poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Batman: The Telltale Series

Poradnik do gry Batman: The Telltale Games Series to dokładna solucja wszystkich epizodów, skupiająca się na podejmowanych wyborach i konsekwencjach. Poradnik zawiera również spis wszystkich dialogów w grze wraz z ich tłumaczeniem na język polski;

poradnik, solucja do gry w zawiera 218 stron i 191 ilustracji, rozmiar pliku to 6,2 MB

Chapter 3 - Meet the Press

Rozdział rozpoczyna krótka scenka, w ramach której kierujemy swoje kroki do parku Cobblepot na spotkanie z Oswaldem.

3.1 Cobblepot Park

Po rozpoczęciu rozdziału zobaczysz powyższy obrazek - Chapter 3 - Meet the Press | Realm of Shadows - Batman: The Telltale Games Series - poradnik do gry

Po rozpoczęciu rozdziału zobaczysz powyższy obrazek. W tej części epizodu, możesz po raz kolejny dokładniej zbadać otoczenie. Z tej perspektywy, możesz zweryfikować graffiti, leżącą na schodach gazetę oraz szyld parku, który będzie dostępny po wejściu na schody. Poruszasz się za pośrednictwem klawiszy WSAD.

Kiedy zbadasz wszystkie elementy, wejdź do parku. Znajdziesz tam żebraka, któremu będziesz mógł wrzucić drobne lub tylko mu się przyjrzeć i płonącą beczkę. Po wejściu na dziedziniec parku, zobaczysz tam przewrócony wózek sklepowy i mężczyznę palącego papierosa. Za statuą znajdziesz tablicę pamiątkową i kolejne graffiti. Interakcje nie wprowadzą żadnych zmian do opowieści, więc możesz skierować się bezpośrednio do statuy, którą zobaczysz w centralnym punkcie dziedzińca.

Wraz z interakcją, okazuje się, że mężczyzna, który palił papierosa postanowił cię obrabować. Co gorsze, nie jest sam. Napastnicy otaczają cię, żądając portfela i wszystkich kosztowności.

Opcje dialogowe:

Just walk away.

Radzę wam odpuścić.

I've got nothing.

Nie mam nic przy sobie.

Try and take it.

Spróbujcie sami po nie sięgnąć.

...

Milczenie

Bez względu na wybraną opcję, napastnicy nie odpuszczą pozornie łatwego łupu. W chwili gdy zamierzają cię zaatakować pojawia się Oz. Odwraca na chwilę uwagę bandytów i szybkimi ruchami powala jednego z nich. Drugi rzuca się na ciebie.

[Akcja] Kombinacja pojedynczych ciosów, które mają na celu obezwładnienie przeciwnika. Na chwilę spoglądasz w stronę Oswalda, który nokautuje drugiego napastnika, a w tym czasie twój przeciwnik sięga po pistolet. Szybko udaje ci się rozbroić go a Oswald przepędza ich z parku.[Koniec akcji]

3.2 Oswald

Po wygranej bójce Oswald będzie z siebie dumny.

Opcje dialogowe:

You went too far.

Posunąłeś się za daleko.

I hat it handled.

Miałem to pod kontrolą.

Thanks for the help.

Dzięki za pomoc.

...

Milczenie.

Bez względu na twój wybór, w dalszej części rozmowy Oz nawiąże do waszej wspólnej przyszłości i będzie ubolewał nad tym co stało się z parkiem, który kiedyś był miejscem waszych zabaw.

Opcje dialogowe:

This is a shame.

To wstyd, jak piękno parku zostało zaprzepaszczone.

Oz zapamięta to.

You're right.

Masz rację.

Oz zapamięta to.

The place is a wreck.

Park jest kompletną ruiną.

Oz zapamięta to.

...

Milczenie.

 
W dalszej części rozmowy Oswald wspomina swoich rodziców i wskazuje na ironię losu, w myśl której jego rodzina przepadła a twoja się wzbogaciła - Chapter 3 - Meet the Press | Realm of Shadows - Batman: The Telltale Games Series - poradnik do gry

W dalszej części rozmowy Oswald wspomina swoich rodziców i wskazuje na ironię losu, w myśl której jego rodzina przepadła a twoja się wzbogaciła.

Opcje dialogowe:

I lost my parents too.

Ja też straciłem rodziców.

I'm sorry, Oswald.

Przykro mi.

That's how things are.

Taka jest kolej rzeczy.

...

Milczenie.

Odpowiedź nie będzie miała większego wpływu na bieg fabuły, a Oswald szybko nawiąże do obecności Carmine Falcone na zorganizowanym przez ciebie przyjęciu.

Opcje dialogowe:

That's just politics.

Polityka rządzi się własnymi prawami.

He wasn't invited.

Nie powinien czuć się zaproszony.

It's not what u think.

To nie jest tak jak myślisz.

...

Milczenie.

Po wyrażeniu swojej odrazy do Falcone, Oswald wyjawi ci, że dążył do spotkania, żeby uprzedzić cię przed rewolucją, która ma wybuchnąć w Gotham. Jego wypowiedź ma jednak taki wydźwięk, jakby chciał dać ci do zrozumienia, że możesz być jedną z jej ofiar.

Opcje dialogowe:

I'm not your enemy.

Nie jestem twoim wrogiem.

Oz zapamięta to.

Is that a threat?

Próbujesz mi grozić?

Oz zapamięta to.

You won't win this battle.

Tej batalii nie uda ci się wygrać.

Oz zapamięta to.

...

Milczenie.

 

Twoja odpowiedź w obecnej chwili nie będzie miała żadnego skutku, ale zostanie zapamiętana. Niezależnie od tego na co się zdecydujesz, Oswald upomni cię, żebyś opowiedział się po właściwej stronie, gdy rewolucja się rozpocznie i odejdzie.

W tym samym momencie dostaniesz wiadomość od Alfreda, że niedługo rozpoczyna się konferencja prasowa, na której nie może cię zabraknąć.

3.3 Konferencja prasowa

Twoje przybycie na konferencję prasową z okazji ufundowania ośrodka, który zastąpi Arkham wywoła duże zainteresowanie zgromadzonych tam reporterów. Po wyjściu z samochodu, skierujesz się w stronę mównicy, a reporterzy będą robić ci masę zdjęć.

Opcje:

[Ignore them]

[Zignoruj ich.]

Good morning!

Dzień dobry wszystkim.

Enough photos.

Wystarczy tych zdjęć.

...

Milczenie.

Niezależnie od Twojej reakcji, reporterzy nie dadzą za wygraną i nadal będą robić zdjęcia. Podejdziesz do mównicy, przy której stoi Harvey w towarzystwie innych osób, które są zaangażowanie w powstanie szpitala.

W czasie przemowy Harvey'a, otrzymujesz wiadomość tekstową od Alfreda.

Opcje:

:Whats up?:

Co jest?

:Not now:

Nie teraz.

[Ignore Text]

[Zignoruj wiadomość]

...

Milczenie.

Jeśli zdecydujesz się na odpowiedź, Alfred poinformuje cię, że musi z Tobą porozmawiać najszybciej jak to możliwe. W tym samym czasie Dent kończy swoje wystąpienie i prosi cię o kilka słów dla prasy. W tej części rozdziału możesz dowolnie modulować wystąpieniem za pomocą poniższych opcji dialogowych.

Crime is rampant.

Przestępczość w Gotham kwitnie.

My parent would be honored.

Moi rodzice byliby zaszczyceni.

The sick need our help.

Chorzy potrzebują naszej pomocy.

...

Milczenie.

A terrible lesson.

Śmierć moich rodziców to lekcja dla nas wszystkich.

It won't happen again.

Moi rodzice nie zginęli na próżno.

My hope is in Harvey.

Całą nadzieję pokładam w Harvey'u.

...

Milczenie.

Opcja dialogowa związana z Dent'em może być różna w zależności od tego jaki slogan wybraliśmy dla Denta na początku poprzedniego rozdziału.

Wraz z końcem wystąpienia, głos zabiorą dziennikarze - Chapter 3 - Meet the Press | Realm of Shadows - Batman: The Telltale Games Series - poradnik do gry

Wraz z końcem wystąpienia, głos zabiorą dziennikarze. Vicki Vale zapyta co stanie się z Arkham po otwarciu nowego szpitala.

Opcje dialogowe:

Leave it standing.

Powinien stać się przestrogą dla wszystkich.

Zapamiętają to.

Tear it down.

Zburzymy go.

Zapamiętają to.

Its day has passed.

Zamkniemy Arkham.

Zapamiętają to.

...

Milczenie.

 

Kolejne pytanie dotyczyć będzie wizyty Carmine Falcone w twojej rezydencji.

Opcje dialogowe:

Falcone's no friend.

Nie był mile widzianym gościem.

He was Harvey's guest.

Harvey go zaprosił.

It's a free country.

To wolny kraj, mogę zapraszać kogo chcę.

...

Milczenie.

Bez względu na odpowiedź, otrzymasz kolejną wiadomość tekstową o Alfreda.

Opcje:

[Read text]

Odczytaj

[Ignore]

Zignoruj

Jeśli zdecydujesz się odczytać wiadomość, dowiesz się, że w rezydencji jest policja.

Na domiar złego jeden z reporterów wskazuje na dowody, zgodnie z którymi Thomas Wayne i Falcone mieli dostęp do wspólnego konta bankowego, na które wpływały środki z szemranych interesów.

Opcje dialogowe:

How dare you!

Jak śmiesz oskarżać moją rodzinę.

No comment.

Bez komentarza.

I doubt your "evidence".

Wątpię w prawdziwość twoich dowodów.

...

Milczenie.

Bez względu na odpowiedź, wśród dziennikarzy zapanowało niezwykłe poruszenie i zaczynają zasypywać cię pytaniami.

Opcje dialogowe:

Your source is wrong.

Wasi informatorzy muszą się mylić.

This interview is over.

Koniec wywiadu.

That's absurd.

To co insynuujecie jest niedorzeczne.

...

Milczenie.

Mimo twojej odpowiedzi dalej jesteś zasypywany oskarżeniami. Harvey stara się opanować dziennikarzy, a ty odbierasz telefon. Alfred informuje cię, że policja jest już w budynku.

Na tym kończy się kolejny rozdział opowieści.

Chapter 4 - World's Greatest Detective

Po wejściu do rezydencji możesz zauważyć, że cały oddział policjantów przeszukuje ją i zabezpiecza dokumenty. Bardzo szybko pojawia się również Jim Gordon.

4.1 Zbieranie dowodów

Gordon pokazuje ci nakaz, zapewniając, że całe zajście nie jest wymierzone w w ciebie, ale trzeba sprawdzić zaistniałą sytuację - Chapter 4 - Worlds Greatest Detective | Realm of Shadows - Batman: The Telltale Games Series - poradnik do gry

Gordon pokazuje ci nakaz, zapewniając, że całe zajście nie jest wymierzone w w ciebie, ale trzeba sprawdzić zaistniałą sytuację.

Opcje dialogowe:

You're making a mistake.

To jakieś nieporozumienie.

Go ahead, do your job.

Wykonujcie swoją pracę.

I didn't do anything.

Nie zrobiłem nic złego.

...

Milczenie.

W dalszej części rozmowy Gordon informuje cię, że interesują ich wszystkie dokumenty dotyczące firmy.

Opcje dialogowe:

Who autorized this?

Kto wydał nakaz?

What do you expect to find?

Czego szukacie?

And if I refuse?

Co jeśli odmówię?

...

Milczenie.

Okazuje się, że nakaz przeszukania wydał obecny burmistrz.

Opcje dialogowe:

And you do what he says.

A ty robisz wszystko co rozkaże.

I'm friends with the D.A.

Mam przyjaciół w prokuraturze.

Mayor Hill's corrupt.

Burmistrz jest skorumpowany.

...

Milczenie.

Na końcu rozmowy Gordon wyraża swoje zaufanie do Denta i ma nadzieję, że zabezpieczone przez niego dowody cię nie obciążą.

W międzyczasie jeden z funkcjonariuszy przewraca ramkę ze zdjęciem na podłogę.

Po podniesieniu jej, okazuje się, że jest to zdjęcie małego Brucea z rodzicami - Chapter 4 - Worlds Greatest Detective | Realm of Shadows - Batman: The Telltale Games Series - poradnik do gry

Po podniesieniu jej, okazuje się, że jest to zdjęcie małego Bruce'a z rodzicami. W dalszej części oglądasz scenkę śmierci Wayne'ów, którą Bruce przywołuje z pamięci. Scenkę przerywa pojawienie się w rezydencji Vicki Vale.

4.2 Pożywka dla mediów

Na wstępie Vicki przeprasza cię, jeśli ci przeszkodziła.

Opcje dialogowe:

I'm busy right now.

Jestem teraz zajęty.

No problem at all.

Nic się nie stało.

You keep showing up uninvited.

Ciągle pojawiasz się bez zaproszenia.

...

Milczenie.

Vicki oznajmia, że chce pomóc ci w oczyszczeniu wizerunku twojej rodziny.

Opcje dialogowe:

I appreciate this.

Doceniam to.

Stay out of this.

Trzymaj się od tego z daleka.

What's your angle?

Jaki masz w tym interes?

...

Milczenie.

Kobieta informuje cię, że zaistniała sytuacja opiera się na anonimowym donosie, który nie jest jednak niepodważalnym dowodem. Media podchwyciły temat, bo nie codziennie można liczyć na skandal z rodziną Wayne w roli głównej.

Opcje dialogowe - Chapter 4 - Worlds Greatest Detective | Realm of Shadows - Batman: The Telltale Games Series - poradnik do gry

Opcje dialogowe:

It's media frenzy.

Prasa zawsze rzuci się na sensację.

This is politically motivated.

Cała sytuacja ma podłoże polityczne.

Falcone is behind this.

Falcone za tym stoi.

...

Milczenie.

Vicki sugeruje, że powinieneś oficjalnie zabrać głos w tej sprawie.

[WAŻNY WYBÓR]

[Give Quote]

Wypowiedz się.

[Refuse]

Odmów.

Jeśli się nie zgodzisz, to Vicki opuści rezydencję.

Jeśli się zgodzisz, to pojawi się dodatkowa opcja dialogowa:

Opcje dialogowe:

The story is pure fiction.

Cała historia to jakiś wymysł.

Justice will be served.

Sprawiedliwości stanie się zadość.

My family is innocent.

Moja rodzina jest niewinna.

...

Milczenie.

Bez względu na decyzję, Vicki to zapamieta. Po nagraniu komentarza opuści rezydencję.

Alfred daje ci do zrozumienia, że Harvey jako prokurator generalny powinien wiedzieć wcześniej o tym, że rezydencja będzie przeszukiwana. Musisz spotkać się z nim i to wyjaśnić.

4.3 Selina

Akcja przenosi się do Cafe Triste, gdzie znajdujesz Harvey'a. Podajesz mu nakaz i czekasz na jego reakcję.

Opcje dialogowe:

Someone's after me.

Ktoś próbuje mnie pogrążyć.

Harvey to zapamięta.

You don't know!?

Nic o tym nie wiesz!?

 

You need to fix this.

Musisz to jakoś naprawić.

 

...

Milczenie

 

Bez względu na odpowiedź, Harvey poprosi cię, żebyś się uspokoił i porozmawiał z nim. Jest zaskoczony, że burmistrz wydał nakaz i zapewnia cię, że nic o tym nie wiedział.

Opcje dialogowe - Chapter 4 - Worlds Greatest Detective | Realm of Shadows - Batman: The Telltale Games Series - poradnik do gry

Opcje dialogowe:

Enough exuses.

Koniec wymówek.

You owe me.

Jesteś mi coś winien.

He blindsided both of us.

Wykiwali nas obu.

...

Milczenie.

Harvey obiecuje ci, że pomoże ci się z tego wyplątać. Jednocześnie próbuje znaleźć powód, dla którego burmistrzowi miałoby zależeć na pogrążeniu twojej rodziny.

Opcje dialogowe:

It's Falcone.

Falcone za tym stoi.

It's politics.

To jakaś polityczna gra.

I intend to find out.

Też chciałbym to wiedzieć.

...

Milczenie.

Bez względu na odpowiedź, Dent wyzna, że nie może w to otwarcie się angażować, gdyż może to pogorszyć sprawę wizerunku Bruce'a i pogrążyć kampanię wyborczą.

Opcje dialogowe:

I'll do it myself.

Sam się tym zajmę.

Harvey to zapamięta.

We stick together.

Powinniśmy trzymać się razem.

Harvey to zapamięta.

Just keep your distance.

Nie narażaj kampanii.

Harvey to zapamięta.

...

Milczenie.

 

Okazuje się, że Harvey na kogoś czekał. Pojawia się kobieta, którą na pierwszy rzut oka Bruce rozpoznaje po sinikach pod okiem. Selina to Kocia Włamywaczka. Co gorsza, Selina zwraca uwagę na zadrapany policzek Bruce'a i szybko domyśla się, że ma do czynienia z Batmanem.

Opcje dialogowe:

I'm Bruce Wayne.

Jestem Bruce Wayne.

I think we've met.

Myślę, że spotkaliśmy się wcześniej.

Harvey hasn't mentioned you.

Harvey o tobie nie wspominał.

...

Milczenie.

Harvey informuje cię, że kobieta jest nowa w mieście.

Opcje dialogowe - Chapter 4 - Worlds Greatest Detective | Realm of Shadows - Batman: The Telltale Games Series - poradnik do gry

Opcje dialogowe:

What happened to your eye?

Skąd ten siniak pod okiem?

What brings you to town?

Co sprowadza cię do Gotham?

Meet anyone interesting?

Spotkałaś kogoś interesującego w Gotham?

...

Milczenie.

Jeśli zapytasz ja o to co stało się z jej okiem, odpowie ci, że została napadnięta i straciła coś ważnego.

Opcje dialogowe:

Did you see the guy?

Widziałaś napastnika?

Didn't the police help?

Policja ci nie pomogła?

What did you lose?

Co ważnego utraciłaś?

...

Milczenie.

Seilna wyjawia, że jej klient będzie wściekły gdy dowie się, że straciła przedmiot, który miała mu przekazać. Twierdzi, że w jej pracy, ludzie często wpadają w furię gdy coś nie idzie po ich myśli.

Opcje dialogowe:

They'll understand.

Myślę, że to zrozumieją.

What is it you do?

Czym się zajmujesz?

You'll find another client.

Znajdziesz inną pracę.

...

Milczenie.

Selina porusza temat konferencji prasowej i kłopotów Bruce'a. Harvey sięga po telefon i dzwoni do swoich ludzi zbadać sytuację. Zostajesz sam z Kocią Włamywaczką.

Kobieta daje ci do zrozumienia, że prawdziwa tożsamość Batmana mogłaby zainteresować wiele osób.

Opcje dialogowe:

Don't make a scene.

Nie rób scen.

You're with Harvey?

Ty i Harvey to coś poważnego?

Sorry about the eye.

Przepraszam za oko.

...

Milczenie.

Bez względu na odpowiedź, kobieta jest zainteresowana motywami, jakie kierują tobą w walce ze złem.

Opcje dialogowe:

I have my reasons.

Mam swoje powody.

Selina to zapamięta.

I'm the good guy.

Ktoś musi być tym dobrym.

Selina to zapamięta.

No exuses.

Nie muszę ci tego tłumaczyć.

Selina to zapamięta.

...

Milczenie.

 

W dalszej części rozmowy, Selina przypomni ci, że masz coś co należy do niej i chce to odzyskać.

Opcje dialogowe:

Who hired you?

Dla kogo pracujesz?

Sounds important.

Brzmi jakby to było coś ważnego.

You have something of mine.

Ty też masz coś mojego.

...

Milczenie.

Wybranie którejkolwiek z odpowiedzi nie będzie miało większego znaczenia dla opowieści. Selina da ci do zrozumienia, że jeśli nie dostarczy dysku na czas, to będzie miała poważne kłopoty, a wtedy pociągnie cię za sobą. Twierdzi, że jesteś jej coś winien.

Opcje dialogowe:

No I don't.

Nic ci nie jestem winien.

Selina to zapamięta.

I can help you.

Mogę ci pomóc.

Selina to zapamięta.

You don't need me.

Nie potrzebujesz mojej pomocy.

Selina to zapamięta.

...

Milczenie.

 

Bez względu na odpowiedź dochodzi do kłótni. Żądasz, żeby Selina podała ci adres, pod który miała dostarczyć skradziony przedmiot.

Opcje dialogowe:

Please, Selina.

Proszę, zaufaj mi.

You need to trust me.

Musisz mi zaufać.

Don't piss me off.

Nie denerwuj mnie.

...

Milczenie.

Wybierając dowolną z powyższych odpowiedzi, skłonisz kobietę do zapisania adresu dostawy przesyłki. Kiedy przychodzi Harvey, oznajmiasz mu, że się spieszysz i prędko ruszasz przed siebie.

4.4 Śledztwo

Kolejna sekcja rozdziału w dużej mierze polega na badaniu poszczególnych elementów i łączeniu ich w spójną całość. Do większości czynności będziesz potrzebował też klawiatury. Standardowo w takich sytuacjach, poruszasz się klawiszami W/S/A/D.

Po dotarciu na nabrzeże okazuje się, że jest tam podejrzanie cicho. Żeby zorientować się w sytuacji musisz wejść do środka magazynu.

[Akcja] Żeby otworzyć drzwi, musisz wcisnąć i przytrzymać klawisz "W". [Koniec akcji]

Uwaga: W dalszej części poradnika zostaną opisane obiekty, które warto należy sprawdzić oraz jak je ze sobą połączyć, żeby posunąć fabułę naprzód. Z oczywistych przyczyn nie będę opisywał ciągu przyczynowo - skutkowego i wyników śledztwa.

Po uzyskaniu kontroli nad bohaterem zobaczysz powyższy widok - Chapter 4 - Worlds Greatest Detective | Realm of Shadows - Batman: The Telltale Games Series - poradnik do gry

Po uzyskaniu kontroli nad bohaterem zobaczysz powyższy widok. Na obrazku zostały zaznaczone dwa elementy: resztki ciała i plama po chemikaliach. Po zbadaniu wspomnianych elementów, będziesz musiał je ze sobą połączyć. Koła, które widzisz na obrazku zmienią symbol na kwadraty.

Uwaga: Możesz jednorazowo połączyć tylko dwa elementy. Jeśli połączyłeś wcześniej jakieś obiekty, to będą powiązane do momentu, aż najedziesz na nie ponownie kursorem myszy i klikniesz, żeby wyłączyć powiązanie.

Po obejrzeniu scenki, która będzie wynikała z powiązania elementów, zobaczysz powyższy ekran - Chapter 4 - Worlds Greatest Detective | Realm of Shadows - Batman: The Telltale Games Series - poradnik do gry

Po obejrzeniu scenki, która będzie wynikała z powiązania elementów, zobaczysz powyższy ekran. Możesz od razu przystąpić do badania obiektów, ale żeby niczego nie pominąć przejdź do lewej krawędzi ekranu, przytrzymując klawisz "A".

Znajdziesz tam palety przemysłowe i martwego policjanta, a obiekty te nie będą grały istotnej roli w wykonaniu postawionego przed tobą zadania.

Teraz wróć do punktu wyjścia, czyli obszaru, który możesz zobaczyć na powyższym obrazku. Skieruj się tym razem do prawej krawędzi ekranu.

Po osiągnięciu wymaganej pozycji, powinieneś zobaczyć powyższy widok - Chapter 4 - Worlds Greatest Detective | Realm of Shadows - Batman: The Telltale Games Series - poradnik do gry

Po osiągnięciu wymaganej pozycji, powinieneś zobaczyć powyższy widok. Na obrazku oznaczone zostały obiekty, które powinieneś zbadać. Jak możesz zauważyć, znaczniki nie pojawiają się docelowo, ponieważ do niektórych obiektów musisz podejść dość blisko, żeby interakcja była możliwa. Kolejność jest dowolna.

Biała róża - pojedyncza interakcja z natychmiastowym wnioskiem.

Martwy najemnik - po wstępnym rozpoznaniu będzie możliwość dokładniejszego zbadania zwłok. Obszary interakcji to twarz najemnika i kieszeń jego kurtki umieszczona w okolicach pasa. Pamiętaj, że musisz wykonywać ruchy kursorem, żeby niektóre elementy stały się interaktywne.

Martwy policjant - podobnie jak w poprzednim przypadku, tutaj będziesz miał do czynienia z wielostopniową interakcją. Po wstępnym badaniu zwróć uwagę na głowę i dłonie. Wraz z oceną obrażeń głowy, Bruce przystąpi do wyciągania kuli z głowy policjanta. Użyje do tego specjalnego wiertła. Żeby namierzyć kulę, użyj klawiszy WSAD. Gdy urządzenie ją znajdzie, jego koniec będzie świecił się na czerwono. Naciśnij LPM i wyciągnij kulę.

Pierwsze powiązanie.

Połącz dłonie policjanta z głową najemnika - Chapter 4 - Worlds Greatest Detective | Realm of Shadows - Batman: The Telltale Games Series - poradnik do gry

Połącz dłonie policjanta z głową najemnika. Kolejność dowolna.

Po obejrzeniu scenki, skieruj się ku lewej krawędzi ekranu do "punktu wyjścia".

W tym obszarze, znajdziesz dwa obiekty: martwego najemnika i drzwi do kontenera - Chapter 4 - Worlds Greatest Detective | Realm of Shadows - Batman: The Telltale Games Series - poradnik do gry

W tym obszarze, znajdziesz dwa obiekty: martwego najemnika i drzwi do kontenera.

Najemnik - pojedyncza obserwacja

Drzwi - dwie opcje, sugeruję, żebyś w pierwszej kolejności je zbadał a dopiero po tym, postanowił otworzyć. W środku kontenera znajdziesz fragment beczki, który wleciał tam w chwili wybuchu. Możesz utworzyć kolejne powiązanie.

Drugie powiązanie.

Powiąż fragment beczki z głową martwego policjanta (obrazek powyżej) - Chapter 4 - Worlds Greatest Detective | Realm of Shadows - Batman: The Telltale Games Series - poradnik do gry

Powiąż fragment beczki z głową martwego policjanta (obrazek powyżej). Pamiętaj, że w tym celu musisz zaznaczyć jeden z obiektów i używając klawiszy "A" lub "D" przejść do innej części magazynu.

Przejdź do centralnej części magazynu.

Operując odpowiednio kamerą i używając klawisza S, możesz zauważyć, że blisko plamy chemikaliów są ślady opon - Chapter 4 - Worlds Greatest Detective | Realm of Shadows - Batman: The Telltale Games Series - poradnik do gry

Operując odpowiednio kamerą i używając klawisza "S", możesz zauważyć, że blisko plamy chemikaliówślady opon. Te dwa elementy są składnikami trzeciego powiązania.

W tym momencie cała łamigłówka jest rozwiązana i szybko zobaczysz kompletną symulację.

W toku śledztwa okaże się, że w magazynie powinna być jeszcze jedna osoba - Chapter 4 - Worlds Greatest Detective | Realm of Shadows - Batman: The Telltale Games Series - poradnik do gry

W toku śledztwa okaże się, że w magazynie powinna być jeszcze jedna osoba. Postępuj za wskazówkami i korzystaj z możliwych interakcji, aby znaleźć się na rusztowaniu. Z tego miejsca będziesz miał dwie opcje do wyboru. Zwróć uwagę na powyższy obrazek. Możesz skierować swoje kroki ku rampie po prawej stronie, ale lewa rampa (znacznik interakcji widoczny na obrazku) prowadzi do dalszej części opowieści.

Kiedy znajdziesz się w wymaganym miejscu, uruchom drona za pomocą klawisza "E".

Zwróć uwagę na powyższy obrazek - Chapter 4 - Worlds Greatest Detective | Realm of Shadows - Batman: The Telltale Games Series - poradnik do gry

Zwróć uwagę na powyższy obrazek. Możesz zweryfikować dwa obiekty (papieros i odcisk dłoni na ścianie) lub przesunąć się do prawej krawędzi ekranu. Na barierce znajdziesz kolejne ślady, które zaprowadzą cię do dalszej części rozdziału.

Po znalezieniu ciągle żywego najemnika, musisz zmusić go do wyjaśnienia powodów zaistniałej sytuacji.

Opcje:

You didn't do this alone.

Dla kogo pracujesz?

[Punch him]

[Uderz go.]

[Slam into wall]

[Trzaśnij nim o ścianę]

Talk and I'll spare you.

Mów co wiesz to cię oszczędzę.

Niezależnie od wybranego sposobu, najemnik nie będzie chciał ci nic powiedzieć. W oparciu od odmowę współpracy, sięgasz po mniej wyszukane środki. Związujesz go i zawieszasz głową w dół na linie.

Dodatkowo sięgasz po metalową rurkę. Na widok tego napastnik krzyczy, że pogłoski o tym, że nadużywasz siły są prawdą.

Opcje dialogowe:

I'll make you talk.

Skłonię cię do mówienia.

Give me a reason to stop.

Daj mi powód żebym tego nie robił.

Time to live up to my reputation.

Czas dorównać własnej reputacji.

...

Milczenie.

Bez względu na to co powiesz, będziesz zmuszony do użycia siły.

W tym momencie będziesz mógł wybrać w jaki sposób skłonisz najemnika do mówienia - Chapter 4 - Worlds Greatest Detective | Realm of Shadows - Batman: The Telltale Games Series - poradnik do gry

W tym momencie będziesz mógł wybrać w jaki sposób skłonisz najemnika do mówienia. Możesz wybrać następujące elementy:

Twarz - poważne obrażenia

Żebra - średnie obrażenia

Beczka - nastraszenie

W każdym przypadku więzień powie to samo, więc jeśli chcesz uniknąć podejrzeń ze strony policji, najlepiej zadaj jak najmniejsze obrażenia.

Po wyznaniu więźnia, przejdziesz do dalszych rękoczynów. Kliknij na jego rękę, a Batman będzie próbował ją złamać. Na skutek bólu najemnik ujawni ci dalsze informacje i przysięgnie, że nic więcej już nie wie. Masz w tym momencie dwie możliwości:

[WAŻNY WYBÓR]

Kliknij na rękę - Batman ją złamie.

Użyj PPM - Batman puści rękę najemnika.

Bez względu na wybór, nie uzyskasz od niego żadnych dodatkowych informacji, więc wszystko zależy od tego jaki wizerunek chcesz wykreować.

Przesłuchanie zostanie przerwane przez pojawienie się policji. W tym momencie masz wybór.

[Talk to Gordon]

Porozmawiaj z Gordonem.

[Disappear]

Zniknij z magazynu.

Jeśli zostaniesz w magazynie to będziesz mógł przekazać Gordonowi pozyskane informacje. W zależności od tego jak bardzo pokiereszowałeś najemnika, policja może zachowywać się wobec ciebie podejrzliwie.

Jeśli zdecydujesz się uciec to unikniesz konfrontacji z policją i odpowiedzialności za to jak bardzo uszkodziłeś więźnia.

W każdym z przypadków rozdział dobiega końca.

Chapter 5 - Room with a View

W tym rozdziale spotkasz równy podział pomiędzy akcje, a prowadzenie dialogów.

5.1 Dysk Burmistrza

Rozdział rozpoczynasz od rozmowy z Alfredem, który narzeka na twoje metody postępowania z więźniem i wspomina, że twoi rodzice by tego nie pochwalili.

Opcje dialogowe:

I did what I had to do.

Zrobiłem tylko to co musiałem.

Zapamięta to.

I don't want to hear it.

Nie chcę o tym słyszeć.

Zapamięta to.

He's still alive.

Nic poważnego mu się nie stało.

Zapamięta to.

...

Milczenie.

Alfred upomina cię, byś nie stracił tego co ukształtowali w tobie rodzice.

Opcje dialogowe:

It's not that easy.

To nie jest takie proste.

Trust me, I won't.

Pozostanę dobrym człowiekiem.

I can't live up to them.

Nie mogę popełnić tych samych błędów.

...

Milczenie

Bez względu na odpowiedź, Bruce przechodzi do stolika, na którym leżą bilety z ostatniego przedstawienia, na którym był z rodzicami.

Alfred chce, żebyś je zachował jako dowód pamięci po rodzicach.

Opcje:

[Accept the tickets]

Przyjmij bilety.

[Tear them up]

Podrzyj bilety.

Tuż po dokonaniu wyboru, okazuje się, że dysk z Ratusza Gotham został ostatecznie rozszyfrowany. Na dysku jest wiele dowodów, które mogą pogrążyć Falcone.

[WAŻNY WYBÓR] - Chapter 5 - Room with a View | Realm of Shadows - Batman: The Telltale Games Series - poradnik do gry

[WAŻNY WYBÓR]

Przekaż dowody Jim'owi Gordonowi.

Przekaż dowody Vicki Vale.

5.11 Gordon

Spotykasz się z nim tuż po jego powrocie z magazynu.

Jest bardzo zadowolony z tego, że przekazujesz mu pozyskane dokumenty, ale jednocześnie chce wiedzieć, dlaczego to robisz.

Opcje dialogowe:

I trust you.

Ufam ci.

You'll owe me.

Będziesz mi coś winien.

Take down Falcone.

Chcę zrobić porządek z Falcone.

...

Milczenie

Gordon przyjmuje dokumenty, ale zaznacza, że nie będzie to miało wpływu na śledztwo, które prowadzi przeciwko tobie - Chapter 5 - Room with a View | Realm of Shadows - Batman: The Telltale Games Series - poradnik do gry

Gordon przyjmuje dokumenty, ale zaznacza, że nie będzie to miało wpływu na śledztwo, które prowadzi przeciwko tobie.

Opcje dialogowe:

My family deserves justice.

Moja rodzina zasługuje na sprawiedliwość.

Everyone has a price.

Każdy ma swoją cenę.

No strings attached.

To bez znaczenia, zajmij się Falcone.

...

Milczenie

5.12 Vale

Jeśli zdecydujesz się przekazać dokumenty do prasy, spotkasz się z Vicki Vale za miastem.

Ucieszy się, że przekazujesz jej dokumenty, ale będzie chciała wiedzieć dlaczego to robisz.

Opcje dialogowe:

Just do your job.

Wykonuj swoją pracę.

Vicki to zapamięta.

Take down Falcone.

Zajmij się Falcone.

Vicki to zapamięta.

I need an ally.

Potrzebuję sojusznika.

Vicki to zapamięta.

...

Milczenie

W dalszej części rozmowy Vicki odwołuje się do tego, że Falcone może zacząć na nią polować, jeśli ujawni dokumenty.

Opcje dialogowe:

I can protect you.

Mogę cię ochronić.

It's part of your job.

Taką masz pracę.

Play it safe.

Rozegraj to tak, żeby mu się nie narazić.

...

Milczenie

Bez względu na odpowiedź, Vicki podda pod wątpliwość skuteczność walki z przestępczością w Gotham. Nie wie kto ma wystarczająco siły, żeby się z tym zmierzyć.

Opcje dialogowe:

Harvey can fix Gotham.

Harvey sobie z tym poradzi.

What about Batman?

Batman ma największe szanse.

I trust Gordon.

Ufam Gordon'owi.

...

Milczenie

Bez względu na odpowiedź, Vicki zapewni cię, że całe Gotham dowie się o występkach Falcone.

5.2 Z wizytą u Falcone

Wizytę w Skyline Club zaczynamy od dachu sąsiadującego z nim budynku. Nasze zadanie polega na obsłudze drona i rozpoznanie za pośrednictwem umieszczonej na nim kamery.

Gdy uzyskujesz kontrolę nad urządzeniem możesz zobaczyć powyższy widok - Chapter 5 - Room with a View | Realm of Shadows - Batman: The Telltale Games Series - poradnik do gry

Gdy uzyskujesz kontrolę nad urządzeniem możesz zobaczyć powyższy widok. Większość punktów interakcji to osoby zebrane w klubie. Możesz je podsłuchać i przyjrzeć im się dokładnie. Rozmowy prowadzone przez gości raczej nie mają większego znaczenia dla posunięcia akcji do przodu, więc najlepiej będzie jeśli od razu przesuniesz się do prawej krawędzi ekranu.

Na powyższym obrazku zaznaczono punkty, które szczególnie powinny cię zainteresować - Chapter 5 - Room with a View | Realm of Shadows - Batman: The Telltale Games Series - poradnik do gry

Na powyższym obrazku zaznaczono punkty, które szczególnie powinny cię zainteresować. Analogicznie do sytuacji w magazynie, musisz odpowiednio manewrować urządzeniem i kamerą, żeby pojawiły się znaczniki interakcji.

Po zlokalizowaniu Falcone, Batman uruchomi skaner, który określi ilu ochroniarzy w budynku jest uzbrojonych. W taki sam sposób, w jaki wcześniej łączyłeś ze sobą dowody, teraz możesz przeprowadzić plan ataku.

Obok każdego z uzbrojonych ochroniarzy, masz co najmniej dwa elementy otoczenia, które możesz wykorzystać do ich zneutralizowania - Chapter 5 - Room with a View | Realm of Shadows - Batman: The Telltale Games Series - poradnik do gry

Obok każdego z uzbrojonych ochroniarzy, masz co najmniej dwa elementy otoczenia, które możesz wykorzystać do ich zneutralizowania. Wraz z wykonaniem połączenia, zobaczysz krótką symulację walki z przeciwnikiem. Gdy oznaczysz czterech ochroniarzy, plan ataku będzie kompletny, a ty będziesz mógł wkroczyć do budynku.

Przed atakiem Alfred zapyta cię, czy jesteś gotowy.

I'm ready.

Jestem gotowy.

Not yet.

Jeszcze chwila.

Jeśli powiesz, że nie jesteś gotowy to ponownie wrócisz do drona i będziesz mógł wprowadzić zmiany w planie ataku. Jeśli wybierzesz gotowość to wkroczysz do budynku.

[Akcja]

W zależności od opracowanego planu unieszkodliwiasz kolejnych ochroniarzy. Jeśli nie udaje ci się naciskać klawiszy, które wyświetlają się na ekranie, to efekt starć może być inny, ale nie odniesiesz obrażeń.

Wejdziesz po schodach i tam będziesz musiał stoczyć walkę z kolejnymi przeciwnikami. Gdy ich pokonasz, ze swojego biura wybiegnie Falcone i zacznie do ciebie strzelać. Wyskocz przez balustradę i wyrwij część podłogi tarasu przy użyciu pistoletu linowego.

Falcone zacznie uciekać do biura i będziesz mógł rzucić shurikenem w jego plecy. To go jednak nie powstrzyma. Wyciągnie większą broń i z pomocą kamer w budynku będzie do ciebie strzelał przez ściany. Użyj kombinacji klawiszy i wrzuć do jego biura urządzenie, które wyłączy w nim wszelką elektronikę. Następnie dostaniesz się do gabinetu Falcone przez okno.

Korzystając z okazji, możesz wrzucić go do kominka lub cisnąć nim o ekrany na ścianie. W obu przypadkach odniesie średnie obrażenia. Gdy się podniesie, uruchomi działko automatyczne, które będzie cię namierzać. Użyj klawisza "S", żeby ukryć się za pobliskim biurkiem. W tym momencie pojawi się możliwość wystrzelenia ładunku wybuchowego z drona. W tym przypadku liczy się przede wszystkim szybkość i nie musisz celować idealnie w karabin maszynowy. Jeśli będziesz za wolny to zginiesz.

Zniszczenie karabinu oznacza przejście przed ostatnią potężną linię obrony Falcone. Będzie czołgał się do leżącego w pobliżu karabinu i to od ciebie zależy, czy shuriken wycelujesz w jego dłoń czy w kolbę karabinu.

[Koniec akcji]

Na tym etapie pojawi się możliwość rozmowy z Carmine Falcone.

Opcje dialogowe:

TALK!

Gadaj!

You,ve lost, Falcone!

Już po tobie, Falcone.

Don't make me to hurt you.

Nie zmuszaj mnie do zrobienia ci krzywdy.

...

Milczenie

Bez względu na wybraną opcję, podprowadzisz Falcone do krawędzi okna, grożąc, że go zrzucisz. W czasie rozmowy będzie próbował zaatakować cię nożem, więc musisz być czujny.

[WAŻNY WYBÓR] - Chapter 5 - Room with a View | Realm of Shadows - Batman: The Telltale Games Series - poradnik do gry

[WAŻNY WYBÓR]

Możesz zdecydować co stanie się z Falcone i jak będzie odnosić się do ciebie prasa w Gotham. Po lewej stronie widzisz znacznik, który pozwoli ci go aresztować, Jeśli zdecydujesz się go pokiereszować, to użyj znacznika po prawej stronie.

Bez względu na wybór, policjanci otworzą do ciebie ogień. Zeskocz z budynku i ucieknij z ich zasięgu.

Chapter 6 - Family Secrets

W tym rozdziale nie będziesz mógł przeprowadzać dalszych interakcji. Zobaczysz obszerne podsumowanie wydarzeń, które wywołałeś lub byłeś ich świadkiem. Dodatkowo będziesz mógł zweryfikować podjęte przez siebie wybory z resztą graczy. Gdy to zrobisz obejrzyj epilog i przygotuj się na kolejną część historii.

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Batman: The Telltale Series

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8,61 zł

Batman: The Telltale Series

zobacz więcej informacji o grze
Batman: The Telltale Series

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier przygodowych

Przygodowe