poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik SOMA

Poradnik do gry SOMA to bogato ilustrowana, dokładna solucja, zawierająca liczne wskazówki dotyczące zagadek oraz podejmowanych wyborów. Co więcej - w opracowaniu przytoczono wszystkie lokalizacje znajdziek oraz osiągnięcia.

poradnik, solucja do gry w zawiera 191 stron i 333 ilustracji, rozmiar pliku to 11,8 MB

08 - Stacja Lambda

Nowe zagrożenie

Gdy tylko postawisz swoje kroki na stacji Lambda, rozejrzyj się po okolicy - 08 - Stacja Lambda - Opis przejścia - SOMA - poradnik do gry
Gdy tylko postawisz pierwsze kroki na stacji Lambda, ekran chwilowo oszaleje, sygnalizując zagrożenie.

Gdy tylko postawisz swoje kroki na stacji Lambda, rozejrzyj się po okolicy. Na lewo od ciebie znajduje się małe pomieszczenie, do którego zaglądnąć można było podczas pobytu na zewnątrz - nie ma tam jednak nic do zrobienia, więc udaj się po prostu przed siebie. Po paru krokach, w korytarzu przed tobą pojawi się nowy przeciwnik, a ekran oszaleje.

Gdy wszystko się uspokoi, podejdź parę kroków do przodu, do miejsca, w których są drzwi prowadzące na lewo i prawo - 08 - Stacja Lambda - Opis przejścia - SOMA - poradnik do gry
W tunelu pojawi się nowy rodzaj wroga - unikaj kontaktu wzrokowego.

Gdy wszystko się uspokoi, podejdź parę kroków do przodu, do miejsca, w których są drzwi prowadzące na lewo i prawo. Podczas krótkiej wymiany zdań, Catherine powie ci, byś nie hałasował i nie patrzył na nowego wroga, który wkrótce ukaże się w korytarzu na wprost. Tak też uczyń i po prostu skul głowę w bok i nie ruszaj się przez chwilę, a wróg zniknie. Wróg ten jest o tyle unikalny, że nie reaguje na samą twoją obecność - musisz utrzymać kontakt wzrokowy, by był w stanie cię namierzyć. Jeśli nie będziesz na niego patrzeć, nawet będąc bardzo blisko, da sobie spokój.

Gdy wszystko się uspokoi, zignoruj drzwi na lewo i prawo, gdyż są zamknięte i udaj się na wprost, a następnie skręć do pomieszczenia na lewo, gdzie znajdziesz Catherine, z którą bohater próbował się porozumiewać przez ostanie kilkadziesiąt minut gry - 08 - Stacja Lambda - Opis przejścia - SOMA - poradnik do gry
Kolejny robot zamiast człowieka...

Gdy wszystko się uspokoi, zignoruj drzwi na lewo i prawo, gdyż są zamknięte i udaj się na wprost, a następnie skręć do pomieszczenia na lewo, gdzie znajdziesz Catherine, z którą bohater próbował się porozumiewać przez ostanie kilkadziesiąt minut gry. Kobieta, a właściwie jej świadomość zamknięta w robocie, leży na ziemi, uszkodzona po kontakcie z przyjemniaczkiem, który przed momentem ci się ukazał. Podejdź do niej i rozpocznij dyskusję.

Kolejna rozbudowa Omnitoola

Gdy rozmowa dobiegnie końca, wsadź swój Omnitool do gniazda, znajdującego się na prawo od Catherine - prowadzi do niego żółty przewód ciągnący się po ziemi - 08 - Stacja Lambda - Opis przejścia - SOMA - poradnik do gry
Wyciągnij Cortex Chip z robota.

Gdy rozmowa dobiegnie końca, wsadź swój Omnitool do gniazda, znajdującego się na prawo od Catherine - prowadzi do niego żółty przewód ciągnący się po ziemi. Odczekaj parę chwil i podejdź do robota, by wyciągnąć z niego Cortex Chip, który następnie wsadzić należy do Omnitoola. Spowoduje to zwiększenie możliwości narzędzia, a także sprawi, że Catherine będzie się z tobą w stanie komunikować.

Po zapoznaniu się z projektem Arką, Catherine wyśle cię do jednego z zablokowanych wcześniej przejść, tuż obok wejścia do stacji Lambda - 08 - Stacja Lambda - Opis przejścia - SOMA - poradnik do gry
Jedyna znajdźka na stacji Lambda.

Po zapoznaniu się z projektem Arką, Catherine wyśle cię do jednego z zablokowanych wcześniej przejść, tuż obok wejścia do stacji Lambda. Zanim się tam jednak udasz, warto trochę pozwiedzać. Wyjdź z pomieszczenia i udaj się na wprost, gdzie czeka kolejna sala. W jednej z szafek, zlokalizowanej na prawo od wejścia, znajdziesz notatkę, którą można przeczytać. Po chwili w jedno z okien zacznie walić wróg, dlatego udaj się po prostu przez kolejne drzwi.

Tutaj czeka cię kolejne spotkanie z nie lubiącym bezpośredniego kontaktu wzrokowego przyjemniaczkiem, dlatego po prostu wlep wzrok w podłogę, odwracając się w stronę drzwi, przez które właśnie przeszedł bohater, a wróg po kilkunastu sekundach sobie pójdzie - 08 - Stacja Lambda - Opis przejścia - SOMA - poradnik do gry
Pozostałości toalety po lewej stronie kryją narośl, z którą można wejść w interakcję.

Tutaj czeka cię kolejne spotkanie z nie lubiącym bezpośredniego kontaktu wzrokowego przyjemniaczkiem, dlatego po prostu wlep wzrok w podłogę, odwracając się w stronę drzwi, przez które właśnie przeszedł bohater, a wróg po kilkunastu sekundach sobie pójdzie. Gdy to nastąpi, idź przed siebie, skręć w lewo (zignoruj ciemność po prawej stronie - to ślepy zaułek), a następnie ponownie odbij w lewo. Po twojej lewej stronie znajduje się wejście do toalety, w której jest narośl, z którą wejść możesz w interakcję.

W poszukiwaniu Arki

Wyjdź z toalety, skręć w lewo i idź na wprost, aż dojdziesz do pary wcześniej zamkniętych drzwi - 08 - Stacja Lambda - Opis przejścia - SOMA - poradnik do gry
A oto i komputer, z którego trzeba skorzystać.

Wyjdź z toalety, skręć w lewo i idź na wprost, aż dojdziesz do pary wcześniej zamkniętych drzwi. Wejdź w te po prawej stronie, a następnie aktywuj komputer po lewej. Masz tutaj dostęp do kilku zakładek. Cztery pierwsze służą jedynie jako dodatkowe źródło wiedzy o grze (które warto przeglądnąć i przesłuchać!), jednak najbardziej interesuje cię ostatnia, ARK Tracker.

Czeka cię teraz trochę skanowania - jeśli nie chcesz szukać tego metodą prób i błędów, zrób tak - 08 - Stacja Lambda - Opis przejścia - SOMA - poradnik do gry
Jeśli nie chcesz klikać na ślepo, zastosuj się do wskazówek podanych poniżej.

Czeka cię teraz trochę skanowania - jeśli nie chcesz szukać tego metodą prób i błędów, zrób tak:

  • Na pierwszym ekranie wybierz 2 kwadrat od lewej, w 5 rzędzie
  • Na drugim ekranie wybierz 4 kwadrat od lewej, w 3 rzędzie
  • Na trzecim ekranie wybierz pierwszy kwadrat od prawej, w 3 rzędzie
  • Na czwartym ekranie wybierz 3 kwadrat od lewej, w 1 rzędzie
Łamigłówka dobiegnie końca, a ty poznasz nowy cel swojej podróży - stacja Theta - 08 - Stacja Lambda - Opis przejścia - SOMA - poradnik do gry
Nie zapomnij zabrać Omnitoola!

Łamigłówka dobiegnie końca, a ty poznasz nowy cel swojej podróży - stacja Theta. Zanim się tam jednak udasz, musisz zebrać swój Omnitool. Wyjdź z pomieszczenia i zignoruj to na wprost - nie ma tam nic do zrobienia czy zebrania. Udaj się na lewo, a następnie do pomieszczenia, gdzie został Omnitool, zabierz go, a następnie opuść stację Lambda, używając w śluzie wspomnianego narzędzia.

Teraz udać się musisz do małej łodzi ratunkowej (o której wzmianka była w poprzednim rozdziale), która znajduje się centralnie na wprost wyjścia ze stacji Lambda - 08 - Stacja Lambda - Opis przejścia - SOMA - poradnik do gry
A oto i ponownie łódź ratunkowa.

Teraz udać się musisz do małej łodzi ratunkowej (o której wzmianka była w poprzednim rozdziale), która znajduje się centralnie na wprost wyjścia ze stacji Lambda. Gdy będziesz już w środku, umieść Omnitool w gnieździe i poczekaj, aż Catherine uruchomi łódź. Skończy się to niestety niepowodzeniem, a ty otrzymasz cel znalezienia kolejnej łodzi ratunkowej, wewnątrz wraku statku CURIE.

Zabierz Omnitool, wyjdź z łodzi ratunkowej i udaj się w lewo - 08 - Stacja Lambda - Opis przejścia - SOMA - poradnik do gry
Nagły powrót przyjemniaczka.

Zabierz Omnitool, wyjdź z łodzi ratunkowej i udaj się w lewo. Podążaj cały czas przed siebie (robot pływający nad tobą jest neutralny), aż dotrzesz do świateł sygnalizacyjnych na ziemi, które prowadzą na wprost. Naturalnie idź wzdłuż nich, jednak dochodząc do końca przygotuj się - pojawi się wróg. Wlep wzrok w podłogę i poczekaj, aż zniknie. Gdy to nastąpi, kontynuuj wędrówkę.

Wkrótce dotrzesz do wspomnianego wraku statku CURIE - 08 - Stacja Lambda - Opis przejścia - SOMA - poradnik do gry
Wejście na wrak okrętu CURIE.

Wkrótce dotrzesz do wspomnianego wraku statku CURIE. Otwórz wejście za pomocą Omnitoola, a następnie wejdź do środka.

09 - Wrak okrętu CURIE

Na tropie okretu

Po wejściu do środka, skieruj swoje kroki na lewo - 09 - Wrak okrętu CURIE - Opis przejścia - SOMA - poradnik do gry
Na razie jest spokojnie...

Po wejściu do środka, skieruj swoje kroki na lewo. Otwórz drzwi, przeciągając je w prawo za pomocą klawisza interakcji, wejdź do pomieszczenia i wdrap się po drabinie na górze. Podążaj wąskimi tunelami wzdłuż rur, aż dojdziesz do rozstajów - tutaj skręć w prawo, gdyż przejście po lewej jest zablokowane. Wkrótce wyjdziesz na otwartą przestrzeń.

Skręć w prawo i udaj się do góry, a po chwili ekran zacznie na nowo wariować - 09 - Wrak okrętu CURIE - Opis przejścia - SOMA - poradnik do gry
... lecz powoli zaczynają się schody.

Skręć w prawo i udaj się do góry, a po chwili ekran zacznie na nowo wariować. Zagrożenia jednak nie widać, więc idź powoli do góry, wlepiając wzrok w podłogę, albo w lewą stronę - najlepiej po prostu schować się za przeszkodą terenową po lewej stronie i piąć się w górę. Po chwili wróg zrobi "wielkie bum", a następnie zniknie. Nie pozostaje ci nic innego jak wędrówka przed siebie.

Wkrótce dojdziesz do właściwej części okrętu - 09 - Wrak okrętu CURIE - Opis przejścia - SOMA - poradnik do gry
Wejście do okrętu jest dość dobrze widoczne.

Wkrótce dojdziesz do właściwej części okrętu. Nie ma tutaj nic do znalezienia, dlatego idź przed siebie i obejdź wrak z drugiej strony. Tutaj znajdziesz wejście, w postaci niewielkiej wyrwy w kadłubie. Wejdź do środka, a następnie wdrap się po drabinie na górę. Zignoruj drzwi na prawo, gdyż jest tam tylko ślepy zaułek, a następnie wbiegnij po schodach na górę - przejście przy schodach jest dla odmiany zablokowane.

Wnętrze wraku

Gdy znajdziesz się na górze, otwórz drzwi przesuwając je za pomocą klawisza interakcji i wbiegnij po schodach na górę, aż dojdziesz do włazu prowadzącego do wewnątrz okrętu - 09 - Wrak okrętu CURIE - Opis przejścia - SOMA - poradnik do gry
Zabawę czas zacząć...

Gdy znajdziesz się na górze, otwórz drzwi przesuwając je za pomocą klawisza interakcji i wbiegnij po schodach na górę, aż dojdziesz do włazu prowadzącego do wewnątrz okrętu. Otwórz go, ponownie za pomocą klawisza interakcji i wskocz do środka, gdzie zostanie zapisany stan gry.

Nie ma tutaj nic do zebrania, dlatego udaj się w podróż w głąb statku - 09 - Wrak okrętu CURIE - Opis przejścia - SOMA - poradnik do gry
Wróg czasem wyłania się zza ściany w najgorszym momencie.

Nie ma tutaj nic do zebrania, dlatego udaj się w podróż w głąb statku. Otwórz drzwi, przejdź przez nie, a następnie przez kolejne, gdzie czeka cię już właściwa część rozgrywki na statku. Gdy podejdziesz jeszcze kawałek korytarzem, dojdziesz do miejsca z dwoma parami drzwi - na lewo i prawo. W pomieszczeniu po prawej stronie będziesz w stanie zauważyć starego znajomego, wroga który reaguje na kontakt wzrokowy. Tym razem jednak nie zniknie, a będzie ci towarzyszył przez większą część tego poziomu, patrolując okolicę.

Najlepszym wyjściem, jest po prostu schować się za ścianę, gdy wróg się zbliża i po prostu poczekać, aż się oddali, by móc iść dalej - 09 - Wrak okrętu CURIE - Opis przejścia - SOMA - poradnik do gry
Gdy oberwiesz, oddal się, by bohater zregenerował siły i odzyskał ostrość widzenia.

Najlepszym wyjściem, jest po prostu schować się za ścianę, gdy wróg się zbliża i po prostu poczekać, aż się oddali, by móc iść dalej. Trzy najważniejsze rzeczy: nie biegaj, gdyż wróg rzuci się za tobą w pościg, nie patrz i nie świeć mu latarką w "twarz", i nie przebywaj za blisko nieprzyjaciela, gdyż zostaniesz zaatakowany, niezależnie od tego, czy cię widzi czy nie. Gdy wróg cię złapie i oberwiesz, oddal się na bezpieczną odległość i poczekaj na regenerację zdrowia.

Zignoruj pomieszczenie po lewej i przede wszystkim po prawej stronie, a następnie idź przed siebie, do końca korytarza - 09 - Wrak okrętu CURIE - Opis przejścia - SOMA - poradnik do gry
Ostrożnie wyglądaj zza rogu, by w porę wypatrzeć wroga.

Zignoruj pomieszczenie po lewej i przede wszystkim po prawej stronie, a następnie idź przed siebie, do końca korytarza. Zanim skręcisz w prawo wychyl się, by sprawdzić, czy nie ma tam wroga. Gdy odejdzie, skręć w prawo (zignoruj przejście w przeciwnym kierunku, gdyż nic tam nie ma), a następnie schroń się w małym pokoju, do którego wejście jest na lewej ścianie.

Odczekaj chwilę, a gdy wróg zniknie w tunelu na prawo, wyjdź z pomieszczenia i przejdź do tego zlokalizowanego na wprost (pływa w nim masę śmieci) - 09 - Wrak okrętu CURIE - Opis przejścia - SOMA - poradnik do gry
Narośl, którą należy aktywować.

Odczekaj chwilę, a gdy wróg zniknie w tunelu na prawo, wyjdź z pomieszczenia i przejdź do tego zlokalizowanego na wprost (pływa w nim masę śmieci). Poczekaj, aż wróg znów się oddali, po czym wbiegnij w tunel na wprost (oznaczony F-1.3 - ten obok, F-1.4. jest ślepy), a następnie do małego pomieszczenia po lewej.

Wewnątrz znajdziesz znajomą ci narośl, z którą wejść trzeba w interakcję. Po tym poczekaj aż wróg ponownie się oddali, po czym wyjdź z pomieszczenia i udaj się w lewo - na końcu tunelu powita cię napis "F-1.2". Skręć teraz w prawo, a następnie w lewo i zwróć uwagę na ścianę po lewej stronie - znajdziesz tam zawór (jest dobrze widoczny dzięki oświetleniu). Musisz teraz go przekręcić, by ściągnąć na dół drabinę, a następnie szybko skryć się w pomieszczeniu na prawo od zaworu. Gdy wróg się oddali, wdrap się na górę.

Na wyższym piętrze gra zostanie zapisana - 09 - Wrak okrętu CURIE - Opis przejścia - SOMA - poradnik do gry
Gdy przekręcisz zawór, natychmiast pojawi się wróg.

Na wyższym piętrze gra zostanie zapisana. Ponownie, nie ma tutaj niczego do zebrania, dlatego przejdź przez jedyne dostępne drzwi, by dostać się do korytarza oznaczonego jako "F-2.3". Idź w prawo, do korytarza "F-2.2" (na lewo jest toaleta, w której nie ma nic do zrobienia), a następnie skręć w oświetlone przejście po prawej stronie. Wsadź Omnitool do gniazda, by wywołać krótką rozmowę pomiędzy Catherine i głównym bohaterem, z której dowiesz się, że musisz przeciążyć systemy statku, by móc uruchomić łódź.

Przeciążenie i ucieczka

Musisz teraz dostać się na wyższe piętro - 09 - Wrak okrętu CURIE - Opis przejścia - SOMA - poradnik do gry
Może choć raz coś zadziała od razu...?

Musisz teraz dostać się na wyższe piętro. Zapamiętaj trasę opisaną w tym i w poniższym akapicie, gdyż będzie to twoja droga ucieczki (trasa będzie rzecz jasna odwrócona). Wyjdź z łodzi ratunkowej i skręć w prawo, ponownie w korytarz "F-2.2". Dojdź do końca korytarza, wejdź w drzwi nad którymi pali się czerwona lampka, a następnie przejdź na drugą stronę pomieszczenia, które wygląda jak sterownia. Przejdź przez drzwi, do korytarza "F-2.1", a potem skręć w prawo i wbiegnij po schodach na górę.

Znajdziesz się w korytarzu F-3 - 09 - Wrak okrętu CURIE - Opis przejścia - SOMA - poradnik do gry
Sterownia znajduje się na prawo.

Znajdziesz się w korytarzu "F-3.1". Zignoruj wejście na wprost, skręć w prawo, a następnie w drzwi na prawo. Trafisz do pomieszczenia przypominającego ładownie - zlokalizuj schody znajdujące się po drugiej stronie, a następnie wbiegnij na górę. Dobiegnij po kładce do samego końca, a następnie wejdź do pomieszczenia po lewej stronie.

Trafisz do pomieszczenia odpowiadającego za chłodzenie statku - 09 - Wrak okrętu CURIE - Opis przejścia - SOMA - poradnik do gry
Przygotuj się na niespodziankę...

Trafisz do pomieszczenia odpowiadającego za chłodzenie statku. Twoim zadaniem jest przeciążyć systemy chłodzenia, co pozwoli tobie i Catherine na wykorzystanie łodzi ratunkowej. By to zrobić, musisz wyciągnąć 3 z 4 przewodów znajdujących się po bokach sali. Zacznij od tych położonych dalej od wejścia, a gdy je wyciągniesz, wybierz którąś z tych, które są bliżej drzwi, wyciągnij ją i przygotuj się na konfrontację.

Po drugiej stronie pomieszczenia pojawi się znany ci wróg, jednak tym razem doskonale zdaje on sobie sprawę z twojej obecności i rzuci się w morderczy pościg gdy tylko bohater zgrzebie się z podłogi - 09 - Wrak okrętu CURIE - Opis przejścia - SOMA - poradnik do gry
Gdy wróg cię dogoni, czeka cię kilka nieprzyjemnych scen.

Po drugiej stronie pomieszczenia pojawi się znany ci wróg, jednak tym razem doskonale zdaje on sobie sprawę z twojej obecności i rzuci się w morderczy pościg gdy tylko bohater zgrzebie się z podłogi. Wybiegnij z pomieszczenia, skręć w lewo, a następnie zbiegnij po schodach. Skręć w lewo, a potem przebiegnij przez drzwi znajdujące się na wprost (te lewe, a nie prawe). Wbiegnij w korytarz "F-3.1", ignorując przejście po prawej stronie, a następnie zbiegnij na dół po schodach.

Gdy znajdziesz się na niższym poziomie, skręć szybko w lewo, przebiegnij przez sterownie i wbiegnij w kolejne drzwi - 09 - Wrak okrętu CURIE - Opis przejścia - SOMA - poradnik do gry
Nie ma czasu na podziwianie widoków!

Gdy znajdziesz się na niższym poziomie, skręć szybko w lewo, przebiegnij przez sterownie i wbiegnij w kolejne drzwi. Biegnij teraz przed siebie, do korytarza "F-2.2", a z niego szybko odbij w lewo i wbiegnij do łodzi ratunkowej. Zamknie się ona automatycznie, a po krótkiej rozmowie akcja przeniesie się w inne miejsce.

10 - Stacja Delta

Antena komunikacyjna

Gdy odzyskasz kontrolę nad postacią, spróbuj otworzyć właz, przez który bohater dostał się do łodzi - 10 - Stacja Delta - Opis przejścia - SOMA - poradnik do gry
Robocik na ratunek.

Gdy odzyskasz kontrolę nad postacią, spróbuj otworzyć właz, przez który bohater dostał się do łodzi. Nie uda ci się to, jednak po krótkiej chwili z opresji wybawi cię twój stary znajomy robocik. Wdrap się przez otwarte przejście, by znaleźć się ponownie na wolnej przestrzeni.

Twoim zadaniem jest dostać się do stacji Theta - 10 - Stacja Delta - Opis przejścia - SOMA - poradnik do gry
Kolejna drabina...

Twoim zadaniem jest dostać się do stacji Theta. Z miejsca, w którym rozpoczynasz możesz iść jedynie na wprost, w stronę pobliskiej budowli z zielonym światłem na szczycie - wszędzie indziej czeka cię przepaść. Udaj się tam czym prędzej, a następnie wdrap się po drabinie na górę, by dostać się do właściwej części budynku.

W środku znajdziesz zwłoki, na których wykonać możesz transfer danych, a zaraz nad nimi narośl, z którą wejść można w interakcje - 10 - Stacja Delta - Opis przejścia - SOMA - poradnik do gry
Mapa stacji Delta.

W środku znajdziesz zwłoki, na których wykonać możesz transfer danych, a zaraz nad nimi narośl, z którą wejść można w interakcje. Gdy wykonasz obie czynności, podnieś leżący na ziemi tablet, z którego dowiesz się kilka interesujących rzeczy. Odłóż go na miejsce, odwróć się o 180 stopni i przeciągnij dźwignię, znajdującą się tuż obok czerwonej lampki. Wysunie się ekran, z którego podejrzeć możesz mapę okolicy, z zaznaczonymi wszystkimi budowlami. Zapamiętaj jej układ, bądź popatrz na obrazek powyżej - znacznie ułatwi ci ona manewrowanie.

Zeskocz z drabiny na dół, obróć się o 180 stopni i idź na wprost, w stronę świateł - 10 - Stacja Delta - Opis przejścia - SOMA - poradnik do gry
A oto i owy Control Room.

Zeskocz z drabiny na dół, obróć się o 180 stopni i idź na wprost, w stronę świateł. Wkrótce dotrzesz do sporego obiektu, z torami kolejowymi ciągnącymi się dookoła - idź w prawą stronę, podążając wzdłuż torów, aż dotrzesz do budynki z napisem "Control Room (2 na mapie na początku rozdziału)". W pobliżu kręci się nawiedzony robot, jednak jest on niegroźny - zignoruj go na razie. Zbliż się do wejścia do wspomnianego budynku, kliknij na drzwiach i poczekaj, aż twój robot przyjaciel się z nimi rozprawi.

Wewnątrz znajdziesz zwłoki do transferu danych, oraz czerwony przycisk - naciśnij go i wysłuchaj ostatnich chwil życia nieszczęśnika - 10 - Stacja Delta - Opis przejścia - SOMA - poradnik do gry
Nie zapomnij o transferze danych.

Wewnątrz znajdziesz zwłoki do transferu danych, oraz czerwony przycisk - naciśnij go i wysłuchaj ostatnich chwil życia nieszczęśnika. Wyjdź teraz z budynku, skręć w lewo od wyjścia i udaj się na wprost, aż dotrzesz do anteny komunikacyjnej (Comm. Antenna - 3 na mapie na początku rozdziału). Jeśli nie możesz znaleźć drogi, warto zaglądnąć do mapki z początku tego rozdziału - z nią bardzo łatwo trafisz do celu.

Zanim aktywujesz panel przed budynkiem, obok którego stoi antena, warto zajrzeć do wnętrza konstrukcji - podejdź do drzwi i otwórz je za pomocą panelu kontrolnego (tym razem obędzie się bez cięcia) - 10 - Stacja Delta - Opis przejścia - SOMA - poradnik do gry
Notatka o dość złowrogim przekazie.

Zanim aktywujesz panel przed budynkiem, obok którego stoi antena, warto zajrzeć do wnętrza konstrukcji - podejdź do drzwi i otwórz je za pomocą panelu kontrolnego (tym razem obędzie się bez cięcia). Wewnątrz, na ścianach po obu stronach (na lewo i prawo od wejścia) znajdują się napisy z krwi, które można podejrzeć, a na biurku znajdziesz krótką notatkę. Gdy przejrzysz wspomniane przedmioty, wyjdź z budynku i zbliż się do panelu kontrolnego anteny, który znajduje się na prawo od wyjścia.

Wezwać Zeppelina

Aktywuj panel za pomocą przycisku w prawym górnym rogu - 10 - Stacja Delta - Opis przejścia - SOMA - poradnik do gry
A na wprost kolejny panel kontrolny.

Aktywuj panel za pomocą przycisku w prawym górnym rogu. Musisz teraz odpowiednio skalibrować antenę, by nadawała się do wezwania Zeppelina, czyli twojego środku transportu. Za pomocą strzałek na panelu ustaw sygnał tak, by zachodził na żółtą kreskę, a kanał ustaw na 5. Dzięki temu nawiążesz połączenie ze stacją Theta.

Odejdź teraz od panelu, odwróć się o 180 stopni i idź przed siebie, aż dojdziesz do kolejnego kompleksu budynków - 10 - Stacja Delta - Opis przejścia - SOMA - poradnik do gry
Wezwij Zeppelina.

Odejdź teraz od panelu, odwróć się o 180 stopni i idź przed siebie, aż dojdziesz do kolejnego kompleksu budynków. Znajduje się tutaj kolejny panel kontrolny (4 na mapie na początku rozdziału) - zbliż się do niego i aktywuj, wciskając odpowiedni przycisk na panelu. Wybierz przycisk "Zeppelins", a następnie wciśnij "Echo" i "Request Transport" przy "Zeppelin - 049". Po kilku chwilach w najbliższej okolicy zjawi się twój środek transportu.

Zanim jednak do niego wsiądziesz, możesz przesłuchać pliki nagrań w panelu, przy którym właśnie jesteś (zakładka Radio) - 10 - Stacja Delta - Opis przejścia - SOMA - poradnik do gry
Centrum dowodzenia stacji Delta.

Zanim jednak do niego wsiądziesz, możesz przesłuchać pliki nagrań w panelu, przy którym właśnie jesteś (zakładka "Radio"). Odejdź teraz od panelu, odwróć się w lewo i zbliż do budynku, nad którym widnieje napis "Delta" (5 na mapie na początku rozdziału). Drzwi są zablokowane, jednak problem szybko rozwiąże twój przyjaciel. Wejdź do środka, wejdź w interakcję z narosłą znajdującą się na wprost od wejścia, a następnie wciśnij przycisk, który znajduje się na prawo od niej.

Aktywuje to monitor, na którym znajdziesz kilka ciekawych informacji związanych ze światem gry (szachy niestety nie działają :-( ) - 10 - Stacja Delta - Opis przejścia - SOMA - poradnik do gry
Szachy niestety nie działają. :(

Aktywuje to monitor, na którym znajdziesz kilka ciekawych informacji związanych ze światem gry (szachy niestety nie działają :-( ). Gdy przeczytasz już wszystko, do przejrzenia jest jeszcze mapa znajdująca się bezpośrednio za komputerem, jak i schemat linii metra na prawo od twojej aktualnej pozycji. Drzwi w pomieszczeniu prowadzą do toalety, w której nie możesz nic zrobić, dlatego udaj się teraz na zewnątrz.

W okolicy wylądować powinien już Zeppelin - udaj się do niego i wsadź Omnitool do gniazda, by aktywować narzędzie - 10 - Stacja Delta - Opis przejścia - SOMA - poradnik do gry
A oto i Zeppelin.

W okolicy wylądować powinien już Zeppelin - udaj się do niego i wsadź Omnitool do gniazda, by aktywować narzędzie. Dowiesz się, że brakuje ci Tool Chipa, który uległ uszkodzeniu podczas ostatniej kraksy. Gdy zakończysz dyskusję z Catherine, odwróć się w lewo i zbierz broń ze skrzynki, która właśnie się otwarła.

Pierwsze polowanie

Twoim zadaniem jest ubicie robota, z którego wyciągnąć możesz Tool Chip - 10 - Stacja Delta - Opis przejścia - SOMA - poradnik do gry
Gracz musi dokonać ciężkiego wyboru i ustrzelić któregoś robota.

Twoim zadaniem jest ubicie robota, z którego wyciągnąć możesz Tool Chip. Udaj się do miejsca, w którym krąży nawiedzony, neutralnie nastawiony do ciebie robot i poczęstuj go kilka razy strzałem z broni - broń stanie się aktywna, gdy wymierzysz w robota z niewielkiej odległości. Po trzech strzałach robot padnie na ziemię.

Podbiegnij do niego, wyciągnij Tool Chip i udaj się z powrotem do Zeppelina, by umieścić go w Omnitoolu - 10 - Stacja Delta - Opis przejścia - SOMA - poradnik do gry
Pociągnij za dźwignię, by wyruszyć w podróż.

Podbiegnij do niego, wyciągnij Tool Chip i udaj się z powrotem do Zeppelina, by umieścić go w Omnitoolu. Po krótkiej rozmowie Catherine poprosi cię o naciśnięcie przycisków kontrolnych. Przeciągnij dźwignię znajdującą się na prawo od wizerunku kobiety, a następnie naciśnij żółty przycisk poniżej. Po chwili Zeppelin ruszy, a ty ponownie zmienisz lokalizację.

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
SOMA

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8,61 zł

SOMA

zobacz więcej informacji o grze
SOMA

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier przygodowych

Przygodowe