poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Arcania: Gothic 4 (Arcania: A Gothic Tale)

Nieoficjalny poradnik do gry Arcania: Gothic 4 zawiera bardzo szczegółowy opis przejścia gry z uwzględnieniem wszystkich zadań, zarówno głównych, jak i pobocznych.

poradnik, solucja do gry w zawiera 328 stron i 1030 ilustracji, rozmiar pliku to 36,2 MB

Zdradziecki baron

1 - Północne Stewark (4) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry
Zleceniodawca: Liuven [Północne Stewark - Miasto Stewark ] - Północne Stewark (4) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry

Zleceniodawca: Liuven [Północne Stewark - Miasto Stewark ]

Opis przejścia: Skrzynka z obciążającymi listami znajduje się na brzegu, na południe od miasta Stewark i na zachód od mijanego wcześniej gospodarstwa. Prowadzi tam dróżka biegnąca na zachód od portalu w gospodarstwie #1 (M3A, 11). Uważaj, bo po drodze możesz wpaść na polne bestie , krwiopijców oraz na pełzacze polne . Po dotarciu na plażę do zlikwidowania będzie ponadto kilka brejaków przybrzeżnych #2 .

2 - Północne Stewark (4) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry
Skieruj się na południe i przygotuj się do walk z dwoma kolejnymi brejakami , które będą pilnowały drewnianej skrzynki #1 - Północne Stewark (4) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry

Skieruj się na południe i przygotuj się do walk z dwoma kolejnymi brejakami , które będą pilnowały drewnianej skrzynki #1 . Po ich zlikwidowaniu zabierz poszukiwany obiekt #2 (M3A, 12). Zauważ, że zdobyłeś klucz , który już wkrótce będziesz mógł wykorzystać do uzyskania dostępu do kryjówki buntowników i przekazania listów ukrywającemu się Hertanowi.

3 - Północne Stewark (4) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry
Wejście do kryjówki buntowników znajduje się w południowo-wschodniej części Północnego Stewark - Północne Stewark (4) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry

Wejście do kryjówki buntowników znajduje się w południowo-wschodniej części Północnego Stewark. Możesz się tam przedostać na dwa zasadnicze sposoby. Jeżeli chcesz tam dotrzeć jak najszybciej wybierz krętą górską ścieżkę zlokalizowaną na wschód od gospodarstwa #1 (M3A, 13) Jeżeli nie masz nic przeciwko dłuższej wędrówce wybierz jedną ze ścieżek w południowej części gospodarstwa Ogtara (M3A, 14), na południowy-wschód od miasta Stewark #2 .

4 - Północne Stewark (4) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry
Docelowo musisz dotrzeć do nowej górskiej dróżki (M3A, 15), która biegnie już bezpośrednio na południe #1 , w kierunku starej krypty - Północne Stewark (4) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry

Docelowo musisz dotrzeć do nowej górskiej dróżki (M3A, 15), która biegnie już bezpośrednio na południe #1 , w kierunku starej krypty. Po drodze będziesz wpadał na grupki ścierwojadów , tak więc należy się pilnować i unikać ich silniejszych ataków. Docelowo musisz dotrzeć do wejścia do jaskini #2 (M3A, 16), gdzie będziesz mógł użyć niedawno zdobytego klucza w celu przedostania się do środka.

5 - Północne Stewark (4) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry
Kieruj się tu prosto - Północne Stewark (4) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry

Kieruj się tu prosto. Po kilku chwilach zostaniesz zatrzymany przez Clargora #1 , przy czym nie musisz się obawiać, bo nic Ci tu nie grozi. Po zakończonej rozmowie podejdź kawałek dalej i porozmawiaj z samym lordem Hertanem #2 , przekazując mu listy ze skrzynki. Przez Hertana zostaniesz poproszony o odnalezienie jednego z zaginionych buntowników.

Nagrody: Odblokowanie questu Nikogo nie zostawiamy, 500 punktów doświadczenia, 400 punktów doświadczenia za odnalezienie drewnianej skrzynki, 43 punkty doświadczenia za każdego zabitego brejaka przybrzeżnego, 12 punktów doświadczenia za każdego zabitego pełzacza polnego, 35 punktów doświadczenia za każdego zabitego krwiopijcę, 47 punktów doświadczenia za każdą zabitą polną bestię, 52 punkty doświadczenia za każdego zabitego ścierwojada.

Nikogo nie zostawiamy

6 - Północne Stewark (4) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry
Zleceniodawca: Lord Hertan [Północne Stewark - Jaskinie ] - Północne Stewark (4) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry

Zleceniodawca: Lord Hertan [Północne Stewark - Jaskinie ]

Opis przejścia: Możesz od razu wybrać tunel prowadzący na północny-zachód, a następnie skręcić na północ. Po kilku chwilach dotrzesz do ciała Ricklena #1 , które musisz zbadać w celu pozyskania klucza . Skieruj się teraz na północny-zachód. #2 .

7 - Północne Stewark (4) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry
Uważaj, bo w kolejnej jaskini napadnięty zostaniesz przez szkielety pod dowództwem obdarzonego magicznymi zdolnościami władcy krypty #1 - Północne Stewark (4) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry

Uważaj, bo w kolejnej jaskini napadnięty zostaniesz przez szkielety pod dowództwem obdarzonego magicznymi zdolnościami władcy krypty #1 . Zostaw go sobie na sam koniec i nie zapominaj o wykonywaniu częstych przewrotów, dzięki czemu będziesz unikał chociaż części z rzucanych przez niego czarów. Po wygranej bitwie skorzystaj ze znalezionego przy Ricklenie klucza w celu otwarcia pobliskiego przejścia #2 .

8 - Północne Stewark (4) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry
Teraz będziesz podążał na południowy-zachód - Północne Stewark (4) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry

Teraz będziesz podążał na południowy-zachód. Zeskocz do jaskini, w której spotkasz kilku dezerterów #1 . Na szczęście wyeliminowanie ich będzie już znacznie prostsze. Wyjdź z jaskini #2 , a znajdziesz się na południowy-wschód od miasta Stewark (M3A, 17).

9 - Północne Stewark (4) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry
Ruszaj do miasta, odbywając przy bramie wejściowej krótką rozmowę z Dakiem (M3A, 4)(M3B, 1) - Północne Stewark (4) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry

Ruszaj do miasta, odbywając przy bramie wejściowej krótką rozmowę z Dakiem (M3A, 4)(M3B, 1). Wyjdź na najwyższy poziom i wejdź do posiadłości barona, przy której poprzednio stał Gorn #1 (M3B, 3). Porozmawiaj z lordem Hertanem #2 (M3B, 8), który w podziękowaniu za udzieloną mu pomoc podaruje Ci cenne skarby oraz glejt , dzięki któremu będziesz mógł przedostać się do Srebrowodu.

Nagrody: Odblokowanie questu Granica Srebrowodu, honor Stewark , stewarska zbroja płytowa lub stewarski skórzany pancerz lub strój stewarskiego uczonego , 800 punktów doświadczenia za wydostanie się za krypty, 52 punkty doświadczenia za każdego zabitego wartownika krypty, 300 punktów doświadczenia za zabitego władcę krypty, 43 punkty doświadczenia za każdego zabitego dezertera.

Granica Srebrowodu

10 - Północne Stewark (4) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry
Zleceniodawca: Lord Renwick lub Lord Hertan [Północne Stewark - Miasto Stewark ] - Północne Stewark (4) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry

Zleceniodawca: Lord Renwick lub Lord Hertan [Północne Stewark - Miasto Stewark ]

Opis przejścia: W zależności od tego z kim się sprzymierzyłeś zadanie to otrzymasz od Lorda Renwicka lub Lorda Hertana , już po rozwiązaniu sytuacji w mieście Stewark (W niewłaściwych rękach lub Nikogo nie zostawiamy) i uwolnieniu Diega. Wyjdź z miasta i kieruj się na wschód (M3A, 5), przechodząc przez gospodarstwo Ogtara. Docelowo musisz dotrzeć do wielkiej bramy oddzielającej Północne Stewark od Srebrowodu #1 (M3A, 18). Pokaż glejt Kastorowi , po czym wejdź w interakcję z klapą #2 . Doprowadzi to do wyświetlenia nowej cut-scenki.

Nagrody: Odblokowanie questu Zbyt wiele honoru, 300 punktów doświadczenia, 350 punktów doświadczenia za pokazanie glejtu Kastorowi.

Srebrowód

Mapy

1 - Srebrowód - Mapy - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry

1. Przejście do strefy Północne Stewark.

2. Wejście do obozowiska w Czarnej Dolinie.

3. Miejsce pobytu Kasztelana Gilthora (główny quest Zbyt wiele honoru).

4. Droga prowadząca w stronę pola bitwy (główny quest Zbyt wiele honoru).

5. Miejsce pobytu Alzara (można dla niego wykonać poboczny quest).

6. Pole bitwy (główny quest Zbyt wiele honoru).

7. Miejsce pobytu Dorana (główny quest Zbyt wiele honoru).

8. Droga prowadząca do jaskiń (główny quest Zbyt wiele honoru).

9. Wejście do jaskiń (główny quest Zbyt wiele honoru).

10. Droga prowadząca do zamku Srebrowód .

11. Miejsce pobytu Wartownika Normana (główny quest Zbyt wiele honoru).

12. Wejście do zamku.

13. Miejsce pobytu Kasztelana Gilthora (końcówka głównego questu Zbyt wiele honoru). W dalszej części gry (po wypełnieniu głównego questu Sługusy Erhaga) będzie tu też przebywał Lord Gawaan .

14. Droga prowadząca do środkowego Srebrowodu.

15. Przejście do strefy Środkowy Srebrowód.

16. Wejście do archiwum (główny quest Pradawna mapa).

1 - Srebrowód - Mapy - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry

1. Przejście do strefy Północny Srebrowód.

2. Droga prowadząca do jaskiń orków (glówny quest Orkowie ze Srebrowodu).

3. Droga prowadząca do wieży strażniczej, z którą związany jest poboczny quest.

4. Miejsce pobytu Ogbosha (główne questy Orkowie ze Srebrowodu i Szkarawuda!).

5. Przejście do strefy Południowy Srebrowód.

6. Wejście do jaskiń orków (będzie ono dostępne dopiero po wypełnieniu głównego questu Szkarawuda!).

7. Obszar patrolowany przez grupę Harga Rzeźnika (główny quest Sługusy Erhaga).

8. Obszar patrolowany przez grupę Ur-Shula Krętacza (główny quest Sługusy Erhaga).

9. Droga prowadząca do miejsca więzienia rycerzy (główny quest Sługusy Erhaga).

10. Miejsce pobytu orków pod dowództwem Zargasha Okrutnego (główny quest Sługusy Erhaga).

1 - Srebrowód - Mapy - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry

1. Przejście do strefy Środkowy Srebrowód.

2. Chatka Meloga .

3. Droga prowadząca do obozowiska Irrigha (główny quest Poszukiwacze dusz).

4. Miejsce pobytu Irrigha (główny quest Poszukiwacze dusz).

5. Droga prowadząca do obozowiska Shaloga (główny quest Poszukiwacze dusz).

6. Miejsce pobytu Shaloga (główny quest Poszukiwacze dusz).

7. Droga prowadząca do jaskiń (główny quest Poszukiwacze dusz).

8. Wejście do jaskiń (główny quest Poszukiwacze dusz).

Zbyt wiele honoru

1 - Srebrowód (1) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry
Zleceniodawca: automatycznie po znalezieniu się w Srebrowodzie [Północny Srebrowód ] - Srebrowód (1) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry

Zleceniodawca: automatycznie po znalezieniu się w Srebrowodzie [Północny Srebrowód ]

Opis przejścia: Quest ten automatycznie pojawi się w Twoim dzienniku po uzyskaniu glejtu i pokazaniu go Kastorowi w ramach questu Granica Srerbrowodu. Ruszaj na południowy-wschód (M4, 1), a po dotarciu do lasu #1 kieruj się na wschód, pozostając najlepiej na głównej ścieżce. Uważaj, bo po drodze będziesz atakowany głównie przez nieco silniejsze dzikie ścierwojady #2 . Nie daj się bestiom otoczyć i wykonuj częste uniki przed ich atakami.

2 - Srebrowód (1) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry
Docelowo musisz dotrzeć do niewielkiego obozowiska w Krwawej Dolinie #1 (M4, 2) - Srebrowód (1) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry

Docelowo musisz dotrzeć do niewielkiego obozowiska w Krwawej Dolinie #1 (M4, 2). Odszukaj tu Kasztelana Gilthora (M4, 3), z którym będziesz musiał porozmawiać #2 . Zostaniesz poproszony przez Kasztelana o zlokalizowanie dla niego Dorana celem sprowadzenia go do zamku.

3 - Srebrowód (1) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry
Wybierz ścieżkę prowadzącą na północ (M4, 4) #1 - Srebrowód (1) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry

Wybierz ścieżkę prowadzącą na północ (M4, 4) #1 . Najlepiej z niej nie zbaczać, dzięki czemu nie wpadniesz na żadne gobliny . Po drodze powinieneś minąć chatkę Alzara (M4, 5), dla którego można wykonać poboczny quest. Podążaj dalej na północny-wschód aż dotrzesz do dość charakterystycznego pola bitwy #2 (M4, 6).

4 - Srebrowód (1) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry
Wejdź na pole bitwy i odszukaj Dorana #1 (M4, 7), z którym musisz porozmawiać - Srebrowód (1) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry

Wejdź na pole bitwy i odszukaj Dorana #1 (M4, 7), z którym musisz porozmawiać. Okaże się, że nie będzie on chciał opuścić pola bitwy dopóki nie zdobędzie sztandaru Gawaana. W tym celu musisz wybrać ścieżkę prowadzącą na wschód (M4, 8) #2 , gdyż należy dotrzeć do jaskini zlokalizowanej w północno-wschodniej części tego obszaru.

5 - Srebrowód (1) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry
Po drodze będziesz oczywiście wpadał na grupki goblinów i za każdym razem należy w pierwszej kolejności eliminować szamanów - Srebrowód (1) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry

Po drodze będziesz oczywiście wpadał na grupki goblinów i za każdym razem należy w pierwszej kolejności eliminować szamanów. Ostatnia taka grupa będzie broniła wejścia do jaskini #1 (M4, 9). Zlikwiduj potwory i wejdź do środka. Jaskinię tę musisz badać poruszając się zgodnie z ruchem wskazówek zegara, przy czym rozpocznij od zlikwidowania nowej dużej grupy goblinów #2 .

6 - Srebrowód (1) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry
Starannie zabezpieczaj kolekcje sekcje jaskiń - Srebrowód (1) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry

Starannie zabezpieczaj kolekcje sekcje jaskiń. Docelowo musisz dotrzeć do większego obszaru we wschodniej części podziemnego kompleksu #1 . Zlikwiduj tu nowe potwory, ponownie uważając na szamana. Sztandar Gawaana będzie znajdował się na niewielkim podwyższeniu #2 . Skieruj się na południe, co pozwoli Ci wyjść z jaskiń. Powróć ze sztandarem do Dorana (M4, 7) w celu przekazania mu tego przedmiotu.

7 - Srebrowód (1) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry
Możesz już wybrać się do zamku Srebrowód - Srebrowód (1) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry

Możesz już wybrać się do zamku Srebrowód. Na początek powróć do obozowiska w Czarnej Dolinie, a następnie skorzystaj ze ścieżki prowadzącej na południe #1 (M4, 10). Po dłuższej wędrówce w oddali powinieneś zauważyć zamek #2 - kieruj się w jego stronę.

8 - Srebrowód (1) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry
Po dotarciu na miejsce porozmawiaj z wartownikiem Normanem #1 (M4, 11), a po krótkiej chwili zostaniesz wpuszczony na zamkowy dziedziniec - Srebrowód (1) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry

Po dotarciu na miejsce porozmawiaj z wartownikiem Normanem #1 (M4, 11), a po krótkiej chwili zostaniesz wpuszczony na zamkowy dziedziniec. Wejdź do zamku korzystając z głównej bramy #2 (M4, 12) lub bocznych murków.

9 - Srebrowód (1) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry
Skorzystaj ze schodów #1 w celu przedostania się na piętro - Srebrowód (1) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry

Skorzystaj ze schodów #1 w celu przedostania się na piętro. Odszukaj komnatę, w której przebywa Kasztelan Gilthor (M4, 13) i z nim porozmawiaj #2 . W trakcie rozmowy dowiesz się o tym, że lord Gawaan został porwany przez orki i że dopiero po jego uwolnieniu zdobędziesz dostęp do zamkowych archiwów. Otrzymasz jednocześnie dwa nowe główne questy związane z wyprawą do dwóch innych części Srebrowodu (środkowa i południowa).

Nagrody: Odblokowanie questu Orkowie ze Srebrowodu, odblokowanie questu W szponach orków, srebrowodzka tarcza , 150 punktów doświadczenia, 600 punktów doświadczenia za przekazanie listu od barona Stewark, 250 punktów doświadczenia za odnalezienie Dorana, 700 punktów doświadczenia za dostarczenie sztandaru, 62 punkty doświadczenia za każdego zabitego dzikiego ścierwojada, 52 punkty doświadczenia za każdego zabitego ścierwojada, 57 punktów doświadczenia za każdego zabitego goblina-wojownika, 62 punkty doświadczenia za każdego zabitego goblina-wodza, 68 punktów doświadczenia za każdego zabitego czarnego wilka, 62 punkty doświadczenia za każdego zabitego obżartego czarnego dzika, 43 punkty doświadczenia za każdego zabitego obżartego dzika.

zobacz inne poradniki do gry Arcania: Gothic 4

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Arcania: Gothic 4

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8.61 zł

Poradnik Arcania: Gothic 4 (Arcania: A Gothic Tale)

spis treści poradnika do gry Arcania: Gothic 4 dostępnych w pełnej wersji


na pomarańczowo zaznaczono części wyświetlone jako przykładowe

Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry
Wprowadzenie
Zadania główne
• Prolog - Mapa
• Prolog (1)
• Prolog (2)
• Prolog (3)
• Prolog (4)
• Prolog (5)
• Południowe Stewark - Mapy
• Południowe Stewark (1)
• Południowe Stewark (2)
• Południowe Stewark (3)
• Południowe Stewark (4)
• Północne Stewark - Mapy
• Północne Stewark (1)
• Północne Stewark (2)
• Północne Stewark (3)
• Północne Stewark (4)
• Srebrowód - Mapy
• Srebrowód (1)
• Srebrowód (2)
• Srebrowód (3)
• Srebrowód (4)
• Bagna - Mapy
• Bagna (1)
• Bagna (2)
• Bagna (3)
• Bagna (4)
• Bagna (5)
• Bagna (6)
• Bagna (7)
• Bagna (8)
• Klasztor - Mapa
• Klasztor
• Czarne Jary i dżungla - Mapy
• Czarne Jary i dżungla (1)
• Czarne Jary i dżungla (2)
• Zagubiona świątynia - Mapy
• Zagubiona świątynia (1)
• Zagubiona świątynia (2)
• Zagubiona świątynia (3)
• Zagubiona świątynia (4)
• Thorniara - Mapy
• Thorniara (1)
• Thorniara (2)
• Thorniara (3)
• Thorniara (4)
• Thorniara (5)
• Thorniara (6)
• Thorniara (7)
• Thorniara (8)
• Thorniara (9)
• Thorniara (10)
• Thorniara (11)
• Finał - Mapy
• Finał (1)
• Finał (2)
• Finał (3)
Zadania poboczne
• Południowe Stewark - Mapy
• Południowe Stewark
• Północne Stewark - Mapy
• Północne Stewark (1)
• Północne Stewark (2)
• Srebrowód - Mapy
• Srebrowód (1)
• Srebrowód (2)
• Srebrowód (3)
• Srebrowód (4)
• Bagna - Mapy
• Bagna (1)
• Bagna (2)
• Bagna (3)
• Czarne Jary i dżungla - Mapy
• Czarne Jary i dżungla (1)
• Czarne Jary i dżungla (2)
• Thorniara - Mapa
• Thorniara
Sekrety
• Wprowadzenie
• Pradawne relikwie (1)
• Pradawne relikwie (2)
• Kosiarz Nienawiści (1)
• Kosiarz Nienawiści (2)
• Posążki lorda Dominique'a (1)
• Posążki lorda Dominique'a (2)
• Zapomniane groby (1)
• Zapomniane groby (2)
Arcania: Gothic 4

zobacz więcej informacji o grze
Arcania: Gothic 4

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier RPG

Gry RPG
© 2000-2014 GRY-OnLine S.A.regulaminkontakt i pomocgry onlinegame guides