poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Fallout 3

Poradnik do gry „Fallout 3” stanowi przewodnik przetrwania na niegościnnych Stołecznych Pustkowiach. Zwiera m.in. informacje na temat zadań głównych i pobocznych, świata gry w postaci map i opisów lokacji, oraz wskazówek dotyczących rozgrywki.

poradnik, solucja do gry w zawiera 262 stron i 363 ilustracji, rozmiar pliku to 12,3 MB

ZAKOŃCZENIA

Drobna uwaga: Jeśli zdecydujesz się wyręczyć Sarę w uruchomieniu oczyszczalnika, nie możesz niestety liczyć na wsparcie Fawkesa , który być może jest członkiem Twojej drużyny. Supermutant odmówi współpracy, zmuszając Cię do wykonania tego zadania w pojedynkę. Paradoksalnie jednak wejdzie z Tobą do skażonej komory, ale możesz go całkowicie zignorować.

Wariant 1 - Zgódź się na wejście do skażonej strefy, wprowadź właściwy kod

Jest to najbardziej oczywiste i zarazem najbardziej pozytywne rozwiązanie problemu z oczyszczalnikiem. W trakcie rozmowy z Sarą zgódź się na podjęcie samobójczej misji. Zaczekaj aż zostaniesz zamknięty w środku i zbliż się szybko do pokazanego na screenie urządzenia. Skorzystaj z panelu w celu wprowadzenia kombinacji 2 1 6. Na zakończenie naciśnij ENTER (na panelu, nie na klawiaturze ;-)).

Wariant 2 - Zgódź się na wejście do skażonej strefy, zaaplikuj wirusa, a następnie wprowadź właściwy kod - QUEST 13 - Zabierać to! (cz.2) - Główne questy - Fallout 3 - poradnik do gry

Wariant 2 - Zgódź się na wejście do skażonej strefy, zaaplikuj wirusa, a następnie wprowadź właściwy kod

Schemat działania jest tu bardzo podobny. Po udzieleniu zgody na wykonanie samobójczego zadania zaczekaj aż znajdziesz się w odizolowanym pomieszczeniu. Nie biegnij jednak od razu do konsoli, tylko skorzystaj z pokazanego na screenie panelu. Wybierz opcję Wprowadź zmodyfikowany wirus FEV. Możesz już udać się do konsoli, wprowadzić hasło (2 1 6) i zatwierdzić swój wybór.

Wariant 3 - Odmów współpracy/podania kodu do oczyszczalnika - QUEST 13 - Zabierać to! (cz.2) - Główne questy - Fallout 3 - poradnik do gry

Wariant 3 - Odmów współpracy/podania kodu do oczyszczalnika

Najmniej widowiskowe rozwiązanie problemu. Możesz porozmawiać z Sarą i osobiście odmówić dalszej uczestnictwa w ratowaniu "Projektu Oczyszczenie" (screen), ale nie jest to konieczne. Równie dobrze możesz przeczekać sytuację, czy to na terenie rotundy czy wewnątrz skażonej komory. Po kilkudziesięciu sekundach oczyszczalnik eksploduje, a Ty obejrzysz jedno z możliwych zakończeń.

Wariant 4 - Wyślij Sarę do skażonej strefy - QUEST 13 - Zabierać to! (cz.2) - Główne questy - Fallout 3 - poradnik do gry

Wariant 4 - Wyślij Sarę do skażonej strefy

Negatywne rozwiązanie problemu. W trakcie rozmowy z Sarą musisz ją przekonać do tego żeby zgłosiła się na ochotnika. Musisz jej podać kod (2 1 6), a także odblokować przejście, korzystając z pokazanego na screenie panelu. Zaczekaj aż Sara wprowadzi kod, po czym nagrodzony zostaniesz końcowym filmikiem. Odpowiednio wcześniej możesz też załadować fiolkę z wirusem, ale musisz to zrobić zanim utracisz kontrolę nad poczynaniami głównego bohatera.

1 - QUEST 13 - Zabierać to! (cz.2) - Główne questy - Fallout 3 - poradnik do gry

Megatona: Potęga Atomu

Zleceniodawca: Lucas Simms [Megatona ]

Opis: Problem znajdującej się w centrum miasta bomby poruszony zostanie w trakcie rozmowy z Lucasem Simmsem , a więc pierwszą osobą, którą spotkasz po dotarciu do Megatony . Warto skorzystać z umiejętności retoryka i wyłudzić od niego większe wynagrodzenie od proponowanej stawki (100 kapsli). Możesz też jednak zaoferować pomoc za darmo, co pozwoli Ci na podwyższenie karmy. Zanim zajmiesz się bombą, udaj się do lokacji Megatona - Saloon Moriarty'ego . Odszukaj Pana Burke'a i wysłuchaj jego propozycji rozwiązania "atomowego problemu". Podobnie jak w przypadku Simmsa , możesz wykazać się rozwiniętą retoryką i zażądać od niego większej zapłaty. Nawet jeśli nie przystaniesz na jego rozwiązanie, to i tak dostaniesz punkty doświadczenia za sprawne poprowadzenie rozmowy. Zadanie to można rozwiązać na dwa sposoby i oba przedstawione zostały poniżej.

Pozytywne rozwiązanie:

Zanim zajmiesz się rozbrojeniem bomby, warto powrócić do Simmsa i wyjawić mu dążenia Burke'a . Biegnij teraz za Lucasem do Megatona - Saloon Moriarty'ego . Po dotarciu na miejsce będziesz świadkiem konfrontacji pomiędzy tymi postaciami . Warto zapisać stan gry, gdyż Burke zastrzeli Lucasa . Możesz temu zapobiec, likwidując szkodnika w momencie gdy Simms odwrócony jest plecami, a Burke zaczyna wyjmować z kieszeni broń. Za wykonanie egzekucji na nim zyskasz nieco karmy (screen). Możesz ponadto zbadać ciało Burke'a , zabierając między innymi pistolet 10mm z tłumikiem .

Udaj się do krateru z bombą - Megatona - Potęga Atomu - Questy poboczne - Fallout 3 - poradnik do gry

Udaj się do krateru z bombą. Upewnij się, że umiejętność materiały wybuchowe rozwinięta została do co najmniej 25 punktów lub użyj mentatów . W tym celu warto udać się do Leo Stahla . Po więcej informacji na temat tej postaci zapraszam do drugiego rozdziału poradnika, a konkretnie podpunktu poświęconego ciekawostkom związanym z Megatoną . Z rozwijanego menu wybierz akcję Spróbuj rozbroić bombę (screen). Operacja rozbrajania bomby zakończy się powodzeniem. Powróć do Lucasa Simmsa (lub - jeśli Lucas nie żyje - jego syna Hardena ) i przekaż dobre wieści. W nagrodę za wykonanie zadania otrzymasz umówioną ilość kapsli (najprawdopodobniej 500), a także akt własności domu w Megatonie .

Negatywne rozwiązanie - Megatona - Potęga Atomu - Questy poboczne - Fallout 3 - poradnik do gry

Negatywne rozwiązanie:

Po odbyciu rozmowy z Burke'em skieruj się do krateru z bombą. Upewnij się, że Twoja postać umiejętność materiały wybuchowe rozwinęła do co najmniej 25 punktów (w przeciwnym wypadku skorzystaj z pozyskanych od Leo Stahla mentatów ). Zbliż się do bomby, wciśnij klawisz akcji i wybierz polecenie Przygotuj bombę do detonacji. Możesz już wyjść z Megatony . Ruszaj do wieży Tenpenny Tower , zlokalizowanej w lewym dolnym rogu mapy. Po dotarciu na miejsce wysłuchaj rozmowy pomiędzy strażnikiem , a ghulem Roy'em Phillipsem . Zbliż się teraz do interkomu ochrony (screen) i przekaż, że przyszedłeś na prośbę pana Burke'a . Zostaniesz wpuszczony do środka. Wysłuchaj szefa Gustavo i skieruj się do głównego budynku.

Po znalezieniu się wewnątrz Tenpenny Tower udaj się do windy, zlokalizowanej na wprost od wejścia - Megatona - Potęga Atomu - Questy poboczne - Fallout 3 - poradnik do gry

Po znalezieniu się wewnątrz Tenpenny Tower udaj się do windy, zlokalizowanej na wprost od wejścia. Wybierz transport do Luksusowych Apartamentów . Odszukaj drzwi, przy których siedzi ochroniarz . Poinformuj strażnika , że oczekuje Cię Burke i zaczekaj aż otwarte zostanie przejście do apartamentu. Odszukaj teraz Metalowe drzwi do Tenpenny Tower . Po znalezieniu się na szczycie wieży pomożesz pogadać z Allistairem Tenpennym , bądź też od razu skierować się do Burke'a .

Obróć się w prawo i otwórz pokazany na screenie detonator radiowy. Aktywuj detonator i obserwuj pięknie wykonaną eksplozję. W nagrodę za wykonanie tego zadania otrzymasz umówioną ilość kapsli (najprawdopodobniej 1000). Ponadto przekazany zostanie Ci akt własności apartamentu w Tenpenny Tower . Warto dodać, że do znacznie obniżona zostanie karma. Zauważ też, że na mapie świata na miejsce Megatony pojawiły się Ruiny Megatony . Jeśli zechcesz się tam wybrać, spotkasz Moirę , która w wyniku eksplozji stała się ghulem. :-)

1 - Megatona - Potęga Atomu - Questy poboczne - Fallout 3 - poradnik do gry

Megatona: Podręcznik przetrwania

Zleceniodawca: Moira Brown [Megatona - Skład przy kraterze ]

Opis: Propozycja udzielenia pomocy przy pisaniu przewodnika pojawi się w trakcie pierwszej rozmowy z Moirą . Na początek musisz podzielić się z kobietą wrażeniami ze spędzenia kilkunastu lat swego życia w Krypcie 101 . W nagrodę za przekazanie jej tej wiedzy już teraz otrzymasz pierwszą nagrodę, a mianowicie fajną zbroję . Możesz już przystąpić do głównej części zadania. To bardzo długi quest, który podzielony jest na trzy zasadnicze części, odpowiadające kolejnym rozdziałom książki.

Uwaga! Moirę możesz zniechęcić do przygotowania podręcznika przetrwania. Żeby to jednak stało się możliwe musisz wypełnić dla niej co najmniej jedno zadania. Ponadto musisz wykazać się zdolnością perswazji. Przerwanie prac nad dziełem nagrodzone zostanie talentem Niszczyciel Marzeń . Zdecydowanie nie polecam jednak takiego rozwiązania, gdyż ominie Cię nie tylko dużo frajdy, ale stracisz także szansę otrzymania od niej wielu innych cennych nagród.

Rozdział pierwszy - pierwsze zadanie

Najprostszy do wykonania jest podpunkt zakładający wystawienie się na promieniowanie. Jeśli dysponujesz rozwiniętymi naukami ścisłymi, możesz odpowiedzieć Moirze na kilka pytań, co automatycznie zakończy to zadanie. W taki sposób utracisz jednak szansę wypełnienia opcjonalnego polecenia. Najlepiej będzie więc wybrać bardziej oczywiste rozwiązanie. Udaj się do krateru w Megatonie i stań w wodzie (screen). W celu wypełnienia głównej części tego zadania musisz zaczekać aż otrzymasz dawkę w wysokości 200 radów, ale lepiej będzie uzbroić się w cierpliwość i uzyskać 600 radów. W celu monitorowania stanu zdrowia korzystaj z odpowiedniej zakładki Pip-Boy'a. Po otrzymaniu wymaganej dawki promieniowania powróć szybko do Moiry Brown . Otrzymasz kilka sztuk Rad-X i AntyRad , a także nabędziesz cechę Atomowa Regeneracja . Umożliwi Ci ona regenerację złamanych kończyn za każdym razem gdy w przyszłości Twoje ciało zostanie mocno napromieniowane.

Rozdział pierwszy - drugie zadanie - Megatona - Podręcznik przetrwania (cz.1) - Questy poboczne - Fallout 3 - poradnik do gry

Rozdział pierwszy - drugie zadanie

W celu wykonania zadania związanego z minami musisz udać się do lokacji Pole minowe . Jak sama nazwa wskazuje, musisz unikać wybuchowych pułapek, a konkretnie min odłamkowych . Za każdym razem po zbliżeniu się do uzbrojonej miny będziesz miał około dwóch sekund na jej rozbrojenie (screen). To doskonała okazja do tego żeby się wzbogacić. Każda mina waży pół kilograma i jest warta 25 kapsli. Uważaj jednak na większe skupiska tych obiektów, gdyż próbując dotrzeć do jednej miny możesz doprowadzić do wysadzenia innej. Zebrane obiekty możesz później sprzedać lub wykorzystywać przeciw swym wrogom.

Oprócz zagrożeń wynikających z obecności min musisz także pozbyć się Arkansasa , który mając na wyposażeniu karabin snajperski przyczai się w zgliszczach jednego z budynków (screen) - Megatona - Podręcznik przetrwania (cz.1) - Questy poboczne - Fallout 3 - poradnik do gry

Oprócz zagrożeń wynikających z obecności min musisz także pozbyć się Arkansasa , który mając na wyposażeniu karabin snajperski przyczai się w zgliszczach jednego z budynków (screen). Znajdziesz go niedaleko placu zabaw, do którego musisz i tak dotrzeć. Nie wybieraj głównej drogi, tylko postaraj się dotrzeć do niego z innej strony. Po wygranej walce warto oczywiście zabrać jego karabin snajperski . Zbadaj też najwyższe piętro budynku, a natrafisz na skrzynki z amunicją. Arkansasa możesz także całkowicie zignorować. Jest to wskazane jeśli masz w planach wykonanie pobocznego questu To tylko interesy, którego jest częścią. Zabicie Arkansasa nie doprowadzi co prawda do zawalenia tego zadania, ale odbierze Ci szansę na zdobycie nagrody za jego pojmanie. Idź na plac zabaw i po zaliczeniu zadania z co najmniej jedną miną odłamkową powróć do Moiry . Przekaż jej znalezisko i odpowiedz na parę pytań, a nagrodzony zostaniesz kilkoma granatami odłamkowymi oraz schematem miny kapslowej .

Rozdział pierwszy - trzecie zadanie - Megatona - Podręcznik przetrwania (cz.1) - Questy poboczne - Fallout 3 - poradnik do gry

Rozdział pierwszy - trzecie zadanie

Oznaczenia na mapie: 1 - przejścia do: Stołeczne pustkowia - Megatona - Podręcznik przetrwania (cz.1) - Questy poboczne - Fallout 3 - poradnik do gry

Oznaczenia na mapie: 1 - przejścia do: Stołeczne pustkowia; 2 - żywność; 3 - terminal komputerowy; 4 - medykamenty oraz drugi terminal komputerowy

Ostatnie zadanie tego poziomu polega na zbadaniu okolicznego supermarketu w poszukiwaniu żywności i lekarstw (opcjonalnie). Opuść Megatonę i ruszaj w stronę Super Dupermarketu . Uważaj, gdyż przy wejściu możesz zostać zaatakowany przez szpon śmierci lub bandytów . Skorzystaj z jednego z dwóch dostępnych wejść do sklepu (1 na mapie). Wewnątrz supermarketu spotkasz kolejnych bandytów . Są oni świetnie wyposażeni, tak więc warto udać się tu dopiero po zdobyciu lepszego pancerza i mocniejszych giwer. Jeśli chcesz jak najszybciej zaliczyć to zadanie, udaj się do północnej części sklepu (2 na mapie), a po natrafieniu na żywność (screen) zostanie ono zaliczone.

W przeciwnym wypadku zajmij się zbadaniem całego supermarketu - Megatona - Podręcznik przetrwania (cz.1) - Questy poboczne - Fallout 3 - poradnik do gry

W przeciwnym wypadku zajmij się zbadaniem całego supermarketu. Warto rozglądać się za cennymi obiektami, jak chociażby minami , stimpakami czy amunicją. Udaj się do terminalu komputerowego (3 na mapie). Włam się do systemu z wykorzystaniem nauk ścisłych, odblokuj przejście z wykorzystaniem zdolności otwierania zamków lub rozejrzyj się po wnętrzu sklepu za kluczem. Tak czy siak, musisz odblokować sobie dostęp do zachodniego magazynku. W środku znajdziesz między innymi zasoby farmaceutyczne (skrzynka na ścianie), co pozwoli Ci na zaliczenie drugiej części zadania. W międzyczasie w supermarkecie pojawią się nowi przeciwnicy . W celu pozbycia się ich najlepiej udać się do drugiego terminalu komputerowego (4 na mapie) i po włamaniu do systemu uaktywnić protektrona (screen). Z niedobitkami musisz już rozprawić się w pojedynkę. Wracaj do Moiry . Otrzymasz kilka kawałków iguany oraz sterylizator żywności . W nagrodę za zaliczenie całego rozdziału Moira przekaże Ci natomiast kilka stimpaków .

1 - Megatona - Podręcznik przetrwania (cz.1) - Questy poboczne - Fallout 3 - poradnik do gry

zobacz inne poradniki do gry Fallout 3

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Fallout 3

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8.61 zł

Poradnik Fallout 3

spis treści poradnika do gry Fallout 3 dostępnych w pełnej wersji


na pomarańczowo zaznaczono części wyświetlone jako przykładowe

Fallout 3 - poradnik do gry
Wprowadzenie
Główne questy
• QUEST 1 - Kroki dziecka
• QUEST 2 - Szybkie dorastanie
• QUEST 3 - Niedoskonała przyszłość
• QUEST 4 - Ucieczka! (cz.1)
• QUEST 4 - Ucieczka! (cz.2)
• QUEST 5 - Idąc jego śladami
• QUEST 6 - Radio Galaxy News
• QUEST 7 - Cele naukowe
• QUEST 8 - Tranquility Lane
• QUEST 9 - Woda życia (cz.1)
• QUEST 9 - Woda życia (cz.2)
• QUEST 10 - Podjęcie śladu
• QUEST 11 - Poszukiwania rajskiego ogrodu
• QUEST 12 - Amerykański sen
• QUEST 13 - Zabierać to! (cz.1)
• QUEST 13 - Zabierać to! (cz.2)
Questy poboczne
• Megatona - Potęga Atomu
• Megatona - Podręcznik przetrwania (cz.1)
• Megatona - Podręcznik przetrwania (cz.2)
• Megatona - Podręcznik przetrwania (cz.3)
• Megatona - Więzy krwi
• Grayditch - One!
• Rivet City - Replikant
• Rivet City - Kradzież niepodległości
• Stołeczne Pustkowia - Głowa państwa
• Muzeum historyczne - Strażnicy Reilly
• Muzeum historyczne - Trzeba im strzelać w głowę
• Canterbury Commons - Nadludzki gambit
• Paradise Falls - To tylko interesy
• Duże Miasto - Duże kłopoty w Dużym Mieście
• Tenpenny Tower - Tenpenny Tower
• Krypta 101 - Problemy na froncie domowym
• Latarenka - Ocalenie z raju
• Dom Agathy - Pieśń Agathy
• Girdershade - Wyzwanie Nuka-Coli
• Oaza - Oaza
Świat gry
• Mapa świata
• Mapa szczegółowa pustkowi - Sektor 1, 2
• Mapa szczegółowa pustkowi - Sektor 3, 4
• Mapa szczegółowa pustkowi - Sektor 5, 6
• Mapa szczegółowa pustkowi - Sektor 7, 8
• Mapa szczegółowa pustkowi - Sektor 9, 10
• Mapa świata - Alfabetyczne zestawienie lokacji
• Mapa świata - Inne
• Mapy szczegółowe - Cytadela
• Mapa szczegółowa - Duże Miasto
• Mapa szczegółowa - Hol w podziemiach
• Mapa szczegółowa - Megatona
• Mapy szczegółowe - Rivet City
• Mapy szczegółowe - Tenpenny Tower
• Główne lokacje A, B
• Główne lokacje C, D, E
• Główne lokacje F (cz.1)
• Główne lokacje F (cz.2)
• Główne lokacje G, H, K
• Główne lokacje L, M
• Główne lokacje N, O, P
• Główne lokacje R (cz.1)
• Główne lokacje R (cz.2)
• Główne lokacje S (cz.1)
• Główne lokacje S (cz.2)
• Główne lokacje T, W, Z
• Główne lokacje - Inne - Stołeczne Pustkowia
• Przeciwnicy
• Zagrożenia
• Bonusy - Figurki (cz.1)
• Bonusy - Figurki (cz.2)
• Bonusy - Figurki (cz.3)
• Bonusy - Lista achievementów
Porady
• Kreacja postaci
• Rozwój postaci - talenty (cz.1)
• Rozwój postaci - talenty (cz.2)
• Rozwój postaci - talenty (cz.3)
• Rozwój postaci - talenty (cz.4)
• Rozwój postaci - talenty (cz.5)
• Rozwój postaci - ukryte talenty
• Walka
• Wyposażenie - Cenne wskazówki
• Wyposażenie - Przechowywanie przedmiotów
• Wyposażenie - Schematy unikalnych broni
• Inne - Niecne czyny
Fallout 3

zobacz więcej informacji o grze
Fallout 3

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier RPG

Gry RPG
© 2000-2014 GRY-OnLine S.A.regulaminkontakt i pomocgry onlinegame guides