poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Dead State

W poradniku do gry Dead State zawarto podsumowanie informacji dotyczących bohatera i jego umiejętności, sojuszników, walki (i przeciwników) oraz schroniska. Opisano również nastroje i morale wraz z mającymi na nie wpływ przedmiotami.

poradnik, solucja do gry w zawiera 24 stron i 33 ilustracji, rozmiar pliku to 1,9 MB

Tworzenie postaci

Tworzenie postaci w Dead State - Tworzenie postaci - Bohater i umiejętności - Dead State - poradnik do gry
Tworzenie postaci w Dead State

Na początku każdej rozgrywki musisz stworzyć własną postać. Pierwszą opcją, która się pojawia jest stworzenie własnego awataru, płci, imienia czy też postury. Po zaakceptowaniu imienia bohatera przychodzi czas na rozdysponowanie punktów umiejętności. Gra oferuje także losowe rozdysponowanie punktów dlatego ważnym elementem jest zaznaczenie właściwiej opcji w oknie.

Dead State oferuje ograniczony wybór umiejętności - Tworzenie postaci - Bohater i umiejętności - Dead State - poradnik do gry
Dead State oferuje ograniczony wybór umiejętności

Kolejne okno przy tworzeniu postaci będą statystyki. To tutaj będziesz rozkładał je na elementy, które według ciebie pasują najlepiej do tego świata. Po lewej stronie okna znajdziesz punkty statystyk (których na początku masz 14) a po prawej punkty umiejętności (których na początku masz 15). Poniżej prezentuje się lista statystyk:

  • Strength (Siła) - Siła twojego bohatera determinuje ile towarów może unieść w trakcie zbierania oraz jak mocno bije w walce wręcz
  • Agility (Zręczność) - Zręczność twojego bohatera bezpośrednio odpowiada za uniki w trakcie walki. Większy współczynnik zwinności zmniejsza także ilość wymaganych punktów akcji do przeprowadzenia ataku, wykonywania ruchów czy też wykorzystywania przedmiotów podczas walki
  • Vigor (Krzepa) - Krzepa odpowiada bezpośrednio za ilość posiadanych punktów życia. Determinuje także ilość obrony po przekroczeniu czterech punktów
  • Perception (Percepcja) - Percepcja pomoże ci w dostrzeganiu wrogów znajdujących się w dalszych odległościach czy też w budynkach. Determinuje także celność podczas ataków dystansowych

Wyżej wymienione statystyki są głównymi punktami, z którymi będziesz związany przez całą rozgrywkę. Można je także rozszerzyć wykonując zadania w schronisku. Każdy punkt tych statystyk jest cenny, jednakże rozlokowanie ich w perfekcyjnym położeniu nie jest niezbędne z racji swojej różnorodności i przydatności. Jeżeli posiadasz tylko punkty siły to znaczy, że będziesz główną postacią do zadawania obrażeń wręcz oraz noszenia ogromnej ilości przedmiotów. Ważnym aspektem tutaj jest w takim razie dobranie drużyny, która wzajemnie będzie się dopełniać (postać do ataków dystansowych, wręcz, medyk itp). Nie musisz się także specjalizować tylko w jednej dziedzinie, możesz rozmieścić punkty po równo. Jednakże co jest do wszystkiego, to jest do niczego.

Umiejętności

Jedno z ulepszeń umiejętności głównych - Umiejętności - Bohater i umiejętności - Dead State - poradnik do gry
Jedno z ulepszeń umiejętności głównych

Kolejnym elementem przy tworzeniu postaci są umiejętności główne. Gra oferuje ogromną swobodę w tym aspekcie jednakże różni się od statystyk. W umiejętnościach koniecznym jest skupienie się na większej ilości zastosowań. Z racji dużej ilości punktów już na początku możesz specjalizować się w dwóch umiejętnościach bądź rozdzielić punkty po równo. Tak jak w przypadku statystyk panuje zasada co jest do wszystkiego, to jest do niczego dlatego skup się na dwóch lub trzech umiejętnościach zamiast na wszystkich. Po przekroczeniu określonych progów, umiejętności zaoferują ci wybór między dwoma dodatkami (perkami) a każde z nich wzbogacą twoją postać (lub twoich sojuszników) o kolejne bonusy. Poniżej znajdziesz listę tych umiejętności wraz z wyjaśnieniem ich działania:

Umiejętność

Dodatek 1 (lvl 3)

Dodatek 2 (lvl 6)

Dodatek 3 (lvl 10)

Melee (atak wręcz)

Umiejętność wskazuje na to jak dobrze postać radzi sobie w walce wręcz. Większa ilość punktów umiejętności zmniejsza ilość punktów akcji podczas ataku bronią krótkodystansową.

Backstab

+15% do szansy na krytyczne trafienie z tyłu

Brawler

+5 punktów do obrony

Barrage

Zachowuje do 4 punktów akcji na następny ruch

Quick Reflexes

Zmniejsza wymaganą ilość punktów akcji przy walce wręcz o 1

Warrior

Szansa na krytyczne trafienie w walce wręcz zostaje podwojona

Ranged (atak dystansowy)

Zwiększa ilość zadawanych obrażeń dystansowych, celność, szansę na trafienie krytyczne, zasięg widzenia, szybkość przeładowania broni.

Vital Shot

+5% szansy na trafienie krytyczne przeciwko ludziom

Head Shot

+20% szansy na trafienie krytyczne przeciwko zombie

Quick Draw

Ilość wymaganych punktów akcji przy ataku dystansowym zmniejszony o 1

Quick Reload

Ilośc punktów wymaganych do przeładowania broni dystansowej zmniejszony o 2

Sharpshooter

Zwiększa dystans każdej broni dystansowej o 50%

Leadership (dowództwo)

Większa ilość punktów odkrywa nowe linie dialogowe, którymi można przekonać swoich sojuszników do twoich racji. Zwiększa efektywność sojuszników w walce. Umiejętność zastraszania.

Aim for the head

25% do szansy na krytyczne trafienie dla wszystkich sojuszników przez 3 rundy. Umiejętność musi się ładować przez 5 kolejnych rund

Don't Panic

Użycie umiejętności

Get Up

Zaznaczony sojusznik, który został znokautowany, natychmiast wraca do walki posiadając 10 punktów życia

Finish Them

Cała drużyna dostaje 50% bonus do trafień krytycznych przez pozostałe punkty akcji przez nich posiadane

Double Time

+4 punkty akcji dla każdego sojusznika w drużynie przez jedną rundę.

Negotiation (negocjacja)

Umiejętność namawiania innych do swoich racji poprzez pokojowe przedstawienie swoich racji, perswazję. Zmniejsza spadek morale u sojuszników.

Likeable

+5 Morale dodawane do każdego dnia

Team Effort

Zmniejsza o 25% czas do naprawienia ulepszeń schroniska po krytycznych zniszczeniach

Popular

+10 morale dodawane do każdego dnia

Rationing

Zmniejsza o 25% dobową konsumpcję jedzenia

Unity

Zmniejsza o 20% czas wymagany do wykonywania ulepszeń w schronisku

Medic (medyk)

Umożliwia leczenie siebie oraz sojuszników. Mniejsza ilość wymaganych punktów akcji do wyleczenia ran podczas walki. Większa ilość punktów życia wyleczonych za pomocą przedmiotów.

Paramedic

+5 punktów życia przy każdym leczeniu

Herbalist

Dodaje dwa bandaże na każdy dzień

Combat Medic

Zmniejsza o 50% ilość wymaganych punktów akcji przy leczeniu podczas walki

Chief of operations

50% do skuteczności leczenia ran w schronisku kiedy stacjonuje pielęgniarka lub lekarz

Expert Physician

+10 do punktów życia dla każdego z sojuszników

Science (nauka)

Nauka pomaga w wytwarzaniu przedmiotów w schronisku. Dodaje także truciznę do broni.

Immunity

50% do obrony przeciwko chemikaliom

Inventor

Dodaje 1 galon paliwa dziennie za darmo

Chemist

Zmniejsza o 50% projekty wykonywane w laboratorium

Pharmacist

Dwukrotnie zwiększa ilość wykonywanych antybiotyków

Bomberman

50% do obrażeń przy broniach rzucanych

Survival (przetrwanie)

Determinuje jak dobrze postać potrafi przetrwać poza schroniskiem. Zbieranie plonów oraz omijanie losowych zdarzeń na mapach. Zmniejsza ilość czasu wymaganego do pokonania drogi.

Survey

50% do zasięgu odnajdywania nowych lokacji w trakcie eksploracji mapy świata

Forager

Zwiększa o 25% ilość zebranego jedzenia podczas zdarzeń losowych

Trailblazer

Zwiększa szybkość przemieszczania się na mapie świata, pieszo o 25%

Expert gardner

Zwiększa szybkość produkcji jedzenia w ogrodzie o 50%

Animal magnetism

Podczas walki pojawia się pies, który pomaga ci w walce

Mechanical (mechanika)

Większa ilość punktów dodaje opcję posługiwania się wytrychami. Zmniejsza czas potrzebny do wykonywania ulepszeń w schronisku.

Architect

Zmniejsza czas potrzebny do wykonywania ulepszeń w schronisku o 10%

Efficency

Zmniejsza ilość potrzebnych materiałów do wykonania ulepszeń w schronisku o 10%

Solar Power

Zmniejsza zużycie paliwa przez generator o 50%

Grease Monkey

Zmniejsza ilość zużytego paliwa przez pojazd o 50%

Inpenetrable

Umiejętność dodaje 500 punktów życia do płotu chroniącego schronisko

W Dead State nie znajdziesz znanego wszystkim systemu doświadczenia. Nie będziesz otrzymywać nowych punktów umiejętności za walkę tylko za specyficzne cele, takie jak zbieranie jedzenia czy wykonywanie zadań dla sojuszników. Zadania dla sojuszników pojawiają się w momencie rozpoczęcia kolejnego dnia. Jeżeli nikt nie podszedł do ciebie z prośbą, możesz po prostu udać się do nowej lokacji i zbierać przydatne rzeczy. Za określoną ich ilość zdobywasz punkty umiejętności a twój postęp sprawdzić możesz w oknie goals (G).

Davis jest jednym z twoich podstawowych sojuszników - Dostępni sojusznicy - Dead State - poradnik do gry
Davis jest jednym z twoich podstawowych sojuszników

W Dead State znajdziesz całe mnóstwo sojuszników, których możesz zaprosić do twojego schroniska. Każdy z nich posiada własną historię, umiejętności i diametralnie różni się charakterem od innych. Wszystkie te osobowości musisz trzymać w odpowiednim nastroju. Jeżeli ich nastrój/morale spadną zbyt nisko, zorganizują zamach stanu bądź odejdą pozostawiając niesmak dla wszystkich innych sojuszników. Na początku gra oferuje tylko kilku przyjaciół. Dosyć szybko wkupisz się w ich łaski i zostaniesz liderem całej grupy, ale zadanie nie jest takie proste na jakie wygląda. Po zwerbowaniu określonych osób (najczęściej osoby, które mają duży współczynnik dowództwa - leadership) będą próbować odebrać ci to stanowisko, a ty bronić możesz się jedynie liniami dialogowymi. Z pomocą w rozwianiu wszelkich wątpliwości przychodzi umiejętność Negotiation lub Leadership. W trakcie rozmów będą pojawiać się niewidoczne wcześniej linie dialogowe, których użycie spowoduje przekonanie ich do twoich racji.

Poniżej prezentuje się lista sojuszników dostępna od początku rozgrywki w Dead State:

Anita Cass - Anita będzie dostępna od początku przygody z Dead State. Jej umiejętnościami są survival, mechanical oraz melee. Anita idealnie nadaje się na członka drużyny z racji swoich umiejętności. Dobrze spisuje się w walce wręcz i posiadając wytrych otworzy dla ciebie zamki. Żeby poprawić jej nastrój znajdź czekoladki (Fancy Chocolates) lub dezodorant (Deodorant).

Davis Cray - Davis będzie twoim sojusznikiem od początku przygody w Dead State. Z racji tego, że porusza się na wózku inwalidzkim, nie możesz zabrać go do drużyny. Jego umiejętności to science, medical i negotiation. Żeby poprawić jego nastrój znajdź kawę (Coffee Beans) lub dezodorant (Deodorant).

Doug Shultz - Doug będzie twoim sojusznikiem od początku przygody w Dead State. Jego umiejętności to melee i survival. Żeby mógł dołączyć do drużyny musisz mu podać antybiotyki. W określonym dniu, po przespanej nocy odbędziesz rozmowę z Davisem, który poinformuje cię o konieczności użycia antybiotyków oraz poda lokacje gdzie możesz je znaleźć (Brady Pharmacy). Po wyleczeniu ran Doug do poprawy nastroju będzie potrzebował baterie (Rechargeable Batteries) oraz sos (Hot Sauce).

Elaine Martin - Elaine to najbardziej zdruzgotana postać w twoim schronisku. Spotkasz ją od początku przygody w Dead State i znajdziesz ją przy schodach na drugim piętrze. Elaine może popełnić samobójstwo jeżeli nie będziesz z nią rozmawiał przez pierwsze dni tygodnia oraz wybierał pozytywnych opcji dialogowych (możesz ją sam namówić do samobójstwa jeśli nie będziesz uważał). Po każdej przespanej nocy musisz podchodzić do niej i zainicjować rozmowę. Po udanej próbie, Elaine dołączy do ciebie jako aktywny sojusznik i zapyta cię o rolę jaką będzie wykonywać. Możesz wybrać ją jako doradcę w schronisku (będzie generować dla całego schroniska morale) lub nastawić ją na przetrwanie i walkę (wtedy przydatność jest dla twojej drużyny podczas wypraw). Żeby poprawić nastrój Elaine musisz przynosić jej pigułki nasenne (Sleeping Pills) oraz dezodorant (Deodorant).

Joel Oswalt - Joel to kolejny sojusznik, który będzie dostępny od początku rozgrywki. Z racji swoich umiejętności służb publicznych, świetnie spisuje się w atakach dystansowych. Żeby poprawić jego nastrój poszukaj dla niego sosu (Hot Sauce) oraz czekoladę (Chocolate)

Renee Cass - Renee to ostatnia osoba, która dostępna jest od początku rozgrywki Dead State. Świetnie spisuje się jako medyk zarówno w walce jak i w schronisku. Żeby poprawić jej nastrój wyszukaj dla niej baterii (Rechargeable Batteries) oraz kawę (Coffee Beans)

Lista sojuszników, których musisz poszukać lub poczekać aż przyjdą do schroniska:

Mark Corbeau, Michiru Yata, Ryan Michaels - Tą trójkę osób znajdziesz za zamkniętymi drzwiami restauracji w Truck Stop (87 trasa). Możesz ich przyjąć wszystkich lub nikogo. Na początku będziesz rozmawiał tylko i wyłącznie z Markiem. Musisz go odpowiednio uspokoić żeby zawołał dwójkę jego znajomych. Mark jest doskonałą osobą do dziennego generowania morale w schronisku (jako szef kuchni). Poprawę jego nastroju gwarantują przyprawy (Spices) oraz Burbon (Bourbon). Ryan Michaels to nastolatek, który przyjdzie do schroniska razem z Markiem. Jego umiejętności nie imponują dlatego jedynym zadaniem, do którego go warto przydzielać jest sprzątanie (w późniejszym czasie uczenie Michiru języka). Michiru Yata to ostatnia osoba z wymienionej grupy. Jej umiejętności skupiają się na leczeniu ran. Jak tylko wybudujesz szpital (infirmary) w schronisku, będziesz mógł ją przydzielić do pracy tam. Będzie to jej jedyne zadanie z racji tego, że nie mówi w twoim języku a więc nie będziesz mógł zabrać jej na wyprawy.

Sara i Mia Seza - Sara i Mia to siostry, które spotkasz w Pleasant Oak. Żeby namówić je do współpracy należy posiadać laboratorium w schronisku. Sara posiada doskonałe umiejętności radzenia sobie w laboratorium i przyspiesza projekty tam wykonywane o 20%. Żeby poprawić jej nastrój podaruj jej marihuanę (Weed) lub kawę (Coffee Beans). Jeżeli chodzi o jej siostrę, Mię doskonale posługuje się bronią białą a więc sprawdzi się w walce wręcz. Żeby poprawić jej nastrój wyszukaj dla niej marihuanę (weed) lub czekoladę (chocolate).

Bud Larson - Bud'a spotkasz w domu w Old Neighbourhood. Na początku będzie bardzo sceptyczny dlatego ważnym jest żeby go uspokoić. Żeby to zrobić trzeba posiadać kilka punktów negocjacji (Negotiation) a namówisz go żeby zabił swoją konającą żonę i dołączył do ciebie. Bud to weteran wojenny a więc znakomity strzelec. Doskonale spisze się w walce z szabrownikami kiedy powierzysz mu karabin szturmowy (lub inną broń długodystansową z dużymi obrażeniami). Żeby polepszyć jego nastrój musisz podarować mu cygaro (Cigar) lub Burbon (Bourbon).

Nathan Harris - Nathana spotkasz w Meynar Graveyard. Za zaproszenie go do schroniska otrzymywać będziesz dużą ilość morale na dzień. Nathan zwiększa także twoją efektywność podczas łowienia ryb (o 50%). Żeby poprawić jego nastrój musisz znaleźć dla niego kawę (Coffee beans) lub cygaro (Cigar).

Sandy Doubleday - Sandy spotkasz w Manison. Jej umiejętność zagwarantuje ci przyspieszenie prac nad wszystkimi ulepszeniami w schronisku. Żeby poprawić jej nastrój podaruj jej tabletki nasenne (Sleeping Pills) oraz dezodorant (deoderant).

Aggro Moss - Aggro spotkasz w Dublin Bar. Doskonale spisuje się jako mechanik a więc przyspieszy budowę ulepszeń w schronisku. Posiada umiejętność bojową, dzięki której nie będzie panikować na widok zombie. Żeby polepszyć jej nastrój musisz podarować jej marihuanę (weed) lub cygaro (cigar).

Lane Vibesit - Lane'a spotkasz w KHCK Radio. Dostępny będzie tylko jeśli namówisz Aggro Moss do współpracy. Lane będzie generował kilka punktów morale dziennie jeśli nie przydzielisz go do żadnej pracy (ma się po prostu obijać). Jego nastrój można polepszyć oferując mu sos (hot sauce) oraz baterie (rechargeable batteries).

Melina i Oscar Guzman - Tą dwójkę ludzi spotkasz w Downtown San Saba. Żeby przekonać to małżeństwo do dołączenia, musisz porozmawiać z Oscarem. Musisz posiadać wysoki współczynnik umiejętności medical lub negotiation żeby go namówić. Po rozmowie z Oscarem dowiesz się także, że Melina została ugryziona i potrzebuje antybiotyków by się nie przemienić. Jeżeli ich przygarniesz od tej pory codziennie będziesz wydawał na nią dawkę antybiotyków. Oscar będzie generował dla schroniska kilka punktów Morale dziennie oraz zwiększy obronę fortyfikacji. Melina także będzie generować kilka punktów Morale dziennie a także zwiększy skuteczność tworzenia ulepszeń w schronisku o 25%. Nie można jednak poprawić jej nastroju. Jeżeli chodzi o Oscara to nie pogardzi bateriami oraz czekoladkami.

Jennifer Strong - Jennifer spotkasz w Soaring Eagle Resort. Jej umiejętność to generowanie kilku punktów morale dziennie jeśli przydzielisz ją do określonej pracy. Nie musisz jej namawiać jednak do niczego, ponieważ będzie zgadzać się z każdym twoim słowem. Żeby polepszyć jej nastrój zaoferuj jej kawę (Coffee beans) oraz dezodorant (deoderant).

Clifford Ghaffey - Clifforda znajdziesz w Abilene Bullseye. Jego umiejętność specjalna zwiększa szansę na krytyczne trafienie dla całej drużyny jeżeli walczysz bronią krótką przeciwko innym ludziom. Po jego zrekrutowaniu wskaże ci sekretne miejsce składowani broni palnej. Żeby polepszyć jego nastrój podaruj mu marihuanę (medical bag of weed) oraz tabletki nasenne (sleeping pills).

Lloyd McCroskey - Lloyd od początku nie będzie się z tobą zgadzał. Żeby przydzielić go do jakiejkolwiek pracy bądź wyprawy musisz przydzielać mu dużo więcej racji żywnościowych na dzień. Jeżeli to zrobisz z czasem Lloyd będzie odkrywał dla ciebie różne lokacje na mapie świata. Jego główna umiejętność to pilotowanie samolotu. Żeby polepszyć jego nastrój podaruj mu cygaro (cigar) lub kawę (coffee beans).

Todd Kantell i Priscilla Butler - Todd oraz Priscilla po długiej wędrówce natkną się na twoje schronisko w 14-15 dniu twojej przygody. Możesz ich zaprosić do środka lub nie. Priscilla posiada wysoki współczynnik przetrwania (survival) dlatego też jest znakomitym nabytkiem do budowania ogrodu na dachu schroniska. Todd do poprawy nastroju będzie potrzebował baterii a Priscilla czekoladki (chocolates) oraz przyprawy (spices).

Każdy z wyżej wymienionych sojuszników posiada określony wkład do schroniska (czy to budowy ulepszeń, walki z przeciwnikami czy poprawy samopoczucia). Kilka osób będzie się ze sobą jednak kłócić i najlepszym sposobem na pozbycie się takich sytuacji jest posiadanie wysokiego współczynnika negocjacji (negotiation) lub dowództwa (leadership). Do tego dochodzi najważniejsza kwestia czyli spożycie zapasów. Każdego trzeba odpowiednio nakarmić a nie zawsze będzie znajdywać tak dużą ilość racji żywnościowych. Jeżeli zaczniesz rozdzielać więcej niż zdobywasz, dojdziesz do momentu, w którym braknie ci jedzenia i ludzie zaczną się buntować. Nic nie stoi oczywiście na przeszkodzie żeby zrekrutować ich wszystkich a w razie czego pozbywać się najsłabszych ogniw.

Podczas rozgrywki możesz natknąć się także na sytuację, w której twój sojusznik zostanie ugryziony przez zombie i zainfekowany. Jedyną deską ratunku dla niego jest dzienne dostarczanie antybiotyków żeby spowolnić działanie infekcji. Twoją decyzją jest wtedy, czy wyrzucisz go na bruk czy pomożesz i poświęcisz swoje cenne zasoby. Jeżeli nie podasz takiej osobie leku, twoi sojusznicy mogą sami wziąć sprawy w swoje ręce i zamordować ją.

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Dead State

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8,61 zł

Dead State

zobacz więcej informacji o grze
Dead State

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier RPG

Gry RPG