poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Sid Meier's Civilization V: Bogowie i Królowie (Sid Meier's Civilization V: Gods & Kings)

Poradnik do dodatku do gry Sid Meier’s Civilization V - Bogowie i Królowie skupię się na dokładnym przybliżeniu takich aspektów rozgrywki jak system religii, szpiedzy oraz scenariusze wraz ze wszelkimi powiązanymi z w/w zagadnieniami.

poradnik, solucja do gry w zawiera 24 stron i 13 ilustracji, rozmiar pliku to 1,7 MB

Panteon

Pierwszym krokiem do założenia własnej religii jest zebranie kilkunastu punktów wiary - Panteon - Wiara - Sid Meier's Civilization V: Bogowie i Królowie - poradnik do gry

Pierwszym krokiem do założenia własnej religii jest zebranie kilkunastu punktów wiary. Można je uzyskać badając ruiny, od miast-państw oraz dzięki wybudowanej już kaplicy. Kiedy uzbierasz dość (zwykle 10-15 punktów, zależy od mapy) będziesz miał możliwość założenia Panteonu bóstw - głównego filaru wiary. Możliwości jest sporo - aż 22 - lecz ty możesz zdecydować się na wyłącznie jedną. Wybieraj mądrze! Wyboru nie da się zmienić, choć da się go później doszlifować.

Każda z opcji posiada jakiś bonus do pozyskiwania jakiegoś surowca lub innego aspektu gry. Nie będę starał się wskazać najlepszego z nich - zorientujcie się co będzie dla was najlepsze.

Generalnie żadna opcja nie daje nam jakiegoś większego kopa do rozwoju. Jest zaledwie kilka bardziej użytecznych. Wierzenia produkcyjne wydają się dobrym pomysłem - ale należy sprawdzić które się nam bardziej przydadzą. Użyteczna jest też opcja, która powiększa nam przyrost żywności w mieście, dzięki czemu szybciej się rozwija.

Jedyną opcją dla tych, którzy chcą za pomocą wiary przyspieszyć badania naukowe jest +2 do badań za każdy szlak handlowy pomiędzy miastem a stolicą. Ogólnie mało użyteczne w późniejszej fazie rozgrywki. Jak każda opcja zresztą.

Oprócz tego reszta wierzeń opiera się bardziej na gromadzeniu wiary - co przydaje się jeśli chcemy na przykład kupować w przyszłości jednostki za wiarę. Ale tylko te niskiego poziomu...

Po założeniu panteonu pozostaje nam trochę poczekać. Aby założyć swoją własną religię, w naszej cywilizacji musi narodzić się...

Wielki Prorok

Ten wielki człowiek może zrobić kilka rzeczy - Wielki Prorok - Wiara - Sid Meier's Civilization V: Bogowie i Królowie - poradnik do gry

Ten wielki człowiek może zrobić kilka rzeczy:

  1. Może nawracać wiernych w innych miastach na naszą religię. Może to robić 4 razy zanim zniknie. Jednak jeśli zrobi to chociaż raz nie będzie mógł zrobić żadnej z trzech pozostałych rzeczy.
  2. Może zbudować na mapie Święte miejsce, które zastąpi dowolne inne ulepszenie, połączy surówce strategiczne (ale nie luksusowe!) z naszym imperium i da nam zysk z ulepszonego pola w wysokości 6 punktów wiary.
  3. Może ulepszyć naszą religię, jeśli już jakąś posiadamy. Ulepszenie polega na dobraniu dwóch dodatkowych dogmatów wiary, czy de facto dwóch dodatkowych bonusów naszej religii.
  4. Może (w końcu!) założyć religię, jeśli jeszcze jej nie posiadamy, a na świecie jest jeszcze dla jakiejś miejsce.

Najlepszym sposobem uzyskania pierwszego Wielkiego proroka jest rozwijanie... kultury i inwestowanie w drzewko Wolności. Za uzupełnienie całego drzewka (wydanie sześciu punktów ustrojów) dostaniemy jednego darmowego wielkiego człowieka. Przy odpowiednim rozwoju naszego imperium w czasie gdy będziemy mogli go pozyskać drogą wiary będziemy mieli już dawno wypełnione drzewko ustroju.

Kiedy będziemy go (Proroka) już mieli podchodzimy nim pod jedno z naszych miast (najlepiej stolicę) i klikamy na "Załóż religię"...

Religia

Założenie religii to przede wszystkim kilka wyborów - najpierw trzeba wybrać symbol religii i jej nazwę - Religia - Wiara - Sid Meier's Civilization V: Bogowie i Królowie - poradnik do gry

Założenie religii to przede wszystkim kilka wyborów - najpierw trzeba wybrać symbol religii i jej nazwę. Widzimy już nasz podstawowy dogmat (bonus) który widnieje zaraz pod nazwą. Do tego możemy dołożyć dwa kolejne - dogmat założyciela i pierwszy dogmat wyznawców.

Dogmat założyciela to bonus z którego czerpiesz tylko ty - bo ty założyłeś religię. Wachlarz tych dogmatów jest rozległy - musisz się na coś zdecydować. Generalnie jest lepiej wziąć coś namacalnego - czyli złoto. Jeśli jednak zamierzasz agresywnie rozprzestrzeniać swoją wiarę możesz się pokusić o wybranie opcji która da ci punkty nauki za każdego nawróconego obywatela.

Dogmaty wiernych to bonusy, które dają wyznawcy danej religii na danym terytorium. Jednym z najlepszych jest dodanie 1% produkcji za każdego wyznawcę w mieście.

Teraz także wybieramy Dodatkowy dogmat religii, jeśli gramy Bizancjum. Wybieramy go z dostępnych jeszcze dogmatów Panteonu, co jest bardzo opłacalne - bonusy z Panteonu są największe.

Od tej chwili punkty wiary zaczynają być użyteczne - można za nie kupować pewne budynki (Katedra, Klasztor, Meczet, Pagoda) jeśli wykupi się odpowiedni dogmat, wydawać na pewne specjalne jednostki (Misjonarz i Inkwizytor), a także jednostki z ery przedindustrialnej, jeśli wybierze się odpowiedni dogmat.

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Sid Meier's Civilization V: Bogowie i Królowie

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8,61 zł

Sid Meier's Civilization V: Bogowie i Królowie

zobacz więcej informacji o grze
Sid Meier's Civilization V: Bogowie i Królowie

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier strategicznych

Strategiczne