poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Fable III

W poradniku do Fable III zawiera opis przejścia gry, wszystkich zadań pobocznych oraz miejsce ukrycia sekretów: srebrnych oraz złotych kluczy, demonicznych i złotych wrót, kwiatów z Aurory, książek z Brightwall, gnomów oraz legendarnych broni.

poradnik, solucja do gry w zawiera 201 stron i 990 ilustracji, rozmiar pliku to 19,3 MB

Bitwa o Albion

1 - Bitwa o Albion - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry
Po rozpoczęciu etapu, biegniemy na sam szczyt wzgórza [1], jak najszybciej zabijając atakujących nas żołnierzy - Bitwa o Albion - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry

Po rozpoczęciu etapu, biegniemy na sam szczyt wzgórza [1], jak najszybciej zabijając atakujących nas żołnierzy. Na końcu ścieżki, znajdziemy moździerz [2]. Niszczymy go czarem obszarowym i czekamy na atak ludzi z Aurory.

2 - Bitwa o Albion - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry
Gdy brama zostanie zniszczona, schodzimy jeden poziom niżej, a następnie przechodzimy przez dziurę w murku [1] - Bitwa o Albion - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry

Gdy brama zostanie zniszczona, schodzimy jeden poziom niżej, a następnie przechodzimy przez dziurę w murku [1]. Na końcu ścieżki, obok dużej drzewa znajdziemy srebrny klucz [2]. Podnosimy go i biegniemy przez miasto, zabijając kolejnych przeciwników.

3 - Bitwa o Albion - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry
Warto strzelać do beczek z prochem, przyspieszy to nieco walkę - Bitwa o Albion - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry

Warto strzelać do beczek z prochem, przyspieszy to nieco walkę. Jeżeli interesuje nas wykonanie zadania z gnomami ("Gnomy są złe!"), uważnie przyglądamy się budynkom z prawe (zaraz po przejściu przez bramę). Na jednym z nich wisi krasnal [1]. Po kilku dłuższych walkach, dojdzie do krótkiego spotkanie z Sabinem [2]. Słuchamy tego co ma do powiedzenie przywódca górskiej wioski i idziemy dalej wzdłuż świetlistego szlaku.

4 - Bitwa o Albion - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry
Przed wyłamanym ogrodzeniem [1] warto się na chwilę zatrzymać i zestrzelić kolejnego gnoma przyczepionego do ściany [2] - Bitwa o Albion - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry

Przed wyłamanym ogrodzeniem [1] warto się na chwilę zatrzymać i zestrzelić kolejnego gnoma przyczepionego do ściany [2].

5 - Bitwa o Albion - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry
Kawałek dalej jest dom, do którego możemy wejść - Bitwa o Albion - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry

Kawałek dalej jest dom, do którego możemy wejść. Na pierwszy piętrze znajdziemy srebrny klucz [1]. Zebrawszy wszystko, ruszamy dalej, wykańczając kolejne zastępy wrogów [2].

6 - Bitwa o Albion - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry
Podczas marszu będziemy mijać ogrodzenia [1], za którym stoi rzeźba oraz wielkie drzewo - Bitwa o Albion - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry

Podczas marszu będziemy mijać ogrodzenia [1], za którym stoi rzeźba oraz wielkie drzewo. Skręcamy tam na chwilę, żeby podnieść leżącą na monumencie książkę „Niebezpieczeństwa: maszyny” [2].

7 - Bitwa o Albion - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry
Gdy dotrzemy do zamkniętej bramy, obchodzimy ją dookoła z prawej strony [1] - Bitwa o Albion - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry

Gdy dotrzemy do zamkniętej bramy, obchodzimy ją dookoła z prawej strony [1]. Czekają tam na nas kolejni żołnierze do eksterminacji [2]. Po kilku kolejnych walkach dotrzemy wreszcie do Zamku Bowerstone.

8 - Bitwa o Albion - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry
Logan zostanie pojmany [1], a nasz bohater stanie się władcę Albionu [2] - Bitwa o Albion - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry

Logan zostanie pojmany [1], a nasz bohater stanie się władcę Albionu [2].

Ciężar świata

1 - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry
Po wysłuchaniu Waltera i naszego nowego doradcy [1], możemy pójść do sali tronowej na pierwszą rozprawę [2] - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry

Po wysłuchaniu Waltera i naszego nowego doradcy [1], możemy pójść do sali tronowej na pierwszą rozprawę [2]. Zanim to jednak zrobimy warto skończyć wszystkie pozostałe zadania poboczne, znaleźć wszystkie klucze, gnomy itp. Ich lokalizację znajdziesz w dalszej części poradnika. Gdy skończymy, wracamy do zamku.

2 - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry
Pierwsza decyzja będzie dotyczyć naszego brata, króla Logana [1] - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry

Pierwsza decyzja będzie dotyczyć naszego brata, króla Logana [1]. Możemy go zabić lub ułaskawić. Niezależnie od podjętej decyzji, zostaniemy następnie przeniesieni na Drogę do Władzy, gdzie Teresa zdradzi nam, że za rok do Albionu dotrze ciemność [2]. Od naszych decyzji będzie zależeć ilość uratowanych ludzi. Jako tyran szybciej zdobędziemy pieniądze na odpowiednią armię, ale obywatele nas znienawidzą. Postępując jak dobry król, zyskamy uznanie poddanych, jednak żeby ich uratować, będziemy musieli wydać pieniądze z własnej kieszeni.

3 - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry
Decyzję podejmiemy później, a na razie otwieramy bramę i dokonujemy ulepszeń [1] - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry

Decyzję podejmiemy później, a na razie otwieramy bramę i dokonujemy ulepszeń [1]. Po wybraniu preferowanej przez nas broni [2], wracamy do zamku.

4 - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry
Nasz nowy kamerdyner zaprowadzi nas do skarbca [1], gdzie będziemy musieli zdecydować o wysokości podatków - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry

Nasz nowy kamerdyner zaprowadzi nas do skarbca [1], gdzie będziemy musieli zdecydować o wysokości podatków. Decyzję podejmujemy zgodnie z naszym charakterem, pamiętając jednak, że obniżenie podatków spowoduje zniknięcie 400 tysięcy sztuk złota, które są już w skarbcu. Żeby uratować wszystkich ludzi, będziemy potrzebowali 6,5 miliona, więc warto się dobrze zastanowić przed dokonaniem wyboru [2].

5 - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry
Jak skończymy, zostaniemy przeniesieni do Dzielnicy Fabrycznej [1], gdzie rozmawiamy z Łupieżcą i Page - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry

Jak skończymy, zostaniemy przeniesieni do Dzielnicy Fabrycznej [1], gdzie rozmawiamy z Łupieżcą i Page. Czeka nas kolejna decyzja. Możemy zgodzić się na propozycję Łupieżcy i zyskać 500,000 lub zbudować szkołę, wydając 200,000 [2].

6 - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry
Po wybraniu odpowiedniej opcji, wracamy do zamku [1] zdecydować o losach Starego Bowerstone [2] - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry

Po wybraniu odpowiedniej opcji, wracamy do zamku [1] zdecydować o losach Starego Bowerstone [2].

7 - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry
Gdy skończymy, zostaniemy przeniesieni do skarbca kilka dni później - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry

Gdy skończymy, zostaniemy przeniesieni do skarbca kilka dni później. Tym razem możemy zwiększyć, zachować lub zmniejszyć ilość pieniędzy wydawanych na straż miejską, zyskując lub tracąc kolejne pieniądze. Otrzymamy również nowy harmonogram.

1.Zdecyduj o zmianie wystroju pałacu.

2.Zdecyduj o statusie Aurory.

3.Wyrusz w podróż pełną przygód i odkryć.

8 - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry
Po podjęciu dwóch kolejnych decyzji [1], wyruszamy do Aurory, żeby wykonać zadanie „Pustynna Gwiazda” - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry

Po podjęciu dwóch kolejnych decyzji [1], wyruszamy do Aurory, żeby wykonać zadanie „Pustynna Gwiazda”. Świetlisty szlak zaprowadzi nas do lokacji zwanej Ruchome Piaski [2].

9 - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry
Idąc dalej wzdłuż wskazywanej ścieżki, pokonujemy napotkanych przeciwników [1], a następnie wchodzimy do poszukiwanej jaskini [2] - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry

Idąc dalej wzdłuż wskazywanej ścieżki, pokonujemy napotkanych przeciwników [1], a następnie wchodzimy do poszukiwanej jaskini [2]. Wewnątrz czekają nas kolejne walki. Przeciwko spotkanym tam przeciwnikom bardzo dobrze sprawdza się połączenie czarów Ostrza oraz Wir. Jeżeli mamy maksymalny poziom magii, zaklęcie obszarowe powinno błyskawicznie zabijać wszystko co stanie na naszej drodze.

10 - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry
Po krótkim marszu dojdziemy do mostu nad małym podziemnym jeziorkiem [1] - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry

Po krótkim marszu dojdziemy do mostu nad małym podziemnym jeziorkiem [1]. Przechodzimy na drugą stronę, a następnie wspinamy się na schody w podtopionej oazie. Dotrzemy w ten sposób do dużej sali, w której leży poszukiwany diament [2].

11 - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry
Gdy go podniesiemy [1], zaatakuje nas armia przeciwników, więc błyskawicznie zaczynamy ładować czar obszarowy - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry

Gdy go podniesiemy [1], zaatakuje nas armia przeciwników, więc błyskawicznie zaczynamy ładować czar obszarowy. Używamy go 5–6 razy, aż wszyscy wrogowie zginą i opuszczamy jaskinię [2]. Po drodze pojawią się jeszcze kolejni wrogowie, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby przebiec obok nich bez walki.

12 - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry
Znalazłszy się na zewnątrz [1], używamy mapy i wracamy do naszego lokaja [2] - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry

Znalazłszy się na zewnątrz [1], używamy mapy i wracamy do naszego lokaja [2]. Okaże się, że kamień wart jest 700,000 sztuk złota. Pieniądze możemy wziąć dla siebie lub przekazać do skarbca.

13 - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry
Tym razem dzień zaczniemy od zdecydowania o polityce rodzinnej [1] - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry

Tym razem dzień zaczniemy od zdecydowania o polityce rodzinnej [1]. Możemy przywrócić becikowe, tracąc 200,000, wprowadzić grzywnę za zbyt dużą ilość dzieci, zyskując w ten sposób 200,000 lub zachować dekrety Logana. Otrzymamy również nowy harmonogram [2].

1.Rozważ propozycję renowacji schroniska i sierocińca w Bowerstone.

2.Rozważ propozycję rozwiązania problemu nadmiernej ilości ścieków w Dzielnicy Fabrycznej Bowerstone.

3.Spotkaj się z Page.

14 - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry
Po podjęciu decyzji dotyczących królestwa [1], udajemy się do dawnej siedziby ruchu oporu w Dzielnicy Fabrycznej Bowerstone, żeby spotkać się tam z Page [2] - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry

Po podjęciu decyzji dotyczących królestwa [1], udajemy się do dawnej siedziby ruchu oporu w Dzielnicy Fabrycznej Bowerstone, żeby spotkać się tam z Page [2]. Nasz wspólniczka zleci nam zadanie „Wina i kara”, za którego wykonanie otrzymamy 50 Pieczęci Gildii.

15 - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry
Pierwszy etap misji polega na powstrzymaniu kradzieży w pubie na Rynku Bowerstone - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry

Pierwszy etap misji polega na powstrzymaniu kradzieży w pubie na Rynku Bowerstone. Przenosimy się tam, zabijamy ukrytych w środku zbirów [1] i podnosimy Instrukcję Nigela Farreta oraz klucz do kryjówki [2].

16 - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry
Dowiemy się z niej gdzie ukrywa się przywódca bandy - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry

Dowiemy się z niej gdzie ukrywa się przywódca bandy. Świetlisty szlak zaprowadzi nas do drzwi pod mostem [1]. Otwieramy je i wchodzimy do środka [2].

17 - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry
W dużej sali, po krótkiej rozmowie z szefem bandy [1], zostaniemy zaatakowani przez armię zbirów [2] - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry

W dużej sali, po krótkiej rozmowie z szefem bandy [1], zostaniemy zaatakowani przez armię zbirów [2]. Zabijamy ją 2–3 czarami obszarowymi i ruszamy dalej w lewo.

18 - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry
Pokonawszy kilku kolejnych zbirów, dojdziemy do korytarza z celami - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry

Pokonawszy kilku kolejnych zbirów, dojdziemy do korytarza z celami. Uwolnij uwięzionego tam nieszczęśnika [1], a następnie idź dalej, aż odnajdziesz przywódcę bandy. Wyśle on przeciwko tobie dwóch, rzucających koktajlami Mołotowa osiłków [2]. Miejsca do ucieczki jest dość mało, więc najlepiej cały czas robić fikołki dookoła pomieszczenia, raz na jakiś czas używając słabszych zaklęć lub strzelając z karabinu.

19 - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry
Gdy walka dobiegnie końca, Ferret złoży nam propozycję łapówki [1] - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry

Gdy walka dobiegnie końca, Ferret złoży nam propozycję łapówki [1]. Możemy ją odrzucić lub przyjąć, zyskując w ten sposób 100,000 sztuk złota. Niezależnie od naszej decyzji, zadanie zostanie zaliczone, a my powrócimy do zamku [2].

20 - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry
Na początku musimy zdecydować o ograniczeniach związanych ze sprzedażą alkoholu [1] - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry

Na początku musimy zdecydować o ograniczeniach związanych ze sprzedażą alkoholu [1]. Zniesienie ograniczeń spowoduje utratę 100,000 monet, zabronienie alkoholu przyniesie 100,000 zysku, a utrzymanie restrykcji wprowadzonych przez Logana nie będzie miało żadnych skutków. Później lokaj wręczy nam harmonogram.

1.Zadecyduj o otwarciu Akademii Brightwall

2.Rozważ propozycję osuszenia jeziora Bower.

3.Spotkaj się z zatroskaną i bogatą obywatelką.

21 - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry
Po podjęciu kolejnych decyzji, udajemy się do Millfields na spotkanie z bogatą obywatelką [1], która chce wpłacić sporą sumę do skarbca - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry

Po podjęciu kolejnych decyzji, udajemy się do Millfields na spotkanie z bogatą obywatelką [1], która chce wpłacić sporą sumę do skarbca. Zanim to jednak zrobi, musimy wykonać dla nie zadanie „Ukradziony posąg” [2].

22 - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry
W poszukiwaniu złodzieja, ruszamy do Silverpines - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry

W poszukiwaniu złodzieja, ruszamy do Silverpines. Po przejściu kilku kroków, zauważymy przy ognisku białego wilkołaka [1], który chwilę później zniknie. Podchodzimy następnie do ogniska i czytamy przybitą do drzewa notatkę [2]. Dowiemy się z niej, żeby podążać za widzianym wcześniej stworem.

23 - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry
Idziemy więc cały czas wzdłuż świetlistego szlaku, aż dotrzemy do małej osady [1] - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry

Idziemy więc cały czas wzdłuż świetlistego szlaku, aż dotrzemy do małej osady [1]. Wysłuchawszy tego co ma do powiedzenia jej przywódca, opuszczamy ją z drugiej strony [2] i biegniemy dalej za białym stworem.

24 - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry
Gdy dotrzemy do celu, złodziej złoży nam pewną propozycję [1] - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry

Gdy dotrzemy do celu, złodziej złoży nam pewną propozycję [1]. Odda nam statuetkę, jeżeli pójdziemy do wioski zgasimy pochodnie chroniące mieszkańców przed wilkołakami. Jeżeli się nie zgodzimy, zaatakują nas dwa stwory [2]. Zabijamy je szybko, a następnie czym prędzej wracamy do osady.

25 - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry
Po pokonaniu znajdujących się tam wilkołaków [1], rozpocznie się walka z ich przywódcą [2] - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry

Po pokonaniu znajdujących się tam wilkołaków [1], rozpocznie się walka z ich przywódcą [2]. Biały wilkołak jest wytrzymalszy, silniejszy i szybszy od swoich poddanych, ale na tym etapie nie powinien sprawić większych kłopotów. Najlepiej użyć przeciwko niemu zaklęcia ogłuszające (Wir, Wstrząs), albo skorzystać z Mikstur spowalniających czas. Kilka uderzeń powinno zakończyć walkę.

26 - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry
W nagrodę otrzymamy statuetkę [1], którą odnosimy do właścicieli - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry

W nagrodę otrzymamy statuetkę [1], którą odnosimy do właścicieli. Możemy teraz zdecydować, czy zyski ze sprzedaży przedmiotu (500,000) przekazać do skarbca, czy wziąć dla siebie [2]. Kolejny dzień rozpoczniemy od decyzji związanej z finansami królestwa Albionu. Żeby uniknąć kryzysu, będziemy musieli wydać 500,000 sztuk złota, ale nie jest to oczywiście obowiązkowe. Ostatni harmonogram wygląda natomiast następująco:

1.Rozważ propozycję budowy posterunku na pustyni.

2.Zadecyduj o przyszłości Mistpeak.

27 - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry
Gdy podejmiemy wszystkie decyzje, rozpocznie się ostatni dzień przed atakiem - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry

Gdy podejmiemy wszystkie decyzje, rozpocznie się ostatni dzień przed atakiem. Po wysłuchaniu fragmentu wypowiedzi naszego lokaja [1], wchodzimy do portalu i przenosimy się na Drogę do Władzy [2].

28 - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry
Słuchamy tam Teresy, a następnie dokonujemy zaległych ulepszeń - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry

Słuchamy tam Teresy, a następnie dokonujemy zaległych ulepszeń. Obowiązkowo otwieramy skrzynie z 5 poziomem czarów, broni strzeleckiej lub białej. Powróciwszy do zamku zostaniemy przeniesieni na ulice Bowerstone, które zostały zaatakowane przez armię Pełzacza [2].

29 - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry
Przeciwników będzie wielu [1] [2], ale jeżeli mamy najwyższy poziom magii, wystarczy stale używać zaklęć obszarowych, żeby szczypko oczyścić plac - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry

Przeciwników będzie wielu [1] [2], ale jeżeli mamy najwyższy poziom magii, wystarczy stale używać zaklęć obszarowych, żeby szczypko oczyścić plac. Polecam połączenie Wiru oraz Ostrzy. Czar ten sprawdza się świetnie przeciwko wszystkim rodzajom wrogów. Gdy skończymy pierwszy pojedynek, idziemy dalej wzdłuż świetlistego szlaku, zabijając kolejne zastępy cieni.

30 - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry
Skrzydlate stwory zabijamy tak samo jak te spotkane na pustyni [1] - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry

Skrzydlate stwory zabijamy tak samo jak te spotkane na pustyni [1]. Omijamy ich czary i strzelamy z karabinu lub zaklęć [2].

31 - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry
Po wielu stoczonych walka dotrzemy wreszcie do Pełzacza, który przyjmie formę Waltera [1], a następnie nas zaatakuje [2] - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry

Po wielu stoczonych walka dotrzemy wreszcie do Pełzacza, który przyjmie formę Waltera [1], a następnie nas zaatakuje [2].

32 - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry
Podobnie jak spotkane wcześniej stwory, tworzy on na ziemi czarne kręgi [1] oraz fale uderzeniowe [2], których unikamy wykonując fikołki - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry

Podobnie jak spotkane wcześniej stwory, tworzy on na ziemi czarne kręgi [1] oraz fale uderzeniowe [2], których unikamy wykonując fikołki. Oprócz tego, co jakiś czas teleportuje się za nasze plecy, a po sekundzie atakuje mieczem. Tego ciosu również unikamy szybkim przewrotem w przód. Najlepszą bronią jest w tej walce karabin, z którego strzelamy po każdym udanym uniku. Pełzacz to bardzo wytrzymała bestia, ale z kilkoma Miksturami zdrowia i Miksturami spowolnienia czasu powinniśmy bez problemu przetrwać tą długą walkę.

33 - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry
Gdy dobiegnie końca, rozpocznie się końcowa cut–scenka, po której możemy zabrać się za wykonywanie nowych zadań pobocznych, zdobywanie osiągnięć czy odkrywanie wszystkich sekretów - Ciężar świata - Opis przejścia - Fable III - PC - poradnik do gry

Gdy dobiegnie końca, rozpocznie się końcowa cut–scenka, po której możemy zabrać się za wykonywanie nowych zadań pobocznych, zdobywanie osiągnięć czy odkrywanie wszystkich sekretów. Ich opis znajdziesz w kolejnych rozdziałach poradnika.

Wioska Brightwall

Zaginiona sztuka

1 - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry

Po rozmowie z dwójką artystów [1], dowiemy się, że poszukują oni zaginionej sztuki, która powinna być w bibliotece Akademii [2] - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry

Po rozmowie z dwójką artystów [1], dowiemy się, że poszukują oni zaginionej sztuki, która powinna być w bibliotece Akademii [2].

2 - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry
Wchodzimy więc do środka i idziemy wzdłuż świetlistego szlaku, otwierając zamykane przez ducha drzwi - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry

Wchodzimy więc do środka i idziemy wzdłuż świetlistego szlaku, otwierając zamykane przez ducha drzwi. W ostatnim pomieszczeniu znajdziemy świecąca na niebieską księgę [1]. Podnosimy ją i przenosimy się do środka [2].

3 - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry
Wysłuchawszy detektywa [1], dowiemy się jak opuścić ten magiczny świat - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry

Wysłuchawszy detektywa [1], dowiemy się jak opuścić ten magiczny świat. Naszym zadaniem jest odegranie sztuki. Na początku ubieramy kostium stojący na środku placu i wybieramy opcję Wyznaj miłość [2].

4 - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry
Po krótkiej cut–scene przebieramy się za błazna [1], a następnie wybieramy opcję Połaskocz - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry

Po krótkiej cut–scene przebieramy się za błazna [1], a następnie wybieramy opcję Połaskocz. Teraz czeka na nas ostatnia scena. Musimy przebrać się w strój Tytusa i zabić atakujących gladiatorów. Najlepiej użyć obszarowo Ognistej Kuli [2]. Powinna ona szybko zakończyć walkę.

5 - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry
Gdy pojedynek dobiegnie końca, otrzymamy tragikomedię „Kanapka z szynką” [1] i zostaniemy przeniesienie z powrotem do biblioteki - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry

Gdy pojedynek dobiegnie końca, otrzymamy tragikomedię „Kanapka z szynką” [1] i zostaniemy przeniesienie z powrotem do biblioteki. Zanosimy sztukę do naszych zleceniodawców, oglądamy ich występ [2] i odbieramy nagrodę.

Gnomy są genialne!

6 - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry
Ubrany jak gnom mężczyzna [1], zleci nam misje odszukania zaginionej paczki w Dolinie Mistpeak - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry

Ubrany jak gnom mężczyzna [1], zleci nam misje odszukania zaginionej paczki w Dolinie Mistpeak. Przenosimy się tam przy pomocy mapy w Sanktuarium. Wystarczy wybrać dany obszar, a następnie wcisnąć 2 [2].

7 - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry
Świetlisty szlak zaprowadzi nas do zniszczonego wozu otoczonego bandytami [1] - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry

Świetlisty szlak zaprowadzi nas do zniszczonego wozu otoczonego bandytami [1]. Zabijamy wszystkich napastników, a następnie podnosimy głowę gargulca [2] i ruszamy z powrotem do zleceniodawcy w Brightwall. Żeby zakończyć misje wystarczy położyć zdobyty przedmiot na kamiennym cokole, a następnie podziwiać działania Briana.

Gnomy są złe!

8 - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry
Wymagania: Gnomy są genialne - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry

Wymagania: Gnomy są genialne!

Brian w Brightwall dzięki twojej pomocy ożywił swoje gnomy, ale sprawiają mu one kłopoty. Musisz je odnaleźć i pomóc przywołać do porządku. Rozmawiamy z mężczyzną [1], a następnie wyruszamy na poszukiwania pierwszego uciekiniera. Świetlisty szlak zaprowadzi nas do domku, w którym ukrył się gnom [1].

9 - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry
Gdy go zobaczymy [1], strzelamy w niego z karabinu [2], a wróci na swoje miejsce w ogrodzie - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry

Gdy go zobaczymy [1], strzelamy w niego z karabinu [2], a wróci na swoje miejsce w ogrodzie. Lokalizację wszystkich gnomów znajdziesz w poświęconej im części poradnika.

10 - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry
Po zebraniu wszystkich [1], porozmawiaj z Brianem, udaj się za nim do ogrodu i odpowiednim momencie strzel do gargulca [2] - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry

Po zebraniu wszystkich [1], porozmawiaj z Brianem, udaj się za nim do ogrodu i odpowiednim momencie strzel do gargulca [2]. Otrzymasz wtedy obiecane Pieczęcie Gildii i kilka skarbów m.in. legendarną broń Zabójca gnomów.

Zaginione dziecko

11 - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry
Teleportujemy się w odpowiednie miejsce i rozmawiamy ze stojąca przed mostem Laurą [1] - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry

Teleportujemy się w odpowiednie miejsce i rozmawiamy ze stojąca przed mostem Laurą [1]. Kobieta poprosi nas o odszukanie jej zaginionej córki, która prawdopodobnie zabłąkała się w jednej z jaskiń w Dolinie Mistpeak. Ruszamy do wspomnianej lokacji, cały czas podążając wzdłuż świetlistego szlaku [2].

12 - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry
Dziewczynkę znajdziemy na końcu pieczary [1], obok drewnianych skrzyń - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry

Dziewczynkę znajdziemy na końcu pieczary [1], obok drewnianych skrzyń. Chwytamy ją za rękę (Q) i walcząc z wilkami, odprowadzamy do matki [2]. Żeby odłożyć broń i móc ponownie chwycić dziewczynkę, wystarczy wcisnąć Shift. Zaraz po dotarciu do mostu, dziecko automatycznie pobiegnie do kobiety, a my otrzymamy nagrodę.

Łapanie kurczaków

13 - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry
Na początku rozmawiamy z właścicielem fermy Bernardem [1] - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry

Na początku rozmawiamy z właścicielem fermy Bernardem [1]. Otrzymamy od niego strój kurczaka, w który przebieramy się w Sanktuarium [2]. W wiosce są trzy grupy kurczaków, do których zaprowadzi na nasz psi towarzysz.

14 - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry
Gdy znajdziemy jedną z nich, podchodzimy do stada, wciskamy E i prowadzimy ptaki do właściciela - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry

Gdy znajdziemy jedną z nich, podchodzimy do stada, wciskamy E i prowadzimy ptaki do właściciela. Pierwsza grupę znajdziemy idąc z fermy w kierunku białego mostu [1]. Druga za lombardem (niedaleko Demonicznych Wrót), a trzecią obok posągu przed wejściem do wioski [2].

15 - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry
Po zaprowadzeniu wszystkich na miejsce [1] będziemy mieli dwa wyjścia - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry

Po zaprowadzeniu wszystkich na miejsce [1] będziemy mieli dwa wyjścia. Możemy zabić kurczaki lub je oszczędzić [2]. Każda decyzja będzie miała oczywiście wpływ na charakter naszego bohatera.

Przesyłka specjalna

16 - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry
Zadanie to jest banalnie proste - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry

Zadanie to jest banalnie proste. Teleportujemy się do pani Tibbins [1], odbieramy od niej paczkę i zanosimy ją bibliotekarzowi z Akademii w Brightwall [2].

Stary klucz

17 - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry
Wymagania: Przesyłka specjalna - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry

Wymagania: Przesyłka specjalna

Idziemy do biblioteki w wiosce i rozmawiamy z Saulem [1], który poprosi nas eskortę. Jeżeli się zgodzimy, dostaniemy Klucz do Zakazanej Wiedzy [2].

18 - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry
Chwytamy Saula za rękę [1] i ruszamy z nim do Relikwiarza - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry

Chwytamy Saula za rękę [1] i ruszamy z nim do Relikwiarza. Podążając cały czas po świetlistym szlaku i walcząc z napotkanymi upiorami, dotrzemy wreszcie do zamkniętych drzwi [2]. Otwieramy otrzymanym kluczem, a następnie kończymy zadanie.

Obecność zła

19 - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry
Wymagania: Stary klucz - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry

Wymagania: Stary klucz

Po rozmowie z Saulem [1], otrzymamy od niego Klucz do jeszcze bardziej zakazanej wiedzy. Bierzemy go i ruszamy do Relikwiarza wypełnionego nowymi szkieletami. Za drzwiami do których zaprowadzi nas świetlisty szlak [1], czeka nas jeszcze więcej walki.

20 - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry
Gdy zabijemy wszystkie potwory [1], otwieramy skrzynię na końcu korytarza [2] i wracamy porozmawiać z Saulem - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry

Gdy zabijemy wszystkie potwory [1], otwieramy skrzynię na końcu korytarza [2] i wracamy porozmawiać z Saulem. Najlepiej teleportować się do niego z Sanktuarium.

Pióro jest potężniejsze….

21 - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry
Wymagania: Obecność zła - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry

Wymagania: Obecność zła

Po rozmowie z Samuelem, odblokowane zostaną znajdujące się w bibliotece stojaki na książki [1]. Musimy teraz odszukać porozrzucane po całym Albionie dzieła i odłożyć je na miejsce. Każda księga ma wyznaczony konkretny stojak, więc po odnalezieniu części kolekcji, podbiegamy do każdego, aż pojawi się odpowiednia opcja i wciskamy E [2]. Lokalizację wszystkich ksiąg znajdziecie w dalszej części poradnika.

Znaleźć „Księgę Tajemnic”

22 - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry
Wymagania: Stary klucz - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry

Wymagania: Stary klucz

Po dostarczeniu pięciu woluminów, Samuel zleci nam szczególne zadanie. Chce żebyśmy odnaleźli „Księgę Tajemnic”. Znajdziemy ją w Mrożącej krew pieczarze w Dolinie Mistpeak. Żeby znaleźć jaskinię, idziemy na stację kolejki szynowej [1], a stamtąd ścieżką wzdłuż jeziora w kierunku Brightwall. Obok drugiego drogowskazu schodzimy w lewo do lasu, a za skrzynią ze skarbem znajdziemy wejście do pieczary [2].

23 - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry
Księga leży w obozie bandytów, po drugiej stronie zamarzniętego jeziora [1] - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry

Księga leży w obozie bandytów, po drugiej stronie zamarzniętego jeziora [1]. Zaprowadzi nas tam świetlisty szlak [2]. Za dostarczenie zaginionego woluminu otrzymamy od Samuela 10 Pieczęci Gildii.

Znaleźć „Przywołanie Obserwatorów”

24 - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry
Wymagania: Znaleźć „Księgę Tajemnic” - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry

Wymagania: Znaleźć „Księgę Tajemnic”

To zadanie otrzymamy po dostarczeniu do biblioteki 10 ksiąg. Naszym celem jest wolumin zatytułowany „Przywołanie Obserwatorów”, który znajdziemy w Stary Bowerstone. Teleportujemy się tam, a następnie idziemy po świetlistym szlaku do prowadzącego pod ziemię włazu [1]. Na końcu tunelu, w prawym rogu sali będzie unosić się żółty okrąg [2].

25 - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry
Gdy strzelimy w niego z broni palnej [1], zmieni swoją lokalizację oraz kolor - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry

Gdy strzelimy w niego z broni palnej [1], zmieni swoją lokalizację oraz kolor. W niebieskie kule uderzamy bronią białą, a w czerwone czarami [2].

26 - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry
Powtarzamy operację tak długo, aż okrąg przyczepi się do ściany, a jeden z regałów przesunie [1], ujawniając tajną skrytkę - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry

Powtarzamy operację tak długo, aż okrąg przyczepi się do ściany, a jeden z regałów przesunie [1], ujawniając tajną skrytkę. Znajdziemy w niej poszukiwaną księgę [2].

Znaleźć „Cierpienie zachodzącego słońca”

27 - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry
Wymagania: Znaleźć „Przywołanie Obserwatorów” - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry

Wymagania: Znaleźć „Przywołanie Obserwatorów”

Po odłożeniu na miejsce 15 ksiąg, bibliotekarz poprosi nas odnalezienie książki ukrytej na cmentarzu w Mourningwoods. Udajemy się tam, idąc wzdłuż świetlistego szlaku [1]. Gdy będziemy na miejscu, zabijamy pojawiające się szkielety, czekamy aż pies znajdzie księgę i wykopujemy przedmiot [2].

Znaleźć „Wspomnienia Łupieżcy”

28 - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry
Wymagania: Znaleźć „Cierpienie zachodzącego słońca” - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry

Wymagania: Znaleźć „Cierpienie zachodzącego słońca”

Gdy będziemy mieli 20 ksiąg, Samuel wyśle nas po kolejną, zakopaną w Ruchomych piaskach. Tak jak poprzednio, podążamy po świetlistym szlaku [1], zabijamy napotkanych przeciwników i wykopujemy skarb [2].

Znaleźć „Księga zagłady”

29 - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry
Wymagania: Znaleźć „Wspomnienia Łupieżcy - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry

Wymagania: Znaleźć „Wspomnienia Łupieżcy:

Po zebraniu 29 ksiąg rozmawiamy z Samuelem, który poprosi nas o odnalezienie ostatniego woluminu [1], ukrytego w pobliskim Relikwiarzu. Schodzimy więc pod ziemię i podążamy dalej po świetlistym szlaku [2].

30 - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry
Dotrzemy w ten sposób do drzwi [1], które otwieramy otrzymanym od bibliotekarza kluczem - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry

Dotrzemy w ten sposób do drzwi [1], które otwieramy otrzymanym od bibliotekarza kluczem. Za nimi pokonujemy kilku przeciwników, podnosimy ostatnią księgę [2] i wracamy do Samuela.

Kłopotliwe małżeństwo

31 - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry
Po teleportowaniu się na miejsce, rozmawiamy z jednym z małżonków [1] i zgadzamy się uwieść drugą „połówkę” - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry

Po teleportowaniu się na miejsce, rozmawiamy z jednym z małżonków [1] i zgadzamy się uwieść drugą „połówkę”. Podchodzimy do mężczyzny i wciskamy E [2]. Po wykonaniu kilku gestów będziemy musieli zdobyć dla naszej ofiary rubin.

32 - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry
Do sklepu z kamieniami szlachetnymi zaprowadzi nas świetlisty szlak [1] - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry

Do sklepu z kamieniami szlachetnymi zaprowadzi nas świetlisty szlak [1]. Kupujemy przedmiot za 250 sztuk złota [2] i wręczamy go mężczyźnie.

33 - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry
Żeby go w sobie rozkochać, ponownie używamy kilku gestów [1], a następnie chwytamy za rękę i prowadzimy na pobliski most przed wejściem do wioski [2] - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry

Żeby go w sobie rozkochać, ponownie używamy kilku gestów [1], a następnie chwytamy za rękę i prowadzimy na pobliski most przed wejściem do wioski [2].

34 - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry
Całujemy tam naszą ofiarę i oświadczamy się - Wioska Brightwall - Zadania poboczne - Fable III - PC - poradnik do gry

Całujemy tam naszą ofiarę i oświadczamy się. Po powrocie do domu tego dziwnego małżeństwa mamy dwie możliwości [1]. Jeżeli nasz bohater jest dobry opuszczamy pokój [2], a jeżeli zły zabijamy jednego z współmałżonków.

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Fable III

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8.61 zł

Poradnik Fable III

spis treści poradnika do gry Fable III dostępnych w pełnej wersji


na pomarańczowo zaznaczono części wyświetlone jako przykładowe

Wprowadzenie
• Porady ogólne
Mapa Świata
Opis przejścia
• Życie w zamku
• Nowy Bohater
• W wilczym przebraniu
• Przywódcy i zwolennicy
• Upiorny Legion
• Ruch oporu z Bowerstone
• Aurora
• Bitwa o Albion
• Ciężar świata
Zadania poboczne
• Wioska Brightwall
• Dolina Mistpeak; Dzielnica Fabryczna Bowerstone
• Rynek Bowerstone; Stare Bowerstone
• Mourningwood
• Dom zachodzącego słońca
• Millfields
• Driftwood; Miasto Aurora
Srebrne Klucze
• Zamek Bowerstone; Dolina Mistpeak
• Wioska Brightwall
• Obóz mieszkańców; Silverpine; Rynek Bowerstone
• Stare Bowerstone; Mourningwood
• Dom zachodzącego słońca; Millfields
• Driftwood; Miasto Aurora
• Ruchome piaski
• Ukryta ścieżka; Dzielnica fabryczna Bowerstone
Książki z Brightwall
• Obóz mieszkańców; Wioska Brightwall
• Dolina Mistpeak; Millfield
• Mourningwood; Silverpines; Dom zachodzącego słońca
• Dzielnica fabryczna Bowerstone; Rynek Bowerstone; Stare Bowerstone
• Ruchome Piaski; Miasto Aurora; Zamek Bowerstone; Driftwood
Złote Klucze
Złote Drzwi
Gnomy
• Wioska Brightwall; Obóz mieszkańców
• Dolina Mistpeak
• Dzielnica Fabryczna Bowerstone
• Stare Bowerstone; Miasto Aurora; Silverpine
• Rynek Bowerstone; Millfields
• Driftwood; Mourningwood
• Dom zachodzącego słońca; Zamek Bowerstone
• Ruchome piaski; Ukryta ścieżka
Kwiaty z Aurory
• Miasto Aurora
• Ruchome Piaski
• Ukryta ścieżka
Demoniczne Wrota
Legendarne bronie
Gratisy dla wersji PC - Darmowe dodatki dla Fable 3 w wersji PC
Fable III

zobacz więcej informacji o grze
Fable III

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier RPG

Gry RPG
© 2000-2014 GRY-OnLine S.A.regulaminkontakt i pomocgry onlinegame guides