poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Thief

W poradniku do gry Thief znajdziesz szczegółowy opis wszystkich dostępnych misji, zarówno głównych, jak i pobocznych. Tekst zawiera również liczne porady dotyczące rozgrywki, informacje na temat gadżetów czy sposoby użycia dostępnych przedmiotów.

poradnik, solucja do gry w zawiera 599 stron i 777 ilustracji, rozmiar pliku to 68,3 MB

Spotkanie się z Erin na dachu

Butelka musi wylądować gdzieś za plecami strażnika - Spotkanie się z Erin na dachu - Prolog - Thief - poradnik do gry
Butelka musi wylądować gdzieś za plecami strażnika

Zbliż się do skrzyni, na której pozostawiono kilka butelek (Bottle) i podnieś jedną z nich (Garrett nie może zabrać ze sobą więcej tego typu przedmiotów). Wybierz butelkę z inwentarza i przystąp do celowania. Rzuć butelką, tak by wylądowała ona za rozstawionym w pobliżu wartownikiem i odwróciła jego uwagę. Zaczekaj aż strażnik odwróci się i pójdzie sprawdzić dziwny hałas. Szybko wyrusz wtedy dalej, wybierając nieoświetlone przejście zlokalizowane na prawo od głównej ścieżki. Pozostań w tym miejscu na kilka chwil i zaczekaj aż wartownik zakończy swój obchód.

Skrzynia, dzięki której można dotrzeć na mur - Spotkanie się z Erin na dachu - Prolog - Thief - poradnik do gry
Skrzynia, dzięki której można dotrzeć na mur

Postaraj się zdobyć jakiś nowy przedmiot do rzucania (może ci się przydać za kilka chwil), a także rozejrzyj się za leżącą na ziemi figurką do szachów (Chess Piece - 10G) i za odnalezionymi nieco dalej monetami (Gold Coin - 2x1G). Zbliż się do zamkniętej bramy i wdrap się na skrzynię zlokalizowaną na prawo od niej. Możesz już ponownie podskoczyć, tym razem po to żeby wdrapać się na mur [Northcrest Manor Right Wing - Courtyard].

Uważaj na przeciwnika z pochodnią - Spotkanie się z Erin na dachu - Prolog - Thief - poradnik do gry
Uważaj na przeciwnika z pochodnią

Teoretycznie mógłbyś od razu wyruszyć prosto, ale dobrze byłoby najpierw zbadać dziedziniec zlokalizowany po prawej stronie, który jest pilnowany przez dwóch strażników. Zwróć przede wszystkim uwagę na przeciwnika z pochodnią, który będzie stanowił większe zagrożenie. Zeskocz na dziedziniec gdy postać ta oddali się i najpierw udaj się w prawo. Omiń drugiego z wartowników i zlokalizuj skrzynkę z nową strzałą wodną (Water Arrow). Polecam użyć tej strzały do zgaszenia centralnego ogniska i następnie schować się (np. w pobliskiej szafie) celem przeczekania sytuacji zagrożenia.

Duża skrzynia skrywa najwięcej skarbów - Spotkanie się z Erin na dachu - Prolog - Thief - poradnik do gry
Duża skrzynia skrywa najwięcej skarbów

Po tym jak wartownicy powrócą na swoje posterunki postaraj się zajść każdego z nich od tyłu i okraść (Coin Purse - 5+7G). W pobliżu ugaszonego paleniska pozostawiono popielniczkę (Ashtray - 3G), a w lewej części dziedzińca znajduje się dodatkowo duża skrzynia. Zgaś świece, zaczekaj aż przeciwnik z pochodnią oddali się i szybko zbadaj skrzynię, odnajdując w niej monety (Pile of Coins - 20+5G). Uwaga - Po całej akcji zamknij z powrotem skrzynię, bo w przeciwnym wypadku przeciwnik z pochodnią zostanie zaalarmowany i w rezultacie będziesz się musiał ponownie schować.

Lina, do której Garrett musi doskoczyć - Spotkanie się z Erin na dachu - Prolog - Thief - poradnik do gry
Lina, do której Garrett musi doskoczyć

Po dostatecznym zbadaniu dziedzińca powróć na mur, czy to korzystając z drabiny czy wspinając się na jedną ze skrzyń. Wznów przemarsz w stronę dachu, na którym czeka Erin, doskakując z rozbiegu do liny i wspinając się po niej na samą górę. Wysłuchaj krótkiej wymiany zdań ze złodziejką, podejdź do niej i przytrzymaj klawisz/przycisk interakcji żeby ukraść jej pazur (Claw), kończąc tym samym prolog.

Pierwsza część podróży do wieży zegarowej

Gazeta - Pierwsza część podróży do wieży zegarowej - Rozdział 1 (Blokada - Lockdown) - Thief - poradnik do gry
Gazeta

Rozdział ten rozpoczynasz w bocznej uliczce [Stonemarket - Enclosure] i nie musisz nikomu uciekać, tak więc możesz na spokojnie zająć się eksplorację okolicy. Na balustradzie pozostawiono manierkę (Flask - 4G), a na dachu widocznej w oddali interaktywnej kryjówki (musisz się na nią wspiąć) leży trybik (Gear - 3G). Zeskocz na dół i zbadaj obszar na lewo od kryjówki, natrafiając dzięki temu na pierwszą gazetę (Newspaper - The Benefits of Strict Curfew).

Powróć do miejsca startu i dla odmiany udaj sie teraz w prawo - Pierwsza część podróży do wieży zegarowej - Rozdział 1 (Blokada - Lockdown) - Thief - poradnik do gry

Powróć do miejsca startu i dla odmiany udaj sie teraz w prawo. Musisz ustawić się w pokazanym na dołączonym obrazku miejscu, popatrzyć do góry i wcisnąć klawisz/przycisk odpowiedzialny za skok. Pozwoli to Garrettowi automatycznie użyć pozyskanego niedawno pazura do złapania się pozornie niedostępnej drabinki. Po dotarciu na niewielką półkę zabierz żywność (Food), przy czym jeśli nie będziesz popełniał żadnych błędów to do niczego ci się ona nie przyda. Dotrzyj na jeszcze wyższą półkę [Stonemarket - Traitorsgate], a po obejrzeniu krótkiej scenki ukazującej wieżę zegarową obróć się w lewo i odszukaj nowy trybik (Gear - 3G).

Górne kładki pozwalają na opuszczenie okolicy bez ponoszenia ryzyka - Pierwsza część podróży do wieży zegarowej - Rozdział 1 (Blokada - Lockdown) - Thief - poradnik do gry
Górne kładki pozwalają na opuszczenie okolicy bez ponoszenia ryzyka

W miejscu tym tak na dobrą sprawę po raz pierwszy możesz zadecydować jak chcesz się zachować. Jeżeli pragniesz ominąć widocznych na dole wartowników to możesz rozpocząć przemarsz po górnych kładkach, które zaprowadzą Cię do niepilnowanej alejki i punktu zeskoku. Osobiście nie polecam jednak tego rozwiązania, a to dlatego, że obszar ten pilnują zaledwie dwie osoby. Ponadto ominęłaby Cię okazja do zdobycia kilku wartościowych skarbów.

Jeden z wartowników ma przy sobie list - Pierwsza część podróży do wieży zegarowej - Rozdział 1 (Blokada - Lockdown) - Thief - poradnik do gry
Jeden z wartowników ma przy sobie list

Na dół najlepiej jest zeskoczyć już przy pierwszej możliwej okazji, przy czym zaczekaj oczywiście aż strażnicy oddalą się od tego miejsca. Wrogowie wkrótce rozdzielą się i warto w szczególności zainteresować się przeciwnikiem, który regularnie będzie powracał do punktu startu. Postaraj się go mianowicie dwukrotnie okraść, dzięki czemu pozyskasz sakiewkę (Coin Purse - 7G) oraz list (Lockdown Regulations).

Wspomniany wyżej dokument to nie jedyne cenne znalezisko - Pierwsza część podróży do wieży zegarowej - Rozdział 1 (Blokada - Lockdown) - Thief - poradnik do gry

Wspomniany wyżej dokument to nie jedyne cenne znalezisko. Na lewo od miejsca startu, a konkretnie w pokazanym na dołączonym obrazku miejscu, natrafisz na unikalne świecidełko (Serendi Stone Circles - Amethyst Circle). Niestety, jako że przedmiot ten znajduje się pomiędzy obszarami pilnowanymi przez dwóch wartowników, będziesz musiał zaryzykować i szybko schować się po udanej kradzieży. Niedaleko lewego (bardziej oddalonego) strażnika natrafisz na złote monety (Gold Coin - 2x1G). Oprócz tego warto zajrzeć do wnętrza budynku, przy którym na samym początku przeciwnicy rozmawiali z cywilem. Odnajdziesz tu strzałę wodną (Water Arrow) oraz sakiewkę (Coin Purse - 12G).

Nowy przeciwnik - Pierwsza część podróży do wieży zegarowej - Rozdział 1 (Blokada - Lockdown) - Thief - poradnik do gry
Nowy przeciwnik

Do kolejnego obszaru możesz dotrzeć na trzy zasadnicze sposoby - wybierając zasugerowane na samym początku opisu górne kładki, docierając do dolnej części prawej alejki lub wybierając lewą alejkę pilnowaną przez pojedynczego strażnika. W dwóch ostatnich przypadkach konieczne okaże się wdrapanie na dużą przeszkodę, ale nie będzie z tym problemów. Po dotarciu w nowe miejsce [Stonemarket - Backway] ostrożnie zbliż się do nowego pojedynczego przeciwnika. Ukradnij tej osobie złoto (Coin Purse - 3G), a także szybko zabierz leżącą po lewej stronie ostrą strzałę (Broadhead Arrow). Przekradnij się teraz za plecami wroga, docierając do pionowej ściany i doskakując do drabinki.

Zamknięta bramka - Pierwsza część podróży do wieży zegarowej - Rozdział 1 (Blokada - Lockdown) - Thief - poradnik do gry
Zamknięta bramka

Po dotarciu na samą górę możesz obrócić się w prawo i zeskoczyć na niższą półkę z nowym trybikiem (Gear - 3G). Kontynuując przemarsz po tutejszych górnych kładkach dotarłbyś ponadto do obszaru z żebrakami i strzałą wodną (Water Arrow). Niezależnie od tego czy zboczyłeś z głównej trasy czy też nie wznów przemarsz, zabierając po drodze pióro (Pen - 4G). Podejdź do zamkniętej bramki i otwórz ją z pomocą wytrychów. Wkrocz do nowego obszaru, zabierając żywność (Food) i świecznik (Candlestick - 6G). Musisz zacząć się teraz przeciskać, początkowo przytrzymując klawisz/przycisk interakcji i po pewnym czasie rozpoczynając jego rytmiczne wciskanie. Wkrótce znajdziesz się w pobliżu sklepu jubilerskiego [Stonemarket - Stonecutter's Court] i otrzymasz tu nowe wytyczne.

Przedostanie się do wnętrza sklepu jubilerskiego - mapa

Powyższa mapa prezentuje okolice sklepu jubilerskiego, do którego Garrett musi się włamać, czyli lokację Targ Kamieniarzy (Stonecutter's Court). Na mapie znalazły się odnośniki do najważniejszych miejsc oraz oznaczenia czterech sugerowanych sposobów przedostania się do wnętrza budynku (warianty A-D). Szczegółowe omówienie tej okolicy oraz wszystkich wariantów zachowania znajduje się na kolejnej stronie poradnika.

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Thief

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8.61 zł

Thief

zobacz więcej informacji o grze
Thief

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier akcji

Gry Akcji