poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Doom

Poradnik do gry Doom, to szczegółowa solucja opisująca komplet celów misji, wraz z lokalizacjami istotnych znajdziek oraz poradami dotyczącymi wyzwań. Do opracowania załączono mapy z lokalizacjami sekretów i znajdziek.

poradnik, solucja do gry w zawiera 396 stron i 639 ilustracji, rozmiar pliku to 37,5 MB

Obiekt Argentu (zniszczony)

Wyzwania

Strzelanie do rzutków

Zabij Upiora, gdy znajduje się w powietrzu.

Upiory raz na jakiś czas unoszą się powietrze i zaczynają strzelać rakietami. Zabij ich wtedy najlepiej przy pomocy naprowadzanych rakiet lub Działka Gaussa.

Bliskie spotkanie

Zabij 5 demonów przy pomocy piły mechanicznej.

Najszybciej zdobędziesz to osiągniecie zabijając piłą słabych wrogów, gdyż zużyjesz wtedy mniej paliwa i nie będziesz musiał go szukać.

Wiedza to potęga

Odszukaj trzy Dzienniki danych.

Lokalizację wszystkich Dzienników znajdziesz zarówno w opisie przejścia, jak i rozdziale poświęconym sekretom.

Idź do stanowiska ochrony

Po rozpoczęciu etapy podnieś leżący niedaleko Dziennik zapytań, a następnie idź cały czas prosto - Obiekt Argentu (zniszczony) | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Po rozpoczęciu etapy podnieś leżący niedaleko Dziennik zapytań, a następnie idź cały czas prosto. W pewnym momencie zaatakuje cię Cacodemon. Zabij go, a następnie zacznij wspinaczkę po oświetlonych na zielono platformach.

Na jednej z większych platform będzie starta skrzyń - Obiekt Argentu (zniszczony) | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Na jednej z większych platform będzie starta skrzyń.

Obejdź je i pociągnij za ukrytą za nimi dźwignię - Obiekt Argentu (zniszczony) | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Obejdź je i pociągnij za ukrytą za nimi dźwignię.

Odblokujesz w ten sposób Klasyczną mapę, która znajduje się napo niżej - Obiekt Argentu (zniszczony) | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Odblokujesz w ten sposób Klasyczną mapę, która znajduje się napo niżej.

Na lewo od wejścia do klasycznej mapy jest natomiast kolejna platforma - Obiekt Argentu (zniszczony) | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Na lewo od wejścia do klasycznej mapy jest natomiast kolejna platforma. Na niej znajduje się pierwsza figurka (Pan Szał).

Po zebraniu wszystkie wejdź jeszcze wyżej, aż dojdziesz do szerokiej wyrwy - Obiekt Argentu (zniszczony) | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Po zebraniu wszystkie wejdź jeszcze wyżej, aż dojdziesz do szerokiej wyrwy. Musisz przez nią przeskoczyć za pomocą podwójnego skoku.

Idąc dalej prosto zobaczysz w dole zniszczony korytarz - Obiekt Argentu (zniszczony) | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Idąc dalej prosto zobaczysz w dole zniszczony korytarz. Zeskocz tam, a następnie odwróć się i przeszukaj Elitarnego Strażnika.

Kawałek dalej będzie pomieszczenie z leżącym w rogu Dziennikiem zapytań oraz komputerem, którego musisz użyć - Obiekt Argentu (zniszczony) | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Kawałek dalej będzie pomieszczenie z leżącym w rogu Dziennikiem zapytań oraz komputerem, którego musisz użyć. Otrzymasz wtedy nowy cel.

Po wysłaniu krótkiej przemowy idź dalej prosto, odblokowują pobliską śluzę przy pomocy znajdującego się tuż obok panelu - Obiekt Argentu (zniszczony) | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Po wysłaniu krótkiej przemowy idź dalej prosto, odblokowują pobliską śluzę przy pomocy znajdującego się tuż obok panelu. Dalsza droga pełna będzie demonów. Choć nie musisz ich wszystkich zabijać, to warto to zrobić, żeby naładować sobie kolejne punkty ulepszenia broni. Podczas starć będziesz też walczył z Upiorami. Wykonaj na jednym z nich wyzwanie. Najłatwiej zrobić, to wyrzutnią rakiet z nakierowanymi pociskami. Na początku przytrzymaj przycisk nakierowania, a później puść go w momencie jak demon wzbije się w powietrze.

Ostatnie dojdziesz do zaznaczonych na radarze drzwi - Obiekt Argentu (zniszczony) | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Ostatnie dojdziesz do zaznaczonych na radarze drzwi.

Zanim je otworzysz uda się w lewo, gdzie będzie stało pierwsze Wyzwanie runy - Mobilność lotnicza - Obiekt Argentu (zniszczony) | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Zanim je otworzysz uda się w lewo, gdzie będzie stało pierwsze Wyzwanie runy - Mobilność lotnicza. Polega ono na zdobyciu 15 reliktów i dotarciu do ołtarza w określonym czasie. W nagrodę otrzymasz runę, która daje ci większą kontrolę podczas wykonywania podwójnego skoku oraz dodatkowe miejsce na runy. Aby wykonanie wyzwanie, cały czas patrz przed siebie i przeskakuj między artefaktami strefując na boki.

Po zaliczeniu runy odwróć się i trzymaj lewej krawędzi skały - Obiekt Argentu (zniszczony) | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Po zaliczeniu runy odwróć się i trzymaj lewej krawędzi skały. W dole powinieneś zobaczyć wyrzutnie grawitacyjną. Wyląduj obok niej, a następnie odwróć się w stronę podestu, gdzie znajdowała się runa. Zobaczysz wtedy wejście do rury, przed którym leży Megazdrowie.

Możesz tam doskoczyć z pomocą wyrzutni - Obiekt Argentu (zniszczony) | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Możesz tam doskoczyć z pomocą wyrzutni. Jak będzie tuż obok wejścia, użyć drugiego skoku, żeby wylądować. W środku ukryto też Elitarnego Strażnika. Może teraz przeszukać cały pobliski teren i zabić jak największą liczbę wrogów. Naładujesz w ten sposób pasek postępu do zdobycia kolejnych punktów ulepszenia broni.

Dalsza droga prowadzi przez drzwi niedaleko Wyzwania Runy - Obiekt Argentu (zniszczony) | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Dalsza droga prowadzi przez drzwi niedaleko Wyzwania Runy. Po ich otwarciu idź cały czas prosto, aż do miejsca gdzie zaatakuje cię nowy rodzaj demona - Pinky. Te stwory wykonują bardzo nieprzyjemną szarże, ale mają wrażliwe plecy, dlatego zawsze staraj się do nich strzelać po tym jak zaszarżują. Żeby nie walczyć zbyt dużą liczbą tych silnych bestii na raz, warto skorzystać z piły.

Po walce użyj Automapy z prawej strony pomieszczenia, podnieś Dziennik zapytań z lewej, a następnie skorzystaj z komputera na środku - Obiekt Argentu (zniszczony) | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Po walce użyj Automapy z prawej strony pomieszczenia, podnieś Dziennik zapytań z lewej, a następnie skorzystaj z komputera na środku. Gdy hologram dobiegnie końca, będziesz mógł ruszać dalej przez nowo otwarte drzwi.

Zdobądź żółty klucz

Kawałek dalej czeka cię kolejna walka - Obiekt Argentu (zniszczony) | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Kawałek dalej czeka cię kolejna walka. Podczas starcia warto skorzystać z leżącego niedaleko powerupa Czterokrotne obrażenia.

Gdy ostatni przeciwnik zginie, skorzystaj z wyrzutni grawitacyjnego i wskocz na platformę wyżej - Obiekt Argentu (zniszczony) | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Gdy ostatni przeciwnik zginie, skorzystaj z wyrzutni grawitacyjnego i wskocz na platformę wyżej. Będzie tam leżał kolejny Elitarny Strażnik. Po jego przeszukaniu wdrap się jeszcze wyżej, a następnie zabij czekających tam na ciebie wrogów. Na koniec pojawią się dwa Pinky oraz Antropokub. Najpierw pozbądź się szarżujących bestii szybki strzałami z Działka Gaussa w plecy, a następnie dobij ostatniego wroga.

W pomieszczeniu z którego wyszły ostatnie bestie, znajdziesz jeszcze jeden Dziennik zapytań - Obiekt Argentu (zniszczony) | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

W pomieszczeniu z którego wyszły ostatnie bestie, znajdziesz jeszcze jeden Dziennik zapytań. Podnieś go, a następnie idź dalej prosto.

W miejscu gdzie natkniesz się na uciekającego Drona Polowego będzie stało Gniazdo Juchy - Obiekt Argentu (zniszczony) | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

W miejscu gdzie natkniesz się na uciekającego Drona Polowego będzie stało Gniazdo Juchy. Zniszcz je, a następnie pokonaj wszystkie pojawiające się demony. Najwięcej problemów może sprawić baron, który pojawi się na końcu, więc zachowaj na niego amunicję z Karabinu maszynowego.

Możesz też podnieść unoszące się nad skrzynkami Megazdrowie - Obiekt Argentu (zniszczony) | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Możesz też podnieść unoszące się nad skrzynkami Megazdrowie.

Po walce użyj komputera znajdującego się naprzeciwko żółtych drzwi - Obiekt Argentu (zniszczony) | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Po walce użyj komputera znajdującego się naprzeciwko żółtych drzwi. Przesuniesz się w ten sposób jedną z maszyn.

Gdy doleci do ściany z prawej, wskocz na nią, a następnie doskocz do platformy na prawo - Obiekt Argentu (zniszczony) | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Gdy doleci do ściany z prawej, wskocz na nią, a następnie doskocz do platformy na prawo. Odkryjesz w ten sposób miejsce przebywania Drona Polowego.

Dalsza droga prowadzi przez drzwi na dole - Obiekt Argentu (zniszczony) | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Dalsza droga prowadzi przez drzwi na dole. Za nimi udaj się na początku w lewo. Podnieś zbroje, zabij demona, a następnie przeskocz na chodnik naprzeciwko pancerza.

Zaprowadzi cię on do Wyzwania Runy - Ofensywa pancerna - Obiekt Argentu (zniszczony) | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Zaprowadzi cię on do Wyzwania Runy - Ofensywa pancerna. Polega ono na zabiciu wszystkich przeciwników w określonym czasie. Demonów nie będzie zbyt wielu, a czasu sporo, ale problem może stanowić twoje zdrowie. Wyzwanie rozpoczniesz z jednym punktem życia, natomiast wykonywanie Zabójstw Chwały doda ci wyłącznie pancerz. Na początku walki zabij szybko najsłabszego przeciwnika Zabójstwem Chwały, żeby zdobyć trochę pancerza, a walcząc z Pinkym traf go w plecy ładowaną serią ze strzelby, zaoszczędzając w ten sposób sporo czasu. W nagrodę za zaliczenia wyzwania otrzymasz runę, która sprawi, że Zabójstwa Chwały będą dawały ci dodatkowy pancerz.

Możesz teraz wrócić do wejścia, przez które przeszedłeś i iść dalej w prawo - Obiekt Argentu (zniszczony) | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Możesz teraz wrócić do wejścia, przez które przeszedłeś i iść dalej w prawo. Skacząc po oświetlonych na zielono skalnych stopniach, dojdziesz do lądowiska, gdzie czeka cię starcie z kolejnymi demonami. Podczas walki pomocny może być unoszący się w rogu powerup Haste. Gdy walka dobiegnie końca, podnieś Dziennik zapytań leżący na lądowisku, a następnie przeskocz na skałę na prawo od drzwi.

Pod nią jest półka, na której ukryto Baterię Argentu - Obiekt Argentu (zniszczony) | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Pod nią jest półka, na której ukryto Baterię Argentu.

Za wspomnianymi wcześniej drzwiami znajdziesz poszukiwany żółty klucz, który otworzy pobliskie drzwi - Obiekt Argentu (zniszczony) | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Za wspomnianymi wcześniej drzwiami znajdziesz poszukiwany żółty klucz, który otworzy pobliskie drzwi.

Udaj się do Kompleksu Badań Zaawansowanych

Zanim jednak pójdziesz dalej na dół, cofnij się do wejścia i wskocz piętro wyżej - Obiekt Argentu (zniszczony) | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Zanim jednak pójdziesz dalej na dół, cofnij się do wejścia i wskocz piętro wyżej.

Za rogiem znajdziesz drugą figurkę (Pan Patriota) - Obiekt Argentu (zniszczony) | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Za rogiem znajdziesz drugą figurkę (Pan Patriota)

Po zeskoczeniu w dół, odwróć się o 180 stopni i wskocz do korytarza przed tobą - Obiekt Argentu (zniszczony) | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Po zeskoczeniu w dół, odwróć się o 180 stopni i wskocz do korytarza przed tobą. Na końcu leży ostatni Elitarny Strażnik. Gdy go przeszukasz, otwórz żółte drzwi, zabij znajdujące z drugiej strony demony i wejdź do stojącego niedaleko pojazdu. Po użyciu komputera etap dobiegnie końca.

Kompleks Badań

Wyzwania

Otwieracz do butelek

Wykonaj 5 zabójstw chwały na Opętanych atakując ich prawą nogę albo głowę od tyłu.

Poprawka

Użyj dwóch kamieni Wyzwania Runy.

Zabawa w chowanego

Odszukaj dwie figurki.

Spotkaj się z Samuelem Haydenem w jego biurze

Po dojechaniu do stacji, wysiądź i wejdź schodami poziom wyżej - Kompleks Badań | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Po dojechaniu do stacji, wysiądź i wejdź schodami poziom wyżej. W pierwszej toalecie z lewej znajdziesz dodatkowy pancerz, a chwilę później zaatakuje cię grupka demonów. Wykorzystaj napotkanych Opętanych do zaliczenia wyzwania. Wystarczy, że ogłuszysz bestię atakiem wręcz, a następnie wykonasz Zabójstwo Chwały stojąc za stworem i celując w jego prawą nogę.

Idąc cały czas prosto dojdziesz do pomieszczenia z panelem, którego musisz użyć to odblokowania dalszego przejścia - Kompleks Badań | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Idąc cały czas prosto dojdziesz do pomieszczenia z panelem, którego musisz użyć to odblokowania dalszego przejścia. Tuż obok komputera leży cenna Bateria Argentu.

Jak wyjdziesz z pokoju, będziesz mijał święcące na czerwono drzwi, za którymi znajduje się Automapa oraz Elitarny Strażnik - Kompleks Badań | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Jak wyjdziesz z pokoju, będziesz mijał święcące na czerwono drzwi, za którymi znajduje się Automapa oraz Elitarny Strażnik. Aby się tam dostać, wróć do toalety (tej w której nie było pancerza), stań na jednym ze zlewów i odwróć o 180 stopni. Powinieneś zobaczyć wejście do tunelu, który zaprowadzi cię do wspomnianych wcześniej sekretów. Dalsza droga prowadzi za drzwi, które otworzyłeś za pomocą komputera. Idąc dalej prosto zbadaj miejsce pod schodami. Ukryto tam amunicję. Przyda ci się do walki z demonami kawałek dalej.

Gdy starcie dobiegnie końca, użyj kolejnego panelu i podnieś leżący obok niego Dziennik zapytań - Kompleks Badań | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Gdy starcie dobiegnie końca, użyj kolejnego panelu i podnieś leżący obok niego Dziennik zapytań.

Kawałek dalej zobaczysz Gniazdo Juchy, które musisz zniszczyć - Kompleks Badań | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Kawałek dalej zobaczysz Gniazdo Juchy, które musisz zniszczyć. Jak to zrobisz, zaczną pojawiać się zastępy demonów. Po pokonaniu dwóch Antropokubów warto podnieść leżący na dole Szał. Pozwoli ci on szybko pozbyć się pozostałych demonów. Dalsza droga prowadzi cały czas do góry, aż do biura szefa korporacji.

Po wysłuchaniu tego co mężczyzna ma do powiedzenia, zbierz leżące dookoła przedmioty, a następnie udaj się do winy na końcu korytarza - Kompleks Badań | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Po wysłuchaniu tego co mężczyzna ma do powiedzenia, zbierz leżące dookoła przedmioty, a następnie udaj się do winy na końcu korytarza.

Przedostań się do Działu Badań nad Bronią

Na dole podnieś leżący obok Dziennik zapytań, a następnie skręć w prawo, gdzie przy ścianie znajdziesz kolejnego Elitarnego strażnika - Kompleks Badań | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Na dole podnieś leżący obok Dziennik zapytań, a następnie skręć w prawo, gdzie przy ścianie znajdziesz kolejnego Elitarnego strażnika.

Kawałek dalej będzie śluza, którą musisz otworzyć przy pomocy pobliskiego panelu - Kompleks Badań | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Kawałek dalej będzie śluza, którą musisz otworzyć przy pomocy pobliskiego panelu. Dostaniesz się w ten sposób na zewnątrz, gdzie będziesz musiał zniszczyć drugie Gniazdo Juchy. W walce z demonami przyda ci się leżący z prawej powerup Haste.

Gdy starcie dobiegnie końca, użyj wskazanego przez radar komputera - Kompleks Badań | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Gdy starcie dobiegnie końca, użyj wskazanego przez radar komputera. Zanim jednak ruszysz dalej do celu misji, przejdź przez śluzę naprzeciwko. Za nią ukryto Wyzwanie Runy - Krew to moje paliwo. Polega ono na zabiciu wszystkich przeciwników w określonym czasie. Dodatkowo możesz poruszać się tylko kilka sekund po każdym zabójstwie. Aby zaliczyć to wyzwanie, musisz po każdym zabójstwie biec szybko przed siebie, żeby zdążyć zobaczyć kolejnego wroga. Poruszanie nie będzie ci wtedy potrzebne przez kilka sekund, bo karabin ma spory zasięg. W nagrodę otrzymasz runę, która sprawi, że będziesz poruszał się szybciej po każdym Zabójstwie Chwały.

Jak zaliczysz wyzwanie, sprawdź prawy róg pomieszczenia - Kompleks Badań | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Jak zaliczysz wyzwanie, sprawdź prawy róg pomieszczenia. Za skrzyniami znajdziesz automat z grą polegającą na uderzaniu indyka... i tyle. Za grę nie ma żadnej specjalnej nagrody. Możesz teraz wyjść na zewnątrz przez śluzę i ruszać dalej w lewo.

Na początku przeskocz na pierwszą platformę następnie odwróć się o 180 stopni - Kompleks Badań | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Na początku przeskocz na pierwszą platformę następnie odwróć się o 180 stopni. Na dole z prawej zobaczysz rurę, do której musisz się dostać. Zaprowadzi cię ona do Baterii Argentu.

Po jej zebraniu doskocz do krawędzi naprzeciwko - Kompleks Badań | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Po jej zebraniu doskocz do krawędzi naprzeciwko.

Trzymając się lewej ściany i wspinając na górę, dojdziesz do jaskini z ukrytą figurką (Pan z Fobos) - Kompleks Badań | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Trzymając się lewej ściany i wspinając na górę, dojdziesz do jaskini z ukrytą figurką (Pan z Fobos).

Stojący przy wyjściu z tunelu spójrz w lewo - Kompleks Badań | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Stojący przy wyjściu z tunelu spójrz w lewo. Za kratą zobaczysz dźwignię.

Aby się do niej dostać, wdrap się na szczyt stojącej po środku lokacji skały (znajdziesz tam pancerz) i skocz korzystając z podwójnego skoku - Kompleks Badań | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Aby się do niej dostać, wdrap się na szczyt stojącej po środku lokacji skały (znajdziesz tam pancerz) i skocz korzystając z podwójnego skoku.

Dźwignia otworzy Klasyczną Mapę, która znajduje się niedaleko zniszczonego przed chwilą Gniazda Juchy - Kompleks Badań | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Dźwignia otworzy Klasyczną Mapę, która znajduje się niedaleko zniszczonego przed chwilą Gniazda Juchy.

Dalsza droga prowadzi do zaznaczonego na radarze tunelu - Kompleks Badań | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Dalsza droga prowadzi do zaznaczonego na radarze tunelu. Aby się do niego dostać, poczekaj, aż klapa zostanie opuszczona i na niej wyląduj.

Idąc prosto dojdziesz do miejsca, z którego będziesz mógł przejść poziom wyżej - Kompleks Badań | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Idąc prosto dojdziesz do miejsca, z którego będziesz mógł przejść poziom wyżej. Na początku wskocz na podwyższenie przy ścianie z numerkiem 1, a stamtąd na pobliską metalową platformę.

Nad głową będziesz miał dziurę, przez którą możesz się wdrapać wyżej - Kompleks Badań | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Nad głową będziesz miał dziurę, przez którą możesz się wdrapać wyżej.

Idąc dalej prosto, wciśnij mijany po drodze przycisk, który uruchomi wentylator, ale jeszcze nie wskakuj do szybu - Kompleks Badań | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Idąc dalej prosto, wciśnij mijany po drodze przycisk, który uruchomi wentylator, ale jeszcze nie wskakuj do szybu. Zamiast tego przejdź na drugą stronę kompleksu.

Tam znajdziesz już uruchomiony wentylator, który musisz wyłączyć - Kompleks Badań | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Tam znajdziesz już uruchomiony wentylator, który musisz wyłączyć. Odblokujesz w ten sposób przejście w dół, gdzie czeka na ciebie Dron Polowy.

Po wybraniu ulepszenia, wróć do wentylatora, który wcześniej uruchomiłeś i skocz na niego. Siła powietrza wyrzuci cię do korytarza na górze. W pomieszczeniu z lewej znajdziesz Elitarnego Strażnika. Przeszukaj go, a następnie ruszaj dalej prosto.

Dostań się do windy Lazarus

W pomieszczeniu za drzwiami czeka cię walka z grupką demonów - Kompleks Badań | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

W pomieszczeniu za drzwiami czeka cię walka z grupką demonów. Po ich pokonaniu uważnie przeszukaj wszystkie pobliskie pomieszczenia. W Prototype Lab 2 znajdziesz Dziennik zapytań.

Drugi będzie w Server Room - Kompleks Badań | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Drugi będzie w Server Room.

Gdy je zbierzesz, udaj się do Prototype Lab 01 i wdrap do szybu z prawej - Kompleks Badań | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Gdy je zbierzesz, udaj się do Prototype Lab 01 i wdrap do szybu z prawej. Możesz do niego doskoczyć ze stojącej na środku maszyny. Tunel zaprowadzi cię do kolekcjonerskiej figurki (Pan Róż).

Teraz możesz przejść do Secirity Room i podnieś leżące tam zwłoki - Kompleks Badań | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Teraz możesz przejść do Secirity Room i podnieś leżące tam zwłoki. Będą ci potrzebne do otwarcia drzwi prowadzących do BFG Prime Lab. Pomieszczenie to znajduje się na środku lokacji.

Po przejściu na drugą stronę, wdrap się na podwyższenie na środku, a następnie chwilę poczekaj i przeskocz na jedną z platform, które pojawia się przy ścianach - Kompleks Badań | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Po przejściu na drugą stronę, wdrap się na podwyższenie na środku, a następnie chwilę poczekaj i przeskocz na jedną z platform, które pojawia się przy ścianach. Unikniesz w ten sposób laserów systemu ochrony.

Jak pojawi się wielki ruchomy pierścień z laserami, poczekać, aż przesunie się na górę, a następnie zniszcz cztery czerwone hamulce pod nim - Kompleks Badań | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Jak pojawi się wielki ruchomy pierścień z laserami, poczekać, aż przesunie się na górę, a następnie zniszcz cztery czerwone hamulce pod nim. Sprawisz w ten sposób, że spadnie i zniszczy również lasery na dole. Będziesz mógł wtedy zeskoczyć i zabrać BFG-9000.

Jest to bardzo potężna broń, która ma równie ograniczoną amunicję jak Piła łańcuchowa - Kompleks Badań | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Jest to bardzo potężna broń, która ma równie ograniczoną amunicję jak Piła łańcuchowa. Wyciągasz ją osobnym przyciskiem, a strzelasz jak z każdej innej broni. Wywołuje ona potężne wyładowanie energii, który trafi wszystkie pobliskie cele. Przetestuj ja na armii demonów czekającej na dole.

Pozbywszy się wszystkich przeciwników, użyj panelu na środku, a następnie przejść przez drzwi z prawej - Kompleks Badań | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Pozbywszy się wszystkich przeciwników, użyj panelu na środku, a następnie przejść przez drzwi z prawej. Na lewo będzie wąski tunel, który zaprowadzi cię do Wyzwania Runy - Intymność to podstawa. Wyzwanie to polega na wykonaniu 8 Zabójstw Chwały w ograniczonym czasie. Aby zaliczyć je jak najszybciej, do każdego Diablika strzelaj specjalnym pociskiem z pistoletu naładowanym trochę mniej niż do połowy. W ten sposób najszybciej ogłuszysz demona i będziesz mógł wykonać egzekucję. Otrzymana w nagrodę runa przyspiesza ogłuszanie wrogów, dzięki czemu możemy szybciej używać Zabójstw Chwały.

Wróć teraz do pomieszczenia z panelem, którego wcześniej użyłeś i idź prosto przed siebie - Kompleks Badań | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Wróć teraz do pomieszczenia z panelem, którego wcześniej użyłeś i idź prosto przed siebie. Za wielkimi wrotami zobaczysz armię demonów. Wysadzając Opętanego Inżyniera powinieneś pozbyć się większości stworów. Chwilę później wybiegną dwa Pinky.

W pomieszczeniu kawałek dalej twoim celem jest zniszczenie Gniazdo Juchy - Kompleks Badań | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

W pomieszczeniu kawałek dalej twoim celem jest zniszczenie Gniazdo Juchy. Zanim to jednak zrobisz, dobrze przyjrzyj się pomieszczeniu i lokalizacji przedmiotów. U góry znajdziesz powerup Poczwórne obrażenia oraz amunicję do BFG. Kolejna taka amunicja jest na dolnym poziomie lokacji. Podczas przyszłej walki przydadzą ci się również dwie pary teleportów. Będą cię one przenosić między poziomami.

Gdy zniszczysz Gniazdo Juchy zaczną pojawiać hordy demonów - Kompleks Badań | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Gdy zniszczysz Gniazdo Juchy zaczną pojawiać hordy demonów. BFG oraz powerupa używaj tylko na bardzo silnych przeciwnikach, takich jak Przywoływacz czy Antropokub. Warto zachować dwa pociski do BFG na drugą walkę, która nastąpi po użyciu panelu obok windy. Zaatakuje cię wtedy dwóch Baronów. Po śmierci ostatniego przeciwnika stań na platformie na środku i zakończ etap.

Laboratoria Lazarus

Wyzwania

Oblicza śmierci II

Wykonaj 5 różnych Zabójstw Chwały na Opętanych Żołnierzach.

Wbij szpilę

Zabij 8 demonów jednym strzałem.

Dobrze spędzony czas

Zagraj w demoniczną rozwałkę.

Dostań się do Kamienia Spirali

Na początku udaj się pobliskiego pomieszczenia, obejrzyj hologram, który się tam pojawi, a następnie podnieś Dziennik leżący w lewym rogu - Laboratoria Lazarus | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Na początku udaj się pobliskiego pomieszczenia, obejrzyj hologram, który się tam pojawi, a następnie podnieś Dziennik leżący w lewym rogu.

W kolejnym pomieszczeniu znajdziesz Granat Wysysający - Laboratoria Lazarus | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

W kolejnym pomieszczeniu znajdziesz Granat Wysysający. Ten typ granatu tworzy sferę energii, która rani przeciwników oraz leczy twojego bohatera. Warto jej używać na grupach wrogów, jak masz mało życia. Po jego zebraniu zeskocz w dół szybu znajdującego się niedaleko i zabij nadchodzących wrogów. Będzie wśród nich kilku Opętanych Żółnierzy do zaliczenia wyzwania.

Gdy walka dobiegnie końca, przejdź do lokacji obok, otwórz skrzynię z amunicją, a następnie obejdź duże skrzynie leżące obok - Laboratoria Lazarus | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Gdy walka dobiegnie końca, przejdź do lokacji obok, otwórz skrzynię z amunicją, a następnie obejdź duże skrzynie leżące obok. Znajdziesz tam tunel prowadzący do kolejnej lokacji. Wewnątrz niego będzie Megazdrowie (sekret).

Po drugiej stronie znajduje się lokacja z Gniazdem Juchy - Laboratoria Lazarus | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Po drugiej stronie znajduje się lokacja z Gniazdem Juchy. Zniszcz gniazdo, a następnie zabij pojawiające się demony. Podczas walki przyda ci się powerup Haste leżący na środku u góry oraz amunicja do BFG na samym dole. Nie zapomnij też o Zabójstwa Chwały na Opętanych Żołnierzach.

Jak ostatni demon zginie, przejdź przed odblokowane drzwi, zabij Diablika i wdrap się na górę - Laboratoria Lazarus | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Jak ostatni demon zginie, przejdź przed odblokowane drzwi, zabij Diablika i wdrap się na górę. Zanim jednak otworzysz kolejne drzwi, odwróć się, a następnie wskocz do tunelu. Zaprowadzi cię on do pokoju z Elitarnym Strażnikiem oraz Dziennikiem.

Za wspomnianymi wcześniej drzwiami będzie korytarz - Laboratoria Lazarus | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Za wspomnianymi wcześniej drzwiami będzie korytarz. Dojdziesz nim do pokoju z Dronem Polowym.

Po ulepszeniu broni wdrap się poziom wyżej przez szyb w suficie - Laboratoria Lazarus | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Po ulepszeniu broni wdrap się poziom wyżej przez szyb w suficie.

Kawałek dalej natkniesz się na kilku słabych wrogów - Laboratoria Lazarus | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Kawałek dalej natkniesz się na kilku słabych wrogów. Zabij ich, podnieś Dziennik z prawej, a następnie otwórz szyb wentylacyjny na ścianie po lewej.

Skacząc cały czas w dół dojdziesz do pomieszczenia z Automapą - Laboratoria Lazarus | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Skacząc cały czas w dół dojdziesz do pomieszczenia z Automapą.

Możesz teraz wrócić na górę i przejść przez drzwi na końcu pomieszczenia - Laboratoria Lazarus | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Możesz teraz wrócić na górę i przejść przez drzwi na końcu pomieszczenia. Gdy wejdziesz po schodach na górę, spójrz w dół. Zobaczysz tam właz, który możesz otworzyć.

Po drugiej stronie idź cały czas prosto, a następnie wdrap się poziom wyżej przez dziurę ma końcu tunelu - Laboratoria Lazarus | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Po drugiej stronie idź cały czas prosto, a następnie wdrap się poziom wyżej przez dziurę ma końcu tunelu. Dojdziesz w ten sposób do pierwszego na tym etapie Wyzwania Runy. Żeby zdobyć runę Bogaci się bogacą, musisz zabić wszystkich wrogów przed upływem czasu. Niestety zabici wrogowie nie będą zostawiać po sobie żadnych przedmiotem. Kluczem do zwycięstwa jest przede wszystkim utrzymywanie dystansu. Rakiety zadają naprawdę spore obrażenia, zarówno przeciwnikom, jak i naszemu bohaterowi, jeśli wybuchną zbyt blisko. Na samym początku jak najszybciej pozbądź się wrogów z lewej, a następnie chowając się za filarem zabij Cacodemona. W dalszej części starcia twoim priorytetem powinni być strzelający wrogowie. Dopiero w drugiej kolejności zajmuj się szarżującymi demona, na zmianę wchodząc po schodach i zeskakując na dół. W nagrodę za zaliczenie wyzwania otrzymasz runę, dzięki której nie będziesz tracił amunicji posiadając 100 punktów pancerza.

Otwórz teraz pobliskie drzwi i idź dalej w lewo - Laboratoria Lazarus | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Otwórz teraz pobliskie drzwi i idź dalej w lewo. Na końcu korytarza pełnego demonów użyj stacji medycznej, a następnie przejdzie jeszcze kawałek dalej. Dojdziesz w ten sposób do dziury w podłodze, przez którą dostaniesz się do pomieszczenia z demonami. Walka nie będzie zbyt trudna, ale żeby ją sobie ułatwić pamiętaj o podniesieniu powerupa na środku. Możesz też korzystać z teleportów, żeby uniknąć otoczenia.

Po zakończeniu starcia, udaj się na drugi koniec lokacji i otwórz znajdującą się tam śluzę - Laboratoria Lazarus | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Po zakończeniu starcia, udaj się na drugi koniec lokacji i otwórz znajdującą się tam śluzę. Za nią ukryto Elitarnego Strażnika.

Dalsza droga prowadzi po schodach na prawo lub lewo od sekretu - Laboratoria Lazarus | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Dalsza droga prowadzi po schodach na prawo lub lewo od sekretu. Po otwarciu zacinającej się śluzy, rozpoczniesz walkę z dużą liczbą wrogów, wśród których będzie sporo Pinky. Aby ułatwić sobie walkę z tymi szybki bestiami, podnieś unoszący się po środku Pośpiech.

Za drugim artefaktem z lewej jest również Megazdrowie oraz tunel prowadzący do kolekcjonerskiej figurki (Pan Elita) - Laboratoria Lazarus | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Za drugim artefaktem z lewej jest również Megazdrowie oraz tunel prowadzący do kolekcjonerskiej figurki (Pan Elita).

Po zebraniu wszystkich przedmiotów i zabiciu demonów, otwórz drzwi na drugim końcu, a następnie wjedź windą do Archiwów Lazarusa - Laboratoria Lazarus | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Po zebraniu wszystkich przedmiotów i zabiciu demonów, otwórz drzwi na drugim końcu, a następnie wjedź windą do Archiwów Lazarusa.

Jak znajdziesz się w środku, wdrap się z prawej strony piętro wyżej - Laboratoria Lazarus | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Jak znajdziesz się w środku, wdrap się z prawej strony piętro wyżej. Będzie tam czerwony panel, a za nim czerwone światło na ścianie.

Możesz go użyć, żeby odblokować drugą figurkę (Pan Toksyczny) - Laboratoria Lazarus | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Możesz go użyć, żeby odblokować drugą figurkę (Pan Toksyczny).

Idąc dalej prosto dojdziesz do miejsca z Dziennikiem oraz komputerem odblokowującym przejdzie do ukrytego pomieszczenia - Laboratoria Lazarus | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Idąc dalej prosto dojdziesz do miejsca z Dziennikiem oraz komputerem odblokowującym przejdzie do ukrytego pomieszczenia.

W środku znajdziesz pancerz, Baterię Argentu, skrzynię z amunicją oraz amunicję BFG - Laboratoria Lazarus | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

W środku znajdziesz pancerz, Baterię Argentu, skrzynię z amunicją oraz amunicję BFG.

Gdy wszystko zbierzesz, użyj kolejnego panelu, żeby usunąć zabezpieczenia z Kamienia Helixa, który wcześniej mijałeś - Laboratoria Lazarus | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Gdy wszystko zbierzesz, użyj kolejnego panelu, żeby usunąć zabezpieczenia z Kamienia Helixa, który wcześniej mijałeś. Zanim jednak pójdziesz do artefaktu, sprawdź jeden z komputerów przy ścianie. Będzie na nim gra, która pozwoli ci zaliczyć wyzwanie.

Po aktywowaniu wielkiego kamienia, wysłuchaj długiego monologu, a następnie zabij pojawiające się bestie - Laboratoria Lazarus | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Po aktywowaniu wielkiego kamienia, wysłuchaj długiego monologu, a następnie zabij pojawiające się bestie. Jak zabijesz ostatniego demona, pojawią się schody prowadzące na dół.

ODZYSKAJ TYGIEL

Poziom niże natkniesz się na kolejnych przeciwników - Laboratoria Lazarus | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Poziom niże natkniesz się na kolejnych przeciwników. Zabij ich, obejrzyj hologram, a następnie wejdź w korytarz z prawej. Zaprowadzi cię on do pomieszczenia z dziurą w podłodze.

Na prawo od niej jest dźwignia - Laboratoria Lazarus | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Na prawo od niej jest dźwignia.

Pociągnij ją i zeskocz poziom niżej - Laboratoria Lazarus | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Pociągnij ją i zeskocz poziom niżej. Wewnątrz otworu będzie Elitarny Strażnik oraz wejście do Klasycznej Mapy.

Po zaliczeniu obu sekretów, wróć na górę i skorzystaj ze znajdującego się tam panelu - Laboratoria Lazarus | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Po zaliczeniu obu sekretów, wróć na górę i skorzystaj ze znajdującego się tam panelu.

Pojawi się wtedy winda, na którą musisz wskoczyć - Laboratoria Lazarus | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Pojawi się wtedy winda, na którą musisz wskoczyć. Na górze idź dalej prosto, a następnie spadnij poziom niżej. Gdy przejdziesz przez drzwi zaatakują cię demony. Zabij i skręć dalej w prawo, aż do pomieszczenia ze stacją medyczną oraz komputerem, który musisz użyć.

Gdy krótka scenka dobiegnie końca, udaj się do pomieszczenia obok - Laboratoria Lazarus | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Gdy krótka scenka dobiegnie końca, udaj się do pomieszczenia obok. Pojawią się tam kolejne demony do zabicia. Po śmierci ostatniego z nich, wejdź do pomieszczenia na górze z prawej. Jest tam tunel, który zaprowadzi cię do miejsca z ostatnim Elitarnym Strażnikiem oraz Wyzwaniem Runy.

To wyzwanie polega na zabiciu wszystkich przeciwników w określonym czasie za pomocą Działka Gaussa - Laboratoria Lazarus | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

To wyzwanie polega na zabiciu wszystkich przeciwników w określonym czasie za pomocą Działka Gaussa. Dodatkowo wrogowie nie pozostawiają po sobie żadnych przedmiotów, a twój bohater mam tylko jeden punkt życia. Kluczem do sukcesu jest odpowiednie wykorzystanie filarów i osłon oraz ciągłe poruszanie na boki. Silniejszych wrogów najlepiej pozbywać się alternatywnym strzałem. Schowaj się przed nimi za osłoną, naładuj pocisk i wystrzel jak demon się wychyli. W nagrodę otrzymasz runę Rzutem na taśmę, która wskrzesi się zaraz po otrzymaniu śmiertelnego ciosu.

Gdy skończysz wyzwanie, wejdź do wąskiego korytarza na środku, zeskocz na dół , a następnie udaj się do niebieskiego portalu na końcu tunelu - Laboratoria Lazarus | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Gdy skończysz wyzwanie, wejdź do wąskiego korytarza na środku, zeskocz na dół , a następnie udaj się do niebieskiego portalu na końcu tunelu.

Przeniesiesz się w ten sposób do miejsca pełnego demonów - Laboratoria Lazarus | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Przeniesiesz się w ten sposób do miejsca pełnego demonów. Na początku pozbądź się większości bestii za pomocą Działka Gaussa, chowając się co jakiś czas za osłonę, a potem wbiegnij na środek i cały czas się szybko poruszaj wykorzystując grawitacyjne wyrzutnie. W tej lokacji będzie przede wszystkim bardzo dużo Diablików, które łatwo zabić ze słabszej broni. Ładunki BFG zachowaj na silniejsze bestie pojawiające się na końcu. Warto też zebrać leżący na dole Haste oraz unoszący się po środku powerup Poczwórne Obrażenia. Początek tej walki możesz też wykorzystać do zaliczenia jednego z wyzwań. Wystarczy, że strzelić odpowiednio z BFG.

Gdy walka dobiegnie końca, zeskocz na okrągłą windę i wjedź poziom wyżej - Laboratoria Lazarus | Opis przejścia - Doom - poradnik do gry

Gdy walka dobiegnie końca, zeskocz na okrągłą windę i wjedź poziom wyżej. Znajdziesz tam ostatni Dziennik oraz wiele przydatnych przedmiotów. Zbierz wszystkie oraz użyj stacji medycznej wiszącej na ścianie. Pełne zdrowie będzie ci potrzebne, bo za wielkimi drzwiami czeka cię starcie z Cyberdemonem.

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Doom

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8,61 zł

Doom

zobacz więcej informacji o grze
Doom

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier akcji

Gry Akcji