poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Expeditions: Viking

Poradnik do Expeditions: Viking to praktyczne porady dotyczące kreacji bohatera i rozgrywki. Dzielimy się użytecznymi poradami, które pomogą wybrać odpowiedni ekwipunek, umiejętności i przygotują do pierwszej wyprawy łupieżczej! Podbijaj, dziel i rządź!

poradnik, solucja do gry w zawiera 42 stron i 44 ilustracji, rozmiar pliku to 2,8 MB

Mapa świata. - Eksploracja mapy świata i obozowanie - Expeditions: Viking - poradnik do gry
Mapa świata.

Bardzo szybko zaczniesz poruszać się po mapie świata, czy to Danii czy wysp Brytyjskich. Po wybraniu miejsca i kliknięcia myszką, zobaczysz proponowaną trasę oraz czas mierzony w godzinach, dniach i tygodniach. Jeśli podróżujesz drogą morską, przygotuj więcej żywności ze sobą. Poza tym nie będziesz musiał troszczyć się o nic więcej.

W prawym górnym rogu jest krótkie streszczenie dotyczące twojej drużyny. - Eksploracja mapy świata i obozowanie - Expeditions: Viking - poradnik do gry
W prawym górnym rogu jest krótkie streszczenie dotyczące twojej drużyny.

W przypadku podróżowania po lądzie musisz brać pod uwagę potrzeby twojej grupy. Każdy członek drużyny potrzebuje snu oraz pożywienia. Jeśli nie zaspokoisz tych potrzeb, będą gorzej radzić sobie w walce albo nawet mogą się nawet rozchorować lub ponieść śmierć. Możesz obozować, kiedy odwiedzisz jedną z wielu lokacji na mapie świata. Niektóre mogą być zajęte przez groźne zwierzęta lub wrogich ludzi. Wtedy musisz najpierw stoczyć potyczkę z taką grupą, aby skorzystać z obozowiska.

Zauważ, że każde miejsce różni się dostępem do żywności oraz tym jak dobre jest tam schronienie i poziom bezpieczeństwa. W obozach możesz zdobyć mięso, zamienić je na racje, tworzyć przedmioty oraz uleczyć rany. Pamiętaj aby zawsze twoi ludzie byli wypoczęci i najedzeni przed poważniejszą walką. Nie możesz zrobić żadnej z tych rzeczy w miastach lub innych lokacjach. Musisz opuścić takie miejsce i udać się do najbliższej lokacji z obozem aby uzupełnić siły. Ranni towarzysze nie mogą wykonywać wielu prac w obozie, dbaj aby ich liczba zawsze była mniejsza niż ilość sprawnych ludzi.

Każdy członek drużyny powinien mieć przydzielone zadania, ale również i czas na odpoczynek. - Eksploracja mapy świata i obozowanie - Expeditions: Viking - poradnik do gry
Każdy członek drużyny powinien mieć przydzielone zadania, ale również i czas na odpoczynek.

Na obozowanie poświęcisz całą dobę, podzieloną na cztery zmiany (shifts). Jeśli nie wiesz jaką pracę komu przypisać, możesz nacisnąć klawisz autoprzydzielenia (auto-assign) i dokonać ewentualnych zmian (np. musisz kogoś uleczyć. Możesz też zdecydować o każdym z osobną i dokonać manualnych zmian. Twoje ustawienia zostaną zapamiętane i przy następnym obozowaniu zadania zostaną rozdysponowane w ten sam sposób. Dzięki temu nie musisz zapamiętywać komu co miałeś przydzielić. Zwróć jednak wtedy uwagę, czy nowe miejsce nie ma np. gorszego bezpieczeństwa niż poprzednie. Wtedy może zajść potrzeba zreorganizowania prac i dostosowania się do sytuacji.

Warto mieć specjalistę w każdej najważniejszej dziedzinie opisanej poniżej. Możesz też innym towarzyszom dać po 1-2 poziomach w niektórych zdolnościach, dzięki czemu mogą stanowić dobre uzupełnienie dla tych sprawniejszych kompanów. Pierwsze poziomy nie kosztują dużo punktów zdolności (SP, skill points), ale mogą tobie pomóc podczas takiego postoju. Na koniec każdego dnia otrzymasz raport z tego co się działo podczas każdej ze zmian oraz jaki jest ostateczny stan zapasów po tym danym dniu postoju.

Zadania i prace podczas obozowania

Pierwsze trzy opisane umiejętności są najważniejsze podczas każdego postoju, natomiast pozostałe mogę być pomocne w zależności od sytuacji - Eksploracja mapy świata i obozowanie - Expeditions: Viking - poradnik do gry

Pierwsze trzy opisane umiejętności są najważniejsze podczas każdego postoju, natomiast pozostałe mogę być pomocne w zależności od sytuacji. Możesz przypisać następujące role twoim towarzyszom:

Odpoczynek (Rest). Każdy członek drużyny potrzebuje dwóch zmian aby w pełni wypocząć lub jednej jeśli posiada umiejętność "heavy sleeper". Taka osoba może oczywiście więcej pracować, ale wtedy nadal będzie mieć status zmęczonego (choć lepiej być zmęczonym niż głodnym).

Pilnowanie (Guard) obozu to bardzo ważna sprawa. Na dole listy jest umieszona punktacja procentowa, która sugeruje jak dobrze chroniony jest obóz w danej zmianie. Możesz przypisać dwóch bardzo dobrych strażników, jednego na pierwsze dwie zmiany, a drugie na pozostałe dwie. Jeśli masz równie bezpieczne miejsce do obozowania, powinieneś uzyskać maksymalną wartość 95 punktów. Jeśli zawiedziesz w tej kwestii, możesz zostać obrabowany lub napadnięty.

Polowanie (Hunting). Polowanie to równie istotna część obozowania. Myśliwi mogą pozyskać tymczasowe pożywienie w postaci mięsa, a te może być przerobione na racje. Wyższa umiejętność łowiecka pozwala na zdobycie większej ilości jedzenia oraz zwiększa szanse powodzenia. Ilość mięsa jaką mogą zdobyć twoi ludzie, zależy od ilości zwierzyny w danej lokacji.

Zwiad (Scout). Zwiad okolicy to bardziej cecha pomocnicza. Mogą oni znaleźć lokacje, które będą zawierać losowe surowce (najczęściej drewno) oraz czasem znajdziesz jakieś przedmioty. Na dole listy znajdziesz procentową szansę na znalezienie czegoś niedaleko obozu. Jeśli osiągniesz sukces, to na mapie świata zobaczysz nowe lokacje (ikona sakiewki) w odległości 1-2 godzin od obozu. Jeśli tam się udasz, natomiast coś znajdziesz i pojawi się odpowiedni napis na mapie. Warto zainwestować choć jednego członka ekipy i wysyłać go na zwiad, jeśli masz dużo jedzenia i zapewniłeś odpowiednie bezpieczeństwo w obozie.

Peklowanie (Preserve). Konserwowanie żywności to bardzo pomocna praca w obozie. Zwłaszcza jeśli jesteś w miejscu, gdzie jest dużo zwierzyny. Dzięki tej zdolności, możesz zamienić psujące się na dłuższą metę mięso w racje o bezterminowym czasie ważności, swoiste konserwy. Racje możesz dać swoim ludziom, kiedy masz za mało jedzenia, lub nie możesz sobie pozwolić na wysłanie kogoś na łowy.

Rzemiosło, Naprawy, Wytwarzanie (Craft, Repair, Tinker). Tworzenie, naprawianie i majsterkowanie (tworzenie dodatkowych przedmiotów takich jak pochodnie czy pułapki). Prace pomocnicze, które nie są priorytetem dla twojej grupy. Kowale w osadach, również mogą wytworzyć lub naprawić twoje uzbrojenie oraz zbroje, jednak liczą sobie kosztowności za usługę. Robiąc to w obozie, zużywasz tylko materiały (salvage oraz hides). Dodatkowo, jeśli twój człowiek ma umiejętność "kunszt" (artisian) może dodać specjalną cechę do wytworzonego przedmioty. To zadanie jest bardzo sytuacyjne, jeśli bardzo ci na nim zależy, warto stworzyć tylko jednego, ale za to dobrze wyszkolonego kowala.

Leczenie, Zielarstwo (Heal, Witchcraft). Leczenie oraz tworzenie medykamentów z ziół. Tego drugiego użyjesz przy uzupełnianiu zapasu twoich lekarstw. Działa na podobnej zasadzie co konserwowanie żywności, z tą różnicą, że zioła musisz szukać sam podczas eksplorowania nowych lokacji. Leczenie jest sytuacyjne, ale za to bardzo ważne. Jeśli jakiś członek grupy nabawi się choroby lub zostanie ranny podczas walki, za pomocą tej akcji możesz go uleczyć. Na jedną zmianę, możesz leczyć jedną ranę u jednego członka ekipy. W ciągu obozowania możesz wyleczyć kogoś nawet z 4 uszkodzeń jeśli masz tylu lekarzy. Koniecznie zwerbuj przynajmniej jednego bardzo dobrego lekarza oraz jednego lub dwóch dodatkowych.

Gotowanie, sprzątanie (Cooking, Cleaning). Gotowanie i sprzątanie to dwie sytuacyjne prace w twoim obozie, które można wykonać tylko raz. Gotowanie może się odbyć tylko rano i ma szansę na poprawę nastrojów w obozie oraz nadanie statusu "najedzony". Sprzątanie może odbyć się tylko w ostatniej zmianie, dzięki czemu poziom bezpieczeństwa lokacji nie spadnie.

W grze istnieje 9 surowców, którymi najczęściej będziesz się posługiwał - Surowce i rozbudowa wioski - Expeditions: Viking - poradnik do gry

W grze istnieje 9 surowców, którymi najczęściej będziesz się posługiwał. Większość przedmiotów możesz zdobyć przeszukując napotkane skrzynki, obiekty czy ciała wrogów, ale również poprzez handel. Każdy z tych surowców służy do konkretnego celu.

Drewno (wood) to podstawowy budulec do rozbudowy twojej osady oraz przyda się czasem podczas tworzenia przedmiotów. Możesz go zdobyć podczas eksploracji różnych lokacji. Podczas obozowania, twoi zwiadowcy mogą trafić na jakieś znalezisko, które będzie posiadało od kilkunastu do kilkudziesięciu jednostek drewna.

Przedmioty z odzysku (salvage). Podstawowy surowiec, który jest niezbędny do tworzenia nowych mieczy, toporów i innego oręża. Potrzebny również do tworzenia opancerzenie, czyli zbroi oraz hełmów. Użyjesz go również do naprawiania już zepsutych przedmiotów. Jest wymagany do wzniesienia niektórych budynków. Bardzo często możesz go znaleźć podczas przeszukiwania różnych miejsc na mapie oraz łatwo go nabyć u kowala. Możesz go również odzyskać poprzez rozbieranie przedmiotów w ekwipunku. Jako, że mało handlarzy skupuje broń, warto na bieżąco rozbierać słabszy oręż.

Skóry (hides). Kolejny surowiec, który jest niezbędny do tworzenia niektórych przedmiotów. Co ciekawego, nie można go zdobyć podczas polowanie kiedy obozujesz. Możesz go zakupić, znaleźć w różnych skrzynkach albo już rozciągnięte, suszące się skóry (drying rack). Takie drewnie ramki możesz napotkać często w osadach i możesz znaleźć gdzieś między 3-10 sztuk skóry. Jest to wartościowy przedmiot, który świetnie nadaje się na handel.

Medykamenty (Medicine). Ten surowiec ma tylko zastosowanie podczas leczenia twoich rannych towarzyszy w czasie obozowania. Warto mieć odpowiedni zapas tych lekarstw. Jeśli dobrze ci idzie gra i nie dopuszczasz do wielu strat w twoich szeregach to nie musisz się zbytnio martwić o ilość tego surowca. Warto mieć więcej niż 20-30 sztuk na wszelki wypadek.

Kosztowności (valuables). Jest to swojego rodzaju waluta w grze. Złoto, srebro, biżuteria, monety itp. Wszystko co ma jakąś wartość jest wrzucane do tego wora. Niektóre postacie używają miar odpowiednich w ich kraju, ale gra zawsze dla ułatwienia zawiera gdzieś informację, ile to jest przeliczając na kosztowności. Zawsze warto mieć odpowiednią rezerwą na handel i nieoczekiwane sytuacje. Możesz go zdobyć podczas eksploracji, sprzedaży innych surowców oraz w nagrodę za wykonanie zadań.

Prowiant (rations). To żywność zachowana w taki sposób, że można ją spożyć w dowolnym momencie obozowania. Nigdy się nie psuje. Jeśli planujesz dłuższą podróż, warto zaopatrzyć się w naprawdę sporą ilość. Jeśli nie zmierzasz lub nie możesz uzupełnić jedzenia w żaden sposób, to więcej niż około 100 jednostek powinno starczyć na kilka dni.

Zioła (herbs). Jest to surowiec pośredni. Sam w sobie nie daje żadnych korzyści, ale masz możliwość przerobić zioła na medykamenty podczas obozowania. Jednak, możesz go uzyskać tylko podczas eksplorowania lub handlu z niektórymi kupcami.

Niewolnicy (thralls). Kolejny, nietypowy "surowiec". Można zdobyć nowych niewolników przy niewielu okazjach. Jest to bardzo drogi surowiec. W Ribe jest handlarz niewolników u którego możesz otrzymać 1000 sztuk kosztowności za jednego niewolnika. Jego najczęstsze zastosowanie to pomoc przy wznoszeniu budynków w twojej osadzie.

Mięso (meat). Pożywienie zdobywanie podczas eksploracji oraz głownie w czasie polowań. Warto wybierać obozy bogate w zwierzynę i mieć kilku dobrych myśliwych. Mięso szybko się psuje, więc zdobyty pokarm warto nie tylko zjeść, ale również przerobić na długotrwałe racje.

Rozbudowa wioski powiększa twoja potęgę (power) oraz dobrobyt (prosperity). Każdy budynek ma wpływ na jedną z tych dziedzin. Poza tym możesz otrzymać inne bonusy z związane z daną konstrukcją.

Walki są trudne w tej grze i trzeba naprawdę wykazać się sprytem oraz odpowiednią taktyka, aby odnosić same sukcesy - Broń i przedmioty dodatkowe w walce - Expeditions: Viking - poradnik do gry

Walki są trudne w tej grze i trzeba naprawdę wykazać się sprytem oraz odpowiednią taktyka, aby odnosić same sukcesy. Poza tym, w grze istnie pokaźna ilość rodzajów broni oraz kombinacji jakich można użyć. Pamiętaj aby maksymalizować konkretną dziedzinę broni, niż kilka naraz. Dzięki temu, twój wojownik będzie zadawał więcej obrażeń, bez potrzeby zdobywania lepszej broni. Znajdziesz tutaj krótki opis oręża oraz przedmiotów dodatkowych.

Tarcze. Nie jest to broń, a dodatkowa ochrona twoich wojowników. Każdy piechur, który ma wtedy dodatkowy pasek, nad paskiem zdrowia. Część ataków przeciwnika może trafić w tarczę i zbić punkty wytrzymałość tego przedmiotu, zamiast punkty życia twojego kompana. Może także powstrzymać strzały lub kamienie z procy. Tarczę można naprawić podczas bitwy, a ostatnia umiejętność może odpychać przeciwnika. Wymaga jednak wolnej ręki, więc nie można użyć jej w polaczeniu z oburęcznymi typami uzbrojenia.

Topory oraz miecze. Podstawowa broń jednoręczna, która świetnie współgra z tarczą. Tak uzbrojony wojownik stanowi podstawę twoich wojsk w drużynie. Można również wykupić odpowiednią umiejętność i umożliwić walkę dwoma mieczami/toporami. Zyskasz nowe możliwości taktyczne kosztem ochrony. Topór sprawdza się lepiej przeciwko żołnierzom wroga posiadającym tarcze. Na najwyższym poziomie mistrzostwa topora, masz bardzo użyteczną umiejętność rozbrajania przeciwnika na jedną turę. Miecze natomiast, łatwiej zadają obrażenia zwłaszcza nieopancerzonym wrogom. Oba typy są uzależnione do siły postaci, zadają przeciętne obrażenie oraz mają podobną szansę na zadanie obrażeń krytycznych.

Noże. Po ulepszeniu umiejętności można nimi zadać zadowalające obrażenia. Ich siła leży jednak w wysokich obrażeniach krytycznych oraz możliwość kilku ataków (druga i trzecia umiejętność specjalna). Najczęściej są już wyszkoleni towarzysze, którzy są łucznikami lub mają rolę wsparcia.

Pięści (unarmed). Choć wydaje się słabe inwestowanie w tą umiejętność, ma ona ciekawe umiejętności i potrafi zadać również dobre obrażenia na wyższych poziomach. Nie musisz również martwić się o lepszy ekwipunek czy zużywającą się broń. Dodatkowo, nie wpływu na ciebie takie zabieg przeciwnika jak rozbrojenie itp. Minusem są małe obrażenia i niemożność zabicia wroga, tylko obezwładnienia. Na walkę na pięści ma wpływ atrybut siły.

Topory duńskie (dane axe). Potężny topór, którym możesz zadać duże obrażenie. Zaleta tej broni leży w jej zasięgu dwóch pól. Jeśli nie możesz zbliżyć się do przeciwnika lub stoi przed tobą sojusznik, to możesz atakować wroga z drugiej linii, samemu będąc w bezpiecznej odległości. Trzecia umiejętność pozwala zaatakować nawet do 3 przeciwników na raz, co odpowiednio wykorzystane może być druzgocące dla przeciwnika. Ma również średnią szansę na zadanie obrażeń krytycznych oraz jego wadę jest oburęczność, przez co wojownik jest wystawiony na dodatkowe obrażenia.

Włócznie. W tej grze ukazano jak zabójcze są długie włócznie. Mają zasięg aż 3 pól, zadają średnie obrażenia oraz wysokie obrażenie krytyczne! Jednak w zasięgu 2 pól zadają pełne obrażenia, jeśli atakujesz specjalną zdolnością z 3 pola, zadajesz tylko 75% obrażeń. Możesz atakować ponad głowami swoich towarzyszy oraz nad innymi przeszkodami. Świetnie się sprawdzają w wąskich przejściach oraz ciasnych formacjach. Są jednak oburęczne, więc wojownik jest również wystawiony na większe obrażenia. Główny atrybut, który wpływa na tą broń to finezja.

Łuki. Twoja podstawowa broń dystansowa. Druga umiejętność zapewnia podwójny atak z mniejszą szansą na trafienie. Choć wrogowie mogą uniknąć twoich strzał ukrywając się za osłoną, to łucznik jest bardzo zabójczą postacią. Celne strzały możesz wykorzystać aby dobijać osłabionych przeciwników lub nawet eliminować słabszych wrogów. Łuki zadają spore obrażenia i z każdą umiejętnością zyskują na wartości. Na ich efektywność wpływa atrybut percepcja.

Proce. Również dobra broń dystansowa, jednak nie tak mocna jak strzały z łuku. Ma za to dużą szansę na większe obrażenia krytyczne. Posiada również ciekawe umiejętności specjalne takie jak na przykład granat z łatwopalną substancją. Na prawidłowe działanie procy ma wpływ percepcja.

Przedmioty dodatkowe.

Niektóre przedmioty dodatkowe są bardzo przydatne podczas potyczek. - Broń i przedmioty dodatkowe w walce - Expeditions: Viking - poradnik do gry
Niektóre przedmioty dodatkowe są bardzo przydatne podczas potyczek.

Na przedmioty dodatkowe składają się różne użytkowe napoje oraz urządzenia i pułapki, które mogą tobie pomóc przechylić szalę zwycięstwa na twoją stronę lub po prostu ułatwić walkę. Trudno zdobyć dużą ich ilość, a do tego koszt tworzenia takich przedmiotów jest wysoki. Dlatego warto sięgać po większość z nich przy poważnych walkach lub jeśli sytuacja wydaje się naprawdę niekorzystna dla ciebie. Te przedmioty możesz czasem znaleźć albo stworzyć z surowców innych niż tych 9 głównych np. ubrania, korki, miód, proch, garnki czy kije.

Pochodnie (torch) i bukłak z wodą (water skin). Bardzo pomocny przedmiot w walce w nocy, ponieważ rozświetla okolicę. Dzięki temu ułatwia trafienie wroga. Może również podpalić nieostrożnego wroga jak również rozlany olej czy inny łatwopalny obiekt. Z kolei bukłak to jedyna doraźna ochrona przed ogniem. Może ugasić docelowy cel oraz okoliczne pola.

Barykady to obiekt, który blokuje dostęp do danego pola. Użyj go jeśli chcesz zwęzić pole manewru przeciwnika. Dzięki temu będzie miał on miej miejsca oraz nie będzie mógł zająć dogodnych pozycji do ataku. Możesz też użyć barykady aby osłonić swoich łuczników lub zabezpieczyć tyły czy zablokować wąskie przejście.

Pułapki - Tripwire, caltrops, net trap, pit trap. Wszystkie służą do spowolnienia przeciwnika, a niektóre mogą nawet zadać poważne obrażenia. Najlepiej wykorzystasz je w sytuacjach obronnych np. kiedy masz odeprzeć fale wrogów przez określoną ilość tur. Będziesz wiedział skąd nadchodzą wrogowie i gdzie rozłożyć potencjalne pułapki. Możesz też zabezpieczyć flanki twojej formacji oraz tyły, na których masz łuczników i wsparcie.

Granaty - grease, fire, acid pot. Odpowiednio granat spowalniający, z łatwopalną cieczą oraz trujący. Warto je rzucać w grupy wrogów. Choć czasem jeden naprawdę ciężki przeciwnik, również może być dobrym celem.

Różnego rodzaju toniki i napoje. Mają często efekty wzmacniające lub lecznicze, które możesz wykorzystać w krytycznych sytuacjach albo na samym początku walki do wzmocnienia swoich wojaków. Czasem jednak jest lepiej wprowadzić dodatkowy atak, niż tracić turę na dodanie sił postaci, która zaraz może zostać okrążona i przezwyciężona.

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Expeditions: Viking

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8.61 zł

Expeditions: Viking

zobacz więcej informacji o grze
Expeditions: Viking

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier RPG

Gry RPG
© 2000-2017 GRY-OnLine S.A.regulaminkontakt i pomocgry onlinegame guides