poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik The Tiny Bang Story

W poradniku do The Tiny Bang Story znajdziesz szczegółowy opis przejścia gry. Historia została podzielona na pięć odcinków i koncentrujemy się w niej na szukaniu ukrytych obiektów oraz zaliczaniu zadań natury logicznej.

poradnik, solucja do gry w zawiera 48 stron i 77 ilustracji, rozmiar pliku to 9,5 MB

Opis przejścia

Przygodę w niezwykłym świecie gry rozpoczynamy od samouczka, który z grubsza wyjaśnia główne założenia rozgrywki. Z podpowiedzią zbierzesz pierwszego puzzle'a, których na każdy poziom przypada po 25. Dzięki nim krok po kroku zrekonstruujesz rozbitą na kawałki planetę. W pierwszych ruchach powędrujesz także do wyżej położonej lokacji, gdzie klikając na drabince (1) dowiesz się o potrzebie odszukania jej szczebelków. Po zejściu z powrotem na dół, musisz już radzić sobie sam.

[1] - [Rozdział 1] Opis przejścia - The Tiny Bang Story - poradnik do gry

[1]

Na planszy startowej znajduje się mechanizm zakryty metalową osłoną (2). Aby go należy dysponować kluczem francuskim, choć teraz nie ma szans na jego znalezienie. Zanim wyjdziesz z planszy rzuć jeszcze okiem na lokalną spiżarkę (3), gdzie zmagazynowano kilka ciekawych rzeczy. "Dotknij" również sygnalizatora po prawej (4), którego chroni tajny kod. Szyfr odkryjesz w lokacji numer 5, na ścianie pełnej różnego rodzaju symboli. Zadanie wymaga usunięcia identycznych cyfr [1], przy czym część z nich została przedstawiona w nieco odmiennej formie. Klucz dostępu do urządzenia na dole to 713 i tak naprawdę możesz go ustawić nie bawiąc się w dopasowywanie cyferek.

[2] - [Rozdział 1] Opis przejścia - The Tiny Bang Story - poradnik do gry

[2]

Po otwarciu sygnalizatora odnajdziesz ostatni element drabinki i dowiesz się o konieczności zlokalizowania sześciu żarówek. Szukaj ich, a w międzyczasie w mieszkalnej części domostwa zagadaj do staruszki, która za naprawienie obrazu (6) podaruje Ci klucz. Będzie on potrzebny do tutejszej skrzyni (7) pełnej skarbów. Najpierw jednak musisz odnaleźć 25 butelek wypełnionych papierem. Idź na samą górę, gdzie zauważysz teleskop (8). Kliknij na niego, a baloniki z przypiętymi flakonikami zaczną przed Tobą fruwać na potęgę. Zbijaj oczywiście tylko te potrzebne [2]. Nie spiesz się, nie obowiązuje tu żaden limit czasowy.

[3] - [Rozdział 1] Opis przejścia - The Tiny Bang Story - poradnik do gry

[3]

Majstrując już przy obrazie [3] staraj się najpierw poprzykładać fragmenty przy krawędziach - będzie łatwiej. Kiedy dany skrawek znajdzie się tam gdzie powinien, program automatycznie przyklei go do podłoża. Po złożeniu całości staruszka upuści klucz. Otwórz nim skrzynię, a znajdziesz klucz francuski. Zejdź na sam dół odkręcając śruby przy osłonie mechanizmu (2). Do jego uruchomienia będziesz potrzebował zestawu kół zębatych i rur. To gdzie się znajdują widzisz na dołączonych do poradnika ilustracjach.

[4] - [Rozdział 1] Opis przejścia - The Tiny Bang Story - poradnik do gry

[4]

Niestety do zagadki z sygnalizatorem nie można przedstawić gotowego rozwiązania, gdyż kolory lamp zmieniają się za każdym nowym podejściem. Wyzwanie nie jest jednak trudne. W górnej części układu powinny znajdować się czerwone żarówki, w środku niebieskie, a na dole zielone. Dokładnie tak jak na zdjęciu [4].

[5] - [Rozdział 1] Opis przejścia - The Tiny Bang Story - poradnik do gry

[5]

To już prawie finisz pierwszego poziomu. Teraz przestaw wajchę pod sygnalizatorem (9) i naciskając przycisk po lewej (10), wejdź do garażu. Twoim ostatnim zadaniem jest zbudowanie lokomotywy w porozrzucanych tu i ówdzie części [5]. Po wszystkim pojedziesz do nowego etapu, składając po raz pierwszy cząstkę rozsypanego świata.

Przedmioty

1 - [Rozdział 2] Przedmioty - The Tiny Bang Story - poradnik do gry
2 - [Rozdział 2] Przedmioty - The Tiny Bang Story - poradnik do gry
3 - [Rozdział 2] Przedmioty - The Tiny Bang Story - poradnik do gry
4 - [Rozdział 2] Przedmioty - The Tiny Bang Story - poradnik do gry
Legenda - [Rozdział 2] Przedmioty - The Tiny Bang Story - poradnik do gry

Legenda

5 - [Rozdział 2] Przedmioty - The Tiny Bang Story - poradnik do gry
6 - [Rozdział 2] Przedmioty - The Tiny Bang Story - poradnik do gry
7 - [Rozdział 2] Przedmioty - The Tiny Bang Story - poradnik do gry
8 - [Rozdział 2] Przedmioty - The Tiny Bang Story - poradnik do gry
9 - [Rozdział 2] Przedmioty - The Tiny Bang Story - poradnik do gry
10 - [Rozdział 2] Przedmioty - The Tiny Bang Story - poradnik do gry

Opis przejścia

Przygody w drugiej krainie rozpoczynamy w miejscu, które na końcu przeniesie nas do trzeciej. Zwróć uwagę na maszynę po prawej (1) i mechanizm w drzewie (2). Oba urządzenia obsługują znajdującą się tutaj windę, ale oba nie działają. Twoja w tym głowa, aby zaczęły.

Już na początku możesz zająć się widocznym w centralnej części ekranu obrazkiem (3). Jego fragmenty zostały wymieszane i należy je tak poprzestawiać, aby ukazał się samolot. Zadanie jest banalnie proste. Przyciski wystarczy naciskać w kolejności zaprezentowanej na ilustracji [1].

[1] - [Rozdział 2] Opis przejścia - The Tiny Bang Story - poradnik do gry

[1]

Teraz do zlokalizowania będzie bateria zasilająca panel oraz trzy koła zębate. Ten pierwszy przedmiot znajduje się w sąsiedniej lokacji, ale najpierw trzeba zajrzeć do laboratorium (4). Niestety, przy próbie wejścia do pomieszczenia dowiesz się o konieczności odszukania dwóch fiolek. Znajdziesz je w podziemnym lokum krasnoluda, do którego prowadzi jeden z lokalnych włazów (5). Mając już je pod ręka wróć do pracowni i zacznij konstruować zaprezentowany po prawej (z poziomu gry) mechanizm [2]. Po wszystkim wyjdź na zewnątrz, a otworzy się schowek z baterią (6).

[2] - [Rozdział 2] Opis przejścia - The Tiny Bang Story - poradnik do gry

[2]

Wszystkie trzy koła zębate są w domku krasnoluda i jedno z nich wymaga zainteresowania się układanką ścienną (7). Jej elementy generowane są losowo, niemniej zerkając na ukazane poniżej rozwiązanie [3], na pewno bez trudu sobie poradzisz. Po planszy można przesuwać tylko sąsiadujące fragmenty zamieniając je miejscami. Kiedy już uporasz się z zadaniem, zdejmij koło z utworzonego obrazka.

[3] - [Rozdział 2] Opis przejścia - The Tiny Bang Story - poradnik do gry

[3]

Winda w lokacji startowej pomimo uzupełniania jej o baterię i kółka jeszcze nie będzie funkcjonować. Naciśnij strzałkę na panelu (8), co podniesie jabłkowo-samolotowy neon do góry odsłaniając skrywaną układankę. Potrzebne do niej są kulki oraz przycisk. O ile te pierwsze porozrzucane są po wszystkich planszach (do kulki w latarni dostaniesz się przełączając przełącznik - 9), to żeby zdobyć drugi obiekt, trzeba sprostać aż trzem wyzwaniom.

Idź do najbardziej położonej na lewo lokacji otwierając właz (10) do położonego z lewej strony budynku. Wewnątrz natkniesz się na plątaninę rur pozbawionych zaworów. Znajdź je i wróć na miejsce. Zgodnie z zaprezentowanym obrazkiem [4], odtwórz cały układ.

[4] - [Rozdział 2] Opis przejścia - The Tiny Bang Story - poradnik do gry

[4]

Otworzy się most, co jednocześnie uaktywni nową zagadkę. Kliknij na pobliskiej kabinie (11), a dowiesz się, że do jej obsługi wymagane są cztery dźwignie. Zgarnij je, po czym wejdź do środka. Aby ujarzmić tutejszą aparaturę, musisz powtarzać wysyłane przez nią sygnały świetlne [5]. Należy wykonać dziesięć poprawnych powtórek, przy czym w razie pomyłki, system cofa o jedno miejsce. Na początku wysyłane będą dwa sygnały. Przy trzecim trafnym powtórzeniu pojawią się trzy kolory, przy siedmiu cztery, a najwięcej podczas ostatniej próby - pięć.

[5] - [Rozdział 2] Opis przejścia - The Tiny Bang Story - poradnik do gry

[5]

Mając i to zadanie na koncie, uruchom znajdujący się na dole komputer (12). Zagrasz na nim w mini-gierkę, polegającą na doprowadzeniu do portu zagubionego statku. Jednostką da się sterować za pomocą przycisków znajdujących się na panelu i niech Cię nie zmyli wygląd zielonych bloczków. To nie apteczki tylko przeszkody, które eliminuje się przyciskiem po lewej. Podczas podróży nie możesz oczywiście wpadać na rozmieszczone po trasie wieloryby, mury i inne zapory. Droga jest liniowa, może za wyjątkiem sytuacji zaprezentowanej na obrazku [6]. W tym przypadku należy popłynąć górą. Docierając do mety i wychodząc z komputera, w lokacji pojawi się statek z poszukiwanym przyciskiem na pokładzie (13).

[6] - [Rozdział 2] Opis przejścia - The Tiny Bang Story - poradnik do gry

[6]

Teraz pozostało już tylko uporanie się z układanką na windzie. Poniżej możesz obejrzeć film prezentujący w akcji rozwiązanie. W skrócie: zielone kulki powinny znajdować się na zewnątrz układu, pomarańczowe w środku, a niebieskie między nimi.

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
The Tiny Bang Story

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8,61 zł

The Tiny Bang Story

zobacz więcej informacji o grze
The Tiny Bang Story

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier przygodowych

Przygodowe