocześnie, sprowadź SCV z Emiterem. Kiedy uznasz, że jest w miarę czysto, sprowadź go do markera i zakończ misję sukcesem (6).

Cele misji:

  • Wyeliminuj siły Konfederacji
  • Duke musi przeżyć

Twoim zadaniem jest zneutralizowanie platformy obronnej nad Tarsonis. Bronią go dwie armie Terran - Szwadrony Omega i Delta. Masz za zadanie zniszczyć wszystkie jednostki i struktury Konfederatów. Duke osobiście poprowadzi atak w swoim krążowniku Norad II. Jest to ulepszona wersja tego typu okrętu. Posiada bardzo silne uzbrojenie. Szybkostrzelny laser zadaje 50 obrażeń zarówno jednostkom powietrznym jak i lądowym. Marines padają od jednego trafienia. Ma również umiejętność specjalną - działo Yamato. Jest w stanie zniszczyć wieżyczkę przeciwnika, będąc poza jej zasięgiem. Nie bój się używać tego krążownika przeciwko małym grupom wroga, bo jest w stanie znieść dużo obrażeń i zadać jeszcze więcej. Pamiętaj, aby zawsze odsyłać go do naprawy, kiedy jego stan wytrzymałości spadnie poniżej połowy. W tej misji zyskasz dostęp do jednostek Ghost oraz pocisków nuklearnych. Są to potężne jednostki pokroju Kerrigan, którą mogą przyzwać ostrzał z specjalnych dobudówek Kwatery Dowodzenia.

Przejmij kontrolę nad pozostawionymi dobudówkami, zwyczajnie stawiając swoje budynki obok ich pozycji. - Misja 8 - The Big Push | Kampania Terran - StarCraft: Remastered - poradnik do gry
Przejmij kontrolę nad pozostawionymi dobudówkami, zwyczajnie stawiając swoje budynki obok ich pozycji.

Rozpoczynasz misję z małym oddziałem wojsk oraz budynkami w trybie przemieszczania. Przeleć do następnej platformy i podepnij budynki do swoich dobudówek (1). Rozpocznij produkcję robotników oraz postaw dodatkowe Magazyny. Do twojej bazy prowadzi tylko jedna droga, ale jesteś w niższej części platformy. Zbuduj bunkry tuż nad rampą, aby zniwelować tą niedogodność (2). Zainwestuj w piechotę, czołgi oraz zbuduj kilka myśliwców. Następnie opracuj wszystkie technologie dla Ghostów i zbuduj pociski nuklearne w dobudówkach Kwatery dowodzenia. Brązowy przeciwnik będzie wysyła grupy Marines i Goliathów do twojej rampy lub desantował ich gdzieś w lewej części platformy. Również pomarańczowy będzie cię atakował, co jakiś czas. Najczęściej będą to myśliwce z wschodniej strony.

Oczyść wzniesienie po prawej stronie używając Battlecruisera i rozstaw tutaj czołgi w trybie artyleryjskim. - Misja 8 - The Big Push | Kampania Terran - StarCraft: Remastered - poradnik do gry
Oczyść wzniesienie po prawej stronie używając Battlecruiser'a i rozstaw tutaj czołgi w trybie artyleryjskim.

Pierwsza baza Terran (brązowy), jest dość trudna do zniszczenia. Posiada potężną linię bunkrów, wieżyczek i czołgów wokół tego miejsca (3). Za linią obrony, są rozmieszczone budynki produkcyjne wroga. Możesz zbudować duże zgrupowanie czołgów i Marines, a następnie powoli nacierać w stronyę bazy wroga. Inny sposób, to wysłanie zamaskowanych Ghostów i zbombardowanie bunkrów, a następnie wkroczenie wojsk lądowych do bazy wroga. Ghost może wystrzelić pocisk, będąc zamaskowanym, więc dopóki wróg nie sprowadzi jakiegoś detektora, nie musisz się o nic martwić. Możesz też zebrać drużynę Wraithów lub nawet samego Duke'a i polecieć do lewej strony mapy (4). Działem Yamato zniszcz wieżyczki przeciwlotnicze, następnie wyeliminuj myśliwce wroga i pozbądź się lotniska na wzniesieniu. Teraz możesz wyładować swoje czołgi na tym wzniesieniu i rozpocząć ostrzał artyleryjski albo polecieć na tyły bazy brązowego i zniszczyć jego zaplecze gospodarcze. Potem pozostaje atak z dwóch stron na bunkry. Teraz wyślij jedną drużynę do oczyszczenia pokaźnych złóż surowców w lewym górnym rogu mapy (5).

Battlecruiser jest uzbrojony w działo Yamato, które może zniszczyć wieżyczkę wroga jednym strzałem i to z dużej odległości. - Misja 8 - The Big Push | Kampania Terran - StarCraft: Remastered - poradnik do gry
Battlecruiser jest uzbrojony w działo Yamato, które może zniszczyć wieżyczkę wroga jednym strzałem i to z dużej odległości.

Pomarańczowy jest trudniejszy do zniszczenia. Posiada więcej wojsk, korzysta częściej z czołgów niż z piechoty. Jego baza posiada naturalne mury i ciężko jest się do niej dostać. Często korzysta ze Skanowania, jeśli atakujesz zamaskowanymi jednostkami. Południowa część jest broniona linią wieżyczek, ale Duke może systematycznie wyeliminować to zagrożenie (6).

Pociski nuklearne mogą przechylić szalę zwycięstwa na twoją stronę. Użyj Ghostów do przeprowadzanie akcji na tyłach wroga i zniszcz lotnisko na północy. - Misja 8 - The Big Push | Kampania Terran - StarCraft: Remastered - poradnik do gry
Pociski nuklearne mogą przechylić szalę zwycięstwa na twoją stronę. Użyj Ghost'ów do przeprowadzanie akcji na tyłach wroga i zniszcz lotnisko na północy.

Zanim przejdziesz do ataku na bazę, warto najpierw zniszczyć Port Kosmiczny w górnej części bazy (7). Jest odosobnione miejsce, choć nieopodal są zakotwiczone trzy krążowniki. Zbierz drużynę Wraithów i podleć od lewej strony, trzymając się górnej krawędzi mapy. Zacznij atakować lotnisko i od razu się wycofaj. Możesz też wysłać dwóch Ghostów i dostać się tam przez wzniesienia. Wystrzel dwie rakiety, aby mieć pewność zniszczenia portu. Opcjonalnie, użyj transportowca, aby przerzucić tych dwóch Ghostów w pobliże minerałów i Kwatery Głównej wroga. Wystrzel kolejne dwie rakiety. Dzięki temu odetniesz wroga od funduszy. Również przed atakiem do bazę wroga, ostrzelaj bazę z tego wzniesienia (8). Sprowadź drużynę czołgów oraz wsparcia piechoty i rozpocznij ostrzał. Po drodze spotkasz piechotę i czołgi na specjalnych platformach, ale lotnictwo powinno rozwiązać ten problem. Pamiętaj, że musisz zniszczyć wszystkie budynki wroga oraz jednostki. Zacznij od wieżyczek, potem zabierz się za budynki produkcyjne. Jeśli do tej pory nie osiągnąłeś zwycięstwa, sprawdź dokładnie mapę i wyślij jednostki w nieodkryte miejsca.

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
StarCraft: Remastered

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8.61 zł

StarCraft: Remastered

zobacz więcej informacji o grze
StarCraft: Remastered

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier strategicznych

Strategiczne