poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Darkest Dungeon

W poradniku do gry Darkest Dungeon zawarto szczegółowy opis mechanik gry, jak również informacje i porady dotyczące wszystkich klas i ich umiejętności. W poradniku poruszono również temat walki z głównymi bossami. Nie zabrakło drzewek rozwoju budynków.

poradnik, solucja do gry w zawiera 233 stron i 558 ilustracji, rozmiar pliku to 9,1 MB

Awanturniczka / Hellion

Walcząca wyszczerbioną glewią Awanturniczka jest odpowiednikiem typowego barbarzyńcy w świecie Darkest Dungeon - Awanturniczka / Hellion - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Walcząca wyszczerbioną glewią Awanturniczka jest odpowiednikiem typowego barbarzyńcy w świecie Darkest Dungeon. Styl walki tej klasy oparty jest na agresywnych atakach, poświęcających własną obronę na rzecz większych obrażeń. Dzięki swojej broni drzewcowej bohaterowie z tej klasy nadają się idealnie do walki w drugim szeregu, gdzie nie są tak bardzo narażeni na obrażenia oraz mają szansę na złapanie oddechu i pozbycie się negatywnych efektów z niektórych swoich umiejętności.

Jeśli szukasz postaci do nękania ostatniego szeregu wroga, Awanturniczka jest najlepszą postacią do tej roboty. Umieszczona na pierwszej pozycji w szeregu otrzymuje dostęp do Żelaznego Łabędzia, zdolności która zadaje olbrzymie obrażenia wrogowi umieszczonemu na 4 pozycji. Niejednokrotnie wystarczy jeden atak, by wróg poszedł do piachu.

Awanturniczka posiada solidne ataki, które zadają spore obrażenia, jednak mają czasem niewielkie problemy z celnością. Okupuje to jednak sporymi konsekwencjami - 3 z jej umiejętności (Barbarzyński Okrzyk, Przełom i Wykrwawienie) osłabiają ją na 3 kolejne tury, zmniejszając jej unik i zadawane obrażenia.

Jedną z najciekawszych jej zdolności jest wspomniany wyżej Barbarzyński Okrzyk, który pozwala (z bardzo wysoką szansą powodzenia) na ogłuszenie dwóch wrogów stojących na 1 i 2 miejscu szeregu. To, w połączeniu z granatem ogłuszającym Badaczki Zarazy pozwoli ci ogłuszyć całą wrogą drużynę za pomocą dwóch ruchów. Miłym dodatkiem jest Przypływ Adrenaliny, który zwiększa jej celność i obrażenia, usuwa krwawienie i zarazę, a dodatkowo leczy kilka punktów zdrowia.

Bohaterka ta doskonale sprawdza się w drużynach, które potrzebują postaci, która jest w stanie zniszczyć tylne szeregi wroga, bądź po prostu wymaga jest brutalna siła. Postać posiada dobrą ilość punktów zdrowia, odporności i szybkości, jednak nieco niedomaga jeśli chodzi o celność i szansę na trafienie krytyczne.

Statystyki

Poziom

Zdrowie

Unik

Ochrona

Szybkość

Celność

Krytyk

Obrażenia

1

26

10

0

4

+0

2,5%

6-12

2

31

15

0

4

+0

3%

7-14

3

36

20

0

5

+0

3,5%

8-16

4

41

25

0

5

+0

4%

9-17

5

46

30

0

6

+0

4,5%

10-19

Odporności

Ogłuszenie

Zaraza

Choroba

Cios Śm.

Przesunięcie

Krawienie

Osłabienie

Pułapka

40%

40%

30%

67%

40%

40%

30%

20%

Porady do klasy:

  • Jako klasę walcząca w zwarciu, najlepiej ustawić ją na pierwszym lub drugim miejscu od frontu, gdzie może korzystać ze wszystkich swoich umiejętności.
  • Hellion posiada całkiem solidny atak AoE, Breakthrough, który trafia do 3 wrogów z przodu szeregu. Miej jednak na uwadze nieprzyjemną wadę tej umiejętności, która objawia się na krótki czas w postaci ujemnych wartości do obrażeń i uników
  • Mniej odporni wrogowie ustawieni są zazwyczaj na tyłach szeregów, gdzie są bezpieczni przed większością wojowników walczących w zwarciu. Hellion potrafi jednak temu zaradzić, dzięki umiejętności Iron Swan, która zadaje solidne obrażenia ostatniemu wrogowi w szeregu
  • Jeśli chcesz wyleczyć swoją drużynę do pełni życia przed zakończeniem walki, pozbądź się wszystkich oponentów za wyjątkiem dwóch ostatnich, a następnie używaj na nich umiejętności Barbarzyński Okrzyk (Barbaric YAWP!), która w łatwy sposób pozwoli nałożyć efekt Stun, nie zadając przy tym żadnych obrażeń. Wykorzystaj te kilka tur na wyleczenie swojej drużyny przy pomocy zaklęć leczniczych, gdy przeciwnicy będzie ogłuszony

Zalety

Wady

+ Bardzo duże obrażenia i przyzwoity zasięg jak na postać walczącą w zwarciu

+ Silne ataki AoE i niezła kontrola pola walki

+ Bardzo mocny buff do obrażeń w postaci Adrenaline Rush

+ Awanturniczka to niszczyciel wrogów na 4 pozycji

- Jej mocniejsze ataki niosą ze sobą negatywne statusy na krótki okres czasu

- Nie jest najlepszym tankiem

- Niska wartość trafienia krytycznego

- Problemy z celnością

Umiejętności bojowe

Nazwa

Ikona

Pozycja

Cele

Opis (kolejne poziomy)

Okrutne Cięcie

1 - Awanturniczka / Hellion - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
2 - Awanturniczka / Hellion - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Rodzaj: wręcz - Awanturniczka / Hellion - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: wręcz

CEL bazowa: 85 / 90 / 95 / 100 / 105

KRYT mod: 5 / 6 / 6 / 6 / 7%

Żelazny Łabędź

3 - Awanturniczka / Hellion - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
4 - Awanturniczka / Hellion - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Rodzaj: wręcz - Awanturniczka / Hellion - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: wręcz

CEL bazowa: 85 / 90 / 95 / 100 / 105

KRYT mod: 5 / 6 / 6 / 6 / 7%

Barbarzyński Okrzyk

5 - Awanturniczka / Hellion - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
6 - Awanturniczka / Hellion - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Rodzaj: wręcz - Awanturniczka / Hellion - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: wręcz

CEL bazowa: 95 / 100 / 105 / 110 / 115

OBR mod: -100 / -100 / -100 / -100 / -100%

Ogłuszenie: (124 / 134 / 144 /154 /165% bazowe)

Na siebie:

Zmniejszenie obrażeń: -20%

Zmniejszenie uników: -15

Krwawa Rozprawa

7 - Awanturniczka / Hellion - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
8 - Awanturniczka / Hellion - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Rodzaj: wręcz - Awanturniczka / Hellion - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: wręcz

CEL bazowa: 85 / 90 / 95 / 100 / 105

KRYT mod: 0 / 0 / 1 / 2 / 2%

OBR mod: -35 / -35 / -35 / -35 / -35%

Krwawienie: (100 / 110 / 119 / 129 / 139% bazowe)

Obrażenia krwawienia: 2 / 2 / 3 / 3 / 4 pkt. / runda (3 rundy)

Przełom

9 - Awanturniczka / Hellion - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
10 - Awanturniczka / Hellion - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Rodzaj: wręcz - Awanturniczka / Hellion - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: wręcz

CEL bazowa: 85 / 90 / 95 / 100 / 105

KRYT mod: 0 / 0 / 1 / 2 / 2%

OBR mod: -55 / -55 / -55 / -55 / -55%

Na siebie:

Zmniejszenie obrażeń: -20%

Zmniejszenie uników: -15

Przemieszczenie: o 1 pole do przodu

Przypływ Adrenaliny

11 - Awanturniczka / Hellion - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Na siebie - Awanturniczka / Hellion - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Na siebie

Rodzaj: wzmocnienie

Na siebie:

Zwiększenie obrażeń: +20 / +22 / +24 / +26 / +28%

Zwiększenie celności: +5 / +6 / +7 / +8 / +9

Usunięcie krwawienia / zarazy

Ulecz: 1 / 2 / 3 / 4 / 5

Wykrwawienie

12 - Awanturniczka / Hellion - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
13 - Awanturniczka / Hellion - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Rodzaj: wręcz - Awanturniczka / Hellion - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: wręcz

CEL bazowa: 85 / 90 / 95 / 100 / 105

KRYT mod: 5 / 6 / 6 / 6 / 7%

OBR mod: 15 / 15 / 15 / 15 / 15%

Krwawienie: (100 / 110 / 119 / 129 / 139% bazowe)

Obrażenia krwawienia: 3 / 3 / 4 / 4 / 5 pkt. / runda (3 rundy)

Umiejętności obozowe

Nazwa

Ikona

Koszt czasu

Cel

Efekt

Zachęta

2 - Awanturniczka / Hellion - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

2

1 towarzysz

Zmniejsza poziom stresu o 15

Opatrunek

2 - Awanturniczka / Hellion - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

2

1 towarzysz

Leczy 15% punktów zdrowia

Hamuje krwawienie celu

Usuwa truciznę (zarazę) celu

Motywacja

2 - Awanturniczka / Hellion - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

2

1 towarzysz

+15% do odporności na stres

Bitewny Trans

3 - Awanturniczka / Hellion - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

3

Na siebie

Jeśli na pozycji 1:

+10 do celności

+20% do obrażeń

Jeśli nie na pozycji 1:

+10 do celności

+15% do obrażeń

Hulanka

3 - Awanturniczka / Hellion - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

3

Na siebie / drużynę

-5 ACC

-2 SPD

Zmniejsza poziom stresu o 20

Zwiększa odporność na stres o 10%

Apostazja

2 - Awanturniczka / Hellion - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

2

Na siebie / drużynę

Na siebie:

Zmniejsza poziom stresu bohatera o 30

Na drużynę:

Jeśli niereligijni: zwiększa poziom stresu o 7

Jeśli religijni: zwiększa poziom stresu o 15

Ostrzenie Włóczni

3 - Awanturniczka / Hellion - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

3

Na siebie

+8% CRIT

Oprych / Highwayman

Oprych jest jedną z klas trafiających do kategorii łotrzyków - Oprych / Highwayman - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Oprych jest jedną z klas trafiających do kategorii łotrzyków. Jego zadaniem jest zadawanie jak największych obrażeń wrogom i nakładaniu na nich negatywnych efektów, czy to z bliska, przy pomocy ostrych sztyletów, czy też na dystans, korzystając z morderczej broni palnej. Posiada bardzo mocną ofensywę, dobrą kontrolę pola walki oraz niezgorszą wytrzymałość, dzięki czemu może odnaleźć się w niemal każdej drużynie.

Oprych może być używany na dwa sposoby - jako statyczny, ustawiony na 3 pozycji strzelec, albo jako jedna z najbardziej mobilnych i morderczych maszyn do zabijania w grze. W pierwszym typie polega on w głównej mierze na umiejętnościach Wystrzał, Strzał Rozpryskowy i Strzał Śledzący, posiłkując się Puszczeniem Krwi. Jest to solidna taktyka, pozwalająca zadawać mu spore obrażenia, szczególnie jeśli w drużynie jest ktoś, kto może oznaczyć cel.

Drugie podejście skupia się wokół wykorzystania zdolności Doskok Awanturnika, by wskoczyć na pierwszą pozycję w szeregu, skąd może wykorzystać Strzał z Bliska, jedną z najpotężniejszych zdolności w grze. Przy trafieniu krytycznym jest w stanie zabić większość przeciwników, a nawet jeśli nie zdoła tego zrobić, oferuje sporą szansę na odrzucenie celu o jedno pole. Problemem jest jedynie to, iż można strzelić tylko we wroga na 1 pozycji - a często tam znajdują się najodporniejsze kreatury.

Oprych posiada bardzo zrównoważone odporności, średnią ilość punktów zdrowia i dość wysokie obrażenia, szansę na trafienie krytyczne, a także nienajgorszą szybkość. W zależności od objętej taktyki najlepiej spisuje się na 3 pozycji (statyczny strzelec), albo na 1-2, jako mobilny bohater.

Statystyki

Poziom

Zdrowie

Unik

Ochrona

Szybkość

Celność

Krytyk

Obrażenia

1

22

10

0

5

+0

5%

5-10

2

26

15

0

5

+0

5,5%

6-2

3

30

20

0

6

+0

6%

7-13

4

34

25

0

6

+0

6,5%

7-15

5

38

30

0

7

+0

7%

8-16

Odporności

Ogłuszenie

Zaraza

Choroba

Cios Śm.

Przesunięcie

Krawienie

Osłabienie

Pułapka

30%

30%

30%

67%

30%

30%

30%

40%

Porady do klasy:

  • Oprych może walczyć na każdej pozycji i zawsze zadawać przy tym solidne obrażenia. Czyni to z niego bardzo mobilną klasę, która świetnie współgra np. z Grave Robberem (Hieną Cmentarną), lub z kimś, kto może oznaczyć cel (np. Łowczym, czy Kuszniczką).
  • Wszystkie ataki wręcz tej klasy mogą być wyprowadzone z tyłów formacji, dlatego możesz śmiało umieścić Highwaymana na 2 lub 3 miejscu
  • Umiejętność Strzał z Bliska (Point Blank Shot) jest bardzo solidnym atakiem posiadającym też efekt Knockback, jednak wymaga ustawienia się na pierwszej pozycji od frontu. Zamiast tracić kolejkę na przemieszczanie się w szeregach, wykorzystaj umiejętność Doskok Awanturnika (Duelist's Advance), która przesunie bohatera o jedno miejsce do przodu i pozwala przy tym zaatakować dowolnego oponenta, nawet ostatniego w formacji

Zalety

Wady

+ Bardzo solidne obrażenia i przyzwoita kontrola pola walki

+ Może atakować z niemal każdej pozycji

+ Całkiem dobra mobilność i wytrzymałość

+ Możliwość nałożenia krwawienia na cel

+ Potężna zdolność-steryd, zwiększającą jego obrażenia, celność i szansę na trafienie krytyczne

+ Możliwość trafienia 3 celów na raz

- Niektóre klasy lepiej sprawdzają się w zadawaniu obrażeń

- Brak możliwości samodzielnego oznaczenia celu

Umiejętności bojowe

Nazwa

Ikona

Pozycja

Cele

Opis (kolejne poziomy)

Szalone Cięcie

1 - Oprych / Highwayman - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
2 - Oprych / Highwayman - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Rodzaj: wręcz - Oprych / Highwayman - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: wręcz

CEL bazowa: 85 / 90 / 95 / 100 / 105

KRYT mod: 5 / 6 / 6 / 6 / 7%

Wystrzał

3 - Oprych / Highwayman - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
4 - Oprych / Highwayman - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Rodzaj: dystansowy - Oprych / Highwayman - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: dystansowy

CEL bazowa: 85 / 90 / 95 / 100 / 105

OBR mod: -25 / -25 / -25 / -25 / -25%

KRYT mod: 10 / 10 / 11 / 11 / 12%

Na siebie:

Dodatkowe obrażenia przeciwko naznaczonym (Marked) celom: +25 / +25 / +25 / +25 / +25%

Strzał z Bliska

5 - Oprych / Highwayman - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
6 - Oprych / Highwayman - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Rodzaj: dystansowy - Oprych / Highwayman - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: dystansowy

CEL bazowa: 95 / 100 / 105 / 110 / 115

KRYT mod: 0 / 0 / 1 / 2 / 2%

OBR mod: 50 / 50 / 50 / 50 / 50%

Odrzucenie: 1 pole (100 / 110 / 119 /129 /139% bazowe)

Przesunięcie: o 1 pole w tył

Strzał Rozpryskowy

7 - Oprych / Highwayman - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
8 - Oprych / Highwayman - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Rodzaj: dystansowy - Oprych / Highwayman - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: dystansowy

CEL bazowa: 85 / 90 / 95 / 100 / 105

KRYT mod: -7 / -6 / -6 / -6 / -5%

OBR mod: -60 / -60 / -60 / -60 / -60%

Strzał Śledzący

9 - Oprych / Highwayman - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
10 - Oprych / Highwayman - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: dystansowy - Oprych / Highwayman - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: dystansowy

CEL bazowa: 80 / 85 / 90 / 95 / 100

KRYT mod: 0 / 0 / 0 / -0 / 1%

OBR mod: -80 / -80 / -80 / -80 / -80%

Na siebie:

Zwiększenie obrażeń o: 12 / 14 / 16 / 18 / 20%

Zwiększenie celności o: 6 / 7 / 8 / 9 / 10

Zwiększenie szansy na traf. krytyczne o: 5 / 6 / 7 / 8 / 9%

Doskok Awanturnika

11 - Oprych / Highwayman - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
12 - Oprych / Highwayman - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Rodzaj: wręcz - Oprych / Highwayman - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: wręcz

CEL bazowa: 85 / 90 / 95 / 100 / 105

KRYT mod: 2 / 2 / 3 / 4 / 4%

OBR mod: -20 / -20 / -20 / -20 / -20%

Przesunięcie: o 1 pole w przód

Puszczenie Krwi

13 - Oprych / Highwayman - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
14 - Oprych / Highwayman - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Rodzaj: wręcz - Oprych / Highwayman - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: wręcz

CEL bazowa: 90 / 90 / 95 / 100 / 105

KRYT mod: 0 / 0 / 1 / 2 / 2%

OBR mod: -15 / -15 / -15 / -15 / -15%

Krwawienie: (100 / 110 / 119 / 129 / 139% bazowe)

Obrażenia krwawienia: 2 / 2 / 3 / 3 / 4 pkt. / runda (3 rundy)

Umiejętności obozowe

Nazwa

Ikona

Koszt czasu

Cel

Efekt

Zachęta

2 - Oprych / Highwayman - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

2

1 towarzysz

Zmniejsza poziom stresu o 15

Opatrunek

2 - Oprych / Highwayman - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

2

1 towarzysz

Leczy 15% punktów zdrowia

Hamuje krwawienie celu

Usuwa truciznę (zarazę) celu

Motywacja

2 - Oprych / Highwayman - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

2

1 towarzysz

+15% do odporności na stres

Wisielczy Humor

4 - Oprych / Highwayman - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

4

Cała drużyna

Zmniejsza poziom stresu bohatera o 25

75% szans na zmniejszenie poziomu stresu u wszystkich towarzyszy o 20

25% szans na zmniejszenie poziomu stresu u wszystkich towarzyszy o 10

Niezrównana Finezja

4 - Oprych / Highwayman - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

4

Na siebie

+10 do uników

+2 do szybkości

+20% do obrażeń w walce wręcz

+10 do celności w walce wręcz

Czyszczenie Broni

4 - Oprych / Highwayman - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

4

Na siebie

+10 do celności w walce dystansowej

+20% do obrażeń w walce dystansowej

+5% do szansy na trafienie krytyczne

Zmysł Bandyty

4 - Oprych / Highwayman - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

4

Na siebie

Zapobiega nocnym zasadzkom

-20% do szansy zaskoczenia drużyny

+20% do szansy zaskoczenia potworów

Arlekin / Jester

Mistrz relaksacyjnej muzyki i cięcia na kawałki, Jester sprawdza się najlepiej jako wsparcie dla drużyny - Arlekin / Jester - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Mistrz relaksacyjnej muzyki i cięcia na kawałki, Jester sprawdza się najlepiej jako wsparcie dla drużyny. Jego niska wytrzymałość nie pozwala mu na walkę na samym froncie, a stosunkowo niskie bazowe obrażenia sprawiają, że ciężko zrobić z niego głównego rozprowadzacza obrażeń. Jego siła tkwi jednak w jego melodiach, szczególnie, gdy zagra ją dla odpowiedniego zespołu.

Arlekin posiada dostęp do najpotężniejszego wzmocnienia w grze - Bitewnej Ballady. Każde użycie pozwala mu zagrać melodię, która zwiększa szybkość, celność i szansę na trafienie krytyczne całej jego drużyny. Efekt może skumulować się maksymalnie 3 razy, co na najwyższym poziomie daje premie rzędu +15 do szybkości, +30 do celności i +9% do szansy na trafienie krytyczne, przez co postacie są praktycznie dwa razy skuteczniejsze w walce. Nawet jednorazowe użycie pieśni daje sporego kopa i pozwala ruszać się drużynie przed przeciwnikami - a to oznacza mniej obrażeń i stresu dla twoich bohaterów.

Należy także pamiętać o Inspirującej Nucie, kolejnej melodii Arlekina, która zmniejsza poziom stresu na bohaterze, a także zmniejsza ilość otrzymywanego stresu na kilka tur. Jest to najmocniejsza w grze zdolność do zmniejszania stresu na jednym celu (na zdolności Łowczego czasami ciężko polegać). Może on też spowodować krwawienie za pomocą dwóch zdolności.

Podobnie jak Hienę Cmentarną, Arlekina wykorzystać można jako wspomagacza, stojącego bezpiecznie na tyłach drużyny, bądź jako mobilnego siewcę spustoszenia. Jego Solówka pozwala mu doskoczyć na przód szeregu, osłabiając znacznie celność wrogów - co w połączeniu z jego bardzo wysokim współczynnikiem uników pomoże uniknąć mu ataków wroga. Stojąc na pierwszym miejscu wykorzystać może najmocniejszą w grze zdolność ofensywną, Kurtynę. Mimo faktu, iż po użyciu wróci na sam tył formacji i dostanie sporą karę do statystyk, atak ten potrafi zabić jednym ciosem większość wrogów, a z uwagi na wysoką szansę na trafienie krytyczne także i odnowić trochę stresu.

Arlekin to postać specyficzna i nadająca się do określonych grup bohaterów. Jeśli chcesz drużynę która w pierwszej turze chce wybić większość wrogów to nie będzie ci on potrzebny, jeśli jednak szukasz kogoś, znacznie wzmocni drużynę, będzie on strzałem w dziesiątkę.

Statystyki

Poziom

Zdrowie

Unik

Ochrona

Szybkość

Celność

Krytyk

Obrażenia

1

19

15

0

7

+0

7,5%

4-7

2

23

20

0

7

+0

8%

5-8

3

27

25

0

8

+0

8,5%

6-10

4

31

30

0

8

+0

9%

6-11

5

35

35

0

9

+0

9,5%

7-13

Odporności

Ogłuszenie

Zaraza

Choroba

Cios Śm.

Przesunięcie

Krawienie

Osłabienie

Pułapka

20%

40%

20%

67%

20%

30%

40%

30%

Porady do klasy:

  • Jester najlepiej sprawdza się na trzeciej pozycji w drużynie, skąd może w spokoju grać na swojej lutni i wyprowadzać większość ataków
  • Dzięki umiejętności Bitewna Ballada (Battle Ballad), która wzmacnia ataki całej drużyny, klasę tę najlepiej nadaje się do drużyn z mocną ofensywą. Dobrymi klasami współgrającymi z Jesterem, są np. Oprych (Highwayman), Hiena Cmentarna (Grave Digger), Trędowaty (Leper), czy Awanturniczka (Hellion).
  • Klasa bardzo dobrze sprawuje się w zadawaniu krytycznych obrażeń. Wykorzystaj umiejętności jak Pchnięcie Sztyletem (Dirk Stab) i Podcięcie (Slice Off), które posiadają dodatnie modyfikatory do krytycznych ataków. Umiejętność Kurtyna (Finale) wykorzystaj do dobijania ostatnich celów, żeby uniknąć bardzo nieprzyjemnych skutków ubocznych tego ataku
  • Bohaterzy z tej klasy świetnie nadają się na dłuższe misje, dzięki swojej umiejętności Inspirująca Nuta (Inspiring Tune), która leczy poziom stresu pojedynczego celu i zwiększa jego odporność na stres.

Zalety

Wady

+ Dobre obrażenia krytyczne

+ Solidna klasa wspierająca - możliwość zwiększenia celności, krytyka i szybkości całej drużyny

+ Bardzo dobre zdolności obniżania poziomu stresu pojedynczych celów

+ Bardzo wysoka szansa na trafienie krytyczne

+ Olbrzymie obrażenia przy pomocy zdolności Kurtyna

- Posiada dosyć niskie bazowe obrażenia

- Nie sprawdza się tak dobrze w drużynach skupiających się na obronie, czy szybkiej eliminacji celów

- Niewielka pula punktów zdrowia

 

Umiejętności bojowe

Nazwa

Ikona

Pozycja

Cele

Opis (kolejne poziomy)

Pchnięcie Sztyletem

1 - Arlekin / Jester - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
2 - Arlekin / Jester - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Rodzaj: wręcz - Arlekin / Jester - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: wręcz

CEL bazowa: 80 / 85 / 90 / 95 / 100

KRYT mod: 2 / 3 / 4 / 4 / 4%

Przemieszczenie: o 1 pole w przód

Żniwa

3 - Arlekin / Jester - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
4 - Arlekin / Jester - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Rodzaj: wręcz - Arlekin / Jester - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: wręcz

CEL bazowa: 90 / 95 / 100 / 105 / 110

KRYT mod: 0 / 0 / 1 / 2 / 2%

OBR mod: -50 / -50 / -50 / -50 / -50%

Krwawienie: (100 / 110 / 119 / 129 / 139% bazowe)

Obrażenia krwawienia: 2 / 2 / 3 / 3 / 4 pkt. / runda (3 rundy)

Kurtyna

5 - Arlekin / Jester - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
6 - Arlekin / Jester - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Rodzaj: wręcz - Arlekin / Jester - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: wręcz

CEL bazowa: 90 / 95 / 100 / 105 / 110

OBR mod: 50 / 50 / 50 / 50 / 50%

KRYT mod: 15 / 16 / 16 / 16 / 17%

Przemieszczenie: o 3 pola w tył

Na siebie:

Zmniejszenie obrażeń o: 40%

Zmniejszenie uników o: 30

Zmniejszenie celności o: 10

Solówka

7 - Arlekin / Jester - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
8 - Arlekin / Jester - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Rodzaj: dystansowy - Arlekin / Jester - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: dystansowy

CEL bazowa: 90 / 95 / 100 / 105 / 110

OBR mod: -100 / -100 / -100 / -100 / -100%

Przemieszczenie: o 3 pola w przód

Wrogowie: -10 do celności

Na siebie:

Zwiększona szybkość: +5 / +6 / +7 / +8 / +9

Podcięcie

9 - Arlekin / Jester - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
10 - Arlekin / Jester - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Rodzaj: wręcz - Arlekin / Jester - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: wręcz

CEL bazowa: 95 / 100 / 105 / 110 / 115

KRYT mod: 8 / 8 / 8 / 9 / 10%

OBR mod: -33 / -33 / -33 / -33 / -33%

Krwawienie: (100 / 110 / 119 / 129 / 139% bazowe)

Obrażenia krwawienia: 3 / 3 / 3 / 4 / 5 pkt. / runda (3 rundy)

Bitewna Ballada

11 - Arlekin / Jester - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Drużyna - Arlekin / Jester - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Drużyna

Rodzaj: wzmocnienie

Cała drużyna:

Zwiększenie szybkości: +3 / +3 / +4 / +4 / +5

Zwiększenie celności: +5 / +6 / +7 / +8 / +10%

Zwiększenie szansy na traf. krytyczne: +2 / +2 / +2 / +3 / +3%

Inspirująca Nuta

12 - Arlekin / Jester - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Jeden towarzysz - Arlekin / Jester - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Jeden towarzysz

Rodzaj: uzdrowienie

Zmniejszenie stresu o : 10 / 11 / 12 / 13 / 15

Zmniejszenie obrażeń od stresu: -10%

Umiejętności obozowe

Nazwa

Ikona

Koszt czasu

Cel

Efekt

Zachęta

2 - Arlekin / Jester - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

2

1 towarzysz

Zmniejsza poziom stresu o 15

Opatrunek

2 - Arlekin / Jester - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

2

1 towarzysz

Leczy 15% punktów zdrowia

Hamuje krwawienie celu

Usuwa truciznę (zarazę) celu

Motywacja

2 - Arlekin / Jester - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

2

1 towarzysz

+15% do odporności na stres

Cofka czasowa

3 - Arlekin / Jester - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

3

1 towarzysz

Zmniejsza poziom stresu jednego towarzysza o 30

Jeśli udręczenie: zmniejsza poziom stresu o 15

Nie ma róży bez kolców

3 - Arlekin / Jester - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

3

Wszyscy towarzysze

Zmniejsza poziom stresu towarzyszy o 15

Zmniejsza obrażenia od stresu towarzyszy o 15%

Oko Tygrysa

3 - Arlekin / Jester - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

3

1 towarzysz

+10 do celności

+5% do szansy na trafienie krytyczne

Kpina

2 - Arlekin / Jester - Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

2

Wszyscy towarzysze

Zmniejsza poziom stresu wszystkich towarzyszy o 20

Zwiększa poziom stresu jednego towarzysza o 20

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Darkest Dungeon

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8.61 zł

Darkest Dungeon

zobacz więcej informacji o grze
Darkest Dungeon

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier RPG

Gry RPG
© 2000-2017 GRY-OnLine S.A.regulaminkontakt i pomocgry onlinegame guides