poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Resident Evil 0 HD

Poradnik do gry Resident Evil 0 HD to rozbudowana solucja do odświeżonej wersji tego klasycznego horroru. Znajdziesz w niej szczegółowy opis każdej misji i występujących w grze zagadek, a także poznasz podstawowe mechanizmy rozgrywki.

poradnik, solucja do gry w zawiera 228 stron i 410 ilustracji, rozmiar pliku to 24,6 MB

Powstrzymanie pociągu przed wykolejeniem

Zabierz kartę magnetyczną z kabiny maszynisty - Powstrzymanie pociągu przed wykolejeniem | Pociąg Ecliptic Express - Resident Evil Zero HD - poradnik do gry
Zabierz kartę magnetyczną z kabiny maszynisty

Musisz na początek zadecydować kto zostanie w tym miejscu a kto wyruszy do konsoli sterowania hamulcami zlokalizowanej na tyłach pociągu - Billy'emu łatwiej będzie przebijać się przez zombiaki, ale wybierając Rebeccę obejrzysz po drodze jedną dodatkową cut-scenkę. Niezależnie kogo wybrałeś musisz się śpieszyć, bo na ekranie pojawił się licznik upływu czasu. Zabierz koniecznie leżącą u dołu ekranu kartę magnetyczną Magnetic Card i jeśli cierpisz na niedobór amunicji to możesz dodatkowo rozejrzeć się po kabinie za opakowaniami z amunicją do pistoletu.

Jeśli grasz Rebeccą to załączy się filmik ze spotkania z nieumarłym Edwardem - Powstrzymanie pociągu przed wykolejeniem | Pociąg Ecliptic Express - Resident Evil Zero HD - poradnik do gry
Jeśli grasz Rebeccą to załączy się filmik ze spotkania z nieumarłym Edwardem

Musisz przebiec przez cały pociąg, bo celem podróży jest balkonik na tyłach ostatniego wagonu gdzie wcześniej zdobyłeś wyrzutnię Hookshot (M1,16). Żołnierzy, którzy zginęli na niedawnej cut-scence możesz bezproblemowo ominąć, ale zombiaki z kolejnych wagonów należy już zabijać. Jeśli grasz Rebeccą to w jednym z wagonów załączy się krótki filmik ze spotkania z Edwardem, który przemienił się w zombiaka. Grając jako Billy nie obejrzysz tej cut-scenki, ale również będziesz musiał zabić Edwarda.

Mechanizm sterowania hamulcami jest na tyłach pociągu - Powstrzymanie pociągu przed wykolejeniem | Pociąg Ecliptic Express - Resident Evil Zero HD - poradnik do gry
Mechanizm sterowania hamulcami jest na tyłach pociągu

Podejdź do konsoli zamontowanej po przeciwnej stronie drzwi od uchwytu, z którego zabierałeś wcześniej Hookshota. Musisz tu otworzyć inwentarz, wybrać z niego kartę magnetyczną Magnetic Card i jej użyć (Use). Do rozwiązania będzie za chwilę pierwsza z dwóch zagadek.

Założenia zagadki nie są trudne - Powstrzymanie pociągu przed wykolejeniem | Pociąg Ecliptic Express - Resident Evil Zero HD - poradnik do gry

Założenia zagadki nie są trudne. Na konsoli wyświetlana jest losowo generowana wartość i w naszym przypadku było to 67. Musisz wciskać przyciski na konsoli w taki sposób żeby suma dziesięciu cyfr zrównała się z prezentowaną wartością. Przykładowo, wartość 67 możesz uzyskać wciskając kolejno 9+9+9+9+9+9+9+2+1+1.

Po rozwiązaniu pierwszej zagadki zostaniesz przełączony na drugą grywalną postać, czyli na tę, która pozostała w kabinie maszynisty (M1,20) - Powstrzymanie pociągu przed wykolejeniem | Pociąg Ecliptic Express - Resident Evil Zero HD - poradnik do gry

Po rozwiązaniu pierwszej zagadki zostaniesz przełączony na drugą grywalną postać, czyli na tę, która pozostała w kabinie maszynisty (M1,20). Podejdź do znajdującej się tu podobnej konsoli i wejdź z nią w interakcję (nie wymaga ona użycia karty magnetycznej). Druga zagadka jest bardzo podobna do pierwszej i jej jedynym utrudnieniem jest to, że nie możesz sprawdzać aktualnej wartości z uwagi na rozbity wyświetlacz. Wszystkie obliczenia musisz w rezultacie wykonywać samemu (w głowie lub na kartce). Tak jak w przypadku poprzedniej zagadki założeniem jest osiągnięcie identycznej wartości dzięki zsumowaniu dziesięciu cyfr. Wartość 81 z naszego przykładu możesz uzyskać wciskajac kolejno 9+9+9+9+9+9+9+9+5+4. Gra wyświetli teraz dłuższy filmik.

Powyżej znajduje się mapa całego ośrodka szkoleniowego Umbrella, do którego dotrzesz po przeżyciu kraksy pociągu. Lokacja ta jest bardzo rozległa i składa się z czterech poziomów. Wiele pomieszczeń jest domyślnie niedostępnych i możesz do nich zajrzeć dopiero po rozwiązaniu jakiejś zagadki lub zdobyciu jakiegoś klucza. Opis przejścia z kolejnych stron zawiera sugerowaną kolejność eksploracji kolejnych obszarów budynku. W opisie są dodatkowo odwołania do mapy. Przykładowo, odwołanie (M2,4) sugeruje, że powinieneś zerknąć na punkt 4 z mapy ośrodka (M2).

Początek eksploracji

Przejście do kanałów - Początek eksploracji | Ośrodek szkoleniowy Umbrella - Resident Evil Zero HD - poradnik do gry
Przejście do kanałów

Zaczynasz w pobliżu wraku pociągu (M2,1) i przez najbliższy czas możesz sterować Rebeccą lub Billym. Rozpraw się ze wszystkimi zombiakami przebywającymi w okolicy, co zagwarantuje ci możliwość dokładnego zbadania tego obszaru. Odnajdziesz tu mianowicie wszystkie przedmioty z pociągu, których nie podniosłeś lub które wyrzuciłeś (za wyjątkiem dokumentów - jeśli jakieś przegapiłeś to ich już nie przeczytasz). Nie musisz ich oczywiście już teraz zabierać. Możesz się po nie wrócić później i w dalszym ciągu będą znajdowały się przy pociągu. Po tym jak dodasz do inwentarza wszystkie interesujące Cię rzeczy skorzystaj z drzwi prowadzących do kanałów (M2,2).

Maszyna do pisania jest na parterze głównej sali - Początek eksploracji | Ośrodek szkoleniowy Umbrella - Resident Evil Zero HD - poradnik do gry
Maszyna do pisania jest na parterze głównej sali

Po znalezieniu się w kanałach podejdź do krawędzi i wskocz do wody. Przejdź zalanymi korytarzami do miejsca, w którym można wyjść z wody i skorzystać z drabiny. Użycie drabiny pozwoli ci dotrzeć do głównego holu ośrodka szkoleniowego (M2,3). Obejrzyj tu cut-scenkę, po czym rozejrzyj się po okolicy. Na parterze odnajdziesz przede wszystkim taśmy Ink Ribbon oraz maszynę do pisania i jeśli chcesz możesz zachować swoje aktualne postępy. Docelowo skorzystaj ze schodów prowadzących na wyższe piętro (poziom 2F). Skręć dwukrotnie w lewo i otwórz małe drzwi znajdujące się przy balkoniku na górnym piętrze.

Uchwyt korbki znajdziesz pod lustrem - Początek eksploracji | Ośrodek szkoleniowy Umbrella - Resident Evil Zero HD - poradnik do gry
Uchwyt korbki znajdziesz pod lustrem

Znajdziesz się w niewielkim kwadratowym pomieszczeniu (M2,4). Rozejrzyj się po okolicy za leżącym na stoliku nowym dokumentem - Notice to All Staff. Dzięki lekturze dokumentu dowiesz się, że rozwiązaniem jednej z zagadek w dalszej części gry będzie godzina 8:15. Oprócz tego w pomieszczeniu tym jest uchwyt korbki Crank Handle. Tuż po zabraniu tego obiektu bohaterowie zostaną zaatakowani przez kruki. Nie próbuj walczyć z krukami, bo zmarnujesz niepotrzebnie amunicję. Zamiast tego od razu pobiegnij do drzwi wyjściowych i opuść ten pokój.

W pomieszczeniu konferencyjnym jest kolejna maszyna do pisania - Początek eksploracji | Ośrodek szkoleniowy Umbrella - Resident Evil Zero HD - poradnik do gry
W pomieszczeniu konferencyjnym jest kolejna maszyna do pisania

Po tym jak powrócisz do głównej sali pozostań na górnym piętrze i udaj się w prawo. Docelowo musisz dotrzeć do podwójnych drzwi zlokalizowanych przy dużym posągu z przymocowaną do niego szalą. Zignoruj posąg i otwórz podwójne drzwi żeby przenieść się do pomieszczenia konferencyjnego (M2,5). W pomieszczeniu tym odnajdziesz kolejną maszynę do pisania i obok niej leżą też nowe taśmy Ink Ribbon. Jest tu także dokument - Regulations for Trainees. Po tym jak rozejrzysz się po tym pomieszczeniu udaj się do małych drzwi zlokalizowanych na lewo od miejsca, w którym zaczynałeś (są to południowo-zachodnie drzwi na mapie ośrodka szkoleniowego - jedyne "nowe" obecnie dostępne).

W pomieszczeniu jest m.in. mapa budynku - Początek eksploracji | Ośrodek szkoleniowy Umbrella - Resident Evil Zero HD - poradnik do gry
W pomieszczeniu jest m.in. mapa budynku

Jeśli wybrałeś poprawne drzwi to znajdziesz się w wąskim korytarzu (M2,6). Podążaj liniową ścieżką i zachowaj czujność, bo za rogiem spotkasz kilka zombiaków. Możesz zastrzelić potwory lub szybko dobiec do widocznych po prawej stronie ekranu podwójnych drzwi. W nowym pomieszczeniu (M2,7) odnajdziesz przede wszystkim mapę ośrodka szkoleniowego - Training Facility Map. Oprócz tego są tu taśmy Ink Ribbon oraz Microfilm A. Mikrofilmu nie musisz od razu zabierać, bo zapełni ci tylko niepotrzebnie inwentarz. Zamiast tego zapamiętaj sobie jego lokalizację i wróć się po niego gdy zajdzie taka potrzeba. Po zbadaniu pomieszczenia wybierz bohatera dysponującego zabranym wcześniej uchwytem Crank Handle i zamontuj go na kołowrotku znajdującym się przy jednej ze ścian (otwórz inwentarz, podświetl uchwyt i wybierz akcję Use).

Użyj kołowrotka po tym jak Rebecca ustawi się na windzie - Początek eksploracji | Ośrodek szkoleniowy Umbrella - Resident Evil Zero HD - poradnik do gry
Użyj kołowrotka po tym jak Rebecca ustawi się na windzie

Wybierz Rebeccę i ustaw się nią na znajdującej się w tym pomieszczeniu małej windzie. Wydaj rozkaz partnerowi nie ruszania się z miejsca i przełącz się na Billy'ego. Podejdź do sprawnego kołowrotka i wejdź z nim w interakcję, dzięki czemu winda z Rebeccą dotrze na wyższe piętro 3F (M2,8).

Zabij potwory zanim dopadną Rebeccę - Początek eksploracji | Ośrodek szkoleniowy Umbrella - Resident Evil Zero HD - poradnik do gry
Zabij potwory zanim dopadną Rebeccę

Rebecca tuż po dojechaniu windą na trzeci poziom zostanie zaatakowana przez dwa przerośnięte insekty. Do pokonania tych kreatur możesz użyć pistoletu lub jeszcze przed użyciem windy odebrać od Billy'ego strzelbę (jest to kłopotliwe, bo sama strzelba zajmuje 2 sloty w inwentarzu). Niezależnie jakiej broni użyłeś do pokonania potworów zapamiętaj to miejsce, bo w dalszej części gry będzie tu do rozwązania zagadka z zegarem. Możesz rozejrzeć się po pomieszczeniu za zapasami lub od razu skorzystać z jedynych dostępnych drzwi wyjściowych.

Odszukaj w dużej sali schody prowadzące na niższy poziom 2F - Początek eksploracji | Ośrodek szkoleniowy Umbrella - Resident Evil Zero HD - poradnik do gry
Odszukaj w dużej sali schody prowadzące na niższy poziom 2F

Kolejny obszar to dziedziniec z małą fontanną (M2,9) i w miejscu tym przebywają kolejne kruki. Najlepiej jest przebiec do drzwi zlokalizowanych za fontanną i zignorować kruki. Wyjątek zrób jedynie jeśli Rebecca jest poważnie ranna i potrzebuje okolicznych roślinek (są tu ich czerwone i zielone odmiany) żeby się podleczyć (najpierw musiałbyś oczywiście zabić kruki). Po otwarciu drzwi wkroczysz do bardzo dużej sali (M2,10). Chwilowo nie możesz tu nic zrobić, tak więc odszukaj schody we wschodniej części tego pomieszczenia i zejdź po nich na poziom 2F (M2,11). Znajdziesz się w wąskim korytarzu - pobiegnij na jego koniec i odblokuj od tej strony nowe drzwi. Po skorzystaniu z nich znajdziesz się z powrotem w głównej sali ośrodka szkoleniowego (tej z pierwszą maszyną do pisania) (M2,3).

Miejsce odnalezienia granatnika - Początek eksploracji | Ośrodek szkoleniowy Umbrella - Resident Evil Zero HD - poradnik do gry
Miejsce odnalezienia granatnika

Przełącz się na Billy'ego, który powinien nadal przebywać w pomieszczeniu z kołowrotkiem i małą windą (M2,7). Powróć do głównej sali, w której jest aktualnie Rebecca. Po tym jak postacie te dołączą do siebie rozważ zapisanie stanu gry (maszyna do pisania jest na dole), bo za niedługo stoczysz walkę z nowym bossem. Nakaż Rebecce żeby podążała za Billym i skorzystaj z drzwi, które przed kilkoma chwilami otworzyła od drugiej strony (M2,11). Po znalezieniu się w wąskim korytarzu zainteresuj się mijanymi wcześniej bocznymi drzwiami (M2,12). Prowadzą one do pomieszczenia z dwoma przerośniętymi insektami i do pokonania tych potworów dobrze jest użyć strzelby. Po wygranej bitwie rozważ pozostawienie w tym miejscu strzelby (lub przekazanie jej Rebecce). Na jej miejsce włóż do inwentarza odnaleziony tu granatnik Grenade Launcher. Oprócz tego zabierz amunicję do granatnika - granaty zapalające Napalm Grenades.

Uwaga - W pomieszczeniu z granatnikiem jest również biała statuetka White Statue. Zignoruj ją chwilowo, bo jest ona potrzebna dopiero do rozwiązania jednej z późniejszych zagadek.

Rebecca musi zejść po drabinie do niewielkiego dołu z klatką - Początek eksploracji | Ośrodek szkoleniowy Umbrella - Resident Evil Zero HD - poradnik do gry
Rebecca musi zejść po drabinie do niewielkiego dołu z klatką

Wyjdź z pomieszczenia i skorzystaj z pobliskich schodów żeby dotrzeć do dużej sali na poziomie 3F (M2,10), którą niedawno przemierzałeś grając Rebeccą. Przełącz się tu właśnie na Rebeccę, rozkaż Billy'emu żeby przestał za nią podążać i zbadaj zachodnią część pomieszczenia. Do odnalezienia jest tu drabinka i musisz zejść po niej do małego obszaru z klatką.

Po tym jak Rebecca znajdzie się przy klatce przełącz się na Billyego i zbadaj okolice południowych drzwi prowadzących do obszaru z fontanną i krukami - Początek eksploracji | Ośrodek szkoleniowy Umbrella - Resident Evil Zero HD - poradnik do gry

Po tym jak Rebecca znajdzie się przy klatce przełącz się na Billy'ego i zbadaj okolice południowych drzwi prowadzących do obszaru z fontanną i krukami. Przy lewej ścianie znajdują się dwa kołowrotki i musisz zainteresować się pokazanym na powyższym obrazku prawym. Wejdź w interakcję z tym obiektem celem doprowadzenia do podniesienia klatki. Możesz już przełączyć się na Rebeccę (Billy nie może się w międzyczasie ruszyć z miejsca!) i zabrać klucz Facility Key, który znajdował się w klatce. Wykonanie tej akcji doprowadzi do automatycznego załączenia się nowej walki z bossem.

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Resident Evil 0 HD

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8,61 zł

Resident Evil 0 HD

zobacz więcej informacji o grze
Resident Evil 0 HD

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier akcji

Gry Akcji