poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Trine 2

W poradniku do Trine 2 znajdziecie bogato ilustrowaną solucję wzbogaconą filmami. Dzięki niemu bez trudu rozwiążecie każdą zagadkę. W tekście zawarto również informacje na temat trudniejszych do zdobycia butelek i kul z doświadczeniem oraz złotych skrzyń.

poradnik, solucja do gry w zawiera 94 stron i 178 ilustracji, rozmiar pliku to 20,4 MB

Początek Opowieści

Kiedy czarownik się obudzi opuść dom przez drzwi z prawej - Początek Opowieści - Opis przejścia gry - Trine 2 - poradnik do gry

Kiedy czarownik się obudzi opuść dom przez drzwi z prawej. Przejdź przez dwa mostki i przeskocz (wciśnij W lub spację) przez przeszkodę. Następnie przeskocz przez dwa duże grzyby, wskocz na bańkę i kiedy znajdziesz się w górze oddaj kolejny skok na brzeg z prawej zbierając jednocześnie kulę z doświadczeniem.

Kiedy zjedziesz po zjeżdżalni na dół skorzystaj z zaklęcia przenoszenia przedmiotów (prawy przycisk myszy) i przetocz na lewą stronę głaz - Początek Opowieści - Opis przejścia gry - Trine 2 - poradnik do gry

Kiedy zjedziesz po zjeżdżalni na dół skorzystaj z zaklęcia przenoszenia przedmiotów (prawy przycisk myszy) i przetocz na lewą stronę głaz. Wskocz na niego, a potem na grzyba z lewej, skąd dostaniesz się do kolejnej kuli doświadczenia. Użyj również tego zaklęcia na wysoko położonej półce z prawej oraz na roślinie z prawej, aby zrzuć na dół butelki z doświadczeniem. Kolejną znajdziesz w przejściu na dole z prawej.

Po przebrnięciu przez przejście użyj czaru, aby zrzucić na dół butlę z doświadczeniem stojącą na grzybie na górze - Początek Opowieści - Opis przejścia gry - Trine 2 - poradnik do gry

Po przebrnięciu przez przejście użyj czaru, aby zrzucić na dół butlę z doświadczeniem stojącą na grzybie na górze. Wciśnij lewy przycisk myszy i narysuj przy ścianie z prawej kwadrat. Wskocz na niego i przeskocz na brzeg z prawej, gdzie znajdziesz butelkę z doświadczeniem. Spójrz od razu nad siebie i nieco w lewo, skorzystaj z zaklęcia przenoszenia przedmiotów, aby poruszyć półką i zrzucić na dół następną porcję doświadczenia. Na tej samej półce skalnej znajdziesz mały mostek. Narysuj na nim kwadrat i wyskocz z niego w górę, dzięki czemu dotrzesz do kuli doświadczenia.

Zeskocz na drewnianą kłodę i z jej lewej strony narysuj kwadrat - Początek Opowieści - Opis przejścia gry - Trine 2 - poradnik do gry

Zeskocz na drewnianą kłodę i z jej lewej strony narysuj kwadrat. Kiedy kłoda się przeważy przeskocz z jej prawego brzegu na grzyba. Następnie zanim roślina zdąży opaść, wyskocz w górę i podnieś kulę doświadczenia. Teraz cały czas idź w prawo, aż do zakończenia tej części etapu.

Tym razem wcielisz się w rycerza - Początek Opowieści - Opis przejścia gry - Trine 2 - poradnik do gry

Tym razem wcielisz się w rycerza. Rusz w prawo i kiedy dotrzesz do ogrodu z agresywnymi roślinami rozpraw się z nimi przy pomocy miecza (lewy przycisk myszy). Kontynuuj marsz w prawo rozprawiając się z kolejnymi wrogami i zbierając kule doświadczenia. Kiedy dotrzesz do dużej dyni wskocz na nią i kiedy będziesz w górze naciśnij klawisz skoku, aby wybić się wysoko i przeskoczyć na podwyższenie z prawej.

Przeskocz na następną dynię i skorzystaj z niej, żeby dostać się do kulki doświadczenia wiszącej w powietrzu - Początek Opowieści - Opis przejścia gry - Trine 2 - poradnik do gry

Przeskocz na następną dynię i skorzystaj z niej, żeby dostać się do kulki doświadczenia wiszącej w powietrzu. Przejdź w prawo i przepchnij wóz z sianem. Wskocz na niego, zbierz doświadczenie i rozpraw się z rośliną wijącą się wokół koła. Wejdź na jedną z obracających się platform i przeskocz na prawą stronę, gdzie spadniesz na dno jaskini.

Zmień broń na młot (kółko myszki) i zniszcz przy jego pomocy kamienną ścianę - Początek Opowieści - Opis przejścia gry - Trine 2 - poradnik do gry

Zmień broń na młot (kółko myszki) i zniszcz przy jego pomocy kamienną ścianę. Idź cały czas w prawo, aż dotrzesz do pomieszczenia z atakującymi cię roślinami. Pokonaj je, a ta część etapu dobiegnie do końca.

Kiedy wcielisz się w złodziejkę wskocz na mur z prawej i przejdź dalej po linie - Początek Opowieści - Opis przejścia gry - Trine 2 - poradnik do gry

Kiedy wcielisz się w złodziejkę wskocz na mur z prawej i przejdź dalej po linie. Skorzystaj z łuku (lewy przycisk myszy) i strzel w linę podtrzymującą kamienny kloc. Wskocz na podwyższenie i strzel hakiem (prawy przycisk myszy) w drewniany podest nad tobą. Podciągnij się na linie i wskocz na niego, aby dotrzeć do kuli doświadczenia. Przejdź w prawo i wbij w hak w kolejny drewniany podest, rozbujaj się i przeskocz na dach z prawej, potem zeskocz na dół w okolice stoiska handlowego.

Wbij hak w balkon nad tobą i przeskocz na dach z prawej zbierając po drodze kolejne kule doświadczenia - Początek Opowieści - Opis przejścia gry - Trine 2 - poradnik do gry

Wbij hak w balkon nad tobą i przeskocz na dach z prawej zbierając po drodze kolejne kule doświadczenia. Omiń fontannę i skorzystaj z haka, aby po drewnianych kładkach wspinać się coraz wyżej (na niektórych kładkach są kule z doświadczeniem). Na sam koniec przeskocz na wieżę z prawej.

Zapomniana Dzicz

Użyj czarodzieja, aby zrzucić butelkę z doświadczeniem znajdującą się w lewym górnym narożniku, po czym rusz w prawo - Zapomniana Dzicz (1) - Opis przejścia gry - Trine 2 - poradnik do gry

Użyj czarodzieja, aby zrzucić butelkę z doświadczeniem znajdującą się w lewym górnym narożniku, po czym rusz w prawo. Po chwili dotrzesz do ściętego drzewa i bujającej się na górze kłody. Skorzystaj z haka złodziejki, aby się do niej dostać i pozbierać doświadczenia na górze (uważaj aby nie wpaść do rowu z kolcami na dole). Następnie wskocz na roślinę z prawej, a potem na kolejną kłodę. Użyj zaklęcia czarownika, aby przepchnąć ją w przód i zdobyć kolejne kule doświadczenia.

Zanim przejdziesz w prawo warto zeskoczyć do dołu pod tobą, ponieważ znajdziesz tam sporo doświadczenia - Zapomniana Dzicz (1) - Opis przejścia gry - Trine 2 - poradnik do gry

Zanim przejdziesz w prawo warto zeskoczyć do dołu pod tobą, ponieważ znajdziesz tam sporo doświadczenia. Aby przejść dalej zniszcz rycerzem drewnianą konstrukcję znajdującą się przy prawej ścianie dołu (możesz też ją zniszczyć rzucając w nią sześcianem maga) do którego wszedłeś. W ten sposób dostaniesz się do następnej fiolki doświadczenia, a jednocześnie zwalisz pień blokujący przejście. Po wejściu na górę skieruj się w prawo, gdzie natkniesz się na kamienny posążek (zniszcz go, a w środku znajdziesz doświadczenie, generalnie niszcz wszystkie napotkane kamienne posągi, ponieważ zawsze są w nich zielone kule) oraz punkt kontrolny #1. Miń go i przejdź w prawo.

Po chwili natkniesz się na plac ze sporych rozmiarów rośliną - Zapomniana Dzicz (1) - Opis przejścia gry - Trine 2 - poradnik do gry

Po chwili natkniesz się na plac ze sporych rozmiarów rośliną. Użyj maga, aby skierować górną kładkę po której leci woda w lewą stronę, a następnie skorzystaj z tego samego czaru, żeby przeciągnąć nieco w lewo duży liść rośliny. Dzięki temu woda dotrze do ziaren, które wykiełkują zamieniając się w dwa grzyby na łodygach. Wskocz na nie, aby dostać się do doświadczenia, znajdziesz je również na kładce z której leci woda. Tuż za nią natkniesz się na kawałek drzewa, którego prawa część jest skierowana w górę. Wejdź na nią, a kiedy drzewo się przeważy przekręć magiem górną kładkę tak, aby woda poleciała w prawo.

Kiedy wyrośnie roślina wskocz na jej szczyt, aby dostać się do doświadczenia, a następnie przeskocz na teren z prawej - Zapomniana Dzicz (1) - Opis przejścia gry - Trine 2 - poradnik do gry

Kiedy wyrośnie roślina wskocz na jej szczyt, aby dostać się do doświadczenia, a następnie przeskocz na teren z prawej. Użyj rycerza, żeby przebić się przez drewniane przejście. W środku skorzystaj z platformy, aby przeskoczyć nad kolcami. Po chwili dotrzesz do głazu. Podnieś go przy pomocy czaru i rzuć o drewnianą konstrukcję poniżej, po czym sam zeskocz na dół do punktu kontrolnego #2. Użyj młot rycerza, żeby zniszczyć kamienną ścianę. W kolejnej lokacji czeka cię walka z kilkoma goblinami. Staraj się ich eliminować pozostając w ruchu i uważając na strzały wystrzeliwane przez łuczników. Po walce wyczaruj magiem obiekty, dzięki którym będziesz mógł się dostać na podwyższenia, gdzie znajdziesz doświadczenie.

Przejdź w prawo i przesuń magiem skrzynię na będącą w górze windę - Zapomniana Dzicz (1) - Opis przejścia gry - Trine 2 - poradnik do gry

Przejdź w prawo i przesuń magiem skrzynię na będącą w górze windę. Kiedy podniesie się mały pomost z prawej wskocz na niego. Jeśli spojrzysz teraz w górę ujrzysz kolce na dwóch ścianach. Nad nimi znajduje się zdrowie oraz doświadczenie. Aby się tam dostać czarodziej powinien mieć umiejętność tworzenia dwóch przedmiotów. Ustaw je jeden na drugim, a potem postaw na nich jeszcze skrzynię, którą postawiłeś na drewnianej windzie z lewej oraz jeszcze jedną znajdującą się z prawej strony. Następnie wystarczy wskoczyć na szczyt tej konstrukcji i dostać się do trudno dostępnego miejsca (drugim sposobem jest nadzianie drewnianej skrzyni na wystające ze ściany kolce z lewej, wskoczenie na nią z wyczarowanego sześcianu, następnie nadzianie drugiej drewnianej skrzyni na kolce z prawej, przeskok i przemieszczenie skrzyni z lewej na samą górę kolców). Po powrocie na ścieżkę zrób kilka kroków prawo, gdzie znajduje się punkt kontrolny #3.

Z prawej znajduje się plująca magicznymi kulami roślina - Zapomniana Dzicz (1) - Opis przejścia gry - Trine 2 - poradnik do gry

Z prawej znajduje się plująca magicznymi kulami roślina. Nie da się jej zabić (możesz natomiast ją manipulować przy użyciu czaru maga), ale wystarczy wyczarować na drodze strzałów sześcian, który zablokuje im drogę. Po chwili dotrzesz do drewnianej kładki. Postaw na jej prawej stronie przedmiot, a kiedy podniesie się w górę jej lewa część przeskocz na lewo i podnieś następną porcję doświadczenia (zniszcz również kamienny posążek). Skorzystaj z haka, aby dostać się na drewnianą kładkę nad tobą, po czym przeskocz na podwyższenie z prawej (użyj w tym celu sześcianu), gdzie znajdziesz sekret #1.

Następnie wróć do kładki i zacznij iść w prawo, niszcząc po drodze skrzynie z doświadczeniem oraz stawiając czoła goblinom - Zapomniana Dzicz (1) - Opis przejścia gry - Trine 2 - poradnik do gry

Następnie wróć do kładki i zacznij iść w prawo, niszcząc po drodze skrzynie z doświadczeniem oraz stawiając czoła goblinom. Wróć do kładki i przeskocz na prawo, uważając na bujające się tutaj głazy. Przeskakuj po drewnianych kładkach (uważaj, ponieważ szybko się zapadają), aż trafisz na twardy grunt. Użyj haka złodziejki, żeby dostać się na podwyższenie nad tobą, gdzie znajdziesz doświadczenie.

Po kilku krokach zostaniesz zaatakowany przez gobliny - Zapomniana Dzicz (1) - Opis przejścia gry - Trine 2 - poradnik do gry

Po kilku krokach zostaniesz zaatakowany przez gobliny. Pokonaj je, uważając na łuczników. W dalszej części natkniesz się na kolce i strzelającą roślinę. Postaw przy przeciwniku dwa obiekty jeden na drugim, wskocz na nie rycerzem i zniszcz mieczem drewnianą konstrukcję w prawym górnym narożniku, gdzie jest butelka doświadczenia (lub jak poprzednio zniszcz ją przy użyciu sześcianu maga). Za rośliną natkniesz się z kolei na punkt kontrolny #4.

Tuż za nim ujrzysz w górze głaz leżący na drewnianej konstrukcji - Zapomniana Dzicz (1) - Opis przejścia gry - Trine 2 - poradnik do gry

Tuż za nim ujrzysz w górze głaz leżący na drewnianej konstrukcji. Użyj mocy maga, aby podrzucić ogromny kamień tak, aby spadł na dół. Następnie przebij się rycerzem przez kamienną ścianę z prawej, zeskocz na dół. Ujrzysz tutaj dwie strzelające rośliny. Ustaw magiem jedną z nich, aby strzelała w innym kierunku i skorzystaj z tarczy rycerza, aby przedostać się do dźwignij za nimi. Przesuń ją, co spowoduje, że w poprzedniej lokacji na dół zjedzie drewniana platforma. Wróć do tego miejsca (uważając ponownie na wystrzeliwane przez rośliny pociski) i wskocz na skrzynię, a następnie na platformę i na górę. Po przejściu w prawo znajdziesz miniesz punkt kontrolny #5.

Poczekaj, aż goblin z góry zepchnie na ciebie głaz, po czym zabij go i wejdź po wyczarowanym przez maga obiekcie na górę, gdzie jest trochę doświadczenia - Zapomniana Dzicz (2) - Opis przejścia gry - Trine 2 - poradnik do gry

Poczekaj, aż goblin z góry zepchnie na ciebie głaz, po czym zabij go i wejdź po wyczarowanym przez maga obiekcie na górę, gdzie jest trochę doświadczenia. Kontynuuj marsz w prawo. Po chwili zlecisz na dół, ponieważ trafisz na śliską nawierzchnię. Natkniesz się tutaj na grzyby wyrzucające cię w górę jeśli w momencie opadania naciśniesz klawisz skoku. Narysuj nad grzybem z lewej kwadrat i kiedy zacznie być on wybijany w górę wskocz na niego i szybko przeskocz na roślinę z prawej, a następnie na kłodę, którą rusz przy pomocy zaklęcia w prawo. Dzięki temu dotrzesz do miejsca ze sporą ilością doświadczenia.

Zeskocz na dół i wskocz na latającą bańkę, aby dostać się na górę (stań z jej prawej strony, ponieważ w innym przypadku możesz nadziać się na kolce i bańka pęknie) - Zapomniana Dzicz (2) - Opis przejścia gry - Trine 2 - poradnik do gry

Zeskocz na dół i wskocz na latającą bańkę, aby dostać się na górę (stań z jej prawej strony, ponieważ w innym przypadku możesz nadziać się na kolce i bańka pęknie). Przeskocz na teren z prawej, gdzie znajdziesz sekret #2. Otwórz go i rusz dalej, mijając po drodze punkt kontrolny #6.

Zeskocz na dół, gdzie czeka cię kolejna zagadka - Zapomniana Dzicz (2) - Opis przejścia gry - Trine 2 - poradnik do gry

Zeskocz na dół, gdzie czeka cię kolejna zagadka. Będziesz musiał w jakiś sposób „przekonać” ślimaka do ustąpienia ci z drogi. Aby to uczynić postaw drewnianą skrzynię na prawo od znajdującego się na ziemi zielonego korzenia rośliny, a następnie ustaw drewnianą kłodę tak, aby była skierowana w lewą stronę. Następnie użyj czaru, aby przestawić koryto na górze tak, żeby woda spływała do drewnianej kłody. Podlana w ten sposób sałata skusi ślimaka, a ty będziesz mógł przejść dalej (zanim to uczynisz warto wskoczyć na rynnę z wodą i zebrać doświadczenie).

Kiedy dotrzesz do lokacji z grzybem od którego możesz się wysoko odbić rozpraw się z goblinami - Zapomniana Dzicz (2) - Opis przejścia gry - Trine 2 - poradnik do gry

Kiedy dotrzesz do lokacji z grzybem od którego możesz się wysoko odbić rozpraw się z goblinami. Następnie narysuj nad grzybem kwadrat i razem z nim odbij się od grzyba. Kiedy znajdziesz się na górze wskocz szybko na sześcian, odbij się od niego i wskocz na najwyżej położony liść. Potem zbierz doświadczenie z pozostałych roślin i ruszaj w prawo. Zeskocz na dół drewnianej konstrukcji i pozbieraj okoliczne doświadczenie, po czym skorzystaj z wynurzających się baniek, aby dostać się do wysoko położonych kulek z doświadczeniem. Pamiętaj, że bańkom możesz zmieniać nieco kierunek lotu, jeśli staniesz z lewej strony, to będą lecieć w prawo i na odwrót. Skorzystaj z tej możliwości, aby wznieść się jak najbardziej w prawo i zeskoczyć na stały ląd. Na górze przed wyjściem natkniesz się na kolejny punkt doświadczenia. Najlepiej dostać się do niego wbijając hak w kładkę i wskakując na nią.

Wyjdź na zewnątrz i miń punkt kontrolny #7 - Zapomniana Dzicz (2) - Opis przejścia gry - Trine 2 - poradnik do gry

Wyjdź na zewnątrz i miń punkt kontrolny #7. Zepchnij kamienny blok na goblina poniżej, a potem rozpraw się z resztą przeciwników. Kiedy dotrzesz do dwóch strzelających roślin skorzystaj z haka, aby dostać się na kłodę z kołami na górze. Po zebraniu znajdującego się tam doświadczenia postaw dwa sześciany przy obydwu strzelających roślinach i zabierz kulę znajdującą się na środku. Kontynuuj marsz w prawo mijając punkt kontrolny #8 (na kładce nad nim jest następna kula z doświadczeniem). W następnej lokacji czeka cię atak goblinów. Najlepiej uporać się z nimi przy pomocy rycerza, pamiętaj, aby pozostawać w ciągłym ruchu, korzystać z tarczy i uważać na łuczników.

Po walce postaw sześcian pod ścianą z prawej i przeskocz przez przeszkodę - Zapomniana Dzicz (2) - Opis przejścia gry - Trine 2 - poradnik do gry

Po walce postaw sześcian pod ścianą z prawej i przeskocz przez przeszkodę. W kolejnej lokacji postaw dwa sześciany jeden na drugim tak, aby zablokowały pociski wystrzeliwany przez rośliny na dole, co pozwoli ci spokojnie zebrać doświadczenie z poruszających się, drewnianych zapadni. Następnie wskocz na bujający się głazy i kiedy będzie on maksymalnie z prawej strony, przeskocz na kładkę nad strzelającą rośliną.

Ruszaj w prawo mijając punkt kontrolny #9 - Zapomniana Dzicz (2) - Opis przejścia gry - Trine 2 - poradnik do gry

Ruszaj w prawo mijając punkt kontrolny #9. Kiedy dotrzesz do rury, z której wylatuje para, zabij roślinę z prawej i użyj maga, aby dołączyć drugą rurę do tej z lewej strony. Użyj pary, aby dostać się na podwyższenie z prawej, a potem stwórz dwa sześciany jeden na drugim, dzięki czemu będziesz mógł doskoczyć do kul z doświadczeniem z lewej. Wróć na główną drogę i idź, aż dotrzesz do świątyni na początku której znajduje się punkt kontrolny #10.

W drugim pomieszczeniu natkniesz się na pierwszego bossa, dużego węża - Zapomniana Dzicz (2) - Opis przejścia gry - Trine 2 - poradnik do gry

W drugim pomieszczeniu natkniesz się na pierwszego bossa, dużego węża. Użyj haka złodziejki, aby wskoczyć na sam szczyt drewnianych kładek z lewej. Podskocz teraz w górę i zbierz kolejne kule z doświadczeniem. Teraz przystąp do walki, która sprowadza się do tego, że musisz stać na drewnianej kładce tak długo, aż zaatakuje cię wąż (kiedy gad zamiera na chwilę z otwartą paszczą oznacza to, że szykuje się do ataku). Zeskocz wtedy na ziemię i powtórz całą operację trzykrotnie, ze wszystkimi kładkami. Kiedy wąż je zniszczy misja do biegnie do końca. W trakcie walki możesz być atakowany przez gobliny (zabijaj je szybko rycerzem) oraz ostrzeliwany przez węża (omijaj pociski albo broń się tarczą). Pamiętaj, aby nie przechodzić na prawą stronę komnaty w pobliżu bossa, ponieważ szybko cię uśmierci.

Sposób na pokonanie węża.

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Trine 2

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8.61 zł

Poradnik Trine 2

spis treści poradnika do gry Trine 2 dostępnych w pełnej wersji


na pomarańczowo zaznaczono części wyświetlone jako przykładowe

Wstęp
Bohaterowie
• Amadeus
• Pontius
• Zoya
Opis przejścia gry
• Początek Opowieści
• Zapomniana Dzicz (1)
• Zapomniana Dzicz (2)
• Dolina Błotowody
• Bagno Światłomchu
• Skamieniałe Drzewo
• Cieniste Komnaty
• Cichy Zagajnik
• Grzybojaskinie
• Grzybomrok
• Zamek Morskiego Głazu
• Upiorne Korytarze
• Twierdza Strażnika Lodu
• Ostatni Rozdział
Sekrety (1)
Sekrety (2)
Trine 2

zobacz więcej informacji o grze
Trine 2

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier akcji

Gry Akcji
© 2000-2014 GRY-OnLine S.A.regulaminkontakt i pomocgry onlinegame guides