poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Return to Mysterious Island 2

Poradnik do gry Return to Mysterious Island 2 składa się z dziewięciu części, opisujących przejście kolejnych rozdziałów przygody Miny i Jepa.

poradnik, solucja do gry w zawiera 86 stron i 305 ilustracji, rozmiar pliku to 7,6 MB

Zmuś jaguara do ucieczki.

1 - Rozdział drugi (2) - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry
Wracaj, niestety, po drodze okaże się, że jaguar tym razem przywędrował nad wąwóz - Rozdział drugi (2) - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry

Wracaj, niestety, po drodze okaże się, że jaguar tym razem przywędrował nad wąwóz. Musisz go jakoś stamtąd przepędzić. Zejdź w dół wąwozu i obróć się. Zauważ zainstalowane niemal u samego szczytu w skałach po obu stronach wąwozu elektryczne armatki. Możesz je wykorzystać, tylko najpierw trzeba je naprawić. Przyjrzyj się panelowi tuż przed jedną z armatek (po lewej, w pozycji, gdy stoisz w dole wąwozu). Scyzorykiem odkręć dwie śrubki z lewej strony. Po odsłonięciu lewej pokrywy wyjmij spalone elementy.

Do naprawy układu wykorzystaj części zabrane robotowi - Rozdział drugi (2) - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry

Do naprawy układu wykorzystaj części zabrane robotowi. Musisz zainstalować trzy brakujące okrągłe płytki zgodnie z zasadą, że liczba otworków na obrzeżu każdej płytki musi z każdej strony odpowiadać liczbie zielonych diodek w otoczeniu danej płytki. I tak (idąc od góry) pierwsza płytka, powinna mieć 1 otwór u góry, 3 po prawej, 2 u dołu i 3 po lewej; druga płytka - 1 u góry, 1 po prawej, 1 u dołu i 3 z lewej; trzecia płytka: 1 u góry, 1 po prawej, 3 u dołu i 2 z lewej.

Kiedy klikniesz w ekwipunku części obwodu elektrycznego, wszystkie płytki ułożą się w dole ekranu, wybierz spośród nich te właściwe i wstaw w odpowiednie miejsca. U góry czwartą z dolnego rzędu, pośrodku trzecią z górnego rzędu i u dołu szóstą z górnego rzędu. Zamknij klapę i wciśnij którykolwiek z guzików po prawej, wystarczy, że choć jedna z żarówek po lewej zaświeci się na czerwono i już pomiędzy armatkami przebiegnie promień lasera, który sprowokuje jaguara i skutecznie go odpędzi. Istotne jest, żeby Mina i Jep nie znaleźli się na linii strzału, dlatego właśnie trzeba zejść w dół wąwozu (zagadkę można też rozwiązywać, stojąc powyżej, ale wówczas odpalenie armatki godzi w bohaterów).

Napraw zepsutego robota i wypytaj go (cz.2).

2 - Rozdział drugi (2) - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry
Po przepłoszeniu jaguara zabierz wsadzone w układ płytki (wszystkie 3), tym samym rozbroisz armatkę i Mina z Jepem będą mogli przejść dalej - Rozdział drugi (2) - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry

Po przepłoszeniu jaguara zabierz wsadzone w układ płytki (wszystkie 3), tym samym rozbroisz armatkę i Mina z Jepem będą mogli przejść dalej. Maszeruj w górę wąwozu i dalej do popsutego robota.

Przyjrzyj się jego układowi - trzeba go naprawić na tej samej zasadzie co poprzednio, czyli montując zabrane z drugiego robocika części i dopasowując liczbę dziurek na nich do liczby zielonych diodek, z którymi się stykają - Rozdział drugi (2) - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry

Przyjrzyj się jego układowi - trzeba go naprawić na tej samej zasadzie co poprzednio, czyli montując zabrane z drugiego robocika części i dopasowując liczbę dziurek na nich do liczby zielonych diodek, z którymi się stykają. Tyle że tutaj miejsce wsadzenia konkretnej płytki jest tylko jedno (u dołu po lewej), w przypadku pozostałych, z powodu braku większości elementów, jest kilka wariantów rozwiązania, toteż zagadka jest trudniejsza i trzeba się przy niej trochę nagłowić. Nie przejmuj się tym, jeśli któraś z płytek się przepali, masz wystarczającą ilość odpowiednich, by zreperować robota. Prawidłowe rozwiązanie na fotce powyżej.

3 - Rozdział drugi (2) - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry
Po wszystkim Mina porozmawia z robotem i otrzyma od niego (odbieraj je kolejno) mapkę oraz nieczytelną kartkę papieru - Rozdział drugi (2) - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry

Po wszystkim Mina porozmawia z robotem i otrzyma od niego (odbieraj je kolejno) mapkę oraz nieczytelną kartkę papieru .

Rozdział trzeci

Rozejrzyj się po wyspie, żeby znaleźć drogę do geotermalnego silnika.

1 - Rozdział trzeci (1) - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry
Maszeruj teraz ścieżką na lewo od robota, a na skrzyżowaniu nadal wal prosto (pomiędzy złote zboża) - Rozdział trzeci (1) - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry

Maszeruj teraz ścieżką na lewo od robota, a na skrzyżowaniu nadal wal prosto (pomiędzy złote zboża). Dotrzesz do miejsca, gdzie na skutek uderzenia wulkanicznej bomby zawaliło się drzewo. Przekrocz zwalony pień i wędruj dalej. Trafisz nad rozlewisko, gdzie zwróć uwagę na dwa fioletowe owoce na gałęzi na wprost. Niestety, nie da się ich zerwać z tego miejsca. Skieruj się w dół. Jak widzisz, most jest uszkodzony, a Mina nie może zabrudzić rannej nogi, więc zdecyduj, że dalszą trasę pokona sam Jep.

2 - Rozdział trzeci (1) - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry
Zanim Jep przeprawi się przez rozlewisko, kliknij ikonkę rozmowy z Miną i każ małpce przytulić się do swej pani - Rozdział trzeci (1) - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry

Zanim Jep przeprawi się przez rozlewisko, kliknij ikonkę rozmowy z Miną i każ małpce przytulić się do swej pani. Za chwilę trzeba będzie podnieść wskaźnik energii Jepa i warto wykorzystać wszystkie możliwości. Następnie zejdź niżej. Żeby przejść przez wodę, musisz sprawdzać jej głębokość. W tym celu wyjmij z ekwipunku kij. Na początek strąć nim zauważone wcześniej owoce (2; po prawej). Kiedy spadną z drzewa, wyłów je z wody.

Przejdź przez mieliznę.

3 - Rozdział trzeci (1) - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry
4 - Rozdział trzeci (1) - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry
5 - Rozdział trzeci (1) - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry
Teraz badaj kijem wodę przed sobą (ikonka kół zębatych), jeśli zanurza się on niemal w całości - jest tam za głęboko, jeśli tylko odrobinę, możesz iść w tę stronę, tylko przesuń widok ciut wyżej, by pojawił się kursor kierunkowy - Rozdział trzeci (1) - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry

Teraz badaj kijem wodę przed sobą (ikonka kół zębatych), jeśli zanurza się on niemal w całości - jest tam za głęboko, jeśli tylko odrobinę, możesz iść w tę stronę, tylko przesuń widok ciut wyżej, by pojawił się kursor kierunkowy. By przejść przez rozlewisko, należy zrobić jeden krok na wprost, jeden nieco w lewo i następny nieco w prawo w stosunku do poprzedniego, ale prosto na brzeg. Stamtąd skieruj się ku resztce mostu po prawej. Spróbuj opuścić uniesiony drąg, okaże się, że Jep nie ma dość siły.

Podnieś wskaźnik energii Jepa do zielonego poziomu, żeby mógł opuścić drąg na drugi brzeg i pomoc Minie przedostać się na drugą stronę rozlewiska.

Musisz doprowadzić małpkę do pełnej kondycji. Na początek nakarm ją tym, co masz w ekwipunku, np. nasionami (+1), mrówkami (+0,5), pomarańczą (+5), surowym jajem (+5) - warto zostawić sobie jedno na potem, pestkami pinii (+5), szerszenią larwą (+5), małżem w muszli (+6) - o ile jako Mina otworzyłeś ją wcześniej scyzorykiem - czy rakami (+2). Możesz też udekorować Jepa kwiatem tymianku (+5), co również pozytywnie wpłynie na jego samopoczucie, ale do tego małpka musi być czysta. Rzecz jasna, Jep nie wszystko zechce jeść, zależy, czym karmiłeś go ostatnio, ponieważ poza nasionami i mrówkami (maksymalnie 3 naraz) małpka w krótkim odstępie czasu nie zje drugi raz tego samego. Trzeba więc rozejrzeć się po okolicy.

6 - Rozdział trzeci (1) - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry
7 - Rozdział trzeci (1) - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry
8 - Rozdział trzeci (1) - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry
Maszeruj przed siebie, ścieżką biegnącą na wprost od mostku - Rozdział trzeci (1) - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry

Maszeruj przed siebie, ścieżką biegnącą na wprost od mostku. Podnieś leżący po lewej zwęglony konar ( węgiel drzewny ). Skieruj się na ścieżkę po lewej, po czym odwróć się. Po lewej rośnie tahitańska gardenia (+5), po prawej leżą owoce palmy oleistej (+5). Zerwij kwiaty (4 sztuki), podnieś owoce (3 sztuki) i jeśli wskaźnik energii małpki nadal jest pomarańczowy, wykorzystaj jeden z nich do jego podwyższenia.

9 - Rozdział trzeci (1) - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry
10 - Rozdział trzeci (1) - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry
11 - Rozdział trzeci (1) - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry
Wróć na rozstaje i teraz wędruj w dół, dróżką na wprost od mostku - Rozdział trzeci (1) - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry

Wróć na rozstaje i teraz wędruj w dół, dróżką na wprost od mostku. Trafisz na polanę, gdzie na Twój widok mały lemurek schowa się pod liśćmi po prawej. Skorzystaj z tego, że Jep jest umazany błotem i zdobądź 3 plastry miodu (+5) dzikich pszczół z drzewa po lewej, którym oczywiście poczęstuj małpkę. Jeśli wskaźnik nadal nie zmienił koloru na zielony, zerwij i zjedz wodny szpinak rosnący przy źródełku po lewej. Umyj w tymże źródełku oba niebieskie owoce (+5), które wyciągałeś z rozlewiska, by móc nakarmić nimi Jepa. Każ się także umyć jemu samemu. Teraz możesz ozdobić go kwiatami. Jeśli to wszystko nadal za mało, przy pomocy kija zabij lemurka (+5) i daj go małpce do zjedzenia. To powinno wystarczyć.

12 - Rozdział trzeci (1) - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry
Zawróć do mostku i opuść drąg, żeby Mina przedostała się na drugą stronę - Rozdział trzeci (1) - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry

Zawróć do mostku i opuść drąg, żeby Mina przedostała się na drugą stronę. Warto w tym momencie podnieść jej wskaźnik energii, bowiem za chwilę zaistnieje niebezpieczeństwo utraty części przedmiotów z ekwipunku, zatem poczęstuj dziewczynę wszystkim, co tylko zechce zjeść. Mina je to samo co Jep (oprócz mrówek, larw, nieprzyprawionego wodnego szpinaku, surowego mięsa i surowych jaj), chętnie też spróbuje glonów (+5), które Jepowi akurat nie przypadły do smaku. Możesz też wpiąć jej kwiat we włosy.

Rozejrzyj się po wyspie, żeby znaleźć drogę do geotermalnego silnika (cz. 3).

1 - Rozdział trzeci (2) - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry
Następnie maszerujcie cały czas prosto (3

Następnie maszerujcie cały czas prosto (3 "kroki") aż do tartaku. Tam odsuń kamienną płytę przygniatającą skrzynię (na ziemi po lewej). W tym momencie zostaniesz zaatakowany przez obcą małpę, która będzie próbowała dobrać się do Twego ekwipunku. By móc przeciwdziałać, wciśnij spację, po czym klikaj na pojawiającej się w okienkach inwentarza ręce małpy. To, co uda Ci się małpie odebrać, lokuj w wolnych przegródkach. Jeśli małpa dobiera się do drugiej zakładki ekwipunku, kliknij najpierw na jej ręce u góry inwentarza (żeby wejść w tę zakładkę), a potem na jej ręce na konkretnym przedmiocie. Po pięciu próbach małpa się zniechęci. Jeśli uda się jej coś ukraść, nie przejmuj się, nadarzy się okazja do odzyskania tych przedmiotów. By zakończyć minigierkę, ponownie wciśnij spację.

2 - Rozdział trzeci (2) - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry
3 - Rozdział trzeci (2) - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry
4 - Rozdział trzeci (2) - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry
Otwórz wieko skrzyni i wyjmij z niej: notes , który oczywiście przejrzyj, a następnie czerwony barwnik , osełkę , ciężarek , zardzewiałą siekierę i kredę - Rozdział trzeci (2) - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry

Otwórz wieko skrzyni i wyjmij z niej: notes , który oczywiście przejrzyj, a następnie czerwony barwnik , osełkę , ciężarek , zardzewiałą siekierę i kredę . Przejdź do blatów po lewej, zabierz gwóźdź zabezpieczający zardzewiały brzeszczot. Zdejmij także ów brzeszczot . Zainstaluj w to miejsce osełkę, przymocuj ją gwoździem, naciśnij pedał na dole i przyłóż do osełki siekierę. Po naostrzeniu siekiery ponownie naciśnij pedał, żeby unieruchomić urządzenie i maszeruj w stronę skał, za którymi widać dymiący wulkan.

5 - Rozdział trzeci (2) - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry
6 - Rozdział trzeci (2) - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry
7 - Rozdział trzeci (2) - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry
Na skale rośnie kaktus, jednak nie sposób się do niego dostać, bo drogę zagradzają cierniste krzaki - Rozdział trzeci (2) - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry

Na skale rośnie kaktus, jednak nie sposób się do niego dostać, bo drogę zagradzają cierniste krzaki. Naostrzoną siekierą zetnij kilka pobliskich świerczków. Weź trzy długie na 21 stóp tyczki i przerzuć jedną z nich przez kłujące gałęzie. Spróbuj po niej przejść, okaże się, że trzeba posłać samego Jepa. Kiedy małpka znajdzie się na końcu tyczki, przy pomocy kolejnej dosięgnij do kaktusa i strąć jagody trulcy (+5). Oczywiście podnieś je (2 sztuki).

8 - Rozdział trzeci (2) - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry
9 - Rozdział trzeci (2) - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry
10 - Rozdział trzeci (2) - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry
Teraz skieruj Jepa do niedużego otworu w skale na prawo od kaktusa - Rozdział trzeci (2) - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry

Teraz skieruj Jepa do niedużego otworu w skale na prawo od kaktusa. Nie możesz jednak doń zajrzeć, dopóki zabrania Ci tego małpa po lewej. To Slugger, którego przestrasz wężową skórą. Zajrzyj do otworu i zabierz stamtąd kwiat i emaliowany wazon . Poniżej otworu (nieco z prawej) leży kość - hakiem wydłub z niej szpik (+5). Zagadnij drugą małpkę, sympatyczną Amber, możesz podnieść jej wskaźnik energii poprzez iskanie, obdarowanie jej smakołykami (ale oszczędź jajo, jeśli masz tylko jedno) - w pewnym momencie małpka da znać, że nie jest już głodna - i kwiatami (te ostatnie Amber schowa w otworze w skale, możesz je stamtąd wyciągnąć, bez wpływu na jej wskaźnik). Możesz jej nawet dać niebieski wazon (+3), który jej właśnie zakosiłeś, a potem zabrać go jeszcze raz ze skrytki. Możesz też zagrać jej na okarynie.

To kolejna minigierka - Rozdział trzeci (2) - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry

To kolejna minigierka. Najpierw wydobądź z instrumentu kilkakrotnie wszystkie 5 dźwięków (jeden z otworu w dole pośrodku - od niego zaczyna się każdy "utwór" - pozostałe cztery pod palcami), żeby się im dobrze przysłuchać. Kiedy przerwiesz granie (PPM), Amber zanuci melodię, którą chce, byś jej zagrał. Kliknij zatem kolejno: otwór w dole okaryny (1), prawy palec środkowy (2) i lewy palec środkowy (3). Jeśli się pomyliłeś, kliknij PPM, by zakończyć nieudany utwór. Amber powtórzy wówczas melodię, którą masz odtworzyć. Dobrze zagrana melodia to +5 na wskaźniku energii samiczki. Jak każda minigierka i ta ma wersję łatwiejszą, w której nuty na pięciolinii i otwory w okarynie oznaczone są odpowiadającymi sobie kolorami.

Spróbuj jeszcze raz - tym razem trzeba kliknąć: otwór w dole okaryny (1), prawy palec środkowy (2), lewy palec wskazujący (3) i lewy palec środkowy (4) - Rozdział trzeci (2) - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry

Spróbuj jeszcze raz - tym razem trzeba kliknąć: otwór w dole okaryny (1), prawy palec środkowy (2), lewy palec wskazujący (3) i lewy palec środkowy (4). Możesz oczywiście grać dalej, ale kolejne powtórzenia nie będą już premiowane. Udane zaloty poprawią też wskaźnik Jepa. Wreszcie zejdź ze skały i po tyczce wracaj do Miny. Zagadnij ją, żeby Jep mógł się wdrapać na jej ramię.

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Return to Mysterious Island 2

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8,61 zł

Return to Mysterious Island 2

zobacz więcej informacji o grze
Return to Mysterious Island 2

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier przygodowych

Przygodowe