poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Zaginiona historia: Tale of Hero (Tale of a Hero)

Poradnik do przygodówki „Zaginiona historia: Tale of Hero” to ilustrowany opis przejścia gry, dzięki któremu bez problemu przebrniesz przez niesamowite przygody miejscowego pogromcy potworów o imieniu Olaf.

poradnik, solucja do gry w zawiera 73 stron i 261 ilustracji, rozmiar pliku to 7,2 MB

Zdobyć żywą wodę

1 - Zdobyć żywą wodę - Wioska - Zaginiona historia: Tale of Hero - poradnik do gry
Dotarłszy pod zawalony most, Olaf podchodzi do dużego drzewa po prawej i z dołu jego pnia zeskrobuje trochę suchej żywicy - Zdobyć żywą wodę - Wioska - Zaginiona historia: Tale of Hero - poradnik do gry

Dotarłszy pod zawalony most, Olaf podchodzi do dużego drzewa po prawej i z dołu jego pnia zeskrobuje trochę suchej żywicy . Następnie kieruje się w lewo i maszeruje na zachód. Tak dociera pod stojącą na wysokich palach chatę Pripogali (po lewej).

2 - Zdobyć żywą wodę - Wioska - Zaginiona historia: Tale of Hero - poradnik do gry
Otrząsnąwszy się z zaskoczenia na widok wystroju wnętrza, zostaje przez kobietę uwolniony od konieczności noszenia maski, po czym wypytuje ją o ruiny starożytnego miasta i o Krugella - Zdobyć żywą wodę - Wioska - Zaginiona historia: Tale of Hero - poradnik do gry

Otrząsnąwszy się z zaskoczenia na widok wystroju wnętrza, zostaje przez kobietę uwolniony od konieczności noszenia maski, po czym wypytuje ją o ruiny starożytnego miasta i o Krugella. Dowiaduje się, że by móc go pokonać, potrzebuje rady kogoś potężniejszego niż Pripogala, a tym kimś jest jasnowidz Mykorus. Niestety, jasnowidz ów od dawna nie żyje i trzeba ożywić go wodą życia. Na koniec rozmowy kobieta podaje lokalizację studni z wodą życia oraz grobu Mykorusa.

3 - Zdobyć żywą wodę - Wioska - Zaginiona historia: Tale of Hero - poradnik do gry
Za pozwoleniem Pripogali Olaf zabiera statuetkę ze stolika przy biblioteczce oraz stojący przy kotle (z lewej strony) blaszany garnuszek - Zdobyć żywą wodę - Wioska - Zaginiona historia: Tale of Hero - poradnik do gry

Za pozwoleniem Pripogali Olaf zabiera statuetkę ze stolika przy biblioteczce oraz stojący przy kotle (z lewej strony) blaszany garnuszek . Do garnuszka wrzuca zeskrobaną wcześniej z drzewa suchą żywicę i rozpuszcza ją, stawiając go na rozgrzanej kamiennej płycie pod kotłem.

4 - Zdobyć żywą wodę - Wioska - Zaginiona historia: Tale of Hero - poradnik do gry
Opuściwszy chatę, maszeruje na rozstaje dróg (w prawo), a stamtąd na wschód (w prawo) - Zdobyć żywą wodę - Wioska - Zaginiona historia: Tale of Hero - poradnik do gry

Opuściwszy chatę, maszeruje na rozstaje dróg (w prawo), a stamtąd na wschód (w prawo). Tak dociera do ruin. By dostać się do budowli po prawej, musi pozbyć się rosnących przy niej ciernistych krzewów. Niestety, nóż nie jest w stanie sobie z nimi poradzić, w tej sytuacji Olaf zawraca na rozstaje, a stamtąd do granicy bagien (w dół ekranu) i do swojego domu.

5 - Zdobyć żywą wodę - Wioska - Zaginiona historia: Tale of Hero - poradnik do gry
Tam pod drzwiami zastaje zwrócony przez Marchewkę cep , niestety - uszkodzony - Zdobyć żywą wodę - Wioska - Zaginiona historia: Tale of Hero - poradnik do gry

Tam pod drzwiami zastaje zwrócony przez Marchewkę cep , niestety - uszkodzony. Olaf naprawia go paskiem od torby (w ekwipunku; zbliżenie). I wraca w ruiny, gdzie traktuje cepem cierniste krzewy, po czym może już wspiąć się po schodach budowli po prawej.

6 - Zdobyć żywą wodę - Wioska - Zaginiona historia: Tale of Hero - poradnik do gry
Tam najpierw podnosi z posadzki cegłę (po lewej), następnie nożem odcina zdrewniały korzeń rośliny pnącej się z lewej strony muru - Zdobyć żywą wodę - Wioska - Zaginiona historia: Tale of Hero - poradnik do gry

Tam najpierw podnosi z posadzki cegłę (po lewej), następnie nożem odcina zdrewniały korzeń rośliny pnącej się z lewej strony muru. Wreszcie przygląda się kamiennej twarzy i znajdującemu się pod nią podestowi (zbliżenie).

7 - Zdobyć żywą wodę - Wioska - Zaginiona historia: Tale of Hero - poradnik do gry
W otwór po lewej wstawia otrzymaną od Pripogali statuetkę i próbuje ją przekręcić - Zdobyć żywą wodę - Wioska - Zaginiona historia: Tale of Hero - poradnik do gry

W otwór po lewej wstawia otrzymaną od Pripogali statuetkę i próbuje ją przekręcić. Niestety, nic się nie dzieje. Olaf zabiera więc statuetkę i oliwi otwór, po czym wstawia ją weń jeszcze raz i tym razem udaje mu się ją obrócić. Efektem tego działania jest uderzenie pioruna w szczelinę pośrodku posadzki. Mężczyzna obraca statuetkę raz jeszcze, w szczelinę trafia kolejny piorun, a po prawej znad jednej z płyt posadzki wydobywają się tajemnicze opary. Olaf bada dziwną płytkę (zbliżenie; jeśli nie jesteś w stanie jej zlokalizować, ponownie przekręć statuetkę).

8 - Zdobyć żywą wodę - Wioska - Zaginiona historia: Tale of Hero - poradnik do gry
Z prawej strony owej płytki widać pękniecie, wystarczy wetknąć tam nóż, by ją podważyć - Zdobyć żywą wodę - Wioska - Zaginiona historia: Tale of Hero - poradnik do gry

Z prawej strony owej płytki widać pękniecie, wystarczy wetknąć tam nóż, by ją podważyć. Pod nią nasz bohater znajduje kryształ , który wtyka w szczelinę usytuowaną w centrum posadzki. Następnie raz jeszcze obraca statuetkę i po kolejnym uderzeniu pioruna, w miejscu tym otwiera się przejście do podziemi.

9 - Zdobyć żywą wodę - Wioska - Zaginiona historia: Tale of Hero - poradnik do gry
Zszedłszy tam, Olaf odczytuje tajemnicze zapiski z wiszącej na ścianie kamiennej tablicy, przygląda się pustej studni i otaczającym ją gargulcom, wreszcie usytuowanemu po prawej posągowi bogini życia i młodości - Zdobyć żywą wodę - Wioska - Zaginiona historia: Tale of Hero - poradnik do gry

Zszedłszy tam, Olaf odczytuje tajemnicze zapiski z wiszącej na ścianie kamiennej tablicy, przygląda się pustej studni i otaczającym ją gargulcom, wreszcie usytuowanemu po prawej posągowi bogini życia i młodości. Podnosi kamienną rękę , która odpadła od lewego ramienia posągu. Zastanawia go też wyciągnięta żebrząca prawa ręka bogini. Pociągnąwszy za nią, wywołuje dziwny dźwięk, który dobywa się z boku posągu.

10 - Zdobyć żywą wodę - Wioska - Zaginiona historia: Tale of Hero - poradnik do gry
A zatem Olaf bada ów syczący punkt z boku posągu (zbliżenie; jeśli nie zdążysz do niego dotrzeć, dopóki jeszcze syczy, pociągnij za żebrzącą rękę jeszcze raz) - Zdobyć żywą wodę - Wioska - Zaginiona historia: Tale of Hero - poradnik do gry

A zatem Olaf bada ów syczący punkt z boku posągu (zbliżenie; jeśli nie zdążysz do niego dotrzeć, dopóki jeszcze syczy, pociągnij za żebrzącą rękę jeszcze raz). Znajduje się on na luźnym panelu (kliknij go), jednak szczelina (z prawej strony) jest zbyt wąska, nawet by włożyć w nią nóż. Olaf próbuje rozbić ów panel cegłą, niestety, bez rezultatu. W tej sytuacji macza kamienną rękę w roztopionej w garnuszku żywicy i przykleją ją do panela.

11 - Zdobyć żywą wodę - Wioska - Zaginiona historia: Tale of Hero - poradnik do gry
Pociągnąwszy za rękę, odrywa panel od boku posągu i odkrywa, że za nim mieści się dziurawa rura - Zdobyć żywą wodę - Wioska - Zaginiona historia: Tale of Hero - poradnik do gry

Pociągnąwszy za rękę, odrywa panel od boku posągu i odkrywa, że za nim mieści się dziurawa rura. Otwór ten pasowałoby zakleić, jeśli studnia ma napełnić się wodą. W tym celu nasz bohater ociosuje nożem korzeń, po czym macza go w żywicy i zatyka nim pęknięcie w rurze.

12 - Zdobyć żywą wodę - Wioska - Zaginiona historia: Tale of Hero - poradnik do gry
Teraz podchodzi do posągu i pociąga za jego prawą rękę - Zdobyć żywą wodę - Wioska - Zaginiona historia: Tale of Hero - poradnik do gry

Teraz podchodzi do posągu i pociąga za jego prawą rękę. Z gargulców wlewa się do studni woda, jednak w zbyt małej ilości, by napełnić cały zbiornik. Ponieważ nie sposób postawić na dnie dzbanuszka po soku jabłkowym, Olaf stawia na dnie studni wiadro i raz jeszcze pociąga za żebrzącą rękę posągu. Wiadro napełnia się wodą - niestety, ponieważ jest to woda żywa, a wiadro jest drewniane, Olaf otrzymuje efektowną, kwitnącą sadzonkę.

13 - Zdobyć żywą wodę - Wioska - Zaginiona historia: Tale of Hero - poradnik do gry
Trzeba zatem znaleźć sposób na szybkie napełnienie całej studni, by można było zaczerpnąć z niej wody do dzbanka - Zdobyć żywą wodę - Wioska - Zaginiona historia: Tale of Hero - poradnik do gry

Trzeba zatem znaleźć sposób na szybkie napełnienie całej studni, by można było zaczerpnąć z niej wody do dzbanka. Nasz bohater wiesza więc na ręce posągu koło od wozu, obciążając ją na dłużej i po chwili może wreszcie nabrać tak pożądanej przez niego wody. (Drugim sposobem jest powieszenie na ręce bogini wiadra - napełnionego wodą z rozlewiska przed ruinami - oczywiście, zanim zamieni się je w sadzonkę).

Przyprowadzić Mykorusowi strażnika

1 - Przyprowadzić Mykorusowi strażnika - Wioska - Zaginiona historia: Tale of Hero - poradnik do gry
Mężczyzna opuszcza świątynię i maszeruje na rozstaje, a stamtąd do granicy bagien - Przyprowadzić Mykorusowi strażnika - Wioska - Zaginiona historia: Tale of Hero - poradnik do gry

Mężczyzna opuszcza świątynię i maszeruje na rozstaje, a stamtąd do granicy bagien. Tam wchodzi na wąską ścieżkę po lewej (pomiędzy dwoma rozlewiskami), która doprowadza go do grobu Mykorusa. Oczywiście Olaf polewa go żywą wodą z dzbanka i po chwili może porozmawiać z zarozumiałym i niespecjalnie uprzejmym grzybem. Niestety, jasnowidz ani myśli służyć mu radą gratis. Jedyną istotną wynikającą z tej rozmowy informacją, jest ta, że blizna na obliczu Mykorusa jest dziełem ślimaków, największych wrogów grzybiej populacji.

2 - Przyprowadzić Mykorusowi strażnika - Wioska - Zaginiona historia: Tale of Hero - poradnik do gry
Nie uzyskawszy żadnej wskazówki, Olaf maszeruje na rozstaje (do granicy bagien, w głąb bagien), gdzie dostrzega całą watahę ślimaków (przy rozlewisku po prawej) - Przyprowadzić Mykorusowi strażnika - Wioska - Zaginiona historia: Tale of Hero - poradnik do gry

Nie uzyskawszy żadnej wskazówki, Olaf maszeruje na rozstaje (do granicy bagien, w głąb bagien), gdzie dostrzega całą watahę ślimaków (przy rozlewisku po prawej). Kieruje się więc najpierw w ruiny (w prawo), gdzie w podziemiach świątyni napełnia ponownie dzban wodą, a później ścieżką wiodącą do Mykorusa, którego ostrzega przed zagrożeniem. Ostatecznie panowie umawiają się, że jeśli Olaf dostarczy grzybowi strażnika w postaci swojego koguta, otrzyma nareszcie radę, jak pokonać Krugella.

3 - Przyprowadzić Mykorusowi strażnika - Wioska - Zaginiona historia: Tale of Hero - poradnik do gry
Tak więc nasz bohater biegnie do swego domu i zabiera siedzącego na płocie po prawej koguta - Przyprowadzić Mykorusowi strażnika - Wioska - Zaginiona historia: Tale of Hero - poradnik do gry

Tak więc nasz bohater biegnie do swego domu i zabiera siedzącego na płocie po prawej koguta . Powraca na bagna i wręcza go Mykorusowi, niestety stary kogucina nie robi na jasnowidzu najlepszego wrażenia. Olaf obiecuje więc tchnąć w niego ducha walki. Ponownie goni zatem do domu, gdzie pakuje się do spiżarni i przekonuje Dymka, by współdziałał z kogutem w obronie Mykorusa. I tak też się staje. Kiedy nasz bohater dociera na miejsca stacjonowania Mykorusa, docierają tam też ślimaki, z którymi połączone kogucio-dymkowe siły rozprawiają się bez żadnego problemu. Jasnowidzowi nie pozostaje nic innego, jak udzielić Olafowi cennej rady - co do mocnych i słabych stron Lodowego Olbrzyma. By móc stawić czoła Krugellowi, Olaf musi zdobyć Boski Oddech. Artefakt ten ostatnio przewożony był okrętem, który zatonął.

Zdobyć łuskę białego suma

1 - Zdobyć łuskę białego suma - Wioska - Zaginiona historia: Tale of Hero - poradnik do gry
Po dalszą pomoc nasz bohater powraca do Pripogali - Zdobyć łuskę białego suma - Wioska - Zaginiona historia: Tale of Hero - poradnik do gry

Po dalszą pomoc nasz bohater powraca do Pripogali. Ta radzi mu zdobyć łuskę białego suma, by mógł swobodnie oddychać pod wodą. Przypomina też, że wśród stojących u niego na półce książek powinien znajdować się jej bestiariusz, z którego Olaf dowie się więcej na temat tej magicznej ryby. Tak więc mężczyzna powraca do domu i odnajduje stosowny tom. Przekartkowawszy go (zbliżenie), w rozdziale zatytułowanym "Magiczne Zwierzęta" odczytuje, że charakterystyczną cechą białego suma jest biała kropka w okolicy ogona.

2 - Zdobyć łuskę białego suma - Wioska - Zaginiona historia: Tale of Hero - poradnik do gry
A ponieważ jakowegoś suma Olaf widział w gospodzie, tam też się udaje i uważnie przygląda rybce wiszącej nad drzwiami od kuchni (zbliżenie) - Zdobyć łuskę białego suma - Wioska - Zaginiona historia: Tale of Hero - poradnik do gry

A ponieważ jakowegoś suma Olaf widział w gospodzie, tam też się udaje i uważnie przygląda rybce wiszącej nad drzwiami od kuchni (zbliżenie). Zlokalizowawszy ową białą kropkę, uznaje, że to rzeczywiście biały sum i podejmuje próbę przekonania Maseka, żeby mu rzeczonego suma sprezentował. Nie jest to proste, ale ostatecznie karczmarz godzi się na wymianę za trofeum w postaci przyklejonej do płytki ręki (kliknij nią na Maseku).

3 - Zdobyć łuskę białego suma - Wioska - Zaginiona historia: Tale of Hero - poradnik do gry
Teraz wystarczy potraktować rybkę żywą wodą (można to zrobić od razu w gospodzie, Olaf automatycznie przeniesie się nad bagna), by otrzymać magiczną łuskę białego suma - Zdobyć łuskę białego suma - Wioska - Zaginiona historia: Tale of Hero - poradnik do gry

Teraz wystarczy potraktować rybkę żywą wodą (można to zrobić od razu w gospodzie, Olaf automatycznie przeniesie się nad bagna), by otrzymać magiczną łuskę białego suma. Z nią mężczyzna udaje się do Pripogali, a ta poprzez magiczny portal transportuje go do podmorskiej świątyni, w okolicy której zatonął statek przewożący Boski Oddech.

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Zaginiona historia: Tale of Hero

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8.61 zł

Poradnik Zaginiona historia: Tale of Hero (Tale of a Hero)

spis treści poradnika do gry Zaginiona historia: Tale of Hero dostępnych w pełnej wersji


na pomarańczowo zaznaczono części wyświetlone jako przykładowe

Wstęp
Jaskinia
• Znaleźć wyjście z jaskini
• Zastawić pułapkę na potwora
Wioska
• Znaleźć klucz do spiżarni; Odzyskać maskę
• Znaleźć klucz do spiżarni c.d.; Skomponować perfumy; Dostać się na bagna
• Zdobyć żywą wodę
• Przyprowadzić Mykorusowi strażnika
• Zdobyć łuskę białego suma
Głębiny oceanu
• Wydostać się ze świątyni
• Otworzyć skrzynkę; Zdobyć grudkę śmiechoplujki
• Pozbyć się duchów; Dotrzeć do wraku
• Zdobyć źródło światła
• Odkleszczyć szczękę małży; Dostarczyć towarzystwo Maleństwu
• Porozmawiać z Apidulasem
• Znaleźć błękitną rozgwiazdę
• Odnaleźć Maleństwo i kraba Fenintaira
• Dostać się do skarbca Mjorgina
• Wydostać się ze skarbca Mjorgina
Lodowa Kraina
• Dostać się do chaty
• Przynieść wodę ognistą Deviance
• Dostać się do siedziby Krugella
• Przedostać się przez kolce
• Pokonać Krugella; Uratować księżniczkę
• Odzyskać Vamoriańską Więź
Zaginiona historia: Tale of Hero

zobacz więcej informacji o grze
Zaginiona historia: Tale of Hero

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier przygodowych

Przygodowe
© 2000-2014 GRY-OnLine S.A.regulaminkontakt i pomocgry onlinegame guides