poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Memoria

Poradnik do gry Memoria stanowi kompletny, bogato ilustrowany opis przejścia. Na każdym z załączonych w nim obrazków wyszczególnione zostały wszystkie istotne obiekty. Opracowanie zawiera ponadto liczne wskazówki i dokładny opis wszystkich osiągnięć.

poradnik, solucja do gry w zawiera 72 stron i 132 ilustracji, rozmiar pliku to 10,1 MB

Zajmij się raną Nuri

Jako Geron dokończ rozmowę z Fahim, po czym akcja przeniesie się do lokum młodzieńca.

Porozmawiaj z leżącą na blacie (po prawej) Nuri, której odnowiła się rana. Oczywiście trzeba zrobić coś, by przestała krwawić. Rzuć okiem na znajdującą na lewo od ptaka recepturę na maść. Dowiesz się, że należy zmieszać zmiażdżone zioło z tłuszczem.

Urwij więc nieco listków wiroziela rosnącego w stojącej przy oknie doniczce - Zajmij się raną Nuri - Rozdział I - Memoria - poradnik do gry

Urwij więc nieco listków wiroziela rosnącego w stojącej przy oknie doniczce. Wrzuć je do usytuowanej przy ścianie (mniej więcej pośrodku) ptasiej umywalki i rozdrobnij posiadanym nożem.

Tym samym nożem z zasłony po lewej odetnij pasek tkaniny. Wysmaruj go tłuszczem ze stojącego w kominku garnka, a następnie zanurz w ziołowej papce w umywalce. Tak powstałym opatrunkiem z maścią potraktuj ranę Nuri.

Za ukończenie pierwszego rozdziału otrzymasz trzecie osiągnięcie.

Dostań się na polanę

W trakcie rozmowy z Nuri przy wodospadzie wybierz trzy dowolne opcje. Następnie po prowadzących w dół schodach zejdź do obozowiska (strzałka skierowana w dół ekranu). Przekonasz się, że polana z namiotem Fahiego jest ogrodzona i nie można się na nią dostać. Musisz znaleźć jakiś sposób na odwrócenie uwagi magistra Bodiaka i Brydy.

Poproś Nuri (masz ją teraz w ekwipunku), by schowała się za filarem i zagadała do maga (użyj jej na kamiennym słupie z lewej strony mężczyzny) - Dostań się na polanę - Rozdział II - Memoria - poradnik do gry

Poproś Nuri (masz ją teraz w ekwipunku), by schowała się za filarem i zagadała do maga (użyj jej na kamiennym słupie z lewej strony mężczyzny). Ustal z nią następujące odpowiedzi: "jedenastu do piętnastu", "broszka w kolorze krokusa", "od strony północno-wschodniej" i "w kierunku północno-zachodnim" (jeśli się pomylisz i Bodiak odeśle Brydę z powrotem do namiotu, wezwij Nuri zza filaru, klikając dostępny na nim symbol ust, i wskaż jej właściwe kwestie). Kiedy pojawi się Bryda, okrąż polanę wzdłuż ogrodzenia (strzałka skierowana w prawo).

Znalazłszy się w pobliżu namiotu, nożem zlikwiduj sznurkową barierę i wejdź na polanę - zauważ, że stojąca przy strumyku wielka skrzynia tym razem jest zatrzaśnięta - Dostań się na polanę - Rozdział II - Memoria - poradnik do gry

Znalazłszy się w pobliżu namiotu, nożem zlikwiduj sznurkową barierę i wejdź na polanę - zauważ, że stojąca przy strumyku wielka skrzynia tym razem jest zatrzaśnięta. Pakuj się więc do namiotu w poszukiwaniu klucza.

Wewnątrz rozejrzyj się za nim, sprawdzając w dowolnej kolejności następujące rzeczy: poduszkę na skrzyni po lewej, owalny dywanik pod ową skrzynią, jeden z zagłówków przy okrągłym stoliku, małą szkatułkę na stoliku po prawej, łóżko (po prawej) lub wiszący nad nim hamak - omiń jedynie małą szkatułkę - Dostań się na polanę - Rozdział II - Memoria - poradnik do gry

Wewnątrz rozejrzyj się za nim, sprawdzając w dowolnej kolejności następujące rzeczy: poduszkę na skrzyni po lewej, owalny dywanik pod ową skrzynią, jeden z zagłówków przy okrągłym stoliku, małą szkatułkę na stoliku po prawej, łóżko (po prawej) lub wiszący nad nim hamak - omiń jedynie małą szkatułkę po lewej (przy wejściu). Rzeczony kluczyk znajdziesz pod - lub w - piątym z kolei przedmiocie (jeśli będzie nim hamak, kluczyk spadnie na stojące pod nim łóżko).

Gdy tylko zabierzesz kluczyk, usłyszysz, że do namiotu zbliża się Bryda. Szybciutko zakoś więc jeszcze egzotyczne ogórki ze stołu po prawej, po czym rozetnij nożem dywanik wiszący w prawym rogu namiotu i przez tak powstałą szczelinę wyjdź na zewnątrz.

Usuń maskę z kamiennego filaru

Tu uwagę młodzieńca zwróci maska przy kolejnym kamiennym słupie (po prawej) - Usuń maskę z kamiennego filaru - Rozdział II - Memoria - poradnik do gry

Tu uwagę młodzieńca zwróci maska przy kolejnym kamiennym słupie (po prawej). By przejść na polanę, usuń klin spod koła stojącego na ścieżce drewnianego wozu i kiedy ten zjedzie bardziej w prawo, maszeruj w lewo.

Kluczykiem otwórz wieko skrzyni i zabierz z niej dłuto (po prawej) - Usuń maskę z kamiennego filaru - Rozdział II - Memoria - poradnik do gry

Kluczykiem otwórz wieko skrzyni i zabierz z niej dłuto (po prawej). Następnie opuść polanę przez przecięte liny ogrodzenia i obejdź ją (strzałka skierowana w lewo), by powrócić do miejsca, gdzie magister Bodiak deliberuje nad kamiennymi słupami.

Przy tym bardziej po lewej leży torba, w której znajduje się młotek, ale Owlric oczywiście nie pozwala go zabrać - Usuń maskę z kamiennego filaru - Rozdział II - Memoria - poradnik do gry

Przy tym bardziej po lewej leży torba, w której znajduje się młotek, ale Owlric oczywiście nie pozwala go zabrać. Musisz jakoś odwrócić jego uwagę. Zatem, pozostając w tym miejscu, użyj na widocznej stąd (po prawej) leżącej w otwartej skrzyni butelce z fortecą czaru naprawiająco-niszczącego. Kiedy odgłos tłukącego się szkła przyciągnie uwagę Bodiaka, szybko wyjmij młotek z torby (jeśli nie zdążysz, musisz czarem scalić butelkę, a potem rozbić ją raz jeszcze).

Maszeruj ponownie wzdłuż ogrodzenia w pobliże namiotu, a potem przejdź na jego tyły - Usuń maskę z kamiennego filaru - Rozdział II - Memoria - poradnik do gry

Maszeruj ponownie wzdłuż ogrodzenia w pobliże namiotu, a potem przejdź na jego tyły. Od stojącego tam kamiennego słupa za pomocą połączonych (w ekwipunku) młotka i dłuta oderwij maskę. Następnie przejdź w lewo, gdzie natkniesz się na Bodiaka. Porozmawiaj z nim i z Brydą, która wyjdzie z namiotu - Geron będzie zmuszony oddać maskę. W trakcie dialogu z dziewczyną możesz otrzymać czwarte osiągnięcie, jeśli na jej pytania udzielisz odpowiedzi zgodnych z prawdą ("Nie wiem", "Była za namiotem", "Geron").

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Memoria

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8.61 zł

Poradnik Memoria

spis treści poradnika do gry Memoria dostępnych w pełnej wersji


na pomarańczowo zaznaczono części wyświetlone jako przykładowe

Memoria - poradnik do gry
Intro
• Zaczaruj małą fortecę z patyków, żeby się nie przewracała
Rozdział I
• Znajdź ukryty zamek do krypty
• Oświetl kryptę bez użycia ognia lub magii
• Zinterpretuj właściwie tajemniczą wizję
• Wydostań magiczną laskę ze wspornika
• Wydostań się z krypty
• Wyrwij drzwi z zawiasów
• Zajmij się raną Nuri
Rozdział II
• Dostań się na polanę
• Usuń maskę z kamiennego filaru
• Poszukaj świadka w gospodzie
• Udowodnij, że opanowałeś nowy czar
• Stwórz kompletny szkic napastnika (1)
• Znajdź w Akademii magiczny akumulator mocy i coś, co przyciągnie podejrzanego
• Stwórz kompletny szkic napastnika (2)
• Znajdź coś do jedzenia
Rozdział III
• Podążaj śladami Rachwana
• Sforsuj cierniste krzewy pełne pająków i oswobodź magiczną laskę z pajęczyny
• Skradnij Rachwanowi naszyjnik bez zwracania na siebie uwagi
Rozdział IV
• Dostań się do domu Owlrica
• Zbadaj miejsce zbrodni i dostań się do gabinetu Owlrica
• Przeszukaj gabinet Owlrica
• Nałóż maskę Rachwanowi
• Rozwiąż zagadkę szóstego ducha
Rozdział V
• Ucieknij z pokoju gościnnego
• Przekonaj admirała do udziału Sadji w bitwie
• Porozmawiaj z kapłanem w bibliotece o Ogrodzie Zapomnienia
• Odzyskaj maskę
• Zgromadź duchy wszystkich żywiołów i znajdź trzy sekretne komory
Rozdział VI
• Znajdź Fahiego i jego córkę, zanim uda się to innym
Rozdział VII
• Uwolnij magiczną laskę i opuść zbrojownię
• Odizoluj Kasima od unoszącej się komnaty
• Wygaś moc pięciu kryształów
• Pokonaj Kasima
Rozdział VIII
• Daj Brydzie jakiś znak
• Przywróć się do właściwej postaci
• Udaj się za Brydą
• Porozmawiaj z Fahim i pokonaj dżinna
Osiągnięcia
Memoria

zobacz więcej informacji o grze
Memoria

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier przygodowych

Przygodowe
© 2000-2014 GRY-OnLine S.A.regulaminkontakt i pomocgry onlinegame guides