poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Divinity: Original Sin II

Poradnik do gry Divinity: Original Sin II zawiera m.in. opis mechanizmów rozgrywki, porady ogólne, listę i sposób rozwiązania wszystkich zadań, a także polecane buildy postaci i składy drużyny.

poradnik, solucja do gry w zawiera 229 stron i 293 ilustracji, rozmiar pliku to 6,3 MB

Ważne: Po wykonaniu zadania każdy Magister na twój widok stanie się agresywny. Zadanie najlepiej wykonać tuż przed wyjściem z Fort Joy Ghetto, aczkolwiek jeśli jesteś silny na tyle, by stawić czoła Magistrom, możesz zrealizować je wcześniej.

Tuż po rozpoczęciu rozgrywki możesz zauważyć niebieską, magiczną obręcz, która blokuje slot na naszyjniki i jest widoczna nawet po założeniu grubej zbroi. Celem tej obręczy jest zablokowanie twoich naturalnych zdolności magicznych (Source).

Po dotarciu do Fort Joy Ghetto możesz rozpocząć śledztwo odnośnie możliwości zdjęcia obręczy, aczkolwiek musisz mieć na uwadze fakt, iż w obrębie Fortu uznawany jesteś za więźnia, a obręcz jest tego jedyną oznaką. Przed rozpoczęciem zadania najlepiej zbierz całą drużynę, bowiem na wczesnych poziomach możesz mieć problem z jego realizacją samodzielnie.

Pamiętaj!

wielkość drużyny nie ma znaczenia, gdyż w Fort Joy Ghetto możesz zdjąć obręcz tylko Twojej głównej postaci (Sposób 1: Arena of the One). Jeśli zechcesz pozbyć się wszystkich obręczy, musisz pchnąć fabułę nieco do przodu (Sposób 2: Sanctuary of Amadia).

1 - The Collar | Fort Joy - Divinity: Original Sin II - poradnik do gry

1. Fort Joy Ghetto - Nebora

2. Camp Kitchen - Wejście do Arena of the One

4. Sanctuary Of Amadia - Leya

Sposób 1: Arena Of The One

Niedaleko bramy wejściowej do fortu znajdziesz niewielki dom - The Collar | Fort Joy - Divinity: Original Sin II - poradnik do gry

Niedaleko bramy wejściowej do fortu znajdziesz niewielki dom. Tuż obok niego siedzi Nebora, która nie będzie zainteresowana twoją obecnością, a dodatkowo nie będzie chciała z tobą rozmawiać. Możesz wypytać ją o kilka kwestii związanych z jej rzemiosłem, a wtedy dowiesz się, że brała udział w tworzeniu obręczy takich jak twoja. Niezależnie od wybranych linii dialogowych nie będzie chciała zdjąć twojej, bowiem w jej mniemaniu nie jesteś tego godzien.

Aby zmienić ten stan rzeczy musisz udać się do Camp Kitchen - The Collar | Fort Joy - Divinity: Original Sin II - poradnik do gry

Aby zmienić ten stan rzeczy musisz udać się do Camp Kitchen. Niedaleko klatki w której przetrzymywany był Amyro znajdziesz zejście na Arena of the One. Lokacja jest niewielka i nie powinieneś mieć problemów z dotarciem do kolejnych postaci niezależnych. Aby wziąć udział w wyzwaniu areny musisz porozmawiać z osobą w centralnym punkcie pomieszczenia (The Thorny One).

Po krótkiej rozmowie zostaniesz przeniesiony na właściwą arenę, która będzie miejscem próby - The Collar | Fort Joy - Divinity: Original Sin II - poradnik do gry

Po krótkiej rozmowie zostaniesz przeniesiony na właściwą arenę, która będzie miejscem próby. Jeśli twoja drużyna liczy czterech bohaterów to walka nie powinna być większym wyzwaniem, aczkolwiek warto zrobić przed nią asekuracyjny zapis stanu gry.

Po odniesieniu zwycięstwa zostaniesz od razu przeniesiony na podest i będziesz mógł wrócić do Nebory. Jeżeli jeszcze nie ukończyłeś zadania, które umożliwia ci teleportację członków drużyny to warto tutaj wrócić po jego wykonaniu. Możesz teleportować jednego z bohaterów na arenę, aby przeszukać zwłoki poległej drużyny i zbadać dwie skrzynie ze skarbami.

Wróć do Nebory i poinformuj ją o swoim zwycięstwie. Ta, po dłuższej chwili zachwytu nad twoimi możliwościami, sama wyjdzie z propozycją, by zdjąć twoją obręcz. Możesz zgodzić się od razu lub poczekać do chwili, gdy będziesz gotów stawić czoła przedstawicielom zakonu.

Nagroda: Zdjęcie obręczy

Sposób 2: Sanctuary Of Amadia

Po wykonaniu zadania wystarczy porozmawiać z Leyą, by ta zdjęła obrożę pozostałych postaci. - The Collar | Fort Joy - Divinity: Original Sin II - poradnik do gry
Po wykonaniu zadania wystarczy porozmawiać z Leyą, by ta zdjęła obrożę pozostałych postaci.

Podczas wykonywania zadania Nothing But Child's Play lub podczas eksploracji wyspy, trafisz na Sanctuary Of Amadia [3]. Tam poznasz Leyę, która może zdjąć obręcz twojej drużynie. Nie zrobi tego jednak dopóki nie dowie się co przytrafiło Garethowi (patrz zadanie Most Dangerous When Cornered). Po wykonaniu tego zadania wróć z powrotem do Leyi. Jeśli nie udało ci się uratować Garetha to musisz mieć przy sobie Broken Source Collar Amulet, który znajdziesz przy jego zwłokach. Wówczas zdejmie ona obręcz ze wszystkich członków drużyny.

Ostatecznie zadanie zostanie zamknięte, a ty będziesz mieć możliwość korzystania z silniejszych czarów, jeśli tylko uda ci się je znaleźć.

Nagroda: Zdjęcie obręczy

Uwaga:

Zalecamy wykonanie tego zadania nawet, jeśli nie chcecie dostać się do Fortu tym sposobem. Nagroda za wykonanie tego zadania jest bardzo przydatna!

1 - The Teleporter | Fort Joy - Divinity: Original Sin II - poradnik do gry

1. Fort Joy Ghetto - Gawin

2. Fort Joy - Rękawice Teleportacji

3. The Hidden Alcove - Wejście do Holding Cells

4. Fort Joy - Port

Podczas eksploracji Fort Joy Ghetto zaczepi cię tajemnicza postać, która zapyta czy jesteś sam - The Teleporter | Fort Joy - Divinity: Original Sin II - poradnik do gry

Podczas eksploracji Fort Joy Ghetto zaczepi cię tajemnicza postać, która zapyta czy jesteś sam. Możesz potwierdzić ten fakt, nawet jeśli twoja drużyna znajduje się tuż obok. Jeśli wybierzesz inną linię dialogową to nie będziesz mógł podjąć zadania.

Jeśli wcześniej cię zaczepił, ale go zignorowałeś to możesz wybrać innego członka drużyny i samemu rozpocząć rozmowę, a wtedy będziesz mógł podjąć zadanie.

Zakładając, że zgodziłeś się "pozostawić" swoją drużynę, Gawin zdradzi ci swój sekretny plan ucieczki, jednakże, aby go zrealizować potrzebuje twojej pomocy. Samo zadanie może być bardzo wymagające na początkowych poziomach doświadczenia, więc najlepiej podjąć je gdy drużyna będzie na co najmniej czwartym poziomie.

Twoja pomoc ma polegać na odzyskaniu artefaktu, który umożliwia teleportacje na niewielkie dystanse. Rękawice teleportacji znajdziesz na plaży, aczkolwiek jest ona strzeżona przez trzy wielkie krokodyle, które są bardzo groźne. Jeśli będziesz odpowiednio trzymał je na dystans to wyeliminowanie ich nie powinno stanowić problemu, ale należy uważać z nakładaniem na nie statusów, gdyż wykonując atak w zwarciu mogą przenieść status na członka twojej drużyny. W szczególności zwracaj uwagę na krokodyla posiadającego barierę magiczną. Ma on założone rękawice teleportacji, przez co może szybko zbliżyć się do twojej drużyny. Unikaj ataków ogniem oraz uważaj z nakładaniem na nie statusów, gdyż wykonując atak w zwarciu mogą przenieść status na członka twojej drużyny.

Po walce zdejmij z krokodyla rękawice teleportacji, a następnie wróć do Gawina. Ważne jest, aby bohater, który podejmował zadanie miał na sobie rękawice, gdy będzie prowadził dialog. Tylko w taki sposób pojawi się stosowna linia dialogowa.

Gawin bardzo się ucieszy na fakt, że udało ci się odzyskać artefakt i poprosi o pomoc w realizacji planu. Wraz z drużyną podążaj za nim do Hidden Alcove, gdzie będziesz mógł pomóc mu w ucieczce. Możesz to rozwiązać na dwa sposoby.

W tym przypadku musisz przenieść Gawina[1] na jedno z dostępnych miejsc na plaży[2] - The Teleporter | Fort Joy - Divinity: Original Sin II - poradnik do gry

Teleportuj Gawina na plażę

W tym przypadku musisz przenieść Gawina[1] na jedno z dostępnych miejsc na plaży[2]. Gawin zostanie przeniesiony, ale okaże się, że z tego miejsca nie będzie w stanie pomóc tobie. Korzystając z wyłomu w skale wejdzie do Holding Cells

Nagroda: 1200 punktów doświadczenia + Rękawice Teleportacji

Teleportuj Gawina na klify

Jest to opcja na której Gawinowi zależy bardziej, ponieważ pozwala dostać się bezpośrednio do portu. Początkowo musisz przenieść go na klif[3] znajdujący się tuż pod punktem docelowym. Następnie Gawin przeteleportuje nas w to samo miejsce i nakaże przeniesienie go na kolejny klif[4]. Po tym gdy to zrobisz Gawin decyduje się na porzucenie cię.

Nagroda: 1200 punktów doświadczenia + Rękawice Teleportacji

Los Gawina

W momencie teleportacji zadanie zakończy się, ale jeśli jesteś zainteresowany co stało się z Gawinem możesz ruszyć za nim korzystając z rękawic teleportacji - The Teleporter | Fort Joy - Divinity: Original Sin II - poradnik do gry

W momencie teleportacji zadanie zakończy się, ale jeśli jesteś zainteresowany co stało się z Gawinem możesz ruszyć za nim korzystając z rękawic teleportacji. Wystarczy, że przeniesiesz wszystkich członków drużyny w określone miejsce, a następnie korzystając z menu ekwipunku ubrać rękawice komuś, kto został już przeniesiony. W obu przypadkach możesz wziąć udział w walce i uratować Gawina. Będzie on jednak atakowany w pierwszej kolejności a dodatkowo nie posiada żadnych dodatkowych pancerzy, więc łatwo może zginąć.

W Caverns spotkasz małego chłopca o imieniu Mody, bardzo łatwo go zauważyć, gdyż będzie bawił się tuż koło wejścia do jaskini. Po rozpoczęciu rozmowy będzie chciał się z tobą bawić. Jeśli podejmiesz temat to zaproponuje ci zabawę w chowanego.

1 - Withermoores Soul Jar | Fort Joy - Divinity: Original Sin II - poradnik do gry

Etap 1: Znajdź właz

W pierwszej turze znajdziesz go na drewnianym podeście[1] - Withermoores Soul Jar | Fort Joy - Divinity: Original Sin II - poradnik do gry

W pierwszej turze znajdziesz go na drewnianym podeście[1]. Chłopiec pochwali twoją spostrzegawczość i przed kolejną turą stanie się niewidzialny.

Ostatecznie znajdziesz go w skalnej wnęce, w pobliżu wejścia[2]. Tym razem Mody postanowi, że przedstawi cię swojemu przyjacielowi.

UWAGA:

Jeśli w drużynie nie masz żadnego jaszczura, to koniecznie musisz mieć łopatę, gdyż bez tego nie będziesz mógł kontynuować zadania.

Chłopiec ukryje się w małej jaskini[1], a tobie zaproponuje lepsze rozwiązanie, z którego będziesz mógł skorzystać po przeszukaniu kopca[2] - Withermoores Soul Jar | Fort Joy - Divinity: Original Sin II - poradnik do gry

Chłopiec ukryje się w małej jaskini[1], a tobie zaproponuje lepsze rozwiązanie, z którego będziesz mógł skorzystać po przeszukaniu kopca[2]. Za pomocą łopaty bądź pazurów odkopiesz właz.

Etap 2: Lord Withermoore

Właz prowadzi do Forgotten Cell - Withermoores Soul Jar | Fort Joy - Divinity: Original Sin II - poradnik do gry

Właz prowadzi do Forgotten Cell. Chłopca znajdziesz w pobliżu wysokiego pomnika. Mody poinformuje cię, że to jest jego przyjaciel. Po krótkiej wymianie zdań pomiędzy nimi wejdź w interakcję z pomnikiem.

W toku rozmowy dowiesz się, że Lord Withermoore został zamieniony w kamień tysiąc lat wcześniej. Poprosi cię, byś wyjął z jego piersi Spear of Braccus Rex, dzięki czemu będzie w stanie się poruszać.

Spear of Braccus Rex możesz wyciągnąć lub zniszczyć. Jeśli zdecydowałeś się na pierwszą opcję trafi ona do twojego ekwipunku. W obu przypadkach zaś bohater zadania przestanie być pomnikiem. Okazuje się jednak, że z więzi go coś znacznie silniejszego niż tylko petryfikacja. Poprosi cię, byś znalazł więzienie dla jego duszy wewnątrz Fortu i ją uwolnił.

Zanim odejdziesz by kontynuować zadanie zapytaj chłopca o to, czy nie będzie tęsknił za przyjacielem. Później poinformuj go, że jest ci coś winien za uratowanie jego przyjaciela. Chłopiec wskaże ci na mapie położenie swojego najcenniejszego skarbu.

Etap 3: Wejście do Fortu

Po wyjściu z Caverns skieruj się do kapliczki Siedmiu, o której wspomniał Withermoore - Withermoores Soul Jar | Fort Joy - Divinity: Original Sin II - poradnik do gry

Po wyjściu z Caverns skieruj się do kapliczki Siedmiu, o której wspomniał Withermoore. Wejdź w interakcję z nią a zauważysz, że pojawiła się dodatkowa opcja dialogowa. Wybierz nową linię, która odnosi się do ukrytej dźwigni za pomnikiem, a tuż obok niego pojawi się właz.

Po zejściu na niższy poziom nie natkniesz się na żadnych przeciwników, ale za to na swojej drodze trafisz na szereg skrzyń, które mogą kryć skarby - Withermoores Soul Jar | Fort Joy - Divinity: Original Sin II - poradnik do gry

Po zejściu na niższy poziom nie natkniesz się na żadnych przeciwników, ale za to na swojej drodze trafisz na szereg skrzyń, które mogą kryć skarby. Ostatecznie dojdziesz do drzwi, a tuż obok nich będzie widoczna na obrazku kapliczka. Drzwi możesz otworzyć przy pomocy wytrycha, jednak aby to było możliwe, postać która zmierzy się z zamkiem musi mieć zdolność Thievery na poziomie co najmniej 2.

[Alternatywne wejście do lokacji znajdziesz w rozdziale Fort Joy - Wybór 1 - Dotrzyj do Holding Cells]. Lokacja do której wszedłeś to Holding Cells. Podążaj do końca korytarza, tam stocz walkę z Magistrami. Możesz oszczędzić rannego Magistra, jeśli nie zabiłeś go podczas walki [Zajrzyj do rozdziału Fort - Holding Cells i Fort Joy Prison], ale najbardziej powinien zainteresować cię klucz otwierający wyższy poziom Fortu, który znajdziesz na podłodze na polu walki. Jeśli nie dostrzegasz go na pierwszy rzut oka to naciśnij klawisz "ALT" a z pewnością zauważysz fioletowy napis, który wskaże ci jego położenie.

Etap 4: Dzbany duszy

Będąc w Fort Joy Prison musisz skorzystać z tajemnego uchwytu widocznego na powyższym obrazku - Withermoores Soul Jar | Fort Joy - Divinity: Original Sin II - poradnik do gry

Będąc w Fort Joy Prison musisz skorzystać z tajemnego uchwytu widocznego na powyższym obrazku. Dzięki temu odkryjesz tajemny właz, który prowadzi na The Ancient Passage.

Drogę blokują dwie pułapki z trucizną[1] - Withermoores Soul Jar | Fort Joy - Divinity: Original Sin II - poradnik do gry

Drogę blokują dwie pułapki z trucizną[1]. Przesuń na pułapki pobliskie dzbany, blokując kanały z których wydobywa się gaz. Możesz również wykorzystać zestawy do rozbrajania pułapek lub wypalić truciznę ogniem.

Przed tobą będzie duża komnata[2] a w jej centralnym punkcie pięć dzbanów. Jeden z nich wiąże duszę Lorda Withermoore i ten właśnie dzban jest twoim celem. Zanim przystąpisz do realizacji zadania rozejrzyj się po komnacie, przeszukaj sarkofagi[3], aczkolwiek pod żadnym pozorem nie dotykaj żadnego z dzbanów.

Nad pomieszczeniem góruje pomnik Baraccus'a[4] z którym możesz wejść w interakcję. Po wykonaniu działania zobaczysz tylko komunikat z wypowiedzią bohatera. Jeśli jednak masz postać z rozwiniętym atrybutem Wits na poziomie 15, pojawi się lista dialogów. Po zakończonym dialogu będziesz mógł ponownie wejść w interakcję z pomnikiem i zyskasz nogawce Baraccus'a.

Na powyższym obrazku zaznaczono dzban z którym musisz wejść w interakcję by przejść do dalszej części zadania - Withermoores Soul Jar | Fort Joy - Divinity: Original Sin II - poradnik do gry

Na powyższym obrazku zaznaczono dzban z którym musisz wejść w interakcję by przejść do dalszej części zadania. Pod każdym z dzbanów jest tabliczka określająca Lord'a Withermoore w inny sposób, ciebie interesuje tylko ten pod którym widnieje napis "Withermoore the Supplicant".

Interakcja z niewłaściwym pojemnikiem może przyzwać dodatkowych przeciwników. Jeśli masz chęć zdobyć trochę dodatkowego doświadczenia to możesz je wywołać.

Ostatecznie po interakcji z właściwym dzbanem pojawi się lista dialogowa. Gdy wybierzesz opcję związaną z podjęciem działania, zostaniesz przeniesiony do dialogu wewnątrz drużyny, gdzie wspólnie zadecydujecie co należy uczynić.

Wybór 1: Zniszcz Dzban

Energia zawarta w pojemniku zostanie uwolniona, a Lord Withermoore ostatecznie umrze. Jeśli wybrałeś tą opcję to w Gargoyle's Maze Tower, Lord Whitermoore pomoże zlikwidować magiczną barierę.

Nagroda: 1400 punktów doświadczenia

Wybór 2: Pochłoń energię

Energia zawarta w pojemniku zostanie wchłonięta przez postać, która wykona interakcję. Jest to możliwe tylko po wykonaniu zadania The Collar.

Nagroda: 1 Source Point

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Divinity: Original Sin II

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8.61 zł

Divinity: Original Sin II

zobacz więcej informacji o grze
Divinity: Original Sin II

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier RPG

Gry RPG
© 2000-2017 GRY-OnLine S.A.regulaminkontakt i pomocgry onlinegame guides