poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik LEGO The Hobbit w 10 prostych krokach

LEGO The Hobbit w 10 prostych krokach stanowi doskonałe wprowadzenie do świata gry i jej mechaniki. Opracowanie opisuje zagadnienia związane z głównym wątkiem, eksploracją Śródziemia, unikaniem zagrożeń i napotykanymi wrogami, a także znajdźki i sekrety.

poradnik, solucja do gry w zawiera 39 stron i 43 ilustracji, rozmiar pliku to 6,3 MB

Śródziemie: Dotarcie do Siedzib Trolli

Musisz popchnąć blok z użyciem młota Dwalina - Śródziemie - Dotarcie do Siedzib Trolli | Opis przejścia - LEGO The Hobbit - poradnik do gry
Musisz popchnąć blok z użyciem młota Dwalina

W trakcie podróży do Siedzib Trolli możesz sterować dowolnym bohaterem. Tak jak w poprzednich wizytach na głównej mapie podążaj ścieżką wyznaczaną przez błękitne ćwieki. Po dotarciu do rzeki wybierz Dwalina i upewnij się, że ma uaktywniony młot (Dwalin's Warhammer). Podejdź do dużego pionowego bloku i wciśnij klawisz/przycisk akcji żeby go popchnąć. Możesz już przeskoczyć na ten blok (przypadkowe wpadnięcie do rzeki nie oznacza na szczęście utraty życia) i następnie bezpiecznie dotrzeć na drugi brzeg.

Miejsce otrzymania pobocznego zadania - Śródziemie - Dotarcie do Siedzib Trolli | Opis przejścia - LEGO The Hobbit - poradnik do gry
Miejsce otrzymania pobocznego zadania

Udaj się na południowy-wschód i zatrzymaj się przy zniszczonym moście. W miejscu tym musisz zaliczyć jedno z pobocznych zadań gry - Problem z mostem (Bridge Over Water Trouble). Podejdź w tym celu do postaci stojącej przy moście, zatrzymaj się w niebieskim okręgu i wciśnij odpowiedni klawisz/przycisk żeby zainicjować rozmowę.

Wybieraj surowce i przeznaczaj je na budowę mostu - Śródziemie - Dotarcie do Siedzib Trolli | Opis przejścia - LEGO The Hobbit - poradnik do gry
Wybieraj surowce i przeznaczaj je na budowę mostu

Podejdź teraz do płyty tworzenia (Craft Plate). Po jej uaktywnieniu będziesz musiał wydać część z posiadanych surowców - 25 kamieni (Stone), 15 sznurów (Rope) i 25 desek (Wood). Jeżeli w poprzednich głównych etapach gry dokładnie niszczyłeś otoczenie to będziesz dysponował wymaganą liczbą surowców. W przeciwnym wypadku zacznij podróżować po okolicy, niszcząc wszystkie odnajdywane obiekty i pokonując napotykanych przeciwników (aktualne postępy możesz sprawdzać z poziomu rozwijanego menu).

Okolice miejsca rozpoczęcia czwartego etapu gry - Śródziemie - Dotarcie do Siedzib Trolli | Opis przejścia - LEGO The Hobbit - poradnik do gry
Okolice miejsca rozpoczęcia czwartego etapu gry

Po tym jak przeznaczysz surowce na budowę mostu musisz go jeszcze skonstruować i jest to doskonale znana mini-gra, w której dobiera się właściwe elementy z zestawów po lewej stronie ekranu (warto się tu oczywiście postarać jak najlepiej wypaść). Nagrodą za zbudowanie mostu będzie możliwość skorzystania z niego i oprócz tego od zleceniodawcy pobocznego zadania otrzymasz mithrilowy klocek (Mithril Brick). Możesz już przejść po moście i dokończyć podróż do miejsca rozpoczęcia czwartego etapu.

Etap 4 (Roast Mutton): Oswobodzenie koni

Musisz trafić w tarczę, dzięki czemu wypłoszysz sowę - Etap 4 (Roast Mutton) - Oswobodzenie koni | Opis przejścia - LEGO The Hobbit - poradnik do gry
Musisz trafić w tarczę, dzięki czemu wypłoszysz sowę

Grywalne postacie w pierwszej części czwartego etapu to Ori (Ori), Kili (Kili), Fili (Fili) oraz Bilbo (Bilbo) i możesz wybrać dowolną z nich. Wyrusz w stronę obozowiska trolli. W trakcie przemarszu nie możesz skakać (postać będzie wykonywała zamiast tego przewroty), ale możesz w dalszym ciągu niszczyć obiekty z otoczenia (ćwieki i surowce). Podążaj liniową ścieżką i zatrzymaj się po tym jak jeden z trolli zacznie oświetlać okolicę swoją pochodnią. Warto dodać, że nie musisz obawiać się nagłego wykrycia, bo sterowana postać nie będzie chciała wejść do oświetlonego obszaru. Wybierz Kiliego i zadbaj o to żeby jego łuk (Kili's Bow) ustawiony został jako aktywny przedmiot. Przystąp do celowania z łuku, posyłając strzałę w stronę prawej tarczy.

Miejsce rozpoczęcia mini-gry wędkarskiej - Etap 4 (Roast Mutton) - Oswobodzenie koni | Opis przejścia - LEGO The Hobbit - poradnik do gry
Miejsce rozpoczęcia mini-gry wędkarskiej

Poprawnie wykonana akcja powinna doprowadzić do tego, że troll z pochodnią powróci do obozowiska i możesz dzięki temu przejść w prawo. Zignoruj fakt, że drugi z trolli rozpoczął oświetlanie głównej ścieżki i udaj się maksymalnie w prawo. Tu musisz wybrać Bilbo i zadbać o to żeby zaczął używać wędki (Fishing Rod). Ustaw się na wskazanym przez grę molo i rozpocznij mini-grę wędkarską. W trakcie zaliczania tej gry warto wciskać wskazane klawisze/przyciski dopiero gdy okrąg maksymalnie się zwęży, bo oznacza to dodatkowe ćwieki w postaci nagrody.

Niezależnie od tego jak sobie poradzisz w mini-grze w okolicy pojawi się nowy interaktywny przedmiot - homar - Etap 4 (Roast Mutton) - Oswobodzenie koni | Opis przejścia - LEGO The Hobbit - poradnik do gry

Niezależnie od tego jak sobie poradzisz w mini-grze w okolicy pojawi się nowy interaktywny przedmiot - homar. Podnieś go z ziemi i załącz tryb celowania. Musisz wycelować zabranym homarem w kocioł, przy którym siedzą trolle (powyższy obrazek). Udany rzut doprowadzi do tego, że troll, który oświetlał ścieżkę powróci do swoich kolegów.

Celuj w nową tarczę - Etap 4 (Roast Mutton) - Oswobodzenie koni | Opis przejścia - LEGO The Hobbit - poradnik do gry
Celuj w nową tarczę

Wybierz nowo odblokowaną prawą ścieżkę. Poniszcz obiekty znajdujące się w pobliżu zagrody z pierwszym koniem, a następnie przytrzymaj wskazany klawisz/przycisk żeby skonstruować nową tarczę. W tym przypadku musisz przełączyć się na postać Oriego i wybrać procę (Ori's Slingshot) z jego inwentarza. Załącz tryb celowania i zacznij trafiać kulkami w tarczę. Musisz w sumie zaliczyć trzy udane trafienia, dzięki czemu uwolnisz pierwszego konia.

Wyrusz teraz w lewo i wybierz nową ścieżkę, która została odblokowana przez uciekającego konia - Etap 4 (Roast Mutton) - Oswobodzenie koni | Opis przejścia - LEGO The Hobbit - poradnik do gry

Wyrusz teraz w lewo i wybierz nową ścieżkę, która została odblokowana przez uciekającego konia. Nie zbliżaj się do obszaru oświetlanego przez trolla tylko pozostań w pobliżu nowej tabliczki z podpowiedzią. Przełącz się na Filiego i wybierz łopatę (Fili's Shovel) z jego inwentarza. Wykopaliska musisz rozpocząć w miejscu pokazanym na dołączonym obrazku. Po rozkopaniu ziemi zlokalizuj nowy interaktywny przedmiot. Musisz podnieść ten obiekt, przystąpić do celowania i doprowadzić do tego żeby wylądował on w kotle.

Trafiaj kulkami w nową tarczę - Etap 4 (Roast Mutton) - Oswobodzenie koni | Opis przejścia - LEGO The Hobbit - poradnik do gry
Trafiaj kulkami w nową tarczę

Zaczekaj aż lewy troll powróci do głównej części obozowiska i zbliż się do zagrody z drugim z przetrzymywanych koni. Także i w tym miejscu wymagane jest skonstruowanie nowej tarczy. Po tym jak tarcza będzie gotowa wybierz Oriego. Zacznij używać procy tego bohatera (Ori's Slingshot), trafiając trzykrotnie w tarczę. Uwolnienie drugiego konia zakończy pierwszą część tego etapu.

Etap 4 (Roast Mutton): Bitwa z trollami

W obozowisku jest wiele obiektów nadających się do zniszczenia - Etap 4 (Roast Mutton) - Bitwa z trollami | Opis przejścia - LEGO The Hobbit - poradnik do gry
W obozowisku jest wiele obiektów nadających się do zniszczenia

Bitwę z trollami możesz rozpocząć sterując dowolnym krasnoludem. Wykorzystaj okazję do poniszczenia obiektów z obozowiska, zdobywając dzięki temu ćwieki i surowce. W trakcie wykonywania tych czynności trzymaj się z dala od najbliższego trolla, jak również od dwóch pozostałych, na które naskoczyli sojusznicy.

Zainteresuj się prawą częścią obozowiska - Etap 4 (Roast Mutton) - Bitwa z trollami | Opis przejścia - LEGO The Hobbit - poradnik do gry

Zainteresuj się prawą częścią obozowiska. Musisz przytrzymać tu wskazany klawisz/przycisk i przyczynić się do skonstruowania katapulty. Po tym jak katapulta będzie gotowa do działania wybierz Kiliego i jego łuk (Kili's Bow). Wyceluj w tarczę katapulty (powyższy obrazek), wprawiając całą konstrukcję w ruch. Poprawne wykonanie wszystkich czynności ogłuszy pierwszego trolla.

Podejdź do krasnoluda i zdecyduj się na atak w kooperacji - Etap 4 (Roast Mutton) - Bitwa z trollami | Opis przejścia - LEGO The Hobbit - poradnik do gry
Podejdź do krasnoluda i zdecyduj się na atak w kooperacji

Podejdź teraz do jednego z krasnoludów, który powinien zatrzymać się przy ogłuszonym trollu i wciśnij klawisz/przycisk akcji zespołowej (Buddy-Up). Po tym jak Twoja postać wskoczy na sojusznika powinna automatycznie wyprowadzić atak i zneutralizować pierwszego trolla.

Uwaga - Jeśli grasz z żywym graczem to prawdopodobnie będziecie musieli zbliżyć się do ogłuszonego trolla przed wyprowadzeniem ataku.

Wciskaj pokazywane na ekranie klawisze - Etap 4 (Roast Mutton) - Bitwa z trollami | Opis przejścia - LEGO The Hobbit - poradnik do gry
Wciskaj pokazywane na ekranie klawisze

Tuż po pokonaniu pierwszego trolla powinna załączyć się scenka z szamotaniny z drugim trollem. W tym przypadku kluczem do sukcesu jest rytmiczne wciskanie klawiszy pokazywanych przez grę (będą się one co pewien czas zmieniały!). Drugi troll zostanie wkrótce ogłuszony.

Ogłusz drugiego trolla dzięki akcji zespołowej - Etap 4 (Roast Mutton) - Bitwa z trollami | Opis przejścia - LEGO The Hobbit - poradnik do gry
Ogłusz drugiego trolla dzięki akcji zespołowej

Tak samo jak w przypadku pierwszego trolla musisz wybrać dowolnego z krasnoludów, podejść do sojusznika stojącego przy ogłuszonym potworze i wcisnąć klawisz/przycisk akcji zespołowej (Buddy-Up). Do wyeliminowania pozostał już tylko jeden troll.

Zachowaj ostrożność, bo ostatni troll zacznie rzucać w bohaterów ciężkimi przedmiotami - Etap 4 (Roast Mutton) - Bitwa z trollami | Opis przejścia - LEGO The Hobbit - poradnik do gry

Zachowaj ostrożność, bo ostatni troll zacznie rzucać w bohaterów ciężkimi przedmiotami. Unikaj ich i zadbaj dodatkowo o wybranie postaci Kiliego. Przygotuj sobie łuk (Kili's Bow) i wyceluj w pokazane na powyższym obrazku gniazdo. Na oddanie strzału zdecyduj się jednak dopiero w momencie gdy troll znajdzie się dokładnie pod gniazdem, dzięki czemu zostanie ogłuszony. Możesz już podbiec do potwora i w poznany wcześniej sposób wykonać akcję zespołową (Buddy-Up). Pokonanie wszystkich trolli nie zakończy niestety tego etapu.

zobacz inne poradniki do gry LEGO The Hobbit

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik w 10 prostych krokach do gry
LEGO The Hobbit

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8.61 zł

LEGO The Hobbit

zobacz więcej informacji o grze
LEGO The Hobbit

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier akcji

Gry Akcji