poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Total War: Rome II

Poradnik do gry Total War: Rome II to kompendium przydatnych informacji. Opracowanie zawiera liczne porady, opisuje rozbudowę imperium wraz z przykładowymi prowincjami, a także formowanie i działanie armii, floty i wysłanników oraz taktykę starć.

poradnik, solucja do gry w zawiera 266 stron i 434 ilustracji, rozmiar pliku to 28,5 MB

Doświadczenie oddziałów; tradycje

Doświadczenie

Oddziały mogą zdobywać doświadczenie na kilka sposobów. Najczęściej zdobywają je w walce, poprzez zabijanie wrogich żołnierzy, niszczenie wrogich machin oblężniczych czy zatapianie wrogich okrętów. Oprócz tego oddziały mogą być szkolone podczas rekrutacji, dzięki budynkom szkoleniowym oraz aktywnie, za pomocą czempionów dołączanych do armii. Kolejne poziomy doświadczenia zwiększają skuteczność ataku i obrony w zwarciu, szybkostrzelność, celność strzałów oraz morale oddziałów a także zmniejszają podatność na zmęczenie.

Poziom doświadczenia oddziałów możemy łatwo sprawdzić dzięki ikonie znajdującej się w prawej-górnej części danej jednostki. Brązowy pagon oznacza poziomy 1-3, srebrny 4-6, złoty 7-9.

Wszystkie oddziały wchodzące w skład armii zostały przeszkolone przez czempiona. - Doświadczenie oddziałów; tradycje - Wojsko - Total War: Rome II - poradnik do gry
Wszystkie oddziały wchodzące w skład armii zostały przeszkolone przez czempiona.

Poziom doświadczenia

I

II

III

IV

V

VI

VII

VIII

IX

Atak w zwarciu

+1

+2

+3

+4

+4

+5

+6

+6

+7

Obrona w zwarciu

+1

+2

+2

+3

+5

+5

+6

+7

+7

Liczba strzałów/min.

+2

+4

+6

+8

+10

+12

+14

+16

+18

Celność ostrzału

+2

+4

+6

+8

+10

+12

+14

+16

+18

Morale

+1

+1

+2

+3

+3

+4

+4

+5

+6

Zmęczenie

    

-1

-1

-2

-2

-3

Jak widać doświadczone oddziały są o wiele bardziej skuteczne w walce od świeżych rekrutów, stąd też powinniśmy o nie dbać i w miarę możliwości nie wykorzystywać ich w misjach samobójczych.

Tradycje

Każda nowo stworzona armia posiada własną nazwę oraz symbol. W trakcie trwania gry, poprzez kolejne bitwy gromadzi ona, podobnie jak należący do niej oddziały, punkty doświadczenia. Gdy armia awansuje na wyższy poziom, może ona wybrać jedną z wielu dostępnych w grze tradycji, które od tej pory będą dawały bonusy należącym do niej oddziałom.

Po wybraniu generała wystarczy nacisnąć przycisk szczegóły (klawisz 2), a już na pierwszej stronie zobaczymy nazwę, emblemat oraz historię jednostki. Oprócz tego ujrzymy ilość zebranych punktów doświadczenia oraz aktualny poziom armii. Jeśli odblokowaliśmy nową tradycję, będziemy mogli wybrać ją z listy; przy wyższych poziomach doświadczenia możliwe będzie również "ulepszenie" uprzednio nabytych zdolności.

Tradycje mają olbrzymie znaczenie w Total War: Rome II. Nawet jeśli nasza armia ulegnie zagładzie, bądź rozwiążemy ją, zdobyte przez nią doświadczenie nie idzie na marne. Tworząc nową armię możemy przywrócić tradycje, dzięki czemu nasze jednostki od razu skorzystają z uprzednio odblokowanych zdolności. Podobnie jak w przypadku rozwiązywania armii, system ten pozwala na błyskawiczne przemieszczenie legionu z tradycjami z jednego krańca mapy na drugi.

Jakie wybierać tradycje - Doświadczenie oddziałów; tradycje - Wojsko - Total War: Rome II - poradnik do gry

Jakie wybierać tradycje? Ponownie, polecam specjalizować nasze legiony i armie. W początkowej fazie gry, szczególnie podczas rozgrywki frakcjami barbarzyńskimi, bardzo przydatne są oddziały miotające - stąd też warto przynajmniej jedną armię przeszkolić w tym kierunku. Z drugiej strony z biegiem czasu skuteczność strzelców maleje, a ważniejsze staje się posiadanie ciężkiej piechoty. Z tego też powodu, polecałby skupić się raczej na bonusach dla piechurów niż strzelców. Ci drudzy będą przydatni głównie w państwach Wschodu, gdzie łucznicy konni oraz świetni łucznicy piesi będą mieli wpływ na wynik starcia aż do końca gry.

Drugim niezmiernie istotnym typem armii jest legion inżynieryjny/oblężniczy. Wybierając tradycje zwiększające skuteczność naszych oddziałów podczas ataku na umocnienia oraz usprawniających działanie naszych maszyn wojennych, tworzymy armię zdolną do szturmowania wrogich miast już w pierwszej turze. Takie oddziały powinny rozpoczynać oblężenie; następnie dosyłamy w ich zasięg dodatkowe armie pełne piechoty, ponownie klikamy na naszych specjalistów od oblężeń i rozpoczynamy natarcie. Ze względu na wcześniej opisaną możliwość przenoszenia legionów po mapie, nasi specjaliści mogą być zawsze tam, gdzie są nam aktualnie potrzebni.

Bonusy dla kawalerii powinniśmy zostawić legionom wsparcia - tym, które zawsze dołączają do bitwy jako drugie. Armie zachodu, korzystające z kawalerii nie są niestety zbyt skuteczne, stąd też tradycje jeździeckie nie są wśród nich zbyt popularne. Inaczej jest na Wschodzie, gdzie ze względu na rozległe obszary bardzo często dochodzi do starć konnicy. Tutaj powinniśmy szczególnie kłaść nacisk na posiadanie doskonałych kawalerzystów.

Flota, transport drogą morską

Zarządzanie flotą jest bardzo zbliżone do dowodzenia armią. Nowe floty tworzymy w miastach nadmorskich posiadających port; uzupełniać je możemy natomiast na przyjaznych bądź wspólnych regionach morskich. Uszkodzone okręty najszybciej naprawia się w dokach.

Podobnie jak armie lądowe, tak samo floty posiadają kilka różnych trybów poruszania się. Są to: cała naprzód! (odpowiednik forsownego marszu), patrol (odpowiednik fortyfikacji) oraz plądrowanie. Nasze okręty mogą również zaatakować wrogi port, blokując całkowicie dostęp do niego i zatrzymując handel morski.

Transport armii droga morską jest niewymagający - Flota, transport drogą morską - Wojsko - Total War: Rome II - poradnik do gry

Transport

Transport armii droga morską jest niewymagający. Wystarczy nakierować naszego dowódcę wojsk lądowych na akwen morski, a armia sama zaopatrzy się w statki transportowe. Musimy pamiętać o zapewnieniu takim oddziałom należytej osłony w postaci floty wojennej, gdyż statki te są bardzo łatwe do zatopienia. W tym celu wystarczy zaznaczyć naszą transportowaną armię i kliknąć PPM na nasze okręty bojowe - jednostki wojskowe będą ochraniały nasze wrażliwe na atak wojsko.

Większa flaga oznacza siłę floty, mniejsza - transportowanej armii. - Flota, transport drogą morską - Wojsko - Total War: Rome II - poradnik do gry
Większa flaga oznacza siłę floty, mniejsza - transportowanej armii.

W przypadku starcia na morzu proponuję unikać nimi walki, a w ostateczności ostrożnie podchodzić do jednostek wroga i dokonywać abordażu. Koniecznie musimy unikać jednostek taranujących - jedno uderzenie jest w stanie zniszczyć całą jednostkę!

Jednostki lądowe

Piechota z włóczniami

Ta podstawowa formacja będzie stanowiła trzon każdej antycznej armii. Mogą być to zarówno słabo wyszkolone oddziały niewolników jak również elitarni rzymscy triarii. Jednostki te posiadają często szereg zdolności specjalnych, umożliwiających szybkie przemieszczanie się po polu walki, gwarantujące bonusy w starciu z konnicą czy w przypadku frakcji helleńskich pozwalających na przekształcenie oddziału w falangę. Znajdziemy tutaj germańskie oddziały plemienne, elitarnych triarii czy egzotycznych włóczników numidyjskich.

Piechota ta została wyposażona w kilkumetrowe piki, które to mogą być wykorzystane do stworzenia falangi - Jednostki lądowe - Wojsko - Total War: Rome II - poradnik do gry

Piechota z pikami

Piechota ta została wyposażona w kilkumetrowe piki, które to mogą być wykorzystane do stworzenia falangi. W przeciwieństwie do włóczników, pikinierzy uderzają przeciwnika z bezpiecznej odległości, powoli niszcząc oddziały wroga a samemu nie ponosząc wielkich strat. Niestety formacja ta ma jedną olbrzymią wadę: jest ona bardzo ciężka w manewrowaniu, stąd może zostać łatwo oflankowana i zniszczona. Szarża na plecy falangi prawie zawsze zakończy się jej zniszczeniem. Znajdziemy tutaj zarówno egipskich pikinierów jak i grecką straż królewską.

Formacja ta uzbrojona jest w broń białą, taką jak topory czy miecze - Jednostki lądowe - Wojsko - Total War: Rome II - poradnik do gry

Piechota walcząca w zwarciu

Formacja ta uzbrojona jest w broń białą, taką jak topory czy miecze. Oddziały te zazwyczaj cechują się lepszą zdolnością ataku i większymi zadawanymi obrażeniami niż włócznicy, stąd służy ona zazwyczaj do przełamywania linii wroga; są oni szczególnie przydatni podczas starć z najlepiej opancerzonymi oddziałami wroga. Do tej kategorii należą zarówno topornicy, rzymscy hastami jak i berserkerzy.

Ta wyposażona w broń dystansową piechota służy nękaniu oddziałów przeciwnika ciągłymi atakami - Jednostki lądowe - Wojsko - Total War: Rome II - poradnik do gry

Piechota miotająca

Ta wyposażona w broń dystansową piechota służy nękaniu oddziałów przeciwnika ciągłymi atakami. Znajdziemy tutaj procarzy, łuczników czy też oszczepników - każdy z nich przysłuży się uszczupleniu liczebności wrogiej armii. Niestety jednostki te są bardzo słabo opancerzone, stąd jedna zdecydowana szarża kawalerii bądź rydwanów jest w stanie zniszczyć nawet cały oddział. Zależnie od uzbrojenia mogą oni znajdować się bezpośrednio za linią ciężkiej piechoty (łucznicy, procarze) bądź przed nią - harcownicy wyposażeni w oszczepy szybko zmuszą wroga do podjęcia działań ofensywnych.

Jest to lekkozbrojna konnica, służąca raczej jako oddziały wsparcia, niż główna siła uderzeniowa - Jednostki lądowe - Wojsko - Total War: Rome II - poradnik do gry

Kawaleria walcząca w zwarciu

Jest to lekkozbrojna konnica, służąca raczej jako oddziały wsparcia, niż główna siła uderzeniowa. Oddziały te mogą śmiało atakować harcowników czy lekką piechotę wroga, lecz powinny unikać starć z włócznikami oraz ciężkozbrojną piechotą, które są w stanie wytrzymać szarżę kawalerii. Znajdziemy tutaj rzymskich equites czy też arabską kawalerię.

Ciężka kawaleria, zdolna zniszczyć nawet średnio opancerzone oddziały piechoty wroga - Jednostki lądowe - Wojsko - Total War: Rome II - poradnik do gry

Kawaleria szturmowa

Ciężka kawaleria, zdolna zniszczyć nawet średnio opancerzone oddziały piechoty wroga. Gdy dostaną się na flankę wrogiej armii, mogą bez problemu zmusić ją do odwrotu. Jej największym wrogiem są duże oddziały ciężkozbrojnych włóczników i pikinierów. Kawalerię szturmową tworzą zarówno lansjerzy sarmaccy jak i greccy katafrakci.

Podobnie jak piechota miotająca, kawaleria ta wyposażona jest w broń służącą do walki na dystans - Jednostki lądowe - Wojsko - Total War: Rome II - poradnik do gry

Kawaleria miotająca

Podobnie jak piechota miotająca, kawaleria ta wyposażona jest w broń służącą do walki na dystans. Dzięki olbrzymiej mobilności jest ona w stanie razić odsłonięte flanki wrogiej formacji i bez problemu dotrzeć do lekkozbrojnych oddziałów przeciwnika. Jej największą wadą jest bardzo słaba zdolność do walki wręcz i często bardzo słabe opancerzenie. Musi ona unikać wrogich strzelców oraz kawalerii; w starciach z innymi formacjami prawie zawsze będzie jednak górą. Kawaleria miotająca wywodzi się zazwyczaj ze stepów oraz pustyń, stąd też znajdziemy tutaj zarówno jazdę sarmacką jak i numidyjską.

Czyli

Rydwany

Czyli "antyczne czołgi". Świetnie opancerzone, mobilne, zdolne do prowadzenia ostrzału oddziały służą robieniu wyrw w formacjach wroga. Doskonale spisują się podczas szarży, szczególnie na lekkie i średnio opancerzone oddziały wroga. Niestety ich największą wadą jest mała liczebność i podatność na przeciągające się starcia wręcz. Doświadczony dowódca rydwanów powinien wykorzystywać je do przeprowadzenia szarży, a następnie wycofania się w celu przygotowania kolejnego ataku.

Zwierzęta te, podobnie jak rydwany, służą przełamywaniu szyków wroga, lecz w przeciwieństwie do maszyn wojennych potrafią one znacznie dłużej utrzymać się w walce wręcz - Jednostki lądowe - Wojsko - Total War: Rome II - poradnik do gry

Słonie bojowe

Zwierzęta te, podobnie jak rydwany, służą przełamywaniu szyków wroga, lecz w przeciwieństwie do maszyn wojennych potrafią one znacznie dłużej utrzymać się w walce wręcz. Z drugiej strony są one znacznie bardziej podatne na ostrzał - płonące strzały lub oszczepy bardzo szybko uszczuplą ich liczebność. W grze występują dwa rodzaje słoni: indyjskie i afrykańskie, dostępne na dalekim wschodzie i w północnej Afryce.

Znajdziemy tutaj szeroką gamę maszyn służących do miotania ciężkich pocisków lub strzał w kierunku wroga - Jednostki lądowe - Wojsko - Total War: Rome II - poradnik do gry

Maszyny wojenne

Znajdziemy tutaj szeroką gamę maszyn służących do miotania ciężkich pocisków lub strzał w kierunku wroga. Balisty, skorpiony czy onagery mają największy zasięg ze wszystkich wojsk dystansowych, lecz posiadają jedną, olbrzymią wadę: ich niewielka mobilność powoduje, że muszą być nieustannie ochraniane przez oddziały piechoty. Maszyny wojenne są niezastąpione podczas oblężeń - mogą one niszczyć wrogie umocnienia, umożliwiając nam szturm na wrogie miasto.

1 - Jednostki lądowe - Wojsko - Total War: Rome II - poradnik do gry

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Total War: Rome II

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8.61 zł

Total War: Rome II

zobacz więcej informacji o grze
Total War: Rome II

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier strategicznych

Strategiczne
© 2000-2017 GRY-OnLine S.A.regulaminkontakt i pomocgry onlinegame guides