poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik South Park: Kijek Prawdy (South Park: The Stick of Truth)

W poradniku do gry South Park: Kijek Prawdy przedstawiono solucję gry, wraz z opisem najcięższych walk z bossami, minigier i zagadek. Poradnik zawiera również wszystkie wybory fabularne, a także lokalizacje ukrytych przedmiotów, ekwipunku i osiągnięć.

poradnik, solucja do gry w zawiera 128 stron i 163 ilustracji, rozmiar pliku to 20,5 MB

Rodzaje ataków

Koło wyboru ataku - Rodzaje ataków - Walka - South Park: Kijek Prawdy - poradnik do gry
Koło wyboru ataku

Twoja postać ma cztery podstawowe umiejętności ofensywne. W czasie jednej tury możesz skorzystać tylko z jednej z nich (w standardowych warunkach). Są to:

Zdolności - specjalne umiejętności zużywające PiPę (niebieski pasek) zależne od twojej klasy;

Atak przy użyciu broni dystansowej;

Atak przy użyciu broni białej;

Magia - czary zużywają manę (zielony pasek), wspólne dla każdej klasy.

W większości przypadku podstawowym źródłem ofensywy powinny być zdolności, ale może się zdarzyć, że atakiem z broni zadasz znacznie większe obrażenia, jeśli jest to naprawdę silna broń, lub jeśli zadaje obrażenia, na które przeciwnik jest wrażliwy. Z broni dystansowej korzystasz głównie, by pozbyć się przeciwników z tylu, których nie możesz zaatakować wręcz, a z magii by unieruchamiać i obrzydzać przeciwników.

Ataki przy użyciu broni dzielą się na:

Atak Podstawowy - zwykły, słaby atak. W zamian możesz go wykonać dwu lub trzykrotnie (zależnie od broni). Użyteczny przede wszystkim przeciw tarczom. Tarcza jest w stanie zablokować określoną ilość ataków, niezależnie jak silnych. To ile punktów tarczy przeciwnik ma na sobie (czyli ile ataków zablokuje) zauważysz w ikonce tarczy obok jego paska zdrowia. Używając ataku podstawowego zbijesz szybko tarczę nie marnując najlepszych umiejętności.

Atak na Maksa - silny, pojedynczy atak zadający zdecydowanie większe obrażenia niż atak zwykły. Używany przede wszystkim wobec pancerza. Pancerz symbolizuje ikonka hełmu nad paskiem zdrowia przeciwnika. Tylko silne ataki są w stanie się przebić przez mocny pancerz (zwykłe ataki będą biły po 1).

Atak Magiczny - atak wzmocniony przy użyci magii. Najlepsza kombinacja oferująca w większości przypadków najsilniejsze obrażenia. Jeśli korzystasz z broni, a przeciwnik nie ma tarczy, to stosuj atak magiczny (pamiętaj, że zużywa on manę), chyba że wróg jest odporny na obrzydzenie. Wówczas efektywniejszy będzie atak na maksa.

Efekty, odporności i wrażliwości

Badanie efektów, to często klucz do sukcesu - Efekty, odporności i wrażliwości - Walka - South Park: Kijek Prawdy - poradnik do gry
Badanie efektów, to często klucz do sukcesu

Rozpoczynając walkę badaj swoich przeciwników. Dowiesz się w ten sposób na co są wrażliwi, a na co są odporni. Jest to niezwykle istotne w czasie każdej walki, a w szczególności w starciach z Bossami. Naturalnie staraj się wykorzystać tę wiedzę unikając zdolności, na które są odporni, a używając te, na które są wrażliwi, by ułatwić sobie starcie.

Efekty z kolei, jak sama nazwa wskazuje, dają jakiś efekt na danej postaci. Może on być negatywny lub pozytywny. Zaliczają się do nich takie elementy, jak wzmocnienie ataku lub zdolności, czy wprost przeciwnie, obniżenie ich. Negatywne efekty możesz usuwać z siebie za pomocą mikstury uzdrowienia. By zrzucić pozytywne efekty z przeciwnika stosuj balony z wodą lub niektóre zdolności. Ikonki efektów znajdziesz nad paskami zdrowia, a to jak długo jeszcze będzie trwał dany efekt możesz sprawdzić badając siebie i przeciwnika.

Innym specyficznym rodzajem efektów są tzw. DoT-y. Oznacza to damage over time, czyli obrażenia zadawane regularnie przez kilka tur. By wykorzystać je maksymalnie stosuj je możliwie jak najwcześniej w czasie walki. Tym sposobem przeciwnik co turę będzie otrzymywał od nich obrażenia, podczas gdy ty będziesz już stosował inne ataki.

Do najczęstszych efektów, które będziesz stosował, lub które inni będą stosować wobec ciebie, zaliczają się:

-ogłuszenie - ogłuszony traci turę;

-uśpienie - tak jak wyżej, ale zadanie jakichkolwiek obrażeń obudzi cel;

-spowolnienie - cel traci co drugą turę;

-podpalenie - obrażenia co turę;

-obrzydzenie - obrażenia co turę, zmniejsza skuteczność leczenia. Uniemożliwia obrzydzonemu jeść i pić (z wyjątkiem mikstury uzdrowienia, która oczyszcza);

-krwawienie - obrażenia co turę, kumuluje się pięciokrotnie dla większych obrażeń;

-wkurzenie - cel atakuje osobę, która go zdenerwowała atakując wręcz i nie używając zdolności.

Mikstury

Miej ze sobą zawsze zapas mikstur - Mikstury - Walka - South Park: Kijek Prawdy - poradnik do gry
Miej ze sobą zawsze zapas mikstur

Mikstury są bardzo ważne i wielokrotnie przesądzą o różnicy między porażką, a zwycięstwem. Zawsze pamiętaj, by mieć ze sobą dużo mikstur, najlepiej tyle, ile się da. Możesz je kupować w sklepie, ale lepiej po prostu rozejrzeć się po mieście i pobrać je ze schowków. Co turę ty i twój kumpel możecie skorzystać z jednej mikstury (pamiętaj, że w przypadku twojego znajomego oznaczać to będzie, że nie będzie on mógł użyć swojej darmowej zdolności) i w najcięższych walkach właśnie co turę przyjdzie ich używać. Ponadto wiele talentów dobrze współgra z miksturami, np. oferując wzmocnienie ataku z każdym wypiciem. W grze są następujące mikstury:

-mikstury leczenia - przywracają część zdrowia;

-mikstura mocy - przywracają część PiPy;

-mikstura many - przywraca część many. Mana w przeciwieństwie do zdrowia i PiPy nie regeneruje się sama, więc stosuj te mikstury także poza walką;

-mikstura siły - zwiększa obrażenia z broni i obronę;

-mikstura szybkości - pozwala wykonać dwie czynności na turę, klucz do sukcesu w wielu walkach;

-mikstura odrodzenia - wskrzesza poległego towarzysza;

-mikstura uzdrowienia - usuwa negatywne efekty.

Ponadto są jeszcze dwa użyteczne przedmioty:

-balon z wodą - usuwa pozytywne efekty z przeciwnika;

-bobek - obrzydza cel, zdobywasz je korzystając z toalety.

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
South Park: Kijek Prawdy

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8.61 zł

Poradnik South Park: Kijek Prawdy (South Park: The Stick of Truth)

spis treści poradnika do gry South Park: Kijek Prawdy dostępnych w pełnej wersji


na pomarańczowo zaznaczono części wyświetlone jako przykładowe

South Park - Kijek Prawdy - poradnik do gry
Sterowanie
• PC
• Xbox 360
• PlayStation 3
Mapa South Park - Wschód
Mapa South Park - Zachód
Porady ogólne
Walka
• Podstawy
• Ustawienie i casterzy
• Rodzaje ataków
• Efekty, odporności i wrażliwości
• Mikstury
• Ekwipunek i modowanie przedmiotów
Klasy i umiejętności
• Wojownik
• Mag
• Złodziej
• Żyd
• Dodatki
• Magia
Drużyna
Opis przejścia
• Nowy/The New Kid in Town
• Do broni/Call the Banners (1) Token
• Do broni/Call the Banners (2) Tweek
• Do broni/Call the Banners (3) Craig
• Bard/The Bard
• Kosmiczne uprowadzenie/Alien Abduction
• Pozyskaj nowych sojuszników/Gain New Allies
• Zaatakuj szkołę/Attack the School
• Pokonaj majtkowe gnomy/Defeat the underpants gnomes
• Zawieranie sojuszy/Forging Alliances
• Dokop Clyde'owi!/Beat Up Clyde!
• Zdrada od wewnątrz/Betrayal from Within
Zadania poboczne
• Bezdomni/Homeless problem
• Człowieko-Niedźwiedzio-Świnia/ManBearPig
• Magiczne pieśni/Magical Songs
• Mongolski zatarg/Mongolian Beef
• Ogrzyca/The She-Ogre
• Polowanie na grubego zwierza/Big Game Huntin' with Jimbo
• Zaginione bobeczki/Droping the Kids off
• Zmarnowana skrytka/Wasted cache
• Pozostałe
Znajdźki
• Znajomi i klucze
• Chinpokomony
Osiągnięcia
• Zwykłe osiągnięcia
• Ukryte osiągnięcia
South Park - Kijek Prawdy - Wymagania sprzętowe
South Park: Kijek Prawdy

zobacz więcej informacji o grze
South Park: Kijek Prawdy

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier RPG

Gry RPG
© 2000-2014 GRY-OnLine S.A.regulaminkontakt i pomocgry onlinegame guides