poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Resident Evil VII: Biohazard [PS4]

Poradnik do Resident Evil VII: Biohazard to kompletny opis przejścia gry, który uwzględnia jej rozgałęzienia. Znalazły się tu również informacje o wymaganiach oraz pomocne instrukcje zdobycia wszystkich osiągnięć i trofeów.

poradnik, solucja do gry w zawiera 198 stron i 237 ilustracji, rozmiar pliku to 7,6 MB

W tym rozdziale zawarto informacje na temat pierwszego etapu gry, jakim jest Pensjonat, znany z wersji demonstracyjnej gry. Nie ma tu wielu ciekawych rzeczy, ma raczej charakter liniowego prologu. Znajdziesz tu jednak kilka czyhających pułapek i zagadek, na co warto być przygotowanym.

Wstęp i tajemnicza kaseta

Torebka przed budynkiem - Pensjonat (Guest house) - Resident Evil VII: Biohazard - poradnik do gry
Torebka przed budynkiem

Grę rozpoczynasz przyjazdem w pobliże starej posiadłości. Kieruj się do bramy, ta jednak jest zamknięta - zrób kilka kroków wstecz i skręć w lewo. Idź bezpiecznie drogą naokoło budynku, by w końcu zeskoczyć ze skarpy - pośród rupieci znajdziesz damską torebkę, a wewnątrz prawo jazdy (trofeum Aha!).

Zabierz kasetę VHS ze sobą i użyj odtwarzacza, by zapisać postępy - Pensjonat (Guest house) - Resident Evil VII: Biohazard - poradnik do gry
Zabierz kasetę VHS ze sobą i użyj odtwarzacza, by zapisać postępy

Wejdź do budynku. Rozpoczynasz w takiej samej części domu, co znanej z wersji demonstracyjnej gry. Wejdź do kuchni, następnie przejdź na korytarz i wejdź na piętro po schodach. Na szafce znajdziesz kasetę VHS oraz odtwarzacz audio - ten służy jako zapis stanu gry, więc rozglądaj się za podobnymi uważnie.

Zejdź na dół i podążaj dalej korytarzem i przejdź przez białe drzwi po prawej do małego pokoju z telewizorem - Pensjonat (Guest house) - Resident Evil VII: Biohazard - poradnik do gry

Zejdź na dół i podążaj dalej korytarzem i przejdź przez białe drzwi po prawej do małego pokoju z telewizorem. Włóż kasetę do odtwarzacza. Teraz w trakcie nagrania podążaj za dwójką współpracowników, a pod koniec dowiesz się o ukrytym przełączniku wewnątrz kominka.

Obcęgi przydadzą się do zniszczenia łańcucha blokującego drzwi - Pensjonat (Guest house) - Resident Evil VII: Biohazard - poradnik do gry
Obcęgi przydadzą się do zniszczenia łańcucha blokującego drzwi

Przejdź Ethanem przez ukryte przejście w ścianie i po drabinie na dół, przepłyń kanał, a po chwili znajdziesz zamknięte drzwi, za którymi przebywa Mia. Na warsztacie leżą: kartka z nazwiskami (dwie strony, zostaną dodane do sekcji Pliki (Files) w menu - są to jedne z sekretów dostępnych w grze) oraz obcęgi (Bolt Cutters), którymi przetniesz łańcuch, by się do niej dostać. Następnie podążaj za dziewczyną.

W końcowym pokoju utkniecie na chwilę, gdyż Mia nie może znaleźć drzwi dalej. Pociesz ją, po czym przejdź do sąsiedniego pokoju, a przejście na górę zostanie odblokowane.

Mapa pensjonatu - Pensjonat (Guest house) - Resident Evil VII: Biohazard - poradnik do gry
Mapa pensjonatu

Idź korytarzem. Brązowa szafka po lewej skrywa mapę pensjonatu (dostępna z menu gry) - takie mapy będziesz odnajdywał także w kolejnych obszarach. Warto również wstąpić do łazienki (drzwi po lewej), gdzie znajdziesz dwie apteczki (First Aid Med).

Mia będzie cię atakować, ty odpowiesz kontratakiem, lecz nie zabijesz jej całkowicie - Pensjonat (Guest house) - Resident Evil VII: Biohazard - poradnik do gry
Mia będzie cię atakować, ty odpowiesz kontratakiem, lecz nie zabijesz jej całkowicie

Skieruj się na powrót w dół do piwnicy. Zostaniesz zaatakowany przez swoją dziewczynę. Użyj klawisza ataku (LPM/prawy trigger), gdy zobaczysz informację na ekranie, by osłabić wrogi atak. Po walce odsuń się nieco od leżącej dziewczyny, użyj leku polewając ranę, a gdy ponownie do niej podejdziesz, znów zostaniesz zaatakowany. Po chwili podniesiesz automatycznie siekierę - uderzaj nią dziewczynę na oślep, około 5-6 razy.

Droga na strych

Podnieś słuchawkę telefonu - to dziewczyna o imieniu Zoe - Pensjonat (Guest house) - Resident Evil VII: Biohazard - poradnik do gry
Podnieś słuchawkę telefonu - to dziewczyna o imieniu Zoe

Usłyszysz dzwoniący telefon na korytarzu - podnieś słuchawkę, a dowiesz się o wyjściu przez strych. Najpierw jednak podnieś siekierę (Axe), którą walczyłeś, a potem przejdź przez otwarte teraz drzwi na końcu korytarza.

Bezpiecznik w szafie za kuchnią - Pensjonat (Guest house) - Resident Evil VII: Biohazard - poradnik do gry
Bezpiecznik w szafie za kuchnią

Aby dostać się na strych, musisz najpierw udać się do kuchni, a za nią na korytarzu otworzyć szafę, niszcząc łańcuch obcęgami. Wewnątrz znajdziesz bezpiecznik (Fuse), który musisz zamontować w skrzynce, w pokoju z telewizorem. Teraz możesz iść schodami na piętro (w międzyczasie zaatakuje cię Mia odcinając ci rękę - nic wielkiego - polej ją szybko medykamentem), by użyć przycisku na słupku - ten otwiera schody na strych.

Pistolet znaleziony na strychu i tak zostanie ci później skonfiskowany - Pensjonat (Guest house) - Resident Evil VII: Biohazard - poradnik do gry
Pistolet znaleziony na strychu i tak zostanie ci później skonfiskowany

Idź na strych. Za drzwiami po prawej znajdziesz załadowany pistolet, zapasowe naboje oraz apteczkę. Może dzięki temu poczujesz się bezpieczniejszy. Idź na koniec korytarza i otwórz drzwi.

W tym pomieszczeniu znajdziesz dodatkowe kilka naboi po lewej stronie i w małym pokoiku za drzwiami paczkę kolejnych.

Wyjdź po drabinie do okna - Pensjonat (Guest house) - Resident Evil VII: Biohazard - poradnik do gry

Wyjdź po drabinie do okna. Znów zostaniesz zaatakowany przez dziewczynę - musisz użyć około 10 naboi, by ją zastrzelić. Potem zrób parę kroków, a zostaniesz zaatakowany znienacka (nic z tym nie możesz zrobić), po czym skończysz pierwszy etap gry.

Główny hall to część łącząca wszystkie obszary domu, łącznie z wyjściem na piętro i korytarzem do piwnicy. Twoim zadaniem jest udać się na zewnątrz, w tym celu jednak będziesz musiał w pierwszej kolejności odnaleźć trzy głowy psa, które umieszczone w drzwiach frontowych pozwolą na ich otworzenie. W tym etapie możesz odblokować strzelbę.

Pierwsza psia głowa

Drzwi frontowe w głównym hallu - Główny hall - Resident Evil VII: Biohazard - poradnik do gry
Drzwi frontowe w głównym hallu

Znajdziesz się w głównym hallu. Ponownie odbierz telefon. By przejść dalej musisz rozwiązać kilka małych zagadek, które pozwolą ci uciec z domu. Musisz zdobyć trzy figurki przedstawiające głowy wilka i wpasować je w drzwi wejściowe.

To tu, to tam - Zestrzel figurkę Pana Wszędobylskiego (taka z ruszającą głową) na stoliku, przy drzwiach do Głównego Hallu lub dowolną w innym miejscu.

Na początek podejdź do zegara przy ścianie naprzeciwko skąd przyszedłeś i weź z niego wahadło (pendulum) - Główny hall - Resident Evil VII: Biohazard - poradnik do gry

Na początek podejdź do zegara przy ścianie naprzeciwko skąd przyszedłeś i weź z niego wahadło (pendulum). Wróć teraz do saloniku w pierwszej części domu, gdzie znajduje się podobny zegar i tam zamontuj część - zamiast niej pojawi się jedna z wymaganych figurek głowy wilka - zamontuj ją w drzwiach frontowych w Głównym Hallu.

Druga psia głowa

Drugą głowę odnajdziesz w Pokoju rekreacyjnym na piętrze - Główny hall - Resident Evil VII: Biohazard - poradnik do gry

Drugą głowę odnajdziesz w Pokoju rekreacyjnym na piętrze. Jest tu bezpiecznie (jeśli utrzymujesz kolejność zapisaną w poradniku). Od południowej strony pokoju znajdziesz książkę na szafce, pomarańczową, którą możesz otworzyć. Wewnątrz znajdziesz drugą głowę. Wróć i zamontuj ją w drzwiach, aby zwolnić pole w ekwipunku.

Opcjonalnie: Ucieczka Mią przed Marguerite

Chowaj się za pudłem i czekaj, aż Marguerite przejdzie przez drzwi - Główny hall - Resident Evil VII: Biohazard - poradnik do gry
Chowaj się za pudłem i czekaj, aż Marguerite przejdzie przez drzwi

W Pokoju rekreacyjnym na piętrze znajduje się kaseta VHS podpisana "Mia" oraz odtwarzacz video. Podczas nagrania uciekasz przed żoną Jacka. Przejdź przez najbliższe drzwi do wąskiego korytarza ze skrzynką przy ścianie i schowaj się za nią kucając, poczekaj aż kobieta przejdzie dalej.

Obracaj obiektem tak, aby cień pokrywał się z pustym polem na obrazie, potem kliknij przycisk interakcji - Główny hall - Resident Evil VII: Biohazard - poradnik do gry
Obracaj obiektem tak, aby cień pokrywał się z pustym polem na obrazie, potem kliknij przycisk interakcji

W następnym pokoju z rzutnikiem schowaj się za otwartymi drzwiami na zewnątrz (po prawej stronie), a gdy kobieta wyjdzie z pokoju ustaw figurkę przed rzutnikiem tak, by jego cień pokrywał się z wzorem na ścianie, co odblokuje tajne przejście.

Po pokonaniu przejścia ukryj się za stosem drewnianych rupieci pośrodku fragmentu pokoju i kucając przejdź wokół niego, gdy kobieta będzie szła po przeciwnej stronie i biegnij do dziury w podłodze przy ścianie. Przejdź na koniec małego tuneliku po czym zakończysz nagranie. Zdobędziesz także trofeum Nie załapiesz mnie.

Teraz wyjdź na piętro przez hall i przejdź przez otwarte drzwi po lewej, idź aż do Łazienki (Bathroom) - Główny hall - Resident Evil VII: Biohazard - poradnik do gry

Teraz wyjdź na piętro przez hall i przejdź przez otwarte drzwi po lewej, idź aż do Łazienki (Bathroom). W muszli znajdziesz starożytną monetę. Spuść wodę w wannie, a znajdziesz tam drewnianą figurkę (Wooden Statuette).

Kilka strzałów w łeb i tatusiek leży - lecz tylko kilka minut - Główny hall - Resident Evil VII: Biohazard - poradnik do gry
Kilka strzałów w łeb i tatusiek leży - lecz tylko kilka minut

Gdy jednak weźmiesz figurkę ponownie zaatakuje cię Jack - tym razem jest "śmiertelny" - kilka strzałów w głowę i masz od niego spokój na jakiś czas (niezbyt długi, dlatego łazienkę odwiedzaj na końcu).

Podobnie jak na nagraniu, obróć figurkę, by cień pasował do pustego pola - Główny hall - Resident Evil VII: Biohazard - poradnik do gry
Podobnie jak na nagraniu, obróć figurkę, by cień pasował do pustego pola

Ową figurkę musisz umieścić w Głównym Hallu, w małej wnęce z rzutnikiem i obrócić tak, by cień pokrywał się ze wzorem na ścianie. Odblokuje to tajne przejście, gdzie jesteś bezpieczny. Otrzymasz trofeum Postaraj się bardziej za spróbowanie z innym przedmiotem na rzutniku niż statuetka.

Znajdziesz tu nowy przedmiot - psychotropy na stole, które pomagają w odnajdywaniu przedmiotów w świecie gry znacznikami (działa przez kilka minut). Za użycie psychotropów otrzymasz trofeum Wyższa światomość.

Piwnica to trzeci obszar w rezydencji, który przyjdzie ci odwiedzić. Jest najbardziej niebezpieczny ze względu na duże ilości mutantów w nim przebywających. Odnajdziesz tu między innymi klucz skorpiona, który pozwala na otworzenie niektórych drzwi (choćby tych do pokoju ze strzelbą na piętrze). W piwnicy czeka cię również drugie starcie z Jackem.

Spalarnia i klucz do Prosektorium

Mutant, który stanie ci na drodze jest jednym wielu, których spotkasz w piwnicy - Piwnica - Resident Evil VII: Biohazard - poradnik do gry
Mutant, który stanie ci na drodze jest jednym wielu, których spotkasz w piwnicy

Idź dalej, aż dotrzesz do bezpiecznego pokoju z możliwością zapisu stanu gry. Po drodze napotkasz tylko jednego dziwnego potwora, któremu jednak spokojnie odstrzelisz głowę. Teraz skieruj się do nowo odblokowanej piwnicy.

Spalarnia - pierwsze drzwiczki po lewej kryją klucz do dalszych obszarów piwnicy - Piwnica - Resident Evil VII: Biohazard - poradnik do gry
Spalarnia - pierwsze drzwiczki po lewej kryją klucz do dalszych obszarów piwnicy

W piwnicy napotkasz dużo więcej mutantów, dlatego jeśli brakuje ci amunicji, koniecznie jej dozbieraj/wytwórz. Ostatecznie możesz walczyć nożem, jednak z niską skutecznością. Pierwsze pomieszczenie, które cię interesuje znajduje się pośrodku piwnicy za białymi drzwiami - Spalarnia (Incinerator Room) - wewnątrz znajdziesz piece na ciała. Otrzymasz trofeum Prywatne porachunki za zabicie mutanta nożem.

W pierwszym (zamkniętym) znajduje się klucz do pomieszczenia Prosektorium (Dissection Room). Znajduje się ono najbardziej na południe na mapie, za pomieszczeniem z maszynami. Jednak nim się tam udasz, warto zaopatrzyć się w strzelbę (czytaj niżej). Aby otworzyć zamknięty piec musisz otworzyć drzwiczki pierwsze od prawej oraz trzecie od lewej (z odciskiem dłoni na nich). Nim weźmiesz ze środka klucz wyskoczy na ciebie mutant, więc bądź gotów.

Opcjonalnie: zdobądź strzelbę

Strzelba znajduje się w głównym hallu... Co należy zrobić, by móc z nią uciec? - Piwnica - Resident Evil VII: Biohazard - poradnik do gry
Strzelba znajduje się w głównym hallu... Co należy zrobić, by móc z nią uciec?

Strzelba znajduje się w Głównym Hallu, jednak gdy ją podnosisz, pancerne drzwi zamykają się i musisz odłożyć ją na miejsce.

Klucz skorpiona - Piwnica - Resident Evil VII: Biohazard - poradnik do gry
Klucz skorpiona

Aby ją zdobyć, musisz zejść do piwnic. Tam w pomieszczeniu na zachód od Spalarni znajduje się na stole sporych rozmiarów klucz skorpiona (Scorpion Key). Wróć z nim na piętro, do pokoju bawialnego. Otworzysz nim drzwi do malutkiego pokoju babci, w którym znajduje się uszkodzona strzelba. Teraz jak łatwo się domyślić, musisz zanieść zepsutą strzelbę i podmienić ją za sprawną w Głównym Hallu.

Drugie starcie z Jackem i trzecia psia głowa

Przejdź do pomieszczenia Prosektorium (Dissection Room) i kolejno Kostnicy (Morgue) - Piwnica - Resident Evil VII: Biohazard - poradnik do gry

Przejdź do pomieszczenia Prosektorium (Dissection Room) i kolejno Kostnicy (Morgue). Dalej przejdź dołem koło dużej klatki, na schody i na końcu korytarza koło zwisającego ciała w worku zobaczysz przywiązaną na łańcuchu ostatnią głowę psa. W tym jednak momencie zaatakuje cię Jack. Przed tą walką poważnie się przygotuj, mniej istotna jest broń, znacznie bardziej apteczki.

Podstawa walki to zadanie pierwszych obrażeń z najsilniejszych posiadanych broni. Celuj w głowę, opcjonalnie używając także gardy gdy wiesz, że nie zdołasz się wycofać przed ciosem. Jeśli nie posiadasz zbytnio amunicji do broni palnej, musisz korzystać z noże i popychać na Jacka zwisające ciała.

Gdy Jack pochyla się, możesz skutecznie popychać na niego worki z ciałami - Piwnica - Resident Evil VII: Biohazard - poradnik do gry
Gdy Jack pochyla się, możesz skutecznie popychać na niego worki z ciałami

Gdy zadasz mu wystarczającą ilość obrażeń (ok. 2 strzały ze strzelby w głowę/6 strzałów z pistoletu) jego głowa będzie zwisać. Doprowadź go do tego stanu dwukrotnie, a wtedy porzuci on dotychczasową broń (siekierę) i weźmie mechaniczny sekator z półki. Ty z tego samego miejsca zabierz wtedy piłę łańcuchową. Teraz jest o tyle łatwiej, że możesz kontrować jego ataki (Jack sporadycznie także) atakując go piłą. Celując przed atakiem możesz trzymać piłę włączoną przez cały czas, co jest lepszym rozwiązaniem. Uważaj, gdyż sporadycznie może ona zgasnąć - użyj wtedy klawisza przeładowania broni, aby uruchomić ją ponownie.

Podobnie jak wcześniej atakuj oponenta (możesz używać innych broni niż piła jeśli wolisz). Gdy w końcu zostanie zniszczony przez bossa filar na środku areny, będziesz wiedział, że pozostało ci powalić go jedynie 2-3 razy, by zakończyć walkę. Gdy finalnie potniesz go na kawałki, podejdź do drzwi z piłą w ręku i zniszcz blokadę (piłę też, niestety).

Wróć finalnie z głową psa do głównych drzwi w hallu i umieść ją w nich. Będziesz teraz mógł spokojnie wyjść na Dziedziniec (bezpieczny), a także wrócić w dowolnym momencie do posiadłości.

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Resident Evil VII: Biohazard [PS4]

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8.61 zł

Resident Evil VII: Biohazard

zobacz więcej informacji o grze
Resident Evil VII: Biohazard

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier akcji

Gry Akcji
© 2000-2017 GRY-OnLine S.A.regulaminkontakt i pomocgry onlinegame guides