poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Spore polski poradnik do gry

Poradnik do gry „Spore” ma za zadanie objaśnić wszystkie mechanizmy rządzące rozgrywką w kolejnych pięciu fazach zabawy – od mikroorganizmu począwszy, na lotach międzyplanetarnych skończywszy.

poradnik, solucja do gry w zawiera 93 stron i 111 ilustracji, rozmiar pliku to 7,2 MB

Walka

Toczenie walk z innymi gatunkami często bywa nieuniknione w fazie stwora. Jest ona raczej domeną mięsożerców, ale i zjadacze roślinek czasem muszą pokazać pazurki.

W zależności od posiadanych organów (otwory gębowe, chwytaki, spluwaczki, gruczoły, itd.), możesz korzystać maksymalnie z czterech różnych ataków, na różnych poziomach zaawansowania.

Po zaznaczeniu celu klikaj ikony ataków, które chcesz wykonać - Walka - Faza stwora - Spore - poradnik do gry

Po zaznaczeniu celu klikaj ikony ataków, które chcesz wykonać. Najlepiej w pierwszej kolejności używać tych najmocniejszych. Każdy atak ma to do siebie, że po jego wykonaniu musisz chwilę zaczekać, aż stanie się ponownie dostępny. W tym czasie trzeba oczywiście zadać cios innego typu.

Mięsożercy, w razie otoczenia ich przez przeważające siły wroga, mogą dziko ryknąć (przycisk pośrodku, u dołu ekranu), rozpędzając w ten sposób adwersarzy i umożliwiając sobie ucieczkę z pola bitwy.

Walka bardzo często oznacza wybicie wszystkich osobników gatunku. Radzę atakować najpierw osobników typu Alfa - są najgroźniejsi i najbardziej wytrzymali. Potem można zająć się zwykłymi osobnikami, a na końcu małymi.

Pamiętaj także, by atakować całym stadem - przed najechaniem innego gatunku upewnij się, że masz przy sobie maksymalną liczbę osobników w stadzie i to w perfekcyjnym stanie.

Jeśli chcesz kogoś zabić tylko dla pożywienia, rozglądaj się za samotnikami - osobnikami przebywającymi z dala od stada i siedliska danego gatunku. Wiedz także, że zlikwidowanie całego gatunku umożliwi Ci leczenie się w jego gnieździe.

Zawieranie przyjaźni

Przyjaźnienie się z innymi gatunkami to jeden ze sposobów zdobywania punktów DNA. Co więcej, pozwala na korzystanie z siedlisk sprzymierzeńców w celach leczniczych.

W zależności od posiadanych organów (odnóża, chwytaki, rzęski itd.), możesz mieć dostępne maksymalnie cztery różne sposoby zaimponowania innym gatunkom. Każdy z tych sposobów ma kilka poziomów zaawansowania.

Możesz zatańczyć, zaśpiewać, zauroczyć i pozować przed innym gatunkiem - Zawieranie przyjaźni - Faza stwora - Spore - poradnik do gry

Możesz zatańczyć, zaśpiewać, zauroczyć i pozować przed innym gatunkiem. Staraj się dobierać swoje działania do tego, co robi osobnik, z którym chcesz się zaprzyjaźnić. Jeśli śpiewa, Ty też spróbuj. Jeżeli posiada chwytaki służące do pozowania (nawet nie musi ich używać!), pozuj przed nim. Chodzi o wykazanie jak największej ilości cech wspólnych.

Zauważ, że w momencie, gdy chcesz zaimponować innemu gatunkowi, pojawia się specjalny, łukowaty pasek na ekranie. Twoim zadaniem jest wypełnić jego lewą stronę. Twój "rozmówca" będzie zapełniać prawą. Sedno w tym, żeby zapełnić swoją część w tym samym czasie (lub nawet wcześniej) co "rozmówca". Inaczej wszystkie starania pójdą na marne. Jeśli okaże się, że udało Ci się wypełnić ponad połowę paska, możesz uznać za pewne, że do porozumienia dojdzie bez żadnych problemów.

Ikona z buźką pod paskiem pokazuje, w jakim nastawieniu jest Twój

Ikona z buźką pod paskiem pokazuje, w jakim nastawieniu jest Twój "rozmówca". Najtrudniej dogadać się z osobnikami zdenerwowanymi i/lub silniejszymi od Ciebie. Warto jednak próbować, bo za zawarcie przyjaźni z tak trudnymi gatunkami przyznawane są największe liczby punktów DNA.

Jeśli Twój podopieczny jest roślinożercą, możesz sobie ułatwić "negocjacje" syrenim śpiewem (przycisk dokładnie pośrodku, u dołu ekranu) - zastosuj go przed rozpoczęciem "rozmów". Pomocne jest także "negocjowanie" z udziałem całego stada - im więcej osobników śpiewa/tańczy/pozuje, tym lepiej. Dlatego jako wszystkożerca stosuj tzw. wezwanie stada - jest to opcja analogiczna do syreniego śpiewu u roślinożerców.

Żeby zaprzyjaźnić się z całym gatunkiem, trzeba przeważnie zaimponować około 3-4 jego osobnikom (liczba ta jest zawsze podana w lewym górnym rogu ekranu) - Zawieranie przyjaźni - Faza stwora - Spore - poradnik do gry

Żeby zaprzyjaźnić się z całym gatunkiem, trzeba przeważnie zaimponować około 3-4 jego osobnikom (liczba ta jest zawsze podana w lewym górnym rogu ekranu).

W dokładnie taki sam sposób wcielasz do swojego stada kolejnych osobników z własnego gatunku.

Migracje

Zanim ruszysz w drogę...

... musisz przygotować swojego stwora. Generalnie, żeby rozpocząć migrację, musisz swoim podopiecznym dojść do pierwszego stadium rozwoju mózgu. By to zrobić, zniszcz inne żyjące blisko Ciebie gatunki lub zaprzyjaźnij się z nimi. Uzyskanie odpowiedniej liczby punktów DNA potrzebnej do rozwoju mózgu nie powinno być trudne - to w końcu dopiero początek gry.

Początek wędrówki

Po osiągnięciu pierwszego stadium rozwoju mózgu skorzystaj z zewu godowego i wejdź do kreatora stwora. Niezależnie od tego, czy dokonasz w nim jakichś zmian, po wyjściu z niego zobaczysz przerywnik filmowy, pokazujący, jak Twoi towarzysze ruszają w drogę, w poszukiwaniu nowego domu. Twój stwór wkrótce będzie musiał ruszyć za nimi. Upewnij się, że masz w stadzie maksymalną liczbę osobników i ruszaj za białymi kropkami pokazanymi na minimapie.

Drobniejsze kropki wyznaczają drogę do pomniejszych gniazd, w których Twój stwór może się odradzać po śmierci. Większe kropki to natomiast ogólna trasa Twojej migracji. - Migracje - Faza stwora - Spore - poradnik do gry
Drobniejsze kropki wyznaczają drogę do pomniejszych gniazd, w których Twój stwór może się odradzać po śmierci. Większe kropki to natomiast ogólna trasa Twojej migracji.

Zachowanie w trakcie marszu

Wędrówka trwa trochę czasu, zatem niezbędne jest odżywianie się co jakiś czas. Roślinożerca ma prostą sprawę - wystarczą mu drzewa i krzewy. Mięsożerca musi się ratować, atakując inne gatunki. Wypatruj najsłabszych osobników i eliminuj te gatunki, które mają mniej punktów życia niż Twój. Dzięki temu zapewnisz sobie nie tylko sporo żywności, ale i wiele punktów DNA.

Postaraj się także nie zbaczać zbytnio z trasy marszu - jeśli nie znajdziesz jedzenia (lub potencjalne jedzenie okaże się silniejsze od Ciebie), dotarcie do końca wędrówki lub przystanku może okazać się wyjątkowo trudne i bolesne bez pełnego żołądka.

Przystanki

Jak widać na obrazku powyżej, na mapie można spotkać mniejsze gniazda, w których odrodzisz się na wypadek śmierci. Odwiedzaj je (i klikaj na nie! Bez tego odwiedziny nie będą nic warte!), by nie tylko zapewnić sobie punkt odrodzenia, ale także uleczyć się i uzupełnić stan stada.

Oprócz wrogo nastawionych gatunków na Twoje migrujące stworzenia czyha kilka niebezpieczeństw - Migracje - Faza stwora - Spore - poradnik do gry

Niebezpieczeństwa

Oprócz wrogo nastawionych gatunków na Twoje migrujące stworzenia czyha kilka niebezpieczeństw. Pierwszym z nich są stwory epickie - olbrzymie potwory, niszczące wszystko, co się rusza - jeśli Cię nie zjedzą, to... rozdepczą - oczywiście, jeśli nie zachowasz odpowiedniego dystansu. Raczej nie masz z nimi szans, tak że omijaj je szerokim łukiem.

Innym poważnym zagrożeniem są stwory żyjące w wodzie - Migracje - Faza stwora - Spore - poradnik do gry

Innym poważnym zagrożeniem są stwory żyjące w wodzie. Jeśli ścieżka Twojej migracji przebiega przez zbiornik wodny, postaraj się przepłynąć go jak najszybciej (i to w najwęższym miejscu) albo spróbuj go obejść. Inaczej skończysz w paszczy ogromnej ryby.

Migracje będą trwać do samego końca tej fazy, a aby otworzyć dalszą ścieżkę wędrówki, musisz wchodzić na kolejne poziomy rozwoju mózgu - i tu wracamy do początku całego cyklu - Migracje - Faza stwora - Spore - poradnik do gry

Zakończenie

Migracje będą trwać do samego końca tej fazy, a aby otworzyć dalszą ścieżkę wędrówki, musisz wchodzić na kolejne poziomy rozwoju mózgu - i tu wracamy do początku całego cyklu. Zniszcz kilka pobliskich gatunków lub zaimponuj im, a potem ruszaj w dalszą drogę. Schemat dalszego postępowania będzie taki sam.

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik polski poradnik do gry do gry
Spore

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8,61 zł

Spore

zobacz więcej informacji o grze
Spore

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do pozostałych kategorii gier

Pozostałe