poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Piła (Saw: The Video Game)

Poradnik do gry Saw: The Video Game zawiera dokładny opis przejścia, połączony ze szczegółowym ukazaniem wszystkich pomieszczeń i przeciwników. Znalazło się tu także miejsce dla przedstawienia lokalizacji dokumentów, a także napotykanych zagadek.

poradnik, solucja do gry w zawiera 81 stron i 308 ilustracji, rozmiar pliku to 5,5 MB

1 - [Opis przejścia - Amanda] cz. 3 - Piła - poradnik do gry
Spowoduje to włączenie się telewizorów #1 za naszymi plecami i wyświetlenie na nich kodu (579) który musimy wprowadzić na kłódce blokującej nam przejście do kolejnego pokoju - [Opis przejścia - Amanda] cz. 3 - Piła - poradnik do gry

Spowoduje to włączenie się telewizorów #1 za naszymi plecami i wyświetlenie na nich kodu (579) który musimy wprowadzić na kłódce blokującej nam przejście do kolejnego pokoju. Po jej otwarciu, odliczanie się zatrzyma i będziemy mogli odsapnąć. Zabieramy klucz z czerwonego stolika, oglądamy scenkę przerywnikową, a po chwili budzimy się w zielonym pomieszczeniu #2 . Przechodzimy przez drzwi, czytamy gazety i pokonujemy kolejne drzwi.

2 - [Opis przejścia - Amanda] cz. 3 - Piła - poradnik do gry
W pomieszczeniu z telewizorem #1 odczekujemy chwilę, po czym ruszamy otwartym przejściem - [Opis przejścia - Amanda] cz. 3 - Piła - poradnik do gry

W pomieszczeniu z telewizorem #1 odczekujemy chwilę, po czym ruszamy otwartym przejściem. Powinniśmy znaleźć się w jednej sali z Amandą. Przed nami mini-gra #2 , której celem jest wytypowanie odpowiedniej "kulki" substancji czerwonej (lewo - shift), albo niebieskiej (prawo - spacja), spływającej z góry.

3 - [Opis przejścia - Amanda] cz. 3 - Piła - poradnik do gry
Zacznijmy od kwestii podstawowej - w przypadku #1 , podajnik odwróci się w lewo, a w #2 w prawo - [Opis przejścia - Amanda] cz. 3 - Piła - poradnik do gry

Zacznijmy od kwestii podstawowej - w przypadku #1 , podajnik odwróci się w lewo, a w #2 w prawo. Jeśli na tym kończyłaby się machina, do przypadku pierwszego puścilibyśmy kulkę czerwoną [shift], a do drugiego niebieską [spacja]. Mając to na uwadze, rozważmy kilka przykładowych wariantów.

4 - [Opis przejścia - Amanda] cz. 3 - Piła - poradnik do gry
Przypadek #1 - [Opis przejścia - Amanda] cz. 3 - Piła - poradnik do gry

Przypadek #1 . Kulka spada do podajnika 1, który pod wpływem jej ciężaru odwraca się w lewo i podaje ją do 2. Ten z kolei odwróci się w prawo i poda do 3, który również przekręci się w prawo i wypuści ją do kanału zaznaczonego punktem niebieskim. Jako że kanał leży po prawej stronie - powinniśmy wpuścić do niego kulkę niebieską, więc naciskamy [spację]. W #2 kulka spada do 1, który odwraca się w prawo, 2 odwraca się w lewo i tak samo robi 3. Kulka spada po stronie lewej (czerwony punkt), więc potrzebujemy czerwonej - [shift]. Możemy popełnić maksymalnie dwa błędy, trzeci jest śmiertelny. Kiedy wpuścimy pięć prawidłowych kulek po lewej i prawej, przejdziemy do drugiego etapu zabawy.

5 - [Opis przejścia - Amanda] cz. 3 - Piła - poradnik do gry
Różnica polega na tym, że teraz dwa podajniki po jednej stronie mają dwa miejsca na substancję - [Opis przejścia - Amanda] cz. 3 - Piła - poradnik do gry

Różnica polega na tym, że teraz dwa podajniki po jednej stronie mają dwa miejsca na substancję. Taki podajnik nie przechyli się dopóki oba miejsca nie zostaną zapełnione. W przypadku #1 substancja dostaje się do 1, w prawo do 2, w lewo do 3 w której już jest jedna próbka niebieska. Obie trafiają do prawej strony maszyny, więc powinniśmy puścić niebieską kulkę [spacja]. W przypadku #2 widzimy BŁĄD, ponieważ w podajniku 3 siedzi kulka czerwona, a on sam jest na pozycji z której przekręci się na stronę niebieską. Musimy unikać takich sytuacji. Na tym etapie powinniśmy już doskonale opanować zasadę działania machiny i bez problemu uwolnić Amandę.

Jennings

1 - [Opis przejścia - Jennings] cz. 1 - Piła - poradnik do gry
Z szafki #1 na klatce schodowej wyciągamy strzykawkę - [Opis przejścia - Jennings] cz. 1 - Piła - poradnik do gry

Z szafki #1 na klatce schodowej wyciągamy strzykawkę. Z kolejnej na półpiętrze - gwóźdź. Kilka kroków niżej spotykamy martwego nieszczęśnika którego możemy przeszukać #2 . Na samym dole, przy telewizorach odnajdziemy kasetę z nagraniem które opowie nam o kolejnej osobie potrzebującej naszej pomocy.

2 - [Opis przejścia - Jennings] cz. 1 - Piła - poradnik do gry
Korytarze doprowadzą nas do pomieszczenia w którym po lewej, zaciemnionej stronie, czeka na nas przejście zaklejone policyjną taśmą #1 - [Opis przejścia - Jennings] cz. 1 - Piła - poradnik do gry

Korytarze doprowadzą nas do pomieszczenia w którym po lewej, zaciemnionej stronie, czeka na nas przejście zaklejone policyjną taśmą #1 . Pod nim znajdujemy dokumenty. Odbijamy w prawo, do przejścia zablokowanego kratą. Musimy odczekać do zakończenia wyświetlanej w telewizorach wiadomości. Dopiero wtedy przejście #2 , stanie przed nami otworem.

3 - [Opis przejścia - Jennings] cz. 1 - Piła - poradnik do gry
Amanda zostaje od nas odłączona - [Opis przejścia - Jennings] cz. 1 - Piła - poradnik do gry

Amanda zostaje od nas odłączona. W stoliku po lewej czekają na nas przedmioty. Po kilku krokach trafimy na jegomościa, który traci głowę #1 . W kolejnym pomieszczeniu odszukujemy beczkę z kwasem #2 w którym pływa klucz potrzebny do otwarcia kraty po lewej. Mini-gra jest analogiczna do tej którą widzieliśmy już w przypadku bezpieczników w toaletach, jednak tym razem klucz który musimy wyciągnąć czasami znika. Jeśli pasek bólu u góry ekranu zbliża się do końca, wyciągamy rękę naciskając [2] i podchodzimy do próby drugi raz.

4 - [Opis przejścia - Jennings] cz. 1 - Piła - poradnik do gry
Przeszukujemy ciało w korytarzu #1 - [Opis przejścia - Jennings] cz. 1 - Piła - poradnik do gry

Przeszukujemy ciało w korytarzu #1 . Nieco dalej, pod schodami - rozbrajamy zastawioną na nas pułapkę #2 (musimy podejść bardzo blisko rozciągniętej przy podłodze linki i nacisnąć [1]). Za drzwiami na końcu korytarza czeka na nas kolejna pułapka - standardowo - strzelba nad drzwiami i wolno opuszczający się ciężarek oznaczony cyfrą którą musimy szybko wcisnąć.

5 - [Opis przejścia - Jennings] cz. 1 - Piła - poradnik do gry
Docieramy do korytarza w którym przejście blokuje nam gaz wydostający się z nieszczelnej rury #1 - [Opis przejścia - Jennings] cz. 1 - Piła - poradnik do gry

Docieramy do korytarza w którym przejście blokuje nam gaz wydostający się z nieszczelnej rury #1 . Kierujemy się w prawo, do kraty która jeszcze przed momentem była zamknięta #2 . Na półce po lewej leży plik dokumentów. Kiedy podejdziemy do drzwi, załączy się scenka przerywnikowa.

6 - [Opis przejścia - Jennings] cz. 1 - Piła - poradnik do gry
Budzimy się w łazience - [Opis przejścia - Jennings] cz. 1 - Piła - poradnik do gry

Budzimy się w łazience. Po lewej mamy toalety. W tej ostatniej, przy lewej ścianie #1 pływa klucz, którym otwieramy sobie drzwi. Przy ciele koło kontenera mamy kasetę z. Przed nami drzwi #2 za którymi mamy mały korytarz prowadzący w dół i kolejne drzwi. Szybko zbieramy na dół, zamykamy je [1] i zasuwamy zamek [3]. Tym sposobem uwięziliśmy tam innego człowieka z wybuchową obrożą. Wycofujemy się do łazienki w której startowaliśmy i czekamy na eksplozję.

7 - [Opis przejścia - Jennings] cz. 1 - Piła - poradnik do gry
Przechodzimy do pomieszczenia w którym zginął przed chwilą nasz przeciwnik - [Opis przejścia - Jennings] cz. 1 - Piła - poradnik do gry

Przechodzimy do pomieszczenia w którym zginął przed chwilą nasz przeciwnik. Teraz w prawo. Powinniśmy być w ciemnym pomieszczeniu, z oświetlonym, krwawym napisem po lewej #1 . Odwracamy się w prawo, do zabezpieczonych pułapką drzwi magazynu. Przy stole znajdziemy zębatki, których możemy potem użyć do otworzenia szafki z kijem bejsbolowym, układając mechanizm w odpowiedni sposób #2 . Niestety układ jest w pewnym stopniu losowy, więc kombinacja może różnić się od tej którą przedstawiłem powyżej.

8 - [Opis przejścia - Jennings] cz. 1 - Piła - poradnik do gry
Musimy zwiedzić korytarz za napisem #1 - [Opis przejścia - Jennings] cz. 1 - Piła - poradnik do gry

Musimy zwiedzić korytarz za napisem #1 . Na jego końcu, przy podłodze rozciągnięta jest pułapka którą ostrożnie demontujemy. Kiedy już bezpiecznie przejdziemy nad pułapką, sami ją zastawiamy w tym samym miejscu. Za pudłami po lewej mamy dokumenty które możemy sobie odczytać. Ruszamy przed siebie. Po prawej powinniśmy mieć korytarz z wyładowaniami elektrycznymi #2 . Wyłączamy napięcie dźwignią na ścianie. Na łóżku po lewej mamy notatki. Ze stolika nieopodal podnosimy metalowy zawór w kształcie koła. W tym momencie pojawia się dwóch przeciwników, którzy idą naszym tropem. Jeden z nich powinien wpaść w zastawioną przez nas pułapkę. Drugiego dobijamy sami. Przeszukujemy szafki i ciała, a następnie wracamy do toalety w której niedawno się obudziliśmy.

9 - [Opis przejścia - Jennings] cz. 1 - Piła - poradnik do gry
Po naszej lewej otworzyła się krata przez którą przechodzimy #1 - [Opis przejścia - Jennings] cz. 1 - Piła - poradnik do gry

Po naszej lewej otworzyła się krata przez którą przechodzimy #1 . U góry, na prawej ścianie (na lewej zamknięte drzwi, które możemy otworzyć gwoździem... wewnątrz w szafkach- trochę przydatnych rupieci) mamy dwa pomieszczenia #2 . W tym po lewej, w jednej z szafek powinniśmy znaleźć bezpiecznik potrzebny do uruchomienia "pułapki" elektrycznej za drzwiami po prawej (może nam tam wyskoczyć przeciwnik z obrożą, więc tak właśnie go smażymy).

10 - [Opis przejścia - Jennings] cz. 1 - Piła - poradnik do gry
Przed nami korytarz oświetlony na czerwono #1 - [Opis przejścia - Jennings] cz. 1 - Piła - poradnik do gry

Przed nami korytarz oświetlony na czerwono #1 . Po lewej znajdziemy drzwi, które możemy otworzyć z pomocą gwoździa, a za nimi - apteczkę z uzdrawiającą strzykawką. Za czerwonym światłem, po prawej - pomieszczenie z szafkami pełnymi przedmiotów. Nieco dalej znajdujemy dziurę w podłodze #2 przez którą spadamy (stopniowo, po rusztowaniu) do korytarza zakończonego drzwiami które możemy otworzyć gwoździem (w środku apteczka ze strzykawką).

1 - [Opis przejścia - Jennings] cz. 2 - Piła - poradnik do gry
Przejście po lewej prowadzi nas do pomieszczenia zaminowanego dynamitem #1 - [Opis przejścia - Jennings] cz. 2 - Piła - poradnik do gry

Przejście po lewej prowadzi nas do pomieszczenia zaminowanego dynamitem #1 . Otwieramy drzwiczki po lewej (uwaga- pułapka ze strzelbą) i wyciągamy z jednej z szafek złączkę. Używamy jej na skrzynce elektrycznej. Będziemy musieli rozwiązać znaną nam już zagadkę (ułożenie elementów w taki sposób, aby każdy z nich był połączony). Idąc dalej - mijamy znajomą beczkę z kwasem #2 .

2 - [Opis przejścia - Jennings] cz. 2 - Piła - poradnik do gry
Powinniśmy bez problemu trafić do miejsca w którym wcześniej ulatniający się z rury gaz uniemożliwiał nam przejście - [Opis przejścia - Jennings] cz. 2 - Piła - poradnik do gry

Powinniśmy bez problemu trafić do miejsca w którym wcześniej ulatniający się z rury gaz uniemożliwiał nam przejście. Montujemy na wystającym bolcu zawór którego używamy #1 . Przy ciele naprzeciwko nieszczelnej rury znajdziemy kasetę z nagraniem. Używając żółtej drabiny #2 dostajemy się na górę.

3 - [Opis przejścia - Jennings] cz. 2 - Piła - poradnik do gry
Na deskach spoczywa teczka z dokumentami - [Opis przejścia - Jennings] cz. 2 - Piła - poradnik do gry

Na deskach spoczywa teczka z dokumentami. Przeciskamy się między rurami #1 , wyciągamy przedmioty z szafki, a następnie schodzimy na dół po drabinie. Musimy zabić jednego przeciwnika uzbrojonego w skalpel (możliwe że się oddalił i spotkamy go dopiero za chwilę). Możemy przeczytać papiery leżące na szafce. W pomieszczeniu po prawej odnajdujemy leczącą nas strzykawkę. Zakręcamy zawór i przechodzimy niedostępnym wcześniej korytarzem #2 .

4 - [Opis przejścia - Jennings] cz. 2 - Piła - poradnik do gry
Jesteśmy w miejscu #1 - [Opis przejścia - Jennings] cz. 2 - Piła - poradnik do gry

Jesteśmy w miejscu #1 . W pomieszczeniu po prawej, w szafce - znajdujemy zębatki które mogą się niebawem przydać. Zakręcamy zawór, przechodzimy przejściem po lewej, następnie schodzimy po drabinie w dół i zakręcamy kolejny zawór. Wracamy do #1 , ponownie przekręcamy metalowe koło i tym razem wybieramy drogę po prawej. Podążamy za białymi strzałkami wskazującymi nam drogę. Dotrzemy tym sposobem do kolejnej drabiny prowadzącej w dół #2 , a tam odnajdziemy kolejny zawór.

5 - [Opis przejścia - Jennings] cz. 2 - Piła - poradnik do gry
Wracamy na górę i znajdujemy pomieszczenie z szafką z bronią #1 - [Opis przejścia - Jennings] cz. 2 - Piła - poradnik do gry

Wracamy na górę i znajdujemy pomieszczenie z szafką z bronią #1 . Jeśli zabraliśmy wcześniej zębatki - możemy rozwiązać łamigłówkę. Po lewej mamy przycisk otwierający kratę przez którą musimy przejść #2 .

6 - [Opis przejścia - Jennings] cz. 2 - Piła - poradnik do gry
Znowu przeciskamy się między rurami #1 , tym razem jednak będziemy musieli poruszać się ostrożniej, uważając na nieszczelne rury z których w określonej sekwencji ulatnia się śmiertelny gaz - [Opis przejścia - Jennings] cz. 2 - Piła - poradnik do gry

Znowu przeciskamy się między rurami #1 , tym razem jednak będziemy musieli poruszać się ostrożniej, uważając na nieszczelne rury z których w określonej sekwencji ulatnia się śmiertelny gaz. Powinniśmy dotrzeć do dużego pomieszczenia ze skrzynkogłowym #2 . Przeciwnik ten charakteryzuje się ponadprzeciętną wytrzymałością. Na nasze szczęście ma jednak bardzo wąski zasięg widzenia, a pomiędzy każdą z 4 par kolumn w pomieszczeniu, rozwinięte zostały pułapki (może się zdarzyć, że któraś będzie nieaktywna i sami będziemy mogli ją zastawić). Staramy się więc tak "wabić" naszego przyjaciela, aby wchodził prosto w linkę pułapki. Za każdym razem kiedy oberwie - stanie w miejscu, a my będziemy mogli przywalić mu czymś własnoręcznie.

7 - [Opis przejścia - Jennings] cz. 2 - Piła - poradnik do gry
Po walce możemy rozminować pozostałe zasadzki i przeszukać ciało nicponia - [Opis przejścia - Jennings] cz. 2 - Piła - poradnik do gry

Po walce możemy rozminować pozostałe zasadzki i przeszukać ciało nicponia. Na dole w północno zachodnim krańcu pomieszczenia #1 , za drzwiami czeka na nas mały składzik przedmiotów. Nieopodal wskaźników w środku pomieszczenia, na rurze- kolejna układanka. Do jej rozwiązania potrzebny jest nam element wyciągnięty z ciała skrzynkogłowego. Potrzebujemy takiego układu #2 . Pierścienie ustawiamy używając wyłącznie myszki.

8 - [Opis przejścia - Jennings] cz. 2 - Piła - poradnik do gry
Po otwarciu skrzynki na stole #1 i wyciągnięciu z niej klucza, uruchomi się wskaźnik czasu #2 - [Opis przejścia - Jennings] cz. 2 - Piła - poradnik do gry

Po otwarciu skrzynki na stole #1 i wyciągnięciu z niej klucza, uruchomi się wskaźnik czasu #2 . Jak widać, mamy niecałe trzy minuty na ucieczkę. Szybko wycofujemy się więc po własnych śladach. Kiedy będziemy w miejscu w którym po raz pierwszy natrafiliśmy na ulatniający się z rury gaz - nastąpi eksplozja.

9 - [Opis przejścia - Jennings] cz. 2 - Piła - poradnik do gry
Klucz który zdobyliśmy otworzy nam drzwi za kratą którą mijaliśmy na początku tego rozdziału #1 - [Opis przejścia - Jennings] cz. 2 - Piła - poradnik do gry

Klucz który zdobyliśmy otworzy nam drzwi za kratą którą mijaliśmy na początku tego rozdziału #1 . Na szafkach mamy kilka rodzajów broni. Po lewej drzwi prowadzące do ciemnego pomieszczenia z zamkniętym składzikiem (nic ciekawego- strata gwoździa). Idziemy więc cały czas prosto. Kiedy zobaczymy ogień po prawej #2 , powinniśmy uważać na szkło rozsypane na ziemi. W pomieszczeniu po lewej (uwaga na pułapkę ze strzelbą) znajdziemy zawór który powstrzyma płomienie. W między czasie prawdopodobnie zaatakuje nas przeciwnik. Po prawej od korytarza w którym niedawno był ogień mamy zamknięty składzik (kij bejsbolowy i strzykawka odnawiająca zdrowie).

10 - [Opis przejścia - Jennings] cz. 2 - Piła - poradnik do gry
Ruszamy przez

Ruszamy przez "ogniowy" korytarz. W pewnym momencie będziemy zmuszeni do obejrzenia krótkiego nagrania które zostanie puszczone w telewizorze po prawej. Po seansie otworzy się krata, a my przejdziemy dalej. Na stoliku #1 czeka na nas aparat którego lampy możemy od tej pory używać zamiast zapalniczki. Po kilku chwilach powinniśmy znaleźć się w pomieszczeniu z trzema metalowymi rusztowaniami #2 na których powieszono wieprze. Przesuwamy wszystkie z nich, zaczynając od tej którą mamy najbliżej prawej ręki. Tym sposobem odsłoniliśmy sobie przejście.

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Piła

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8,61 zł

Piła

zobacz więcej informacji o grze
Piła

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier przygodowych

Przygodowe