poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Wiedźmin 3: Dziki Gon (The Witcher 3: Wild Hunt) przewodnik

W poradniku do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon - opis przejścia i atlas - zawarto kompletną solucję gry. Ponadto na łamach poradnika opublikowano szereg szczegółowych, obszernych map, na których zaznaczono wszystkie interesujące obiekty i lokacje gry.

poradnik, solucja do gry w zawiera 200 stron i 266 ilustracji, rozmiar pliku to 9,4 MB

Powrót na Krzywuchowe Moczary (Return to the Crookback Bog) - poboczne zadanie

Wariant A - Zabij ducha lasu (krótszy)

Wyrusz do wsi Sztygary, aby rozpocząć zadanie - Powrót na Krzywuchowe Moczary (Return to the Crookback Bog) - poboczne zadanie | Krzywuchowe Moczary - Wiedźmin 3: Dziki Gon - poradnik do gry
Wyrusz do wsi Sztygary, aby rozpocząć zadanie

W zadaniu "Panie Lasu" (Ladies of the Woods) z Kasztelu Wrońce (M3) otrzymasz polecenie, aby zabić ducha lasu w zadaniu pobocznym "Szepczące Wzgórze" (The Whispering Hillock). Jest to warunek uzyskania od wiedźm informacji o Ciri. Ducha możesz zabić już wcześniej, przed rozpoczęciem zadania głównego lub w jego trakcie. Gdy wrócisz do Barona, by otrzymać zadanie powrotu na moczary, wyruszysz z wsi Sztygary (M9,19) do domku na bagnach (M9,17), walcząc po drodze z utopcami i babami wodnymi (8-9 poziom), a na końcu z biesem (poziom 9) - do walki używaj dużo ognia. W tym miejscu zadanie kończy się.

Konsekwencje: Po walce nastąpi spotkanie rodzinne Barona, Tamary oraz Anny. Decyzja o zabiciu ducha lasu skutkuje tym, że Anna jest nieuleczalnie chora na umyśle, a Baron zabiera ją do siebie. Los dzieci z wioski jest nieznany. Mieszkańcy wsi Sztygary są żywi i zdrowi.

Wariant B - Uwolnij ducha lasu (dłuższy)

Nie przejmuj się ginącymi sojusznikami - ty musisz rozprawić się z biesem - Powrót na Krzywuchowe Moczary (Return to the Crookback Bog) - poboczne zadanie | Krzywuchowe Moczary - Wiedźmin 3: Dziki Gon - poradnik do gry
Nie przejmuj się ginącymi sojusznikami - ty musisz rozprawić się z biesem

UWAGA - aby podjąć się tego wariantu nie możesz podjąć się zadania "Szepczące Wzgórze" (The Whispering Hillock), zanim nie znajdziesz wioski na bagnach (M9,17).

W zadaniu "Panie Lasu" (Ladies of the Woods) otrzymasz polecenie, aby zabić ducha lasu w zadaniu pobocznym "Szepczące Wzgórze" (The Whispering Hillock). Jest to warunek uzyskania od wiedźm informacji o Ciri. Gdy udasz się na wzgórze i spotkasz z duchem, zaproponuje ci on układ - możesz przeciwstawić się wiedźmom uwalniając dzieci z wioski, poprzez uwolnienie ducha lasu - szczegóły jak to zrobić znajdziesz w opisie zadania "Szepczące Wzgórze" (The Whispering Hillock). Musisz wrócić do Barona, by uzyskać to zadanie powrotu na moczary. Wyruszysz z wsi Sztygary (M9,19) do domku na bagnach (M9,17), walcząc po drodze z utopcami i babami wodnymi (8-9 poziom), a na końcu z biesem (poziom 9) - do walki używaj dużo ognia.

Wybierz trzecią pozycję, aby odczarować Annę - Powrót na Krzywuchowe Moczary (Return to the Crookback Bog) - poboczne zadanie | Krzywuchowe Moczary - Wiedźmin 3: Dziki Gon - poradnik do gry
Wybierz trzecią pozycję, aby odczarować Annę

Po walce okazuje się, że Anna została zamieniona w babę wodną. Aby ją odczarować skontaktuj się z Jankiem, udając się do jego małej groty. Przed wejściem znajdziesz kilka bestii, lecz nie znajdziesz swojego małego kolegi. Ślady zaprowadzą cię do niego śpiącego pod szałasem w pobliżu. Dowiesz się od niego, o ukrytej piwnicy w jednym z domów na mokradłach. Wróć i wejdź do najwyższego budynku - po prawej stronie za skrzyniami znajduje się właz do piwnicy - wejdź tam i podejdź do ołtarza. Musisz wybrać jedną z czterech lalek, aby uwolnić Annę - w przypadku złej decyzji kobieta spłonie - wybierz lalkę z fioletowym kwiatem - malwą.

Konsekwencje: Okazuje się, że Anna wróci do ludzkiej postaci, lecz po chwili zginie. Baron poleci ci wrócić do Kasztelu Wrońce po zapłatę - okaże się, że powiesił się. Los dzieci pozostaje nieznany - według tego, co powiedział duch, powinny został uwolnione. Mieszkańcy wsi Sztygary są martwi - zabici przez uwolnionego ducha.

Poboczne zadania w Krzywuchowych Moczarach

Niebezpieczny ładunek (Hazardous Goods)

Po przepędzeniu ghuli pomóż biedakowi wyjść spod wozu - Poboczne zadania | Krzywuchowe Moczary - Wiedźmin 3: Dziki Gon - poradnik do gry
Po przepędzeniu ghuli pomóż biedakowi wyjść spod wozu

Napadnięty osadnik Gert Borel (M9,1) na drodze w pobliżu wsi Zalipie (Lindenvale) oczekuje twojej pomocy. Zabij trzy atakujące go gule (poziom 4) i porozmawiaj z nim. Dowiesz się, że wywozi zwłoki za pieniądze. Zostaw go samego lub zadecyduj, że spalisz zwłoki dla bezpieczeństwa. Jeśli odejdziesz nie otrzymasz wynagrodzenia. Podpal zwłoki znakiem Igni.

Wróżbita prawdę ci powie (The Truth is in the Stars)

Starzec we wsi Benek - Poboczne zadania | Krzywuchowe Moczary - Wiedźmin 3: Dziki Gon - poradnik do gry
Starzec we wsi Benek

W wsi Benek znajduje się Stary Mędrzec (Old Sage) (M9,6). Możesz z nim zagrać w gwinta podczas zadania Gwint: Rozgrywki w Velen (Gwent: Velen Players). Ale kluczowe zadanie wygląda następująco: w pierwszej kolejności starzec poprosi cię o przyniesienie jakiegoś jedzenia - zapewne coś posiadasz w swoim ekwipunku, dlatego zaraz rozpocznie się druga część zadania. Starzec poprosi cię o przyniesienie mu specjalnego korzenia, który rośnie w jaskini (M9,7) na południowy wschód od wsi.

Ghule w jaskini - korzeń znajdziesz po prawej stronie - Poboczne zadania | Krzywuchowe Moczary - Wiedźmin 3: Dziki Gon - poradnik do gry
Ghule w jaskini - korzeń znajdziesz po prawej stronie

W jaskini znajdziesz grupkę guli (poziom 2). Gdy się z nimi rozprawisz, za pomocą wiedźmińskiego zmysłu przeszukaj jaskinię w poszukiwaniu Smoczego Korzenia (Dragonroot). Znajduje się po wschodniej stronie jaskini, na ziemi. Wróć z korzeniem do mędrca, by zakończyć zadanie.

Szepczące wzgórze (The Whispering Hillock)

Serce drzewa - więzienie ducha - Poboczne zadania | Krzywuchowe Moczary - Wiedźmin 3: Dziki Gon - poradnik do gry
Serce drzewa - więzienie ducha

Na południe od wsi Sztygary (Donwarren) znajduje się jaskinia, której wejścia broni Wilkołak (poziom 8). Wewnątrz jaskini (M9,8) znajdziesz ducha, który prosi cię o uwolnienie. Jeśli odmówisz - zaatakuje cię wzywając Endragi (robotnice - poziom 6) do czasu, aż nie zniszczysz rośliny, w której rzekomo uwięziony jest duch. Wystarczy zadawać ciosy, aż do odsłonięcia przez gałęzie serca rośliny, wtedy najlepiej potraktować je ogniem. Brak nagród za wykonanie zadania, jedynie przeszukując resztki znajdziesz diamentowy pył (Diamond dust).

Grób wskazany przez ducha z drzewa - Poboczne zadania | Krzywuchowe Moczary - Wiedźmin 3: Dziki Gon - poradnik do gry
Grób wskazany przez ducha z drzewa

Najpierw udaj się północno-zachodnim kierunku i znajdź na bagnach nagrobek - stąd zabierz kości. Kolejny wymagany element to pióra kruka - znajdziesz ja na drodze koło wsi Sztygary (na zachód) w sporym gnieździe na krawędzi skały za mostem.

Wybierz dowolnego konia, którego zaniesiesz duchowi - Poboczne zadania | Krzywuchowe Moczary - Wiedźmin 3: Dziki Gon - poradnik do gry
Wybierz dowolnego konia, którego zaniesiesz duchowi

Ostatnia potrzebna rzecz to koń. Ruszaj we wskazane miejsce za zachód od jaskini, i gdy dostrzeżesz konia użyj znaku Axii, aby go uspokoić i móc go dosiąść. Wjedź koniem do jaskini. Teraz możesz przechytrzyć drzewo i zabić je wybierając odpowiednią opcję dialogową - obędzie się wtedy bez walki. Jeśli uwolnisz ducha wejdzie on w ciało konia - tym samym skończysz zadanie.

Zagłada domu Reardonów (The Fall of the House of Reardon)

Dolores - wieś Zalipie - Poboczne zadania | Krzywuchowe Moczary - Wiedźmin 3: Dziki Gon - poradnik do gry
Dolores - wieś Zalipie

Zlecenie znajdziesz na tablicy ogłoszeń we wsi Zalipie (Lindenvale) (M9,12). Porozmawiaj z Dolores - kobietą płaczącą przy drodze - usłyszysz ją już spod tablicy. Zleci ci ona oczyszczenie swojego dawnego mieszkania dając jednocześnie klucz do skrytki z oszczędnościami - rozliczeniem za zadanie. Na początek oczyść podwórze - cztery upiory na poziomie 7.

Dziennik Dolores w jednym z budynków - Poboczne zadania | Krzywuchowe Moczary - Wiedźmin 3: Dziki Gon - poradnik do gry
Dziennik Dolores w jednym z budynków

W domku po zachodniej stronie znajdziesz małą skrzyneczkę - a w niej klucz do stajni. W owej stajni (budynek po wschodnio-południowej stronie kryje wspomnianą skrzynię - a w niej 100 florenów. W budynku po wschodniej stronie znajdziesz (używając wiedźmińskich zmysłów) dziennik Dolores.

Za stajnią znajdziesz jeszcze zejście do piwnicy z kilkoma składnikami alchemicznymi. Znajduje się tam również ścianka, za którą znajdziesz trupa - zebrane informacje będziesz mógł przekazać Dolores, jednak nie wpłynie to mocno na zakończenie zadania. Wróć do kobiety i zdaj jej raport.

Wiedźmin jak malowany (Witcher Wannabe)

Sołtys Zalipia - Poboczne zadania | Krzywuchowe Moczary - Wiedźmin 3: Dziki Gon - poradnik do gry
Sołtys Zalipia

Po wykonaniu zlecenia wiedźmińskiego Zlecenie: Kłopoty grabarza (Contract: The Merry Widow) i minięciu kilku dni, w wsi Zalipie (Lindenvale) (M9,12) znajdziesz zlecenie od Sołtysa (Ealdorman) - musisz z nim porozmawiać (stoi na drodze pośrodku wsi, w dzień). Powie ci on, o fałszywym wiedźminie, który przystawiał się do jego córki - niezależnie od odpowiedzi w konwersacji zadanie wygląda tak samo.

Idź na cmentarz na zachód od wsi. Znajdziesz tam gula - poziom 10 - następnie podążaj za śladami i znajdź chowającego się fałszywego wiedźmina. Po chwili przyjdą wieśniacy - od ciebie zależy, czy powiesz im o fałszywym wiedźminie od razu, czy podpuścisz ich i zmusisz oszusta do pracy we wsi lub by został z niej wygnany.

Zlecenia wiedźmińskie w Krzywuchowych Moczarach

Zlecenie: Zmora kupieckiego traktu (Contract: Phantom of the Trade Route)

Handlarze w jaskini - Zlecenia wiedźmińskie | Krzywuchowe Moczary - Wiedźmin 3: Dziki Gon - poradnik do gry
Handlarze w jaskini

W jaskini znajdziesz dwóch mężczyzn (M9,4). Poproszą cię oni o zabicie potwora w na górze - jest nim wiwerna królewska. By ją wywabić zabij wcześniej dwie wiwerny na wzgórzu i zniszcz ich gniazda.

Wiwerna Królewska - Zlecenia wiedźmińskie | Krzywuchowe Moczary - Wiedźmin 3: Dziki Gon - poradnik do gry
Wiwerna Królewska

Wiwernę jest bardzo łatwo pokonać, nie trzeba korzystać z żadnych sztuczek. Wystarczy jedynie, że podejdziesz i będziesz zadawał szybkie ciosy, a gdy ta odskoczy i będzie gotowa do kontrataku, szybko przeskocz za nią, co umożliwi ci zadawanie ciosów krytycznych uderzając ją od tyłu. Jednocześnie jeśli zadajesz ciosy szybkie praktycznie uniemożliwiasz jej wzbicie się w powietrze. Odstępuj od walki jedynie w przypadkach krytycznych, gdy masz zamiar wypić eliksir regeneracyjny lub aktywować znak Quen. Gdy wiwernie uda się wzbić w powietrze - skorzystaj z kuszy, by posadzić ją na ziemi twardym lądowaniem. Przydatny może również okazać się olej na drakonoidy. Przy zabitej wiwernie znajdziesz mutagen wiwerny, dobry miecz oraz trofeum.

Uchodźca - wieś Benek - Zlecenia wiedźmińskie | Krzywuchowe Moczary - Wiedźmin 3: Dziki Gon - poradnik do gry
Uchodźca - wieś Benek

Idź do uchodźcy (M9,5) w wsi Benek, aby otrzymać nagrodę. Uwaga! Jest on również pierwotnym zleceniodawcą zadania, i tylko biorąc zlecenie od niego będziesz miał możliwość negocjacji (najniższa stawka wynosi wtedy 256 koron).

Nagroda to 192 Novigradzkie korony (po negocjacji nawet 300). Główna nagroda za wykonanie zadania to trofeum wiwerny: +5% doświaczenia za każdego zabitego człowieka lub potwora.

Zlecenie: Potwór z bagien (Contract: Swamp Thing)

Lesław - kontakt z bagien - Zlecenia wiedźmińskie | Krzywuchowe Moczary - Wiedźmin 3: Dziki Gon - poradnik do gry
Lesław - kontakt z bagien

W wsi Sztygary (Donnerwile) znajdziesz ogłoszenie na tablicy (M9,9) o potworze z bagien. Udaj się tam i pogadaj z gościem imieniem Lesław (M9,10). Odpowiednia cena to 280 koron. Ruszaj na południowy-wschód, gdzie znajdziesz ślady zasłonięte magią - tu wymagany jest artefakt od Keiry Metz - Oko Nehaleni. Podążaj śladami do domku na zachodzie (jeśli nie posiadasz tego artefaktu - udaj się w to miejsce od razu). Tam po przebadaniu trupa i rozkładających się zwłok będziesz mógł przejść w miejsce, gdzie znajdziesz potwora, którym jest stary mglak.

Zwłoki oraz ślady zakryte iluzją - Zlecenia wiedźmińskie | Krzywuchowe Moczary - Wiedźmin 3: Dziki Gon - poradnik do gry
Zwłoki oraz ślady zakryte iluzją

Z potworem Ignis Fatuus walczyć będziesz używając w szczególności petardy Księżycowy Pył (Moon Dust, oleju na trupojady (Necrophage Oil) oraz znaku Queen do obrony. Użyj wiedźminskiego zmysłu by zlokalizować wejście do jaskini ponownie okryte iluzją, którą zdejmiesz artefaktem. Pilnuj wskaźnika powietrza - na bagnach są trujące opary, długo tam nie wytrzymasz - w jaskini jest już bezpiecznie. I ponownie - jeśli nie posiadasz artefaktu, by zdjąć iluzję - idź kawałek na wschód - tam znajduje się drugie niezasłonięte wejście do jaskini (M9,11).

Podczas starcia warto również użyć znaku Yrden i stać w jego otoczeniu, by spowolnić wroga i ułatwić wykonanie unik, gdy wyłania się z mgły. Dobrze działa (długo) na niego również Axii, w przypadku, gdy wyłoni się z mgły daleko od ciebie. Po zakończeniu walki zbierz jego organy i trofeum - dające +5% do zdobywanego złota. Przeszukaj również jaskinię - przy wyjściu z niej znajdziesz skrzynie i zwłoki, a tam elementy zbroi, cenne bronie, diagram na miecz (Ursine Sword) oraz składniki alchemiczne. Teraz wróć do zleceniodawcy na bagnach po nagrodę pieniężną.

To jednak nie koniec - pan Lesław jak się okazuje nie ma określonej sumy pieniędzy do wydania. Możesz go zmusić, by dał ci pieniądze teraz (nieznacznie mniejsza kwota) lub zgodzić się przyjść za tydzień (gra automatycznie poinformuje, gdy minie tydzień) i odebrać dwukrotność uzgodnionej sumy pieniężnej (czyli nawet 560 koron).

Zlecenie: Kłopoty grabarza (Contract: The Merry Widow)

Grabaż - Zlecenia wiedźmińskie | Krzywuchowe Moczary - Wiedźmin 3: Dziki Gon - poradnik do gry
Grabaż

Po pobraniu zlecenia z tablicy ogłoszeń w wsi Zalipie (Lindenvale) (M9,12) poszukaj w okolicy grabarza (Gravedigger). Mógłbyś od razu skierować się do domku przy szlaku prowadzącym na południe, gdzie znajdziesz poszlaki - lecz najpierw należy utargować dobrą cenę za zlecenie - optimum wynosi 265 koron.

Chata potwora - czaszki znajdują się po lewej stronie - Zlecenia wiedźmińskie | Krzywuchowe Moczary - Wiedźmin 3: Dziki Gon - poradnik do gry
Chata potwora - czaszki znajdują się po lewej stronie

Teraz udaj się na cmentarz, by poszukać poszlak - znajduje się ono przy głównym trakcie, na wschód od wsi. Tam pozbądź się trzech guli (poziom 9) i przeszukaj rozkopane groby używając wiedźmińskich zmysłów. Następnie ukaże się nowy trop - zapach. Podążaj jego śladem do domku przy drodze, na południe od wioski (M9,13). Po przeszukaniu zawartości chatki zabierz stamtąd czaszki i zanieś je na cmentarz i połóż w kaplicy.

Z pomocą Aard powalisz przeciwnika jednym ciosem - Zlecenia wiedźmińskie | Krzywuchowe Moczary - Wiedźmin 3: Dziki Gon - poradnik do gry
Z pomocą Aard powalisz przeciwnika jednym ciosem

Pojawi się Baba cmentarna (Grave Hag). Twój przeciwnik jest trupojadem dlatego odpowiedni olej pomoże ci zadawać zwiększone obrażenia, eliksir Czarna krew spowoduje, że twoja krew będzie trująca dla przeciwnika. Jeśli chodzi o znaki - wszystkie działają bardzo dobrze.

Uwaga - pojedynek można wygrać dosłownie jednym ciosem - użyj znaku Aard - dobrze, jeśli go wzmocniłeś - by powalić potwora na plecy (nie powiedziane, że uda się to za pierwszym razem) - wystarczy wtedy doskoczyć i zadać jeden ale za to śmiertelny cios zabierający cały pasek zdrowia rywala.

Po pojedynku przeszukaj zwłoki i wróć do grabarza w wiosce. Jak zwykle przy zwłokach znajdziesz dobry miecz (Addan Deith) i składniki alchemiczne, trofeum (+5% doświadczenia od zabójstwa ludzi i potworów), oraz wyznaczoną zapłatę, czyli ok. 265 novigradzkich koron (bez negocjacji - 180).

Zlecenie: Tajemnicze ślady (Contract: Mysterious Track)

Wejście do jaskini potwora - Zlecenia wiedźmińskie | Krzywuchowe Moczary - Wiedźmin 3: Dziki Gon - poradnik do gry
Wejście do jaskini potwora

We wsi Zalipie (M9,12) znajdziesz jeszcze jeden kontrakt na tablicy ogłoszeń. Podejmując się zadania w pierwszej kolejności idź porozmawiać z Łowcą (Hunter) siedzącym przed chatą. Uzgodnij cenę 310 koron i ruszaj na wskazane miejsce ataków.

Łajno biesa - Zlecenia wiedźmińskie | Krzywuchowe Moczary - Wiedźmin 3: Dziki Gon - poradnik do gry
Łajno biesa

Poszukaj śladów. Podążaj za nimi do drzewa, na którym wykryjesz futro. Teraz kieruj się zapachem - ślad końcu się przy skałach. Poszukaj wejścia do jaskini (M9,18) - spokojnie, walka nie rozpoczyna się od razu. Zbadaj truchło zwierza, ślady stóp i krwi. Musisz teraz przygotować wabik na czorta - po wyjściu z pieczary zbierz łajno biesa i owoce rośli Wronie oko. Następnie otwórz panel alchemiczny i przygotuj wabik z ostatniej zakładki. Teraz przejdź po czterech wskazanych miejscach wokół wzgórza i w każdym rozlej wabik. Potem wróć do jaskini - przed wejściem przygotuj się do walki - czyli eliksiry oraz olej na relikty, przydatny może być również eliksir Kot na ciemności.

Rozlej eliksir w wyznaczonych miejscach - automatycznie jest dodawany do pola używanych przedmiotów - Zlecenia wiedźmińskie | Krzywuchowe Moczary - Wiedźmin 3: Dziki Gon - poradnik do gry
Rozlej eliksir w wyznaczonych miejscach - automatycznie jest dodawany do pola używanych przedmiotów

Walka z czortem jest trudna. Atakuje on szarżując, uderzając łapami oraz najgorzej - rogami. Nie posiada zdolności magicznych, jednak jest wysoce odporny niemal na wszystko. Przed każdą szarżą odskakuj i nigdy nie atakuj go od tyłu po szarży - wykonuje natychmiastowy kontratak. Jedna ze strategii walki wygląda następująco: aktywuj znak Quen, stań przed nim i zaczekaj, aż zaatakuje łapą - wtedy wykonaj unik w tę stronę, z której wychodzi atak. Ponownie wykonaj szybki uskok i atakuj po 2 ciosy lekkie/1 silny trzymając się cały czas tylnej nogi (co jakiś czas będą wpadały krytyki). Musisz obracać się razem z biesem zadając mu ciągle ciosy. Technika ta wymaga szybkiego działania i obserwacji - jeśli za mało się obrócisz (zły kierunek, ściana) wykonaj ponowny unik lub odskok.

Po pokonaniu wroga przeszukaj truchło - znajdziesz tam unikalny miecz Azure Wrath, trofeum czorta (+5% doświadczenia za zabijanie potworów) oraz składniki alchemiczne. Wróć do Łowcy po nagrodę.

zobacz inne poradniki do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik przewodnik do gry
Wiedźmin 3: Dziki Gon

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8.61 zł

Wiedźmin 3: Dziki Gon

zobacz więcej informacji o grze
Wiedźmin 3: Dziki Gon

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier RPG

Gry RPG
© 2000-2017 GRY-OnLine S.A.regulaminkontakt i pomocgry onlinegame guides