poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik The Bureau: XCOM Declassified

Poradnik do gry The Bureau: XCOM Declassified poza szczegółową solucją zawiera lokalizacje wszystkich znajdziek, a także liczne porady dotyczące starć, opisy wszystkich wyborów fabularnych, dostępnych przeciwników oraz broni i zdolności.

poradnik, solucja do gry w zawiera 274 stron i 447 ilustracji, rozmiar pliku to 29,1 MB

Sugerowana drużyna

Inżynierowie stają się przydatni dopiero pod koniec gry. - Sugerowana drużyna - Klasy postaci i umiejętności - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Inżynierowie stają się przydatni dopiero pod koniec gry.

W grze nie ma żadnego optymalnego zestawienia agentów - ich umiejętności zazębiają się i uzupełniają na tyle, że praktycznie każda kombinacja stanowi ciekawe rozwiązanie. Unikać należy jedynie takich drużyn, w których znajdują się dwaj identyczni agenci: np. dwóch komandosów lub inżynierów. Taki zespół jest zwykle nazbyt wyspecjalizowany, a przez to za mało uniwersalny. W grze spotyka się bardzo zróżnicowanych przeciwników, więc ilość dostępnych dla gracza rozwiązań musi być co najmniej wystarczająca.

Poniżej umieszczono zestawienie, które wydaje się być najprzydatniejsze i oferujące najwięcej opcji taktycznych. Nie oznacza to jednak, że jest jedynym właściwym - grę stworzono w taki sposób, aby zachęcać graczy do eksperymentowania. Poniższe porady mają więc charakter sugestii, a nie jakiegoś prawa.

Strzał krytyczny jest naprawdę super. - Sugerowana drużyna - Klasy postaci i umiejętności - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Strzał krytyczny jest naprawdę super.

Drużyna pozbawiona zwiadowcy to żadna drużyna. Agent tego typu doskonale sprawdza się podczas walki ze wszystkimi rodzajami przeciwników, a umiejętność Strzał krytyczny pozwala mu na natychmiastowe likwidowanie Silacoidów, Sectoidów, Dronów i Przybyszy. Na trzecim poziomie doświadczenia zyskuje tez przydatną zdolność Dywersja, dzięki której może odciągnąć wrogów od Cartera i jego oddziału. Ostatecznie zyskuje też umiejętność Ostrzał artyleryjski [Fire Mission], pozwalającą na eliminowanie całych grup przeciwników i de facto najpotężniejszą w całej grze. Takie połączenie jest naprawdę zabójcze, ale wszystko ma swoją cenę - zwiadowcę łatwo zabić, dlatego trzeba go trzymać z dala od bezpośredniej walki. Do tego przydaje się drugi agent, czyli komandos.

Pole plazmy jest lepsze niż granat. - Sugerowana drużyna - Klasy postaci i umiejętności - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Pole plazmy jest lepsze niż granat.

Główną rolą komandosa jest odwracanie uwagi kosmitów od zwiadowcy i Cartera. Posiada on dodatkowe punkty życia i jest bardziej wytrzymały niż pozostali pracownicy Biura. Nie zadaje być może dużych obrażeń, ale posiada dwie przydatne umiejętności: Drwinę oraz Pole plazmy. Ta pierwsza pozwala na wywabianie przeciwników zza osłon, zaś druga umożliwia eliminację całych ich zgromadzeń. Takie połączenie jest szczególnie efektowne, jeśli Carter posiada karabin snajperski albo wyrzutnię laserową - dzięki nim może zlikwidować nawet najsilniejszych wrogów, o ile ci zostali wydrwieni przez komandosa.

Zdolność Fire Mission wygrywa wszystko. - Sugerowana drużyna - Klasy postaci i umiejętności - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Zdolność Fire Mission wygrywa wszystko.

Połączenie zwiadowcy z komandosem wydaje się być najprzydatniejsze również ze względu na to, że pozostałe klasy bohaterów nie oferują zbyt wiele możliwości na początkowych poziomach doświadczenia. Najlepsza zdolność inżyniera, Działko laserowe [Laser Turret], staje się dostępna dopiero przy awansie na 4 poziom, czyli na późnym etapie gry. Agenci wsparcia są zaś nastawieni na defensywę, przez co zwiększają przeżywalność drużyny, ale sami nie zadają praktycznie żadnych obrażeń.

Powyższe uwagi nie wykluczają inżynierów i agentów wsparcia z żadnego zespołu, ale kombinacja zwiadowca+komandos wydaje się być znacznie opłacalniejsza.

1 - Inwazja! [Chapter 1: Invasion!]

Początek gry to wprowadzenie do mechaniki zabawy. - 1 - Inwazja! - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Początek gry to wprowadzenie do mechaniki zabawy.

Gra rozpoczyna się od samouczka. Po obejrzenia filmu rozejrzyj się po pokoju Cartera. Używając klawiszy ruchu przejdź się po pomieszczeniu i spójrz na walizkę. W tym momencie główny bohater spostrzeże się, że w aktówce nie ma już przewożonego ładunku. Wzbogacony o tę informację, możesz wyjść z obecnej lokacji, korzystając z drzwi naprzeciwko okna.

Poszukiwanie osłon to podstawowy element gry. - 1 - Inwazja! - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Poszukiwanie osłon to podstawowy element gry.

Idź korytarzem i skręć za róg. Kiedy za oknem pojawi się statek kosmitów, jak najszybciej podbiegnij do ściany i schowaj się pod parapetem. Carter schyli się automatycznie, jeśli wciśniesz klawisz sprintu. Żołnierz, którego spotkasz w tym miejscu, zostanie zastrzelony przez wrogów - nie możesz na to nic poradzić.

Przeskakiwanie pomiędzy osłonami pozwala na unikanie kłopotów. - 1 - Inwazja! - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Przeskakiwanie pomiędzy osłonami pozwala na unikanie kłopotów.

Czołgaj się w prawo, unikając pocisków wystrzeliwanych przez kosmitów. Kiedy dotrzesz do nieosłoniętego odcinka muru, przeskocz do następnej ściany (robisz to za pomocą klawisza sprintu oraz kierunkowego - screen powyżej).

Niskie przeszkody można przeskakiwać. - 1 - Inwazja! - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Niskie przeszkody można przeskakiwać.

Odklej się od ściany i idź korytarzem do drzwi. Trzymaj się lewej strony pomieszczenia i przeskocz ponad przewróconą szafką. Zejdź po schodach na dół i przejdź przez kilka kolejnych pomieszczeń, aż dotrzesz do wyjścia z budynku. Po drodze nie spotkasz żadnych przeciwników, więc możesz przyjrzeć się okolicy - w pokojach nie znajdziesz jednak żadnych interaktywnych obiektów.

Ameryka stanęła w ogniu. - 1 - Inwazja! - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Ameryka stanęła w ogniu.

Idź w lewo, mijając płonący samolot. Wykorzystaj skrzydła pojazdu jako osłonę i przygotuj się do pierwszego starcia z kosmitami. Naprzeciwko Ciebie pojawi się kilku Sektoidów [Sectoid]- najsłabszych i najdelikatniejszych ze wszystkich wrogów. Wciśnij przycisk odpowiedzialny za celowanie i zlikwiduj maszkary.

Strzał w głowę na ogół likwiduje zagrożenie. - 1 - Inwazja! - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Strzał w głowę na ogół likwiduje zagrożenie.

Kiedy zabijesz dwóch pierwszych przeciwników, pojawi się kilku kolejnych. Wychyl się zza osłony na krótką chwilę i oddaj parę strzałów w głowy kosmitów (eksplodują jak bańki mydlane). Pamiętaj o tym, że obcych najłatwiej ustrzelić wtedy, kiedy przeładowują broń - a więc podczas przerw pomiędzy poszczególnymi seriami.

Smartfon na miarę lat '60. - 1 - Inwazja! - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Smartfon na miarę lat '60.

Kiedy uporasz się z zagrożeniem, wejdź do budynku naprzeciwko. Tam spotkaj się z agentem Nilsem i skorzystaj z wojskowego radia (leży na stole - screen powyżej). Po rozmowie z operatorem możesz już opuścić pomieszczenie, korzystając z wyjścia po lewej.

Oto pierwsza znajdźka. - 1 - Inwazja! - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Oto pierwsza znajdźka.

Wejdź po schodach na górne piętro i rozejrzyj się po pokoju. Na biurku obok agenta Nilsa znajdziesz pierwszą znajdźkę w grze - zdjęcie przedstawiające wejście do laboratorium.

Obcy się nie patyczkują. - 1 - Inwazja! - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Obcy się nie patyczkują.

Przejdź przez drzwi obstawione przez Twojego towarzysza i wyjdź z budynku. Skieruj się w stronę najbliższej budowli i wejdź na jej piętro, korzystając ze schodów. W tym momencie zostaniesz oddzielony od agenta Nilsa przez nagłą eksplozję.

Karabin jest dużo skuteczniejszy od pistoletu. - 1 - Inwazja! - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Karabin jest dużo skuteczniejszy od pistoletu.

Wejdź do magazynu i podnieś z podłogi karabin M14, upuszczony przez martwego żołnierza. Dzięki tej broni będziesz mógł eliminować znacznie większe grupy przeciwników w odczuwalnie krótszym czasie. Pamiętaj jednak, aby strzelać krótkimi seriami, ponieważ odrzut nowego nabytku znacznie ogranicza celność Cartera.

Przeciwnicy nie potrafią się ukrywać - ich głowy wystają ponad przeszkodami. - 1 - Inwazja! - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Przeciwnicy nie potrafią się ukrywać - ich głowy wystają ponad przeszkodami.

Wciśnij przycisk otwierający drzwi do hangaru i ukryj się przy skrzyniach. Kiedy agent Nils wbiegnie do pomieszczenia poniżej, otwórz okno i wspomóż towarzysza w walce. Naprzeciwko was pojawi się niewielki oddział Sektoidów, z którymi nie powinniście mieć większych problemów. Korzystając z wysokiego położenia, możesz strzelać do przeciwników ukrywających się za przeszkodami (zwykle wystaje im kawałek głowy).

W tym miejscu przeciwnicy są nieśmiertelni. - 1 - Inwazja! - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
W tym miejscu przeciwnicy są nieśmiertelni.

Kiedy wyeliminujesz zagrożenie, przejdź przez drzwi po lewej i spotkaj się z agentem Nilsem. Idź dalej i przechodząc przez zalany pokój zeskocz do płonącej dziury (oczywiście unikając płomieni). Kawałek dalej zauważysz dwójkę kosmitów znęcających się nad pilotem myśliwca - niestety nie możesz mu pomóc. Wymiń więc roztrzaskany pojazd i podążaj dalej jedyną możliwą ścieżką.

Wychylenie się w tym momencie byłoby czystym samobójstwem. - 1 - Inwazja! - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Wychylenie się w tym momencie byłoby czystym samobójstwem.

Amerykańskie czołgi, które zobaczysz przed sobą, zostaną szybko zlikwidowane przez wrogi statek kosmiczny - na to również nie możesz nic poradzić. Zbliż się więc do nich i jak najszybciej ukryj się za osłoną po lewej. Zostaniesz ostrzelany przez samobieżną wieżyczkę [Gun Turret] - na tyle szybkostrzelną, że sam sobie z nią nie poradzisz.

Oskrzydlanie przeciwników to podstawowa taktyka. - 1 - Inwazja! - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Oskrzydlanie przeciwników to podstawowa taktyka.

Przejdź do trybu skupienia i nakaż agentowi Nilsowi obejście przeciwnika z prawej. Z dostępnych opcji wybierz ruch [Move] i korzystając z klawiszy kierunkowych wybierz dla towarzysza optymalną lokalizację - czyli zaraz za działkiem. Przedstawiono to na screenie powyżej.

Strzał krytyczny to jedna z najprzydatniejszych umiejętności snajpera. - 1 - Inwazja! - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Strzał krytyczny to jedna z najprzydatniejszych umiejętności snajpera.

Gdy sojusznik Cartera znajdzie się już na wybranej pozycji, w trybie skupienia wybierz dla niego opcję strzału krytycznego [Critical Strike] i wyceluj w wieżyczkę. Jako, że była ona uszkodzona, jeden cios zupełnie wystarczy do jej zniszczenia. Zauważ przy tym, że agent Nils otrzymał solidną premię do zadawanych obrażeń, wynikającą z oflankowania wroga.

Przeciwników możesz też zlikwidować w inny sposób. - 1 - Inwazja! - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Przeciwników możesz też zlikwidować w inny sposób.

Kiedy wroga fortyfikacja zostanie wysadzona, na placu boju pojawią się kolejni przeciwnicy - Sektoidzi. Nie ma jednak powodów do zaniepokojenia: rozstawienie Cartera i agenta Nilsa działa na Twoją korzyść, więc eliminacja wrogów nie powinna być problematyczna. Po walce możesz zebrać porozrzucane karabiny i pistolety, a następnie wejść do budynku naprzeciwko. Tam znajdziesz kilka dodatkowych broni oraz paczkę z amunicją (na piętrze).

Tajemnicza dziura nie jest dziełem człowieka. - 1 - Inwazja! - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Tajemnicza dziura nie jest dziełem człowieka.

Przejdź przez górne kondygnacje budynku, zabierając wszystko, co uznasz za stosowne, a następnie wyskocz przez dziurę w ścianie. Kiedy ulica przed Carterem eksploduje, podejdź do krateru i przyjrzyj mu się. Następnie skieruj się w stronę hangaru, który stoi przed Tobą.

Przeciwnicy nie spodziewają się ataku, więc możesz ich zaskoczyć. - 1 - Inwazja! - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Przeciwnicy nie spodziewają się ataku, więc możesz ich zaskoczyć.

Wbiegnij do hangaru i ukryj się za wózkiem widłowym, równocześnie zabierając z niego granaty (screen powyżej). Nilsowi każ schować się za skrzyniami po lewej. Naprzeciwko was znajdują się trzej przeciwnicy - dwóch Sektoidów oraz jeden Przybysz [Outsider]. Skorzystaj z umiejętności strzał krytyczny, posiadanej przez Nilsa i zabij nowopoznanego kosmitę. Taki wybór jest uzasadniony: Przybysz stanowi podstawowy cel, ponieważ posiada znacznie więcej punktów życia niż jego słabsi kompani (zadaje też większe obrażenia). Na szczęście celne oko Twojego towarzysza w zupełności wystarczy do szybkiej i bezproblemowej eliminacji przeciwnika.

Strzelba przydaje się podczas walki na krótkim dystansie. - 1 - Inwazja! - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Strzelba przydaje się podczas walki na krótkim dystansie.

Kiedy zabijesz wszystkich wrogów, dokładnie rozejrzyj się po pomieszczeniu. Znajdziesz w nim kilka dodatkowych granatów i karabinów. Zajrzyj przy okazji do pokoju po prawej oraz przyjrzyj się skrzyniom przy windzie - znajdziesz tam dwie strzelby [M1897 Shotgun]. Pamiętaj jednak, ze Carter może posiadać tylko dwa rodzaje oręża na raz.

Uwaga! Zestawienie karabin plus strzelba wydaje się być optymalne, ponieważ pierwsza z broni nadaje się do walki na średnim dystansie, a druga na bliskim. Pistolet jest na tyle słaby, że nie należy go żałować.

Ostrzał artyleryjski to jedna z najpotężniejszych umiejętności w grze. - 1 - Inwazja! - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Ostrzał artyleryjski to jedna z najpotężniejszych umiejętności w grze.

Kiedy wciśniesz przycisk przywołujący windę, do hangaru wejdzie dwóch kolejnych Przybyszy. Zlikwiduj ich w dowolny sposób, po czym przygotuj się do dłuższej batalii. Przy wejściu do budynku pojawi się kapsuła desantowa [Drop Pod], a wraz z nią kilku kolejnych Przybyszy oraz Dron [Drone]. Tę walkę możesz rozstrzygnąć na dwa sposoby: konwencjonalnymi środkami (czyli eliminując wrogów po kolei) lub przy użyciu zdolności Ostrzał Artyleryjski [Fire Mission] posiadanej przez agenta Nilsa. Druga opcja jest znacznie korzystniejsza, ponieważ za jednym zamachem zabijesz wszystkich wrogów i zlikwidujesz urządzenie, z którego wychodzą.

Jeśli z jakiegoś powodu wybrałeś trudniejszą opcję, to walkę rozpocznij od eliminacji Dronu, który potrafi leczyć kosmitów. W ten sposób oszczędzisz sobie kłopotu.

List zostawiono zaraz przy monitorach. - 1 - Inwazja! - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
List zostawiono zaraz przy monitorach.

Kiedy zagrożenie zostanie zlikwidowane, wejdź do windy i zjedź na dół. Przejdź do budynku naprzeciwko i w pokoju z monitorami odszukaj list - kolejną ze znajdziek. W korytarzu obok możesz zaopatrzyć się w naboje oraz wymienić którąś z broni na pistolet (nie jest to wskazane).

Dość nietypowe miejsce na tego typu przedmiot. - 1 - Inwazja! - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Dość nietypowe miejsce na tego typu przedmiot.

Idąc dalej trafisz do pokoju z mapą świata oraz projektorem. Na stoliku przy urządzeniu znajdziesz zdjęcie, przedstawiające dziwne wzory. Jeśli jesteś dociekliwy, możesz też podejść do wyświetlanego przeźrocza i porozmawiać na jego temat z agentem Nilsem.

Następne wzory. - 1 - Inwazja! - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Następne wzory.

Wejdź do przybudówki z telewizorem i dwoma ciałami - na niewielkim stoliczku odnajdziesz kolejne zdjęcie. Kiedy nacieszysz się jego widokiem, wyjdź z pokoju przez drzwi po lewej. Następnie podążaj jedyną możliwą ścieżką przez kolejne korytarze i ostatecznie spotkaj się z Faulkiem. Dalszy przebieg wydarzeń będzie dokładnie taki sam, niezależnie od wybranych przez Ciebie opcji dialogowych.

Wybory dokonywane podczas tej rozmowy nie mają żadnego znaczenia. - 1 - Inwazja! - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Wybory dokonywane podczas tej rozmowy nie mają żadnego znaczenia.

Kiedy skończysz rozmawiać ze swoim przełożonym, zostaniesz wysłany do dalszej części bazy. Zauważ, że do Twojego zespołu dołączyła kolejna postać - agent Kinney, będący inżynierem. Specjalizuje się on w zastawianiu pułapek i przerażaniu obcych, co stanowi całkiem przydatne połączenie.

Działko XCOM to nieoceniona pomoc w małych pomieszczeniach. - 1 - Inwazja! - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Działko XCOM to nieoceniona pomoc w małych pomieszczeniach.

Idź przed siebie, kierując kroki wzdłuż korytarza. Kiedy dojdziesz do klatki schodowej, zajrzyj na górne piętro - znajdziesz tam porzucony karabin. Następnie zejdź na sam dół kondygnacji i przygotuj się do walki. W laboratorium przed Tobą stacjonuje kilku Przybyszy oraz Sektoidów, którzy mogą stanowić pewne wyzwanie. Optymalnym sposobem ich eliminacji jest rozstawienie działka XCOM pośrodku pomieszczenia (skorzystaj z umiejętności agenta Kinneya). Już samo to powinno wystarczyć do zażegnania problemu, ale przeciwnik potrafi być sprytny - spróbuje obejść drużynę Cartera z prawej strony. W takim wypadku świetnie sprawdzi się granat lub umiejętność strzał krytyczny.

Inwazja obcych to nienajlepszy moment na pisanie listów. - 1 - Inwazja! - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Inwazja obcych to nienajlepszy moment na pisanie listów.

Po zakończeniu walki rozejrzyj się po okolicy. Po prawej stronie znajdziesz strzelbę, a po lewej tajemniczy artefakt obcych (niestety nie możesz go zabrać, lecz co najwyżej o nim porozmawiać). Przy okazji zajrzyj też pod kolumnę przy wyjściu z pomieszczenia - leży tam kolejny list.

Ukrytych przeciwników można wykurzyć dzięki granatom. - 1 - Inwazja! - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Ukrytych przeciwników można wykurzyć dzięki granatom.

Kiedy wyjdziesz z pomieszczenia, idź dalej, aż natrafisz na dwóch Przybyszy ukrywających się za skrzynią (podejrzeć ich możesz dzięki trybowi skupienia - screen powyżej). Najłatwiejszym sposobem ich eliminacji będzie dobrze rzucony granat. Zauważ też, że zaraz obok znajduje się skrzynka z amunicją, granaty oraz karabin.

Kinney może zmontować działko chowając się za osłoną. - 1 - Inwazja! - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Kinney może zmontować działko chowając się za osłoną.

Idź dalej jedyną możliwą ścieżką (przy okazji możesz się przyjrzeć reaktorowi z elerium), aż trafisz do pomieszczenia z obcymi oraz wrogim działkiem. Najlepiej zrobisz, jeśli wyślesz agenta Nilsa na tyły pokoju i umieścisz go za osłoną - jako snajper nie musi się znajdować zbyt blisko przeciwników. Zadaniem Kinneya powinno zaś być rozstawienie wieżyczki XCOM zaraz pod barykadą obcych - pozwoli to na przygwożdżenie przeciwników i skupienie ich w jednym miejscu. W tym momencie najlepiej poczęstować kosmitów smakowitym granatem, a następnie zlikwidować ich samobieżny karabin. Niedobitków może zlikwidować agent Nils, który prawie nigdy nie pudłuje. Taki wariant walki jest zdecydowanie optymalny.

Kolejny list znajdziesz na biurku. - 1 - Inwazja! - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Kolejny list znajdziesz na biurku.

Po uzupełnieniu zapasów amunicji i granatów (w pomieszczeniu jest ich całkiem sporo) możesz podejść do fragmentu bomby i porozmawiać o niej z towarzyszami. Ostatecznie udaj się jednak do wyjścia i przejdź dalej. Wymiń urządzenie obcych i wejdź do lokacji, z której dochodzą dziwne piski. Zastrzel ukrywającego się tu Sektoida i podnieś list z biurka, a następnie zajrzyj do szuflady przy drzwiach i podnieś jeszcze jedną notatkę. Potem przejdź przez drzwi i obejrzyj cut-scenkę.

Dokonane wybory nie mają żadnego znaczenia. - 1 - Inwazja! - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Dokonane wybory nie mają żadnego znaczenia.

Rozmawiając z napotkaną agentką nie musisz się stresować - wybrane przez Ciebie opcje dialogowe nie mają żadnego wpływu na dalszy przebieg rozgrywki. Możesz więc spokojnie iść dalej, aż do kolejnego spotkania z obcymi. Na drodze Cartera i jego drużyny stanie kilku Sektoidów oraz Przybyszy, których można łatwo oflankować z obu stron. Pośrodku pola bitwy warto postawić działko XCOM, a w razie czego wspomóc się granatami.

Przy rzucaniu granatów trzeba uważać - mogą się odbić od przeszkód i wrócić do gracza. - 1 - Inwazja! - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Przy rzucaniu granatów trzeba uważać - mogą się odbić od przeszkód i wrócić do gracza.

Po zakończeniu walki uzupełnij zaopatrzenie, a następnie uruchom pociąg stojący przed Tobą. Obejrzyj cutscenkę i przygotuj się na nagłą zmianę scenerii. Rozgość się w nowej lokacji i zbierz wszystko, co uznasz za stosowne. Za chwilę czeka Cię bowiem bardzo trudne starcie z przeważającymi siłami wroga.

Snajperka - to będzie Twój najlepszy przyjaciel. - 1 - Inwazja! - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Snajperka - to będzie Twój najlepszy przyjaciel.

Wejdź na platformę u góry i podnieś snajperkę z pudła. Karabin snajperski to jedna z najlepszych i najprzydatniejszych broni w grze - jako jedyna umożliwia walkę na dalekim dystansie (a głównie na takim odbywają się starcia), a równocześnie zadaje bardzo duże obrażenia. Niepozorny oręż stanowi więc nieodzowną pomoc podczas walki - i to niezależnie od preferowanego przez Ciebie stylu rozgrywki. Jako drugą broń najlepiej wybrać posiadany wcześniej karabin M14 - bo jest bardzo uniwersalny. Taki zestaw wydaje się być optymalny na tym etapie rozgrywki.

Wrogowie pojawią się dopiero po rozmowie z dowództwem. - 1 - Inwazja! - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Wrogowie pojawią się dopiero po rozmowie z dowództwem.

Kiedy właściwie się już wyposażysz, możesz podnieść słuchawkę wojskowego radia i skontaktować się z bazą. Krótko po tym, jak to zrobisz, na wolnej przestrzeni przed Tobą pojawią się kapsuły desantowe [Drop Pod] przenoszące Przybyszy oraz Sektoidów. Wyeliminować ich możesz przy pomocy zdolności towarzyszy - wieżyczki laserowej albo ostrzału artyleryjskiego. Konwencjonalny sposób jest nieco bardziej problematyczny, ale dzięki premii za wysokie położenie oraz flankowanie z pewnością sobie poradzisz.

Sprawny ostrzał artyleryjski błyskawicznie kończy starcie. - 1 - Inwazja! - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Sprawny ostrzał artyleryjski błyskawicznie kończy starcie.

Po pierwszej fali wrogów pojawi się następna - nieco silniejsza, ale nadal możliwa do pokonania. Istotne jest to, aby żaden z członków drużyny nie zszedł na dół platformy, bo to czyste samobójstwo. Warto zauważyć, że wrogowie rozbiegają się zaraz po wylądowaniu i próbują wejść na górę, korzystając ze schodów po lewej - dlatego opłaca się zaminować ten teren. Alternatywnym rozwiązaniem może też być zastosowanie granatów lub snajperki.

Przeciwnicy pojawią się dopiero po uruchomieniu sekwencji. - 1 - Inwazja! - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Przeciwnicy pojawią się dopiero po uruchomieniu sekwencji.

Po uporaniu się z kosmitami podejdź do komputera, znajdującego się pośrodku lokacji, a następnie uruchom sekwencję testową. Do eksplozji bomby pozostała ponad minuta - w tym czasie musisz zatrzymać napór obcych.

Ucieczka to jedyny sposób na zwycięstwo. - 1 - Inwazja! - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Ucieczka to jedyny sposób na zwycięstwo.

Wejdź na platformę dla helikopterów i uzupełnij amunicję (obok znajdziesz drugą snajperkę oraz torbę z nabojami). Każ Kinneyowi rozstawić działko przy jedynych schodach prowadzących na podwyższenie, a następnie przygotuj się do walki. Przed Tobą pojawią się niezniszczalne kapsuły desantowe, przenoszące nieskończone ilości przeciwników - Przybyszy oraz Dronów. Nie możesz wygrać tej walki, więc ostrzeliwuj wrogów dopóki nie otrzymasz pomocy. Kiedy przyleci helikopter ratunkowy, wbiegnij do niego i uciekaj.

Uwaga! Jeśli będziesz zwlekał z ucieczką zbyt długo, to bomba zabije Cartera!

1 - Wizyta w bazie I: Witamy w XCOM [Base Visit I: Welcome to XCOM]

Witaj w Biurze! - 1 - Wizyta w bazie I - Witamy w XCOM - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Witaj w Biurze!

Początkowa sekwencja jest całkowicie nieinteraktywna - agent Carter jest po prostu oprowadzany przez gospodarzy Biura. Dopiero po dłuższej chwili odzyskasz panowanie nad głównym bohaterem.

Agent DaSilva - jeden z najlepszych pracowników Biura. - 1 - Wizyta w bazie I - Witamy w XCOM - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Agent DaSilva - jeden z najlepszych pracowników Biura.

Pierwszą interaktywną częścią pobytu w bazie jest rozmowa z agentem Nico DaSilvą. Wybory dokonywane podczas rozmowy z sympatycznym Latynosem nie mają żadnego przełożenia na dalszy kształt rozgrywki, więc nie masz się czym martwić.

Agenci Biura najwyraźniej lubią wiedzieć, z kim współpracują. - 1 - Wizyta w bazie I - Witamy w XCOM - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Agenci Biura najwyraźniej lubią wiedzieć, z kim współpracują.

Jeśli jesteś zainteresowany przeszłością nowopoznanego współpracownika, to możesz zajrzeć do jego akt, znajdujących się na Twoim biurku (Twoje własne dokumenty leżą na stoliku DaSilvy, zaraz naprzeciwko).

Kiedy wyjdziesz z pomieszczenia, zostanie wyświetlona kolejna cut-scenka. Zaraz po niej czeka Cię następna rozmowa z DaSilvą, podczas której będziesz mógł poruszyć temat radia. Jeśli to zrobisz, rozpoczniesz dochodzenie: Zakłócenia radiowe [Radio Interference] (w przeciwnym wypadku misja rozpocznie się chwilę później, w sposób automatyczny).

Wysłuchiwanie taśm pozwoli Ci na lepsze poznanie fabuły gry. - 1 - Wizyta w bazie I - Witamy w XCOM - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Wysłuchiwanie taśm pozwoli Ci na lepsze poznanie fabuły gry.

Niezależnie od tego, czy zajmiesz się radiem, czy też nie, ostatecznie i tak musisz spotkać się z Faulkiem w jego gabinecie. Aby tam dotrzeć, opuść biuro Cartera i wejdź na piętro, korzystając ze schodów znajdujących się po lewej stronie pomieszczenia z wyświetlaczem. Zanim porozmawiasz ze swoim przełożonym, zbadaj taśmy z nagraniami - jedną umieszczono w samym gabinecie, a drugą w pokoju naprzeciwko niego. Przy okazji możesz też przeczytać notatkę, leżącą na stoliku sekretarki Faulke'a. Oczywiście nie musisz przejmować się tymi znajdźkami, jeśli nie chcesz - nie wpływają one na fabułę gry.

Agenci nie tracą czasu. - 1 - Wizyta w bazie I - Witamy w XCOM - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Agenci nie tracą czasu.

Po krótkiej rozmowie z Faulkiem (podczas której nie możesz podjąć żadnych istotnych decyzji) musisz spotkać się z agentem DaSilvą. Aby do niego dotrzeć, zejdź na dolną kondygnację bazy i przejdź przez drzwi pomiędzy dwoma strażnikami. Następnie skręć w prawo (i tak nie będziesz miał innego wyboru) i wejdź do dużego pomieszczenia z żołnierzami. Przy okazji możesz się też zapoznać z treścią taśmy z nagraniami, przeczytać list leżący w kącie sali i obejrzeć fotografię pozostawioną przy stoliku z mapami. Kiedy zajmiesz się już tymi znajdźkami, podejdź do komputera stojącego pośrodku pokoju i przy jego pomocy dobierz dwóch agentów do nowego zespołu Cartera (patrz rozdział: Klasy postaci i umiejętności).

W Biurze zawsze coś się dzieje. - 1 - Wizyta w bazie I - Witamy w XCOM - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
W Biurze zawsze coś się dzieje.

Gdy odejdziesz od komputera, otrzymasz wiadomość od agenta Nilsa - dowiesz się, że coś złego dzieje się w kostnicy. Wyjdź więc z pomieszczenia rekrutacyjnego, korzystając z drzwi po lewej, a następnie użyj windy znajdującej się na końcu korytarza. Zostaniesz przewieziony do hangaru z helikopterem. Z prawej strony dojrzysz dokumenty, leżące na stercie pudeł - jeśli chcesz, możesz do nich zajrzeć.

Obcy nie miał większych problemów z dostaniem się do bazy. - 1 - Wizyta w bazie I - Witamy w XCOM - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Obcy nie miał większych problemów z dostaniem się do bazy.

Skręć w lewo i wejdź do kostnicy. Będąc w przedsionku przeczytaj notatkę medyczną, wiszącą na szafce z lekami (lewa część pomieszczenia). Następnie przygotuj się do nagłego zwrotu akcji oraz walki, bo następne pomieszczenia to obraz nędzy i rozpaczy. Podążaj za śladami krwi, aż dotrzesz do ciała agenta Nilsa. W tym momencie spotkasz się z obcym infiltratorem i rozpocznie się walka.

Infiltrator stanowi podstawowy cel. - 1 - Wizyta w bazie I - Witamy w XCOM - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Infiltrator stanowi podstawowy cel.

Infiltrator to zaawansowany rodzaj przeciwnika. Potrafi przyzywać Sektoidów, rzucać granaty i zadawać spore obrażenia, a do tego jest chroniony przez regenerującą się tarczę. Nie da się go zirytować przy pomocy Drwiny, więc taktyka komandosa całkowicie zawodzi. Najlepszym sposobem walki jest więc zmasowany ostrzał oraz obrzucenie granatami. Przyzwanymi Sektoidami nie należy się przejmować - będą się pojawiać tak długo, jak żyje ich dowódca. Najważniejsze jest więc to, aby jak najszybciej zlikwidować główny cel i nie dać mu ani chwili wytchnienia - w przeciwnym razie zregeneruje tarcze.

Na strzelnicy możesz poćwiczyć swoje umiejętności. - 1 - Wizyta w bazie I - Witamy w XCOM - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Na strzelnicy możesz poćwiczyć swoje umiejętności.

Po zakończonej walce wróć do Faulke'a i zdaj mu raport. Po drodze możesz porozmawiać z kilkoma postaciami: agentem DaSilvą przy helikopterze, kwatermistrzem Webem przy sali odpraw, nowym agentem na strzelnicy oraz zarozumiałym żołnierzem o imieniu Percy w sali dla rekrutów. Żadna z tych rozmów nie ma znaczenia dla przebiegu fabuły, podobnie jak uczestnictwo w zakładzie strzeleckim zaproponowanym przez żółtodzioba - możesz wziąć w nim udział, ale wcale nie musisz. Przy okazji zwróć jednak uwagę na notatkę przypiętą przy drzwiach do strzelnicy.

Dr. Dresner ma za sobą nieciekawą przeszłość. - 1 - Wizyta w bazie I - Witamy w XCOM - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Dr. Dresner ma za sobą nieciekawą przeszłość.

W drodze do gabinetu Faulke'a zostaniesz zaczepiony przez doktora Heinricha Dresnera, od którego otrzymasz dziwne urządzenie. To dobry moment, żeby zboczyć z obranej trasy i rozejrzeć się po kilku odblokowanych właśnie lokacjach. W pierwszej kolejności skręć w prawo i przy pudłach naprzeciwko sali operacyjnej odszukaj niepozorną notatkę. Następnie przejdź przez salę dezynfekcji i wejdź do laboratorium doktora. Tam znajdziesz cztery kolejne notatki i będziesz mógł porozmawiać z analitykiem Krutem oraz doktorem Dresnerem. Nie ma to co prawda żadnego znaczenia dla fabuły gry, ale warto poznać historię jak najlepiej, prawda?

Na początku nie masz żadnego wyboru - istnieje tylko jednak misja. - 1 - Wizyta w bazie I - Witamy w XCOM - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Na początku nie masz żadnego wyboru - istnieje tylko jednak misja.

Kiedy zajmiesz się już wszystkimi pobocznymi aktywnościami, wejdź do sali operacyjnej i spotkaj się tam z Faulkiem. Następnie podejdź do komputera pośrodku pomieszczenia i uruchom kolejną misję bojową - The Doctor (inne są na razie niedostępne). Do Biura wrócisz dopiero po jej zakończeniu, więc upewnij się, że zrobiłeś już wszystko, co istotne. To ważne o tyle, że po każdym powrocie pojawiają się nowe znajdżki i linie dialogowe, a wygląd samej bazy ulega zmianie. Oznacza to, że jeśli nie zrobiłeś czegoś teraz, to później nie będziesz miał takiej możliwości!

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
The Bureau: XCOM Declassified

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8,61 zł

The Bureau: XCOM Declassified

zobacz więcej informacji o grze
The Bureau: XCOM Declassified

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier akcji

Gry Akcji