poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Enslaved: Odyssey to the West

Poradnik do gry Enslaved: Odyssey to the West zawiera kompletny, wzbogacony licznymi poradami opis przejścia na najwyższym poziomie trudności. Opisane zostały również lokalizacje sekretów (Masks i Tech Orbs), a także osiągnięcia i walki z bossami.

poradnik, solucja do gry w zawiera 230 stron i 440 ilustracji, rozmiar pliku to 42,7 MB

Osiągnięcia: Free!

Uskok między platformami do pokonania - Chapter 1 - The Escape - Enslaved: Odyssey to the West - poradnik do gry
Uskok między platformami do pokonania

Grę rozpoczynasz zapoznając się z kontrolą. Dobrze w tym miejscu wspomnieć, że gra nie daje ci możliwości zmiany ustawień konfiguracji klawiszy poza głównym menu, dlatego lepiej dostosuj i spróbuj zapamiętać klawiszologię przed przystąpieniem do rozgrywki.

Twój pierwszy cel to wydostanie się ze statku. Przeskakuj nad kolejnymi przepaściami używając klawisza/przycisku skoku przemieszczając się między kolejnymi pomieszczeniami. Za jego pomocą możesz także przeskakiwać drobne przeszkody lub doskakiwać do wystających elementów/platform. Podczas przeskoków nad przepaściami chroni cię "niewidzialna ściana", nie pozwalająca upaść z krawędzi.

Półka po prawej - Chapter 1 - The Escape - Enslaved: Odyssey to the West - poradnik do gry
Półka po prawej

Po załamaniu się platformy musisz wydostać się na górę - podejdź do półki i naciśnij przycisk/klawisz skoku, by na nią wskoczyć.

Wystające rury - Chapter 1 - The Escape - Enslaved: Odyssey to the West - poradnik do gry
Wystające rury

Możesz wchodzić na wystające obiekty, jak rury z których możesz doskoczyć do dalszych półek.

Po wybuchu dwa pomieszczenia dalej, zeskocz na dół naciskając klawisz/przycisk skoku.

Zewnętrzna metalowa konstrukcja - Chapter 1 - The Escape - Enslaved: Odyssey to the West - poradnik do gry
Zewnętrzna metalowa konstrukcja

Po filmiku przerywnikowym wspinaj się po metalowej konstrukcji używając klawisza/przycisku skoku i klawiszy kierunkowych/gałki. Na szczycie wespnij się na konstrukcję po lewej stronie.

Rura po prawej - Chapter 1 - The Escape - Enslaved: Odyssey to the West - poradnik do gry
Rura po prawej

Gdy skończy się cutscene'a, zobaczysz robota z działkiem. Nie wychylaj się, wskocz na rurę po prawej stronie. By zeskoczyć z rury naciśnij klawisz/przycisk akcji lub skoku. Zeskok nie wpływa na twoje punkty życia niezależnie od wysokości.

W następnym pomieszczeniu znajdujesz broń - po przerywniku filmowym wróć tą samą drogą do miejsca, gdzie zostałeś zaatakowany przez robota.

Pierwszy robot - Chapter 1 - The Escape - Enslaved: Odyssey to the West - poradnik do gry
Pierwszy robot

Biegnij w stronę wroga - twoja energia tarczy przez chwilę spowoduje odporność na jego ataki. Schowaj się za przeszkodami po lewej lub prawej stronie, by zregenerować energię tarczy.

By zaatakować, postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie: najpierw wciśnij klawisz/przycisk ataku (Attack), a następnie klawisz/przycisk "mocnego ataku" (Heavy Attack). Jeśli robot nie rozleci się po twoim ataku, powtórz go w ten sam sposób.

Pole walki - Chapter 1 - The Escape - Enslaved: Odyssey to the West - poradnik do gry
Pole walki

W kolejnym pomieszczeniu czeka cię walka z czterema robotami podstawowymi (dalej zwane "zwykłymi") - początkowo samouczek pokaże ci jak używać tarczy - blokada ciosu, za pomocą klawisza/przycisku blokady oraz wykonywania uników, trzymając klawisz kierunku/przesuwając gałkę w wybraną stronę i naciskając klawisz/przycisk skoku. By łatwo pokonać niespecjalnych wrogów, najlepiej wykonuj szybkie ataki (klawiszem ataku), by nie dopuścić, aby wróg zaatakował cię pierwszy, a następnie połącz je z "mocnymi atakami", które zadają większe obrażenia, lecz są wolniejsze. Gdy dostrzeżesz, że wróg próbuje wykonać atak, wykonaj unik lub użyj tarczy i wyprowadź szybki kontratak.

Jeden z trzech przeciwników - Chapter 1 - The Escape - Enslaved: Odyssey to the West - poradnik do gry
Jeden z trzech przeciwników

Za drzwiami czeka na ciebie jeszcze trzech takich samych przeciwników. Tu samouczek pokaże ci, jak wykonać atak obszarowy (skok+atak), oraz ładować atak podstawowy (przytrzymując klawisz ataku). Ataku obszarowego używaj, gdy masz w zasięgu więcej niż jednego wroga. Ładowanie ataku używaj, by przebić się przez obronę wroga.

Prawa strona statku - Chapter 1 - The Escape - Enslaved: Odyssey to the West - poradnik do gry
Prawa strona statku

Jesteś na moście, drzwi są zamknięte - wespnij się na wystający obiekt w ścianie po prawej i przeskakuj w prawą stronę. Następnie przemieszczaj się po skrzydłach.

Wrogowie na prawym skrzydle - Chapter 1 - The Escape - Enslaved: Odyssey to the West - poradnik do gry
Wrogowie na prawym skrzydle

Na jednym z nich zaatakuje cię trzech wrogów. Używaj ataków obszarowych i nie pozwól, by atakowało cię kilku na raz - wykonuj uniki. Najlepiej zrobisz jeśli nie będziesz zadawał każdemu pojedynczych obrażeń, ale skupiał się na każdym wrogu z osobna eliminując ich po kolei.

Przejście na drugą stronę statku - Chapter 1 - The Escape - Enslaved: Odyssey to the West - poradnik do gry
Przejście na drugą stronę statku

Podążaj dalej do końca skrzydeł, wespnij na obiekt na ścianie i przedostań się po podświetlonych obiektach na drugą stronę statku.

Płomień z silnika - Chapter 1 - The Escape - Enslaved: Odyssey to the West - poradnik do gry
Płomień z silnika

Uważaj na ogień wydobywający się z silnika - jest dla ciebie zabójczy. Dojdź do ostatniego skrzydła i używając klawisza/przycisku akcji otwórz drzwi.

Uszkodzone skrzydło - Chapter 1 - The Escape - Enslaved: Odyssey to the West - poradnik do gry
Uszkodzone skrzydło

Po filmiku zauważysz, że sytuacja robi się dość zaostrzona. Musisz działać szybko. Masz około 7 sekund, by wyskoczyć po skrzydle bliżej kadłuba.

Kapsuła ratunkowa nad bohaterem - Chapter 1 - The Escape - Enslaved: Odyssey to the West - poradnik do gry
Kapsuła ratunkowa nad bohaterem

Po dostaniu się na skrzydło, masz około 30 sekund na dostanie się do kapsuły ratunkowej. Usłyszysz komunikat, gdy pozostanie ci 20, później odliczanie od dziesięciu. To ostatni etap do ukończenia pierwszego rozdziału.

Osiągnięcia: Sightseeing, Minded the Gap

HUD - Chapter 2 - The Old City - Enslaved: Odyssey to the West - poradnik do gry
HUD

Po zakończeniu cutsceny przejdź kilka kroków, a zobaczysz HUD gracza.

Kula doświadczenia - Chapter 2 - The Old City - Enslaved: Odyssey to the West - poradnik do gry
Kula doświadczenia

Podążaj za dziewczyną - Trip - od teraz będzie twoją towarzyszką. W tym miejscu możesz także znaleźć cenne punkty doświadczenia (PD) w postaci czerwonych, lewitujących kul (Tech Orbs). Jedna taka kula dostarczy ci 500 PD.

Kula w sąsiednim rogu - Chapter 2 - The Old City - Enslaved: Odyssey to the West - poradnik do gry
Kula w sąsiednim rogu

Skieruj się na prawo od miejsca, z którego przyszedłeś - znajdziesz tam jedną kulę doświadczenia. Z tego miejsca obróć się w lewo i idź do przeciwległego rogu - tam także znajdziesz jedną kulę.

Trzy kule na podeście - Chapter 2 - The Old City - Enslaved: Odyssey to the West - poradnik do gry
Trzy kule na podeście

Koniecznie wskocz na mur po lewej stronie - znajdziesz tam trzy kule doświadczenia oraz kawałek dalej, skumulowanych 8 kolejnych. Potem podejdź do Trip - zlokalizujesz ją naciskając klawisz/przycisk nazwany w opcjach "Trip Command".

Most i rura po lewej - Chapter 2 - The Old City - Enslaved: Odyssey to the West - poradnik do gry
Most i rura po lewej

Trip poprosi cię o przejście na drugą stronę. Stojąc obok niej obróć się w lewo i przeskocz po rurach na drugą stronę. Zauważysz wskaźnik pokazujący twój obecny cel.

Dźwignia mostu - Chapter 2 - The Old City - Enslaved: Odyssey to the West - poradnik do gry
Dźwignia mostu

W jednym z rogów znajduje się możliwa do zebrania kula doświadczenia. Musisz teraz opuścić most, lecz uważaj - gdy to zrobisz zjawi się dwóch przeciwników - są mocniejsi, odporniejsi oraz potrafią używać obrony. Gdy jeden z przeciwników się broni, załaduj atak podstawowy lub odskocz od przeciwnika i bądź gotów na to, że może on wyprowadzić atak.

Przeszkoda do usunięcia - Chapter 2 - The Old City - Enslaved: Odyssey to the West - poradnik do gry
Przeszkoda do usunięcia

Po pokonaniu robotów Trip poprosi cię o podniesienie przeszkody. Po przejściu za nią dostrzeżesz przed sobą, na lewo, apteczkę i kulę doświadczenia.

Po zejściu w dół i obejrzeniu filmiku, zbierz kule doświadczenia znajdujące się wokół ciebie.

Robot z karabinem - Chapter 2 - The Old City - Enslaved: Odyssey to the West - poradnik do gry
Robot z karabinem

Na placu na dole czeka na ciebie jeden robot z karabinem. Podejdź do niego chowając się za przeszkodami i używając uników. Po jego pokonaniu pojawią się jeszcze dwie pary robotów. Pamiętaj o unikach. Po walce znajdziesz na placu 16 kul doświadczenia.

Menu Trip Command - Chapter 2 - The Old City - Enslaved: Odyssey to the West - poradnik do gry
Menu Trip Command

Samouczek pokaże ci teraz jak używać komend dla Trip. Wciśnij klawisz Trip Command i wybierz jedną z dostępnych akcji klawiszami/gałką. Obecnie dostępną masz tylko jedną akcję "zawołaj do siebie". Wybierz ją i ruszaj dalej za wskaźnikiem celu.

Za przejściem będziesz musiał pokonać trzy roboty. Po ich pokonaniu wejdź na schody. Zaczekaj chwilę, aż Trip otworzy przejście.

Wnętrze ostrzeliwanego budynku - Chapter 2 - The Old City - Enslaved: Odyssey to the West - poradnik do gry
Wnętrze ostrzeliwanego budynku

Musisz teraz przedostać się unikając ostrzału. Biegnij, a gdy promień celownika robota będzie miał kolor czerwony, wykonaj unik. Po dotarciu na wyznaczone miejsce, użyj klawisza/przycisku odwrócenia uwagi (Distraction), by skupić na sobie ostrzał wroga. Następnie używając Trip Command, zawołaj do siebie Trip, starając się dalej skupić na sobie ostrzał. Podążaj dalej schodami na górę.

Decoy w Trip Command - Chapter 2 - The Old City - Enslaved: Odyssey to the West - poradnik do gry
Decoy w Trip Command

Znów jesteś pod ostrzałem. Każ teraz Trip, by to ona zwróciła na siebie uwagę, wybierając z menu komend nową opcję przynęty/wabika po lewej stronie (Decoy), po czym szybko biegnij na drugą stronę. Po dotarciu bezpiecznie do osłony, teraz ty zwracaj na siebie uwagę po zawołaniu Trip do siebie.

Osłona przed ostrzałem - Chapter 2 - The Old City - Enslaved: Odyssey to the West - poradnik do gry
Osłona przed ostrzałem

Musisz teraz zejść po schodach na dół i pozbyć się robotów, by Trip mogła bezpiecznie odblokować drzwi. Na lewo od schodów znajduje się 8 kul, które możesz zebrać, oraz apteczka.

Metalowa konstrukcja na drugą stronę - Chapter 2 - The Old City - Enslaved: Odyssey to the West - poradnik do gry
Metalowa konstrukcja na drugą stronę

Rozkaż teraz, by Trip użyła przynęty i przejdź po stalowej konstrukcji na drugą stronę. Tam także po odczekaniu chwili możesz kazać Trip użyć tej umiejętności. Po rozprawieniu się z parą robotów, wróć do Trip.

Drabina na piętrze - Chapter 2 - The Old City - Enslaved: Odyssey to the West - poradnik do gry
Drabina na piętrze

Dalej, podążaj za Trip - po drodze możesz zebrać 15 kul doświadczenia, większość w rogach placu, na którym się znajdujesz. Dziewczyna poprosi cię, abyś wskoczył na górę i złapał dla niej Mechaniczną Ważkę (Dragonfly). Musicie współpracować - użyj w oznaczonym miejscu przycisku/klawisz akcji, by podnieść Trip i kolejno skoku, by ją podrzucić na piętro, gdzie opuści ci ona drabinę.

Mechaniczna Ważka - Chapter 2 - The Old City - Enslaved: Odyssey to the West - poradnik do gry
Mechaniczna Ważka

Ważka będzie teraz oznaczona wskaźnikiem. Złapanie jej nie będzie jednak takie proste.

Drzewo i budynek z prawej - Chapter 2 - The Old City - Enslaved: Odyssey to the West - poradnik do gry
Drzewo i budynek z prawej

Będąc na drzewie możesz skierować się do budynku po prawej, by zebrać znajdujące się tam 3 kule.

Pole minowe - Chapter 2 - The Old City - Enslaved: Odyssey to the West - poradnik do gry
Pole minowe

Po złapaniu Ważki zejdź na dół. Ważka została tak zmodyfikowana przez Trip, że dzięki niej będziesz zdolny widzieć miny będące przeszkodą kawałek dalej. Trip ich nie widzi, dlatego musisz wziąć ją na plecy i bacznie omijać pomarańczowe kręgi. Po przejściu przez pole minowe, musisz pokonać kolejne, postępuj analogowo.

Drugie pole minowe - Chapter 2 - The Old City - Enslaved: Odyssey to the West - poradnik do gry
Drugie pole minowe

Kolejne pole minowe. Pamiętaj - już jedno dotknięcie pomarańczowego okręgu uaktywniającego minę jest dla ciebie zabójcze.

Balkon przy budynku - Chapter 2 - The Old City - Enslaved: Odyssey to the West - poradnik do gry
Balkon przy budynku

Musisz teraz podrzucić towarzyszkę na balkon. Uważaj - po przejściu przez szynę między autami zaatakuje cię robot - pamiętaj, możesz spychać przeciwników na miny używając ataku obszarowego. Jeśli to zrobisz, odblokujesz osiągnięcie Minded the Gap.

Przeskok nad minami - Chapter 2 - The Old City - Enslaved: Odyssey to the West - poradnik do gry
Przeskok nad minami

Trip poprosi, abyś pomógł jej się przeprawić nad przepaścią. Dotrzyj do niej i przerzuć ją na autobus (podnosząc ją [akcja], a następnie rzucając [skok]). Uważaj - Trip nie poradzi sobie z podciągnięciem się na autobus - szybko doskocz do niej i naciśnij przycisk/klawisz akcji.

Działko - Chapter 2 - The Old City - Enslaved: Odyssey to the West - poradnik do gry
Działko

Na twojej drodze stoi działko (Turrent Gun). Musisz dostać się nad nie. Dobiegnij kolejno do szopki po lewej chowając się za nią, kolejno schowaj się za osłoną. Każ Trip użyć wabika i przejdź na metalową konstrukcję po prawej - wespnij się na nią i przeskakuj w prawo. Potem wejdź na szczyt budynku przed tobą.

Uśpione roboty - Chapter 2 - The Old City - Enslaved: Odyssey to the West - poradnik do gry
Uśpione roboty

Na cutscenie zobaczysz rozmieszczenie czterech przeciwników - możesz z nimi walczyć lub prześliznąć się niezauważony - wybór należy do ciebie. By uniknąć walki, musisz unikać jasnych okręgów wyznaczających "pole widzenia" robota. Zeskocz dwukrotnie na dół, przejdź do przeciwległej ściany i wejdź na piętro z którego możesz przeskoczyć po wystających prętach na półkę z dwiema widocznymi kulami. Potem zeskocz na grunt. Pamiętaj: omijając przeciwników bez walki nie otrzymasz punktów doświadczenia.

Po zeskoczeniu możesz zebrać apteczkę znajdującą się na lewo. Teraz przepraw się do budynku koło działka. Wyjdź po rynnie wyżej.

Belki konstrukcyjne billboardu - Chapter 2 - The Old City - Enslaved: Odyssey to the West - poradnik do gry
Belki konstrukcyjne billboardu

Dostajesz teraz do dyspozycji ulepszenie twojej laski o możliwość strzelania plazmą (Plasma Blast). Naciśnij klawisz/przycisk celowania i zestrzel trzy podpory bilboardu, które zniszczą działko. Po filmiku szybko zejdź na dół i rozpraw się z trzema robotami. Wejdź do budynku i usuń przeszkodę dla Trip.

Osłona przed działkiem - Chapter 2 - The Old City - Enslaved: Odyssey to the West - poradnik do gry
Osłona przed działkiem

Podążaj teraz za Trip do czasu następnej cutsceny. Musisz teraz dostać się do działka, by przejąć nad nim kontrolę. By tego dokonać, używając wabika Trip odwracaj uwagę działka i chowaj się za przeszkodami i samochodami. Musisz chwilę odczekać zanim Trip znów będzie mogła odciągnąć od ciebie działko. Przy samochodzie skręć w lewo jeśli chcesz zebrać kule, jeśli nie - idź w prawo.

Rura na szczyt budynku - Chapter 2 - The Old City - Enslaved: Odyssey to the West - poradnik do gry
Rura na szczyt budynku

Wespnij się teraz na szczyt budynku. Użyj Trip do odciągnięcia uwagi działka i szybko podejdź do niego i wykonaj atak, po czym użyj przycisku/klawisza akcji, by przejąć nad nim kontrolę.

Cysterna - Chapter 2 - The Old City - Enslaved: Odyssey to the West - poradnik do gry
Cysterna

Kontrolując działko, wysadź najpierw oznaczoną cysternę. Wybuch spowoduje, że atak rozpoczną roboty. Najpierw para z prawej strony, potem para z naprzeciwka. Następnie dwie pary z obu stron. Możesz użyć beczek, by spowodować wybuchy, które pomogą ci pozbyć się przeciwników.

Uważaj - pojawia się kolejny robot, który potrafi przyzwać posiłki - zniszcz go w ciągu dziesięciu sekund, by uniknąć kolejnej fali przeciwników (trzech z naprzeciwka).

Droga powrotna po belkach - Chapter 2 - The Old City - Enslaved: Odyssey to the West - poradnik do gry
Droga powrotna po belkach

Wróć teraz do Trip - jeśli chcesz, zbierz kule po pokonanych przeciwnikach. Dostaniesz teraz informację o możliwości wykupowania ulepszeń za zdobyte PD.

Dostęp do sklepu z ulepszeniami - Chapter 2 - The Old City - Enslaved: Odyssey to the West - poradnik do gry
Dostęp do sklepu z ulepszeniami

By to zrobić, wejdź w menu Trip Command i wybierz ikonę klucza.

Interfejs sklepu - Chapter 2 - The Old City - Enslaved: Odyssey to the West - poradnik do gry
Interfejs sklepu

Możesz teraz wybrać interesującą cię kategorię i dokonać zakupu umiejętności (jeśli posiadasz wystarczające ilości PD). Szczegółowe informacje znajdziesz w rozdziale o umiejętnościach. Po zakończeniu zakupów wyjdź z menu. Od teraz możesz aktywować je w dowolnej chwili.

Pomóż teraz koleżance dostać się do budynku i wskocz za nią. Pokonaj kolejne pomieszczenia aż dojdziesz do obszernego pokoju.

Boss: Demolition Mech

Boss - Demolition Mech - Boss - Demolition Mech - Chapter 2 - The Old City - Enslaved: Odyssey to the West - poradnik do gry
Boss - Demolition Mech

Do pokonania masz pierwszego bossa - niszczyciela (Demolition Mech). Robot wykonuje trzy ataki: z bliska uderzając o ziemię, wyciągając ob. ramiona lub wyciągając jedno z nich. Musisz nauczyć się zauważać lub słyszeć kiedy musisz wykonać unik. Tarcza na nic się tu zda - ataki bossa ją ignorują. Do ataku możesz użyć także Plazmy - naboje masz w rogu lecz pamiętaj - wróg odniesie obrażenia tylko przy celnym strzale w głowę. Wykonuj ataki po unikach, najbezpieczniej po dwa szybkie uderzenia, potem przygotuj się na unik. Pierwsze zwalenie z nóg robota może być nieco czasochłonne. Gdy zobaczysz czerwoną otoczkę wokół bossa, schowaj się za statuą po środku i przyciągnij uwagę przeciwnika odpowiednim klawiszem (Distraction).

Mech zniszczony kulą z pomnika - Boss - Demolition Mech - Chapter 2 - The Old City - Enslaved: Odyssey to the West - poradnik do gry
Mech zniszczony kulą z pomnika

Mech uderzy w statuę, uszkadzając ją. Potem znów musisz nieco go uszkodzić, jednak tym razem jest już łatwiej. Musisz spowodować uderzenie robota w statuę 4 razy. Na sali znajdują się także dwie apteczki.

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Enslaved: Odyssey to the West

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8,61 zł

Enslaved: Odyssey to the West

zobacz więcej informacji o grze
Enslaved: Odyssey to the West

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier przygodowych

Przygodowe