poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Dragon Ball: Xenoverse

Poradnik do gry Dragon Ball: Xenoverse stanowi zestawienie niezbędnych informacji o grze. Poradnik zawiera opis kampanii Time Patrol, jak również wskazówki dotyczące wyzwań Parallel Quest. Nie zabrakło opisów mistrzów, kapsuł i zagadnienia walki.

poradnik, solucja do gry w zawiera 92 stron i 141 ilustracji, rozmiar pliku to 6 MB

Atrybuty

Ekran przydziału atrybutów - Atrybuty - Informacje wstępne - Dragon Ball: Xenoverse - poradnik do gry
Ekran przydziału atrybutów

Każdy z wojowników ma własną specyfikę, przez co zauważysz, że jednymi postaciami gra ci się łatwiej, innymi trudniej. Na tą specyfikację wpływają dwa czynniki: rozdysponowanie (i ilość) punktów atrybutów oraz posiadane techniki. W tym rozdziale skupimy się wyłącznie na atrybutach.

Atrybuty bazowe posiada każda rasa/płeć unikalne, dostosowane do określonych technik gry. Dlatego tak ważne jest wybranie odpowiedniej dla siebie rasy. Podczas zdobywania doświadczenia i zarazem punktów atrybutów można całkowicie "przekwalifikować" postać, lecz będzie ona mniej efektywna, jeśli nie są rozbudowywane atrybuty bazowe. Przy każdym nowym poziomie otrzymasz do rozdysponowania po 3 punkty atrybutów. Postacie charakteryzuje sześć atrybutów:

BLA - Blast Strike - parametr określający, jak bohater radzi sobie z użyciem wszelkich Ki Blastów, czyli pocisków energetycznych.

STR - Strike - czyli techniki również pobierające energię Ki, lecz będące najczęściej kombinacjami ciosów.

ATK - atak bazowy - obrażenia zadawane podczas zwykłych ciosów słabych i mocnych.

STM - Stamina, jest to wytrzymałość zawodnika, oznaczona zielonym paskiem. Używana jest do obrony - gdy trzymasz gardę obrażenia nie są pobierane z punktów zdrowia, a właśnie z paska wytrzymałości. Regeneruje się ona automatycznie w miarę czasu. Używasz jej również przy użyciu Boosta (szybkie latanie), teleportacji, oraz przy korzystaniu z jednego rodzaju technik obronnych wykorzystujących po 300 (3 paski) wytrzymałości.

KI - to ilość twojej energii Ki. Używana jest ona do wykorzystywania wszystkich technik podstawowych i "Ultimate". Niektóre rasy automatycznie regenerują energię Ki, domyślnie rośnie ona w miarę zadawania podstawowych obrażeń przeciwnikowi. Można również nabyć umiejętności, które pozwolą ci szybko ładować ten rodzaj energii.

HEA - health, czyli punkty zdrowia. Niezależnie jaką grasz rasą obowiązkowo zwiększaj stopniowo ten atrybut.

Atrybuty łatwo jest zestawić w dwie grupy: jeśli wolisz walczyć w zwarciu koniecznie inwestuj w ATK, STM oraz STR. Jeśli wolisz trzymać się nieco na uboczu i używać wszelkich Ki Blastów: KI, BLA, nie zaszkodzi również trochę punktów ATK i STM. HEA rozbudowuj stale (np. co 3 poziomy doświadczenia wszystkie punkty przeznacz na zdrowie).

Terminologia

Gry z gatunku bijatyk najczęściej posiadają własną terminologię specyficzną dla danego tytułu, gdzie w różny sposób opisywane są elementy interfejsu, a przede wszystkim metod walki i technik. Poniżej mały słowniczek - zbiór określeń używanych w poradniku i w grze.

Combo - podstawowe pojęcie z zakresu gier - oznacza nieprzerwaną kombinację ciosów wykonaną z połączenia wielu ciosów/technik, które najczęściej trudno przerwać, a zarazem wyprowadzają potężne obrażenia.

Finisher - oznacza technikę/cios kończący walkę - w tej pozycji wykonywanie finisherów z pomocą mocniejszych technik (efektownie) nagradzane jest dodatkowym doświadczeniem.

Health Points (HP) - czyli punkty zdrowia, to jak długo ty lub przeciwnik możecie wciąż walczyć.

Time Patrol (TP) - są to zadania głównej kampanii dla pojedynczego gracza.

Parallel Quest (PQ) - to wyzwania pokonywane w drużynie, maks. 3 osobowej, dostępne również w grze sieciowej.

Zeni - jednostka monetarna występująca w grze.

Kapsuły (Capsules) - to rzecz znana tylko ze świata Dragon Ball - są to małe kapsułki, które mogą magazynować różne rzeczy - w grze wykorzystywane są do leczenia i regeneracji w trakcie walki.

KI - jeden z typów energii występujących w grze, służy do wykonywania technik.

KI Blast - pocisk z użycia energii KI - w domyśle przycisk wystrzeliwujący pocisk lub odpowiednia technika.

Boost - czyli przyspieszenie wykonywane odpowiednim klawiszem, by szybciej poruszać się po arenie w locie.

Scouter - jest to specjalne urządzenie spełniające rolę radaru. Pokazuje cele, ukryte przedmioty i postacie.

Strike - pod tym wyrażeniem rozumiemy "uderzenie", czyli wszystkie techniki w grze, które opierając się na kombinacjach ciosów.

Z-Soul - specjalny element wyposażenia o specjalnych właściwościach. Umożliwia np. podniesienie statystyk, regenerację Ki, zwiększenie efektywności danych rodzajów ataków itp.

Tworzenie postaci - wybór rasy - Tworzenie postaci - Dragon Ball: Xenoverse - poradnik do gry
Tworzenie postaci - wybór rasy

W Dragon Ball Xenoverse możesz, a w zasadzie musisz grać samodzielnie stworzoną postacią. Wybór dowolnej postaci odblokowanej możliwy jest jedynie w pojedynkach sieciowych/offline oraz w wyzwaniach - kampanię musisz ukończyć grając własną postacią. W pierwszej kolejności musisz wybrać rasę, którą zamierzasz grać. Jest to trudna decyzja, gdyż nie zmienna, a szczególne atrybuty postaci są ukierunkowane jak podane niżej. Również unikalne ubiory polepszające atrybuty postaci będą ściśle przygotowane tak, aby wzmocnić rasowe przystosowanie. Do wyboru jest jedna z pięciu ras:

  • Frieza - bohaterowie tej rasy cechują się szybkimi, lecz słabymi atakami, będącymi jeszcze szybszymi, gdy poziom zdrowia jest niski. Wrodzona zdolność tych stworzeń to możliwość paraliżu przy używaniu KI Blastów.,
  • Namekian - jednostki z wysokim poziomem zdrowia, które regeneruje się, gdy jest go mało i staminy, która odnawia się szybko, co umożliwia skuteczne blokowanie ciosów. Atakują wolno, lecz rasa ta wydajniej wykorzystuje wszelkie przedmioty używane w trakcie walki (kapsułki),
  • Earthling - czyli ziemianie. Mają najbardziej zbalansowane statystyki tak ataku, jak i obrony. Cechą charakterystyczną jest samoczynne ładowanie się energii Ki.
  • Saiyans - specjalna rasa wojowników nastawionych na używanie wszelkich Ki Blastów, również ze względu na małą ilość zdrowia. Mają wysoki współczynnik ataku zwiększający się jeszcze bardziej, gdy mają mało zdrowia. Cechą rasową jest polepszenie atrybutów po ocuceniu i możliwość swobodnej transformacji podczas walki.
  • Majin - rasa z bardzo wysoką obroną, lecz słabą możliwością blokowania ciosów, gdyż posiadają mało wytrzymałości (Stamina), która gdy jest pełna, podnosi właściwości obronne. Pozostałe statystyki są odmienne dla różnych płci. Potrafią się nauczyć techniki pozwalającej na sen i regenerację zdrowia podczas walki.
Tworzenie postaci - dostosowanie koloru uniformu - Tworzenie postaci - Dragon Ball: Xenoverse - poradnik do gry
Tworzenie postaci - dostosowanie koloru uniformu

Mając wybraną rasę, do ustalenia jest kilka elementów postaci: włosy, twarz, sylwetka i wzrost. Te zostały dobrane w taki sposób, by móc odwzorować niemal dowolną postać ze świata Dragon Ball. Kolejno dostosuj ubiór: dzięki bogatej palecie kolorów możesz stworzyć dość unikalną postać. Na koniec wybierz imię swojej postaci oraz jej głos - ten niestety używany jest jedynie podczas okrzyków, dźwięków komunikatów bohatera, ponieważ w żadnym fragmencie gry nie wypowiada on najkrótszego dialogu. To jednak nie koniec. Po kliknięciu przycisku akceptacji pozostaje ci odpowiedzieć sobie na jedno bardzo ważne pytanie: odnośnie twojego stylu gry. Nie jest to na szczęście decyzja podejmowana na całą rozgrywkę - dotyczy jednak komfortu z tego, jak rozpoczniesz grę. Możesz wybrać jeden z trzech trybów: nastawienie na walkę wręcz - otrzymasz wtedy kilka technik wykorzystujących kombinację ciosów (tzw. Strike), postać używająca KI Blastów - otrzymasz zestaw podstawowych umiejętności zależnych od rasy wykorzystujących fale energii, oraz tryb zbalansowany - po dwie techniki z powyższych kategorii - najbardziej preferowany tryb dla osób dopiero zaczynających przygodę z grą.

Stworzoną postać możesz zaakceptować i ruszać do gry.

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Dragon Ball: Xenoverse

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8,61 zł

Dragon Ball: Xenoverse

zobacz więcej informacji o grze
Dragon Ball: Xenoverse

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier akcji

Gry Akcji