poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik The Elder Scrolls V: Skyrim główny wątek fabularny

Poradnik opisujący główny wątek fabularny do gry The Elder Scrolls V: Skyrim zawiera szczegółowy opis przejścia wraz z możliwymi wariantami pozwalającymi na przechodzenie wybranych misji na kilka różnych sposobów. Nie zabrakło w nim również szeregu porad.

poradnik, solucja do gry w zawiera 218 stron i 322 ilustracji, rozmiar pliku to 25,2 MB

Po wygranej bitwie rozejrzyj się po pomieszczeniu za ciałem Arvela Szybkiego, który najwyraźniej nie zdołał uciec zbyt daleko (powyższy screen) - Wyprawa do Czarnygłazu (2) - Czarnygłaz - The Elder Scrolls V: Skyrim - główny wątek fabularny - poradnik do gry

Po wygranej bitwie rozejrzyj się po pomieszczeniu za ciałem Arvela Szybkiego, który najwyraźniej nie zdołał uciec zbyt daleko (powyższy screen). Zbadaj ciało złodzieja, zabierając ze sobą przede wszystkim złoty szpon oraz dziennik Arvela. Wybierz się teraz na północ, ale UWAŻAJ na znajdującą się na ziemi płytę naciskową, która uruchamia trudną do uniknięcia pułapkę. To nie koniec problemów, bo po znalezieniu się w północnym pomieszczeniu zmuszony zostaniesz do pokonania znacznie silniejszego niespokojnego draugra. W miarę możliwości zwiększ przed pojedynkiem swoją odporność na zimno i staraj się atakować potwora w walce wręcz, powstrzymując go od rzucania zaklęć. Swoje szanse na odniesienie zwycięstwo możesz też zwiększyć atakując draugra zanim jeszcze wysunie się z miejsca spoczynku.

Udaj się na wschód, będąc gotowym do pozbycia się kilku zwykłych draugrów - Wyprawa do Czarnygłazu (2) - Czarnygłaz - The Elder Scrolls V: Skyrim - główny wątek fabularny - poradnik do gry

Udaj się na wschód, będąc gotowym do pozbycia się kilku zwykłych draugrów. Docelowo musisz dotrzeć do korytarza z pułapkami w postaci przesuwających się ostrzy (powyższy screen). W zależności od upodobań możesz podjąć próbę sprintu, bądź też powoli przemieszczać się, pomagając sobie opcją kucania. Wznów przeprawę przez katakumby, sukcesywnie eliminując napotykane po drodze draugry. Za każdym razem dobrze jest wycofywać się, dzięki czemu zmniejszysz ryzyko zostania zaatakowanym przez zbyt liczną grupę potworów.

Docelowo musisz dotrzeć do pomieszczenia z wodospadem - Wyprawa do Czarnygłazu (2) - Czarnygłaz - The Elder Scrolls V: Skyrim - główny wątek fabularny - poradnik do gry

Docelowo musisz dotrzeć do pomieszczenia z wodospadem. Rozpraw się tu z jeszcze jednym draugrem, a następnie zlokalizuj łańcuch, za który należy pociągnąć (powyższy screen), doprowadzając tym samym do podniesienia się kraty. Kieruj się na południe i następnie na wschód. Nie omieszkaj zajrzeć do mijanej po drodze skrzyni, po czym wybierz się ponownie na południe.

Po dotarciu do ośnieżonego mostu pokonaj pojedynczego draugra i rozważ dodatkowo zeskoczenie na sam dół celem zbadania zamkniętego kufra - Wyprawa do Czarnygłazu (2) - Czarnygłaz - The Elder Scrolls V: Skyrim - główny wątek fabularny - poradnik do gry

Po dotarciu do ośnieżonego mostu pokonaj pojedynczego draugra i rozważ dodatkowo zeskoczenie na sam dół celem zbadania zamkniętego kufra. Wznów przemarsz, a po kilku chwilach znajdziesz się w ostatnim pomieszczeniu świątyni. Do zlikwidowania będzie tu drugi niespokojny draugr (powyższy screen), tak więc musisz się bardzo pilnować. Jako że osobnik ten wyposażony jest w broń białą warto trzymać go na dystans. Po wygranej bitwie rozejrzyj się za nową zamkniętą skrzynią i następnie otwórz bramę prowadzącą do pracowni w Czarnygłazie.

Podążaj jedyną możliwą ścieżką, docierając po kilku chwilach do kolejnego korytarza z rozbujanymi ostrzami - Wyprawa do Czarnygłazu (2) - Czarnygłaz - The Elder Scrolls V: Skyrim - główny wątek fabularny - poradnik do gry

Podążaj jedyną możliwą ścieżką, docierając po kilku chwilach do kolejnego korytarza z rozbujanymi ostrzami. Ostrożnie omiń pułapki, a po znalezieniu się w większej sali przygotuj się do rozprawienia z grupką draugrów (powyższy screen). Podobnie jak w jednej z wcześniej rozgrywanych walk, warto zaatakować co najmniej jednego draugra zanim będzie w pełni gotowy do walki. Po wygranej bitwie skieruj się na wyższy poziom i następnie przejdź po mostku, kierując się na zachód. Otwórz napotkane po drodze żelazne drzwi, a wkrótce dotrzesz do miejsca rozwiązywania drugiej zagadki.

Założeniem tej zagadki jest wejście w interakcję z trzema interaktywnymi pierścieniami, zaś kluczem do jej rozwiązania jest zrozumienie podpowiedzi pozostawionej w dzienniku Arvela, który możesz oczywiście przeczytać z poziomu inwentarza - Wyprawa do Czarnygłazu (2) - Czarnygłaz - The Elder Scrolls V: Skyrim - główny wątek fabularny - poradnik do gry

Założeniem tej zagadki jest wejście w interakcję z trzema interaktywnymi pierścieniami, zaś kluczem do jej rozwiązania jest zrozumienie podpowiedzi pozostawionej w dzienniku Arvela, który możesz oczywiście przeczytać z poziomu inwentarza. Konkretnie mowa tu jest o ostatnim zdaniu. Jeżeli obejrzysz teraz w inwentarzu złoty szpon (kategoria Różne), to powinieneś zauważyć, iż zawiera on właściwą kolejność symboli. Pełne rozwiązanie zagadki zaprezentowane zostało na powyższym screenie - górny pierścień musi ukazywać niedźwiedzia, środkowy pierścień musi ukazywać owada, a dolny pierścień musi ukazywać sowę. Na koniec użyj samego szponu, dzięki czemu odblokujesz sobie przejście.

Ruszaj na zachód, docierając po kilku chwilach do ogromnej pieczary - Wyprawa do Czarnygłazu (2) - Czarnygłaz - The Elder Scrolls V: Skyrim - główny wątek fabularny - poradnik do gry

Ruszaj na zachód, docierając po kilku chwilach do ogromnej pieczary. Skieruj się w stronę ołtarza, odnajdując w tym miejscu skrywający cenne skarby kufer. Po zbadaniu okolic ołtarza odwróć się i podejdź do dużej tablicy (powyższy screen), dzięki której nauczysz się pierwszego Słowa Mocy - Siła, Nieugięta Siła.

Koniecznie zapisz stan gry, odwróć się i powróć w okolice ołtarza - Wyprawa do Czarnygłazu (2) - Czarnygłaz - The Elder Scrolls V: Skyrim - główny wątek fabularny - poradnik do gry

Koniecznie zapisz stan gry, odwróć się i powróć w okolice ołtarza. Gra wymusi teraz na Tobie stoczenie pojedynku z jednym z mini-bossów tego questu, którym będzie draugr - suweren (powyższy screen). Potwór ten jest wojownikiem, tak więc jeżeli grasz łotrzykiem lub magiem niezwykle istotne jest to żeby trzymać go na dystans, w miarę możliwości spowalniając jego ruchy. Jeżeli natomiast grasz jako wojownik, to musisz się liczyć z koniecznością częstej regeneracji paska kondycji, jak również z tym, że z racji wykorzystywania przez draugra tarczy wiele ataków nie zakończy się odebraniem przeciwnikowi dużej ilości punktów zdrowia. Po wygranym pojedynku koniecznie zbadaj zwłoki draugra, albowiem odnajdziesz między innymi poszukiwany Smoczy Kamień. Uwaga! Kamień waży 25 kilogramów, tak więc jeżeli Twoja postać jest już maksymalnie obładowana, to konieczne może się okazać pozbycie części ekwipunku.

Nowy cel główny: Oddaj Smoczy Kamień Farengarowi

W celu opuszczenie Czarnygłazu nie będziesz na szczęście musiał powracać tą samą drogą - Wyprawa do Czarnygłazu (2) - Czarnygłaz - The Elder Scrolls V: Skyrim - główny wątek fabularny - poradnik do gry

W celu opuszczenie Czarnygłazu nie będziesz na szczęście musiał powracać tą samą drogą. Zamiast tego skorzystaj ze schodów (powyższy screen) i następnie z tunelu prowadzącego na zachód. Po kilku chwilach powinieneś dotrzeć do uchwytu. Wejdź w interakcję z tym obiektem i skorzystaj z nowo odblokowanego przejścia. Dotarcie do wyjścia na powierzchnię nie powinno Ci zająć dużo czasu.

Możesz już otworzyć mapę świata i skorzystać z opcji szybkiej podróży by powrócić do Smoczej Przystani - Wyprawa do Czarnygłazu (2) - Czarnygłaz - The Elder Scrolls V: Skyrim - główny wątek fabularny - poradnik do gry

Możesz już otworzyć mapę świata i skorzystać z opcji szybkiej podróży by powrócić do Smoczej Przystani. Wejdź ponownie do zamku jarla i skieruj się do pomieszczenia, w którym spotkałeś się już wcześniej z Farengarem (powyższy screen). Zaczekaj aż zakończy on swoją rozmowę z Delphine, bo dopiero wtedy skupi swoją uwagę na Tobie. Spotkanie zostanie przerwane wraz z pojawieniem się w pomieszczeniu Irileth, która poinformuje zgromadzone tu osoby o fakcie zauważenia w pobliżu Białej Grani wielkiego smoka.

Odblokowany główny quest: Budzenie smoka

Spotkanie się z jarlem

Nowy cel główny: Pomów z jarlem Balgruufem

Biegnij za Irileth, wybierając schody prowadzące do miejsca, w którym przebywa jarl Balgruuf (powyższy screen) - Spotkanie się z jarlem - Budzenie smoka - The Elder Scrolls V: Skyrim - główny wątek fabularny - poradnik do gry

Biegnij za Irileth, wybierając schody prowadzące do miejsca, w którym przebywa jarl Balgruuf (powyższy screen). W trakcie rozmowy zostaniesz poproszony o dołączenie do Irileth i reszty strażników celem wybrania się do miejsca pojawienia się smoka i zgładzenia bestii. Balgruuf przekaże Ci jednocześnie nagrodę za wykonanie poprzedniego questu, czyli odnalezienie Smoczego Kamienia w Czarnygłazie, którą będzie jakiś element pancerza (jego rodzaj i właściwości uzależnione są od aktualnego poziomu doświadczenia bohatera oraz od obranego stylu gry; przykładowo - wojownik walczący bronią jednoręczną powinien otrzymać od jarla tarczę). Jarl poinformuje Cię ponadto o tym, że będziesz mógł zakupić posiadłość w mieście i jeżeli chcesz zdecydować się na taki krok, to musisz porozmawiać z obecnym w Smoczej Przystani Proventusem Aveniccim oraz uiścić jednorazową opłatę w wysokości 5000 sztuk złota. Uwaga - Jako że wyruszasz do walki z pierwszym smokiem warto rozważyć odwiedzenie handlarzy przebywających w Białej Grani celem nabycia lepszych elementów ekwipunku (najlepiej takich, które podnoszą odporność na żywioł ognia), mikstur oraz innych zapasów.

Pokonanie smoka

Nowy cel główny: Spotkaj się z Irileth w pobliżu zachodniej wieży strażniczej

Zachodnia wieża strażnicza, przy której zauważono smoka znajduje się oczywiście poza Białą Granią i możesz się zachować na dwa zasadnicze sposoby, a mianowicie wyruszyć tam w pojedynkę, bądź też udać się w to miejsce nie oddalając się zbytnio od Irileth - Pokonanie smoka - Budzenie smoka - The Elder Scrolls V: Skyrim - główny wątek fabularny - poradnik do gry

Zachodnia wieża strażnicza, przy której zauważono smoka znajduje się oczywiście poza Białą Granią i możesz się zachować na dwa zasadnicze sposoby, a mianowicie wyruszyć tam w pojedynkę, bądź też udać się w to miejsce nie oddalając się zbytnio od Irileth. Strażniczka wyjdzie najpierw ze Smoczej Przystani, a po znalezieniu się przy bramie wyjściowej wygłosi krótkie przemówienie przed strażnikami. Po opuszczeniu Białej Grani musisz oczywiście wybrać się na zachód i najlepiej przez cały czas pozostawać na głównej ścieżce. Docelowo musisz dotrzeć w oznaczone przez grę miejsce (powyższy screen) i jeżeli zajdzie taka potrzeba zaczekać aż zjawi się tu również Irileth wraz z podległymi jej strażnikami.

Zbliż się do częściowo zniszczonej wieży strażniczej, a konkretnie do głównego wejścia do niej (powyższy screen) - Pokonanie smoka - Budzenie smoka - The Elder Scrolls V: Skyrim - główny wątek fabularny - poradnik do gry

Zbliż się do częściowo zniszczonej wieży strażniczej, a konkretnie do głównego wejścia do niej (powyższy screen). Po wysłuchaniu krótkiej wymiany zdań na horyzoncie pojawi się smok Mirmulnir, z którym zmuszony zostaniesz do stoczenia dość wymagającej bitwy.

Nowy cel główny: Zabij smoka

Taktyka walki ze smokiem powinna być oczywiście uzależniona od tego w czym specjalizuje się sterowana przez Ciebie postać - Pokonanie smoka - Budzenie smoka - The Elder Scrolls V: Skyrim - główny wątek fabularny - poradnik do gry

Taktyka walki ze smokiem powinna być oczywiście uzależniona od tego w czym specjalizuje się sterowana przez Ciebie postać. Mirmulnira można oczywiście atakować z dystansu. Jeżeli masz zamiar korzystać z broni dystansowej (powyższy screen), to odczekuj za każdym razem aż bestia spowolni lot lub gdzieś wyląduje i dopiero wtedy przystępuj do działania. Jeżeli natomiast masz zamiar korzystać z magii, to w miarę możliwości unikaj zaklęć opartych o żywioł ognia (polecam ataki błyskawicami) i zawsze upewniaj się, że smok znajdzie się w polu rażenia czarów. W przerwie pomiędzy zadawaniem obrażeń unikaj ognistych ataków smoka, czy to chowając się wewnątrz wieży czy za dobrą zasłoną. Nie polecam wdrapywać się na szczyt zniszczonej wieży strażniczej, bo niepotrzebnie zainteresujesz w ten sposób bestię swoją osobą. O wiele lepiej jest żeby była ona zajęta atakowaniem innych obecnych tu postaci.

Jeżeli masz zamiar pozbyć się smoka w bezpośredniej walce, to musisz zachować specjalne środki ostrożności - Pokonanie smoka - Budzenie smoka - The Elder Scrolls V: Skyrim - główny wątek fabularny - poradnik do gry

Jeżeli masz zamiar pozbyć się smoka w bezpośredniej walce, to musisz zachować specjalne środki ostrożności. Za każdym razem należy oczywiście zaczekać aż bestia wyląduje. Nie atakuj smoka od przodu, bo narazisz się w ten sposób na ogniste podmuchy i ataki pazurami w jego wykonaniu. O wiele lepiej jest podchodzić do Mirmulnira z boku (powyższy screen) lub od tyłu. Monitoruj oczywiście paski zdrowia i kondycji głównego bohatera, dążąc do ich sprawnej regeneracji gdy tylko osiągną minimalne wartości.

Nowy cel główny: Zbadaj smoka

Niezależnie od obranej taktyki działania musisz walczyć do momentu, w którym smok zostanie pokonany - Pokonanie smoka - Budzenie smoka - The Elder Scrolls V: Skyrim - główny wątek fabularny - poradnik do gry

Niezależnie od obranej taktyki działania musisz walczyć do momentu, w którym smok zostanie pokonany. Zauważ, że główny bohater w dość efektowny sposób zdołał wchłonąć moc i wiedzę Mirmulnira (powyższy screen). Zgodnie z otrzymaną instrukcją podejdź do smoka i zbadaj jego zwłoki, pozyskując między innymi smocze kości i smocze łuski.

Nowy cel główny: Złóż raport jarlowi Balgruufowi

Nowy cel opcjonalny: Skorzystaj z nowej mocy Krzyku

Wkrótce powinien do Ciebie podbiec strażnik Białej Grani, stwierdzając, iż wedle jego spostrzeżeń jesteś Smoczym Dziecięciem, które potrafi używać mocy Krzyku - Pokonanie smoka - Budzenie smoka - The Elder Scrolls V: Skyrim - główny wątek fabularny - poradnik do gry

Wkrótce powinien do Ciebie podbiec strażnik Białej Grani, stwierdzając, iż wedle jego spostrzeżeń jesteś Smoczym Dziecięciem, które potrafi używać mocy Krzyku. W tym przypadku chodzi konkretnie o Krzyk, które poznałeś w trakcie rozgrywania poprzedniego questu (Czarnygłaz) wraz ze zbliżeniem się do tablicy ze Słowem Mocy. Wcześniej nie mogłeś korzystać z tego Krzyku, bo w celu dopełnienia procesu wymagane było wchłonięcie duszy jakiegoś smoka. Wciśnij klawisz TAB i wybierz opcję Magia. Przejdź następnie do kategorii Krzyki, zaznacz pozycję Nieugięta Siła i ustaw ją jako aktywną (możesz ją też dodać do ulubionych i następnie w dowolnym momencie gry wybrać z listy po wciśnięciu klawisza C). Po tym jak uaktywniłeś wspomniany Krzyk odpal go poprzez wciśnięcie klawisza Z (powyższy screen). Nie musisz się na szczęście martwić o to, że zabijesz przypadkowo stojące tu osoby, bo zostaną one jedynie odepchnięte. Polecam pamiętać o regularnym używaniu w przyszłości tego Krzyku oraz innych, które poznasz w dalszej części gry. Krzyk Nieugięta Siła w swojej aktualnej formie regeneruje się w zaledwie 15 sekund, tak więc w większości bitew będziesz mógł skorzystać z niego więcej niż jeden raz.

Możesz już powrócić do Smoczej Przystani - Pokonanie smoka - Budzenie smoka - The Elder Scrolls V: Skyrim - główny wątek fabularny - poradnik do gry

Możesz już powrócić do Smoczej Przystani. Wejdź do zamku jarla i skieruj się do sali tronowej (powyższy screen). Wysłuchaj tu rozmowy, w której oprócz Balgruufa wezmą udział również Avenicci i Hrongar. Po zdaniu raportu na temat wygranej bitwy ze smokiem dowiesz się o istnieniu Siwobrodych, którzy najwyraźniej wzywają głównego bohatera z zamiarem nauczenia go korzystania z daru Krzyku. W celu spotkania się z Siwobrodymi będziesz musiał wybrać się do ich siedziby w Wysokim Hrothgarze, zlokalizowanej na szczycie góry. Jeszcze przed wyruszeniem w podróż jarl poinformuje Cię o nadaniu Ci zaszczytnego tytułu tana Białej Grani, przekaże Ci oręż tana (jego rodzaj i właściwości uzależnione są od aktualnego poziomu doświadczenia bohatera oraz od obranego stylu gry) oraz odda pod Twoją służbę Lydię, która stanie się dla Ciebie osobistym huskarlem, czyli kimś na kształt ochroniarza.

Odblokowany główny quest: Droga głosu

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik główny wątek fabularny do gry
The Elder Scrolls V: Skyrim

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8.61 zł

Poradnik The Elder Scrolls V: Skyrim główny wątek fabularny

spis treści poradnika do gry The Elder Scrolls V: Skyrim dostępnych w pełnej wersji


na pomarańczowo zaznaczono części wyświetlone jako przykładowe

The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy
Wstęp
Prolog
Zerwane kajdany
• Ucieczka przed smokiem
• Przeprawa przez twierdzę w towarzystwie Hadvara
• Przeprawa przez twierdzę w towarzystwie Ralofa
Cisza przed burzą
• Spotkanie się z Alvorem
• Spotkanie się z Gerdur
• Wyprawa do Białej Grani
Czarnygłaz
• Spotkanie się z Farengarem
• Wyprawa do Czarnygłazu (1)
• Wyprawa do Czarnygłazu (2)
Budzenie smoka
• Spotkanie się z jarlem
• Pokonanie smoka
Droga głosu
• Wyprawa do siedziby Siwobrodych
• Odbycie szkolenia u Siwobrodych
Róg Jurgena Wiatrowładnego
• Wyprawa do świątyni Ustengrav (1)
• Wyprawa do świątyni Ustengrav (2)
• Odzyskanie rogu i dostarczenie go Siwobrodym
Ostrze w ciemnościach
• Spotkanie się z Delphine
• Wyprawa do smoczego cmentarzyska
• Pokonanie smoka
List żelazny
• Spotkanie się z Delphine
• Przedostanie się na przyjęcie w ambasadzie
• Pozyskanie informacji na temat powrotu smoków (1)
• Pozyskanie informacji na temat powrotu smoków (2)
• Wydostanie się z ambasady
Szczur zapędzony w kąt
• Ustalenie miejsca pobytu Esberna
• Odnalezienie Esberna
Za obopólną korzyścią
• Odbycie rozmowy z Brynjolfem
• Dokonanie kradzieży
Ściana Alduina
• Odeskortowanie Esberna
• Wyprawa do Ściany Alduina
Gardło Świata
• Spotkanie się z Siwobrodymi
• Wyprawa do Gardła Świata
• Spotkanie się z Paarthurnaxem
Pradawna wiedza
• Wyprawa do Zimowej Twierdzy
• Zlokalizowanie Septimusa Signusa
• Odnalezienie Prastarego Zwoju (1)
• Odnalezienie Prastarego Zwoju (2)
Zguba Alduina
• Odczytanie Prastarego Zwoju
• Stoczenie bitwy z Alduinem
Upadły
• Opracowanie planu odnalezienia Alduina
• Przygotowanie się do uwięzienia smoka
• Uwięzienie smoka
Niekończąca się pora roku
• Zaproszenie zwaśnionych stron do negocjacji
• Wzięcie udziału w rokowaniach pokojowych
Paarthurnax - Pokonanie Paarthurnaxa
Gniazdo Pożeracza Światów
• Wyprawa do świątyni Skuldafn
• Dotarcie do portalu (1)
• Dotarcie do portalu (2)
• Przejście przez portal
Sovngard
• Dotarcie do Komnaty Męstwa
• Spotkanie się z norskimi wojownikami
Zabójca smoków
• Pokonanie Alduina
• Powrót do Skyrim
The Elder Scrolls V: Skyrim

zobacz więcej informacji o grze
The Elder Scrolls V: Skyrim

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier RPG

Gry RPG
© 2000-2014 GRY-OnLine S.A.regulaminkontakt i pomocgry onlinegame guides