poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Tyranny

Poradnik do gry Tyranny stanowi przede wszystkim dokładny opis przejścia wszystkich zadań głównych oraz pobocznych. Znajdziesz w nim również porady dotyczące rozgrywki, informacje na temat klas postaci czy rozwiązania występujących w grze zagadek.

poradnik, solucja do gry w zawiera 400 stron i 278 ilustracji, rozmiar pliku to 14 MB

Poniższy rozdział stanowi kompletny opis przebiegu rozgrywki w lokacjach Obóz Wzgardzonych (M2), Echowa Przeprawa(M5) i Echowa Wioska(M6) związanych z zadaniem Żelazo Zespolonych. Znajdziesz tutaj rozwiązanie czekających na ciebie zadań z wątku pobocznego opowieści, które pozwolą ukończyć opisane tutaj zadanie możliwie najkorzystniej.

Poszczególne zagadnienia zostały opisane w stosownych sekcjach.

Isotanis

Żeby aktywować zadanie musisz znaleźć Isotanisa w Obozie Wzgardzonych i rozpocząć z nim rozmowę. W czasie dialogu zwróci uwagę na braki w zaopatrzeniu Wzgardzonych i da do zrozumienia, że buntownicy mogli przejąć skrzynie z surowcem kluczowym dla wyniku wojny. Możesz odrzucić zadanie, lub zgodzić się na nie. W zależności od tego, czy postanowisz przyjąć zadanie jako gest wsparcia dla Wzgardzonych lub będziesz z nich drwił, możesz zdobyć odpowiednio ich Wrogość lub Przychylność.

Po zakończonej rozmowie zadanie pojawi się w dzienniku, ale lokacja w której będziesz je realizował będzie niedostępna. Żeby Echowa Przeprawa pojawiła się na mapie Studni Venrienda musisz wykonać zadanie Wola Hegemona i rozpocząć zadanie Bitwa o Echową Przeprawę (patrz rozdziały poświęcone zadaniom). Zadanie Żelazo Zespolonych będziesz realizował równolegle z zadaniem w Echowej Przeprawie i żeby móc zakończyć zadanie, musisz wykonać to wcześniej wspomniane.

Szukaj poszlak

Zanim dotrzesz do postaci, która odpowiedzialna jest za zniknięcie żelaza, możesz znaleźć kilka poszlak, które będą cię do niej przybliżać. W niektórych przypadkach poszlaka będzie związana z konkretnym przedmiotem, który trafi do twojego ekwipunku, a w innych dziennik zaktualizuje się po interakcji z lupą.

Pierwsze z nich znajdziesz w lokacji Echowa Przeprawa po drugiej stronie rzeki. Dostęp do nich uzyskasz po zakończeniu wszystkich akcji związanych z zadaniem Bitwa o Echową Przeprawę w tej lokacji.

Ostatnią znajdziesz w lokacji Echowa Wioska w pobliżu dziedzińca, gdzie czeka na ciebie pułapka. Dostęp do nich uzyskasz już w trakcie akcji związanych z zadaniem Bitwa o Echową Przeprawę w tej lokacji.

Odzyskaj żelazo

Niezależnie od decyzji podjętej w zadaniu Bitwa o Echową Przeprawę, w pobliżu dziedzińca zobaczysz mieszkańca wioski[1], a na drzwiach od pobliskiego domu pojawi się znak interakcji[2] - Żelazo Zespolonych - zadanie poboczne - Tyranny - poradnik do gry

Niezależnie od decyzji podjętej w zadaniu Bitwa o Echową Przeprawę, w pobliżu dziedzińca zobaczysz mieszkańca wioski[1], a na drzwiach od pobliskiego domu pojawi się znak interakcji[2]. W domu widocznym na powyższym obrazku znajdziesz żelazo, które polecił ci odzyskać Isotanis. Aby wejść do budynku musisz wyważyć drzwi (Wymagana Atletyka 34) lub otworzyć zamek wytrychem (Wymagana Przebiegłość 39).

Poniżej znajdziesz dwa sposoby na wykonanie misji.

Zabij starca i wejdź do budynku

Jeśli żaden z bohaterów nie dysponuje statystykami wymaganymi do otwarcia zamka, to możesz rozpocząć rozmowę ze Starcem Mua [1]. Nie będzie do ciebie przyjaźnie nastawiony i niezależnie od wybranej opcji pojawi się możliwość zabicia go bez żadnych konsekwencji. Przy jego ciele znajdziesz klucz do budynku. W środku znajdziesz dwie skrzynie, które możesz przeszukać. Jedna z nich kryje sztabę żelaza. Zabierz je, wyjdź z domu i skieruj się do Obozu Wzgardzonych.

Otwórz / Wyważ zamek i wejdź do budynku

Jeśli dowolny członek drużyny może skorzystać ze swoich umiejętności aby zneutralizować zamek to będziesz mógł wejść do budynku bez zabijania starca.

Na powyższym obrazku widzisz wnętrze jego domu - Żelazo Zespolonych - zadanie poboczne - Tyranny - poradnik do gry

Na powyższym obrazku widzisz wnętrze jego domu. Niewiele jest tutaj obszarów do interakcji, a na obrazu oznaczono oba pojemniki, które możesz przeszukać. Beczka[1] kryje sztabę żelaza, a skrzynka[2] generuje losowe przedmioty.

Gdy tylko zabierzesz żelazo, do mieszkania wkroczy starzec i każe ci natychmiast je opuścić. Poniżej znajdziesz opis wszystkich linii dialogowych i ich konsekwencje.

Ścieżka nr 1

Zażądaj, by wyjaśnił ci skąd ma żelazo.

Wybór 1: Zapytaj czy buntownicy zmuszają go do współpracy - spluwa ci w twarz i mówi, że nie chce mieć nic wspólnego z wojną

  1. Wyjaśnij mu, że i tak zapłaci za zdradę - prosi o łaskę, niezależnie od wybranej kwestii zaczyna płakać
  2. Oszczędź go, ale zabierz żelazo - będzie ci wdzięczny i pozwoli zabrać żelazo

Wybór 2: Zapytaj czy Matani miała przejąć żelazo - nic nie wnosi do rozmowy

Wybór 3: Zabij go - Starzec Mua ginie, a ty możesz kontynuować misję.

Ścieżka nr 2

Zabij go - Starzec Mua ginie, a ty możesz kontynuować misję.

Podczas zadania pojawia się kilka sposobów by błyskawicznie go zabić, ale możesz poprowadzić rozmowę w taki sposób, aby ostatecznie przeżył. Patrząc w szerszej perspektywie jego los zależy od tego, jaką decyzję podjąłeś w kontekście wioski.

Odbierz nagrodę

Po odzyskaniu żelaza pozostaje ci już tylko skierować się do Obozu Wzgardzonych po odbiór nagrody. Biorąc pod uwagę lokalizację Echowej Wioski na mapie dzielnicy, możesz w pierwszej kolejności udać się do innych pobliskich lokacji, gdzie czekają na ciebie dalsze zadania, zanim wrócisz po nagrodę. Podróż do Obozu Wzgardzonych zajmuje 5 godzin i ten czas będziesz musiał odliczyć od dni, które pozostały na zrealizowanie głównego wątku w Akcie I.

W rozmowie z Isotanisem możesz podjąć następujące wybory:

Wybór 1: Skłam, że buntownicy przejęli całe żelazo

  1. Bleden Mark - zyskaj Średnią Wrogość
  2. Wzgardzeni - strać Średnią Przychylność

Nagroda: Sztaba żelaza

Wybór 2: Oddaj żelazo zespolonych

  1. Wzgardzeni - zyskaj Średnią Przychylność

Nagroda: 1000 miedzianych pierścieni

Mapa przedstawia plac znajdujący się przed wieżą. Po walkach w zadaniu Atak na Cytadelę (Assault on the Citadel) będziesz mógł swobodnie poruszać się po tym obszarze. Znajduje się tu trochę ukrytych skarbów o przeciętnej wartości oraz bardzo wielu przeciwników. Twoim zadaniem będzie się dostać za bramę używając rozpadliny (M9,1) i wyeliminowanie magów po przeciwnej stronie. Dopiero wtedy będziesz mógł wejść do cytadeli (M9,2).

Koszary w Cytadeli to druga lokacja przejściowa w drodze do Sali wyniesienia (Atak na Cytadelę (Assault on the Citadel)). Warto oszczędzać siły na toczonych tutaj walkach, gdyż czeka cię jeszcze jedna już u celu podróży, w Wieży. Nie możesz przy pierwszym podejściu przejść na prawą stronę lokacji, ze względu na ustawione barykady, znikną one jednak po zakończeniu misji i ponownym powrocie do lokacji. Warto rozejrzeć się tu dokładnie, gdyż odnaleźć możesz dwa schematy. Zwróć także uwagę, że po walkach w pierwszym podejściu i ponownym powrocie do lokacji kilka skarbów możesz zebrać ponownie z tych samych pojemników, a także ukaże się kilka nowych miejsc z przedmiotami (wszystkie oznaczone zostały na powyższej mapie).

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Tyranny

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8,61 zł

Tyranny

zobacz więcej informacji o grze
Tyranny

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier RPG

Gry RPG