poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Darkest Dungeon

W poradniku do gry Darkest Dungeon zawarto szczegółowy opis mechanik gry, jak również informacje i porady dotyczące wszystkich klas i ich umiejętności. W poradniku poruszono również temat walki z głównymi bossami. Nie zabrakło drzewek rozwoju budynków.

poradnik, solucja do gry w zawiera 233 stron i 558 ilustracji, rozmiar pliku to 9,1 MB

Kapłanka / Vestal

Vestal jest odpowiednikiem typowego kapłana, który razi nieumarłych przeciwników boską mocą oraz wzmacnia i uzdrawia własnych towarzyszy przy pomocy zaklęć kapłańskich - Kapłanka / Vestal | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Vestal jest odpowiednikiem typowego kapłana, który razi nieumarłych przeciwników boską mocą oraz wzmacnia i uzdrawia własnych towarzyszy przy pomocy zaklęć kapłańskich. Głównym zadaniem tej klasy jest utrzymywanie własnej drużyny przy życiu oraz osłabianie wrogiego zespołu. Dzięki możliwości leczenia zarówno pojedynczych celów jak i całej drużyny, Vestal sprawdza się jako główny uzdrowiciel w niemal każdej możliwej kombinacji klas.

Mimo iż nie posiada tak potężnego leczenia jak Okultysta, jej uzdrowienia są znacznie pewniejsze i można na nich polegać - możemy być w miarę pewni wartości leczenia. Kapłanka ma dostęp do dwóch czarów uzdrawiających, Bożej Łaski, która pozwala przywrócić sporo punktów zdrowia jednemu celowi, bądź Boskiego Pocieszenia, które leczy całą drużynę. Drugi czar przez pierwsze kilka poziomów nie jest wiele wart, jednak na dalszym etapie rozgrywki, z odpowiednimi błyskotkami, każda z postaci w drużynie otrzyma od 6 do nawet 12 punktów zdrowia. Jest to także doskonały czar do wyciągnięcia drużyny ze statusu Death's Door (Cios Śmierci), nawet jeśli wyleczy im tylko 1 punkt zdrowia.

Kapłanka posiada dobrą zdolność do atakowania z dystansu, Wyrok, która zadaje niezłe obrażenia, a w dodatku leczy Kapłankę jeśli uda jej się trafić cel. Na pochwałę zasługują także Oślepiająca Światłość, pozwalająca ogłuszyć wroga, jak i Oświecenie, zmniejszające uniki trafionego wroga- obie umiejętności podnoszą także poziom pochodni. Na koniec warto wspomnieć o Ręce Światłości, która zmniejsza obrażenia wroga, a także zadaje zwiększone szkody wrogom typu Plugawy (Unholy).

Kapłanka sprawdza się doskonale na 3 pozycji w drużynie, jednak dzięki niektórym błyskotkom może także dobrze działać na drugiej, skąd ma dostęp do bardziej ofensywnych zaklęć. Dobrze współgra z innymi klasami leczącymi, jak Okultysta, czy Kuszniczka. Jej statystyki są zrównoważone - nie przoduje, ale też nie odstępuje w niczym.

Statystyki

Poziom

Zdrowie

Unik

Ochrona

Szybkość

Celność

Krytyk

Obrażenia

1

24

0

0

4

+0

2,5%

4-9

2

29

5

0

4

+0

3%

5-11

3

34

10

0

5

+0

3,5%

6-13

4

39

15

0

5

+0

4%

6-14

5

44

20

0

6

+0

4,5%

7-16

Odporności

Ogłuszenie

Zaraza

Choroba

Cios Śm.

Przesunięcie

Krawienie

Osłabienie

Pułapka

30%

30%

30%

67%

30%

30%

30%

10%

Porady do klasy:

  • Najlepszą pozycją dla klasy jest trzecia na tyłach, skąd może korzystać ze swoich zaklęć uzdrawiających oraz większości ataków. Przy odpowiednich błyskotkach (trinket) może także stać na drugiej pozycji, skąd jest w stanie wyprowadzać mocniejsze ataki.
  • Vestal posiada bardzo solidne zaklęcia uzdrawiające. Pierwszy z nich, Boska Łaska (Divine Grace), leczy za więcej, ale jedynie pojedynczy cel, natomiast Boskie Pocieszenie (Divine Comfort) może uzdrowić całą drużynę, jednak jest znacznie słabszy. Ten ostatni jest nieoceniony w chwilach, gdy więcej niż jeden członek drużyny znajduje się blisko śmierci w trybie Death's Door
  • Jednym z najlepszych zaklęć ofensywnych tej klasy jest Wyrok (Judgement), które nie tylko zadaje przeciwnikowi obrażenia, ale również uzdrawia część życia bohatera
  • Vestal posiada również zdolność odnawiania poziomu pochodni. Dwie umiejętności, Oślepiająca Światłość (Dazzling Light) oraz Oświecenie (Illumination), są w stanie nie tylko uszkodzić przeciwnika, ale również odnowić część poziomu pochodni. Wykorzystaj to na dłuższych wyprawach lub gdy zabraknie Ci zapasowych pochodni

Zalety

Wady

+ Wysoka wytrzymałość i przyzwoite zaklęcia ofensywne

+ Jeden z najlepszych i zdecydowanie najpewniejszy uzdrowiciel w grze

+ Dobra kontrola pola walki

+ Możliwość odnawiania pochodni

+ Możliwość osłabiania wrogów - zarówno ich obrażeń jak i uników

- Niska mobilność

- Brak drużynowych wzmocnień

- Średnia prędkość

- Słabe leczenia przez pierwsze poziomy

Umiejętności bojowe

Nazwa

Ikona

Pozycja

Cele

Opis (kolejne poziomy)

Cios Maczugą

1 - Kapłanka / Vestal | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
2 - Kapłanka / Vestal | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Rodzaj: wręcz - Kapłanka / Vestal | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: wręcz

CEL bazowa: 80 / 85 / 90 / 95 / 100

KRYT mod: 0 / 0 / 1 / 2 / 2%

Wyrok

3 - Kapłanka / Vestal | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
4 - Kapłanka / Vestal | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Rodzaj: dystansowy - Kapłanka / Vestal | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: dystansowy

CEL bazowa: 80 / 85 / 90 / 95 / 100

KRYT mod: 5 / 6 / 6 / 6 / 7%

OBR mod: -20 / -20 / -20 / -20 / -20%

Na siebie:

Ulecz: 3 / 3 / 4 / 4 / 5

Oślepiająca Światłość

5 - Kapłanka / Vestal | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
6 - Kapłanka / Vestal | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Rodzaj: dystansowy - Kapłanka / Vestal | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: dystansowy

CEL bazowa: 80 / 85 / 90 / 95 / 100

KRYT mod: 0 / 0 / 1 / 2 / 2%

OBR mod: -75 / -75 / -75 / -75 / -75%

Ogłuszenie: (100 / 110 / 119 /129 /139% bazowe)

Zwiększenie poziomu pochodni o 6

Boża Łaska

7 - Kapłanka / Vestal | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
1 towarzysz - Kapłanka / Vestal | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

1 towarzysz

Rodzaj: uzdrowienie

Ulecz: 3-5 / 4-6 / 5-7 / 6-7 / 7-8

Boskie Pocieszenie

8 - Kapłanka / Vestal | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Drużyna - Kapłanka / Vestal | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Drużyna

Rodzaj: uzdrowienie

Na drużynę:

Ulecz: 1-2 / 1-3 / 2-3 / 3-3 / 3-4

Oświecenie

9 - Kapłanka / Vestal | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
10 - Kapłanka / Vestal | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Rodzaj: dystansowy - Kapłanka / Vestal | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: dystansowy

CEL bazowa: 80 / 85 / 90 / 95 / 100

KRYT mod: 0 / 0 / 1 / 2 / 2%

OBR mod: -50 / -50 / -50 / -50 / -50%

Zmniejszenie uników celu: -20 / -23 / -25 / -27 / -30 (100 / 110 / 119 /129 /139% bazowe)

Zwiększenie poziomu pochodni o: 5 / 6 / 7 / 8 / 10

Ręka Światłości

11 - Kapłanka / Vestal | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
12 - Kapłanka / Vestal | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Rodzaj: dystansowy - Kapłanka / Vestal | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: dystansowy

CEL bazowa: 80 / 85 / 90 / 95 / 100

KRYT mod: 0 / 0 / 1 / 2 / 2%

OBR mod: -50 / -50 / -50 / -50 / -50%

Zmniejszenie obrażeń celu: -20 / -23 / -25 / -27 / -30% (100 / 110 / 119 /129 /139% bazowe)

Zmniejszenie celności celu: -7 / -8 / -9 / -10 / -10 (100 / 110 / 119 /129 /139% bazowe)

Na siebie:

Dodatkowe obrażenia przeciwko Plugawym: +15 / +20 / +25 / +30 / +35%

Umiejętności obozowe

Nazwa

Ikona

Koszt czasu

Cel

Efekt

Zachęta

2 - Kapłanka / Vestal | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

2

1 towarzysz

Zmniejsza poziom stresu o 15

Opatrunek

2 - Kapłanka / Vestal | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

2

1 towarzysz

Leczy 15% punktów zdrowia

Hamuje krwawienie celu

Usuwa truciznę (zarazę) celu

Motywacja

2 - Kapłanka / Vestal | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

2

1 towarzysz

+15% do odporności na stres

Błogosławieństwo

3 - Kapłanka / Vestal | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

3

1 towarzysz

+10 do celności

+10 do uników

Pieśń

3 - Kapłanka / Vestal | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

3

1 towarzysz

Jeśli cel jest religijny: -20% obrażeń od stresu

Jeśli cel jest niereligijny: -10% obrażeń od stresu

Jeśli cel jest religijny: zmniejsz poziom stresu o 15

Jeśli cel nie jest religijny: zmniejsz poziom stresu o 5

Modlitwa

4 - Kapłanka / Vestal | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

4

Wszyscy towarzysze

Jeśli cel jest religijny: zmniejsz poziom stresu o 15

Jeśli cel jest niereligijny: zmniejsz poziom stresu o 5

Jeśli cel jest religijny: +15% do ochrony

Jeśli cel jest niereligijny: +5% do ochrony

Sanktuarium

4 - Kapłanka / Vestal | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

4

Wszyscy towarzysze

Zapobiega nocnym zasadzkom

Jeśli kompani mają osłabienie śmiertelności: wylecz 50% punktów zdrowia

Jeśli kompani mają osłabienie śmiertelności: zmniejsz poziom stresu o 25

Wstręt / Abomination

Wstręt (Abomination) jest klasą wyjątkową w porównaniu do reszty bohaterów dostępnych w grze - Wstręt / Abomination | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Wstręt (Abomination) jest klasą wyjątkową w porównaniu do reszty bohaterów dostępnych w grze. Jest to spowodowane przede wszystkim tym, iż od samego początku ma on dostęp do wszystkich umiejętności, przez co nie trzeba wydawać cennej gotówki, by móc je wszystkie przetestować.

Za sprawą swojej unikalnej zdolności - Transformacja - potrafi przeistoczyć się w potwora, zyskując dodatkowe statystyki, jednak powodując przy tym trochę stresu dla reszty drużyny. Transformacja jest także związana z jego umiejętnościami - w postaci człowieka ma on dostęp do 3 zdolności, a w postaci potwora do kolejnych trzech, co sprawia, że może on korzystać ze wszystkich swoich ataków podczas jednej walki. Warto też zaznaczyć, że zmiana postaci nie kosztuje go tury - jednak zmienić w potwora może się jedynie raz, a gdy wrócisz do postaci człowieka nie dasz rady aktywować ponownie transformacji.

Klasa ta doskonale nadaje się do walki na pierwszej lub drugiej pozycji, gdzie spisuje się tak jako tank, jako klasa wsparcia, ze względu na możliwość zatruwania wrogiej drużyny. Posiada on bardzo dobre statystyki, a z nich na przód wybija się nadzwyczajnie wysoki współczynnik ataku i szybkości. Jest jednak jeden minus - nie może on być w drużynie razem z religijnymi postaciami (a więc Leperem, Vestalem i Crusaderem), przez co jego użycie jest dość ograniczone.

Jeśli chcesz korzystać z Abomination, warto wziąć do drużyny Okultystę, który będzie w stanie leczyć jego i resztę drużyny, a także Łowczego, który dzięki swojej zdolności Wyjec będzie w stanie zniwelować efekt transformacji (stresu).

Statystyki

Poziom

Zdrowie

Unik

Ochrona

Szybkość

Celność

Krytyk

Obrażenia

1

26

7,5

0

7

+0

2,5%

7-14

2

33

12,5

0

7

+0

3%

8-17

3

40

17,5

0

8

+0

3,5%

10-20

4

47

22,5

0

8

+0

4%

11-22

5

54

27,5

0

9

+0

4,5%

12-25

Odporności

Ogłuszenie

Zaraza

Choroba

Cios Śm.

Przesunięcie

Krawienie

Osłabienie

Pułapka

40%

60%

20%

67%

40%

30%

20%

10%

Porady do klasy:

  • Najlepszą pozycją dla tej klasy jest druga od przodu, pozwalająca mu na korzystanie ze wszystkich zdolności
  • Z uwagi na fakt, iż nie może on być w jednej drużynie co Kapłan i Krzyżowiec, warto wziąć ze sobą Okultystę, który będzie leczyć drużynę
  • Jego transformacja wywołuje stres dla całej drużyny, dlatego warto wziąć ze sobą Łowczego, który będzie mógł go zmniejszyć (za pomocą zdolności Wyjec)
  • Pamiętaj, iż w każdej chwili (lecz raz na turę) możesz zmienić postać, zyskując dostęp do innych zdolności - zawsze planuj swój następny ruch

Zalety

Wady

+ Postać, która łatwo adaptuje się do sytuacji dzięki swojej transformacji

+ Dostęp do wszystkich zdolności jednocześnie

+ Łatwy start, z uwagi na brak konieczności zakupu umiejętności

+ Wysokie obrażenia i samowystarczalność postaci

- Transformacja powoduje przyrost stresu na sojusznikach

- Wstręt nie może być w jednej drużynie z religijnymi postaciami

- Nie może atakować 4 pozycji wroga

Umiejętności bojowe

Nazwa

Ikona

Pozycja

Cele

Opis (kolejne poziomy)

Transformacja

1 - Wstręt / Abomination | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Na siebie - Wstręt / Abomination | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Na siebie

Rodzaj: transformacja

Jako człowiek:

Na siebie: Zmień tryb na bestia

Odporność na zarazę: +20 / 22 / 25 / 27 / 30 %

Obrażenia: +10 / +14 / +17 / +21 / +25%

Stres dla reszty drużyny: +8 / +8 / +8 / +8 / +8

Jako bestia:

Na siebie: Zmień tryb na człowiek

Szybkość: -4 / -3 / -2 / -1 / 0

Uleczenie: 5 / 6 / 7 / 8 / 10 punktów zdrowia

Stres dla reszty drużyny: -1 / -1 / -2 / -2 / -3

Kajdany

2 - Wstręt / Abomination | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
3 - Wstręt / Abomination | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: dystansowy - Wstręt / Abomination | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: dystansowy

CEL bazowa: 95 / 100 / 105 / 110 / 115

OBR mod: -60 / -60 / -60 / -60 / -60%

Ogłuszenie: (100 / 110 / 119 /129 /139% bazowe)

KRYT mod: 0 / 0 / 1 / 2 / 2%

Potworna Zółć

4 - Wstręt / Abomination | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
5 - Wstręt / Abomination | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: dystansowy - Wstręt / Abomination | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: dystansowy

CEL bazowa: 95 / 100 / 105 / 110 / 115

OBR mod: -100 / -100 / -100 / -100 / -100%

KRYT mod: 1 / 2 / 2 / 2 / 3%

Zaraza: (100 / 110 / 119 / 129 / 139% bazowe)

Obrażenia zarazy: 3 / 3 / 3 / 4 / 5 pkt. / runda (3 rundy)

Zmniejszenie odporności na zarazę : -20 / -23 / -26 / -30 / 33% (100 / 110 / 119 / 129 / 139% bazowa)

Rozgrzeszenie

6 - Wstręt / Abomination | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Na siebie - Wstręt / Abomination | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Na siebie

Rodzaj: na siebie

Redukcja stresu: +8 / +9 / +10 / +11 / +12

Ulecz: 4 / 5 / 6 / 8 / 10 / punktów zdrowia

Drapnięcie

7 - Wstręt / Abomination | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
8 - Wstręt / Abomination | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: wręcz - Wstręt / Abomination | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: wręcz

CEL bazowa: 90 / 95 / 100 / 105 / 110

OBR mod: -40 / -40 / -40 / -40 / -40%

KRYT mod: 3 / 4 / 4 / 4 / 4%

Na siebie: +15 / +17 / +20 / +22 / +25% obrażeń od umiejętności Drapnięcie

Gniew

9 - Wstręt / Abomination | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
10 - Wstręt / Abomination | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: wręcz - Wstręt / Abomination | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: wręcz

CEL bazowa: 85 / 90 / 95 / 100 / 105

KRYT mod: 5 / 6 / 6 / 6 / 7

Trzaśnięcie

11 - Wstręt / Abomination | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
12 - Wstręt / Abomination | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: wręcz - Wstręt / Abomination | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: wręcz

Przemieszcza postać o 1 pole w przód

CEL bazowa: 80 / 85 / 90 / 95 / 100

OBR mod: -25 / -25 / -25 / -25 / -25%

KRYT mod: 2 / 3 / 4 / 4 / 4%

Odrzuć: 2 pola w tył (100 / 110 / 119 / 129 / 139% bazowe

Na wroga:

UNIK: - 10 / 12 / 15 / 17 / 20 (100 / 110 / 119 / 129 / 139% bazowa)

SZYB: - 2 / 3 / 4 / 5 / 6 (100 / 110 / 119 / 129 / 139% bazowa)

Umiejętności obozowe

Nazwa

Ikona

Koszt czasu

Cel

Efekt

Zachęta

2 - Wstręt / Abomination | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

2

1 towarzysz

Zmniejsza poziom stresu o 15

Opatrunek

2 - Wstręt / Abomination | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

2

1 towarzysz

Leczy 15% punktów zdrowia

Hamuje krwawienie celu

Usuwa truciznę (zarazę) celu

Motywacja

2 - Wstręt / Abomination | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

2

1 towarzysz

+15% do odporności na stres

Hamowanie gniewu

3 - Wstręt / Abomination | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

3

Na siebie

Zwiększa stres bohatera o 20 punktów

Obniża stres reszty drużyny o 10 punktów

Terapia

4 - Wstręt / Abomination | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

4

Na siebie

+25% do obrażeń

Zwiększa stres o 20

Przyspieszenie

3 - Wstręt / Abomination | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

3

Na siebie

+4 do szybkości

Krew nadrealnych

3 - Wstręt / Abomination | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

3

Na siebie

+40% odporności na zarazę

+40% odporności na krwawienie

+40% odporności na choroby

+20% obrażeń od stresu

Zbrojny / Man-at-Arms

Zbrojny to postać, która najbardziej pasuje do roli typowego tanka, wymieszanego nieco z klasą wspierającą - Zbrojny / Man-at-Arms | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Zbrojny to postać, która najbardziej pasuje do roli typowego tanka, wymieszanego nieco z klasą wspierającą. Większość jego zdolności pozwala albo na ochronę towarzyszy, lub zwiększenie ich statystyk, albo na osłabienie lub rozbicie szeregów wroga. Wysoki współczynnik punktów zdrowia i uników okupuje jednak dość przeciętnymi obrażeniami, kiepską szybkością i średnimi odpornościami.

Zbrojny posiada jedną z dwóch (obok zdolności Łowczego) zdolność zwaną Obrońca. Po wskazaniu sojuszniczego celu pozwala mu ona na ochronienie go, przez co wszystkie ataki skierowane na tamtą postać są przenoszone na zbrojnego. Dodatkowo, na czas działania zdolności otrzymuje on sporą premię do ochrony, przez co przyjmuje znacznie mniej obrażeń. Nadaje się to wyśmienicie do ochrony mniej odpornych celów, a także w połączeniu ze zdolnością, Kara Boska.

Kara Boska pozwala mu zaatakować cel, zadając nieznaczne obrażenia, jednak nakładając przy tym na siebie znacznik (Marked) i aktywując zdolność pasywną Riposta. Każdy wróg, który go zaatakuje zostanie przez niego kontratakowany - w połączeniu z opisanym wyżej Obrońcą, może to sprawić, iż Zbrojny zaatakuje w ciągu jednej tury nawet kilkukrotnie. Trzeba jednak uważać, by nie ściągnąć na niego zbyt dużej uwagi, szczególnie od wrogów nakładających stres.

Kolejną wartą uwagi zdolnością jest Forteca, która ogłusza i odrzuca wskazany cel i przesuwa Zbrojnego o jedno miejsce - przydatne do walki z groźnymi przeciwnikami, jak i wtedy, gdy twoja drużyna zostanie przemieszana. Dwie kolejne zdolności, Rozkaz i Wzmocnienie pozwalają mu zwiększyć Celność, oraz Szybkość i Uniki całej drużyny, co jest nieocenione podczas starć z niektórymi przeciwnikami, szczególnie gdy połączy się je z Wrzaskiem, który zmniejsza Szybkość i Uniki całej wrogiej drużyny.

Zbrojny sprawdza się na dwóch pierwszych pozycjach w drużynie, skąd może aktywować wszystkie zdolności. Można również, przy użyciu odpowiednich błyskotek (Trinket) trzymać go na ostatnim miejscu, gdzie sprawdza się jako klasa wspierająca, wzmacniająca sojuszników i osłabiająca wrogów. Wspomniana błyskotka to Tarcza Strażnika, podnosząca jego ochronę, uniki i otrzymywane leczenie, gdy jest na 4 pozycji

Statystyki

Poziom

Zdrowie

Unik

Ochrona

Szybkość

Celność

Krytyk

Obrażenia

1

31

5

0

3

+0

3,7%

5-10

2

38

10,5

0

3

+0

4,2%

6-12

3

45

15

0

4

+0

4,7%

7-13

4

52

20

0

4

+0

5,2%

7-15

5

59

25

0

5

+0

5,7%

8-16

Odporności

Ogłuszenie

Zaraza

Choroba

Cios Śm.

Przesunięcie

Krawienie

Osłabienie

Pułapka

50%

30%

30%

67%

50%

40%

30%

10%

Porady do klasy:

  • Najlepszą pozycją dla tej klasy jest pierwsza i druga od przodu, pozwalająca mu na korzystanie ze wszystkich zdolności
  • Sprawdza się doskonale w roli tanka, który ściąga obrażenia z wybranego sojusznika na siebie.
  • Kara Boska to potężna zdolność, dzięki której Zbrojny może wykonać nawet kilka ataków w jednej turze, jednak może to ściągnąć na niego zbyt dużo uwagi i szybko podnieść jego stres.
  • Może on też być wykorzystywany z czwartego szeregu, gdzie będzie w stanie wzmacniać twoją drużynę i osłabiać wrogą. Efekty dodatkowo wzmacnia błyskotka (Trinket) Tarcza Strażnika, podnosząca jego ochronę, uniki i otrzymywane leczenie, gdy jest na 4 pozycji.

Zalety

Wady

+ Doskonale spisuje się w roli tanka, zbierającego na siebie obrażenia innych

+ Może zwiększać skuteczność swojej drużyny i/lub osłabiać wrogą

+ Spisuje się dobrze na każdej pozycji

+ Kara Boska, z odpowiednimi błyskotkami i wzmocnieniami może rozwalić cała drużynę wroga w jedną turę

+ Potężne zdolności obozowe, wpływające na całą drużynę

- Przeciętne obrażenia i odporności

- Nie jest zbyt samodzielny - nie ma możliwości wyleczenia ran czy stresu

- Kara Boska może bardzo źle się skończyć

- Nie może atakować 4 pozycji wroga

Umiejętności bojowe

Nazwa

Ikona

Pozycja

Cele

Opis (kolejne poziomy)

Natarcie

1 - Zbrojny / Man-at-Arms | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
2 - Zbrojny / Man-at-Arms | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: wręcz - Zbrojny / Man-at-Arms | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: wręcz

CEL bazowa: 85 / 90 / 95 / 100 / 105

KRYT mod: 5 / 6 / 6 / 6 / 7%

Forteca

3 - Zbrojny / Man-at-Arms | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
4 - Zbrojny / Man-at-Arms | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: wręcz - Zbrojny / Man-at-Arms | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: wręcz

CEL bazowa: 90 / 90 / 95 / 100 / 105

KRYT mod: 5 / 6 / 6 / 6 / 7%

OBR mod: -60 / -60 / -60 / -60 / -60%

Ogłuszenie: (100 / 110 / 119 /129 /139% bazowe)

Odrzuć: 1 pole w tył (100 / 110 / 119 /129 /139% bazowe)

Wrzask

5 - Zbrojny / Man-at-Arms | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
6 - Zbrojny / Man-at-Arms | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: dystansowy - Zbrojny / Man-at-Arms | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: dystansowy

CEL bazowa: 90 / 95 / 100 / 105 / 110

OBR mod: -90 / -90 / -90 / -90 / -90%

KRYT mod: 0 / 0 / 1 / 2 / 2%

Na wroga:

UNIK: -5 / -6 / -7 / -8 / -10 (100 / 110 / 119 / 129 / 139% bazowa)

SZYBKOŚĆ: -5 / -5 / -6 / -6 / -7 (100 / 110 / 119 / 129 / 139% bazowa)

Obrońca

7 - Zbrojny / Man-at-Arms | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
8 - Zbrojny / Man-at-Arms | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: wzmocnienie - Zbrojny / Man-at-Arms | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: wzmocnienie

Na siebie: zwiększenie OCHRONY o 25 / 30 / 35 / 40 / 45%

Na sojusznika: ochrona sojusznika (przyjmuje za niego obrażenia)

Kara Boska

9 - Zbrojny / Man-at-Arms | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
10 - Zbrojny / Man-at-Arms | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: wręcz - Zbrojny / Man-at-Arms | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: wręcz

CEL bazowa: 85 / 90 / 95 / 100 / 105

OBR mod: -75 / -75 / -75 / -75 / -75%

KRYT mod: 0 / 0 / 1 / 2 / 2%

Na siebie:

Oznaczenie (Marked)

Aktywuje Ripostę

Dodatkowe obrażenia przy Ripoście: +0 / +5 / +10 / +15 / +20%

Dodatkowa celność przy Ripoście: +0 / +5 / +10 / +15 / +20

Rozkaz

11 - Zbrojny / Man-at-Arms | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
12 - Zbrojny / Man-at-Arms | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: wzmocnienie - Zbrojny / Man-at-Arms | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: wzmocnienie

Drużyna:

Zwiększenie celności: +10 / +11 / +12 / +13 / +15

Wzmocnienie

13 - Zbrojny / Man-at-Arms | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
14 - Zbrojny / Man-at-Arms | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: wzmocnienie - Zbrojny / Man-at-Arms | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: wzmocnienie

Drużyna:

Zwiększenie uników: +5 / +6 / +7 / +8 / +9

Zwiększenie szybkości: +2 / +3 / +3 / +4 / +5

Umiejętności obozowe

Nazwa

Ikona

Koszt czasu

Cel

Efekt

Zachęta

2 - Zbrojny / Man-at-Arms | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

2

1 towarzysz

Zmniejsza poziom stresu o 15

Opatrunek

2 - Zbrojny / Man-at-Arms | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

2

1 towarzysz

Leczy 15% punktów zdrowia

Hamuje krwawienie celu

Usuwa truciznę (zarazę) celu

Motywacja

2 - Zbrojny / Man-at-Arms | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

2

1 towarzysz

+15% do odporności na stres

Konserwacja

4 - Zbrojny / Man-at-Arms | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

4

Na siebie

+10% OCHRONY

+15% OBRAŻEŃ

Taktyka

4 - Zbrojny / Man-at-Arms | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

4

Na siebie

Na siebie:

+ 10 UNIK

+ 3% KRYT

Na kompanów:

+ 10 UNIK

+ 3% KRYT

Szkolenie

3 - Zbrojny / Man-at-Arms | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

3

1 towarzysz

+4 UNIK

+3 do szybkości

Trening Bojowy

4 - Zbrojny / Man-at-Arms | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

4

Wszyscy kompani

+10% OBRAŻEŃ

(75% szansy) +5% KRYT

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Darkest Dungeon

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8.61 zł

Darkest Dungeon

zobacz więcej informacji o grze
Darkest Dungeon

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier RPG

Gry RPG
© 2000-2017 GRY-OnLine S.A.regulaminkontakt i pomocgry onlinegame guides