poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Unravel polski poradnik do gry

Poradnik do gry Unravel zawiera szczegółowy i bogato ilustrowany opis przejścia gry. Znajdziesz w nim dokładne rozwiązanie wszystkich zagadek oraz lokalizację każdej ze znajdziek. Dowiesz się również jak zdobyć wszystkie osiągnięcia.

poradnik, solucja do gry w zawiera 122 stron i 236 ilustracji, rozmiar pliku to 10,7 MB

Poziom 2 - The Sea

Droga do latawca

Drugi poziom zaczynasz w lesie - Poziom 2 - The Sea - Opis przejścia - Unravel - poradnik do gry

Drugi poziom zaczynasz w lesie. Idź w prawo, a niebawem dostrzeżesz kosz na śmieci. Uczep się puszki, której użyjesz, by wskoczyć na murek. Zawiąż sznurek o lunetę i ławkę, by wyskoczyć na jej oparcie, skąd będziesz mógł lassem chwycić pętlę na znaku na drzewie.

Na gałęziach skonstruuj kolejną trampolinę, a gdy wyskoczysz wyżej, uczep się latawca - Poziom 2 - The Sea - Opis przejścia - Unravel - poradnik do gry
Dotrzyj do latawca uwięzionego na gałęzi

Na gałęziach skonstruuj kolejną trampolinę, a gdy wyskoczysz wyżej, uczep się latawca. Musisz teraz nim sterować góra/dół, by omijać gałęzie drzew, aż dolecisz do kolejnego kłębka wełny. Zacznij wiązanie od prawej strony, gdyż inaczej zabraknie ci nici.

Przy trzeciej gałęzi u góry wyostrz wzrok - Poziom 2 - The Sea - Opis przejścia - Unravel - poradnik do gry

Przy trzeciej gałęzi u góry wyostrz wzrok. Znajduje się tam guzik. Nie przejmuj się, gdy łapiąc go spadniesz z latawca, guzik i tak jest już w twoim posiadaniu. Za zebranie tego guzika odblokujesz również osiągniecie: Eagle Eye.

Szyszki i krab

W wydostaniu się z rowu na dole drzewa z kłębkiem pomogą ci szyszki - Poziom 2 - The Sea - Opis przejścia - Unravel - poradnik do gry
Wrzuć szyszki do rowu, by móc go przekroczyć

W wydostaniu się z rowu na dole drzewa z kłębkiem pomogą ci szyszki. W kolejnej dziurze znajduje się krab - uważaj, gdyż zechcą one zmiażdżyć się swoimi kleszczami. Rozhuśtaj się na palach, by wydostać się z dziury. Wcześniej jednak wyostrz wzrok, by dostrzec jeden z guzików w wodzie. Szybko opuść się na chwilę na linie, aby go zebrać.

Pociągnij patyk, by odblokować przejście po gałęzi drewna - Poziom 2 - The Sea - Opis przejścia - Unravel - poradnik do gry
Drugi guzik nie wymaga dodatkowych wyjaśnień...

Pociągnij patyk, by odblokować przejście po gałęzi drewna. Pod pomostem, idąc maksymalnie w lewo odnajdziesz drugi guzik. Wcześniej owiń się wokół kłębka pod pomostem.

Używając kolejnych pętli przedostań się nad zbiornikiem wodnym uważając na przypływy - Poziom 2 - The Sea - Opis przejścia - Unravel - poradnik do gry
Pociągnij drewienko, by się z niego wybić do góry

Używając kolejnych pętli przedostań się nad zbiornikiem wodnym uważając na przypływy. Po prawej stronie musisz uczepić się pętli nad kłębkiem - by tam doskoczyć, pociągnij kawałek drewna z łańcuchem.

Na końcu tego odcinka zawiąż supły na dwóch palach, by utworzyć trampolinę - Poziom 2 - The Sea - Opis przejścia - Unravel - poradnik do gry
Musisz dobrze rozhuśtać się na naciągniętej lince, aby zebrać ten sekret

Na końcu tego odcinka zawiąż supły na dwóch palach, by utworzyć trampolinę. Wcześniej jednak możesz rozhuśtać się na mocno naciągniętej nici na ostatnim palu, by zebrać guzik po lewej stronie od nich.

Mewa, małża i chwytanie kraba

W kolejnym etapie wespnij się po drewnianym palu koło mewy - Poziom 2 - The Sea - Opis przejścia - Unravel - poradnik do gry

W kolejnym etapie wespnij się po drewnianym palu koło mewy. Zepchnij na dół i kolejno do wody małża. Przyciągnie ona kraba, po którym przeskoczyć nad wodą.

Kolejny krab broni twojego kłębka nici - Poziom 2 - The Sea - Opis przejścia - Unravel - poradnik do gry
Przeciągnij małża ze stawu i sprezentuj go krabowi

Kolejny krab broni twojego kłębka nici. By go zadowolić najpierw: pociągnij na sam dół pętlę na mechanizmie korbowym i zawiąż tam jeden koniec liny, a drugi na dole po prawej. Z wody wyciągnij małż i dostarcz go krabowi, który schowa się między kamienie.

Teraz użyj liny, by wspiąć się po palu, by zrzucić boję znajdującą się u góry - Poziom 2 - The Sea - Opis przejścia - Unravel - poradnik do gry
Boja - zrzuć ją na dół, unosi się ona na wodzie

Teraz użyj liny, by wspiąć się po palu, by zrzucić boję znajdującą się u góry. Popchnij ją maksymalnie w prawo, a gdy nadejdzie przypływ, pomoże ci ona zadziałać na mechanizm i otworzyć przejście.

Od razu przepchnij boję na prawo, gdyż będzie ci ona jeszcze potrzebna. Zrób podwójny most na trzech pętlach i przepchnij boję ponad drewnianym palem. Dzięki przesuniętemu przedmiotowi będziesz w stanie pokonać kolejny zbiornik wodny.

By pozbyć się kolejnego kraba, naciągnij mechanizm z pętlą do góry, a potem poluzuj blokadę, by klatka spadła na ofiarę - Poziom 2 - The Sea - Opis przejścia - Unravel - poradnik do gry
Mechanizm korbowy pozwoli ci manipulować klatką na kraby

By pozbyć się kolejnego kraba, naciągnij mechanizm z pętlą do góry, a potem poluzuj blokadę, by klatka spadła na ofiarę. Ta pójdzie do wody i zrobi dla ciebie prowizoryczny most.

Po wspięciu się po klatce, przesuń w prawo hak i wyskocz na niego, by popchnąć zwisającą na łańcuchu klamrę. Po wyjściu wyżej dostrzeżesz hak na łańcuchu - gdy na nim staniesz, pęknie. Użyj pętli na haku, by doskoczyć dalej na prawo.

Wskocz na belkę i od razu na klatkę - Poziom 2 - The Sea - Opis przejścia - Unravel - poradnik do gry
Przeskocz nad stadem krabów używając klatki i lassa

Wskocz na belkę i od razu na klatkę. Musisz przejść dalej, uważaj jednak na jeszcze ostatniego kraba w prawym rogu podejdź do niego i ucieknij z powrotem, a usunie się on z tamtego miejsca, lub po prostu rozhuśtaj się nad nim doskakując aż do skały.

Hangar z łodzią

W przedostatniej zagadce, musisz zawiązać supeł i przeskoczyć nad belką po lewej - Poziom 2 - The Sea - Opis przejścia - Unravel - poradnik do gry
Otwórz drzwi ciągnąc sznurek przez drewniany pal

W przedostatniej zagadce, musisz zawiązać supeł i przeskoczyć nad belką po lewej. Teraz stojąc pod klapą pociągnij linę i szybko wskocz do środka.

Kolejna zagadka nie jest trudna - Poziom 2 - The Sea - Opis przejścia - Unravel - poradnik do gry
Przesuń do rogu wszystkie kartony i szybko wskocz do góry, nim je przeważysz

Kolejna zagadka nie jest trudna. Zbuduj trampolinę i na desce przepchnij w prawy róg kartony. Szybko wyskocz wyżej z pochylni i pętlami na hakach dostań się na przeciwną ścianę, gdzie znajdziesz guzik.

Następnie zeskocz na łódkę - Poziom 2 - The Sea - Opis przejścia - Unravel - poradnik do gry
Łódź musi zostać najpierw uruchomiona, potem przechyl silnik

Następnie zeskocz na łódkę. Pociągnij w prawo linkę od silnika, a później sam silnik pętlą u góry, by przeciął trzymającą łódź linę. Za ukończenie poziomu otrzymasz osiągnięcie: Watch the waves.

Poziom 3 - Berry Mire

Basen z wodą

Jak można się domyślić, pętle na drzewach nie zostały umieszczone bez powodu - Poziom 3 - Berry Mire - Opis przejścia - Unravel - poradnik do gry
Wyjdź do góry po trampolinie, aby odnaleźć guzik

Jak można się domyślić, pętle na drzewach nie zostały umieszczone bez powodu. Z pętli na drugim drzewie możesz doskoczyć do kolejnych punktów zaczepienia wyżej, gdzie zbudujesz dwie trampoliny. Dzięki temu na wysokiej gałęzi będziesz w stanie zebrać guzik.

W pierwszej zagadce naciągnij linę za sobą, by zeskoczyć na drewienko poniżej - Poziom 3 - Berry Mire - Opis przejścia - Unravel - poradnik do gry

W pierwszej zagadce naciągnij linę za sobą, by zeskoczyć na drewienko poniżej. Złamie się i powiezie cię na drugi brzeg. W kolejnym zbiorniku najpierw wypuść trochę wody (używając dźwigni), by ów patyk wypłynął. Następnie zawiąż supeł na dźwigni i przesuń drewienko w lewo i kolejno zawiąż drugi koniec na haku wystającym ze skały, by woda zaczęła płynąć, gdy ty stoisz na drewienku. Musisz to zrobić szybko, by zdążyć wskoczyć na drewienko, nim odpłynie.

Po drugiej stroni używając lassa wyciągnij drewienko, pomoże ci ono wskoczyć na kamień - Poziom 3 - Berry Mire - Opis przejścia - Unravel - poradnik do gry
Drewienko pozwoli ci wyskoczyć na głaz za zbiornikiem wodnym

Po drugiej stroni używając lassa wyciągnij drewienko, pomoże ci ono wskoczyć na kamień. Na dole koło punktu kontrolnego zepchnij w dół dwa kamienie, które utworzą prowizoryczny most.

Gdy po chwili zeskoczysz w dół, a kamienie zsuną się razem z tobą, podciągnij się na linie wstecz - Poziom 3 - Berry Mire - Opis przejścia - Unravel - poradnik do gry
Wróć kawałek po spadnięciu do dziury, aby zebrać guzik

Gdy po chwili zeskoczysz w dół, a kamienie zsuną się razem z tobą, podciągnij się na linie wstecz. W szczelinie, gdzie leżały kamienie odnajdziesz guzik. Od teraz często będziesz spotykał irytujące komary. Aby je odpędzić uderz kilka razy lassem w powietrze. Uwaga - jeśli ani razu nie przepędzisz żadnego komara (nawet przypadkowo) odblokujesz osiągnięcie: Pacifist.

Kolejnej kałuży wprost nie przeskoczysz. Wespnij się na gałąź na drugim planie i złam patyk z drzewa, który zepchniesz do wody.

Równoważnia i piec drzewny

Po przejściu kawałek dalej zobaczysz równoważnię - Poziom 3 - Berry Mire - Opis przejścia - Unravel - poradnik do gry
Guzik pod piecem wyciągniesz przepychając drewienko klockami z pieca

Po przejściu kawałek dalej zobaczysz równoważnię. Pociągnij jej lewy koniec i zwiąż z pętlą na ziemi, a tą po przeciwległej stronie użyj do zrobienia trampoliny ze ścianą. Widoczny jest guzik - aby go zebrać otwórz piecyk i przepchnij trzy kawałki drewna (jeden sam nie wyleci, musisz go pociągnąć), a będziesz mógł wyciągnąć sekret. By dostać się do kolejnego kłębka musisz wspiąć się po obiekcie nad trampoliną, zamocować linę do pętli na dachu i rozhuśtać się.

Aby poradzić sobie z kolejną zagadką kłębka na drzewie, przejdź najpierw na prawą krawędź obok drzewa - Poziom 3 - Berry Mire - Opis przejścia - Unravel - poradnik do gry
Przyciągnij sobie metalową puszkę, by móc wyskoczyć na gałęzie z kłębkiem włóczki

Aby poradzić sobie z kolejną zagadką kłębka na drzewie, przejdź najpierw na prawą krawędź obok drzewa. Znajdziesz tam kamień. Zawiąż kokardkę na metalowej puszce i zepchnij ją do wody, a następnie przeciągnij na lewy koniec dużego kawałka drewna w wodzie. Stamtąd będziesz mógł doskoczyć do pętli na gałęzi nad tobą.

Traktor

Po chwili dotrzesz do traktora, na który dostaniesz się dzięki trampolinie - Poziom 3 - Berry Mire - Opis przejścia - Unravel - poradnik do gry
Oprzyj rurę wydechową traktora na gałce i zbuduj trampolinę

Po chwili dotrzesz do traktora, na który dostaniesz się dzięki trampolinie. Użyj dźwigni na silniku, by odblokować przejście, a następnie uczep się klamry od chłodnicy silnika. Wespnij się na maskę i napieraj na komin wydechowy, by go przewrócić na dach.

Z dachu zabierz reflektor i zrzuć go na dół przed silnik, skąd zaciągniesz go do kałuży pod dużym kołem - dzięki temu będziesz mógł zebrać guzik - Poziom 3 - Berry Mire - Opis przejścia - Unravel - poradnik do gry
Guzik pod ciągnikiem zbierzesz ustawiając w kałuży lampę z dachu

Z dachu zabierz reflektor i zrzuć go na dół przed silnik, skąd zaciągniesz go do kałuży pod dużym kołem - dzięki temu będziesz mógł zebrać guzik. Pętla na przodzie silnika i na przewróconym kominie utworzą trampolinę, która pozwoli ci dostać się na drzewo.

W następnym etapie, gdy dotrzesz do końca drogi znajdziesz tam blaszany dzbanek - Poziom 3 - Berry Mire - Opis przejścia - Unravel - poradnik do gry
Stalowy dzbanek na końcu długości nici będzie niezbędny do przedostania się na wyższe poziomy

W następnym etapie, gdy dotrzesz do końca drogi znajdziesz tam blaszany dzbanek. Przeciągnij go w lewo tak, by wybić się z niego i zebrać kolejny kłębek wełny na drzewie. Z zapasem nici możesz znów przepchać dzbanek w prawo, by przeskoczyć z niego nad kamieniem.

Możesz jeszcze zebrać jeden guzik wybijając się z metalowego kraniku i wyskakując na drzewo po lewej - Poziom 3 - Berry Mire - Opis przejścia - Unravel - poradnik do gry
Guzik na drzewie, nic nowego

Możesz jeszcze zebrać jeden guzik wybijając się z metalowego kraniku i wyskakując na drzewo po lewej. W ostatnim etapie będziesz musiał zebrać dwa kłębki - inaczej nie uda ci się dotrzeć do końca bez zapasu nici. Zbierz najpierw ten u góry, później na dole (pod kawałkiem drewna). Za ukończenie tego poziomu, czeka cię nagroda w postaci trofeum Found at last.

Poziom 4 - Mountain Trek

Las przed jaskinią

W początkowym etapie nie czekają cię żadne trudności, może jedynie wyciągnięcie kamienia spod gałęzi, by ją opuścić - Poziom 4 - Mountain Trek - Opis przejścia - Unravel - poradnik do gry
Pociągnij kamień spod gałęzi, aby ją obniżyć

W początkowym etapie nie czekają cię żadne trudności, może jedynie wyciągnięcie kamienia spod gałęzi, by ją opuścić. Niebawem dotrzesz do wejścia do jaskini zablokowanego przez gałąź - pociągnij ją.

Wewnątrz jaskini przy pierwszej rozpadlinie opuść się nieco w dół - dostrzeżesz tam pierwszy guzik - Poziom 4 - Mountain Trek - Opis przejścia - Unravel - poradnik do gry
Jeden z guzików odnajdziesz w dziurze, pomiędzy skałami

Wewnątrz jaskini przy pierwszej rozpadlinie opuść się nieco w dół - dostrzeżesz tam pierwszy guzik. Aby przeskoczyć kolejną dziurę z wodą zawiąż linkę na skale po prawej stronie i rozhuśtaj się po opuszczeniu w dół.

Podziemia i gryzoń

Po chwili spotkasz podziemnego zwierza - Poziom 4 - Mountain Trek - Opis przejścia - Unravel - poradnik do gry
Niezidentyfikowany gryzoń nie podejdzie do światła

Po chwili spotkasz podziemnego zwierza. Ucieknij przed nim, a zniszczy on grzyba, pod którym znajduje się pętla. Zbuduj tu trampolinę. Po wyskoczeniu do góry uczep się korzeni rękoma.

Po wydostaniu się wyżej i zebraniu kolejnego kłębka nici, zawiąż drugi koniec na gałęzi po prawej - Poziom 4 - Mountain Trek - Opis przejścia - Unravel - poradnik do gry
Kolejny guzik, łatwo zapamiętać miejsce, dzięki budce dla ptaków

Po wydostaniu się wyżej i zebraniu kolejnego kłębka nici, zawiąż drugi koniec na gałęzi po prawej. Gdy wyskoczysz do góry zrób kolejną trampolinę, gdyż u góry znajduje się guzik, który możesz zebrać.

Opuszczając się na prawą stronę pagórka odskocz nieco od ściany - w przeciwnym razie dopadnie cię gryzoń - Poziom 4 - Mountain Trek - Opis przejścia - Unravel - poradnik do gry
Odstrasz gryzonia oparami z trujących grzybów

Opuszczając się na prawą stronę pagórka odskocz nieco od ściany - w przeciwnym razie dopadnie cię gryzoń. Obok niego znajdują się grzyby z trującym gazem - odstrasz zwierzaka chodząc po nich, aż będziesz mógł dosięgnąć kawałka drewna przy "potworze". Przeciągnij go na prawą stronę do zbiornika wodnego. Następnie zaczep się lassem ryby, która przeciągnie cię przez wodę na drugi brzeg.

Labirynt w drugiej grocie

Wyskocz na trampolinie do góry, gdzie znajduje się metalowa puszka i po utworzonej trampolinie przepchnij ją do jaskini i połóż na prawej krawędzi belki - będziesz wtedy w stanie zebrać guzik, który się pod nią (belką) znajduje - Poziom 4 - Mountain Trek - Opis przejścia - Unravel - poradnik do gry
Stalowa puszka musi zostać umieszczona w tunelu, inaczej nie przejdziesz dalej

Wyskocz na trampolinie do góry, gdzie znajduje się metalowa puszka i po utworzonej trampolinie przepchnij ją do jaskini i połóż na prawej krawędzi belki - będziesz wtedy w stanie zebrać guzik, który się pod nią (belką) znajduje. Później przepchnij puszkę na lewą stronę, by wyskoczyć na skałę. Za chwilę znów pojawi się "kreto-szczur", przed którym musisz uciec do końca korytarza.

Znajdziesz się w grocie - Poziom 4 - Mountain Trek - Opis przejścia - Unravel - poradnik do gry

Znajdziesz się w grocie. Leży tu jeden z guzików, a sama zagadka nie jest trudna. Najpierw idź na prawą stronę, odblokuj kamień przechylając gałąź oraz zrzuć na dół wiaderko i przepchaj je maksymalnie w lewo. Kamień na dole popchnij w lewo, gdzie będziesz musiał wtoczyć go po trampolinie. Najpierw umieść kamień w rogu, zawiąż pętlę u góry, późnij na dole - chodzi o to, by móc pchać głaz, a nie go ciągnąć (wtedy nie dasz rady).

Po zebraniu guzika po lewej stronie labiryntu (za którego zebranie otrzymasz osiągnięcie Get a Clew) wyskakując z kamienia, odwiąż wszystkie pętle i wróć do punktu początkowego, skąd przyszedłeś. Podciągnij się na pętli nad głową i wskocz po wiadrze do góry.

Po chwili czeka cię kolejna prosta czynność do wykonania - Poziom 4 - Mountain Trek - Opis przejścia - Unravel - poradnik do gry
Prosty mechanizm naciągania gałęzi

Po chwili czeka cię kolejna prosta czynność do wykonania. Zepchnij w dół metalowy walec i popchnij go do krawędzi skały, po czym zawiąż pętlę. Drugi koniec zawiąż na gałęzi drzewka i popchnij walec do wody. Niedługo później zobaczysz na drzewie niebieski worek. Nie możesz nim sterować tak, jak latawcem, jednak lekko staraj się trzymać klawisz kierunku w prawo, gdyż może nie dolecieć do brzegu i utopisz się w wodzie.

Ostatni etap to skrzynka z drzewem - Poziom 4 - Mountain Trek - Opis przejścia - Unravel - poradnik do gry
Jeśli spadniesz ze skrzynki, będziesz musiał uciekać przed belkami - przed wodą znajduje się pętla, na której się schronisz

Ostatni etap to skrzynka z drzewem. Opuść się lekko na linie i użyj lassa na pętli drzwiczek po czym podciągnij się do góry. Jeśli będziesz na dole, drewienka zmiażdżą cię. Pozostaje ci czekać cierpliwie na górze, aż wszystkie kawałki wylecą, a będziesz w stanie swobodnie zebrać guzik. Po przejściu przez most utworzony z klocków drewna, zakończysz etap. Ukończenie etapu nagradzane jest osiągnięciem: Walkabout.

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik polski poradnik do gry do gry
Unravel

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8.61 zł

Unravel

zobacz więcej informacji o grze
Unravel

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier akcji

Gry Akcji
© 2000-2017 GRY-OnLine S.A.regulaminkontakt i pomocgry onlinegame guides