poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Dreamfall Chapters Księga 1

Poradnik Dreamfall: Chapters - Księga 1 to bogato ilustrowana solucja zawierająca opis przejścia pierwszego epizodu gry. Na łamach poradnika przedstawiono wszystkie zagadki, a także wykluczające się opcje dialogowe, alternatywne ścieżki i osiągnięcia.

poradnik, solucja do gry w zawiera 35 stron i 39 ilustracji, rozmiar pliku to 4 MB

Uratuj trzecią śniącą osobę

Po zniknięciu światłości i mężczyzny skieruj się ku wyjściu z tunelu i wybierz kolejny sen ("nieznane"). Znajdziesz się w pokoju zalęknionej dziewczynki, która boi się potwora w szafie. Porozmawiaj z nią - po chwili trzeba będzie zdecydować, czy uspokoić małą, czy ją postraszyć (każdy z tych wyborów dziewczynka zapamięta).

Następnie zbadaj jej myśli - dowiesz się, że miała jakieś oświetlenie, które zgubiła. Zajrzyj pod łóżko (ikonka dłoni) - nic nie wdać, zapal więc mocą Zoe wiszącą nad nim żarówkę. Niestety, jest za słaba. Potraktuj więc mocą światła przedmiot pod łóżkiem i ponownie pod nie zajrzyj (z jego lewej strony, tam gdzie widać padający spod łóżka strumień światła - musi być dostępna ikonka dłoni). Bohaterce uda się wyciągnąć latarkę. Kliknij ją w ekwipunku PPM, by przywołać zbliżenie, w którym kliknij ikonkę dłoni, aby wziąć latarkę (lub po prostu wyjmij ją z ekwipunku LPM i użyj jej na Zoe).

Wykorzystaj ją, by oświetlić obraz wiszący na prawo od łóżka, jest na nim klucz (w prawym dolnym rogu) - zabierz go - Uratuj trzecią śniącą osobę - Rozdział pierwszy - Dryfując - Dreamfall: Chapters - Księga 1 - poradnik do gry

Wykorzystaj ją, by oświetlić obraz wiszący na prawo od łóżka, jest na nim klucz (w prawym dolnym rogu) - zabierz go. Podejdź teraz do szafy, z której wyrywają się na wolność macki - te pod wpływem światła latarki natychmiast się schowają. Są na tyle szybkie, że trzeba je spowolnić. Stań zatem tyłem lub bokiem do szafy (tak, by nie oświetlać macek, ale by była na niej aktywna ikonka interakcji) i użyj na niej mocy spowolnienia czasu, po czym odwróć się i potraktuj szafę wraz z mackami światłem z latarki. Kiedy macki znikną, otwórz szafę kluczem, a następnie odemknij jej drzwi. Zoe porozmawia z małą, a ta wejdzie do szafy.

Wybudź Zoe ze śpiączki

Ponownie znajdziesz się przy przepaści. Podejdź do stojącego przy ognisku wagabundy - w trakcie rozmowy będą pojawiać się wykluczające się opcje. Decyduj wedle uznania, te, które zostaną zapamiętane przez mężczyznę, to: "przestraszona" lub "bezsilna", "wybór" lub "konsekwencje", "akceptacja" lub "niechęć".

Po zniknięciu wagabundy zbliż się do Zoe w śpiączce - Wybudź Zoe ze śpiączki - Rozdział pierwszy - Dryfując - Dreamfall: Chapters - Księga 1 - poradnik do gry

Po zniknięciu wagabundy zbliż się do Zoe w śpiączce. Przyjrzyj się jej (ikonka oka) i spróbuj zajrzeć w jej myśli (ikonka głowy). Kliknij ikonką dłoni aparaturę podtrzymującą życie, a następnie na ekraniku pokazującym pracę narządów Zoe aktywuj spowolnienie. Tym samym spowolnieniem potraktuj Zoe w śpiączce. Teraz możesz przeniknąć myśli śpiącej dziewczyny. Rozpocznie się burzliwa dyskusja - by przekonać Zoe w śpiączce, wybierz opcje: "dom", a następnie "dowiedz się" lub "a zatem" (jeśli klikniesz kwestię, która przerwie rozmowę, ponownie wejdź w myśli leżącej w łóżku Zoe).

Na koniec trzeba podjąć bardzo istotną decyzję: pójścia ścieżką, która mogłaby być, lub tą, która już była. W zależności od dokonanego wyboru w dalszej części rozgrywki pewne rzeczy potoczą się inaczej. Jeśli chcesz sprawdzić, jak postąpili w tym wypadku inni gracze, kliknij symbol równowagi.

Otwórz pierwszą bramę

Jako Kian Alvane w trakcie rozmowy z Wardenem Murronem wybieraj wykluczające się opcje wedle uznania. Te, które zostaną zapamiętane, to: "wizyta" lub "cisza" (Kian wówczas uparcie milczy), "powieszenie", "ścięcie głowy" lub "cisza" oraz "zrozumienie" lub "cisza".

Kiedy w celi pojawi się kapitan, idź za nim (klawisze W, S, A, D lub wciśnięty PPM). Maszeruj za swoim przewodnikiem, aż dotrzecie do okratowanej bramy, do której potrzebny jest klucz. Zauważ konającego więźnia po lewej (stojąc twarzą do kraty). Podejdź do niego i zepchnij leżącego na nim strażnika. Porozmawiaj z więźniem - dowiesz się, że strażnik ma przy sobie klucz. Możesz umierającemu podziękować za tę informację lub zaoferować pomoc (każda z tych wykluczających się opcji zostanie przez niego zapamiętana). W przypadku pomocy, mężczyzna poprosi o powiadomienie jego rodziny, możesz to mu obiecać lub nie - to kolejna istotna decyzja.

Przeszukaj martwego strażnika, by pozyskać wspomniany klucz - Otwórz pierwszą bramę - Rozdział drugi - Przebudzenia - Arkadia - Dreamfall: Chapters - Księga 1 - poradnik do gry

Przeszukaj martwego strażnika, by pozyskać wspomniany klucz. Wyjmij też z jego piersi nóż. Kliknij ikonką dłoni więźnia. Możesz go dobić (o co prosi) lub pozostawić konającego (to jedna z tych decyzji, które wpływają na równowagę i mają konsekwencje w przyszłości).

Wróć do czekającego na Kiana kapitana i otwórz bramę znalezionym przy strażniku kluczem. Maszeruj po schodach za kapitanem.

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik Księga 1 do gry
Dreamfall Chapters

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8,61 zł

Dreamfall Chapters

zobacz więcej informacji o grze
Dreamfall Chapters

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier przygodowych

Przygodowe