poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Bloodborne [PS4]

W poradniku do gry Bloodborne znajdziesz bogaty opis przejścia głównego wątku oraz szczegółowe informacje na temat walk z bossami. Dodatkowo, zawiera on szereg informacji dotyczących sekretów, uzbrojenia czy umiejętności bohatera.

poradnik, solucja do gry w zawiera 396 stron i 529 ilustracji, rozmiar pliku to 30,2 MB

W Bloodborne możliwe jest wykonanie kilku ataków specjalnych. Nie są to tylko ataki, które wyglądają efektywnie, są to również ataki w wielu przypadkach ułatwiające rozgrywkę. Pamiętanie o sytuacjach, w których można je wykonywać pozwoli na szybsze i skuteczniejsze zabijanie przeciwników.

Przerwanie ataku + cios kończący

Bardzo przydatny atak, który pozwala na natychmiastowe przerwanie ataku przeciwnika i ogłuszenie go. Można go wykonywać na przeciwnikach o podobnych do gracza gabarytach, w przypadku większych ogłuszenie za pomocą broni palnej może nie być możliwe. Aby wykonać ten atak potrzebujesz właśnie wspomnianej broni palnej - lepiej od pistoletu nada się garłacz, którym przerwanie ataku i ogłuszenie można wykonać nieco prościej (rozrzut broni). W obu przypadkach wygląda to jednak identycznie.

1. Podejdź do przeciwnika od przodu i namierz go.

2. Poczekaj aż ten zacznie przygotowywać swój atak. Zwykle sygnalizowane jest to przez uniesienie broni nad głowę.

3. Wystrzel ([L2]). Jeżeli przeciwnik przyklęknął oznacza to udane przerwanie, jeżeli dalej atakuje być może spóźniłeś się o chwilę. Ważne jest, aby oddać strzał, gdy wróg jest w trakcie wyprowadzania własnego ataku.

4. Podejdź blisko przeciwnika i wykonaj szybki atak ([R1]). Wszystko zgrane w czasie spowoduje wyświetlenie krótkiej animacji, a przeciwnik otrzyma duże obrażenia. W większości słabszych wrogów kończy się to natychmiastowo zgonem, w przypadku mocniejszych lub tropicieli walki to zapewne nie zakończy.

Cios kończący na ogłuszonym przeciwniku możesz wykonywać także na większych rozmiarów wrogach - ich ogłuszenie następuje zwykle poprzez wykonanie silnych ataków fizycznych bądź przy pomocy sposobu na ogłuszenie (np. w przypadku bossa Mrocznej bestii Paarl ogłuszenie może spowodować uderzanie w nogi przeciwnika). W takim przypadku pamiętaj tylko, aby podejść w stronę głowy wroga, gdyż tylko znajdując się blisko niej można wyprowadzić cios kończący.

Zajście od tyłu + cios kończący

Atak podobny do poprzedniego, zakończony tym samym ciosem kończącym. Do jego wykonania potrzebujesz jedynie broni oraz odwróconego tyłem przeciwnika.

1. Powoli (!) podejdź do przeciwnika stojącego tyłem. Nie możesz dać mu się zauważyć, ani usłyszeć (lekko przytrzymaj lewy analog zbliżając się w stronę namierzonego przeciwnika).

2. Będąc blisko (nie przesadź, gdyż trącenie wroga zniweczy Twoją szansę) maksymalnie naładuj atak ([przytrzymaj R2]). Po chwili cios (zaświeci się końcówka broni) zostanie automatycznie wyprowadzony.

3. Przeciwnik przyklęknie, możesz wtedy do niego podejść i używając szybkiego ciosu ([R1]) wykonać sekwencję kończącą.

Pamiętaj, że atak ten możesz wykonać także na poruszających się przeciwnikach. Jedyne co musisz zrobić to zablokować cel, powoli podejść i wyprowadzić maksymalnie naładowany cios. Spowoduje to ogłuszenie i możliwość egzekucji. Atak warto wykonywać zawsze, gdy jest taka możliwość, ze względu na bardzo duże obrażenia, jakie zadaje.

Skok + atak

Wykonanie tego ruchu przyda się głównie do skracania dystansu pomiędzy przeciwnikami oraz do rozbijania ich obrony (tarcze). W ten sposób można pokonać całkiem sporą odległość i błyskawicznie znaleźć się przy wrogu, jednocześnie wykonując atak. Bohater wykonuje skok do przodu i atakuje bronią uniesioną znad głowy.

1. Namierz przeciwnika.

2. Jednocześnie przesuń się w przód i wykonaj silny atak ([R2]).

Nauczenie się tego ataku wymaga przede wszystkim zgrania w jednoczesnym poruszeniu lewym analogiem i wciśnięciu przycisku odpowiedzialnego za atak. Cios ten może się często przydać do dobijania przeciwników, gdy nie chcesz podchodzić zbyt blisko i narazić się na atak.

Uwaga: W większości wypadków tropiciele zręcznie unikają tego ataku, wyprowadzając kontrę w stronę gracza.

Szybka transformacja broni

Podczas walki niejednokrotnie zdarzało Ci się zmieniać długość swojej broni i wystawiać się w tym czasie na atak? Jest na to szybki sposób, dzięki któremu nie musisz przerywać sekwencji zadawanych ciosów. Broń zostanie wydłużona, a kolejny atak wyprowadzony.

1. Wykonaj atak. Jeżeli transformujesz broń z krótszej na dłuższą może to być zarówno szybki, jak i mocny cios. W odwrotną stronę nie zawsze to zadziała (wykonuj wtedy szybki atak).

2. Już w trakcie wykonania ataku zmień broń ([L1]). Dzięki tak szybkiemu ruchowi tropiciel najpierw wykona pierwszy atak, następnie nastąpi transformacja broni, a na koniec dodatkowy atak już zmienioną bronią.

Możesz także częściej płynnie przechodzić od jednego rodzaju do drugiego. Wystarczy, że będziesz na zmianę wykonywał szybki atak ([R1]) oraz transformację ([L1]). W ten sposób postać będzie na zmianę zadawać cios oraz zmieniać swoją broń.

Atak z góry

W niektórych sytuacjach znajdziesz się w pozycji górującej nad przeciwnikiem, np. na jakiejś skarpie lub na górze drabiny. Normalnie zeskakując na dół doznasz obrażeń, jednakże możesz upiec dwie pieczenie na jednym ogniu - bezpiecznie zeskoczyć na dół, jednocześnie atakując przeciwnika znajdującego się pod Tobą.

1 Zablokuj kamerę na przeciwniku znajdującym się poniżej.

2. Zeskocz na dół z przygotowaną w ręce bronią.

3. Będąc w powietrzu wyprowadź szybki cios ([R1]). Twój tropiciel spadnie na przeciwnika uderzając go.

Sytuacje, w których możesz użyć wspomnianego ataku zdarzają się raczej rzadko, jednakże znajomość takiego zagrania w kilku sytuacjach może ułatwić eksplorację i pozwoli na wyprowadzenie ataku z zaskoczenia.

Walka jest najważniejszym elementem Bloodborne'a. W każdej lokacji spotkasz masę przeciwników, większość z nich będziesz musiał pokonać. Wrogowie, co jasne, zadają obrażenia, które powodują utratę punktów życia. Istnieje jednak system pozwalający na, przynajmniej częściowe, ich odzyskanie.

W przypadku otrzymania obrażeń część straconych punktów życia jest przez chwilę zamrażana - Regaining - Bloodborne - poradnik do gry

W przypadku otrzymania obrażeń część straconych punktów życia jest przez chwilę "zamrażana". Symbolizowane jest to na pasku zdrowia - posiadane punkty życia zaznaczone są mocno czerwonym kolorem, natomiast te utracone tuż przed momentem nieco jaśniejszym odcieniem. Na pasku widoczna jest także biała kreska oddzielająca oba kolory. Otrzymane przed momentem obrażenia spowodują stratę punktów życia właśnie do tej kreski. Masz jednak chwilę, aby efekt ten zniwelować, a nawet całkowicie anulować i z powrotem "wypełnić" pasek życia ciemniejszym kolorem.

Aby odzyskać utracone punkty życia musisz się śpieszyć - Regaining - Bloodborne - poradnik do gry

Aby odzyskać utracone punkty życia musisz się śpieszyć. Pasek pozostaje jaśniejszy tylko przez parę chwil, gdy ten czas upłynie punkty życia tracisz ostatecznie i odzyskasz je tylko, gdy uleczysz się Fiolką z krwią. Jeżeli jednak otrzymałeś obrażenia i część paska zdrowia zaznaczona jest jaśniejszym kolorem nadal możesz je odzyskać. Aby to zrobić musisz szybko zaatakować jakiegokolwiek przeciwnika (niekoniecznie tego, który zadał Ci obrażenia). Po udanym ataku wokół bohatera przez chwilę widoczna będzie pomarańczowa kula (screen), świadcząca o odzyskaniu części zdrowia. System ten w oczywisty sposób premiuje więc agresywnych graczy.

Jest jednak jedno ale - Regaining - Bloodborne - poradnik do gry
Walcząc ze słabszymi oraz pojedynczymi przeciwnikami zawsze powinieneś korzystać z systemu odzyskiwania punktów życia.

Jest jednak jedno "ale". Podczas odzyskiwania punktów życia możesz zniwelować nawet utracone pół paska życia, jeżeli mocno oberwałeś, jednakże nie możesz podczas tego zostać ponownie trafiony. Kolejny cios zmniejsza całkowicie część punktów życia, skracając również możliwą do odzyskania ilość. Użycie Fiolki z krwią w momencie, w którym możesz odzyskać część punktów życia również niwelują tą możliwość - punkty zostaną przywrócone do zaznaczonego poziomu, jednakże kolejne trafienie przeciwnika nie spowoduje odzyskania. Reasumując, nie możesz nigdy odzyskać więcej punktów, niż w danej chwili straciłeś - "Regaining" pozwoli Ci jedynie na przywrócenie punktów życia do stanu z przed ostatniego trafienia. Na koniec najistotniejsze - liczą się tylko ciosy zadane bronią ręczną, nie ma więc możliwości odzyskania zdrowia poprzez wystrzał z pistoletu, czy celnie rzucony Koktajl Mołotowa.

Podczas walki jest to bardzo ważne, gdyż atakowanie w odpowiednim momencie pozwoli na zaoszczędzenie Fiolek z krwią i dłuższe wytrzymanie ataków przeciwników. Z drugiej strony system jest zdradziecki podczas walki z większą grupą, nie staraj się wtedy za wszelką cenę odzyskać zdrowia, gdyż wystarczy jeden cios, a stracisz jeszcze więcej punktów życia, nie odnosząc żadnej korzyści.

Wgląd jest specjalną statystyką, odpowiadającą za zrozumienie przez gracza praw rządzących światem Yharnam - Wgląd - Bloodborne - poradnik do gry

Wgląd jest specjalną statystyką, odpowiadającą za zrozumienie przez gracza praw rządzących światem Yharnam. Punkty Wglądu związane są w dużej mierze z rozgrywką sieciową (uderzanie w dzwony), oprócz tego wpływają także w niewielkim stopniu na otoczenie oraz przeciwników. U Posłańców z fontanny zlokalizowanej obok drzwi domu w Śnie tropiciela można kupować przedmioty, używając do tego punktów Wglądu, o ile mamy ich przynajmniej 10.

Wpływ Wglądu na elementy gry:

- ożywienie lalki w Śnie tropiciela, pozwalające na rozpoczęcie ulepszania poziomów postaci,

- ilość posiadanego Wglądu wpływa na skuteczność trybu "Bestii" (im więcej Wglądu, tym słabszy efekt),

- im więcej Wglądu, tym mniejsza odporność na szał,

- niektórzy przeciwnicy zdobywają nowe ataki, co utrudnia rozgrywkę,

- możliwość wzywania pomocy poprzez używanie Dzwonu Przywołania bądź najeżdżania innych światów po użyciu Złowrogiego Donośnego Dzwonu,

- limit Wglądu wynosi 99 punktów.

Dodatkowo, po osiągnięciu pewnej ilości można zauważyć następujące rzeczy - Wgląd - Bloodborne - poradnik do gry
Wgląd ma wpływ na ataki niektórych przeciwników.

Dodatkowo, po osiągnięciu pewnej ilości można zauważyć następujące rzeczy:

1 punkt - w Śnie tropiciela ożywa lalka, można wtedy podnosić swój poziom, używając Tętnień krwi. Obok pojawia się grupa Posłańców, która daje graczowi Dzwon przywołania i Uciszający Ślepak, pozwalające na wzywanie pomocy.

10 punktów - w Śnie tropiciela pojawia się sklep, w którym możesz kupować rzeczy za punkty Wglądu. Jeżeli ich ilość spadnie poniżej 10 sklepik zniknie i pojawi się ponownie po osiągnięciu tej wartości.

15 punktów - niektórzy napotykani przeciwnicy otrzymują dodatkowe ataki. Przeciwnicy z lampami w Rewirze Katedralnym mogą z nich wystrzeliwać pociski, natomiast wrogowie z krzyżami oraz kosą dysponują silniejszym atakiem.

40 punktów - przeciwnicy przypominający wyglądem Amygdalę mogą zostać zauważeni na zewnątrz Kaplicy Oedona oraz w pomieszczeniu, z którego przechodzisz do Yahar'gul.

50 punktów - zmienia się melodia odgrywana w Śnie tropiciela.

60 punktów - czasami można usłyszeć w tle płacz dziecka.

Wgląd automatycznie zdobywasz wraz z postępami w rozgrywce - Wgląd - Bloodborne - poradnik do gry
Krewnych Amygdali możesz zobaczyć po zdobyciu odpowiedniej ilości Wglądu.

Wgląd automatycznie zdobywasz wraz z postępami w rozgrywce. Odzwierciedla on Twoją wiedzę o świecie, otrzymasz go więc za znajdywanie bossów oraz pokonywanie ich. Wejście do nowej lokacji, spotkanie specjalnego rodzaju przeciwnika czy rozmowa z niektórymi NPC-ami także będzie gratyfikowane dodatkowymi punktami Wglądu. W ciałach możesz również znaleźć przedmioty takie jak Wiedza szaleńca oraz Wiedza wielkiego, których skonsumowanie dodaje odpowiednio jeden lub dwa punkty.

Wgląd można także stracić, jeżeli użyjesz go do wezwania pomocy lub zginiesz w świecie innego tropiciela, po najechaniu go. W grze występuje także przeciwnik wysysający Wgląd - jeżeli złapie on gracza i rozpocznie się animacja, w której wykorzystuje on swoje macki do wgłębienia się w mózg tropiciela, oznacza to nie tylko utratę punktów życia, ale także permanentne pożegnanie się z dwoma punktami Wglądu (po zabiciu przeciwnika nie zostaną one przywrócone).

Zdobywanie punktów Wglądu

- pierwsze spotkanie z dowolnym bossem dostępnym w grze (+1)

- zabicie dowolnego bossa w grze (+3)

- pomoc w pokonaniu bossa w świecie innego tropiciela (+1)

- odesłanie bohatera niezależnego do Kliniki Iosefki lub Kaplicy Odeona (+1)

- wejście do Kliniki Iosefiki tylnymi drzwiami (+1)

- wejście do Starej Opuszczonej Kuźni (+2)

- wejście do Yahar'gul Niewidzialnej Wioski po zabiciu przez Death Dealera (+1)

- wejście do Zamku Cainhurst (+2)

- zabicie innego gracza w jego świecie (+1)

- rozmowa z Annalise, Królową Podłokrwistych, Gadającym Pająkiem (Budynek Auli - 1 piętro) oraz z Mistrzem Willemem (postać wskazująca drogę na dół do bossa Roma, Tępego pająka w Byrgenwerth) (+2)

- zobaczenie dziecka urodzonego przez Ariannę (+3)

- skonsumowanie Wiedzy Szaleńca (+1), Wiedzy Wielkiego (+2), Jednej trzeciej pępowiny (+3)

Utrata punktów Wglądu

- użycie do wezwania pomocy po zabiciu w Dzwon przywołania (-1)

- śmierć po najechaniu świata innego tropiciela (-1)

- kradzież przez przeciwnika "wysysającego mózg" (-2)

- zakup przedmiotów u Posłańców (różne wartości)

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Bloodborne [PS4]

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8.61 zł

Bloodborne

zobacz więcej informacji o grze
Bloodborne

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier RPG

Gry RPG
© 2000-2017 GRY-OnLine S.A.regulaminkontakt i pomocgry onlinegame guides