poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Sublustrum (Outcry)

Poradnik do mrocznej przygodówki typu point&click „Sublustrum” (znanej także jako OutCry). Materiał zawiera kompletny opis przejścia wszystkich rozdziałów gry wraz z rozwiązaniami zagadek, które do banalnych nie należą.

poradnik, solucja do gry w zawiera 32 stron i 97 ilustracji, rozmiar pliku to 3,7 MB

Podejdź teraz do drzwi obok gramofonu. Otwórz je za pomocą wcześniej zabranego klucza i wejdź do środka. Po prawej na komodzie znajdziesz pusty inhalator (Empty Inhaler) oraz zapiski dotyczące doświadczeń nad pewną rośliną "My experimenst with Albertia inodorum" #1 . Skieruj się na drugi koniec pokoju. Z biurka #2 zabierz kurek (Tap) oraz encyklopedię "Botanical encyklopedia" . Po lewej znajdziesz doniczki z roślinami, zerwij ze środkowej jeden listek (Albertia Inodorum) . Nim odejdziesz, odkręć zawór po prawej. Na dolnej półce znajduje się probówka z gumowym wężem - wkrótce po niego wrócisz.

1 - Rozdział 1 (cz.2) - Sublustrum - poradnik do gry
Zejdź po schodkach - Rozdział 1 (cz.2) - Sublustrum - poradnik do gry

Zejdź po schodkach. Obok bojlera zlokalizujesz dalszą część notatek opisujących eksperymenty "My experimenst with Albertia inodorum" #1 . Przejdź przez drzwiczki. W środku, po prawej, tuż przy wejściu znajdziesz notkę "Note" , natomiast nieco dalej szufladę #2 , a w niej kolejne strony opisu eksperymentów "My experimenst with Albertia inodorum" . Przewróć kilka stron - znajdziesz nożyczki (Scissors) .

2 - Rozdział 1 (cz.2) - Sublustrum - poradnik do gry
Po prawej mieści się system chłodzenia wodnego #1 - Rozdział 1 (cz.2) - Sublustrum - poradnik do gry

Po prawej mieści się system chłodzenia wodnego #1 . Przymocuj znalezione przed chwilą ostatnie pokrętło, po czym przystąp do ustawiania ich wszystkich. Na początek ustaw je na poziom "zerowy" (przekręć wszystkie zgodnie z ruchem wskazówek zegara), a następnie przekręć je, kolejno od lewej, na poziomy: 6,0,2,3 (kręcąc przeciwnie do ruchu wskazówek zegara). Na koniec pociągnij za dźwignię po lewej. Wyjdź z pomieszczenia. Podejdź do stolika, z którego uprzednio zabrałeś pokrętło i gdzie znajduje się probówka z gumowym wężem #2 . Za pomocą nożyczek odetnij kawałek węża (Hose) .

3 - Rozdział 1 (cz.2) - Sublustrum - poradnik do gry
Odwróć się i podejdź do kolejnego stolika #1 - Rozdział 1 (cz.2) - Sublustrum - poradnik do gry

Odwróć się i podejdź do kolejnego stolika #1 . Otwórz szufladkę młynka (jest po prawej), wrzuć do środka listek Albertii, zmiel go i wyciągnij (Ginded leaves) . Postaw pusty inhalator pod kranikiem oraz wstaw gumowego węża w miejsce, gdzie jest ubytek #2 . Zmielony listek włóż do inhalatora, następnie wprowadź z lewego pojemnika trzy dawki substancji oraz pięć z prawego. Zmieszaj je w trzeciej probówce, po czym za pomocą prawego kurka wlej całość do inhalatora - zabierz go (Prepeared inhaler) .

4 - Rozdział 1 (cz.2) - Sublustrum - poradnik do gry
Udaj się teraz do pokoju z kapsułą - Rozdział 1 (cz.2) - Sublustrum - poradnik do gry

Udaj się teraz do pokoju z kapsułą. Przy dwuskrzydłowych drzwiach, po prawej znajdziesz przełączniki - przełącz wszystkie w dół #1 . Wejdź do kapsuły. Na wprost masz miejsce na inhalator, na podłodze leży maska - ubierz ją, po czym odkręć kurek. Po prawej jest urządzenie z cyframi #2 . Ustaw kod 25754, na koniec odwróć się i pociągnij za dźwignię.

5 - Rozdział 1 (cz.2) - Sublustrum - poradnik do gry
6 - Rozdział 1 (cz.2) - Sublustrum - poradnik do gry

Rozdział 2

Tuż po rozpoczęciu rozdziału zerknij na podłogę #1 - podnieś złotawy przedmiot (Detail) . Nieco później dowiesz się dokładnie, co to jest. Opuść kapsułę, znajdujesz się w tym samym pomieszczeniu co uprzednio, jednakże cofnąłeś się nieco w czasie. Kiedy skończy się krótka wstawka filmowa, podejdź do gramofonu #2 i zabierz leżący przy nim śrubokręt (Screwdriver) . Na sofie leży książka "Book about psychoanalysis" .

1 - Rozdział 2 (cz.1) - Sublustrum - poradnik do gry
Przejdź przez drzwi - Rozdział 2 (cz.1) - Sublustrum - poradnik do gry

Przejdź przez drzwi. Idź cały czas prosto #1 , aż dojdziesz do warsztatu. Zabierz: leżący na półce po lewej młotek (Hammer) , ze stojaka dłuto (Chisel) oraz z pudełka po lewej kolejny złotawy przedmiot (Detail) . Ponownie przyciśnij na pudełku, ukaże się skrawek papieru #2 . Jest to instrukcja składania mechanizmu, którego części właśnie zbierasz. Całość, po skompletowaniu, utworzy klucz do poruszania się w czasie (Timekey).

2 - Rozdział 2 (cz.1) - Sublustrum - poradnik do gry
Opuść warsztat - Rozdział 2 (cz.1) - Sublustrum - poradnik do gry

Opuść warsztat. Spójrz na podłogę po lewej stronie - zauważysz przygniecione kable. Przejdź dalej, ujrzysz schody #1 , niestety, nie są ustawione odpowiednio i nie możesz po nich zejść. Skieruj się z powrotem do pomieszczenia z kapsułą. Tuż przed wyjściem zerknij na podłogę. Zauważysz jedną płytkę różniącą się od pozostałych #2 . Użyj na niej dłuta, po czym kliknij na płytkę. Wyciągnij ze środka kolejny element klucza (Detail) .

3 - Rozdział 2 (cz.1) - Sublustrum - poradnik do gry
Udaj się teraz do gabinetu brata (za dwuskrzydłowymi drzwiami) - Rozdział 2 (cz.1) - Sublustrum - poradnik do gry

Udaj się teraz do gabinetu brata (za dwuskrzydłowymi drzwiami). W rogu po lewej znajdziesz książkę "The Outerbody Experience" , na biurku #1 kolejne zapiski pamiętnika profesora "Professor's diary" oraz urządzenie z czterema pokrętłami #2 . Każde z nich jest odpowiedzialne za jedną część schodów, które widziałeś przy warsztacie.

4 - Rozdział 2 (cz.1) - Sublustrum - poradnik do gry
Obrazek poniżej przedstawia, jak powinny zostać ustawione pokrętła - Rozdział 2 (cz.1) - Sublustrum - poradnik do gry

Obrazek poniżej przedstawia, jak powinny zostać ustawione pokrętła. Jeżeli pamiętasz ustawienie schodów, sam powinieneś sobie z tym poradzić - lewe pokrętło odpowiada części schodów najbliżej zejścia itd.

Kiedy uporasz się z tym zadaniem, udaj się na tamte schody #1 - Rozdział 2 (cz.1) - Sublustrum - poradnik do gry

Kiedy uporasz się z tym zadaniem, udaj się na tamte schody #1 . Na dole po prawej znajdziesz kilka kartek "Letters" , na wprost żelazny pręt (Iron rod) #2 , a w szafce po lewej kolejną część klucza (Detail) . Kiedy zabierzesz wszystko, skieruj się do warsztatu.

5 - Rozdział 2 (cz.1) - Sublustrum - poradnik do gry
6 - Rozdział 2 (cz.1) - Sublustrum - poradnik do gry

Otwórz imadło i wsuń do niego pręt #1 . Po użyciu młotka wyciągnij zgięty pręt (Bent rod) . Udaj się do gabinetu, gdzie na prawo od biurka znajdziesz przejście dalej #2 . Za pomocą zgiętego pręta wyciągnij ostatnią część klucza (Detail) .

1 - Rozdział 2 (cz.2) - Sublustrum - poradnik do gry
Po raz kolejny wróć do warsztatu - Rozdział 2 (cz.2) - Sublustrum - poradnik do gry

Po raz kolejny wróć do warsztatu. Poniższe obrazki prezentują instrukcję złożenia klucza. Po skompletowaniu wszystkich części zabierz ze stołu klucz czasu (Time key) .

2 - Rozdział 2 (cz.2) - Sublustrum - poradnik do gry
Odwróć się i skieruj w stronę drzwi wyjściowych - Rozdział 2 (cz.2) - Sublustrum - poradnik do gry

Odwróć się i skieruj w stronę drzwi wyjściowych. Po przejściu przez deski na ścianie po prawej zauważysz otwór #1 . Podejdź bliżej. "Tempas edax rerum" to wtyczka pozwalająca na cofnięcie się w czasie za pomocą specjalnego klucza. Jako że takowy posiadasz - użyj go. Przeniesiesz się w przeszłość na czas określony. Możesz, aczkolwiek nie musisz, spieszyć się z wykonaniem kolejnych kroków. Jeśli w pewnym momencie wrócisz do teraźniejszości, możesz bezproblemowo ponownie użyć klucza i dokończyć rozpoczętą robotę. Obraz stanie się czarno-biały. Przejdź po deskach w stronę warsztatu. Po prawej, na podłodze znajdziesz kable - tym razem nie będą przysypane kamieniami. Ustaw je w taki sposób, by znalazły się w możliwie najbliższej odległości od siebie #2 . Zarówno prawy, jak i lewy kabel kliknij raz.

3 - Rozdział 2 (cz.2) - Sublustrum - poradnik do gry
W warsztacie znajdziesz przekładnię zębatą (Gear) #1 - Rozdział 2 (cz.2) - Sublustrum - poradnik do gry

W warsztacie znajdziesz przekładnię zębatą (Gear) #1 . Czym prędzej udaj się do gabinetu. Po lewej znajdziesz baterię (Power cell) #2 . Możesz teraz spokojnie poczekać, aż czas powróci do teraźniejszości.

4 - Rozdział 2 (cz.2) - Sublustrum - poradnik do gry
Zejdź po schodach do pomieszczenia z generatorem po lewej stronie - Rozdział 2 (cz.2) - Sublustrum - poradnik do gry

Zejdź po schodach do pomieszczenia z generatorem po lewej stronie. Umieść w pustym slocie zabraną wcześniej z przeszłości baterię #1 , po czym wróć na górę. Tuż za przejściem z desek odwróć się - znajdziesz maszynę z dźwignią #2 . Użyj jej, po chwili grawitacja ulegnie zmianie.

5 - Rozdział 2 (cz.2) - Sublustrum - poradnik do gry
Udaj się do jedynego możliwego przejścia po prawej - Rozdział 2 (cz.2) - Sublustrum - poradnik do gry

Udaj się do jedynego możliwego przejścia po prawej. Następnie ponownie skręć w prawo i idź prosto - usłyszysz odgłos dzwoniącego telefonu. Zlokalizuj go #1 i odbierz. Po odsłuchaniu dość dziwnej wiadomości powróć do głównego korytarza i przejdź przez drzwi. Przed Tobą platformy #2 , zaś po prawej kolejne drzwi, do których musisz dotrzeć.

6 - Rozdział 2 (cz.2) - Sublustrum - poradnik do gry
7 - Rozdział 2 (cz.2) - Sublustrum - poradnik do gry

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Sublustrum

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8,61 zł

Sublustrum

zobacz więcej informacji o grze
Sublustrum

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier przygodowych

Przygodowe