poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Stellaris

Poradnik do gry Stellaris opisuje wszystkie najważniejsze elementy tego rozbudowanego tytułu. Dowiesz się z niego m.in. jak kierować każdą z dostępnych frakcji, w jakie technologie inwestować czy jak stworzyć własny okręt.

poradnik, solucja do gry w zawiera 252 stron i 404 ilustracji, rozmiar pliku to 12,2 MB

Zajmowanie układów i kolonizacja planet

Teraz rozdział zawiera informacje na temat kolejnych ważnych kroków w rozwoju imperium. Dowiesz się z niego jak zajmować kolejne układy słoneczne czy kolonizować nowo zdobyte planety.

Zajmij sąsiedni układ

Zajmowanie ościennych układów jest twoim celem przez cały czas trwania kampanii.

Przenieś się do sąsiedniego układu klikając na zielonej strzałce zaznaczonej na zdjęciu - Zajmowanie układów i kolonizacja planet - Dobry start - Stellaris - poradnik do gry

Przenieś się do sąsiedniego układu klikając na zielonej strzałce zaznaczonej na zdjęciu. Strzałki oznaczają sąsiednie układy i są aktywne tylko wobec układów, które można zbadać.

Wybierz statek badawczy i zleć badania w sąsiednim układzie - Zajmowanie układów i kolonizacja planet - Dobry start - Stellaris - poradnik do gry

Wybierz statek badawczy i zleć badania w sąsiednim układzie. Zanim zajmiesz jakikolwiek układ musisz w pełni zbadać jego zasoby i planety.

Statek badawczy standardowo wyznaczy sobie własną ścieżkę badania układu - Zajmowanie układów i kolonizacja planet - Dobry start - Stellaris - poradnik do gry

Statek badawczy standardowo wyznaczy sobie własną ścieżkę badania układu. Czynności będą trwały kilka minut, możesz oczywiście przyśpieszyć czas korzystając z panelu czasu i naciskając na nim przycisk oznaczony plusem.

Po zbadaniu układu wybierz statek konstrukcyjny i rozkaż mu udanie się do sąsiedniego układu - Zajmowanie układów i kolonizacja planet - Dobry start - Stellaris - poradnik do gry

Po zbadaniu układu wybierz statek konstrukcyjny i rozkaż mu udanie się do sąsiedniego układu. Jak możesz zauważyć na powyższym obrazku, niebieskie pole oznaczające twoje imperium na mapie galaktyki rozszerzyło się nieznacznie do miejsca, gdzie znajduje się gwiazda układu.

Gdy statek konstrukcyjny przeniesie się we wskazane miejsce musisz kliknąć PPM na gwieździe układu - Zajmowanie układów i kolonizacja planet - Dobry start - Stellaris - poradnik do gry

Gdy statek konstrukcyjny przeniesie się we wskazane miejsce musisz kliknąć PPM na gwieździe układu. Z menu wybierz budowę posterunku granicznego. Zwróć uwagę, że jego koszt to minerały i punkty wpływu, więc możliwości pełnego zajmowania układów są czasowo ograniczone. Po wybraniu odpowiedniej opcji widocznej na obrazku statek przystąpi do pracy.

Po kilku minutach na orbicie gwiazdy powstanie stacja graniczna, wyznaczająca krańce twojego imperium - Zajmowanie układów i kolonizacja planet - Dobry start - Stellaris - poradnik do gry

Po kilku minutach na orbicie gwiazdy powstanie stacja graniczna, wyznaczająca krańce twojego imperium. Musisz bronić tego obiektu, ponieważ wzniesienie go jest bardzo kosztowne a jeśli wróg zniszczy posterunek to stracisz pełną kontrolę nad układem.

Wraz z powstaniem posterunku twoje pole wpływów na mapie galaktyki rozszerzyło się - Zajmowanie układów i kolonizacja planet - Dobry start - Stellaris - poradnik do gry

Wraz z powstaniem posterunku twoje pole wpływów na mapie galaktyki rozszerzyło się. Teraz będziesz na bieżąco informowany o działaniach naturalnych i wrogich jednostek w tym obszarze.

Wznieś budynek na planecie

Skolonizowane planety dają możliwość rozbudowy poszczególnych sektorów, co ma wpływ na zdobywanie poszczególnych surowców. Żeby uzyskiwać wpływy z zabudowanych sektorów należy je zasiedlić.

Zwróć uwagę na powyższy obrazek - Zajmowanie układów i kolonizacja planet - Dobry start - Stellaris - poradnik do gry

Zwróć uwagę na powyższy obrazek. Przy jednej z populacji widoczny jest niebieski pasek postępu. Oznacza on, że konkretny sektor planety jest zasiedlany. Zielony pasek oznacza zadowolenie mieszkańców w poszczególnych sektorach, które zostały już zasiedlone.

Tempo rozwoju populacji jest uzależnione od jej cech (wysoki lub niski przyrost naturalny). Populacja będzie rozwijać się na planecie do chwili, gdy zasiedli wszystkie wolne sektory.

Zasiedlanie odbywa się sukcesywnie we wszystkich wolnych sektorach, po jednym sektorze na planecie w tym samym czasie. Pod każdym sektorem widoczny jest bonus, który uzyskasz jeśli zostanie on zasiedlony. Możesz pozostawić część bonusów w początkowym stadium lub zbudować budynki, żeby uzyskać dodatkowe lub inne korzyści.

Po wybraniu niezabudowanego sektora pojawi się dodatkowy panel - Zajmowanie układów i kolonizacja planet - Dobry start - Stellaris - poradnik do gry

Po wybraniu niezabudowanego sektora pojawi się dodatkowy panel. Na obrazku zostało znaczone położenie przycisku, który umożliwi wzniesienie wybranej budowli. Kliknij na zaznaczony przycisk.

W ramach panelu wyświetlone zostaną propozycje budowli, które możesz wznieść w danym sektorze - Zajmowanie układów i kolonizacja planet - Dobry start - Stellaris - poradnik do gry

W ramach panelu wyświetlone zostaną propozycje budowli, które możesz wznieść w danym sektorze. Pod obrazkiem każdego z budynków widoczny jest profit jaki będziesz uzyskiwać na miesiąc po ukończeniu budowy. Wybierz budynek, który odpowiada twoim potrzebom.

Wybranie budynku rozpocznie proces konstrukcyjny widoczny w panelu sektora - Zajmowanie układów i kolonizacja planet - Dobry start - Stellaris - poradnik do gry

Wybranie budynku rozpocznie proces konstrukcyjny widoczny w panelu sektora. Na obrazku możesz zauważyć proces budowy kopalni minerałów. W każdym momencie możesz odwołać budowę odzyskując wydane surowce. Na obrazku sektora pojawił się pomarańczowy pasek postępu, który określa czas do zakończenia budowy.

Wraz z ukończeniem budowy na obrazku sektora pojawił się budynek kopalni, a poprzedni profit został zamieniony na zysk z wydobycia minerałów - Zajmowanie układów i kolonizacja planet - Dobry start - Stellaris - poradnik do gry

Wraz z ukończeniem budowy na obrazku sektora pojawił się budynek kopalni, a poprzedni profit został zamieniony na zysk z wydobycia minerałów.

Pamiętaj, żeby wznosić budowle tylko w zasiedlonych sektorach, żeby uzyskiwać wynikający z nich profit od momentu zakończenia budowy.

Oczyszczanie sektorów planety

Populacja planety będzie się nieustannie rozwijać w poszczególnych sektorach. Na każdej z planet cześć sektorów będzie zaśmiecona przez nierentowne budynki lub przestarzałe struktury, które musisz usunąć, żeby umożliwić rozwój populacji. Jednocześnie jest to sposób na uzyskanie zysków przydzielonych do konkretnych sektorów lub wzniesienie w nich budynków.

Zablokowane sektory planety są oznaczone charakterystyczną ramką - Zajmowanie układów i kolonizacja planet - Dobry start - Stellaris - poradnik do gry

Zablokowane sektory planety są oznaczone charakterystyczną ramką. Kliknij na jeden z takich sektorów.

Po kliknięciu powinno się wyświetlić dodatkowe pole w panelu - Zajmowanie układów i kolonizacja planet - Dobry start - Stellaris - poradnik do gry

Po kliknięciu powinno się wyświetlić dodatkowe pole w panelu. Będziesz mógł za jego pośrednictwem oczyścić sektor. Na dodatkowym panelu widoczny będzie koszt wykonania działania i czas jego trwania. Użyj przycisku zaznaczonego na obrazku, żeby zlecić czynności.

Zwróć uwagę na powyższy obrazek - Zajmowanie układów i kolonizacja planet - Dobry start - Stellaris - poradnik do gry

Zwróć uwagę na powyższy obrazek. W ramach panelu pojawiło się dodatkowe okno, które wskazuje na czas potrzebny do zakończenia działania. Jest na nim również aktywny przycisk, za pomocą którego możesz anulować rozkaz i odzyskać fundusze.

Na obrazku sektora możesz zauważyć pomarańczowy pasek postępu, który obrazowo ukazuje czas potrzebny do zakończenia prac.

Oczyszczanie sektorów jest dosyć kosztowne, szczególnie na początku gry, więc staraj się korzystać z tej opcji tylko wtedy, gdy populacja w wolnych sektorach dostatecznie się rozwinie.

Kolonizacja planety

Jeśli postępujesz zgodnie z poradami niniejszej solucji, w tej chwili powinien zakończyć się projekt socjologiczny umożliwiający kolonizację innych planet.

Statek badawczy w toku badań może odkryć planety, które można skolonizować - Zajmowanie układów i kolonizacja planet - Dobry start - Stellaris - poradnik do gry

Statek badawczy w toku badań może odkryć planety, które można skolonizować. Na obrazku możesz zauważyć dwa symbole planet. Planeta oznaczona zielonym kolorem to taka, która odpowiada wymaganiom twojej populacji. Żeby skolonizować planety oznaczone czerwonym kolorem będą potrzebne dodatkowe badania socjologiczne, które umożliwią dostosowanie nieprzyjaznych planet do wymagań twojej populacji.

Pierwszy krok to budowa statku kolonizacyjnego - Zajmowanie układów i kolonizacja planet - Dobry start - Stellaris - poradnik do gry

Pierwszy krok to budowa statku kolonizacyjnego. W tym celu przejdź do kosmoportu planety macierzystej i wybierz przycisk widoczny na zdjęciu.

Zauważ, ze lista dostępnych jednostek została rozszerzona o dodatkową jednostkę - statek kolonizacyjny - Zajmowanie układów i kolonizacja planet - Dobry start - Stellaris - poradnik do gry

Zauważ, ze lista dostępnych jednostek została rozszerzona o dodatkową jednostkę - statek kolonizacyjny. Musisz dobrze przemyśleć decyzję o konstruowaniu jednostki, ponieważ jest to proces długotrwały i kosztowny. Możesz na pewien czas zablokować kosmoport, przez co nie będziesz mógł budować np. statków bojowych.

Jeśli zdecydujesz się na budowę okrętu zostanie on wrzucony w kolejkę warsztatu - Zajmowanie układów i kolonizacja planet - Dobry start - Stellaris - poradnik do gry

Jeśli zdecydujesz się na budowę okrętu zostanie on wrzucony w kolejkę warsztatu. Konstrukcja okrętu i dobór mieszkańców, którzy go zasiedlą potrwa 350 miesięcy.

Kiedy jednostka będzie gotowa zaznacz ją - Zajmowanie układów i kolonizacja planet - Dobry start - Stellaris - poradnik do gry

Kiedy jednostka będzie gotowa zaznacz ją. Symbolem statków kolonizacyjnych jest ikona postaci z flagą co można zauważyć na powyższym obrazku.

Przenieś kamera do układu, który chcesz kolonizować - Zajmowanie układów i kolonizacja planet - Dobry start - Stellaris - poradnik do gry

Przenieś kamera do układu, który chcesz kolonizować. Wybierz planetę do kolonizacji i kliknij na niej PPM. Z dostępnych opcji wybierz tą, która odpowiada za zasiedlenie nowej planety.

Zostaniesz przeniesiony na panel nowej planety w ramach którego musisz umieścić swoją kolonię na jednym z wolnych sektorów - Zajmowanie układów i kolonizacja planet - Dobry start - Stellaris - poradnik do gry

Zostaniesz przeniesiony na panel nowej planety w ramach którego musisz umieścić swoją kolonię na jednym z wolnych sektorów.

Wraz z rozpoczęciem kolonizacji, znacznie wzrośnie zapotrzebowanie na kredyty energetyczne - Zajmowanie układów i kolonizacja planet - Dobry start - Stellaris - poradnik do gry

Wraz z rozpoczęciem kolonizacji, znacznie wzrośnie zapotrzebowanie na kredyty energetyczne. Kolonizacja potrwa kilkanaście miesięcy. Na powyższym obrazku możesz zauważyć jaką formę przybrał panel nowej planety. Widoczny na nim pasek postępu wyznacza czas do końca kolonizacji.

Zwróć uwagę, że zajmowana przez ciebie planeta zyskała nazwę, która odpowiada nazewnictwu twojego ludu. Po zakończonym procesie kolonizacji będziesz mógł operować zasobami na planecie na wzór panelu planety macierzystej.

Ważne jest to, że dla każdej planety musisz zbudować osobny statek kolonizacyjny co jest kosztowne i długotrwałe. Pamiętaj o badaniach socjologicznych, które pozwolą na zasiedlanie planet, które domyślnie są nieprzyjazne dla populacji twojego imperium.

Rozwój imperium w 4 prostych krokach

W tej części poradnika znajdziesz praktyczne informacje dotyczące rozwoju imperium i podejmowania wyborów, które mogą ułatwić późniejszą rozgrywkę.

Eksploracja

Od początku gry powinieneś zaopatrzyć się w co najmniej dwa statki badawcze, które umożliwią badanie układów i wszelkich anomalii. Proces badania układu jest długotrwały, a nieznane układy często oferują również badania specjalne. Pamiętaj, że jednostka badawcza nie może funkcjonować bez dowódcy, więc zabezpiecz na początku gry fundusze, które umożliwią na zwerbowanie go.

Jeśli nie będziesz w stanie dotrzeć do tych układów, bądź pewny, że zrobi to jedna z przeciwnych frakcji. W ten sposób możesz łatwo utracić dostęp do istotnych danych, technologii lub zasobów. Pamiętaj, że możesz prosić neutralne imperia o dostęp statków cywilnych co pozwoli na badania poza neutralnymi układami gdy już zbadałeś je wszystkie. Rozwój badawczy ma też szczególne znaczenie w imperiach demokratycznych, ponieważ wysoko rozwinięty dowódca będzie miał szansę sprawować władzę w imperium.

Twoje statki badawcze powinny nieustannie badać sąsiednie układy pod kątem nowych złóż surowców i planet, które będziesz mógł potem zasiedlić. Poznanie struktury układu na początku gry jest ważniejsze niż jego zajmowanie.

Ważnym aspektem korzystania ze statków badawczych jest zapewnienie im eskorty. Jednostki z naukowcami na pokładzie będą unikać wszelkich wrogich jednostek. Warto wysłać ze statkiem badawczym małą flotę, która zniszczy zwiadowców wroga i oczyści układ. Możesz w ten sposób zyskać sporo czasu i upłynnić działania badawcze. W tym wypadku najlepiej wysyłać najpierw flotę do nieznanego układu a potem zlecać w nim badania.

Wbrew pozorom zasoby na badania naukowe są generowane dostatecznie szybko dzięki czemu możesz nieustannie rozwijać imperium pod kątem nowych technologii i budynków - Rozwój imperium w 4 prostych krokach - Dobry start - Stellaris - poradnik do gry

Wbrew pozorom zasoby na badania naukowe są generowane dostatecznie szybko dzięki czemu możesz nieustannie rozwijać imperium pod kątem nowych technologii i budynków. Pierwszym krokiem na polu badawczym powinno być odblokowanie statków kolonizacyjnych co pozwoli ci faktycznie rozwijać populację imperium bez ograniczania się do slotów planety macierzystej.

Badania nowych technologii wymagają czasu i pochłaniają dużą ilość zasobów. Warto zaopatrzyć się w pojedyncze stacje badawcze, żeby brak funduszy nie wydłużał procesu badawczego. Zasoby dla każdej z dziedzin generowane są osobno i równomiernie w zależności od funduszy, którymi zarządzasz. Pamiętaj o możliwości wydania edyktów, które skracają czas potrzebny na badania.

Ekspansja

Zajmowanie sąsiednich układów to kosztowna inwestycja. Dlatego zanim przystąpisz do działania warto żebyś dokładnie zbadał kilka sąsiednich układów i dopiero wtedy podejmował decyzję, który z nich chcesz włączyć do imperium jako pierwszy.

W tym przypadku wiodące są dwa czynniki: złoża surowców i planety umożliwiające kolonizację. Nie ma sensu, żebyś na początku gry włączał do imperium każdy napotkany układ. Ważne jest stworzenie solidnych fundamentów, więc najpierw ukończ rozwijanie początkowej infrastruktury układu macierzystego, a następnie zajmij układ bogaty w surowce i planety, które będziesz mógł zasiedlić.

Na początku gry powinieneś poświęcić większość surowców na rozwój planety macierzystej. Nie pozostawiaj zaśmieconych slotów, ulepsz kosmoport za pomocą nowych technologii i staraj się rozwijać budynki na macierzystej planecie do wyższych poziomów.

Kiedy planeta macierzysta będzie zamieszkana w stu procentach a wszystkie sektory będą przynosić dochód możesz rozwijać kolejne planety.

Ważnym jest, żebyś po zbadaniu sąsiednich układów wybrał taki, który odpowiada twoim założeniom i zbudował posterunek graniczny na jego gwieździe - Rozwój imperium w 4 prostych krokach - Dobry start - Stellaris - poradnik do gry

Ważnym jest, żebyś po zbadaniu sąsiednich układów wybrał taki, który odpowiada twoim założeniom i zbudował posterunek graniczny na jego gwieździe. Przeciwnicy będą wychodzić z takiego samego założenia, więc warto, żebyś jak najwcześniej zaznaczył pożądany układ. Jeśli tego nie zrobisz, pobliskie imperia postawią na nim swoje budynki i pozbawią cię do niego dostępu.

W początkowych etapach gry ważny jest ustawiczny rozwój, a wywoływanie wojny o jeden układ może szybko doprowadzić cię do klęski.

Po umieszczeniu posterunku granicznego możesz rozpocząć budowę stacji górniczych w tym układzie. Zajmij układ w pełni pod kątem zgromadzonych w nim surowców a potem dopiero decyduj się na rozpoczęcie misji kolonizacyjnej.

Ważnym aspektem ekspansji są badania socjologiczne, które z czasem umożliwią zasiedlanie planet, które domyślnie były nieprzychylne dla twojej cywilizacji. Przy doborze badań powinieneś się kierować takimi projektami, które umożliwią zasiedlenie planet, które znajdują się w bezpośrednim sąsiedztwie układu macierzystego.

Do kolonizacji wybieraj takie sloty planety, które wraz z rozwojem mieszkańców będą dawać ci bierny dochód i ponad wszystko nie zapominaj o obszarach, które będą w stanie wyżywić mieszkańców planety.

Eksploatacja

Wydobycie surowców jest jedynym możliwym źródłem dochodów. Od początku gry powinieneś zabezpieczać dużą ilość posiadanych zasobów na rozbudowę sieci kopalń i dbać o rozwój budynków na planecie macierzystej. Pamiętaj o silosach, które umożliwią ci składowanie większych ilości surowca, ponieważ początkowa ładowność magazynów jest stosunkowo niewielka. Nie skupiaj się tylko na budowaniu silosów składowaniu surowców, pojemność magazynów będzie rosła wraz z rozwojem technologii

Podczas planowania wydobycia priorytet mają minerały i kredyty energetyczne. Jeśli już wykorzystasz wszelkie napotkane źródła, możesz poświęcić środki na wydobycie zasobów potrzebnych do badań.

Jednym ze źródeł uzyskiwania surowców są anomalie - Rozwój imperium w 4 prostych krokach - Dobry start - Stellaris - poradnik do gry

Jednym ze źródeł uzyskiwania surowców są anomalie. Po zbadaniu ich często masz możliwość skorzystania z odkrytych w ten sposób surowców, żeby zwiększyć swoje zapasy. To samo dotyczy zadań specjalnych, które sukcesywnie pojawiają się w obrębie nowych układów.

Nie zapominaj jednak o tym, że największy wpływ na eksploatację surowców masz za pośrednictwem budynków, które znajdują się w poszczególnych slotach planet. Poświęć fundusze na badania, które umożliwią ci ulepszenie istniejących struktur, dzięki czemu wpływy z każdego sektora planety znacznie wzrosną.

Ulepszanie budynków stolicy do maksymalnego poziomu wiąże się również z uzyskiwaniem większej ilości punktów wpływu. Punkty służą do rekrutowania dowódców, budowy posterunków granicznych i umożliwiają wywieranie wpływu na wynik wyborów w imperiach demokratycznych. Ich zasoby są niewielkie a przyrost zasobów nieznaczny. Ważne jest, żebyś podejmował decyzje w oparciu o ich ilość. Jeśli planujesz zasiedlanie nowej planety i potrzebujesz posterunku granicznego, musisz wstrzymać się przed wyznaczaniem dowódcy dla piątej floty z rzędu.

Na początku gry poświęć cześć zasobów na obsadzenie załogi drugiego statku badawczego i zabezpiecz pozostałe wpływy na budowę posterunków granicznych i powołanie zarządców. Musisz mieć na uwadze fakt, że każdy z dowódców i zarządców z czasem umrze. Musisz zawsze dysponować zapasem punktów wpływu, żeby nie zablokować się np. w rozwoju technologii na kilkanaście miesięcy. Możesz oczywiście wywierać wpływ na wynik wyborów jeśli uznasz to za istotne, lub nawet wymusić wybory jeśli obecny przedstawiciel nie daje premii zgodnych z twoim stylem gry.

Eksterminacja

Na początku gry nie musisz mocno skupiać się na rozwoju militarnym, aczkolwiek warto poszerzyć istniejącą flotę o kilka dodatkowych jednostek. Najlepiej jeśli na początku gry będziesz dysponował liczbą około dziesięciu jednostek podzielonych na dwa oddziały. Musisz mieć świadomość, że wrogie imperia nie będą agresywne od pierwszych minut gry, ale jeśli nie zabezpieczysz swoich budynków odpowiednią flotą, to bardzo szybko możesz stać się ofiarą pirackich jednostek.

Oddziały desantowe na początku gry nie będą szczególnie przydatne, przynajmniej do czasu kiedy nie zechcesz uderzyć zbrojnie na jedną z neutralnych, zacofanych planet - Rozwój imperium w 4 prostych krokach - Dobry start - Stellaris - poradnik do gry

Oddziały desantowe na początku gry nie będą szczególnie przydatne, przynajmniej do czasu kiedy nie zechcesz uderzyć zbrojnie na jedną z neutralnych, zacofanych planet.

Pamiętaj, że budowa armii to poważny koszt i miej na uwadze limit maksymalnej liczby jednostek. Zwiększone koszty utrzymania armii mogą w znacznym stopniu zmniejszyć twoje szanse na szybkie zajęcie ościennych układów i ich kolonizacje.

Rozmieść utworzone oddziały w dwóch sektorach: macierzystym i tym, który jest najważniejszy z punktu widzenia najbliższego poszerzenia granic. Wrogie jednostki będą omijać układ macierzysty i postarają się o ograniczenie twoich stref wpływów poprzez niszczenie budynków, które znajdują się poza układem macierzystym.

Na początku gry w każdym z zajętych sektorów musi stacjonować mały oddział, który będzie w stanie przeszkodzić najeźdźcy w zniszczeniu ważnych budynków. Same budynki dysponują niewielką siłą ognia i kilka okrętów jest w stanie je szybko zniszczyć. Twoim zadaniem będzie stawienie jak najszybszego oporu w oczekiwaniu, aż główne siły dotrą do atakowanego sektora.

Pamiętaj o badaniach technologicznych, które umożliwią konstruowanie nowych jednostek w oparciu o zdobyte technologie. W tym aspekcie twoim priorytetem będzie rozwój uzbrojenia i fortyfikacji, które będziesz mógł rozmieścić w poszczególnych układach.

Pamiętaj, że najskuteczniejsze są jednostki, które mają własnego dowódcę. W miarę możliwości staraj się łączyć floty we większe oddziały, żeby ograniczyć wydatki związane z zatrudnianiem nowych dowódców.

Kreator tworzenia frakcji

Gra umożliwia graczom stworzenie własnej spersonalizowanej frakcji w oparciu o specjalny kreator. Za jego pośrednictwem możesz ustalić poszczególne parametry. Po utworzeniu frakcji możesz nią dowolną ilość razy rozpoczynać kampanię.

Każdej z zakładek kreatora musisz nadać określone parametry - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

Każdej z zakładek kreatora musisz nadać określone parametry. Część zakładek może zostać zapisana z ustawieniami domyślnymi. Niektóre zakładki muszą zostać przez ciebie zmodyfikowane lub wypełnione. W przeciwnym wypadku nazwa zakładki na liście będzie miała kolor czerwony co łatwo może zasygnalizować obszar do którego musisz wrócić. Jeśli przekroczysz liczbę dostępnych opcji w zakładce również jej nazwa zabarwi się na czerwono, a przycisk umożliwiający zapis frakcji będzie nieaktywny.

Wygląd

W ramach tej zakładki twoim jedynym zadaniem jest wybór konkretnego gatunku z listy i ustalenie jakiego rodzaju będą jego przedstawiciele - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

W ramach tej zakładki twoim jedynym zadaniem jest wybór konkretnego gatunku z listy i ustalenie jakiego rodzaju będą jego przedstawiciele. W grze dostępne są następujące gatunki: Ssak, Ptak, Gad, Fungoid, Stawonóg i Mięczak. Każdy z gatunków posiada wiele rodzajów, które można wyznaczyć jako jego przedstawicieli.

Nazwa gatunku

Następny krok to ustalenie nazwy gatunku - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

Następny krok to ustalenie nazwy gatunku. W tym celu możesz posłużyć się generatorem nazw, którego przycisk został oznaczony na powyższym obrazku. Następnie musisz wprowadzić mianownik liczby mnogiej dla uprzednio wprowadzonej nazwy gatunku. Ostatnia czynność na tej zakładce to naciśnięcie drugiego zaznaczonego na obrazku przycisku. Automatycznie zostanie wygenerowany dopełniacz liczby mnogiej dla wprowadzonej przez ciebie nazwy. Zastanów się dobrze nad nazwą gatunku, ponieważ będzie on wiodący przez całą kampanię.

Listy nazw

Następna zakładka to wybór typu nazw jakie generowane będą dla poszczególnych obiektów w twoim imperium - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

Następna zakładka to wybór typu nazw jakie generowane będą dla poszczególnych obiektów w twoim imperium. Do wyboru masz obszerną listę gatunków w kilku wariantach. Nic nie stoi na przeszkodzie żebyś wybrał imiona ludzi nawet jeśli rasa przypomina stawonogi. Zwróć uwagę, że możesz wprowadzić przedrostek jakim będą oznaczane twoje statki kosmiczne, żeby łatwiej było ci je odróżnić.

Cechy

Na powyższym obrazku widać ekran wyboru cech dla stworzonego przez ciebie gatunku - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

Na powyższym obrazku widać ekran wyboru cech dla stworzonego przez ciebie gatunku. W oknie nr 2 widoczna jest lista cech do wyboru. Obok nazwy cechy przedstawiona jej cena w punktach cech. W oknie nr 4 możesz zauważyć obszerny opis dla każdej z cech. W oknie nr 3 widoczne będą cechy wybrane z listy.

Zwróć uwagę na okno numer 1. Masz do wyboru cztery cechy ale ich łączy koszt nie może przekroczyć 2 punktów. Oznacza to, że jeśli wybierzesz cechę, która kosztuje 5 punktów, to żeby wyrównać bilans musisz wybrać trzy cechy o wartości -1. Cechy z błękitnymi ikonami są najdroższe i dają największe bonusy. Cechy oznaczone zielonymi ikonami mają wartość 1-2 i dają zrównoważone bonusy. Czerwone ikonki to negatywne efekty, których wartość jest ujemna więc mogą podnosić bilans ogólny.

Dopuszczalne są takie kombinacje w których wartość tych dwóch parametrów wynosi 0 lub jest dodatnia. Nie ma możliwości wybrania większej ilości cech jak 4. Każde nadużycie uniemożliwi zapis frakcji.

Ikona

Koszt

Opis

Uwagi

2 - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

2

Rolnicy

Żywność: +15%

Większa produkcja żywności sprzyja rozwojowi cywilizacji i pomaga w kolonizacji. Jeśli zależy ci na szybkim rozwoju i możliwości zagospodarowania większej ilości obszarów na planecie dla fabryk to możesz wybrać tą cechę.

2 - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

2

Oszczędni

Kredyty energetyczne: +15%

Mniejsze zużycie energii dla poszczególnych aspektów funkcjonowania imperium oznacza możliwość utrzymywania większej ilości budynków i okrętów bez martwienia się o zasoby.

2 - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

2

Pracowici

Minerały: +15%

Premia do minerałów umożliwia ci szybszy rozwój infrastruktury imperium. Możesz szybciej wybudować większą liczbę okrętów wojennych lub stacji kosmicznych.

2 - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

2

Inteligentni

Badania techniczne: +10%

Badania socjologiczne: +10%

Badania fizyczne: +10%

Ta cecha zapewnia kompleksową premię do każdego z rodzajów badań. Premia ta jest niższa niż w przypadku poszczególnych cech, ale daje ci możliwość równomiernego rozwoju wszystkich obszarów.

1 - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

1

Urodzeni inżynierowie

Badania techniczne: +15%

Badania techniczne to przede wszystkim lepsze budynki, fortyfikacje i broń. Jeśli zależy ci głównie na rozwoju militarnym możesz zdecydować się na tą cechę.

1 - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

1

Urodzeni socjolodzy

Badania socjologiczne: +15%

Badania socjologiczne umożliwiają zasiedlanie nieprzyjaznych planet i dostosowywanie ich struktury do wymaga konkretnej rasy.

1 - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

1

Urodzeni fizycy

Badania fizyczne: +15%

Badania fizyczne służą poprawie wydajności wydobywania surowców i zarządzania energią. Dzięki nim będziesz mógł szybciej rozwinąć imperium pod kątem uzyskiwanych przychodów.

5 - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

5

Niezwykle elastyczni

Tolerancja dla nieprzyjaznego środowiska: +20%

Najdroższa z cech, aczkolwiek warta swojej ceny. Umożliwia zasiedlanie terenów, które mieszkańcy uważają za nieprzyjazne w odniesieniu do swojej planety macierzystej. Szybciej skolonizujesz świat, ale bez pozostałych dostępnych premii.

2 - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

2

Elastyczni

Tolerancja dla nieprzyjaznego środowiska: +10%

Premia o połowę mniejsza w porównaniu do poprzedniej cechy. Mniejsza tolerancja to mniejsze prawdopodobieństwo, że gatunek zdecyduje się na kolonizację napotkanej planety.

-1 - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

-1

Nieelastyczni

Tolerancja dla nieprzyjaznego środowiska: -10%

Ta cecha oznacza, że planeta, którą odważy się skolonizować ta rasa będzie musiała być niemalże zgodna środowiskowo z ich planeta macierzystą.

1 - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

1

Wysoki przyrost naturalny

Czas rozwoju: -10%

Rozwój populacji polega na zapełnianiu wolnych slotów na skolonizowanych planetach. Od ich tempa zależy jak szybko populacja zacznie pracę w poszczególnych budynkach, które wybudowałeś w wolnych slotach planety.

-1 - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

-1

Niski przyrost naturalny

Czas rozwoju: +15%

Wolniejszy rozwój to mniejsze przychody surowcowe i słabsza populacja. Jedna z cech, której lepiej uniknąć.

2 - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

2

Utalentowani

Poziomu umiejętności przywódcy: +1

Działania doświadczonego przywódcy mają większą szansę powodzenia. W ramach bonusu jest oczywiście tylko jeden poziom, ale jest to dobry start dla początkujących graczy.

1 - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

1

Pojętni

Gromadzenie doświadczenia przywódcy: +25%

Dowódca może szybciej awansować dzięki czemu jego działania będą miały większe znaczenie i szanse powodzenia.

-1 - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

-1

Pojętni inaczej

Gromadzenie doświadczenia przywódcy: -25%

Dowódca będzie rozwijać się bardzo powoli. Cecha dobra dla populacji, których ustrój pozwala na zmianę przywódcy co kilka lat.

4 - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

4

Bardzo silni

Uszkodzenia armii: +40%

Minerały: +10%

Kolejna z droższych cech. Dzięki niej będziesz mógł szybciej rozbudować swoją armię a jej siła ognia będzie zdecydowanie wyższa w porównaniu z przeciwnikami. Dobra cecha jeśli zamierzasz często używać rozwiązań siłowych.

1 - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

1

Silni

Uszkodzenia armii: +20%

Minerały: +5%

Bardzo dobra cecha w stosunku do jej ceny. Zwiększone uszkodzenia pozwolą na szybsze neutralizowanie wrogich okrętów a większe wydobycie zapewni stały dostęp do minerałów.

-1 - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

-1

Słabi

Uszkodzenia armii: -20%

Wybór tej cechy może przynieść nieobliczalne konsekwencje w toku rozgrywki. Jeśli nie będziesz odpowiednio równoważył jej nowymi technologiami może przyczynić się do twojej klęski.

1 - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

1

Wędrowni

Czas migracji: - 50%

Koszt przesiedlenia: -33%

Bardzo użyteczna cecha w porównaniu do jej kosztu. Mniejsze koszty przesiedlenia to duża zaleta, dodając do tego kolonizację szybszą o połowę można zając dużo planet o przyjaznym środowisku.

-1 - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

-1

Osiadli

Czas migracji: +50%

Koszt przesiedlenia: +33%

Tej cechy należałoby uniknąć. Kary są dosyć wysokie i w toku rozgrywki sam przekonasz się jak negatywne skutki niesie za sobą ta cecha. Można oczywiście założyć, że twoim celem jest zajęcie wszystkich układów bez zasiedlania planet.

1 - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

1

Towarzyscy

Zadowolenie: +5%

Większe zadowolenie to mniejsze skłonności do wyodrębniania się frakcji antyrządowych. Warto mieć na uwadze zadowolenie mieszkańców, żeby można było się skupić na wrogach zewnętrznych.

-1 - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

-1

Samotnicy

Zadowolenie: -5%

Mniejsze zadowolenie to jeszcze nie tragedia, tym bardziej, ze wartość spada jedynie o 5%. Jeśli zdecydujesz się równoważyć silne cechy taką przypadłością pamiętaj o kontrolowaniu morale mieszkańców.

1 - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

1

Charyzmatyczni

Zadowolenie innych gatunków: +1%

Cecha przydatna głównie podczas działań dyplomatycznych. Nacje, które są lepiej postrzegane mają większą szansę na korzystne układy polityczne.

-1 - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

-1

Odpychający

Zadowolenie innych gatunków: -1%

Przy wyborze tej cechy musisz pamiętać, że będzie ci trudniej zawrzeć wszelkie porozumienia a ich treść będzie zazwyczaj dla ciebie niekorzystna.

4 - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

4

Niezwykle długowieczni

Długość życia przywódcy: +120 lat

Cecha dobra dla populacji, które nie dokonują częstych zmian panującej osoby. Każda dyktatura nastawiona jest na długie rządy jednostki, w związku z czym przywódca ma więcej czasu na zdobycie potrzebnego doświadczenia.

1 - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

1

Długowieczni

Długość życia przywódcy: +30 lat

Podobnie jak w przypadku poprzedniej cechy. Użyteczna jedynie dla ustrojów noszących znamiona totalitarnych.

-1 - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

-1

Dekadenccy

Produkcja zasobów przez niewolników: -10%

Zdobycie niewolników nie jest sprawą łatwą na początku gry, więc jeśli zdecydujesz się na tą cechę musisz pamiętać, że w początkowych etapach gry nie będziesz miał dużej ilości surowców.

2 - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

2

Konformiści

Rozbieżność etyk: -20%

Rasy, które zostaną podbite bardzo często buntują się przeciwko panującemu ustrojowi. Za pomocą tej cechy zmuszasz ich do większej tolerancji.

1 - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

1

Odporni

Zdrowie garnizonu: +100%

Premia do obrony od umocnień: +50%

Cecha ukierunkowana na jednostki wchodzące w skład garnizonu poszczególnych planet. Dzięki niej masz większe szanse na obronę swojej planety przed obca inwazją.

Władca

Kolejny punkt to wybór początkowego władcy - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

Kolejny punkt to wybór początkowego władcy. Nasz wybór polega głównie na ustawieniu imienia i płci a także dobrania odpowiednich warunków fizycznych do naszych upodobań. Żaden z tych wyborów nie ma większego wkładu w późniejsze sprawowanie rządów a przy rożnych ustrojach demokratycznych władca zmieni się naprawdę szybko.

Planeta macierzysta

Kolejna zakładka wymaga ustalenie jakiego typu planety twoja populacja chce zamieszkiwać. Jest to ważny wybór z punktu widzenia przyszłych działań kolonizacyjnych, więc dobrze przemyśl swój wybór.

W ramach tej zakładki możesz wyznaczyć nazwę planety oraz gwiazdy które będą w twoim układzie macierzystym - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

W ramach tej zakładki możesz wyznaczyć nazwę planety oraz gwiazdy które będą w twoim układzie macierzystym. Jeśli nie przywiązujesz do tego wagi możesz wygenerować losowe nazwy. Ważnym punktem tej zakładki jest wybór układu początkowego. Jeśli twoja rasa będzie zamieszkiwać planetę kontynentalną możesz wybrać układ słoneczny lub układ Daneb. W każdym innym przypadku lepiej zdecydować się na losowy układ.

Warto zwrócić uwagę, że wybór układu początkowego określa tylko budowę układu macierzystego. Położenie układu na mapie galaktyki zawsze jest generowane losowo.

Na powyższym obrazku możesz zobaczyć symbole siedmiu planet. Każda planeta charakteryzuje się odmiennymi warunkami mieszkalnymi i nadaje twojej rasie odpowiednie cechy. Poniżej znajdziesz kompletne zestawienie.

Preferowany teren

Możliwości zasiedlenia

Kontynent

świata kontynentalnego: 80%

świata tropikalnego: 60%

świata oceanicznego: 60%

świata pustynnego: 20%

świata arktycznego: 20%

Ocean

świata oceanicznego: 80%

świata kontynentalnego: 60%

świata arktycznego: 60%

świata tropikalnego: 20%

świata tundrowego: 20%

Arktyczny

świata arktycznego: 80%

świata oceanicznego: 60%

świata tundrowego: 60%

świata kontynentalnego: 20%

świata suchego: 20%

Tundra

świata tundrowego: 80%

świata arktycznego: 60%

świata suchego: 60%

świata oceanicznego: 20%

świata pustynnego: 20%

Suchy

świata suchego: 80%

świata tundrowego: 60%

świata pustynnego: 60%

świata tropikalnego: 20%

świata arktycznego: 20%

Pustynia

świata pustynnego: 80%

świata suchego: 60%

świata tropikalnego: 60%

świata kontynentalnego: 20%

świata tundrowego: 20%

Tropiki

świata tropikalnego: 80%

świata pustynnego: 60%

świata kontynentalnego: 60%

świata suchego: 20%

świata oceanicznego: 20%

Jak łatwo zauważyć, zasiedlenie planet mających podobne ekosystemy jest obłożone pewnymi współczynnikami. Warto inwestować w badania socjologiczne, żeby jak najszybciej dostosować nieprzyjazne planety do warunków zbliżonych na planecie macierzystej. Jeśli uda ci się zniewolić inną rasę możesz zasiedlić nią daną planetę, żeby uniknąć kosztów dostosowywania planety do potrzeb twojej rasy wiodącej.

Wygląd miast

Ustawienia w ramach tej zakładki są raczej czysto kosmetyczne. Ustalasz w jaki sposób będą wyglądały miasta i budowle wzniesione przez twoją rasę wiodącą. Nie ma to wpływu na statystyki budynków, różnią się jedynie wizualnie.

Rząd

Na powyższym obrazku zostały oznaczone dwa elementy zakładki - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

Na powyższym obrazku zostały oznaczone dwa elementy zakładki. Pierwszym z nich są symbole poszczególnych etyk. Ikony oznaczone są kolorem pomarańczowym i zielonym. Pomarańczowy kolor symbolizuje etykę radykalną a zielony liberalną. Twój rząd może być utworzony za pośrednictwem trzech etyk liberalnych lub jednej liberalnej i jednej radykalnej.

Drugi element interfejsu zaznaczony na obrazku to symbole poszczególnych ustrojów politycznych. Ikony zaznaczone kolorem to ustroje, które odpowiadają wyznaczonym przez ciebie etykom. W miarę zmian poszczególnych etyk liczba dostępnych ustrojów również ulegnie zmianie. Poniżej znajdziesz kompletne zestawienie etyk i ustrojów politycznych.

Ikona

Nazwa i modyfikator

Uwagi

Fanatyczny militaryzm - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

Fanatyczny militaryzm

Imperium

Uszkodzenia armii: +20%

Koszty sojuszów we wpływach: +100%

Zysk wpływów z rywalizacji: +50%

Populacja

Zadowolenie z wojny: +10%

Etyka przewodnia dla imperium, które silną ręka zamierza walczyć ze wszystkimi rywalami. Duża utrata wpływów w przypadku zawiązania sojuszów.

Militaryzm - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

Militaryzm

Imperium

Uszkodzenia armii: +10%

Koszty sojuszów we wpływach: +50%

Zysk wpływów z rywalizacji: +25%

Populacja

Zadowolenie z wojny: +5%

Etyka mniej radykalna ale dająca równie użyteczne bonusy. Imperium może uczestniczyć w sojuszach, ale są dla niego również niekorzystne.

Fanatyczna ksenofobia - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

Fanatyczna ksenofobia

Populacja

Ksenofobia: +20%

Tolerancja dla niewolnictwa obcych: +100%

W imperium nie będą tolerowane jednostki innego pochodzenia. Zdaniem mieszkańców, władza ma pełne prawo do zniewolenia podbitych narodów.

Ksenofobia - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

Ksenofobia

Populacja

Ksenofobia: +10%

Tolerancja dla niewolnictwa obcych: +50%

W tym przypadku cechy są podobne, aczkolwiek mniej zaostrzone. Władza posługująca się tą etyką zawsze będzie skłaniać swoich poddanych do potępiania innych narodów.

Fanatyczny Indywidualizm - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

Fanatyczny Indywidualizm

Populacja

Kredyty energetyczne: +20%

Tolerancja dla niewolnictwa: -100%

Rozbieżność etyk: +10%

Władza legitymująca się ta etyka wierzy, że jej nacja jest jedynym źródłem potęgi. Potępia niewolnictwo i może sobie pozwolić na większe obciążenia budżetu energetycznego.

Indywidualizm - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

Indywidualizm

Populacja

Kredyty energetyczne: +10%

Tolerancja dla niewolnictwa: -50%

Rozbieżność etyk: +5%

W tym przypadku wiara w naród wybrany jest już niższa ale nadal pozostaje duża premia do surowca. Niewolnictwo może być stosowane ale z umiarem.

Fanatyczny Materializm - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

Fanatyczny Materializm

Populacja

Badania techniczne: +10%

Badania socjologiczne: +10%

Badania fizyczne: +10%

Przede wszystkim rozwój. Władza wierzy, że nauka da jej potęgę i przewagę nad przeciwnikami. Duża premia do rozwoju wszelkich technologii.

Materializm - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

Materializm

Populacja

Badania techniczne: +5%

Badania socjologiczne: +5%

Badania fizyczne: +5%

Władza uważa rozwój technologiczny za ważny element w dążeniu do potęgi ale nie skupia się wyłącznie na tym.

Fanatyczny Pacyfizm - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

Fanatyczny Pacyfizm

Imperium

Maksymalna liczba ambasad: +2

Zysk wpływów z rywalizacji: -50%

Uszkodzenia armii: -20%

Populacja

Żywność: +20%

Zadowolenie z wojny: -20%

Obrzydzenie dla wojny i chęć rozwiązywania wszystkich sporów pokojowymi drogami. Władza chętnie przejmie kontrolę nad neutralnymi obszarami i chętnie utworzy ambasady w sąsiednich krajach.

Pacyfizm - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

Pacyfizm

Imperium

Maksymalna liczba ambasad: +1

Zysk wpływów z rywalizacji: -25%

Uszkodzenia armii: -10%

Populacja

Żywność: +10%

Zadowolenie z wojny: -10%

Wojna jest dopuszczalna ale jedynie w słusznej sprawie. Działania dyplomatyczne nadal są ważne ale nie można polegać wyłącznie na nich. Ważnym aspektem jest zwiększona produkcja żywności dzięki czemu populacja może stale się rozwijać i kolonizować pozostałe planety.

Fanatyczna Ksenofilia - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

Fanatyczna Ksenofilia

Populacja

Ksenofobia: - 20%

Silna tolerancja dla innych gatunków. Wpływa to głównie na mniejsze rozwarstwienia społeczne.

Ksenofilia - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

Ksenofilia

Populacja

Ksenofobia: - 10%

Mniej radykalna postawa, ale władza imperium nie będzie potępiać i prześladować innych gatunków.

Fanatyczny kolektywizm - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

Fanatyczny kolektywizm

Populacja

Tolerancja dla niewolnictwa: +100%

Zużycie żywności: -10%

Wszystkie narody są spójnym ogniwem w tworzeniu potęgi i dla jej dobra czasami trzeba zniewolić poszczególne nacje. Większe zużycie żywności spowalnia rozwój poszczególnych planet.

Kolektywizm - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

Kolektywizm

Populacja

Tolerancja dla niewolnictwa: +50%

Zużycie żywności: -5%

Liberalna postawa, ale władza nadal ma pełne prawo do zniewalania wybranych narodów. Mniejsze zużycie żywności pozwoli na lepsze zagospodarowanie planet pod względem surowców.

Fanatyczna Duchowość - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

Fanatyczna Duchowość

Populacja

Zadowolenie: +10%

Zadowolenie populacji wpływa na różne czynniki od rozwarstwienia społecznego aż po skłonności do buntu. W tym wypadku władza ma wolną rękę i dużą tolerancję ze strony poddanych.

Duchowość - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

Duchowość

Populacja

Zadowolenie: +5%

Podobnie jak w poprzednim przypadku, z ta różnicą, że liberalna postawa zakłada mniejszy margines działań niekorzystnych dla ludności.

Możliwość wyboru poszczególnych ustrojów politycznych jest uzależniona od wybranych etyk. Im więcej etyk wybierzesz, tym bardziej ograniczasz sobie możliwość wyboru konkretnej gamy ustrojów politycznych.

Ikona

Nazwa i cechy

Modyfikatory

Imperium despotyczne - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

Imperium despotyczne

Każdy władca może zbudować unikalną, potężną stacje wojskową.

Koszt budynków: -15%

Wydajność produkcji niewolnictwa: +10%

Produkcja żywności (niewolnicy): +10%

Oligarchia plutokratyczna - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

Oligarchia plutokratyczna

Wybory nowego władcy odbywają się co 40-50 lat.

Kredyty energetyczne: +5%

Minerały: +5%

Demokracja bezpośrednia - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

Demokracja bezpośrednia

Wybory odbywają się w odstępie 5 lat.

Poziom umiejętności przywódcy: +1

Koszt werbunku przywódcy: -10%

Demokracja moralna - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

Demokracja moralna

Wybory odbywają się w odstępie 5 lat.

Zadowolenie: +10%

Pokojowa biurokracja - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

Pokojowa biurokracja

Wybory nowego władcy odbywają się co 40-50 lat.

Wielkość puli przywódców: +1

Limit przywódców imperium: +1

Koszt werbunku przywódcy: -15%

Monarchia oświecona - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

Monarchia oświecona

Każdy monarcha może wybudować unikatowy budynek, Ogrody Królewskie.

Koszt edyktów: -25%

Czas obowiązywania edyktu: +25%

Planety głównego sektora: +1

Hegemonia despotyczna - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

Hegemonia despotyczna

Każdy władca może zbudować elitarną armię uderzeniową.

Tempo badań: +5%

Tempo badań: +10%

Dyrektoriat naukowy - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

Dyrektoriat naukowy

Wybory nowego władcy odbywają się co 40-50 lat.

Alternatywy badawcze: +1

limit przywódców imperium: +1

Demokracja bezpośrednia - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

Demokracja bezpośrednia

Wybory odbywają się w odstępie 5 lat.

Planety głównego sektora: +2

Republika teokratyczna - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

Republika teokratyczna

Wybory odbywają się w odstępie 5 lat.

Rozbieżność etyk: -10%

Planety głównego sektora: +2

Oligarchia teokratyczna - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

Oligarchia teokratyczna

Wybory nowego władcy odbywają się co 40-50 lat.

Rozbieżność etyk: -10%

Koszt werbunku przywódcy: -15%

Boski mandat - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

Boski mandat

Każdy władca może wybudować unikatowy budynek, Grobowiec.

Tolerancja dla niewolnictwa: +50%

Koszt przesiedlenia: -15%

Dyktatura wojskowa - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

Dyktatura wojskowa

Wybory nowego władcy odbywają się po śmierci poprzedniego.

Każdy władca może wybudować unikatowy okręty wojenny na swoją cześć.

Limit marynarki wojennej: +20%

Utrzymanie statków: -5%

Junta wojskowa - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

Junta wojskowa

Wybory nowego władcy odbywają się co 40-50 lat.

Koszt statków: -10%

Koszt ulepszeń statków: -25%

Republika wojskowa - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

Republika wojskowa

Wybory odbywają się w odstępie 5 lat.

Utrzymanie armii: -10%

Utrzymanie statków: -10%

zadowolenie z wojny: +5%

Nazwa imperium

Za pośrednictwem tej zakładki ustalisz nazwę swojego imperium - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

Za pośrednictwem tej zakładki ustalisz nazwę swojego imperium. Możesz wpisać własną nazwę lub wygenerować losową nazwę utworzoną w oparciu o nazwę twojej rasy dominującej. Żeby wygenerował nazwę musisz użyć przycisku zaznaczonego na powyższym obrazku. Możesz klikać na niego dowolną ilość razy, żeby poznać różne warianty losowe.

Flaga

Kolejna ze zmian kosmetycznych. Ustalasz wygląd bandery i jej kolorystykę a także godło, które będzie widoczne na fladze.

Kreator flagi jest bardzo rozbudowany więc każdy gracz znajdzie zestawienie, które przypadnie mu do gustu - Kreator tworzenia frakcji - Frakcje - Stellaris - poradnik do gry

Kreator flagi jest bardzo rozbudowany więc każdy gracz znajdzie zestawienie, które przypadnie mu do gustu.

Uzbrojenie okrętów

Ważne ustawienie z punktu widzenia prowadzonych działań militarnych. Walki toczone są w czasie rzeczywistym więc musisz mieć na uwadze, żeby dopasować początkowe uzbrojenie do twojego stylu gry. W późniejszych etapach gry możesz dokonać modyfikacji wyposażenia za pomocą kreatora własnych okrętów.

Broń

Charakterystyka

Elektromagnetyczna

+ duża prędkość pocisku

+ duże przebicie pancerza

- niewielki zasięg

Rakietowa

+ duży zasięg

- mogą zostać łatwo zneutralizowane

Energetyczna

+ optymalne przebicie pancerza

+ skuteczne na bliskim i średnim zasięgu

- nieskuteczne na dalszą odległość

Optymalnym uzbrojeniem początkowym jest broń energetyczna. Duże przebicie pancerza i spore obrażenia wpłyną pozytywnie na przebieg bitwy.

Prędkości nadświetlne

Wybór uzależniony jest głównie od doświadczenia w grze. Jeśli nie jesteś dobrze obyty z produkcją powinieneś zdecydować się na wybór prędkości zakrzywiającej. Nie wymaga od ciebie budowania specjalnych struktur lub korzystania z przestrzeni już istniejących. Podróż będzie zdecydowanie wolniejsza, ale możliwa bezpośrednio pomiędzy poszczególnymi gwiazdami.

Wygląd statku

Zmiana czysto kosmetyczna. Masz możliwość wyboru schematu konstrukcyjnego, który będzie używany przez twoją rasę wiodącą do rozwijania floty. Statki różnią się między sobą jedynie wyglądem, nie ma to wpływu na statystyki.

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Stellaris

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8.61 zł

Stellaris

zobacz więcej informacji o grze
Stellaris

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier strategicznych

Strategiczne
© 2000-2017 GRY-OnLine S.A.regulaminkontakt i pomocgry onlinegame guides