poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik For Honor

W poradniku do gry For Honor znajdziesz praktyczne porady dotyczące walki, opis wszystkich klas postaci, a także informacje na temat trybów gry i możliwych do zdobycia osiągnięć.

poradnik, solucja do gry w zawiera 275 stron i 325 ilustracji, rozmiar pliku to 14,9 MB

Drengr to dostępna od początku rozgrywki klasa Wikingów i także ich kwintesencja - wojownik wyposażony w olbrzymi dwuręczny topór, skupiający się w głównej mierze na rozgrywce stawiającej ofensywę na pierwszym miejscu. Jest to idealna klasa postaci dla graczy, którzy preferują agresywną, skupioną na ciągłym atakowaniu wroga i dosłownie wdeptywaniu go w ziemię taktykę. Nie oznacza to jednak, iż Drengr nie radzi sobie w obronie - posiada nieznacznie większą pulę punktów zdrowia niż inne klasy startowe.

Opis klasy - mocne i słabe strony

Drengr na ekranie wyboru postaci. - Drengr (Raider) - For Honor - poradnik do gry
Drengr na ekranie wyboru postaci.

Drengr doskonale nadaje się do nakładania na wroga ciągłej presji i nieustannym atakowaniu go potężnymi ciosami. Świetnie radzi sobie na niewielkim dystansie, gdzie przydają się błyskawiczne słabe ataki, a ewentualny dystans do wroga da się w prosty sposób skrócić przy pomocy ciosów silnych - ataki te są, co prawda, wolne, jednak posiadają olbrzymi zasięg i często pozwolą trafić ci wroga, który myślał, iż jest po za twoim zasięgiem.

Nie oznacza to jednak, iż trzeba rzucać się na wroga jak dzikie zwierzę, bez namysłu i tylko ślepo okładać go toporem. W przypadku tej klasy również wymagane jest odpowiednie podejście do walki w zależności od tego, z kim przyjdzie ci walczyć. Jeśli twój przeciwnik doskonale blokuje ataki, nie ma sensu zasypywać go gradem ciosów, gdyż tylko wyczerpiesz swoją wytrzymałość i wystawisz się na ataki. Jeśli, jednakże, wróg także skupia się na ofensywie i często odsłania się na twoje ciosy, warto to wykorzystać i brutalnie go okładać.

Cechą wyróżniającą tą postać jest możliwość łatwego ogłuszania przeciwnika. Wykorzystać do tego można kilka ataków, a gracz, który zostanie ogłuszony, będzie miał spore problemy w zorientowaniu się w sytuacji. Obraz na jego ekranie będzie rozmyty i dźwięk wygłuszony, a przez krótką chwilę nie będzie on także w stanie dostrzec skąd nadchodzi atak wroga (nie będą wyświetlać się czerwone znaczniki). O ile doświadczony gracz sobie jakoś w takiej sytuacji poradzi, o tyle ci mniej będą w olbrzymich tarapatach - co pozwoli ci na wyprowadzenie kilku skutecznych ciosów. Warto dodać do tego jeszcze możliwość wyprowadzenia niemożliwego do zablokowania ataku obszarowego, który, dodatkowo, zadaje olbrzymie obrażenia.

Największe zalety Drengra - szybkość słabych ataków i zasięg silnych - to także jego duże wady. Słabe ataki mają bardzo krótki zasięg - by dosięgły przeciwnika musisz być praktycznie do niego przyklejony. Silne ciosy z kolei, mimo zadawania olbrzymich obrażeń (odpowiednia kombinacja może pozbawić ponad połowy paska zdrowia), są bardzo powolne, a przez to łatwe do zablokowania, sparowania i skontrowania, bądź po prostu do uniknięcia.

Modyfikatory, zdolności i ataki klasy

Ekran dostępnych ciosów i modyfikatorów. - Drengr (Raider) - For Honor - poradnik do gry
Ekran dostępnych ciosów i modyfikatorów.

Drengr skupia się w głównej mierze na ofensywnie, co odzwierciedlają także dostępne dla tej klasy modyfikatory, zdolności i ataki specjalne.

Modyfikatory klasy

Drengr posiada 7 modyfikatorów klasy. Są to:

  • Sława (Renown) - zdobywa więcej punktów sławy podczas nierównej walki (gdy wrogów jest więcej), za przejmowanie punktów kontrolnych i zabijanie wrogich żołnierzy.
  • Ogłuszenie (Stun) - ogłuszeni przeciwnicy nie są w stanie dostrzec twojej postawy (nie będą oni widzieć wskaźników określających kierunek ataku).
  • Gwałtowna Szarża (Stampede Charge) - pozwala złapać przeciwnika, a następnie przeciągnąć go przez pole bitwy, by następnie wyrzucić go do tyłu. Ogłusza przeciwnika, jeśli dotrzesz z nim w ten sposób do dowolnej przeszkody terenowej. Można wyprowadzić przytrzymując Przełamanie Gardy podczas sprintu.
  • Kontrolowany Rzut (Controller Throw Back) - pozwala przytrzymać przeciwnika i rzucić go w wybranym kierunku. Przeciwnik traci dodatkowo wytrzymałość (stamina) za każdym razem, gdy trafi w innego wroga.
  • Furia Drengra (Raider's Fury) - atak obszarowy tej klasy jest niemożliwy do zablokowania.
  • Alternatywne Ogłuszające Klepnięcie (Heavy Attack Cancel) - pozwala anulować silny atak w początkowej fazie przy pomocy słabego ataku. Cios ogłusza cel.
  • Dodge Cancel - pozwala przerwać unik i wyprowadzić Przełamanie Gardy.

Zdolności

Drengr posiada 12 zdolności, które rozłożone są one pomiędzy 4 gniazda (po 3 na każde), a naraz korzystać można jedynie z 4 - po jednym na każde gniazdo. Poniżej znajdziesz tabelę, w której opisane zostały wszystkie zdolności.

Gniazdo

Opis

1

Pęd - włącz, aby na krótki czas zwiększyć prędkość ruchu. Dostępna od początku.

Bez spoczynku - wolniej tracisz kondycję. Wymagany poziom 5..

Stos trupów - zabijanie wrogów przywraca punkty zdrowia i wytrzymałości. Wymagany poziom 7

2

Wyrok śmierci - ujawnia położenie celu i zmniejsza jego obronę i atak. Dostępna od początku.

Inspiracja - sojusznicy zadają więcej obrażeń, pobliscy żołnierze walczą szybciej. Wymagany poziom 9.

Niedźwiedzie wnyki - pułapka, która zadaje obrażenia i zatrzymuje wrogów. Wymagany poziom 11.

3

Głęboki oddech - odzyskujesz część zdrowia. Dostępna od początku

Furia - zwiększa nieco szybkość ruchu i daje sporą premię do ataku i obrony. Wymagany poziom 17.

Okrzyk bojowy - zwiększa obrażenia pobliskich sojuszników i sprawia, że przeciwnicy uciekają. Wymagany poziom 15.

4

Ognista flasza - pozwala rzucić granat, który podpala obszar i przeciwników wokół miejsca upadku. Dostępne od początku.

Sztandar nieugiętych - Pobliscy sojusznicy nieprzerwanie regenerują zdrowie. Wymagany poziom 17.

Piskorz - przez krótką chwilę automatycznie blokujesz wszystkie próby chwytu. Wymagany poziom 19.

Ataki specjalne

Jak zostało wspomniane już kilkakrotnie, klasa ta skupia się na agresywnej rozgrywce, pozwalając zasypać wroga gradem potężnych ciosów, czy też ogłuszyć przeciwnika. Poniższa tabela przedstawia wszystkie dostępne dla tej klasy ataki specjalne.

Nazwa

Jak wyprowadzić

Opis

Gwałtowna Szarża (Stampede Charge)

Należy poruszać się w wybranym przez siebie kierunku i przytrzymać przycisk odpowiedzialny za Przełamanie Gardy.

Atak niedostępny w trybie gardy (Lock Mode)

Pozwala złapać przeciwnika, a następnie przeciągnąć go przez pole bitwy, by następnie wyrzucić go do tyłu. Ogłusza przeciwnika, jeśli dotrzesz z nim w ten sposób do dowolnej przeszkody terenowej. Można dzięki temu także wyrzucić wroga w przepaść.

Atak ciekawy, jednak bardzo łatwy do uniknięcia. Przydaje się głównie wtedy, gdy chcesz zyskać trochę przestrzeni, bądź by uratować sojusznika walczącego z większą ilością przeciwników.

Szarża Żniwiarza (Reaping Charge)

Silny cios podczas poruszania się do przodu.

Prosty, zadający spore obrażenia cios.

Ogłuszające Klepnięcie (Stunning Tap)

Doskok do przodu, bądź na boki i słaby cios.

Cios, który nie zadaje może olbrzymich obrażeń, jednak nie o to w nim chodzi. Po trafieniu, wróg zostaje ogłuszony - przez kilka sekund obraz gracza, który został trafiony, będzie rozmyty, dźwięk lekko wygłuszony, a przeciwnik nie będzie w stanie dostrzec kierunku z którego nadchodzić będą kolejne twoje ataki.

Atak ten jest zabójczy, gdy wykorzysta się go przeciwko wrogowi, który się go nie spodziewa - pozwoli ci na wyprowadzenie kilku dodatkowych ciosów, a przeciwnik będzie miał olbrzymie problemy z ich zablokowaniem.

Cios można także wyprowadzić podczas Finty - wystarczy rozpocząć silny atak od góry, a zaraz po rozpoczęciu animacji wyprowadzić słaby atak. Silny cios zostanie zatrzymany i zastąpiony Ogłuszającym Klepnięciem.

Przełamanie Gardy z szarży

Wykonaj doskok (dash) do przodu i w jego trakcie wyprowadź przełamanie gardy (Guard Break)

Jest to po prostu wariant Przełamania Gardy. Pozwala dosięgnąć wroga z większego dystansu, niż w przypadku normalnego Przełamania Gardy.

Kombinacja ataków I

Słaby, słaby, słaby atak.

Standardowa kombinacja ataków, która, dzięki szybkości lekkich cięć, pozwoli ci znacznie łatwiej dosięgnąć wroga. Zadaje dość dobre obrażenia, zważywszy na to, iż są to "tylko" słabe ataki.

Kombinacja ataków II

Silny, silny, silny atak.

Seria trzech potężnych ataków, które zadają olbrzymie obrażenia - pod warunkiem, iż przeciwnik ich nie zablokuje. W większości sytuacji nie będziesz w stanie ich wyprowadzić, gdyż wróg z łatwością je zablokuje, sparuje, bądź wyprowadzi własny, szybszy.

Ataki te są ekstremalnie skuteczne przeciwko ogłuszonemu przeciwnikowi, a także wtedy, gdy twoja postać wejdzie w tryb Zemsty - w drugim przypadku ataków nie będzie się już dało zablokować, a seria ciosów wystarczy, by wyzerować pasek zdrowia wroga.

Kombinacja ataków III

Silny, słaby, silny atak.

Ciekawa seria ataków, która wplata w środek jeden cios słaby. Zadaje duże obrażenia, a jednocześnie znacznie trudniej obronić się przed tym atakiem, gdyż słaby cios w środku potrafi wprowadzić trochę zamieszania - wróg w większości przypadków oczekiwać będzie po prostu drugiego, wolnego cięcia.

Atak obszarowy

Jednoczesne wciśnięcie przycisku odpowiedzialnego za słaby i silny atak.

Jeden z najlepszych tego typu ataków w grze. Pozwala ranić wszystkie okoliczne cele, zadając im olbrzymie obrażenia.

Dodatkowo, atak ten jest niemożliwy do zablokowania - można jedynie go uniknąć, bądź spróbować przerwać animację ataku. Można z łatwością wpleść go w serię innych ataków, szczególnie wtedy, gdy wróg, z którym walczysz, dobrze broni się przed atakami - tego cięcia nie będzie w stanie zablokować.

Porady

Obszarowy atak Drengra jest niemożliwy do zablokowania. - Drengr (Raider) - For Honor - poradnik do gry
Obszarowy atak Drengra jest niemożliwy do zablokowania.

Kilka rad, które przydadzą ci się podczas gry tą postacią:

  • Drengr to klasa postaci nastawiona na agresywną rozgrywkę. Nie skupiaj się za bardzo na blokowaniu ataków wroga, lecz przejmij inicjatywę i zepchnij wroga do defensywy
  • Nie oznacza to jednak, iż masz ślepo okładać wroga. Możesz trafić na przeciwnika, który doskonale radził będzie sobie z blokowaniem i/lub unikaniem twoich ataków i będzie tylko czekał na doskonałą okazję, (gdy, na przykład, wyczerpiesz wytrzymałość) by wyprowadzić kontratak. Graj ofensywnie, lecz rób to z rozwagą.
  • Monitoruj cały czas pasek wytrzymałości (stamina) twojej postaci. Ciosy Drengra są potężne (szczególnie, gdy połączy się silne ciosy z atakiem obszarowym), lecz bardzo szybko mogą wyczerpać pasek wytrzymałości. To z kolei znacznie ułatwi przeciwnikowi starcie. Gdy wytrzymałość zacznie się kończyć (mniej więcej 1/3 długości paska), wstrzymaj się od atakowania na kilka sekund i zregeneruj ją.
  • Korzystaj ze zdolności specjalnej Drengra, ogłuszenia, które nałożyć można przy pomocy Ogłuszającego Klepnięcia. Mniej wprawni gracze będą mieć problemy, gdy na ekranie przestaną pojawiać się wskaźniki określające kierunek nadchodzącego ataku, a nawet ci bardziej doświadczeni z pewnością to odczują. Jest to doskonały środek do zdezorientowania wroga, nawet jeśli nie zadaje olbrzymich obrażen.
  • Pamiętaj, by korzystać z niemożliwego do zablokowania ataku obszarowego. Nie wykonuj go jednak "pojedynczo", gdyż animacja ataku jest dość długa i wróg może po prostu odskoczyć na bok. Lepiej jest wplatać ten atak w serię ciosów, zastępując trzecie uderzenie danej kombinacji właśnie tym atakiem.
  • Szarża, która umożliwia przeniesienie wroga i wyrzucenie go w dal to zdolność ciekawa, acz bardzo niebezpieczna. Wróg z łatwością może odskoczyć na bok i wyprowadzić potężny kontratak, a ty nie będziesz w stanie go zablokować. Staraj się używać tej zdolności wtedy, gdy masz pewność, iż wróg nie będzie w stanie odskoczyć.
  • Możliwość złapania i rzucenia wroga w wybranym kierunku to doskonały sposób, by uwolnić się z walki z kilkoma przeciwnikami na raz. Wróg, który wpadnie w swojego sojusznika sprawi, iż obaj zostaną ogłuszeni (a czasem przewróceni na ziemie), dając ci chwilę wytchnienia i pozwalając na wyprowadzenie ciosów.
  • Wykorzystaj powolne ataki silne Drengra na swoją korzyść. Można to zrobić przy pomocy Finty (Feint). Wróg będzie oczekiwał potężnego ataku znad głowy i będzie starał się go sparować - dzięki Fincie będziesz w stanie zatrzymać atak w połowie drogi i rozpocząć inną serię ataków, czy złapać wroga i przeciągnąć go przez pole walki.

Kensei to jedna z trzech dostępnych od samego początku postaci. Klasa ta wykorzystuje do walki miecz Nodachi, dzięki czemu poszczycić się może jednym z najlepszych zasięgów w grze. Niesie to, oczywiście, także nieprzyjemne konsekwencje - postaci dobrze spisujące się na bardzo krótkim dystansie bez problemu sobie z tobą poradzą. Kensei nadaje się więc do walki na średnim dystansie.

Opis klasy - mocne i słabe strony

Kensei na ekranie wyboru postaci. - Kensei - For Honor - poradnik do gry
Kensei na ekranie wyboru postaci.

Rzeczą, która charakteryzuje Kensei jest jego mobilność i możliwość dostosowania się do sytuacji na polu walki. Dzięki tej klasie postaci możesz atakować wroga ze średniego dystansu, bądź wykorzystywać bardzo skuteczne doskoki (Dash) by nękać wroga, a następnie oddalić się na bezpieczną odległość i nie pozwolić przeciwnikowi kontratakować. Opanowanie tych technik nie jest proste, lecz pozwoli ci to siać terror na polu walki - doświadczony Kensei to jeden z najgorszych przeciwników, z którymi możesz spotkać się twarzą w twarz.

W przypadku tej klasy najważniejszą rzeczą jest po prostu opanowanie. Kensei jest w stanie wyprowadzać potężne ataki (z czego części nie da się zablokować), jednak są one jednocześnie jednymi z najwolniejszych w grze, przez co wprawny gracz bez problemu będzie ich w stanie uniknąć. Czasami opłaca się więc przerwać kombinację ataków w połowie i odskoczyć od wroga, zamiast na siłę próbować doprowadzić serię do końca i nadmiernie ryzykować. Podczas starcia należy często wykorzystywać wspomniane doskoki (Dash) - tak do ofensywy, by zaskoczyć wroga nagłym susem do przodu, jak i do defensywy, by oddalić się od rozjuszonego wroga.

Największą zaletą tej postaci jest możliwość dowolnego łączenia ciosów w kombinacje ataków, które zakończyć można na dwa sposoby. Jednym z nich jest niemożliwy do zablokowania silny atak - postać wyprowadza cios z nad głowy, a wróg może go jedynie sparować (ryzykując otrzymanie olbrzymich obrażeń), bądź uniknąć, gdyż atak przebija się przez blok jak przez masło. Drugim atakiem jest silne cięcie wyprowadzane z lewej bądź prawej strony - atak ten można zablokować, jednak podczas animacji postać staje się niepowstrzymana (zaświeci się na biało), co oznacza, że animacji ataku nie można już zatrzymać (np. trafiając wroga, który z tego korzysta, dowolnym atakiem). Oba te ciosy wyprowadzane są jako trzecie cięcie w kombinacji ataków.

Możliwość dostosowania się do sytuacji to z drugiej strony największa wada tej postaci. Powód jest prosty - pełne opanowanie jej możliwości zajmie ci dużo czasu, podczas którego inne klasy mogą wydawać się znacznie skuteczniejsze, gdyż są po prostu łatwiejsze w "podłapaniu" - tyczy się to szczególnie pozostałych startowych klas, Strażniczki (Warden) i Drengra (Raider).

Modyfikatory, zdolności i ataki klasy

Ekran przedstawiający dostępne ciosy i modyfikatory postaci. - Kensei - For Honor - poradnik do gry
Ekran przedstawiający dostępne ciosy i modyfikatory postaci.

Kensei posiada stosunkowo mało "efekciarskie" ataki specjalne, jednak ciosy tej klasy można niemalże dowolnie łączyć, wyprowadzając potężne cięcia, których nie da się zablokować, bądź podczas których przeciwnik nie będzie w stanie cię zatrzymać.

Modyfikatory klasy

Kensei posiada 6 modyfikatorów klasy. Są to:

  • Sława (Renown) - zdobywa więcej punktów sławy podczas nierównej walki (gdy wrogów jest więcej), za przejmowanie punktów kontrolnych i zabijanie wrogich żołnierzy.
  • Rozpoczęcie serii (Chain Starters) - Rozbijacz Hełmów, Szybki Cios i przełamanie gardy mogą rozpoczynać serię ataków.
  • Rzut i zakończenie serii (Throw into a Chain Finisher) - po każdym rzucie możesz wykonać dowolny cios kończący serię.
  • Anulowanie silnego ciosu kończącego z góry (Cancel Top Heavy Finisher) - silny kończący cios z góry można anulować w początkowej fazie animacji przy pomocy słabego lub silnego ataku z boku, a następnie wykonać nieprzerywalny silny cios kończący z boku.
  • Nieblokowalny silny cios kończący z góry - pozwala zakończyć dowolną serię ataków (jako 3 cięcie) silnym atakiem z góry, którego nie da się zablokować.
  • Atak strefowy - pozwala anulować atak strefowy po pierwszym uderzeniu.

Zdolności

Kensei posiada 12 zdolności, które rozłożone są one pomiędzy 4 gniazda (po 3 na każde), a naraz korzystać można jedynie z 4 - po jednym na każde gniazdo. Poniżej znajdziesz tabelę, w której opisane zostały wszystkie zdolności.

Gniazdo

Opis

1

Szybka regeneracja - kondycja (stamina) odnawia się szybciej. Dostępna od początku.

Stos trupów - zabijanie wrogów przywraca punkty zdrowia i wytrzymałości. Wymagany poziom 5..

Żelazne płuca - można biec sprintem nawet wtedy, gdy postać ma pusty pasek wytrzymałości (stamina). Wymagany poziom 7.

2

Inspiracja - sojusznicy zadają więcej obrażeń, pobliscy żołnierze walczą szybciej. Dostępna od początku.

Granat dymny - rzucasz na ziemie granat dymny, który likwiduje namierzanie. Wymagany poziom 9.

Mrożące spojrzenie - zmniejsza atak i obronę pobliskich wrogów. Wymagany poziom 11.

3

Głęboki oddech - odzyskujesz część zdrowia. Dostępna od początku

Długi łuk - pozwala strzelić z długiego łuku, zadając średnie obrażenia. Wymagany poziom 17.

Niezłomność - próby rzutu przyznają na krótką chwilę niewrażliwość. Wymagany poziom 15.

4

Deszcz strzał - pozwala zesłać na niewielki obszar deszcz strzał, zadający średnie obrażenia. Dostępne od początku.

Sztandar nieugiętych - Pobliscy sojusznicy nieprzerwanie regenerują zdrowie. Wymagany poziom 17.

Nieblokowalność - przez krótką chwilę twoje ataki są niemożliwe do zablokowania. Wymagany poziom 19.

Ataki specjalne

Klasa ta polega raczej na dowolnym stosowaniu rozmaitych kombinacji ciosów, niż na specjalnych atakach. Ma jednak dostęp do dwóch potężnych ataków kończących serię, których opanowanie to podstawa gry tą klasą.

Nazwa

Jak wyprowadzić

Opis

Zamach ze sprintu (Rushing Sweep)

Wyprowadzenie silnego ataku podczas sprintu.

Atak niedostępny w trybie gardy (Lock Mode)

Atak, który wykorzystać można jedynie po za trybem gardy (Lock Mode). Pozwala wykonać potężne cięcie, które idealnie nadaje się do rozpoczynania walki.

Rozbijacz Hełmów (Helm Splitter)

Wykonaj doskok (dash) do przodu i w jego trakcie wyprowadź słabe cięcie.

Jeden z kilku dostępnych ataków, które pozwalają zaatakować wroga ciosem z doskoku. Pozwala wyprowadzić szybkie cięcie od góry, które nie zadaje może zbyt dużych obrażeń, jednak pozwala na szybkie zbliżenie się do celu i zaskoczenie przeciwnika.

Szybki cios (Swift Strike)

Wykonaj doskok (dash) w bok (lewo bądź prawo) i w jego trakcie wyprowadź słabe cięcie.

Kolejny atak z doskoku, tym razem wyprowadzany po odskoczeniu w bok. Pozwala uniknąć ciosu wroga (np. niemożliwego do zablokowania), przy jednoczesnym trafieniu wroga od boku.

Przydaje się tak w defensywie, by unikać ataków, jak i w ofensywie, by zaskoczyć wroga i przebić się przez jego obronę.

Doskok z ciosem (Grasping Pounce)

Wykonaj doskok (dash) do przodu i w jego trakcie wyprowadź przełamanie gardy (Guard Break)

Trzeci już atak możliwy do przeprowadzenia z doskoku, a zarazem jeden z najlepszych tego typu manewrów w grze. Pozwala doskoczyć do wroga i przełamać jego gardę, po czym możesz wyprowadzić kolejne ataki, bądź zdecydować się na przeprowadzenie rzutu i zyskać dostęp do natychmiastowego wyprowadzenia silnego ciosu kończącego serię.

Kombinacja ataków I

Słaby, słaby, słaby atak.

Standardowa kombinacja ataków, która, dzięki szybkości lekkich cięć, pozwoli ci znacznie łatwiej dosięgnąć wroga, niż wyprowadzanie kolejnych cięć przy pomocy silnych ataków.

Ataki tego typu nie zadają jednak dużych obrażeń, a w dalszym ciągu wystawiają cię na wrogie ciosy i nie pozwalają na zakończenie serii nieblokowalnym/niepowstrzymalnym silnym atakiem.. Warto więc wykorzystać inną kombinację ataków.

Kombinacja ataków II

Słaby, słaby, silny atak.

Seria ataków znacznie lepsza niż ta, która opisana jest wyżej. Pozwala na wyprowadzenie dwóch szybkich cięć i zakończenie kombinacji nieblokowalnym, bądź niepowstrzymalnym silnym atakiem.

Bez dwóch zdań najlepsza kombinacja ciosów dostępna dla tej postaci, którą wykorzystywać trzeba najczęściej ze wszystkich tego typu manewrów.

Kombinacja ataków III

Słaby, silny, silny atak.

Kombinacja ciosów znacznie wolniejsza niż ta, która opisana jest wyżej. Pozwala zadać większe obrażenia przy pomocy silnych ataków, jednak ciosy te są znacznie wolniejsze i jest po prostu większa szansa na to, iż przeciwnik cię sparuję.

Warto korzystać z tego typu ataków gdy walczysz z przeciwnikiem, który nie radzi sobie dobrze z parowaniem ciosów, a także podczas starć z równie wolnymi przeciwnikami.

Kombinacja ataków IV

Silny, silny, silny atak

Paradoksalnie najgorsza kombinacja ataków tej postaci. Spowodowane jest to wolnym wyprowadzaniem ciosów - praktycznie każdy przeciwnik będzie w stanie przerwać tą serię, odskakując od ciebie, blokując cięcia, bądź je po prostu parując.

Lepiej jest wykorzystać inną kombinację cięć.

Atak obszarowy

Jednoczesne wciśnięcie przycisku odpowiedzialnego za słaby i silny atak.

Podwójny atak obszarowy, który rani wszystkie cele dookoła. Można przerwać go po pierwszym uderzeniu. Pożera mniej więcej 50% paska wytrzymałości.

Porady

Kensei może kończyć serie ciosów atakiem niemożliwym do zablokowania, bądź takim, którego nie da się zatrzymać, gdy już się rozpocznie. - Kensei - For Honor - poradnik do gry
Kensei może kończyć serie ciosów atakiem niemożliwym do zablokowania, bądź takim, którego nie da się zatrzymać, gdy już się rozpocznie.

Kilka rad, które przydadzą ci się podczas gry tą postacią:

  • Pamiętaj, iż ślepe rzucanie się na wroga i próba zasypania go gradem ciosów to najgorsza rzecz, którą możesz zrobić. Rozgrywka przy pomocy tej klasy wymaga cierpliwości, opanowania i wykorzystywania błędów wroga.
  • Staraj się wykorzystywać silne ataki podczas kończenia serii ataków. Dzięki temu będziesz w stanie wyprowadzać potężne cięcia, których nie da się zablokować (atakując z góry), bądź ataki, których wrogowie nie będą w stanie przerwać (cięcia z boków).
  • Pamiętaj, iż po każdym rzucie możesz natychmiast wyprowadzić silny cios kończący serię. Warto zawsze robić, już szczególnie wtedy, gdy uda ci się przewrócić wroga (gdy miał pusty pasek wytrzymałości w czasie rzutu), bądź gdy wepchniesz go na ścianę (co go ogłuszy) - w takich wypadkach jest praktycznie pewne, że atak dosięgnie przeciwnika.
  • Umiejętne wykorzystywanie doskoków (Rozbijacz Hełmów, Szybki Cios i Doskok z Ciosem - szczegóły w poprzednim rozdziale) to jedna z najważniejszych rzeczy podczas gry tą postacią. Kensei posiada spory zasięg, jednak jego ataki są bardzo powolne, przez co łatwo je skontrować, bądź po prostu uniknąć. Doskoki mogą temu zaradzić, pozwalając bardzo szybko zbliżyć się do wroga, nie dając mu czasu na reakcję.
  • Pamiętaj też, iż doskoki można wykorzystywać defensywnie. Tyczy się to szczególnie Szybkiego Ciosu - dzięki niemu możesz odskoczyć w bok, usuwając się z linii ataku wroga (np. wtedy, gdy atak przeciwnika jest niemożliwy do zablokowania). Miłym dodatkiem jest fakt, iż po odskoku twoja postać automatycznie zaatakuje wroga lekkim cięciem.
  • Nie zapomnij o Fincie (Feint). Kensei może bez problemu zatrzymać w połowie drogi silny cios kończący serię i wyprowadzić kolejne ataki z kompletnie innej strony. Przydaje się to podczas starć z przeciwnikami, którzy nie mają problemu z blokowaniem twoich ciosów, bądź unikają nieblokowalnego silnego cięcia.
  • Możesz rozpoczynać serię ataków po każdym przełamaniu gardy. Większość klas będzie w stanie wyprowadzić tylko kilka ciosów, Kensei może z kolei rozpocząć całą kombinację ataków, którą, rzecz jasna, można zakończyć nieblokowalnym/niepowstrzymalnym silnym atakiem.
  • Staraj się nie walczyć w ciasnych pomieszczeniach i między dużą ilością przeszkód terenowych. Kensei wymachuje dość mocno mieczem, przez co blokować będziesz się na wspomnianych przeszkodach, dając wrogowi szansę na wyprowadzenie kontrataku.
  • Monitoruj cały czas pasek wytrzymałości (stamina) twojej postaci. Kensei doskonale radzi sobie w okładaniu wroga ciosami czy skakaniu dookoła niego, lecz bardzo szybko manewry te mogą wyczerpać pasek wytrzymałości. To z kolei znacznie ułatwi przeciwnikowi starcie. Gdy wytrzymałość zacznie się kończyć (mniej więcej 1/3 długości paska), wstrzymaj się od atakowania na kilka sekund i zregeneruj ją.

W tym rozdziale znajdziesz opis sterowania w grze For Honor dla wszystkich trzech dostępnych platform. Szczegółowe informacje na temat ataków poszczególnych bohaterów znajdują się w osobnych rozdziałach im poświęconym.

PC

Poruszanie się - Sterowanie na PC, Playstation 4 i Xbox ONE - For Honor - poradnik do gry

Poruszanie się

Sprint - Sterowanie na PC, Playstation 4 i Xbox ONE - For Honor - poradnik do gry

Sprint

Chód - Sterowanie na PC, Playstation 4 i Xbox ONE - For Honor - poradnik do gry

Chód

Przewrót / unik / zjazd po drabinie / zeskok - Sterowanie na PC, Playstation 4 i Xbox ONE - For Honor - poradnik do gry

Przewrót / unik / zjazd po drabinie / zeskok

Tryb gardy (Lock Mode) - Sterowanie na PC, Playstation 4 i Xbox ONE - For Honor - poradnik do gry

Tryb gardy (Lock Mode)

Zmiana celu w trybie gardy - Sterowanie na PC, Playstation 4 i Xbox ONE - For Honor - poradnik do gry

Zmiana celu w trybie gardy

Słaby atak - Sterowanie na PC, Playstation 4 i Xbox ONE - For Honor - poradnik do gry

Słaby atak

Silny atak - Sterowanie na PC, Playstation 4 i Xbox ONE - For Honor - poradnik do gry

Silny atak

Przełamanie gardy / rzut - Sterowanie na PC, Playstation 4 i Xbox ONE - For Honor - poradnik do gry

Przełamanie gardy / rzut

Postawa pełnego bloku - Sterowanie na PC, Playstation 4 i Xbox ONE - For Honor - poradnik do gry

Postawa pełnego bloku

Anulowanie silnego ataku - Finta (Feint) / Egzekucja - Sterowanie na PC, Playstation 4 i Xbox ONE - For Honor - poradnik do gry

Anulowanie silnego ataku - Finta (Feint) / Egzekucja

Egzekucja - Sterowanie na PC, Playstation 4 i Xbox ONE - For Honor - poradnik do gry

Egzekucja

Talent 1 - Sterowanie na PC, Playstation 4 i Xbox ONE - For Honor - poradnik do gry

Talent 1

Talent 2 - Sterowanie na PC, Playstation 4 i Xbox ONE - For Honor - poradnik do gry

Talent 2

Talent 3 - Sterowanie na PC, Playstation 4 i Xbox ONE - For Honor - poradnik do gry

Talent 3

Talent 4 - Sterowanie na PC, Playstation 4 i Xbox ONE - For Honor - poradnik do gry

Talent 4

Usuń talent - Sterowanie na PC, Playstation 4 i Xbox ONE - For Honor - poradnik do gry

Usuń talent

Zemsta - Sterowanie na PC, Playstation 4 i Xbox ONE - For Honor - poradnik do gry

Zemsta

Tablica wyników - Sterowanie na PC, Playstation 4 i Xbox ONE - For Honor - poradnik do gry

Tablica wyników

Wskaźnik (pokazuje znacznik na mini-mapie) - Sterowanie na PC, Playstation 4 i Xbox ONE - For Honor - poradnik do gry

Wskaźnik (pokazuje znacznik na mini-mapie)

Gest 1 - Sterowanie na PC, Playstation 4 i Xbox ONE - For Honor - poradnik do gry

Gest 1

Gest 2 - Sterowanie na PC, Playstation 4 i Xbox ONE - For Honor - poradnik do gry

Gest 2

Czat tekstowy - Sterowanie na PC, Playstation 4 i Xbox ONE - For Honor - poradnik do gry

Czat tekstowy

Czat głosowy - Sterowanie na PC, Playstation 4 i Xbox ONE - For Honor - poradnik do gry

Czat głosowy

PS4

Poruszanie się - Sterowanie na PC, Playstation 4 i Xbox ONE - For Honor - poradnik do gry

Poruszanie się

Sprint - Sterowanie na PC, Playstation 4 i Xbox ONE - For Honor - poradnik do gry

Sprint

Zmiana postawy - Sterowanie na PC, Playstation 4 i Xbox ONE - For Honor - poradnik do gry

Zmiana postawy

Przewrót / unik / zjazd po drabinie / zeskok - Sterowanie na PC, Playstation 4 i Xbox ONE - For Honor - poradnik do gry

Przewrót / unik / zjazd po drabinie / zeskok

Anulowanie silnego ataku - Finta (Feint) / Egzekucja - Sterowanie na PC, Playstation 4 i Xbox ONE - For Honor - poradnik do gry

Anulowanie silnego ataku - Finta (Feint) / Egzekucja

Gesty - Sterowanie na PC, Playstation 4 i Xbox ONE - For Honor - poradnik do gry

Gesty

Przełamanie gardy / rzut - Sterowanie na PC, Playstation 4 i Xbox ONE - For Honor - poradnik do gry

Przełamanie gardy / rzut

Niewykorzystywane - Sterowanie na PC, Playstation 4 i Xbox ONE - For Honor - poradnik do gry

Niewykorzystywane

(przytrzymać) Tryb gardy (Guard Mode) - Sterowanie na PC, Playstation 4 i Xbox ONE - For Honor - poradnik do gry

(przytrzymać) Tryb gardy (Guard Mode)

Słaby atak - Sterowanie na PC, Playstation 4 i Xbox ONE - For Honor - poradnik do gry

Słaby atak

Silny atak - Sterowanie na PC, Playstation 4 i Xbox ONE - For Honor - poradnik do gry

Silny atak

Menu główne / pauza - Sterowanie na PC, Playstation 4 i Xbox ONE - For Honor - poradnik do gry

Menu główne / pauza

Niewykorzystywany - Sterowanie na PC, Playstation 4 i Xbox ONE - For Honor - poradnik do gry

Niewykorzystywany

Xbox One

Poruszanie się - Sterowanie na PC, Playstation 4 i Xbox ONE - For Honor - poradnik do gry

Poruszanie się

Sprint - Sterowanie na PC, Playstation 4 i Xbox ONE - For Honor - poradnik do gry

Sprint

Zmiana postawy - Sterowanie na PC, Playstation 4 i Xbox ONE - For Honor - poradnik do gry

Zmiana postawy

Przewrót / unik / zjazd po drabinie / zeskok - Sterowanie na PC, Playstation 4 i Xbox ONE - For Honor - poradnik do gry

Przewrót / unik / zjazd po drabinie / zeskok

Anulowanie silnego ataku - Finta (Feint) / Egzekucja - Sterowanie na PC, Playstation 4 i Xbox ONE - For Honor - poradnik do gry

Anulowanie silnego ataku - Finta (Feint) / Egzekucja

Gesty - Sterowanie na PC, Playstation 4 i Xbox ONE - For Honor - poradnik do gry

Gesty

Przełamanie gardy / rzut - Sterowanie na PC, Playstation 4 i Xbox ONE - For Honor - poradnik do gry

Przełamanie gardy / rzut

Niewykorzystywane - Sterowanie na PC, Playstation 4 i Xbox ONE - For Honor - poradnik do gry

Niewykorzystywane

(przytrzymać) Tryb gardy (Guard Mode) - Sterowanie na PC, Playstation 4 i Xbox ONE - For Honor - poradnik do gry

(przytrzymać) Tryb gardy (Guard Mode)

Słaby atak - Sterowanie na PC, Playstation 4 i Xbox ONE - For Honor - poradnik do gry

Słaby atak

Silny atak - Sterowanie na PC, Playstation 4 i Xbox ONE - For Honor - poradnik do gry

Silny atak

Pauza - Sterowanie na PC, Playstation 4 i Xbox ONE - For Honor - poradnik do gry

Pauza

Menu główne - Sterowanie na PC, Playstation 4 i Xbox ONE - For Honor - poradnik do gry

Menu główne

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
For Honor

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8,61 zł

For Honor

zobacz więcej informacji o grze
For Honor

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier akcji

Gry Akcji