poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Sherlock Holmes: Zbrodnia i kara (Sherlock Holmes: Crimes and Punishments)

W poradniku do gry Sherlock Holmes: Zbrodnia i kara znajdziesz szczegółowy opis wszystkich śledztw i łamigłówek. Każda sprawa została dokładnie opisana i wyjaśniona, żeby szybko poprowadzić cię do jej rozwiązania.

poradnik, solucja do gry w zawiera 151 stron i 149 ilustracji, rozmiar pliku to 12,9 MB

Opuść biuro i ponownie porozmawiaj z Robinsonem. Wyniknie kwestia jego bagażu, który wyląduje w przechowalni. Wyjdź zatem z poczekalni na peron (drzwiami obok poirytowanego pasażera), skieruj się w prawo i wejdź do następnego pomieszczenia. Torba Australijczyka stoi przy szafce za drzwiami. Spróbuj ją otworzyć.

Otwieranie torby Robinsona

Obróć walec nr 1 tak, by na widoku znalazły się dwa spore okienka - Zbadaj bagaż Robinsona - Zagadka na torach - Sherlock Holmes: Zbrodnia i kara - poradnik do gry

Obróć walec nr 1 tak, by na widoku znalazły się dwa spore okienka.

Przełącz się na walec nr 2 (1 klik) i obróć go tak, by dopasować linie w lewym okienku do linii na walcu nr 1 - Zbadaj bagaż Robinsona - Zagadka na torach - Sherlock Holmes: Zbrodnia i kara - poradnik do gry

Przełącz się na walec nr 2 (1 klik) i obróć go tak, by dopasować linie w lewym okienku do linii na walcu nr 1.

Przełącz się na walec nr 3 (1 klik) i obróć go tak, by w drugim okienku pojawił się otwór, przez który widać walec nr 4, i by krótką poziomą linię na prawym brzegu walca nr 3 połączyć z krótkimi poziomymi liniami na prawych brzegach walców nr 1 i 2 - Zbadaj bagaż Robinsona - Zagadka na torach - Sherlock Holmes: Zbrodnia i kara - poradnik do gry

Przełącz się na walec nr 3 (1 klik) i obróć go tak, by w drugim okienku pojawił się otwór, przez który widać walec nr 4, i by krótką poziomą linię na prawym brzegu walca nr 3 połączyć z krótkimi poziomymi liniami na prawych brzegach walców nr 1 i 2.

Przełącz się na walec nr 4 (1 klik) i obróć go tak, by dopasować linie w prawym okienku do linii na walcu nr 1 - Zbadaj bagaż Robinsona - Zagadka na torach - Sherlock Holmes: Zbrodnia i kara - poradnik do gry

Przełącz się na walec nr 4 (1 klik) i obróć go tak, by dopasować linie w prawym okienku do linii na walcu nr 1.

Wyjmij z torby dokumenty biznesowe. Przesuwaj lupą po kontrakcie i podkreślaj tekst w miejscach, gdzie robi się czerwony. To fragmenty: "umowa sprzedaży" i "pan Thomas L. Robinson". Przejdź do kolejnego kontraktu i wykonaj te same czynności. To samo zrób z trzecim i czwartym kontraktem.

Dedukcja

Połącz "wagon specjalny" z "prototyp jest ubezpieczony". Otrzymasz "motyw pana Robinsona".

Połącz "wagon specjalny" z "dużym zainteresowaniem prototypem". Otrzymasz "pan Robinson jest ofiarą".

Teraz za pośrednictwem mapy przenieś się na stację Chesterfield.

Wejdź do budynku stacji (szerokie oszklone drzwi po lewej ze stosownym napisem nad nimi), gdzie otwórz drzwi przy kasie (po prawej). Rzuć okiem na stojący przy wejściu telegraf i przyjrzyj się kartce z alfabetem Morse'a.

Spróbuj dobudzić przysypiającego przy biurku zawiadowcę. Kiedy się to uda, zapytaj go o pasażerów pociągu.

Portret zawiadowcy stacji Chesterfield:

  • czerwony nos i oczy;
  • czyste ubranie (poniżej lewego - z perspektywy gracza - ramienia);
  • żyłka do wędki w lewej kieszeni munduru;
  • obrączka na palcu prawej ręki;
  • piersiówka (poniżej prawej dłoni).

Kontynuuj rozmowę, a w QTE wybierz odpowiedź: "trunek zawiadowcy stacji Chesterfield" (w aktach sprawy również jako dowód).

Dedukcja

Połącz "telegram z Chesterfield" z "zawiadowcy stacji Chesterfield nie można ufać". Otrzymasz

dwie wykluczające się opcje: "Chesterfield: przejazd pociągu" i "Chesterfield: ominięte".

Opuść pomieszczenie i wyjdź na peron (drzwiami obok wejścia do kasy). Skieruj się w lewo i spróbuj otworzyć następne drzwi w budynku (do przechowalni). Okaże się, że są zamknięte i trzeba użyć wytrychu.

Otwieranie drzwi do przechowalni

Obróć walec nr 1 tak, by widoczne było środkowe okienko - Dokładnie zbadaj stację Chesterfield - Zagadka na torach - Sherlock Holmes: Zbrodnia i kara - poradnik do gry

Obróć walec nr 1 tak, by widoczne było środkowe okienko.

Przełącz się (1 klik) na walec nr 2 i dopasuj linie w okienku do linii na walcu nr 1. Automatycznie dopasują się też linie w górnym okienku.

Obróć równocześnie wszystkie walce tak, by na widoku zalazło się dolne okienko - Dokładnie zbadaj stację Chesterfield - Zagadka na torach - Sherlock Holmes: Zbrodnia i kara - poradnik do gry

Obróć równocześnie wszystkie walce tak, by na widoku zalazło się dolne okienko.

Przełącz się (1 klik) na walec nr 3 i obróć go tak, by dopasować linie w okienku do linii na walcu nr 1.

Wejdź do przechowalni. Przyjrzyj się narzędziom do kopania po prawej. Holmes zauważy, że są brudne. Aktywuj talent detektywa. Sherlock dostrzeże ślady ziemi na podłodze przy narzędziach. Zbadaj je. Następnie przesuń jeden z worków po prawej i obejrzyj leżące pod nim butelki.

Wróć do kasy i porozmawiaj z zawiadowcą o niedawno używanych narzędziach i robotnikach. Następnie maszeruj do magazynu (drzwi na prawo od przechowalni), gdzie zbadaj rozstaw osi drezyny (konstrukcja w centrum pomieszczenia).

Dedukcja

Połącz "żadnych śladów pociągu" z "częściami drezyny". Otrzymasz zadanie przeprowadzenia eksperymentu z fałszywym pociągiem.

Zatwierdź tę opcję na rozstawie osi drezyny w magazynie.

Montowanie drezyny

Aby przeprowadzić eksperyment, musisz złożyć w całość rozmontowaną drezynę - Przeprowadź eksperyment z fałszywym pociągiem - Zagadka na torach - Sherlock Holmes: Zbrodnia i kara - poradnik do gry

Aby przeprowadzić eksperyment, musisz złożyć w całość rozmontowaną drezynę. W tym celu jedno z kół po lewej zainstaluj na wolnej osi koła (1). Deskę (w dole po lewej) - na drewnianej podstawie (2). Mechanizm ręczny (po prawej) - na łączniku mechanizmu ręcznego drezyny (3). Mały mechanizm (po prawej) - na osłonie małego mechanizmu pośrodku drezyny (4).

Obróć drezynę, by widoczna była jej druga strona - Przeprowadź eksperyment z fałszywym pociągiem - Zagadka na torach - Sherlock Holmes: Zbrodnia i kara - poradnik do gry

Obróć drezynę, by widoczna była jej druga strona. Weź drugie koło (po lewej) i zamocuj je na wolnej osi drezyny (5). Na koniec leżące po lewej hamulce zainstaluj na łączniku hamulców (pomiędzy kołami - 6).

Przyjrzyj się stojącej na torach drezynie (fałszywy pociąg) - Holmes uzna, że potrzeba jeszcze reflektora i gwizdka parowego (wyjdź ze zbliżenia).

Wróć do magazynu i obadaj zapasowe części do pociągu (po lewej). Z drewnianej beczki zabierz gwizdek parowy pociągu, a ze skrzyni poniżej - reflektor z prądnicą. Zakoś też stojącą przy workach po prawej długą tyczkę. A ze stolika (w rogu po prawej) weź gaśnicę.

Przejdź na tory przed magazynem i ponownie przyjrzyj się drezynie. Umieść na fałszywym pociągu długą tyczkę, podłącz reflektor i zamontuj gwizdek parowy. Wreszcie zaczep też gaśnicę. Uruchom wyobraźnię Sherlocka. Wpompuj ciśnienie z gaśnicy, dmuchnij w parowy gwizdek pociągu (po lewej nad gaśnicą) i popchnij dźwignię napędu drezyny (po prawej).

Dedukcja

Połącz "części drezyny" z "fałszywym pociągiem". Otrzymasz "pociąg zniknął wcześniej".

Holmes uzna, że potrzebna jest dokładniejsza mapa. Maszeruj przed budynek stacji, tam gdzie czeka konna taksówka. Podejdź do przymocowanej z tyłu powozu wielkiej walizy. Zatwierdź opcję wyszukania starej mapy.

Teraz musisz posiadaną niedużą mapkę nałożyć na mapę z walizy tak, by rysunki na nich się pokrywały - Przeprowadź eksperyment z fałszywym pociągiem - Zagadka na torach - Sherlock Holmes: Zbrodnia i kara - poradnik do gry

Teraz musisz posiadaną niedużą mapkę nałożyć na mapę z walizy tak, by rysunki na nich się pokrywały. Przesuwaj zatem małą mapkę po dużej - zauważ, że linie z dużej prześwitują od spodu. Kieruj się w nieco lewo i w dół. Prawidłowe ułożenie mapek na fotce powyżej.

Z połączenia dwóch map powstanie szczegółowa mapa kolei. Wybierz na niej rozjazd kolejowy.

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Sherlock Holmes: Zbrodnia i kara

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8,61 zł

Sherlock Holmes: Zbrodnia i kara

zobacz więcej informacji o grze
Sherlock Holmes: Zbrodnia i kara

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier przygodowych

Przygodowe