poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Symulator współczesnej metropolii: Transport i komunikacja miejska (Cities in Motion 2: The Modern Days)

W poradniku do gry Cities in Motion 2 znanej również jako Symulator współczesnej metropolii: Transport i komunikacja miejska oprócz solucji kampanii zawarto informacje na temat pojazdów i budynków, zarządzania budżetem, interfejsu oraz rozbudowy miasta.

poradnik, solucja do gry w zawiera 81 stron i 118 ilustracji, rozmiar pliku to 12,4 MB

Jak utworzyć linię?

Samouczek wbudowany w grę delikatnie rzec ujmując słabo objaśnia podstawowe zasady rządzące rozgrywką - Jak utworzyć linię@ - Połączenia - Cities in Motion 2 - poradnik do gry

Samouczek wbudowany w grę delikatnie rzec ujmując słabo objaśnia podstawowe zasady rządzące rozgrywką. Dlatego też poniżej znajduje się szczegółowa instrukcja utworzenia linii transportowej krok po kroku na przykładzie autobusu:

1. Otwórz Panel budowy.

2. Kliknij na przycisk Stawianie budowli, z nowo otwartego menu wybierz obiekty autobusowe (niebieska ikonka autobusu).

3. Kliknij na przycisk Podstawowa zajezdnia autobusowa i umieść budynek w pobliżu drogi. Zajezdnia automatycznie dopasuje się do ulicy, alternatywnie można zmieniać jej położenie klikając PPM lub NUM+/Num-

4. Wybierz któryś z dostępnych przystanków i ustaw je na planowanej trasie. Pamiętaj, o stawianiu ich po odpowiedniej stronie drogi, by pojazd nie musiał zawracać oraz o sprawdzeniu, czy ulica nie jest jednokierunkowa.

5. Otwórz Panel transportu.

6. Wybierz Linie. Z pierwszej kolumny od lewej w nowo otwartym menu wybierz Stwórz nową.

7. W nowo otwartym oknie kliknij Dodaj przystanki. Kliknij na wybudowaną wcześniej zajezdnie, a następnie na przystanki w takiej kolejności, by utworzyły żądaną przez ciebie trasę. Jako ostatni przystanek ponownie wybierz zajezdnię. Uwaga - Linia każdego rodzaju musi zaczynać i kończyć się na zajezdni. Dodatkowo, jeśli chcesz, by autobus nie wracał do zajezdni po każdym kursie, a robił pętlę po trasie wracając tylko na konserwację techniczną, lub gdy ma dużo czasu przed kolejnym kursem na rozkładzie, to przed wyborem zajezdni wybierz jeszcze raz pierwszy przystanek trasy, na zasadzie: zajezdnia - Przystanek A - Przystanek B - Przystanek C - Przystanek A - zajezdnia

8. W oknie utworzonej linii wybierz Pokaż informację o obiekcie i sprawdź numer podany przy Maksymalna liczba pojazdów. Jest to liczba autobusów, które musisz posiadać, by odbyć każdy kurs w rozkładzie jazdy swojej linii w ciągu doby.

9. Kliknij bezpośrednio na zajezdni, bądź wybierz ją z podmenu Zajezdnie w Panelu transportu.

10. W nowo otwartym okienku wybierz Kup pojazdy. Zakup taką ilość maszyn, jaka była podana przy Maksymalnej liczbie pojazdów.

11. Po zakupieniu autobusów, linia zostanie otwarta i ruszą one na trasę zgodnie ze swoim rozkładem jazdy.

Tory, tunele i estakady

Prócz autobusów i tramwajów wodnych każda forma transportu wymaga odpowiedniej trakcji, po której może się poruszać. Kładąc tory zawsze miej na uwadze, że linia musi kończyć się w zajezdni. Istnieją, zatem dwa rozwiązania. Budowa zajezdni na początku i na końcu planowanej trasy przejazdu, bądź, znacznie efektywniejsze, tworzenie pętli i zawrócenie trasy z powrotem do miejsca startu.

Trakcja dla trolejbusów i tramwajów może być kładziona tylko na istniejących już drogach, bądź alejach (w przypadku tramwajów), metro natomiast można budować swobodnie według własnych założeń. Bez względu na wybrany środek transportu, budowa torów zawsze odbywa się według podobnego schematu:

Po postawieniu zajezdni należy z menu Budowa dróg wybrać odpowiednią trakcję, dobrać żądaną ilość torów i kliknąć pojedynczo LPM na tory z zajezdni - Tory, tunele i estakady - Połączenia - Cities in Motion 2 - poradnik do gry

Po postawieniu zajezdni należy z menu Budowa dróg wybrać odpowiednią trakcję, dobrać żądaną ilość torów i kliknąć pojedynczo LPM na tory z zajezdni.

Manipulując kursorem myszki decydujesz, w którą stronę zamierzasz budować tory - Tory, tunele i estakady - Połączenia - Cities in Motion 2 - poradnik do gry

Manipulując kursorem myszki decydujesz, w którą stronę zamierzasz budować tory. Kolejne pojedyncze kliknięcie LPM ustanowi stałą intersekcję, do której możesz dopasować kolejną część. Każde następne kliknięcie LPM tworzy nową intersekcję. Jest to przydatne, jeśli np. chcesz wybudować trasę z początku prostą, a później skręcającą w innym kierunku. Klikasz, więc LPM w miejscu, gdzie chcesz skończyć linię prostą i przesuwając kursorem tworzysz zakręt od miejsca ostatniego kliknięcia. W przypadku złego położenia torów, pojedyncze kliknięcie PPM cofnie cię do ostatniej zatwierdzonej intersekcji.

Trochę inaczej wygląda sytuacja, w przypadku tramwajów i trolejbusów. Każde pojedyncze kliknięcie LPM utworzy tory na całej długości ulicy, aż do następnego skrzyżowania. Następnie klikając na którąś z ulic za skrzyżowaniem przedłużysz tory trzymając je dalej prosto, bądź skręcając w lewo/prawo, w zależności od wyboru.

Po dopasowaniu odpowiedniej trasy dwukrotne kliknięcie LPM wybuduje tory - Tory, tunele i estakady - Połączenia - Cities in Motion 2 - poradnik do gry

Po dopasowaniu odpowiedniej trasy dwukrotne kliknięcie LPM wybuduje tory.

O ile tory tramwajowe i przewody trolejbusowe mogą być kładzione tylko na istniejących już drogach, metro może powstać dosłownie wszędzie - Tory, tunele i estakady - Połączenia - Cities in Motion 2 - poradnik do gry

O ile tory tramwajowe i przewody trolejbusowe mogą być kładzione tylko na istniejących już drogach, metro może powstać dosłownie wszędzie. Pole do popisu daje tu opcja tworzenia estakad i tuneli. W czasie budowy torów klawiszami Page Up i Page Down możesz zmieniać wysokość kolejnych intersekcji. Manewr ten nie tylko pozwala zachować istniejącą architekturę miejską, ale także może pozwolić na prowadzenie kilku linii w tym samym czasie, w tym samym miejscu. Każdą na innym poziomie. Pamiętaj jednak, że im niżej, bądź wyżej będziesz budować, tym więcej zapłacisz.

1 - Tory, tunele i estakady - Połączenia - Cities in Motion 2 - poradnik do gry

Nawet najbardziej ekstrawagancka sieć połączeń nie zda się na wiele, jeśli nie będzie spełniać wymagań klientów. Populacja Cities in Motion 2 podzielona jest na 6 grup społecznych. Każda chce się dostać w określone miejsce, w określonym czasie wymagając jednocześnie lepszych, bądź gorszych warunków podróży. Szczegółowe informacje o każdej z grup znajdują się w ostatniej części poradnika. Tutaj natomiast dowiesz się, jak wykorzystać informacje o poszczególnych grupach i które części miasta łączyć ze sobą, by zyski z biletów były jak największe. Z pomocą przyjdzie tu Panel danych.

Dowiesz się stąd podstawowych informacji o mieszkańcach swojego miasta, takich jak gdzie mieszkają, pracują, robią zakupy i spędzają wolny czas - Zarabianie - Cities in Motion 2 - poradnik do gry

Dowiesz się stąd podstawowych informacji o mieszkańcach swojego miasta, takich jak gdzie mieszkają, pracują, robią zakupy i spędzają wolny czas. Są to kluczowe informację dla planowania sieci połączeń. Rozpoczynając grę zawsze warto skupić się na połączeniach dom (zielony kolor budynków na mapie) - praca (czerwony kolor). Są to idealne trasy na start rozgrywki. Na początku najlepiej będzie, jeśli skupisz się na pracownikach fizycznych, którzy nie należą do wybrednych i zadowolą się zwykłymi autobusami.

Budując trasy powinieneś również pamiętać o podstawowej zasadzie, kilka małych linii nachodzących na siebie jest znacznie lepszym rozwiązaniem, niż jedna długa. Każdy dodatkowy przystanek spowalnia trasę przejazdu. Pracownik fabryki z rana chce szybko i sprawnie dostać się do miejsca pracy. Jeśli autobus będzie się zatrzymywał, co drugą ulicę, trasa będzie na tyle długa, ze korzystanie z usług transportu publicznego będzie się dla niego mijało z celem. Nie będzie miał natomiast nic przeciwko przesiadkom, zwłaszcza jeśli posiadając bilet strefowy nie będzie musiał kupić drugiego biletu, o ile tylko szybko będzie w stanie dotrzeć, tam gdzie chce.

By zarabiać pieniądze ciągle trzeba kontrolować bilans swoich linii. Jeśli któraś przynosi straty, warto przyjrzeć się dokładniej jej trasie. Być może przejazd trwa zbyt długo. Być może kursy są za rzadko/za często. Być może nie łączy miejsc, w które ludzie chcą się dostać, lub nie jest odpowiednio zgrana czasowo z innymi odjazdami w pobliżu. Może się również zdarzyć, że benzynowa linia przynosząca straty, zacznie przynosić zyski po zmianie na bardziej ekologiczny środek transportu.

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Symulator współczesnej metropolii: Transport i komunikacja miejska

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8,61 zł

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier strategicznych

Strategiczne