poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Darkest Dungeon

W poradniku do gry Darkest Dungeon zawarto szczegółowy opis mechanik gry, jak również informacje i porady dotyczące wszystkich klas i ich umiejętności. W poradniku poruszono również temat walki z głównymi bossami. Nie zabrakło drzewek rozwoju budynków.

poradnik, solucja do gry w zawiera 233 stron i 558 ilustracji, rozmiar pliku to 9,1 MB

Łowczy / Hound Master

Łowczy (Hound Master) to jedna z najbardziej unikalnych klas w grze, głównie z uwagi na fakt, iż nie jest to pojedyncza osoba - bohaterowi zawsze towarzyszy jego wierny psiak, który przeprowadza lwią część ataków - Łowczy / Hound Master | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Łowczy (Hound Master) to jedna z najbardziej unikalnych klas w grze, głównie z uwagi na fakt, iż nie jest to pojedyncza osoba - bohaterowi zawsze towarzyszy jego wierny psiak, który przeprowadza lwią część ataków. Łowczy to mieszanka klasy zadającej obrażenia i wspierającej - jest też dość samowystarczalny, gdyż potrafi uleczyć swoje własne rany i zmniejszyć stres swój i sojuszników. Posiada dość sporo punktów zdrowia, dobrą szybkość i szanse na trafienie krytyczne, jednak jego odporności i obrażenia "zwykłe" są co najwyżej średnie.

Jeśli chodzi o zdolności ofensywne Łowczego, jego zdecydowanie największym atutem są możliwości nałożenia efektów krwawienia. Zdolność Atak Ogara, prócz zadawania olbrzymich obrażeń oznaczonym (Marked) celom (nawet do +100%!) i przeciwnikom typu bestia, daje bardzo dużą szansę nałożenia także efektu krwawienia. Druga zdolność, Ugryzienie, to jedyna w grze zdolność która pozwala nałożyć efekt obrażeń rozłożonych w czasie na całą wrogą drużynę i choć zadaje ona znikome obrażenia "normalne", to efekt krwawienia szybko można skumulować do gigantycznych wartości.

Łowczy posiada podobną zdolność do Zbrojnego - Pies Stróżujący. Po wskazaniu sojuszniczego celu pozwala mu ona na ochronienie go, przez co wszystkie ataki skierowane na tamtą postać są przenoszone na zbrojnego. Dodatkowo, na czas działania zdolności otrzymuje on sporą premię do uników, przez co znacznie trudniej jest go trafić. Nadaje się to wyśmienicie do ochrony mniej odpornych celów. Pamiętaj jednak, że jeśli wrogowi uda się trafić, to w przeciwieństwie do Zbrojnego Łowczy nie otrzyma mniejszych, a pełne obrażenia - może się to skończyć bardzo źle.

Jedną z najlepszych zdolności Łowczego jest Wyjec - umiejętność ta jako jedyna w grze pozwala zmniejszyć stres nawet całej drużyny za jednym razem. Okupione jest to jednak dość niską szansą powodzenia (65%), lecz przy odrobinie szczęścia i wytrwałości będzie w stanie utrzymać stres całej twojej drużyny na praktycznie nieistniejącym poziomie.

Warto też wspomnieć o jego Obuchu - jest to dość standardowa umiejętność, która zadaje znikome obrażenia, jednak posiada jedną z najwyższych w grze szans na ogłuszenie celu. Nie można też zapomnieć o Gwizdku, który oznacza cel (Marked) i zmniejsza o wartość procentową (zależną od poziomu) ochronę celu - doskonale sprawdza się w walce z opancerzonymi celami i częścią bossów.

Łowczy jest klasą, którą wykorzystać można praktycznie na każdej pozycji, w zależności od tego, co chcemy osiągnąć. Utrzymywany na 2 pozycji będzie w stanie wykorzystać wszystkie swoje ofensywne zdolności, jeśli jednak będziemy chcieli wykorzystać zdolność zmniejszającą stres (Wyjec), trzeba będzie go przenieść na 3 lub 4 pozycję, skąd jednak może wykorzystać praktycznie każdą zdolność, nie licząc Obucha.

Statystyki

Poziom

Zdrowie

Unik

Ochrona

Szybkość

Celność

Krytyk

Obrażenia

1

21

10

0

6

+0

5%

4-7

2

28

15

0

6

+0

5,5%

5-8

3

35

20

0

7

+0

6%

6-10

4

42

25

0

7

+0

6,5%

6-11

5

49

30

0

8

+0

7%

7-13

Odporności

Ogłuszenie

Zaraza

Choroba

Cios Śm.

Przesunięcie

Krawienie

Osłabienie

Pułapka

40%

40%

30%

67%

40%

40%

30%

10%

Porady do klasy:

  1. Najlepszą pozycją dla tej postaci jest 3 lub 4, skąd może korzystać z praktycznie wszystkich zdolności (prócz Obucha), pozostawiając jednocześnie poza atakami sporej części wrogów.
  2. Doskonale nadaje się do walk z przeciwnikami, którzy są podatni na krwawienie, jednak trzeba trzymać się z daleka od tych, którzy są na nie odporne (np. Nieumarli / Undead).
  3. Dzięki Gwizdkowi świetnie sprawdza się w drużynie która skupia się na oznaczaniu i zadawaniu obrażeń oznaczonym wrogom (Marked) - zdolność przydaje się także na opancerzone (z dużą ilością ochrony) cele.
  4. Bezapelacyjnie najlepsza klasa w grze do zmniejszania stresu - choć zdolność Wyjec potrafi być dość kapryśna z uwagi na średnią szansę powodzenia.
  5. Pamiętaj, że każdy Łowczy idzie na misję z dwoma sztukami Psich Przysmaków. Ich aktywacja daje olbrzymią premię do skuteczności i obrażeń zadawanych przez łowczego na 3 tury - dobrze to wykorzystaj!

Zalety

Wady

+ Bardzo uniwersalna klasa - może służyć do zadawania obrażeń, wspierania, czy w pewnym stopniu pełnić rolę tanka; skuteczny na każdej pozycji

+ Może nałożyć efekt krwawienia na całą wrogą drużynę jednocześnie

+ Zdolność ogłuszająca, Obuch, z bardzo wysoką szansą powodzenia

+ Zdolność Wyjec pozwala na zmniejszenie stresu całej drużyny gracza

+ Samowystarczalny - potrafi wyleczyć rany i stres na własną rękę

+ Zdolność Gwizdek pozwala oznaczać cele, zmniejszając jednocześnie ich ochronę - zdolność Atak Ogara zyskuje do 100% obrażeń na oznaczonym celu

+ Zdolność Pies Stróżujący pozwala ochraniać cel

- Przeciętne obrażenia zwykłe i odporności

- Zdolność Pies Stróżujący zwiększa szansę na unik, lecz nie zmniejsza obrażeń, przez co może się ona źle skończyć

- Nieskuteczny w walce z wrogami odpornymi na krwawienie

- Nie może atakować 4 pozycji wroga

- Psie Przysmaki, choć bardzo skuteczne, zajmują cenne miejsce w ekwipunku

Umiejętności bojowe

Nazwa

Ikona

Pozycja

Cele

Opis (kolejne poziomy)

Atak Ogara

1 - Łowczy / Hound Master | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
2 - Łowczy / Hound Master | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: dystansowy - Łowczy / Hound Master | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: dystansowy

CEL bazowa: 85 / 90 / 95 / 100 / 105

KRYT mod: 2 / 3 / 4 / 4 / 4%

Krwawienie: (100 / 110 / 119 / 129 / 139% bazowe)

Obrażenia krwawienia: 1 / 1 / 2 / 2 / 3 pkt. / runda (3 rundy)

Na siebie:

Dodatkowe obrażenia przeciwko Bestiom: +15 / +20 / +25 / +30 / +35%

Dodatkowe obrażenia przeciwko naznaczonym (Marked) celom: +60 / +70 / +80 / +90 / +100%

Ugryzienie

3 - Łowczy / Hound Master | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
4 - Łowczy / Hound Master | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: dystansowy - Łowczy / Hound Master | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: dystansowy

CEL bazowa: 90 / 90 / 95 / 100 / 105

KRYT mod: 0 / 0 / 1 / 2 / 2%

OBR mod: -80 / -80 / -80 / -80 / -80%

Krwawienie: (100 / 110 / 119 / 129 / 139% bazowe)

Obrażenia krwawienia: 1 / 1 / 2 / 2 / 3 pkt. / runda (3 rundy)

Gwizdek

5 - Łowczy / Hound Master | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
6 - Łowczy / Hound Master | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: dystansowy - Łowczy / Hound Master | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: dystansowy

CEL bazowa: 100 / 105 / 110 / 115 / 120

OBR mod: -100 / -100 / -100 / -100 / -100%

Na wroga:

Oznaczenie wroga (Marked)

Zmniejszenie ochrony: -20 / -22 / -25 / -27 / -30%

Wyjec

7 - Łowczy / Hound Master | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
8 - Łowczy / Hound Master | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: uzdrowienie - Łowczy / Hound Master | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: uzdrowienie

Na drużynę:

Zmniejszenie stresu: +3 / +4 / +5 / +6 / +7 (65% szansy)

Pies Stróżujący

9 - Łowczy / Hound Master | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
10 - Łowczy / Hound Master | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: wzmocnienie - Łowczy / Hound Master | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: wzmocnienie

Na siebie: zwiększenie UNIK o 15 / 18 / 20 / 22 / 25

Na sojusznika: ochrona sojusznika (przyjmuje za niego obrażenia)

Lizanie Ran

11 - Łowczy / Hound Master | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Na siebie - Łowczy / Hound Master | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Na siebie

Rodzaj: uzdrowienie

Na siebie:

Uleczenie: 5 / 6 / 7 / 8 / 10 punktów zdrowia

Obuch

12 - Łowczy / Hound Master | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
13 - Łowczy / Hound Master | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: wręcz - Łowczy / Hound Master | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: wręcz

CEL bazowa: 95 / 100 / 105 / 110 / 115

KRYT mod: 1 / 2 / 2 / 2 / 3%

OBR mod: -50 / -50 / -50 / -50 / -50%

Ogłuszenie: (124 / 134 / 144 /154 /165% bazowe)

Umiejętności obozowe

Nazwa

Ikona

Koszt czasu

Cel

Efekt

Zachęta

2 - Łowczy / Hound Master | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

2

1 towarzysz

Zmniejsza poziom stresu o 15

Opatrunek

2 - Łowczy / Hound Master | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

2

1 towarzysz

Leczy 15% punktów zdrowia

Hamuje krwawienie celu

Usuwa truciznę (zarazę) celu

Motywacja

2 - Łowczy / Hound Master | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

2

1 towarzysz

+15% do odporności na stres

Warta Ogara

4 - Łowczy / Hound Master | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

4

Na siebie

-20% do szansy zaskoczenia drużyny

+20% do szansy zaskoczenia potworów

Zapobiega nocnym zasadzkom

Dogoterapia

2 - Łowczy / Hound Master | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

2

Wszyscy kompani

Zmniejsza poziom stresu o 10

-10% do obrażeń od stresu

Najlepszy Przyjaciel

3 - Łowczy / Hound Master | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

3

Na siebie

Zmniejsza poziom stresu o 20

Uwolnić Ogara

4 - Łowczy / Hound Master | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

4

Na siebie

+50% do szansy rozpoznania (Scouting)

Kuszniczka / Arbalest

Kuszniczka łączy cechy postaci skupiającej się na zadawaniu jak największych obrażeń, jak i klasy wspierającej, oferującej całą masę przydatnych zdolności, które wzmacniając drużynę i osłabiają wrogów - Kuszniczka / Arbalest | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Kuszniczka łączy cechy postaci skupiającej się na zadawaniu jak największych obrażeń, jak i klasy wspierającej, oferującej całą masę przydatnych zdolności, które wzmacniając drużynę i osłabiają wrogów. Jest to klasa która zadaje praktycznie największe obrażenia w grze, choć potrzebuje do tego odrobiny przygotowania (oznaczenie celu). Posiada wysoką szansę na trafienie krytyczne, nadzwyczajnie wysoką ilość punktów zdrowia (zważywszy jej pozycję i funkcję), lecz jej szybkość uniki i odporności są dość przeciętne.

Jej najmocniejszą zdolnością jest bez wątpienia Snajperska Precyzja. Sama w sobie zadaje już spore obrażenia i ma wysoką szansę na trafienie krytyczne, lecz pełnię możliwości osiąga dopiero na oznaczonym (Marked) celu - dzięki temu jest w stanie zadać nawet o 100% (!) więcej obrażeń, przy dodatkowych 10% (!) szansy na trafienie krytyczne. Przy jej wykorzystaniu Kuszniczka jest w stanie ustrzelić jednym atakiem większość celów w grze. Do oznaczania celów wykorzystać można jej własną zdolność - Snajperskie Oznaczenie (które zmniejsza też unik celu) - bądź oznaczenie innej klasy (jak Łowca Nagród, Łowczy, czy Okultysta).

Kuszniczka posiada dwie zdolności, która wpływają negatywnie na wrogą drużynę. Ogień Zaporowy pozwala jej zadać niewielkie obrażenia, zmniejszając przy tym szanse na trafienie i szansę na krytyk trafionych wrogów - przy starciu z niektórymi przeciwnikami ta druga cecha jest nieoceniona. Bola z kolei pozwala jej odrzucić dwa pierwsze cele w szeregu wroga, wprowadzając spore zamieszanie - część wrogów nie może skutecznie atakować z innego szeregu, niż ten, w którym się pojawiają (szczególnie przeciwnicy nakładający stres, a ci pójdą w takim przypadku na przód).

Nieocenioną zdolnością tej klasy jest Bitewny Opatrunek. Pozwala on odnawiać średnią ilość punktów zdrowia, jednak ważniejszą cechą jest zwiększenie otrzymywanych leczeń o wartość procentową - w ten sposób każde kolejne będzie przywracać więcej zdrowia. Doskonale współgra to w drużynie z Kapłanką / Okultystą, gdyż zwiększa ich skuteczność. Zdolność Flara pozwala na ściągnięcie z sojusznika oznaczenia i ogłuszenia (przydatne podczas walki z bossem Swine), daje niewielką premię do odporności na osłabienia i podnosi nieznacznie poziom pochodni. Nie można też zapomnieć o Na Oślep, która pozwala atakować każdy cel, w dodatku po trafieniu zwiększa szybkość Kuszniczki - niestety wybiera ona cel losowo.

Kuszniczka sprawdza się najlepiej (i w zasadzie jedynie) na 3 i 4 pozycji w drużynie, skąd ma dostęp do wszystkich zdolności. Doskonale współgra z innymi klasami leczącymi (a także zdolnościami leczącymi pozostałych klas), a także z tymi, które mogą nałożyć oznaczenie na wroga (bądź potrzebują jej oznaczenia).

Statystyki

Poziom

Zdrowie

Unik

Ochrona

Szybkość

Celność

Krytyk

Obrażenia

1

27

0

0

3

+0

7,5%

4-9

2

34

5

0

3

+0

8%

5-11

3

41

10

0

4

+0

8,5%

6-13

4

48

15

0

4

+0

9%

6-14

5

55

20

0

5

+0

9,5%

7-16

Odporności

Ogłuszenie

Zaraza

Choroba

Cios Śm.

Przesunięcie

Krawienie

Osłabienie

Pułapka

40%

40%

30%

67%

40%

30%

30%

10%

Porady do klasy:

  1. Najlepszą pozycją dla tej postaci jest 3 lub 4, skąd może korzystać ze wszystkich zdolności, będąc jednocześnie poza ogniem większości wrogów.
  2. Dzięki Snajperskiemu Oznaczeniu świetnie sprawdza się w drużynie która skupia się na oznaczaniu i zadawaniu obrażeń oznaczonym wrogom (Marked) - zdolność przydaje się także na trudne do trafienia (z wysokim atrybutem UNIK) cele.
  3. Postać doskonale nadaje się do eliminacji celów na tyle szeregu wroga - szczególnie tych, którzy nakładają na drużynę stres. Wysoka celność i obrażenia jej Snajperskiej Precyzji to prawie zawsze gwarancja śmierci jednego wroga od pojedynczego ataku.

Zalety

Wady

+ Postać zadająca ekstremalne obrażenia, szczególnie celom oznaczonym (Marked)

+ Bardzo duża ilość punktów zdrowia, szczególnie jak na postać walczącą z dystansu

+ Wysoka szansa na trafienie krytyczne - łatwo o krytyka, który zmniejsza stres

+ Możliwość leczenia i zwiększania skuteczności innych postaci leczących w drużynie

+ Możliwość oznaczania celów, zmniejszając przy tym jednocześnie ich uniki

+ Potrafi zasiać sporo zamieszania w szeregach wroga dzięki Boli i Ogniowi Zaporowemu

+ Zdolność Flara ściąga ogłuszenia i oznaczenia wrogów

- Dość niska szybkość

- Przeciętne odporności

- Brak obrażeń od krwawienia / zatruć, brak ogłuszenia

- Jej najmocniejsza umiejętność, Snajperska Precyzja, nie pozwala na atak 1 pozycji wroga

- nie da się użyć Bitewnego Opatrunku z 4 pozycji na samego siebie

Umiejętności bojowe

Nazwa

Ikona

Pozycja

Cele

Opis (kolejne poziomy)

Snajperska Precyzja

1 - Kuszniczka / Arbalest | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
2 - Kuszniczka / Arbalest | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: dystansowy - Kuszniczka / Arbalest | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: dystansowy

CEL bazowa: 95 / 100 / 105 / 110 / 115

KRYT mod: 5 / 6 / 6 / 6 / 7%

Na siebie:

Dodatkowe obrażenia przeciwko oznaczonym (Marked) celom: +50 / +60 / +70 / +80 / +100%

Dodatkowa szansa na krytyk przeciwko oznaczonym (Marked) celom: +5 / +6 / +7 / +8 / +10%

Ogień Zaporowy

3 - Kuszniczka / Arbalest | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
4 - Kuszniczka / Arbalest | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: dystansowy - Kuszniczka / Arbalest | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: dystansowy

CEL bazowa: 90 / 90 / 95 / 100 / 105

KRYT mod: -5 / -4 / -4 / -4 / -3%

OBR mod: -80 / -80 / -80 / -80 / -80%

Na wroga:

Zmniejszenie celności: -5 / -6 / -7 / -8 / -10

Zmniejszenie szansy na trafienie krytyczne: 5 / -6 / -7 / -8 / -10

Snajperskie Oznaczenie

5 - Kuszniczka / Arbalest | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
6 - Kuszniczka / Arbalest | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: dystansowy - Kuszniczka / Arbalest | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: dystansowy

CEL bazowa: 100 / 105 / 110 / 115 / 120

OBR mod: -100 / -100 / -100 / -100 / -100%

Na wroga:

Oznaczenie wroga (Marked)

Zmniejszenie uników: -20 / -22 / -25 / -27 / -30%

Bola

7 - Kuszniczka / Arbalest | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
8 - Kuszniczka / Arbalest | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: dystansowy - Kuszniczka / Arbalest | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: dystansowy

CEL bazowa: 95 / 100 / 105 / 110 / 115

KRYT mod: 5 / 6 / 6 / 6 / 7%

OBR mod: -50 / -50 / -50 / -50 / -50%

Na wroga:

Odrzuć: 1 pole w tył (64 / 74 / 84 /94 /104% bazowe)

Na Oślep

9 - Kuszniczka / Arbalest | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
10 - Kuszniczka / Arbalest | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: dystansowy - Kuszniczka / Arbalest | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: dystansowy

CEL bazowa: 80 / 85 / 90 / 95 / 100

KRYT mod: 0 / 0 / 1 / 2 / 2%

OBR mod: -10 / -10 / -10 / -10 / -10%

Na siebie: zwiększenie szybkości +5 / +6 / +7 / +8 / +9

Bitewny Opatrunek

11 - Kuszniczka / Arbalest | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
12 - Kuszniczka / Arbalest | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: uzdrowienie - Kuszniczka / Arbalest | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: uzdrowienie

Uleczenie: 5 / 6 / 7 / 8 / 10 punktów zdrowia

Zwiększenie skuteczności leczeń: +20 / +24 / +28 / +33 / +38%

Flara

13 - Kuszniczka / Arbalest | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
14 - Kuszniczka / Arbalest | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: uzdrowienie - Kuszniczka / Arbalest | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: uzdrowienie

Usuwa ogłuszenie

Usuwa oznaczenie

Zwiększa odporność na osłabienie: +10 / +12,5 / +15 / +17,5 / +20%

Zwiększa poziom pochodni: +3 / +4 / +5 / +6 / +7

Umiejętności obozowe

Nazwa

Ikona

Koszt czasu

Cel

Efekt

Zachęta

2 - Kuszniczka / Arbalest | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

2

1 towarzysz

Zmniejsza poziom stresu o 15

Opatrunek

2 - Kuszniczka / Arbalest | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

2

1 towarzysz

Leczy 15% punktów zdrowia

Hamuje krwawienie celu

Usuwa truciznę (zarazę) celu

Motywacja

2 - Kuszniczka / Arbalest | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

2

1 towarzysz

+15% do odporności na stres

Kuracja Polowa

3 - Kuszniczka / Arbalest | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

3

1 towarzysz

50% szansy na uleczenie 35% punktów zdrowia

50% szansy na uleczenie 50% punktów zdrowia

Zniwelowanie efektu krwawienia

Plan Marszu

3 - Kuszniczka / Arbalest | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

3

Wszyscy kompani

+2 szybkość

Naprawa Kuszy

3 - Kuszniczka / Arbalest | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

3

Na siebie

+10 CEL w walce dystansowej

+20% obrażeń w walce dystansowej

+5% szansy na trafienie krytyczne w walce dystansowej

-2 szybkość

Triada

3 - Kuszniczka / Arbalest | Klasy bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry

3

Wszyscy kompani

Leczenie 35% punktów zdrowia

Rekomendowane błyskotki dla klas

W grze dostępnych jest kilkaset rozmaitych błyskotek, podzielonych na klasy, które mogą je nosić (część dostępna dla wszystkich) i ze względu na ich rzadkość. Każda klasa może nosić łącznie dwie sztuki, jednak nie mogą się one powtarzać. W grze dostępne jest:

  1. 65 pospolitych (common) błyskotek
  2. 38 rzadkich (uncommon - zielone) błyskotek
  3. 29 rzadkich (rare - niebieskie) błyskotek
  4. 27 bardzo rzadkich (very rare) błyskotek
  5. 14 Antenackich (Ancestral) błyskotek
  6. 1 błyskotka powiązana z zadaniami w ostatniej lokacji, Darkest Dungeon
  7. 8 błyskotek trofeów (Trophy), otrzymywanych za pokonanie bossów na 3 poziomie trudności.

Możliwości łączenia błyskotek na danych postaciach są dosłownie setki, lecz poniżej zostaną przedstawione te najbardziej powszechne i prawdopodobnie najskuteczniejsze.

Klasa

Wariant 1

Wariant 2

Wstręt (Abomination)

Ancestor's Pen + Feather Crystal

Profity: zwiększona szybkość, uniki, szansa na trafienie krytyczne i obrażenia

Berserk Charm + Restraining Padlock

Profity: zwiększona szybkość, obrażenia, zmniejszony stres dla drużyny podczas transformacji w bestię

Kuszniczka (Arbalest)

Ancestor's Musket Ball + Wrathful Bandana

Profity: zwiększone obrażenia i szansa krytyczna zdolności dystansowych, zwiększone obrażenia

Bull's Eye Bandana + Wrathful Bandana

Profity: zwiększona celność, szansa na trafienie krytyczne i obrażenia

Łowca Nagród (Bounty Hunter)

Ancestor's Pen + Hunter's Talon

Profity: zwiększona szansa na trafienie krytyczne, celność, obrażenia zdolności wręcz

Hunter's Talon + Wounding Helmet

Profity: zwiększona szansa na trafienie krytyczne, celność, obrażenia zdolności wręcz

Krzyżowiec (Crusader)

Berserk Charm + Legendary Bracer

Profity: szybkość obrażenia,

Tough Ring + Berserk Charm

Profity: ochrona, maksymalne zdrowie, obrażenia

Hiena Cmentarna (Grave Digger)

Raider's Talisman + Lucky Talisman

Profity: szansa na trafienie krytyczne, rozbrajanie pułapek, większa szansa na rozpoznanie, zwiększone uniki i celność

Feather Crystal + Raider's Talisman

Profity: szansa na trafienie krytyczne, rozbrajanie pułapek, większa szansa na rozpoznanie, zwiększone uniki i szybkość

Arlekin (Jester)

Feather Crystal + Camouflage Cloak

Profity: zwiększona szybkość I uniki

Feather Crystal + Ancestor's Coat

Profity: Zwiększona szybkość i uniki

Awanturniczka (Hellion)

Ancestor's Pen + Berserk Charm

Profity: zwiększone obrażenia, szansa na trafienie krytyczne, szybkość

Ancestor's Pen + Legendary Bracer

Profity: zwiększone obrażenia, szansa na trafienie krytyczne

Oprych (Highwayman)

Gunslinger's Buckle + Berserk Charm

Profity: zwiększone obrażenia i celność zdolności dystansowych, szybkość i obrażenia

Gunslinger's Buckle + Ancestor's Musket Ball

Profity: zwiększone obrażenia i celność zdolności dystansowych

Łowczy (Hound Master)

Feather Crystal + Camouflage Cloak

Profity: zwiększona szybkość, uniki

Spiked Colar + Feather Crystal

Profity: zwiększona szybkość, uniki, obrażenia I szansa na krwawienie

Trędowaty (Leper)

Focus Ring / Fortunate Armlet + Tough Ring

Profity: zwiększona celność I szansa na trafienie krytyczne

Focus Ring + Legendary Bracer

Profity: zwiększona celność, szansa na trafienie krytyczne, obrażenia

Zbrojny (Man-at-Arms)

Camouflage Cloak + Feather Crystal

Profity: zwiększona szybkość i uniki

Guardian's Shield + Feather Crystal

Profity: zwiększona szybkość i uniki

(jeśli na 4 pozycji) zwiększona ochrona, otrzymywane leczenie i uniki

Kapłanka (Vestal)

Sacred Scroll + Tome of Holy Healing

Profity: zmniejszone obrażenia od stresu i zwiększona skuteczność leczeń

Tough Ring + Haste Chalice

Profity: zwiększone maksymalne punkty życia, ochrona, szybkość

Okultysta (Occultist)

Feater Crystal + Cleansing Crystal

Profity: zwiększona szybkość, uniki i odporności; zmniejszona szansa na wywołanie krwawienia podczas leczenia

Camouflage Cloak + Cleansing Crystal

Profity: zwiększone uniki i odporności; mniejszona szansa na wywołanie krwawienia podczas leczenia

Badaczka Zarazy (Plague Doctor)

Blasphemous Vial + Poisoned Herb

Profity: zwiększona celność i szansa na ogłuszenie i zatrucie celu

Blasphemous Vial + Feater Crystal

Profity: zwiększona celność i szansa na ogłuszenie i zatrucie celu, zwiększone uniki i szybkość

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Darkest Dungeon

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8,61 zł

Darkest Dungeon

zobacz więcej informacji o grze
Darkest Dungeon

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier RPG

Gry RPG