poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz (Sherlock Holmes vs. Jack the Ripper)

Słynny detektyw Sherlock Holmes i jego nieodłączny towarzysz doktor Watson stawiają czoła okrutnemu mordercy kobiet lekkich obyczajów Kubie Rozpruwaczowi. Ten bogato ilustrowany poradnik znacznie ułatwi to skomplikowane zadanie.

poradnik, solucja do gry w zawiera 139 stron i 389 ilustracji, rozmiar pliku to 16,9 MB

Whitechapel, 11 września 1888

1 - [Opis przejścia] Whitechapel, 11 września 1888 - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry
Jako Watson podejdź do biurka po lewej (tego, na którym Holmes zazwyczaj przeprowadza swoje badania) i obejrzyj resztki zielonego słoika zabranego ze schodów Finleya - [Opis przejścia] Whitechapel, 11 września 1888 - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry

Jako Watson podejdź do biurka po lewej (tego, na którym Holmes zazwyczaj przeprowadza swoje badania) i obejrzyj resztki zielonego słoika zabranego ze schodów Finleya. Watsona zastanowi wydobywający się zeń odór. Sherlock, który w tym momencie opuści swój pokój, poinformuje przyjaciela, że to formalina. Poprosi go też o zebranie dalszych informacji, w związku z czym użyj mapki i udaj się do Whitechapel.

Na początek może do szewca Isaaca Solomonovitcha (Mapa - Cobbler). Przejdź do stolika po lewej, tego samego, na którym poprzednio leżała uprząż i zagadnij siedzącego przy nim Isaaca. Dowiesz się o zamieszaniu, jakie niedawno miało miejsce na ulicy i o tym, że Pizer został po aresztowaniu oczyszczony z zarzutów (Dokumenty - Daily News). Otrzymasz też oczekiwaną uprząż do protezy (Harness for Prothesis).

2 - [Opis przejścia] Whitechapel, 11 września 1888 - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry
Następnie udaj się do kliniki (mapa) i przekaż uprząż dr Gibbonsowi (kliknij uprząż w ekwipunku i z tak uaktywnioną w prawym górnym rogu ekranu uprzężą kliknij dymek na doktorze Gibbonsie), w zamian otrzymasz laskę (Cane) - [Opis przejścia] Whitechapel, 11 września 1888 - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry

Następnie udaj się do kliniki (mapa) i przekaż uprząż dr Gibbonsowi (kliknij uprząż w ekwipunku i z tak uaktywnioną w prawym górnym rogu ekranu uprzężą kliknij dymek na doktorze Gibbonsie), w zamian otrzymasz laskę (Cane). Porozmawiaj z nim też na temat formaliny (nie ma jej na stanie) oraz pokaż mu znalezioną przy zwłokach Annie pigułkę. Dowiesz się, że dziewczyna otrzymała owe pigułki od niego ze względu na zaawansowaną gruźlicę, w związku z czym tabletka ta nie ma nic wspólnego z morderstwem.

3 - [Opis przejścia] Whitechapel, 11 września 1888 - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry
Teraz biegnij oczywiście do burdelu (Mapa - Brothel) - [Opis przejścia] Whitechapel, 11 września 1888 - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry

Teraz biegnij oczywiście do burdelu (Mapa - Brothel). Wręcz laskę Belli Poolman, dzięki czemu zdobędziesz obiecane informacje o dr Tumblety. To Kanadyjczyk lub Amerykanin, który nienawidzi kobiet (tu kobieta sugeruje odmienną orientację doktora) i który często przesiaduje w pubie Gniazdo Osy (Wasp's Nest Pub, Berner Street - nowa lokacja na mapie w dole po lewej). Bella wytłumaczy też Watsonowi różnice w hierarchii prostytutek na przykładzie Czarnej Annie (ona i druga ofiara znajdowały się na samym jej dole) i Lucy. Zakończywszy konwersację, maszeruj (mapa) do wspomnianego pubu (jasnoniebieskie drzwi).

4 - [Opis przejścia] Whitechapel, 11 września 1888 - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry
Wewnątrz porozmawiaj z siedzącym przy pierwszym stoliku dziennikarzem Tomem Bullingiem - [Opis przejścia] Whitechapel, 11 września 1888 - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry

Wewnątrz porozmawiaj z siedzącym przy pierwszym stoliku dziennikarzem Tomem Bullingiem. Mężczyźnie zabrano omyłkowo czerwony atrament i dopóki go nie odzyska - nie zamierza płacić i opuszczać lokalu. Utnij sobie też pogawędkę z rezydującym bardziej w głębi artystą malarzem. Dowiesz się paru kolejnych ciekawostek na temat dr Tumblety'ego, np. że bywa on za zamkniętymi drzwiami pokoju obok. Spróbuj zajrzeć za wspomniane drzwi - powstrzyma Cię barman. Nie zastanawiając się, gwizdnij stojący w lewym rogu lady czerwony atrament (Red Ink).

5 - [Opis przejścia] Whitechapel, 11 września 1888 - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry
Oczywiście przekaż go dziennikarzowi - [Opis przejścia] Whitechapel, 11 września 1888 - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry

Oczywiście przekaż go dziennikarzowi. Pogawędź też z barmanem, i o interesującym Watsona doktorku, i o zamkniętych drzwiach. Dowiesz się, na kogo się powołać, by otwarto je z drugiej strony. Uzbrojony w tę wiedzę, maszeruj pod owe drzwi, niestety kolejny, rozmówca Watsona (Bluto), okaże się mało przychylnie nastawiony do obcych. Poza tym oczekuje kogoś od gazu.

Pora odwiedzić Finleya (mapka) i jego również wypytać o dziwnego lokatora. Mężczyzna poda Watsonowi rysopis dr Tumblety'ego (wysoki, po pięćdziesiątce, nosi amerykański kapelusz). Watsona zastanowi również dający się wyczuć w powietrzu zapach gazu.

6 - [Opis przejścia] Whitechapel, 11 września 1888 - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry
Ostatnim miejscem, które wymaga Twojej wizyty, jest komisariat (mapka) - [Opis przejścia] Whitechapel, 11 września 1888 - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry

Ostatnim miejscem, które wymaga Twojej wizyty, jest komisariat (mapka). Tam porozmawiaj z konstablem (podaj mu rysopis dziwacznego doktorka) oraz z siedzącym obok niego Richardsonem. Konstabl ma problem, bowiem dwoje świadków złożyło zeznania wykluczające ustaloną już godzinę zbrodni. Kolega, który je przyjmował, uznał je za nieprzydatne i podarł sporządzony już raport.

Skrawki owego raportu leżą koło kosza na śmieci (na lewo od biurka) - [Opis przejścia] Whitechapel, 11 września 1888 - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry

Skrawki owego raportu leżą koło kosza na śmieci (na lewo od biurka). Pozbieraj je. Teraz czeka Cię pracowite odtworzenie dokumentu. LPM przenosisz skrawki z lewej strony na planszę w centrum ekranu i kliknięciem je tam umieszczasz. PPM obracasz skrawki do prawidłowego położenia. Tradycyjnie polecam zacząć od widocznych rogów i brzegów. Masz zrekonstruować dwa dokumenty: Świadectwo E. Long (Testimony of E. Long) i Świadectwo A. Cadoscha (Testimony of A. Cadosch). Efektem tego będzie pojawienie się ich w zakładce Dokumenty wraz ze starym policyjnym raportem dotyczącym pewnego aresztowania (Old Police Report Concerning Certain Arrests) - kliknij pierwsze ze świadectw w zakładce Dokumenty, a ujawnią się kolejne.

Czas wracać do domu. Na mapie kliknij jej lewą część (Mapa Londynu), a następnie usytuowaną najbardziej po lewej lupkę - Baker Street.

Baker Street, 12 września 1888

1 - [Opis przejścia] Baker Street, 12 września 1888 (cz.1) - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry
W oparciu o zebrane dotychczas informacje Sherlock i Watson próbują ustalić faktyczną godzinę morderstwa Annie Chapman - [Opis przejścia] Baker Street, 12 września 1888 (cz.1) - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry

W oparciu o zebrane dotychczas informacje Sherlock i Watson próbują ustalić faktyczną godzinę morderstwa Annie Chapman. Po skończonej dyskusji jako Holmes podejdź do tablicy, wiszącej na lewo od jego laboratoryjnego stolika. Po kliknięciu na niej pojawi się plansza, na której ikonki reprezentujące kolejnych świadków musisz podpiąć do podanych przez nich godzin. Prawidłowe przyczepienie ikonek symbolizują zielone ramki wokół danej godziny.

Pierwsza ikonka to stetoskop - symbol Watsona - [Opis przejścia] Baker Street, 12 września 1888 (cz.1) - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry

Pierwsza ikonka to stetoskop - symbol Watsona. Umieszczona jest na pierwszej od lewej notatce, dotyczącej zbadania przez doktora ciała na miejscu zbrodni. Kliknij na tenże stetoskop i przenieś go do góry na godzinę 4.30 - ustaloną przez Watsona i Philipsa (lekarza policyjnego) na podstawie oględzin zwłok godzinę zgonu.

Teraz kliknij ikonkę dokumentu (druga notatka po lewej), a zostaniesz przeniesiony do tej zakładki, przejdź zatem do Świadectwa E - [Opis przejścia] Baker Street, 12 września 1888 (cz.1) - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry

Teraz kliknij ikonkę dokumentu (druga notatka po lewej), a zostaniesz przeniesiony do tej zakładki, przejdź zatem do Świadectwa E. Long. Zauważ, że w dole po prawej widnieje polecenie: Użyj tego dokumentu jako dowodu (Use this document as proof). Kliknij ten napis, a u góry, nad lewą stroną Dokumentów, w jednej z trzech małych pustych przegródek, pojawi się potwierdzenie w postaci zabazgrolonej karteczki. Teraz możesz (kliknięciem PPM) wyjść z ekwipunku - w notatce na planszy (po lewej) powinna pojawić się ikonka damskiej główki symbolizująca E. Long. Przymocuj ją na podziałce na godzinie 5.30 zgodnie z zeznaniem kobiety.

Na tej samej zasadzie kliknij (trzecią po lewej) notatkę z ikonką Dialogów - [Opis przejścia] Baker Street, 12 września 1888 (cz.1) - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry

Na tej samej zasadzie kliknij (trzecią po lewej) notatkę z ikonką Dialogów. Zostaniesz odesłany do stosownej zakładki, gdzie otwórz rozmowę z Richardsonem (po lewej, druga od góry). Odnajdź w dole po prawej wspomniane polecenie (Użyj tego dokumentu jako dowodu). Kliknij je, wyjdź z ekwipunku - na planszy na notatkach dotyczących Richardsona pojawią się dwa buty: jasny - symbolizujący jego przyjście do matki i ciemny - wyjście od matki. Przymocuj je kolejno na godzinach 4.45 i 4.50.

Wreszcie kliknij drugą środkową notatkę z ikonką Dokumentów - [Opis przejścia] Baker Street, 12 września 1888 (cz.1) - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry

Wreszcie kliknij drugą środkową notatkę z ikonką Dokumentów. Po przeniesieniu Cię do tej zakładki otwórz Świadectwo A. Cadoscha. Kliknij polecenie w dole po prawej i powróć do tablicy. Powinny pojawić się trzy ikonki symbolizujące Cadoscha opuszczającego ogród i słyszącego rozmowę (sylwetka skierowana w lewo), Cadoscha słyszącego upadek (sylwetka stojąca) i Cadoscha opuszczającego mieszkanie (sylwetka skierowana w prawo). Przyczep je kolejno na godzinach: 5.20, 5.24, 5.32.

Ostatnia z ikonek to fajeczka (na ostatniej notatce na planszy), symbolizująca przybycie Sherlocka i Watsona na miejsce zbrodni o godzinie 6 - [Opis przejścia] Baker Street, 12 września 1888 (cz.1) - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry

Ostatnia z ikonek to fajeczka (na ostatniej notatce na planszy), symbolizująca przybycie Sherlocka i Watsona na miejsce zbrodni o godzinie 6.30. Umieść ją więc na podziałce na tej właśnie godzinie.

Przeanalizowawszy wszystko, Holmes i Watson dojdą do wniosku, że całemu zamieszaniu z czasem winien jest zegar na kościelnej wieży, który pokazuje niedokładną godzinę - [Opis przejścia] Baker Street, 12 września 1888 (cz.1) - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry

Przeanalizowawszy wszystko, Holmes i Watson dojdą do wniosku, że całemu zamieszaniu z czasem winien jest zegar na kościelnej wieży, który pokazuje niedokładną godzinę. W związku z czym należy zmienić na tablicy położenie następujących ikonek. Główka kobiety powinna znaleźć na godzinie 5.28 (pani Long widzi ofiarę rozmawiającą z mordercą), sylwetka skierowana w lewo na 5.29 (Cadosch słyszy ofiarę rozmawiającą z mordercą), sylwetka stojąca na 5.31 (Cadosch słyszy odgłos upadającego ciała), co oznacza, że zbrodnia nastąpiła o 5.30 - i na tej godzinie należy umieścić ostatnią z ikon na planszy - zakrwawiony nóż.

2 - [Opis przejścia] Baker Street, 12 września 1888 (cz.1) - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry
Po krótkiej wymianie zdań skieruj Holmesa do przeciwnej ściany (na lewo od drzwi wyjściowych) - [Opis przejścia] Baker Street, 12 września 1888 (cz.1) - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry

Po krótkiej wymianie zdań skieruj Holmesa do przeciwnej ściany (na lewo od drzwi wyjściowych). Kliknij wiszącą na niej tablicę. Czas zająć się motywami kolejnej zbrodni. Jak poprzednio należy przypisać proponowanym motywom zbrodni uzasadnienia (przeciągając je w stosowne pola) i wybrać spośród nich te, które według detektywów są prawdopodobne (zaznaczając przy nich z lewej strony opcję TAK).

MOTYWY ZBRODNI - [Opis przejścia] Baker Street, 12 września 1888 (cz.1) - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry

MOTYWY ZBRODNI:

Nie - Próbka jedynie dla celów naukowych - W uniwersyteckim środowisku medycznym uczniowie mają łatwy dostęp do wielu próbek.

Nie - Czarna magia - Nic nie wskazuje na jakikolwiek rytuał.

Tak - Kanibalizm - Szaleństwo może popchnąć ludzi do różnych nikczemnych czynów.

Nie - Trofeum - Przy tym motywie łatwo byłoby szybko usunąć coś Polly Nichols, ofierze z Buck's Row.

Tak - Pieniądze - Zapewnia je handel ludzkimi organami.

3 - [Opis przejścia] Baker Street, 12 września 1888 (cz.1) - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry
Po krótkiej wymianie zdań Watson decyduje się wybrać do szpitala, gdzie pracuje jego dawny kolega z uniwersytetu (Mapa - London Hospital) - [Opis przejścia] Baker Street, 12 września 1888 (cz.1) - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry

Po krótkiej wymianie zdań Watson decyduje się wybrać do szpitala, gdzie pracuje jego dawny kolega z uniwersytetu (Mapa - London Hospital)

London Hospital, 12 września 1888

1 - [Opis przejścia] London Hospital, 12 września 1888 - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry
Zamieniwszy z Andrew parę zdań na temat handlu organami i dowiedziawszy się o zaginięciu z kostnicy pewnych zwłok, Watson pozostaje sam - [Opis przejścia] London Hospital, 12 września 1888 - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry

Zamieniwszy z Andrew parę zdań na temat handlu organami i dowiedziawszy się o zaginięciu z kostnicy pewnych zwłok, Watson pozostaje sam. Skieruj go na prawo od drzwi i otwórz leżącą na stole walizkę z narzędziami chirurgicznymi . Wyjmij jedno z nich (Surgical Instrument). Podejdź do stojącego przy regałach wózka i przy pomocy narzędzia odkręć jedno z jego kółek. Watson zdobędzie w ten sposób starą receptę (Dokumenty - Old Prescription), pokrytą jakimiś notatkami.

2 - [Opis przejścia] London Hospital, 12 września 1888 - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry
Teraz rzuć okiem na stojącą przy regale tablicę z rysunkiem serca - [Opis przejścia] London Hospital, 12 września 1888 - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry

Teraz rzuć okiem na stojącą przy regale tablicę z rysunkiem serca. Przejdź w część sali za regałem i ze stojącej pod ścianą szafki zabierz Encyklopedię Anatomii (Dokumenty - Encyclopaedia of Anatomy). Wróć do poprzedniej części sali (przed regałem) i kliknij stojący na regale słoik (półka druga od góry w środkowej części regału).

3 - [Opis przejścia] London Hospital, 12 września 1888 - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry
Pojawi się plansza z zagadką - [Opis przejścia] London Hospital, 12 września 1888 - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry

Pojawi się plansza z zagadką. Kliknij na niej kolejno obie ikonki Dokumentów - odeślą Cię do stosownej zakładki, gdzie otwórz odpowiednio receptę i encyklopedię. W prawym dolnym rogu każdej z nich widnieje ikonka dowodu. Kliknij je, a oba dowody pojawią się na tablicy. W zagadce chodzi o to, by przemieścić wskazówki czegoś w rodzaju zegara na tę cyfrę, której numerem została oznaczona dana część serca.

A zatem na recepcie przy niebieskiej strzałce widnieje napis: VENA CAVA SUPERIOR - [Opis przejścia] London Hospital, 12 września 1888 - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry

A zatem na recepcie przy niebieskiej strzałce widnieje napis: VENA CAVA SUPERIOR. Odszukaj tę część serca na kolorowym obrazku z encyklopedii i sprawdź na rysunku po lewej, jakim jest ona oznaczona numerem (1). A zatem przesuń niebieską wskazówkę na cyfrę I (kierunek obojętny).

Przy czerwonej strzałce znajduje się napis: VALVA AORTAE. Ta część serca oznaczona jest numerem 5. Przesuń więc czerwoną wskazówkę na cyfrę V. Pojawi się wiadomość z nr 6 (Dokumenty - Heart's Message).

Przy niebieskiej strzałce jako drugi widnieje napis: ATRIUM SINISTRUM - [Opis przejścia] London Hospital, 12 września 1888 - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry

Przy niebieskiej strzałce jako drugi widnieje napis: ATRIUM SINISTRUM. Ta część serca oznaczona jest numerem 8, co sugeruje przesunięcie niebieskiej wskazówki na cyfrę VIII.

I wreszcie przy czerwonej strzałce jako drugi znajduje się napis: TRUNKUS PULMONALIS. Ta część serca oznaczona jest numerem 2. Przesuń zatem czerwoną wskazówkę na cyfrę II. Otworzy się skrytka, z której wyjmij magnes (Magnet).

4 - [Opis przejścia] London Hospital, 12 września 1888 - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry
Następnie skieruj Watsona na drugą część sali, tam gdzie znajdują się ławki studentów - [Opis przejścia] London Hospital, 12 września 1888 - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry

Następnie skieruj Watsona na drugą część sali, tam gdzie znajdują się ławki studentów. Podejdź do oznaczonej nr 6 (zgodnie ze wskazaniem karteczki). Otwórz ją i użyj na niej magnesu.

Pojawi się plansza kolejnej zagadki - [Opis przejścia] London Hospital, 12 września 1888 - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry

Pojawi się plansza kolejnej zagadki. Umieszczone na niej magnesy trzeba zamienić miejscami. Kiedy prowadzisz jeden z nich, drugi przemieszcza się samoczynnie, a jego trasa jest odbiciem trasy pierwszego magnesu. Trzeba uważać, by magnesy nie dotknęły zagradzających im drogę sztabek. (Najprostsza trasa na obrazku powyżej). Efektem wydostania drugiego z magnesów jest zdobycie przez Watsona haka (Hook), który był do niego przyczepiony (kliknij magnes z hakiem, kiedy doprowadzisz go do otworu u góry po lewej).

5 - [Opis przejścia] London Hospital, 12 września 1888 - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry
Przejdź teraz na drugą stronę ławki nr 6, przesuń ruchomą część blatu i przy pomocy haka wygrzeb wetkniętą w szparę karteczkę, po czym wyjmij ją - [Opis przejścia] London Hospital, 12 września 1888 - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry

Przejdź teraz na drugą stronę ławki nr 6, przesuń ruchomą część blatu i przy pomocy haka wygrzeb wetkniętą w szparę karteczkę, po czym wyjmij ją. To zakodowana wiadomość (Encoded Message), której odszyfrowanie Watson pozostawi Holmesowi. W tym momencie nadejdzie Andrew z obiecaną listą zaginionych w ostatnim czasie z kostnicy ciał.

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8.61 zł

Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz

zobacz więcej informacji o grze
Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier przygodowych

Przygodowe
© 2000-2017 GRY-OnLine S.A.regulaminkontakt i pomocgry onlinegame guides