poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Blackguards

Poradnik do gry Blackguards to szczegółowa, bogato ilustrowana solucja wszystkich zadań gry. Poradnik opisuje również rozwój drużyny, taktykę walki, przedmioty, czary, zdolności i umiejętności. Zawiera również mapy najważniejszych lokacji.

poradnik, solucja do gry w zawiera 403 stron i 479 ilustracji, rozmiar pliku to 45,9 MB

Twierdza Morbal

Udaj się do Mikram. Bohaterowie obmyślą plan działania. Na mapie świata wybierz Morbal. Po drodze zdecydujesz się pomóc nieznajomej(dowódcy twierdzy) i jej ludziom, zostali zaatakowani przez Achazy(humanoidalne jaszczurki). Musisz chronić przywódczynię, nie może zginąć. Jaszczurów jest pięciu. Dowódczyni Rallia ma dwóch podwładnych, niestety są ranni(dwie rany) i za wiele Ci nie pomogą.

Musisz zabić wszystkie potwory. - Twierdza Morbal | Rozdział 1 - Ucieczka - zadania główne - Blackguards - poradnik do gry
Musisz zabić wszystkie potwory.

Niam zacznij od przyśpieszenia członków drużyny. Potem bierz na cel tych blisko Rallii(Wymierzony strzał). Potwory mogą zatruć twoich ludzi, dlatego używaj Zurbaranem zaklęcia Klarum Purum. Dwójką twoich wojowników zbliż się do dowódcy, używaj Ciosu mocy, Zurbaran niech leczy dowódcę. Korzystaj z zaklęcia Ognistej Strzały. W razie potrzeby użyj mikstury odnawiającej manę. Jaszczury nie jest łatwo trafić, mogą powalić Cię na ziemię ogonem i zadać poważne rany. Uważaj, aby nie wejść w grząskie pola(ciemniejsze), bo stracisz trochę energii. Twoim priorytetem jest zlikwidować Achazy blisko dowódcy, potem zajmij się pozostałymi. Niam raź wrogów strzałami. Walka nie jest trudna. Jeżeli sterujesz magiem, to zajmij się leczeniem dowódcy i swoich kompanów. Zurbaranem skoncentruj się wtedy tylko na ofensywie. Będąc łowcą od początku walki chroń dowódcę, celując w Achazy, które są najbliżej niego.

Achazy mogą też atakować z dystansu. - Twierdza Morbal | Rozdział 1 - Ucieczka - zadania główne - Blackguards - poradnik do gry
Achazy mogą też atakować z dystansu.

Po walce powiedz, że chcesz przejść przez granicę. Przywódczyni zorientuje się, że jesteście ścigani, zawrze z tobą układ. Twierdza Morbal jest oblężona przez Jaszczury, masz pomóc obrońcom. Zgadzasz się, Quest Morbal zostanie zaktualizowany. Będąc już w twierdzy nie będziesz mógł odpocząć, ani opuścić jej. Udaj się tam, pogadaj z dowódczynią.

Jak widać w twierdzy możesz skorzystać z pomocy uzdrowiciela. - Twierdza Morbal | Rozdział 1 - Ucieczka - zadania główne - Blackguards - poradnik do gry
Jak widać w twierdzy możesz skorzystać z pomocy uzdrowiciela.

Dostaniesz pieniądze na kupienie wyposażenia, aby to zrobić udaj się w boczną alejkę(ikona strzałki), znajdziesz tu handlarza i płatnerza. Zacznij od krótkiej pogawędki z tym drugim. Kup u niego różne rodzaje Strzał i Brygantynę, ta ostatnia kosztuje 60 dukatów. Daj ją krasnoludowi. Kup też Eliksiry u kupca. Od razu umieść je w pasie każdej z postaci. Wróć na rynek, spotkasz rządcę Lasce, możesz z nim pogadać. Przygotuj się do potyczki, porozmawiaj z dowódcą. Czeka Cię długa potyczka, to tak naprawdę dwie walki: jedna po drugiej. Między nimi nie możesz nagrać stanu gry, nie możesz też się uleczyć rozbijając obóz lub u uzdrowiciela. Jeżeli ktoś z twojej drużyny odniesie ranę, to przystępuje do drugiej walki ranny. Swojemu bohaterowi daj Bandaż.

Cel pierwszego starcia to utrzymać wyłom i chronić wycofujących się rybaków.

W miejsce zabitych wrogów na mapie pojawiają się następni. - Twierdza Morbal | Rozdział 1 - Ucieczka - zadania główne - Blackguards - poradnik do gry
W miejsce zabitych wrogów na mapie pojawiają się następni.

Niam od razu przyśpiesz całą drużynę, a gdy zabraknie Ci many używaj Wymierzonego strzału i pomagaj z dystansu wojownikom. Na pomoc łuczników możesz liczyć tylko na początku walki. W pewnym momencie walki pojawi się wielkie Ptaszysko. Będzie zrzucać głazy. Gdy zobaczysz jego cień, natychmiast uciekaj z pól, na które pada. Jeżeli kamień spadnie na kogoś z twojej drużyny ,to zostanie on wyeliminowany z walki. Pojawi się w drugiej walce, będzie jednak dysponować minimalną energią.

Ptak jest ogromny. - Twierdza Morbal | Rozdział 1 - Ucieczka - zadania główne - Blackguards - poradnik do gry
Ptak jest ogromny.

Swoimi wojami podejdź do najbliższego Jaszczura. W tej walce nie chodzi o zabicie wrogów, w ich miejsce na mapie pojawiają się nowi. Zurbaran niech używa Ognistej strzały. Rybacy zaczną wychodzić z trzech domów na górze ekranu, nie wszyscy muszą dotrzeć do wyłomu. Staraj się ich leczyć i odtruwać Zurbaranem. Gdy zabraknie Ci many, użyj Napoju regenerującego energię astralną, masz go za pasem. Wojownikami udaj się w kierunku rybaków. Skup na sobie uwagę wroga. Jaszczury często parują ciosy i rzucają w rybaków oszczepami. Pamiętaj też o wielkim Ptaku, który zacznie zrzucać kamienie. Na tym etapie walki skup się raczej na ucieczce z zagrożonych jego atakiem pól.

Widoczne głazy zostały zrzucone z powietrza. - Twierdza Morbal | Rozdział 1 - Ucieczka - zadania główne - Blackguards - poradnik do gry
Widoczne głazy zostały zrzucone z powietrza.

Zurbaran niech używa czaru leczącego i neutralizującego truciznę. Nie zużyj wszystkich Eliksirów, przydadzą się w drugiej walce. Jeżeli grasz magiem, to Zurbaran niech przejmie zadania ofensywne, a ty skup się na leczeniu towarzyszy i rybaków. Sterując łowcą natomiast skoncentruj się na ochronie rybaków z dystansu. Niam możesz się wtedy całkowicie skoncentrować na przyspieszaniu drużyny(w razie potrzeby użyj Mikstury odnawiającej energię astralną).

W końcu dowódca zarządzi odwrót. Rozpocznie się druga potyczka.

Staraj się trzymać przeciwników na dystans. - Twierdza Morbal | Rozdział 1 - Ucieczka - zadania główne - Blackguards - poradnik do gry
Staraj się trzymać przeciwników na dystans.

Na początku walki skorzystaj z Eliksirów, które masz za pasami. Gdy odnowisz energię życiową jak i magiczną, przystąp do walki.

Twoim celem jest utrzymać wyłom i chronić odwrót uciekających robotników.

Niam przyśpiesz drużynę. Z lewej i prawej strony ekranu będą wychodzić cywile, kierować się będą do wyłomu. Zurbaran niech ich leczy i odtruwa. Niam atakuje Jaszczury z dystansu(Wymierzony strzał). Pamiętaj, ze Jaszczury rzucają oszczepami zarówno w twoim kierunku jak i robotników. Nie wszyscy obywatele twierdzy muszą przeżyć. Nie ma, co się skupiać na walce, gdyż przeciwnicy otrzymują posiłki. Twoim celem priorytetowym jest trzymanie intruzów z dala od wyłomu i ochrona robotników. Grając łowcą od razu atakuj potwory z dystansu. W tym czasie Niam przyśpieszy drużynę. Gdy twój heros jest magiem, to podziel funkcje między niego a Zurbarana. Jeden powinien atakować wroga, a drugi leczyć i odtruwać robotników i przyjaciół. W końcu dowódca zarządzi odwrót.

Fajnie, że udało Ci się ujść z życiem. - Twierdza Morbal | Rozdział 1 - Ucieczka - zadania główne - Blackguards - poradnik do gry
Fajnie, że udało Ci się ujść z życiem.

Złóż wizytę uzdrowicielowi, kup Eliksiry odnawiające manę. Zregeneruj energię astralną Zurbarana(przeciągnij na jego portret Eliksir). Zwiększ mu charyzmę do 15. Niam podnieś umiejętności bojowe: łuki. Pogadaj z dowódczynią. Ścieżka zadania "Morbal" zostanie zmieniona. Musisz znaleźć i zniszczyć dwa kryształy Jaszczurów. Wybierz Bramę miasta. Masz do pokonania trzech Jaszczurów i jednego Kryształomante.

Twoim celem numer jeden powinien być kryształ. - Twierdza Morbal | Rozdział 1 - Ucieczka - zadania główne - Blackguards - poradnik do gry
Twoim celem numer jeden powinien być kryształ.

Zauważ, że na planszy znajdują się kamienie na drewnianym rusztowaniu. Możesz je zrzucić na wroga, wystarczy, że przetniesz mocowania. Musisz najpierw rozwalić kryształ, odnawia on energię życiową twoich wrogów(jeżeli delikwent ma jej bardzo mało, to nie przywróci mu jej w 100%). Uważaj na Kryształomantę, dysponuje on potężnymi czarami. Niam przyśpiesz krasnoluda i twojego herosa, udaj się nimi w pobliże kryształu. Naurimem podejdź do kryształu i użyj Ciosu mocy. Może się zdarzyć, że kryształ wytrzyma więcej niż jedno uderzenie, w końcu go zniszczysz. Zurbaran niech nie rzuca czarów ofensywnych do tego czasu.

Kamienie są podświetlone na pomarańczowo. - Twierdza Morbal | Rozdział 1 - Ucieczka - zadania główne - Blackguards - poradnik do gry
Kamienie są podświetlone na pomarańczowo.

Twoim bohaterem i Niam udaj się w kierunku maga. Krasnoludem zwiąż walką pozostałe potwory, o ile grasz magiem lub łowcą taktyka jest podobna. Po rozwaleniu kryształu Naurimem musisz zabić Kryształomantę. Zurbaranem lecz swoich towarzyszy. Jeśli wrogowie otoczą Naurima, użyj Ognistej Kuli. Jak wyeliminujesz czarodzieja, użyj mikstur i eliminuj pozostałych przeciwników. Jeżeli staną blisko kamieni, zrzuć je na nich, ułatwisz sobie życie. Niam niech przyśpiesza wojowników, Zurbaranem koncentruj się na leczeniu. Jeśli sterujesz magiem, to w przeciwieństwie do Zurbarana, używaj czarów ofensywnych(mogą to być zaklęcia obszarowe, jeśli w pobliżu nie ma twoich ludzi, a wrogowie są obok siebie). Niam dobijaj też wrogów z małą ilością energii. Sterując łowcą powinieneś pomóc Naurimowi w walce, trzymając odpowiedni dystans. Wojownikom przydaje się umiejętność Ciosu mocy. W końcu rozstrzygniesz walkę na swoją korzyść, po jej zakończeniu ulecz rany. Udaj się do bocznej uliczki w twierdzy. Kanałami dotrzesz do drugiego kryształu.

Uważaj na rwący strumień. - Twierdza Morbal | Rozdział 1 - Ucieczka - zadania główne - Blackguards - poradnik do gry
Uważaj na rwący strumień.

Możesz zwabić przeciwników do rwącego strumienia, przewrócą się i będą łatwym celem. Znów twoim pierwszym celem jest zniszczenie kryształu. Odnawia on energię witalną twoim wrogom(jeżeli wróg ma jej mało, to nie całą). Niam przyśpiesz krasnoluda, nie ruszaj się nią. Wpadniesz, bowiem w rwąca wodę i się przewrócisz. Dopóki kryształ nie zostanie rozwalony, nie atakuj wrogów.

Zurbaran w walce wręcz nie ma szans. - Twierdza Morbal | Rozdział 1 - Ucieczka - zadania główne - Blackguards - poradnik do gry
Zurbaran w walce wręcz nie ma szans.

Naurim idź zniszczyć kryształ, twoim herosem też. Uważaj na Kryształomantę, ma słabsze czary niż poprzednik. Zlikwiduj go zaraz jak kryształ pęknie. Niam niech strzela z dystansu Wymierzonym strzałem. Walcz z przeciwnikami przy pozostałościach kryształu. Używaj Eliksirów leczących. Magiem staraj się trzymać z daleka, używaj Ognistej Kuli lub Ognistej Strzały, w zależności czy wrogowie stoją obok siebie. W razie potrzeby lecz się. Niam atakuj z dystansu. Jak któryś z przeciwników będzie chciał podejść do Niam, to jest szansa na to, że przewróci się w wodzie. Wtedy atakuj Wymierzonym strzałem. Potem Niam strzelaj do tych znajdujących się dalej. Jeżeli grasz magiem lub łowcą to trzymaj się z tyłu. Do przodu wyślij tylko Naurima, żeby ten zniszczył kryształ. Mając w drużynie dwóch łuczników możesz spokojnie wyeliminować po zniszczeniu kryształu wrogiego kryształomantę. Potem Niam przyśpiesz towarzyszy, a swoim bohaterem prowadź ostrzał z dystansu. Jeśli drużyna składa się z dwóch magów, to jeden powinien leczyć towarzyszy, a drugi używać czarów wskazanych powyżej. Powinieneś wygrać bez problemów, po walce wrócisz do twierdzy.

Uratowałeś mieszkańców twierdzy. - Twierdza Morbal | Rozdział 1 - Ucieczka - zadania główne - Blackguards - poradnik do gry
Uratowałeś mieszkańców twierdzy.

Ulecz rany i pogadaj z dowódczynią. Zakończysz zadanie "Morbal", rozpocznie się inne

"Przez granicę"

To zadanie jest aktywne po zniszczeniu dwóch kryształów. Musisz przekroczyć granicę. Twoim celem jest miasto Winneb, dostaniesz też złoto. Możesz już opuścić twierdzę. Krasnoludem rozwiń umiejętność posługiwania się dwuręczną bronią obuchową do 18 poziomu(jest to maksymalny poziom). Twoim herosem zainwestuj w zdrowie.

Czas wykonać ostatnie zadanie poboczne w tym rozdziale. Są to "Krasnoludzkie gry".

Granica

Na początek podnieś swoje statystyki. Swoim bohaterem podnieś Sztukę wojny na 4 poziom, Krasnoludowi Siłę woli na 5, Niam zainwestuj w walkę na dystans(15) i podnieś trochę zdrowie. Zurbaranem zwiększ do ósmego poziomu umiejętność rzucania czaru Balsam uzdrowienia, na dziesiąty poziom podnieś Wybuch ognia, Magica Infracta na 3, Klarum Porum na 2. Ruszaj do Winneb, czeka na Ciebie rządca Lasca, musisz pokonać jego ludzi.

Sam Lasca nie bierze udziału w starciu. - Granica | Rozdział 1 - Ucieczka - zadania główne - Blackguards - poradnik do gry
Sam Lasca nie bierze udziału w starciu.

Udaj się drużyną za pień drzewa na dole. Niam przyśpiesz swoich wojowników. Zauważ bąbelki. Użyj czaru Ognista Strzała, gdy przeciwnicy będą tamtędy przechodzić. Zadasz im duże obrażenia. Miej na uwadze, że przechodząc przez niektóre pola możesz się zapaść, przeciwnik też. Gdy któryś z wrogów zapadnie się w bagnie, to z łatwością go wykończysz np. Niam. Jeżeli wrogowie będą blisko siebie idealne zaklęcie to Ognista Kula. Jednym z wojowników walcz po lewej stronie drzewa, drugim po prawej. Niam niech zajmie pozycje i strzela z dystansu Wymierzonym strzałem. Wrogów jest dużo, mają mało energii, masowo zapadają się w bagnie. Nie walcz na moście, masz tam mniejsze szanse na zwycięstwo.

Tylko na moście można się bezpiecznie poruszać. - Granica | Rozdział 1 - Ucieczka - zadania główne - Blackguards - poradnik do gry
Tylko na moście można się bezpiecznie poruszać.

Krasnoludem możesz walczyć w zwarciu nawet z kilkoma przeciwnikami, mają mało zdrowia. Grając łowcą zajmij pozycję za pniem drzewa i wspomagaj ostrzałem z łuku Naurima, staraj się dobijać rannych przeciwników. Jeśli twój heros to mag, to ukryj się za pniem drzewa i używaj podobnych czarów, co Zurbaran. W razie potrzeby lecz towarzyszy. Kiedy pokonasz wszystkich łowców głów, Lasca ucieknie.

Łupy nie są okazałe. - Granica | Rozdział 1 - Ucieczka - zadania główne - Blackguards - poradnik do gry
Łupy nie są okazałe.

Siła wrogów tkwi w tym, że mają przewagę liczebną. Trik z podpaleniem oparów gazu, da Ci niewątpliwie przewagę. Walkę powinieneś w krótkim czasie rozstrzygnąć na swoją korzyść.

Ukończysz quest główny "Przez granice".

Aurelia

Rozpoczniesz zadanie

"Aurelia"

Jest ono aktywne automatycznie po ukończeniu zadania głównego "Przez granice". W rozmowie z dziewczyną wybierz nie, potem pochwal ją. Czeka Cię znów retrospekcyjna walka.

Dwóch złodziei nie stanowi dużego zagrożenia. - Aurelia | Rozdział 1 - Ucieczka - zadania główne - Blackguards - poradnik do gry
Dwóch złodziei nie stanowi dużego zagrożenia.

Musisz wyeliminować dwóch rabusiów, możesz na nich zwalić kamienie. Znajdują się one na drewnianym rusztowaniu, aby to zrobić musisz kliknąć Aurelią i twoim herosem na konstrukcji. Podświetli się ona na pomarańczowo. Użyj lewego przycisku myszy.

Jak widać jeden z bandytów zginął pod gruzowiskiem. - Aurelia | Rozdział 1 - Ucieczka - zadania główne - Blackguards - poradnik do gry
Jak widać jeden z bandytów zginął pod gruzowiskiem.

Aurelią możesz rzucać czary, użyj zaklęcia Żółć Czarownicy, zatruwa i paraliżuje ofiarę. Walka nie jest trudna i długo nie potrwa. Zakończysz zadanie "Aurelia", opowieść przeniesienie się w teraźniejszość i rozpocznie się kolejny rozdział.

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Blackguards

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8.61 zł

Blackguards

zobacz więcej informacji o grze
Blackguards

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier RPG

Gry RPG