poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik The Elder Scrolls V: Skyrim wojna domowa Legion Cesarski i bunt Gromowładnych

Poradnik opisujący główny wątek fabularny do gry The Elder Scrolls V: Skyrim zawiera szczegółowy opis przejścia wraz z możliwymi wariantami pozwalającymi na przechodzenie wybranych misji na kilka różnych sposobów. Nie zabrakło w nim również szeregu porad.

poradnik, solucja do gry w zawiera 224 stron i 329 ilustracji, rozmiar pliku to 26,1 MB

Zlecenie: Zabij Helvarda

Nowy cel główny: Zabij Helvarda

Uwaga! Zadanie to jest opcjonalne. Możesz się nim zająć po zaliczeniu questu Przerwane milczenie i wykonaniu wszystkich poprzednich kontraktów. Jest ono odblokowywane w parze z kontraktem Zlecenie: Zabij Malurila.

W celu odblokowania tego zadania musisz w rozmowie z Nazirem poprosić go o nowe zlecenia - Zlecenie- Zabij Helvarda | Zadania Mrocznego Bractwa - The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

W celu odblokowania tego zadania musisz w rozmowie z Nazirem poprosić go o nowe zlecenia. Warto dodać, że zlecenie to zostanie odblokowane wraz z innym i dojdzie do tego tylko jeżeli wykonałeś już wszystkie poprzednie poboczne kontrakty. Opuść Sanktuarium Mrocznego Bractwa i otwórz mapę świata. Helvard jest huskarlem w miejscowości Falkret (powyższy screen0, która jest zlokalizowana niedaleko Sanktuarium i przez to została już zapewne przez Ciebie odkryta.

Helvarda można przez cały dzień odnaleźć wewnątrz znajdującego się przy głównej ulicy długiego domu jarla (powyższy screen) - Zlecenie- Zabij Helvarda | Zadania Mrocznego Bractwa - The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

Helvarda można przez cały dzień odnaleźć wewnątrz znajdującego się przy głównej ulicy długiego domu jarla (powyższy screen). Nie polecam jednak atakować go w obecności innych postaci, bo w takiej sytuacji zostaniesz od razu zaatakowany przez strażników i nawet jeśli się poddasz będziesz musiał zapłacić grzywnę lub pójść do aresztu.

O wiele lepiej jest pozostać w domu jarla i zaczekać na nastanie nocy, albowiem Helvard powinien udać się na spoczynek do swojego pokoju na piętrze - Zlecenie- Zabij Helvarda | Zadania Mrocznego Bractwa - The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

O wiele lepiej jest pozostać w domu jarla i zaczekać na nastanie nocy, albowiem Helvard powinien udać się na spoczynek do swojego pokoju na piętrze. Zaczekaj aż inne osoby zachowają się tak samo i ostrożnie zakradnij się do pokoju huskarla, zamykając za sobą drzwi i zbliżając się do łóżka (powyższy screen). Pozbądź się Helvarda w dowolny sposób, na przykład wbijając sztylet w jego ciało albo trafiając go strzałą w głowę.

Nowy cel główny: Zgłoś się ponownie do Nazira

Pozostało Ci już tylko powrócić do Sanktuarium Mrocznego Bractwa i zdać Nazirowi raport z udanej misji. Jeżeli masz zamiar zaliczyć drugi z otrzymanych od niego kontraktów, to warto się oczywiście wstrzymać i wybrać się do kryjówki zabójców dopiero po ukończeniu obu pobocznych misji. Nazir wynagrodzi Cię w złocie.

Zlecenie: Zabij Malurila

Nowy cel główny: Zabij Malurila

Uwaga! Zadanie to jest opcjonalne. Możesz się nim zająć po zaliczeniu questu Przerwane milczenie i wykonaniu wszystkich poprzednich kontraktów. Jest ono odblokowywane w parze z kontraktem Zlecenie: Zabij Malurila.

W celu odblokowania tego zadania musisz w rozmowie z Nazirem poprosić go o nowe zlecenia - Zlecenie- Zabij Malurila | Zadania Mrocznego Bractwa - The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

W celu odblokowania tego zadania musisz w rozmowie z Nazirem poprosić go o nowe zlecenia. Warto dodać, że zlecenie to zostanie odblokowane wraz z innym i dojdzie do tego tylko jeżeli wykonałeś już wszystkie poprzednie poboczne kontrakty. Opuść Sanktuarium Mrocznego Bractwa i otwórz mapę świata. Malurila należy szukać w krasnoludzkich ruinach Mzinhaleft znajdujących się w północnej części Skyrim (powyższy screen). Najszybciej możesz tam dotrzeć rozpoczynając podróż w miejscowości Gwiazda Zaranna i wyruszając na południowy-zachód.

Ruiny Mzinhaleft znajdują się w dolinie i możesz to wykorzystać na swoją korzyść, a mianowicie ześlizgując się po jednym z łagodniejszych zboczy (powyższy screen) - Zlecenie- Zabij Malurila | Zadania Mrocznego Bractwa - The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

Ruiny Mzinhaleft znajdują się w dolinie i możesz to wykorzystać na swoją korzyść, a mianowicie ześlizgując się po jednym z łagodniejszych zboczy (powyższy screen). Wykonanie takiej czynności pozwoli Ci uniknąć konfrontacji ze wszystkimi bandytami, którzy zgromadzili się w tej okolicy.

Jeżeli nie masz nic przeciwko staczaniu bezpośrednich walk z bandytami, to do celu podróży najlepiej zbliżyć się od południowego-wschodu (powyższy screen) - Zlecenie- Zabij Malurila | Zadania Mrocznego Bractwa - The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

Jeżeli nie masz nic przeciwko staczaniu bezpośrednich walk z bandytami, to do celu podróży najlepiej zbliżyć się od południowego-wschodu (powyższy screen). Dobrą wiadomością jest to, że eliminacja większości przeciwników będzie bardzo prosta, bo nie są oni zbyt wytrzymali ani nie dysponują dobrym ekwipunkiem czy magicznymi zdolnościami. Niezależnie od wybranego wariantu zachowania musisz dotrzeć do bramy prowadzącej do ruin.

1 - Zlecenie- Zabij Malurila | Zadania Mrocznego Bractwa - The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy
Oznaczenia na mapie: 1 - Wejście do ruin; 2 - Pierwsze obozowisko bandytów; 3 - Drugie obozowisko bandytów; 4 - Wejście do pokoju Malurila; 5 - Miejsce pobytu Malurila - Zlecenie- Zabij Malurila | Zadania Mrocznego Bractwa - The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

Oznaczenia na mapie: 1 - Wejście do ruin; 2 - Pierwsze obozowisko bandytów; 3 - Drugie obozowisko bandytów; 4 - Wejście do pokoju Malurila; 5 - Miejsce pobytu Malurila.

W trakcie przeprawy przez ruiny również nie masz się za bardzo czego obawiać. Podążaj liniowymi korytarzami aż dotrzesz do pierwszego obozowiska z dwoma bandytami (powyższy screen). Przy odrobinie szczęścia obie przebywające tu postacie uda Ci się zaskoczyć. Wznów przeprawę przez ruiny, przy czym bądź gotowy do wyeliminowania pojedynczego przeciwnika patrolującego jeden z okolicznych korytarzy.

Wkrótce powinieneś dotrzeć do drugiego obozowiska bandytów (powyższy screen) i tu już warto się pilnować, gdyż obie przebywające w tym miejscu postacie dysponują magicznymi zdolnościami - Zlecenie- Zabij Malurila | Zadania Mrocznego Bractwa - The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

Wkrótce powinieneś dotrzeć do drugiego obozowiska bandytów (powyższy screen) i tu już warto się pilnować, gdyż obie przebywające w tym miejscu postacie dysponują magicznymi zdolnościami. Jeżeli Twój bohater potrafi się dobrze skradać, to możesz rozważyć ominięcie tego obozowiska, gdyż jest to jak najbardziej wykonalne.

Docelowo powinieneś dotrzeć do bramy pilnowanej przez pojedynczego wartownika (powyższy screen) - Zlecenie- Zabij Malurila | Zadania Mrocznego Bractwa - The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

Docelowo powinieneś dotrzeć do bramy pilnowanej przez pojedynczego wartownika (powyższy screen). Osobę tę dobrze byłoby po cichu zlikwidować, na przykład z pomocą łuku i celnego trafienia strzałą w głowę, albowiem w przeciwnym wypadku możesz zaalarmować ominiętych wcześniej bandytów i samego Malurila. Zbadaj ciało bandyty, zabierając klucz do pokoju Malurila. Użyj klucza do otwarcia dużej bramy (jeżeli wolisz podnieść swoje umiejętności złodziejskie, to możesz oczywiście ten krok pominąć i skorzystać z wytrychów).

Zachowaj ostrożność, bo znalazłeś się w komnacie maga Malurila - Zlecenie- Zabij Malurila | Zadania Mrocznego Bractwa - The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

Zachowaj ostrożność, bo znalazłeś się w komnacie maga Malurila. Osobę tę najlepiej byłoby zaatakować z zaskoczenia, wykorzystując okazję gdy odwróci się do Ciebie tyłem (powyższy screen) czy ułoży do snu. Pozbądź się Malurila w dowolny sposób, na przykład wbijając sztylet w jego ciało albo trafiając go strzałą w głowę. Uwaga - Jeżeli Maluril zostanie zaalarmowany, to musisz być przygotowany do stoczenia z nim pojedynku. Walka ta nie będzie łatwa, gdyż Maluril potrafi rzucać potężne zaklęcia.

Nowy cel główny: Zgłoś się ponownie do Nazira

Pozostało Ci już tylko powrócić do Sanktuarium Mrocznego Bractwa i zdać Nazirowi raport z udanej misji. Jeżeli masz zamiar zaliczyć drugi z otrzymanych od niego kontraktów, to warto się oczywiście wstrzymać i wybrać się do kryjówki zabójców dopiero po ukończeniu obu pobocznych misji. Nazir wynagrodzi Cię w złocie.

Zlecenie: Zabij Safię

Nowy cel główny: Zabij Safię

Uwaga! Zadanie to jest opcjonalne i zarazem ostatnie spośród zlecanych przez Nazira. Możesz się nim zająć po zaliczeniu questu Przerwane milczenie i wykonaniu wszystkich poprzednich kontraktów.

W celu odblokowania tego zadania musisz w rozmowie z Nazirem poprosić go o ostatnie zlecenie - Zlecenie- Zabij Safię | Zadania Mrocznego Bractwa - The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

W celu odblokowania tego zadania musisz w rozmowie z Nazirem poprosić go o ostatnie zlecenie. Warto dodać, że zlecenie to zostanie odblokowane tylko jeżeli wykonałeś już wszystkie poprzednie poboczne kontrakty. Opuść Sanktuarium Mrocznego Bractwa i otwórz mapę świata. Safia to kapitan okrętu pirackiego Czerwona Fala i jednostka ta zacumowana jest w lokacji Magazyn Kompanii Wschodniocesarskiej zlokalizowanej w północno-wschodniej części Skyrim (powyższy screen). Jeżeli nie odkryłeś jeszcze magazynu, to najlepiej rozpocząć w Samotni i następnie udać się do doków.

Po dotarciu do celu podróży zlokalizuj jednostkę pływającą, która dowodzona jest przez Safię, czyli Czerwoną Falę (powyższy screen) - Zlecenie- Zabij Safię | Zadania Mrocznego Bractwa - The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

Po dotarciu do celu podróży zlokalizuj jednostkę pływającą, która dowodzona jest przez Safię, czyli Czerwoną Falę (powyższy screen). Przejdź po mostku i skorzystaj z drzwi prowadzących pod pokład, które domyślnie powinny być otwarte. Jeżeli tak jednak nie jest, to zaczekaj aż nastanie noc i otwórz te drzwi wytrychem, pozostając oczywiście przez cały czas w ukryciu.

Już po otwarciu drzwi nie przejmuj się tym, że znalazłeś się w miejscu, w którym nie jesteś mile widziany, bo członkowie załogi nie powinni Cię zaatakować - Zlecenie- Zabij Safię | Zadania Mrocznego Bractwa - The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

Już po otwarciu drzwi nie przejmuj się tym, że znalazłeś się w miejscu, w którym nie jesteś mile widziany, bo członkowie załogi nie powinni Cię zaatakować. Odszukaj Safię, która będzie przebywała w jednej z kajut (powyższy screen).

Cicha eliminacja Safii niestety nie wchodzi w grę, bo raczej nie przyłapiesz jej na sytuacji wybrania się do snu ani nawet nie będziesz mógł ustawić się za jej plecami by przeprowadzić atak z zaskoczenia - Zlecenie- Zabij Safię | Zadania Mrocznego Bractwa - The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

Cicha eliminacja Safii niestety nie wchodzi w grę, bo raczej nie przyłapiesz jej na sytuacji wybrania się do snu ani nawet nie będziesz mógł ustawić się za jej plecami by przeprowadzić atak z zaskoczenia. Nie radzę wszczynać otwartej walki z panią kapitan, bo w takiej sytuacji do bitwy dołączą zapewne członkowie jej załogi (powyższy screen), a być może nawet strażnicy Samotni. Wygranie bitwy byłoby bardzo trudne, bo przeciwnicy nie tylko będą wytrzymali, ale i mieli w swoich szeregach co najmniej jednego potężnego maga.

Najlepszym rozwiązaniem jest zainicjowanie rozmowy z Safią i poinformowanie jej o tym, że przybyłeś tu by wykonać kontrakt - Zlecenie- Zabij Safię | Zadania Mrocznego Bractwa - The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

Najlepszym rozwiązaniem jest zainicjowanie rozmowy z Safią i poinformowanie jej o tym, że przybyłeś tu by wykonać kontrakt. Gdy tylko rozmowa dobiegnie końca pobiegnij na najniższy pokład i zaczekaj na przybycie pani kapitan (powyższy screen). Stoczenie bitwy w tym miejscu nie powinno nikogo zaalarmować. Oczywiście nie oznacza to, że będzie łatwo, bo Safia potrafi zadawać spore obrażenia i jest bardzo zwinna. Po wygranym pojedynku zbadaj ciało Safii (kilka bardzo wartościowych skarbów), dla pewności przeczekaj kilka chwil i następnie ostrożnie powróć do doków.

Nowy cel główny: Zgłoś się ponownie do Nazira

Pozostało Ci już tylko powrócić do Sanktuarium Mrocznego Bractwa i zdać Nazirowi raport z udanej misji. Zabójca wynagrodzi Cię w złocie i jednocześnie poinformuje, że nie będzie miał dla Ciebie kolejnych kontraktów.

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik wojna domowa Legion Cesarski i bunt Gromowładnych do gry
The Elder Scrolls V: Skyrim

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8.61 zł

The Elder Scrolls V: Skyrim

zobacz więcej informacji o grze
The Elder Scrolls V: Skyrim

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier RPG

Gry RPG