poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Arcania: Gothic 4 (Arcania: A Gothic Tale)

Nieoficjalny poradnik do gry Arcania: Gothic 4 zawiera bardzo szczegółowy opis przejścia gry z uwzględnieniem wszystkich zadań, zarówno głównych, jak i pobocznych.

poradnik, solucja do gry w zawiera 328 stron i 1030 ilustracji, rozmiar pliku to 36,2 MB

Bagna

Mapy

1 - Bagna - Mapy - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry

1. Przejście do strefy Środkowy Srebrowód.

2. Droga prowadząca do rumowiska (główny quest Tooshoo).

3. Rumowisko (główny quest Tooshoo).

4. Przejście do strefy Bagna.

1 - Bagna - Mapy - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry

1. Przejście do strefy Południowy Srebrowód.

2. Czarna Toń. Miejsce pobytu Leborasa (główny quest Tooshoo).

3. Droga prowadząca do zachodnich jaskiń (główny quest Wszystko pod kontrolą).

4. Wejście do północnej jaskini (główny quest Wszystko pod kontrolą).

5. Droga prowadząca na południe.

6. Kładki okupowane przez liczne potwory .

7. Droga prowadząca do jaskiń orków (główny quest Poszukiwany kapelusz. Czeka nagroda!).

8. Wejście do jaskiń orków (główny quest Poszukiwany kapelusz. Czeka nagroda!).

9. Miejsce pobytu Zyry oraz chram żywiołów (główne questy Wóz albo przewóz i Chram żywiołów).

10. Droga prowadząca do starych ruin (główne questy Wóz albo przewóz i Chram żywiołów).

11. Wejście do starych ruin (główny quest Chram żywiołów).

12. Droga prowadząca do chatki Lestera (główny quest Przyjazny człowiek).

13. Farma.

14. Chatka Lestera (główny quest Przyjazny człowiek).

15. Droga prowadząca do jaskiń (główny quest Przyjazny człowiek).

16. Droga prowadząca do jaskiń (główny quest Przyjazny człowiek).

17. Droga prowadząca do jaskiń (główny quest Przyjazny człowiek).

18. Wejście do jaskiń (główny quest Przyjazny człowiek).

1 - Bagna - Mapy - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry

1. Miejsce pobytu Leborasa (główny quest Tooshoo).

2. Wejście do Tooshoo.

3. Miejsce pobytu Gilany, Strażniczki Korzeni .

4. Tunel prowadzący do miejsca pobytu Vultusa, Kowala Magii .

5. Schody prowadzące na wyższe poziomy drzewa.

6. Miejsce pobytu Calamusa, Strażnika Wiedzy (główny quest Witamy w sanktuarium).

7. Miejsce pobytu Merdariona, Wielkiego Mistrza Wody (główny quest Witamy w sanktuarium).

8. Chatka Icariusa (główny quest Wyraźny ślad).

1 - Bagna - Mapy - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry

1. Przejście do strefy Bagna.

2. Korytarz prowadzący na północny-zachód.

3. Miejsce walki z golemem .

4. Pomieszczenie ze skarbami.

5. Miejsce pobytu Hakaara, prawej ręki Iar-Baela .

6. Zeskok do sali tronowej.

7. Przejście prowadzące na południowy-wschód.

8. Miejsce walki z kamiennymi golemami .

9. Dwa przejścia prowadzące do dalszej części ruin.

10. Miejsce pobytu Okoory, lewej ręki Iar-Baela .

11. Skrzynia zawierająca prastary klucz .

12. Miejsce użycia prastarego klucza .

13. Części posągu .

14. Zeskok na niższy poziom.

Tooshoo

1 - Bagna (1) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry
Zleceniodawca: Lord Gawaan [Północny Srebrowód - Zamek Srebrowód ] - Bagna (1) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry

Zleceniodawca: Lord Gawaan [Północny Srebrowód - Zamek Srebrowód ]

Opis przejścia: Wyjdź z zamku i ruszaj do południowego Srebrowodu. Po dotarciu na miejsce (M6, 1) nadal kieruj się na południe (M6, 2) i uważaj na dwie grupy goblinów , które mogą Ci stanąć na drodze #1 . Zlikwiduj wszystkich wrogów i kontynuuj wędrówkę aż dotrzesz do rumowiska blokującego przejście na bagna #2 (M6, 3).

2 - Bagna (1) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry
Podejdź do rumowiska i wciśnij klawisz akcji #1 , dzięki czemu użyjesz otrzymanego od Gawaana zwoju do oczyszczenia sobie przejścia - Bagna (1) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry

Podejdź do rumowiska i wciśnij klawisz akcji #1 , dzięki czemu użyjesz otrzymanego od Gawaana zwoju do oczyszczenia sobie przejścia. Zauważ, że doprowadziło to do pojawienia się kamiennego golema #2 .

3 - Bagna (1) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry
Zgodnie z otrzymaną sugestią mógłbyś podjąć ucieczkę, ale golema o wiele lepiej będzie pokonać - Bagna (1) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry

Zgodnie z otrzymaną sugestią mógłbyś podjąć ucieczkę, ale golema o wiele lepiej będzie pokonać. Musisz jedynie zachować ostrożność, oddalając się od potwora za każdym razem gdy zaczyna ładować swój silny cios (uderzenie w ziemię) #1 . Po zlikwidowaniu golema skorzystaj z nowo odblokowanej ścieżki prowadzącej na południe #2 (M6, 4). Wkrótce dotrzesz na bagna (M7A, 1).

4 - Bagna (1) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry
Kieruj się na południe, a po kilku chwilach znajdziesz się w Czarnej Toni (obszaru wokół wielkiego drzewa, czyli Tooshoo) (M7A, 2)(M7B, 1) - Bagna (1) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry

Kieruj się na południe, a po kilku chwilach znajdziesz się w Czarnej Toni (obszaru wokół wielkiego drzewa, czyli Tooshoo) (M7A, 2)(M7B, 1). Zostaniesz tu zatrzymany przez Leborasa #1 , dla którego będziesz mógł wykonać poboczny quest. W celu kontynuowania przygody wybierz najbliższe przejście prowadzące do wnętrza wielkiego drzewa #2 (M7B, 2).

5 - Bagna (1) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry
Po znalezieniu się w sali z portalem porozmawiaj z Gilaną, Strażniczką Korzeni #1 (M7B, 3) - Bagna (1) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry

Po znalezieniu się w sali z portalem porozmawiaj z Gilaną, Strażniczką Korzeni #1 (M7B, 3). Zostaniesz przez nią wysłany do Vultusa, którego wybuchowe zaklęcia denerwują rozmówczynię. W tym celu wybierz pobliski tunel, przy którym znajdują się dwie tabliczki ostrzegawcze #2 (M7B, 4).

6 - Bagna (1) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry
Po krótkiej wędrówce dotrzesz do miejsca, w którym przebywa Vultus, Kowal Magii #1 - Bagna (1) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry

Po krótkiej wędrówce dotrzesz do miejsca, w którym przebywa Vultus, Kowal Magii #1 . Porozmawiaj z nim #2 , a wyzna Ci, że nie planuje już żadnych dodatkowych eksperymentów. Dowiesz się jednocześnie, że będzie Ci mógł pomóc w uzyskaniu audiencji u Wielkiego Mistrza Merdariona. Oba warianty (współpraca z Gilaną lub Vulutsem) zostały szerzej omówione w opisie głównego questu Wóz albo przewóz.

Nagrody: Odblokowanie questu Wóz albo przewóz, Odblokowanie questu Czekam na raport, 900 punktów doświadczenia, 600 punktów doświadczenia za odbycie rozmowy z Gilaną.

Czekam na raport

7 - Bagna (1) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry
Zleceniodawca: Vultus, Kowal Magii [Bagna - Tooshoo ] - Bagna (1) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry

Zleceniodawca: Vultus, Kowal Magii [Bagna - Tooshoo ]

Opis przejścia: To bardzo prosty quest, którego zaliczenie zajmie Ci raptem kilkanaście sekund. Po odbyciu rozmowy z Vultusem musisz powrócić na górę i ponownie porozmawiać z Gilaną #1 (M7B, 3). Poinformuj ją o tym, że Vultus nie planuje już żadnych dodatkowych eksperymentów #2 . Dowiesz się teraz, że Gilana będzie mogła Ci mogła pomóc w uzyskaniu audiencji u Wielkiego Mistrza Merdariona. Oba warianty (współpraca z Gilaną lub Vulutsem) zostały szerzej omówione w opisie głównego questu Wóz albo przewóz.

Nagrody: 700 punktów doświadczenia.

Wóz albo przewóz

Zleceniodawca: Vultus, Kowal Magii [Bagna - Tooshoo ]

Opis przejścia: W celu posunięcia fabuły gry do przodu musisz uzyskać pozwolenie na spotkanie się z Wielkim Mistrzem Merdarionem. Będzie to możliwe poprzez nawiązanie współpracy z Gilianą (M7B, 3) lub Vultusem (M7B, 4). Poniżej znajduje się dokładne omówienie obu wariantów.

WARIANT 1 - GILIANA - w celu zyskania przychylności Giliany musisz wykonać następujące questy:

- Wszystko pod kontrolą - Godne odnotowania jest to, że quest ten będziesz także mógł wykonać jeśli zdecydujesz się na zakończenie spraw po myśli Vultusa.

- Chram żywiołów - Jest to quest wspólny dla obu wariantów i związany z wyprawą do ruin.

1 - Bagna (2) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry
Po wykonaniu questu z chramem żywiołów porozmawiaj z Zyrą (M7A, 9) i wybierz pierwszą opcję dialogową - Deszcz - Bagna (2) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry

Po wykonaniu questu z chramem żywiołów porozmawiaj z Zyrą (M7A, 9) i wybierz pierwszą opcję dialogową - Deszcz. Wilgotny i zimny #1 . Musisz ją teraz pokonać w bezpośredniej walce #2 . Wykonuj częste uniki i w miarę możliwości korzystaj z broni białej.

2 - Bagna (2) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry
Po wygranym pojedynku podejdź do znajdującego się chramu żywiołów #1 - Bagna (2) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry

Po wygranym pojedynku podejdź do znajdującego się chramu żywiołów #1 . Wejdź w interakcję z tym obiektem i potwierdź, że chcesz by Beliar zesłał na okolicę deszcz #2 . Możesz już przystąpić do wykonywania głównego questu Klątwa Beliara.

WARIANT 2 - VULTUS - w celu zyskania przychylności Vultusa musisz wykonać następujące questy:

- Poszukiwany kapelusz: Czeka nagroda! kontrolą - Godne odnotowania jest to, że quest ten będziesz także mógł wykonać jeśli zdecydujesz się na zakończenie spraw po myśli Giliany.

- Chram żywiołów - Jest to quest wspólny dla obu wariantów i związany z wyprawą do ruin.

3 - Bagna (2) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry
Po wykonaniu questu z chramem żywiołów porozmawiaj z Zyrą (M7A, 9) i wybierz drugą opcję dialogową - Słońce - Bagna (2) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry

Po wykonaniu questu z chramem żywiołów porozmawiaj z Zyrą (M7A, 9) i wybierz drugą opcję dialogową - Słońce. Palące i jasne . #1 . Musisz ją teraz pokonać w bezpośredniej walce #2 . Wykonuj częste uniki i w miarę możliwości korzystaj z broni białej.

4 - Bagna (2) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry
Po wygranym pojedynku podejdź do znajdującego się chramu żywiołów #1 - Bagna (2) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry

Po wygranym pojedynku podejdź do znajdującego się chramu żywiołów #1 . Wejdź w interakcję z tym obiektem i potwierdź, że chcesz by Beliar zesłał słońce #2 . Możesz już przystąpić do wykonywania głównego questu Błogosławieństwo Innosa.

Nagrody: Odblokowanie questu Klątwa Beliara lub Błogosławieństwo Innosa, 1000 punktów doświadczenia.

Wszystko pod kontrolą

5 - Bagna (2) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry
Zleceniodawca: Gilana, Strażniczka Korzeni [Bagna - Tooshoo ] - Bagna (2) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry

Zleceniodawca: Gilana, Strażniczka Korzeni [Bagna - Tooshoo ]

Opis przejścia: W trakcie rozmowy z Gilaną (M7B, 3) zaoferuj pomoc w rozwiązaniu trapiącego ją problemu #1 . Zostaniesz mianowicie wysłany na poszukiwania zepsutej obroży. W tym celu musisz opuścić Czarną Toń, wybierając ścieżkę prowadzącą na zachód #2 (M7A, 3).

6 - Bagna (2) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry
Pilnuj się, bo po drodze będziesz wpadał na jaszczury #1 - Bagna (2) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry

Pilnuj się, bo po drodze będziesz wpadał na jaszczury #1 . W przeciwieństwie do bestii spotkanej w poprzednim obszarze świata, która była bezbronna na dystansie, te stwory będą pluły jadem. Docelowo musisz dotrzeć do ścieżek prowadzących do dwóch jaskiń. Wybierz się do północnej jaskini #2 (M7A, 4).

7 - Bagna (2) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry
W jaskiniach czekają Cię walki z kolejnymi jaszczurami #1 - Bagna (2) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry

W jaskiniach czekają Cię walki z kolejnymi jaszczurami #1 . Ich wygrywanie nie powinno być trudne, o ile będziesz pamiętał o skupianiu swoich ataków na jednej bestii. Początkowo musisz kierować się na północ. Odnogę prowadzącą na południowy-wschód możesz zignorować. Zamiast tego udaj się na północny-zachód #2 .

8 - Bagna (2) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry
Wkrótce skręcisz na południe i należy tu kontynuować eksterminację jaszczurów #1 - Bagna (2) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry

Wkrótce skręcisz na południe i należy tu kontynuować eksterminację jaszczurów #1 . Docelowo musisz dotrzeć do miejsca, w którym przebywa zębacz uciekinier #2 . Wykonuj częste przewroty, gdyż dobrze byłoby unikać nawet standardowych ataków tej bestii. W nagrodę za pokonanie zębacza automatycznie zdobędziesz magiczną obrożę .

9 - Bagna (2) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry
Udaj się teraz na wschód, a po kilku chwilach będziesz mógł zeskoczyć na niższy poziom #1 i w łatwy sposób wyjść z jaskiń - Bagna (2) - Zadania główne - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry

Udaj się teraz na wschód, a po kilku chwilach będziesz mógł zeskoczyć na niższy poziom #1 i w łatwy sposób wyjść z jaskiń. Możesz już powrócić do Gilany (M7B, 3) i przekazać jej obrożę #2 . Zostaniesz teraz przez nią poproszony o wykorzystanie chramu żywiołów do spowodowania ulewy. Więcej informacji na temat tego wariantu odnajdziesz w opisie głównego questu Wóz albo przewóz.

Nagrody: Odblokowanie questu Chram żywiołów (o ile nie jest już aktywny), karwasze nocy , 1000 punktów doświadczenia, 116 punktów doświadczenia za każdego zabitego jaszczura, 126 punktów doświadczenia za zabitego zębacza uciekiniera.

zobacz inne poradniki do gry Arcania: Gothic 4

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Arcania: Gothic 4

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8.61 zł

Poradnik Arcania: Gothic 4 (Arcania: A Gothic Tale)

spis treści poradnika do gry Arcania: Gothic 4 dostępnych w pełnej wersji


na pomarańczowo zaznaczono części wyświetlone jako przykładowe

Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry
Arcania: Gothic 4 - poradnik, opis przejścia, questy
Wprowadzenie
Zadania główne
• Prolog - Mapa
• Prolog (1)
• Prolog (2)
• Prolog (3)
• Prolog (4)
• Prolog (5)
• Południowe Stewark - Mapy
• Południowe Stewark (1)
• Południowe Stewark (2)
• Południowe Stewark (3)
• Południowe Stewark (4)
• Północne Stewark - Mapy
• Północne Stewark (1)
• Północne Stewark (2)
• Północne Stewark (3)
• Północne Stewark (4)
• Srebrowód - Mapy
• Srebrowód (1)
• Srebrowód (2)
• Srebrowód (3)
• Srebrowód (4)
• Bagna - Mapy
• Bagna (1)
• Bagna (2)
• Bagna (3)
• Bagna (4)
• Bagna (5)
• Bagna (6)
• Bagna (7)
• Bagna (8)
• Klasztor - Mapa
• Klasztor
• Czarne Jary i dżungla - Mapy
• Czarne Jary i dżungla (1)
• Czarne Jary i dżungla (2)
• Zagubiona świątynia - Mapy
• Zagubiona świątynia (1)
• Zagubiona świątynia (2)
• Zagubiona świątynia (3)
• Zagubiona świątynia (4)
• Thorniara - Mapy
• Thorniara (1)
• Thorniara (2)
• Thorniara (3)
• Thorniara (4)
• Thorniara (5)
• Thorniara (6)
• Thorniara (7)
• Thorniara (8)
• Thorniara (9)
• Thorniara (10)
• Thorniara (11)
• Finał - Mapy
• Finał (1)
• Finał (2)
• Finał (3)
Zadania poboczne
• Południowe Stewark - Mapy
• Południowe Stewark
• Północne Stewark - Mapy
• Północne Stewark (1)
• Północne Stewark (2)
• Srebrowód - Mapy
• Srebrowód (1)
• Srebrowód (2)
• Srebrowód (3)
• Srebrowód (4)
• Bagna - Mapy
• Bagna (1)
• Bagna (2)
• Bagna (3)
• Czarne Jary i dżungla - Mapy
• Czarne Jary i dżungla (1)
• Czarne Jary i dżungla (2)
• Thorniara - Mapa
• Thorniara
Sekrety
• Wprowadzenie
• Pradawne relikwie (1)
• Pradawne relikwie (2)
• Kosiarz Nienawiści (1)
• Kosiarz Nienawiści (2)
• Posążki lorda Dominique'a (1)
• Posążki lorda Dominique'a (2)
• Zapomniane groby (1)
• Zapomniane groby (2)
Arcania: Gothic 4 - Atlas Świata - poradnik do gry
Wprowadzenie
Rozwój postaci
• Wojownik
• Łucznik
• Mag
• Ogólne wskazówki
• Zdolności
Świat gry
• Mapa świata
• Obszary (1)
• Obszary (2)
• Bestiariusz (1)
• Bestiariusz (2)
• Handlarze - Mapy (1)
• Handlarze - Mapy (2)
• Lista handlarzy
• Zestawienia
Wytwarzanie przedmiotów
• Wprowadzenie
• Plany - Mapy (1)
• Plany - Mapy (2)
• Plany (1)
• Plany (2)
• Receptury - Mapy (1)
• Receptury - Mapy (2)
• Receptury - Mapy (3)
• Receptury (1)
• Receptury (2)
• Receptury (3)
Osiągnięcia
Arcania: Gothic 4

zobacz więcej informacji o grze
Arcania: Gothic 4

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier RPG

Gry RPG
© 2000-2016 GRY-OnLine S.A.regulaminkontakt i pomocgry onlinegame guides